Het ging wel. Kip en paddo's lekker, rest mwaoh.quote:Op maandag 24 oktober 2022 14:41 schreef golfer het volgende:
Vanavond: traybake van pastinaakfrietjes, kip, paksoi en shiitakes. I.p.v. kipkluiven gebruik ik kippendijfilets.
Voorbereidende snij, marineer en verdeelwerk is klaar, kan straks zo de oven in:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jammer. Paksoy zou ik ook niet snel aan denken trouwens voor een tray-bake.quote:Op maandag 24 oktober 2022 18:21 schreef Blues het volgende:
[..]
Het ging wel. Kip en paddo's lekker, rest mwaoh.
[ afbeelding ]
dat vond ik ook van het traybake verspakketquote:Op maandag 24 oktober 2022 18:21 schreef Blues het volgende:
[..]
Het ging wel. Kip en paddo's lekker, rest mwaoh.
Nog ff oefenen weer, elke oven is anders.quote:[b]Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2659708/4/25#p206429267]maandag 24 oktober
[..]
Heel gaaf als het straks wel gaat. Heerlijke pizza's die je zelf snel bakt
Die eten wij straks als tussendoortje.quote:
quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 15:26 schreef golfer het volgende:
Vanavond: gekruide aardappelpartjes uit de airfryer met een gebraden krokante kipschnitzel en daarbij een Italiaanse salade.
De enige echte?quote:
Neequote:Op dinsdag 25 oktober 2022 19:29 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
De enige echte?![]()
Gisteren at ik restant Shepherd's Pie.
Vanavond (en morgen) andijviestamppot met rauwe ham, ketjap en cashewnoten.
Straks thee en een mergpijp
Volgens mij heb jij de meeste punten; dus we komen bij jou etenquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 16:52 schreef Kanaroe het volgende:
Straks spaghetti met rundergehakgehaktballetjes en saus van geroosterde paprika, tomaat, ui en knoflook.
En gehakte spinazie erdoor. Sta al anderhalf uur in de cucina te snijden, kneden en kruiden. Luvvit!
Haha, moest even denken..punten...quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 19:40 schreef maily het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij de meeste punten; dus we komen bij jou eten
quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 19:40 schreef maily het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij de meeste punten; dus we komen bij jou eten
Kloptquote:
quote:
Jammer maar weet je dat ook weer. Vroeger was niks te zout (vaak vond ik iets flauw), nu merk ik t ook.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 20:41 schreef Prego het volgende:
[..]
Kloptmaar goed, hoe kan je eten wat lekker klinkt niet liken?
![]()
Ik had een kant en klare ovenschotel met oa zalm, aardappel en spinazie, deze was veeeeeeel te zouterbij wat sla en zeekraal.
Ja idd, zou het aan de leeftijd liggen?quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 21:05 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Vroeger was niks te zout (vaak vond ik iets flauw), nu merk ik t ook.
Heee ik ben nog hartstikke piep hoorquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 22:23 schreef Prego het volgende:
[..]
Ja idd, zou het aan de leeftijd liggen?
Ik ookquote:Op woensdag 26 oktober 2022 07:04 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Heee ik ben nog hartstikke piep hoor
Meestal zijn die kant- en klare maaltijden (veel) te zout ....quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 20:41 schreef Prego het volgende:
[..]
Kloptmaar goed, hoe kan je eten wat lekker klinkt niet liken?
![]()
Ik had een kant en klare ovenschotel met oa zalm, aardappel en spinazie, deze was veeeeeeel te zouterbij wat sla en zeekraal.
Die van Bohemen bedoel je ?quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 19:29 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
De enige echte?![]()
Gisteren at ik restant Shepherd's Pie.
Vanavond (en morgen) andijviestamppot met rauwe ham, ketjap en cashewnoten.
Straks thee en een mergpijp
quote:Op woensdag 26 oktober 2022 16:57 schreef golfer het volgende:
Straks: geroosterde waspeen met karwijzaad, knoflook, olijfolie, sesamzaadjes en honing uit de oven.
In geklaarde boter gebakken kabeljauwhaasfilets en daarbij wat gebakken grote garnalen.
Ooh ik loop vaak langs Boheemen. Mooie gebakjes, vooral rum-rozijn lijkt me erg lekker. Maar die zijn toch meer bekend om hun saucijzenbroodjes?quote:
Klinkt als een heerlijke schotel. Je moeder (en jullie) smulde er vast en zeker van!quote:Op woensdag 26 oktober 2022 19:17 schreef Kanaroe het volgende:
Zuurkoolschotel gemaakt, gerookte spekblokjes met rode ui gebakken, zuurkool erbij, zachte puree van zoete en kruimige aardappel erop en slagersrookworst erin verstopt.
Als extra nog wat plakjes zoetig Zeeuws spek eromheen gelegd.
Dit in een grote ovenschaal met wat panko voor de crunch.
Mijn moeder (sinds kort helaas weduwe) at mee en houdt erg van zuurkool. Zo fijn om ook voor haar te koken
Schnitzels schuiven door.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:28 schreef foodlover het volgende:
Gisteren chili con carne met rijst.
Vanavond schnitzels met frietjes en sla van ijsbergsla met een gekookt eitje.
Dan heb je een leuke verrassing voor de boeg: de beste Bossche bol van Nederland koop je daar.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 19:52 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ooh ik loop vaak langs Boheemen. Mooie gebakjes, vooral rum-rozijn lijkt me erg lekker. Maar die zijn toch meer bekend om hun saucijzenbroodjes?
Ik bedoelde Jan de Groot in Den Bosch. Ben niet dol op slagroom maar die vind ik echt lekker.
Zal em proberen als ik weer langsloop.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 21:33 schreef manny het volgende:
[..]
Dan heb je een leuke verrassing voor de boeg: de beste Bossche bol van Nederland koop je daar.
Proberen en dan weet je hetquote:Op woensdag 26 oktober 2022 22:06 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Zal em proberen als ik weer langsloop.
Wat maakt die de lekkerste?
Tapas! Klinkt goed, zeker op Spaanse grondquote:Op donderdag 27 oktober 2022 16:41 schreef foodlover het volgende:
Straks ff wat eten in het dorp, tapas?
Vanmiddag had ik boterhammen met omelet en likje mayo curry
B. houdt niet van vis?quote:Op donderdag 27 oktober 2022 16:49 schreef golfer het volgende:
Vanavond: voor mij een door de viswinkel gemaakte pastamaaltijd met witvis, mossels, krab en garnalen.
Voor B. een gebraden runderworst met een salade van witlof en appel.
Niet van alle vis. Gisteren at zij wel kabeljauwhaas met grote garnalen.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 17:02 schreef Kanaroe het volgende:
B. houdt niet van vis?
Die pastamaaltijd lijkt mij erg lekker i.i.g.
Mossels en krab zijn niet zo mijn ding. Kapucijners ook nietquote:Op donderdag 27 oktober 2022 17:02 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
B. houdt niet van vis?
Die pastamaaltijd lijkt mij erg lekker i.i.g.
quote:Op donderdag 27 oktober 2022 16:49 schreef golfer het volgende:
Vanavond: voor mij een door de viswinkel gemaakte pastamaaltijd met witvis, mossels, krab en garnalen.
Ik lust alle dingen die je hier noemtquote:Op donderdag 27 oktober 2022 17:51 schreef Blues het volgende:
[..]
Mossels en krab zijn niet zo mijn ding. Kapucijners ook niet![]()
En witlof is g's ding niet![]()
[ afbeelding ]
Dat klinkt heerlijk! Smakelijk straksquote:Op vrijdag 28 oktober 2022 12:45 schreef christmastsunami het volgende:
Ik eet vanavond Ayam Rica Rica met rijst.
2 kilo staat op.
Met die boter onder het vel, blijft ie sappig? Doe je hem dan langer in de oven of warmer? zodat het ook krokant wordt?quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 17:27 schreef Kanaroe het volgende:
Heb een hele kip in de oven met boter onder het vel, tijm, rozemarijn, citroenrasp en knoflook.
Daarbij een 'bonne femme' schotel, krieltjes in de schil, wortel in schijfjes, preiringen, sjalotten, spekjes, champignons en doperwten, afgeblust met witte wijn
Ja, lekker sappig en smaakvol borstvlees. Oven op 250 voorverwarmen, kip erin en dan temperatuur naar 190 graden. Ik leg de kip eerst op de borstzijde en de laatste 15 ą 20 minuten weer met de borst omhoog. Om de 20 minuutjes ofzo even bedruipen met het sap/vet. Lekker krokant velletje.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 19:00 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Met die boter onder het vel, blijft ie sappig? Doe je hem dan langer in de oven of warmer? zodat het ook krokant wordt?
![]()
Mijn timing was niet al te best idd.quote:
Ja, ik kan gelukkig voor een groep koken, dus ik ga dan invriezen, het het 1 vd dingen die ik altijd wel lekker vind. Gewoon simpele hete kip.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 19:09 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ja, lekker sappig en smaakvol borstvlees. Oven op 250 vooverwarmen, kip erin en dan temperatuur naar 190 graden. Ik leg de kip eerst op de borstzijde en de laatste 15 ą 20 minuten weer met de borst omhoog. Om de 20 minuutjes ofzo even bedruipen met het sap/vet. Lekker krokant velletje.
En jouw spicy Rica Rica? Goed gelukt?
Het recept is zeer leesbaar en mijn smaakpappillen worden geactiveerd door het lezen van je ingrediėnten en bereidingswijzequote:Op vrijdag 28 oktober 2022 19:36 schreef christmastsunami het volgende:
aaaaaaah typo's en spelfouten
Dankje, maar ik ben nog vergeten dat ik een stuk bananenblad erin had gedaan en rijstbloem heb gebruikt om het dikker te maken.quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 19:46 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Het recept is zeer leesbaar en mijn smaakpappillen worden geactiveerd door het lezen van je ingrediėnten en bereidingswijze![]()
En leuk, om voor een groep te mogen/kunnen koken!
Het ziet er schitterend en heerlijk uit!quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 19:29 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Mijn timing was niet al te best idd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |