abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 11 januari 2023 @ 13:56:28 #101
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_207510931
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 13:45 schreef noodgang het volgende:
Ach, zijn we weer aan deze discussie begonnen? :')
En dat zoveel maanden na de serie nog steeds :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_207512247
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 13:12 schreef over_hedge het volgende:
Dan kijk je toch niet is altijd wel een beetje dooddoener he. Maar je zal toch echt eerst moeten kijken voor je een mening kan vormen wat je er van vind. van de rest is om de maand de zelfde woke discussie wel beetje vermoeiend ja
Die discussie komt terug omdat er een policy achter zit. Het is niet natuurlijk gedaan, het wordt opgelegd met quota. Dat is vermoeiend.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_207512331
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 15:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Die discussie komt terug omdat er een policy achter zit. Het is niet natuurlijk gedaan, het wordt opgelegd met quota. Dat is vermoeiend.
maar de makers van de serie hebben toch alle recht om de acteurs te casten zoals dat zij dat willen? als jij graag het anders is dan maak je toch je eigen serie?
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  FOK!fotograaf woensdag 11 januari 2023 @ 15:51:43 #104
364681 over_hedge
pi_207512375
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 15:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Die discussie komt terug omdat er een policy achter zit. Het is niet natuurlijk gedaan, het wordt opgelegd met quota. Dat is vermoeiend.
Nou zeggen maak er een topic over. Over de policy hoe kut je woke vind. Dan kunnen we daar een discussie houden en het hier over de inhoud van de serie hebben ipv de huidskleur van de acteurs
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_207512498
Hoezo woke?
Een meerderheid aan blanke acteurs, maar dat is geen reden om de serie niet amusant te vinden .
Evenmin over een minderheid van niet-blanke acteurs.
https://www.google.nl/sea(...)lient=gws-wiz&clie=1
  woensdag 11 januari 2023 @ 16:04:04 #106
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_207512507
Yes, we gaan kleurtjes tellen. Wat een genottopic _O_
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
  Forum Admin woensdag 11 januari 2023 @ 16:45:42 #107
35723 crew  GGMM
pi_207513108
Serie krijgt een 6je op IMDB.
Als dit niet significant verbetert zal deze serie na seizoen 2 gecanceld worden. Valt me mee dat dit nu al niet gebeurd is met hoe duur de serie is.

Tot zover mijn gepeperde uitspraak.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_207513228
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 15:51 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Nou zeggen maak er een topic over. Over de policy hoe kut je woke vind. Dan kunnen we daar een discussie houden en het hier over de inhoud van de serie hebben ipv de huidskleur van de acteurs
Is ook een punt binnen de serie.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_207513271
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 16:02 schreef Bluesdude het volgende:
Hoezo woke?
Een meerderheid aan blanke acteurs, maar dat is geen reden om de serie niet amusant te vinden .
Evenmin over een minderheid van niet-blanke acteurs.
https://www.google.nl/sea(...)lient=gws-wiz&clie=1
[ afbeelding ]
Nog ontkennen ook :')
Dus je wil zeggen dat er een 'go' is gegeven terwijl de serie niet voldoet aan de policy?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_207513280
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 15:48 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]
maar de makers van de serie hebben toch alle recht om de acteurs te casten zoals dat zij dat willen? als jij graag het anders is dan maak je toch je eigen serie?
Blijkbaar dus niet. Blijkbaar, volgens de amazon policy moeten ze aan een kleurtje en quotum voldoen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator woensdag 11 januari 2023 @ 17:02:45 #111
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207513329
Hou eens op met dat gejank over huidskleur en woke in elk topic. Maak een eigen topic ofzo aan in dit subforum waar je vrijwel over elke serie kan gaan janken hoe woke het is.
  woensdag 11 januari 2023 @ 19:36:32 #112
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_207515905
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2023 23:08 schreef over_hedge het volgende:
je druk maken over woke :') Er is genoeg op de inhoud aan te merken. Dat er wat donkere dwergen tussen zaten zit echt laag op het lijstje met kritiek punten :P
Dit dus, RoP heeft echt voldoende problemen met z'n karakters en plots, maar woke is er daar niet één van.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 16:45 schreef GGMM het volgende:
Serie krijgt een 6je op IMDB.
Als dit niet significant verbetert zal deze serie na seizoen 2 gecanceld worden. Valt me mee dat dit nu al niet gebeurd is met hoe duur de serie is.

Tot zover mijn gepeperde uitspraak.
Een groot deel van de initiële investering die Amazon heeft gedaan omvat ook al deels seizoen 2 en 3. Dus dat die aankondiging er kort na de eerste afleveringen aan zat te komen was te verwachten.
Dat is overigens ook weer een bekende marketing truc; kondig een vervolg snel aan, dat straalt succes uit en trekt twijfelende kijkers en nieuwe abonnees over de streep: "Oh nu al een vervolg? Dan zal het wel heel goed zijn, ik moet eraan beginnen!"

Het is jammer dat we met de komst van de streaming industrie niet meer het inzicht hebben in kijkcijfers die de Nielsen ratings vroeger gaven mbt cable tv. De cijfers die Nielsen tegenwoordig publiceert komen met een hoop meer punten en komma's.
Een belangrijke graadmeter voor streaming diensten is bijvoorbeeld ook de completion rate van een serie; hoeveel procent van de kijkers kijkt het hele seizoen af.

[ Bericht 7% gewijzigd door Kleffe_Dop op 11-01-2023 19:58:46 ]
pi_207521618
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 16:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Blijkbaar dus niet. Blijkbaar, volgens de amazon policy moeten ze aan een kleurtje en quotum voldoen.
heb je een link naar die zogenaamde "Amazon Policy" ? want ik kan hem nergens vinden.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  donderdag 12 januari 2023 @ 08:52:45 #114
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_207521710
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 08:41 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]
heb je een link naar die zogenaamde "Amazon Policy" ? want ik kan hem nergens vinden.
Schijnt dezelfde te zijn als de zogenaamde van Netflix.
Oh en Disney schijnt m zogenaamd ook te hebben! Sowieso Marvel dan denk ik.

En toch heb ik m nergens kunnen vinden ;)]
Zou t dan toch.... ik durf t bijna niet te zeggen... niet bestaan?

Altijd oververtegenwoordigd zijn, en dan nu zeiken als t absolute getal van je ras nog steeds hoger is, maar het relatief verminderd is t.o.v. de vroegere oververtegenwoordiging. Ja het valt mij ook op. Ja het is soms wennen. Ja het wordt nu gebruikt als marketingtool omdat het "hip" is. Maar live with it. Je bent je luxe positie kwijt. Boeiend. Zolang het niet afdoet aan de kwaliteit van de serie of film (en ik geloof dat kleur een van de minste zorgenkindjes is van de serie) wat maakt t dan uit?

Herken je jezelf niet meer in de serie? Nou mooi dat je dat af en toe hebt, hebben anderen al decennia lang gehad. Weet je ook eens hoe het voelt.

Walk a mile in their shoes.

[ Bericht 35% gewijzigd door Ang3l op 12-01-2023 08:58:06 ]
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 12 januari 2023 @ 09:59:16 #115
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_207522389
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 08:52 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Schijnt dezelfde te zijn als de zogenaamde van Netflix.
Oh en Disney schijnt m zogenaamd ook te hebben! Sowieso Marvel dan denk ik.

En toch heb ik m nergens kunnen vinden ;)]
Zou t dan toch.... ik durf t bijna niet te zeggen... niet bestaan?

Altijd oververtegenwoordigd zijn, en dan nu zeiken als t absolute getal van je ras nog steeds hoger is, maar het relatief verminderd is t.o.v. de vroegere oververtegenwoordiging. Ja het valt mij ook op. Ja het is soms wennen. Ja het wordt nu gebruikt als marketingtool omdat het "hip" is. Maar live with it. Je bent je luxe positie kwijt. Boeiend. Zolang het niet afdoet aan de kwaliteit van de serie of film (en ik geloof dat kleur een van de minste zorgenkindjes is van de serie) wat maakt t dan uit?

Herken je jezelf niet meer in de serie? Nou mooi dat je dat af en toe hebt, hebben anderen al decennia lang gehad. Weet je ook eens hoe het voelt.

Walk a mile in their shoes.

O+
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_207523204
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 08:52 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Knip

Zou t dan toch.... ik durf t bijna niet te zeggen... niet bestaan?

Volgens mij bedoeld hij dit:

Dat is wat ik er over kon vinden dan

40 min filmpje er over. Heb niet heel dat filmpje gekeken. Want heb wel wat beters te doen :D
Maar is wel wat over te vinden met google. En voordat iedereen boos op mij gaat worden. Ik was puur benieuwd of ik het kon vinden :D Zegt weinig over wat ik er van vind.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 12 januari 2023 @ 11:37:45 #117
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_207523504
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 11:08 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Volgens mij bedoeld hij dit: [ afbeelding ]

Dat is wat ik er over kon vinden dan

40 min filmpje er over. Heb niet heel dat filmpje gekeken. Want heb wel wat beters te doen :D
Maar is wel wat over te vinden met google. En voordat iedereen boos op mij gaat worden. Ik was puur benieuwd of ik het kon vinden :D Zegt weinig over wat ik er van vind.
Wij moeten als bedrijf ook in een jaarverslag opnemen hoeveel we aan milieu doen, hoeveel vrouwen, hoe divers etc. Maar dat is nog wat anders dan een verplichte quota.

Daranaast nog maar de vraag hoe veel "last" je er als kijken van ervaart. Vraga me wel eens af wat dan die onderliggene last is voor velen die zo roepen. Waarom vind je t vervelend? Is t omdat je niet los kan laten aan t patroon wat je zo gewend was? Kun je je ineens niet meer inleven? What's up?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 12 januari 2023 @ 11:41:47 #118
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_207523555
He godver, ga ik er toch weer op door :P


Dus.
Ik vind ROP de eerste afleveringen leuk, daarna wat netflix storyline slapjes worden. Ziet er prachtig uit en nog steeds leuk genoeg om te blijve kijken, maaro f t al m'n verwachtingen (die wellicht te hoog waren) heeft waargemaakt? Nee. Ga ik een S2 kijken? ZEKER WEL! (anders moet ik nl gewoon niet kijken, als ik te slecht vind).

Ik ben verder niet genoeg tolkien-fan om te weten of dingen aangepast zijn of niet qua verhaal, en dus kan t me ook totaal niet boeien. Zeker niet als het een feit is dat Tolkien het zelf ook niet zo kon boeien en hij t ook niet zo nauw nam met consistente lore.

Sowieso werken dingen die t goed doen in een boek niet perse ook goed op TV.
En de boeken zijn oud, tijden veranderen, dus ook daarvan werken sommige dingen anno nu niet meer.

Voorbeeld: Ik ben een erge Interview with the Vampire fan en "purist" en was huiverig voor de nieuwe serie omdat er dingen zijn aangepast. Maar t werkt, het is moderner, de keuzes (op 1 na) zijn best logisch, en dus moet ik als oude rot niet zeiken. Things change.

Soweieso is de serie niet allene gemaakt voor de doorgewinterde fans. Dat vergeten ze nog wel eens. Niemand geeft die miljoenen aan jou alleen uit ;)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_207523676
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 11:37 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Wij moeten als bedrijf ook in een jaarverslag opnemen hoeveel we aan milieu doen, hoeveel vrouwen, hoe divers etc. Maar dat is nog wat anders dan een verplichte quota.

Daranaast nog maar de vraag hoe veel "last" je er als kijken van ervaart. Vraga me wel eens af wat dan die onderliggene last is voor velen die zo roepen. Waarom vind je t vervelend? Is t omdat je niet los kan laten aan t patroon wat je zo gewend was? Kun je je ineens niet meer inleven? What's up?
maar die quota bestaat blijkbaar wel. Wat je daar weer van vind is weer een hele discussie op zich.
ik zelf vind het jammer als ze al bestaande karakters aanpassen. Superman die opeens gay moet zijn enzo.

Maar met nieuwe niet bestaande kan het me geen zak schelen of ze geel groen gay of hetero zijn. En bij rings of power vond ik dat echt 0 probleem. Had meer problemen met de kapper van de elven dan met de huidskleur van de elven :P

quote:
Soweieso is de serie niet allene gemaakt voor de doorgewinterde fans. Dat vergeten ze nog wel eens. Niemand geeft die miljoenen aan jou alleen uit
Tja dat klopt wel. Maar dan mag je daar als fan wel iets van vinden. En zeggen dat het niet goed is met een onderbouwing waarom.

Alleen dan krijg je vaak te horen; DAN KIJK JE TOCH LEKKER NIET!
Dat is wel net zo vermoeiend als om de 2 maanden de zelfde woke discussie :P

Wat er mis is:
Dit filmpje is wel een goede samenvatting :D Al mist die ook nog wel wat dingen. Een toren die helemaal in elkaar stort door 1 touwtje te raken enzo. Of een hoofdpersonage wel de enige orc ooit tegenkomt in een veldslag wat geen wapen bij zich heeft.

[ Bericht 8% gewijzigd door over_hedge op 12-01-2023 11:57:53 ]
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_207524020
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 08:41 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]
heb je een link naar die zogenaamde "Amazon Policy" ? want ik kan hem nergens vinden.
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 08:52 schreef Ang3l het volgende:
En toch heb ik m nergens kunnen vinden ]
Zou t dan toch.... ik durf t bijna niet te zeggen... niet bestaan?
Lezen jullie wel?
Had jullie een bult tijd gescheeld als jullie gewoon even in post #77 hadden gekeken.

En voor de rest van je post: het is dus opeens nu wel goed om op ras en huidskleur te discrimineren? Want het dedain wat het uitspreekt, is werkelijk stuitend. 'We pakken die blanke hetero's met hun privileges ff terug, want ja, dat is goed voor wat ze vermeend hebben gedaan'.

Ranzig. Als je echt wil dat discriminatie de wereld uit gaat, moet je huidskleur, ras en geaardheid compleet negeren en geen policy op bouwen. Beste persoon voor de functie, zonder alle onzin.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator donderdag 12 januari 2023 @ 12:39:32 #121
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207524270
En het blijft maar doorgaan he :')


Nog steeds inhoudelijk te melden over de serie?
pi_207524916
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 16:45 schreef GGMM het volgende:
Serie krijgt een 6je op IMDB.
Als dit niet significant verbetert zal deze serie na seizoen 2 gecanceld worden. Valt me mee dat dit nu al niet gebeurd is met hoe duur de serie is.

Tot zover mijn gepeperde uitspraak.
Ik denk dat ze meer naar kijkcijfers en kijken en vooral: hoeveel mensen halen ze speciaal binnen met zo'n dure serie? Als dat een hoog aantal is (en dat denk ik wel, maar dat zullen ze zelf beter kunnen berekenen), zullen ze wel door gaan. Dat is allemaal relevanter dan een cijfer op een website.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 12 januari 2023 @ 14:09:16 #123
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_207525738
quote:
1s.gif Op donderdag 12 januari 2023 12:39 schreef Momo het volgende:
En het blijft maar doorgaan he :')

Nog steeds inhoudelijk te melden over de serie?
De serie is al afgelopen ;)
Snap uberhaubt niet wat w ehier nog doen :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 12 januari 2023 @ 14:09:53 #124
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_207525750
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 13:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik denk dat ze meer naar kijkcijfers en kijken en vooral: hoeveel mensen halen ze speciaal binnen met zo'n dure serie? Als dat een hoog aantal is (en dat denk ik wel, maar dat zullen ze zelf beter kunnen berekenen), zullen ze wel door gaan. Dat is allemaal relevanter dan een cijfer op een website.
Ja voor een streaming dienst is het aantal oberall abbonees natuurlijk nog belangrijker. :Y
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 12 januari 2023 @ 15:50:15 #125
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_207526944
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 11:51 schreef over_hedge het volgende:

[..]
maar die quota bestaat blijkbaar wel. Wat je daar weer van vind is weer een hele discussie op zich.
ik zelf vind het jammer als ze al bestaande karakters aanpassen. Superman die opeens gay moet zijn enzo.

Maar met nieuwe niet bestaande kan het me geen zak schelen of ze geel groen gay of hetero zijn. En bij rings of power vond ik dat echt 0 probleem. Had meer problemen met de kapper van de elven dan met de huidskleur van de elven :P
[..]
Tja dat klopt wel. Maar dan mag je daar als fan wel iets van vinden. En zeggen dat het niet goed is met een onderbouwing waarom.

Alleen dan krijg je vaak te horen; DAN KIJK JE TOCH LEKKER NIET!
Dat is wel net zo vermoeiend als om de 2 maanden de zelfde woke discussie :P

Wat er mis is:
Dit filmpje is wel een goede samenvatting :D Al mist die ook nog wel wat dingen. Een toren die helemaal in elkaar stort door 1 touwtje te raken enzo. Of een hoofdpersonage wel de enige orc ooit tegenkomt in een veldslag wat geen wapen bij zich heeft.
Een mening hebben snap ik. En dat je die wil uiten (ook als het negatief is) snap ik ook. Ik snap het alleen niet wanneer er mensen zijn die maar door blijven kijken en dan week in, week uit gaan zeiken. Als ik iets bekijk en het na een aflevering of twee niks vind; dan stop ik met kijken. Laatste wat ik ga doen is miepen over hoe kut alles wel niet is of dat ik maar niet begrijp dat er mensen zijn die het wél leuk vinden. Ik gun ze hun plezier, en ga dat niet verpesten door continue te zeiken. Ook leuker voor mezelf; kan de tijd beter gebruiken met series die ik wel leuk vind en om daar over te schrijven op internet O+
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_207527158
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 15:50 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Een mening hebben snap ik. En dat je die wil uiten (ook als het negatief is) snap ik ook. Ik snap het alleen niet wanneer er mensen zijn die maar door blijven kijken en dan week in, week uit gaan zeiken. Als ik iets bekijk en het na een aflevering of twee niks vind; dan stop ik met kijken. Laatste wat ik ga doen is miepen over hoe kut alles wel niet is of dat ik maar niet begrijp dat er mensen zijn die het wél leuk vinden. Ik gun ze hun plezier, en ga dat niet verpesten door continue te zeiken. Ook leuker voor mezelf; kan de tijd beter gebruiken met series die ik wel leuk vind en om daar over te schrijven op internet O+
In mijn geval met RoP. Ik heb heel het seizoen gekeken. Want grafisch ziet het er fantastisch uit. Helemaal op een ultra wide scherm. En had steeds de hoop dat de volgende aflevering beter zou worden. Ben groot fan van lord of the rings films. Dus als er een kans is dan er scene tussen zitten die dat niveau halen dan wil ik dat zien. Dat werd het helaas niet. Maarja daar is maar 1 manier om er achter te komen en dat is het kijken :P

Ik ga vast seizoen 2 ook een kans geven. Want ja het verhaal vond ik kut. Maar een groot veldslag met deze visueels wil ik toch wel zien. En ook hier de hoop dat de schrijvers bij seizoen 2 iets beter hun best doen.

Bij een She hulk ben ik wel gewoon gestopt. Was niet best, en heb ik van de rest ook niks mee.

En vind het wel interessant om te zien wat andere vinden. En ja ik ben voornamelijk negatief geweest hier. Omdat ik het dus niet zo goed vind. Maar zou dat niet meteen zeiken noemen. Alleen omdat de inhoud negatief is. Is het niet meteen zeiken. Als je kan onderbouwen waarom je iets vind. Daar is een forum ook een beetje voor toch.

Want waarom is het meteen zeiken?

Kijk kom je elke week zeggen: Donkere dwergen zijn kut en daarom is de serie kut dan ben je aan het zeiken ja.

Dat er mensen zijn die het wel leuk vinden begrijp ik wel. Hier heb ik dan ook nooit wat over gezegd. Ben eerder jaloers op die mensen. Zou willen dat ik het ook tof vond. Heb liever een serie die ik tof vind dan iets wat ik graag tof wil vinden maar het kut vind :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 12 januari 2023 @ 19:05:14 #127
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_207529476
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 16:05 schreef over_hedge het volgende:

[..]
In mijn geval met RoP. Ik heb heel het seizoen gekeken. Want grafisch ziet het er fantastisch uit. Helemaal op een ultra wide scherm. En had steeds de hoop dat de volgende aflevering beter zou worden. Ben groot fan van lord of the rings films. Dus als er een kans is dan er scene tussen zitten die dat niveau halen dan wil ik dat zien. Dat werd het helaas niet. Maarja daar is maar 1 manier om er achter te komen en dat is het kijken :P

Ik ga vast seizoen 2 ook een kans geven. Want ja het verhaal vond ik kut. Maar een groot veldslag met deze visueels wil ik toch wel zien. En ook hier de hoop dat de schrijvers bij seizoen 2 iets beter hun best doen.

Bij een She hulk ben ik wel gewoon gestopt. Was niet best, en heb ik van de rest ook niks mee.

En vind het wel interessant om te zien wat andere vinden. En ja ik ben voornamelijk negatief geweest hier. Omdat ik het dus niet zo goed vind. Maar zou dat niet meteen zeiken noemen. Alleen omdat de inhoud negatief is. Is het niet meteen zeiken. Als je kan onderbouwen waarom je iets vind. Daar is een forum ook een beetje voor toch.

Want waarom is het meteen zeiken?

Kijk kom je elke week zeggen: Donkere dwergen zijn kut en daarom is de serie kut dan ben je aan het zeiken ja.

Dat er mensen zijn die het wel leuk vinden begrijp ik wel. Hier heb ik dan ook nooit wat over gezegd. Ben eerder jaloers op die mensen. Zou willen dat ik het ook tof vond. Heb liever een serie die ik tof vind dan iets wat ik graag tof wil vinden maar het kut vind :P
Ik doel dan ook vooral op de mensen die week in, week uit de drang voelden om te klagen over een sterke Galadriel of huidskleur gezeik. En die wel degelijk commentaar hadden op mensen die de serie wel waardeerden. En dan zie je bij meer series.

Verder zou ik het nooit kunnen; afwachten of iets beter wordt en tot die tijd blijven kijken terwijl ik de kwaliteit kak vind. Dan lees ik liever af en toe de recensies om te kijken of t al iets beter is geworden. Maar iedereen is anders :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_207530246
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2023 11:41 schreef Ang3l het volgende:
He godver, ga ik er toch weer op door :P


Dus.
Ik vind ROP de eerste afleveringen leuk, daarna wat netflix storyline slapjes worden. Ziet er prachtig uit en nog steeds leuk genoeg om te blijve kijken, maaro f t al m'n verwachtingen (die wellicht te hoog waren) heeft waargemaakt? Nee. Ga ik een S2 kijken? ZEKER WEL! (anders moet ik nl gewoon niet kijken, als ik te slecht vind).

Ik ben verder niet genoeg tolkien-fan om te weten of dingen aangepast zijn of niet qua verhaal, en dus kan t me ook totaal niet boeien. Zeker niet als het een feit is dat Tolkien het zelf ook niet zo kon boeien en hij t ook niet zo nauw nam met consistente lore.

Sowieso werken dingen die t goed doen in een boek niet perse ook goed op TV.
En de boeken zijn oud, tijden veranderen, dus ook daarvan werken sommige dingen anno nu niet meer.

Voorbeeld: Ik ben een erge Interview with the Vampire fan en "purist" en was huiverig voor de nieuwe serie omdat er dingen zijn aangepast. Maar t werkt, het is moderner, de keuzes (op 1 na) zijn best logisch, en dus moet ik als oude rot niet zeiken. Things change.

Soweieso is de serie niet allene gemaakt voor de doorgewinterde fans. Dat vergeten ze nog wel eens. Niemand geeft die miljoenen aan jou alleen uit ;)
Off-topic, maar welke Interview with the vampire serie heb je het over?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 13 januari 2023 @ 19:49:48 #129
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207544342
twitter

twitter


Als je zo ziet zijn ze sinds december druk aan het filmen voor S2 op indrukwekkende sets in Engeland
pi_207545701
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2023 19:49 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]

Als je zo ziet zijn ze sinds december druk aan het filmen voor S2 op indrukwekkende sets in Engeland
nu nog indrukwekkende scripts :T
lekker faxen heel de dag echt genot
  zondag 15 januari 2023 @ 19:43:59 #131
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207576191
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2023 16:45 schreef GGMM het volgende:
Serie krijgt een 6je op IMDB.
Als dit niet significant verbetert zal deze serie na seizoen 2 gecanceld worden. Valt me mee dat dit nu al niet gebeurd is met hoe duur de serie is.

Tot zover mijn gepeperde uitspraak.
Nadat ze eerst alle negatieve ratings hebben verwijderd.
Zo haal je inderdaad een 6je voor 2 weken lang had ik een van de laagste scores op imdb voor deze serie omdat ze alles uitgeschakeld hadden.

Prime heeft IMDB in zijn pocket.

De dialogen zijn te crunch voor woorden en de personages omgewisseld, ik snap dat veel fans best pissed worden als ze de serie zien.
Want net als Resident Evil is de serie met de naam mee en hoog budget, als dat niet het geval was geweest was de show snel gecanceld omdat het ondanks de Lord of the rings sticker een meh series is.

Maar goed mijn mening daarom gaf ik een 6je na 2 afl heb verder gekeken maar werd er echt niet beter op helaas.

Hoog budget maar men had zoveel beter gekund zonder politieke agenda er in te drukken.

Btw voor de fun check velma op HBO die word helemaal met de grond gelijk gemaakt door te veel aanpassingen op een oh so bekende serie..

Veel mensen houden gewoon niet van dit soort veranderingen daarom scoorde de hobbit ook veel lager dan Lord of the rings.

Maar again... Mijn mening.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  FOK!fotograaf zondag 15 januari 2023 @ 21:16:53 #132
364681 over_hedge
pi_207577709
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 19:43 schreef theguyver het volgende:
Prime heeft IMDB in zijn pocket.
Ja dat is niet heel gek he. Aangezien amazon de eigenaar van alle 2 is :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  zondag 15 januari 2023 @ 22:11:31 #133
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_207578489
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 19:43 schreef theguyver het volgende:
...

Btw voor de fun check velma op HBO die word helemaal met de grond gelijk gemaakt door te veel aanpassingen op een oh so bekende serie..

Veel mensen houden gewoon niet van dit soort veranderingen daarom scoorde de hobbit ook veel lager dan Lord of the rings.

Maar again... Mijn mening.
Het probleem met Velma is dat ze, voor zover ik begrepen heb, een oorspronkelijk als losstaand bedoelde serie hebben aangepast naar een Scooby Doo setting, omdat dat van de filmmaatschappij moest. Daarom lijken de aanpassingen misschien woke, terwijl dat anders niet opgevallen zou zijn. Dat koppelen heeft de serie geen goed gedaan, terwijl het anders best een leuke serie zou kunnen zijn.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  zondag 15 januari 2023 @ 22:12:04 #134
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_207578499
Quote ipv edit
No Dyson Barrier is going to stop me!
  zondag 15 januari 2023 @ 22:38:05 #135
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207578788
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 21:16 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ja dat is niet heel gek he. Aangezien amazon de eigenaar van alle 2 is :P
Dat inderdaad.
Ik dacht eerst dat grapje was dat ze de comments en votes weg hadden gehaald toen ik zag dat ik het laagste cijfer had staan voor 2 weken lang en niemand kon meer iets posten.

Bedoel dan ben je echt wel droevig bezig.
Al snap ik het wel want je hebt miljoenen gespendeerd aan serie die door zovele tot bot toe word afgekraakt..

Maar dat heb je dan wel aan jezelf te danken.
Het kon zoveel beter.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zondag 15 januari 2023 @ 22:42:01 #136
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207578872
quote:
1s.gif Op zondag 15 januari 2023 22:11 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Het probleem met Velma is dat ze, voor zover ik begrepen heb, een oorspronkelijk als losstaand bedoelde serie hebben aangepast naar een Scooby Doo setting, omdat dat van de filmmaatschappij moest. Daarom lijken de aanpassingen misschien woke, terwijl dat anders niet opgevallen zou zijn. Dat koppelen heeft de serie geen goed gedaan, terwijl het anders best een leuke serie zou kunnen zijn.
Dat is probleem met zoveel helaas het lijkt niet woke, het is woke..
Ze doen het zelf en dan gek vinden dat fans van Scooby Doo dat dan afkraken, want als je te veel gaat knoeien met iets wat mensen leuk vinden en dan je eigen swing er aan geeft kan het of positief uit pakken maar ook zwaar negatief Scooby-Doo is gewoon voor kinderen en ik ben er ook mee opgegroeid de ene serie is wat beter dan de ander maar concept van de personages is nooit echt zo erg veranderd.. tja dan sla je de plank gewoon mis.

Zelfde wat men dus ook deed bij rings of power, daarbij hebben ze dus ook veel bekende personages te veel aangepast terwijl ze duidelijk omschreven zijn in de boeken.
Tja dan krijg je gewoon veel negatieve reacties.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207579057
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 22:42 schreef theguyver het volgende:

[..]
Dat is probleem met zoveel helaas het lijkt niet woke, het is woke..
Ze doen het zelf en dan gek vinden dat fans van Scooby Doo dat dan afkraken, want als je te veel gaat knoeien met iets wat mensen leuk vinden en dan je eigen swing er aan geeft kan het of positief uit pakken maar ook zwaar negatief Scooby-Doo is gewoon voor kinderen en ik ben er ook mee opgegroeid de ene serie is wat beter dan de ander maar concept van de personages is nooit echt zo erg veranderd.. tja dan sla je de plank gewoon mis.

Zelfde wat men dus ook deed bij rings of power, daarbij hebben ze dus ook veel bekende personages te veel aangepast terwijl ze duidelijk omschreven zijn in de boeken.
Tja dan krijg je gewoon veel negatieve reacties.
En heel terecht ook. Die makers zien het gewoon puur als verdienmodel en in deze wereld moet het woke zijn. Ze zien het niet als waardering voor de prachtige esthetische werken van Tolkien.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 15 januari 2023 @ 23:04:06 #138
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_207579279
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 22:42 schreef theguyver het volgende:

[..]
Dat is probleem met zoveel helaas het lijkt niet woke, het is woke..
Ze doen het zelf en dan gek vinden dat fans van Scooby Doo dat dan afkraken, want als je te veel gaat knoeien met iets wat mensen leuk vinden en dan je eigen swing er aan geeft kan het of positief uit pakken maar ook zwaar negatief Scooby-Doo is gewoon voor kinderen en ik ben er ook mee opgegroeid de ene serie is wat beter dan de ander maar concept van de personages is nooit echt zo erg veranderd.. tja dan sla je de plank gewoon mis.

Zelfde wat men dus ook deed bij rings of power, daarbij hebben ze dus ook veel bekende personages te veel aangepast terwijl ze duidelijk omschreven zijn in de boeken.
Tja dan krijg je gewoon veel negatieve reacties.
Velma had nooit als een Scooby Doo spin-off gemaakt moeten worden, maar losstaand zoals het oorspronkelijk bedoeld was. Dan was er niets aan de hand geweest.

Dus totaal niet zoals Rings of Power wat altijd al een LotR serie zou zijn.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  maandag 16 januari 2023 @ 05:03:33 #139
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_207580291
Kunnen de mods hier niet gewoon keihard gaan deleten? Waarschuwing geven werkt niet zo te zien.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  maandag 16 januari 2023 @ 06:25:26 #140
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207580339
Nou ja duurt even tot seizoen 2 er aan komt, ze hebben nog geld zat.
En genoeg kritiek gehad voor verbetering.

Hoop voor de gene die m te pruimen vinden dat ze gaan aanpassen anders gaat de serie snel kopje onder want je kan wel geld er tegen aan blijven gooien maar op een gegeven moment houd het gewoon een keertje op.

Had wel verwacht dat men wat golden globes had gepakt voor visueel aspect en muziek want dat zat wel goed.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207580346
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2023 22:42 schreef theguyver het volgende:

[..]
Zelfde wat men dus ook deed bij rings of power, daarbij hebben ze dus ook veel bekende personages te veel aangepast terwijl ze duidelijk omschreven zijn in de boeken.
Tja dan krijg je gewoon veel negatieve reacties.
Wie hebben ze dan aangepast? En kom niet met Galadriel, want die sluit juist perfect aan op de boeken...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 16 januari 2023 @ 12:59:10 #142
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207584079
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 06:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wie hebben ze dan aangepast? En kom niet met Galadriel, want die sluit juist perfect aan op de boeken...
Welke pagina welk boek? Want ik ben ff aan zoeken naar egocentrische bitch maar dat staat er echt niet in hoor.

Elrond , Sauron isildur, de dwergen die in de boeken voor komen kloppen verder wel redelijk.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207584289
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 12:59 schreef theguyver het volgende:

[..]
Welke pagina welk boek? Want ik ben ff aan zoeken naar egocentrische bitch maar dat staat er echt niet in hoor.

Elrond , Sauron isildur, de dwergen die in de boeken voor komen kloppen verder wel redelijk.
Galadriel is een figuur die als leider in opstand komt en zo zorgt dat haar hele volk vervloekt wordt. Zowel in De Silmarillen als in Nagelaten Vertellingen komt ze over als een leidster die vooral aan zichzelf denkt.

Pas na het huwelijk met Celeborn verandert ze, al is het niet gek dat met name de dwergen haar niet als wijs zien (zoals ze Elrond wel zien), maar als levensgevaarlijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 16 januari 2023 @ 14:48:14 #144
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_207585698
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2023 12:59 schreef theguyver het volgende:

[..]
Welke pagina welk boek? Want ik ben ff aan zoeken naar egocentrische bitch maar dat staat er echt niet in hoor.

Elrond , Sauron isildur, de dwergen die in de boeken voor komen kloppen verder wel redelijk.
Elven zijn toch ook gewoon egocentrische, ver van t aardse leven afstaande, arrogante, emotieloze bitches?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 17 januari 2023 @ 00:48:05 #145
168739 Red_85
'echt wel'
pi_207593771
quote:
3s.gif Op maandag 16 januari 2023 05:03 schreef Notorious_Roy het volgende:
Kunnen de mods hier niet gewoon keihard gaan deleten? Waarschuwing geven werkt niet zo te zien.
Voor wat?
Mensen die hun mening geven?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_207595186
of gewoon een algemeen topic maken waarin mensen kunnen klagen hoe woke een serie is. en waarom dat niet overeenkomt met de visie van de schrijver/maker/orgineel wat in een ver verleden is gemaakt. Dan kan hier de discussie gewoon weer gaan over de inhoud van de serie zelf.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  FOK!fotograaf dinsdag 17 januari 2023 @ 10:32:15 #147
364681 over_hedge
pi_207595556
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 09:53 schreef DestroyerPiet het volgende:
Dan kan hier de discussie gewoon weer gaan over de inhoud van de serie zelf.
Dan zijn we zo snel klaar. Er is zo weinig inhoud o|O Van de rest mee eens
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_207596335
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 09:53 schreef DestroyerPiet het volgende:
of gewoon een algemeen topic maken waarin mensen kunnen klagen hoe woke een serie is. en waarom dat niet overeenkomt met de visie van de schrijver/maker/orgineel wat in een ver verleden is gemaakt. Dan kan hier de discussie gewoon weer gaan over de inhoud van de serie zelf.
Ik pleit al tijden voor een 'boehoe er zit een negert in m'n serie'-topic om al het typische gejank van de conservatieve sci-fi / fantasy nerds te bundelen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_207597795
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 09:53 schreef DestroyerPiet het volgende:
of gewoon een algemeen topic maken waarin mensen kunnen klagen hoe woke een serie is. en waarom dat niet overeenkomt met de visie van de schrijver/maker/orgineel wat in een ver verleden is gemaakt. Dan kan hier de discussie gewoon weer gaan over de inhoud van de serie zelf.
Best een goed idee, zelfs in series over Vikingen moeten nu POC zitten. Lekker de geschiedenis herschrijven.

Waarom zie ik nu ook weer allemaal trailers van LOTR: The Rings of Power? Zijn toch geen nieuwe afleveringen?
  dinsdag 17 januari 2023 @ 13:01:00 #150
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207597891
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2023 12:55 schreef ISVV het volgende:

[..]
Best een goed idee, zelfs in series over Vikingen moeten nu POC zitten. Lekker de geschiedenis herschrijven.

Waarom zie ik nu ook weer allemaal trailers van LOTR: The Rings of Power? Zijn toch geen nieuwe afleveringen?
Nee maar ook niet veel kijkers, de eerste 2 afl hadden 25 mil kijkers heel veel mensen zijn daarna afgehaakt omdat het gewoon volgens HUN (afhakers) ontzettend kut is.
Dat waren de hoogste cijfers en daarna klanten de kijkers aantallen behoorlijk in.

Ze hadden beter Stargate SG1 kunnen promoten.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207597915
Stargate SG-1 _O_ _O_ _O_ _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator maandag 30 januari 2023 @ 19:04:54 #152
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207782303
twitter
  dinsdag 31 januari 2023 @ 21:12:17 #153
277627 Seven.
We are Borg.
pi_207797861
Van de week seizoen 1 gekeken. Ik vind het in 1 woord fantastisch, maar ik ben niet belast met woke anxiety en ik heb de boeken ook niet gelezen.

Mooie verhaallijnen, goeie acteurs en mooie acties. Ook leuk om de legendes uit LOTR tot leven te zien komen (de namen Elendil, Isildur komen toch wel wat bekend voor). Ook erg benieuwd of Istar nou Gandalf is ja/nee. Galadriel in haar jongere jaren, ook fantastisch neergezet en ook leuk dat zij de lead pakt in de verhaallijn. Het stuk achtergrond bij Numenor en het is me nu ook duidelijk waarom elven in LOTR dus terug gaan over de zee. De titelsong van Annie Lennox is één van mijn favoriete liedjes.

Voor degene die het boek niet kent maar de films wel, is dit echt een heel mooi stuk herkenning. Leuk ook dat het niet alleen maar white male actors zijn, mooie balans gevonden daarin.

Benieuwd naar de volgende seizoenen.
Resistance is futile.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 februari 2023 @ 11:15:29 #154
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_207803142
Titelsong? De credits is instrumentaal
Annie Lennox? Die deed Into The West, de credits van Return of the King.

Of bedoel je Where the Shadows Lie? Dat is Fiona Apple

Isildur komt je bekend voor? Hij is gewoon in beeld in de film ...
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  woensdag 1 februari 2023 @ 22:56:06 #155
277627 Seven.
We are Borg.
pi_207813812
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 11:15 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Titelsong? De credits is instrumentaal
Annie Lennox? Die deed Into The West, de credits van Return of the King.

Of bedoel je Where the Shadows Lie? Dat is Fiona Apple

Isildur komt je bekend voor? Hij is gewoon in beeld in de film ...
Into the west bedoel ik. En geen spoilers please maar ik had zo een associatie met Isildurs sword waarmee de ring van Saurons hand gehakt werd. De scherven van dat zwaard zijn te zien in LOTR.
Resistance is futile.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 2 februari 2023 @ 10:50:34 #156
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_207817231
quote:
7s.gif Op woensdag 1 februari 2023 22:56 schreef Seven. het volgende:

[..]
Into the west bedoel ik. En geen spoilers please maar ik had zo een associatie met Isildurs sword waarmee de ring van Saurons hand gehakt werd. De scherven van dat zwaard zijn te zien in LOTR.
Spoilers ... ik heb het over de LOTR films, die heb je toch gezien? Isildur die de hand afhakt. Isildur staat in de proloog met de ring in Mount Doom, Elrond zegt dat hij het in het vuur moet laten vallen en Isildur besluit dat niet te doen. Even later zie je de dood van Isildur.
It's all there, eerste 10 minuten van de gehele trilogie.

Dan nog de Argonath, dat zijn Elendil en Isildur en de talloze vermeldingen
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  zondag 9 april 2023 @ 21:52:19 #157
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_208720304


Na de mooi-weer-show die Amazon opgetuigd heeft in de periode na de premiere komen er nu toch andere geluiden naar buiten.
The Hollywood Reporter meldt dat de completion rate van RoP in de VS slechts 37% bedroeg, overzees steeg dit naar 45%. Houdt hierbij in het achterhoofd dat Amazon executives een 50% completion rate aanduiden als solide, maar niet spectaculair.

Ter vergelijking twee andere originals uit 2022, maar dan van Netflix; 1899 belandde op het hakblok met een completion rate van 32%. Heartstopper zat aan het andere uiteinde en was met een 74% completion rate een succes.

[ Bericht 4% gewijzigd door Kleffe_Dop op 09-04-2023 22:29:17 ]
pi_208721314
RoP is ook poep. Ik weet nog dat mensen, inclusief ik, veel kritiek hadden na het zien van de eerste trailer. Mensen hier waren echt van "blabla wat nou kritiek nee dit en dat". Maar uiteindelijk hebben we toch gelijk gekregen. En dat wist ik van te voren ook wel. :')
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 9 april 2023 @ 23:15:56 #159
8369 speknek
Another day another slay
pi_208721496
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 21:52 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ link | afbeelding ]

Na de mooi-weer-show die Amazon opgetuigd heeft in de periode na de premiere komen er nu toch andere geluiden naar buiten.
The Hollywood Reporter meldt dat de completion rate van RoP in de VS slechts 37% bedroeg, overzees steeg dit naar 45%. Houdt hierbij in het achterhoofd dat Amazon executives een 50% completion rate aanduiden als solide, maar niet spectaculair.

Ter vergelijking twee andere originals uit 2022, maar dan van Netflix; 1899 belandde op het hakblok met een completion rate van 32%. Heartstopper zat aan het andere uiteinde en was met een 74% completion rate een succes.
Lies, damned lies and statistics.

Wat al die andere shows niet hadden was een ongekend hoog kijkersaantal voor de eerste aflevering.

quote:
After premiering its eight-episode first season back in September, the series has been watched by more than 100 million people worldwide — including 25 million viewers on its premiere day — with more than 24 billion minutes streamed. If that sounds like a lot, it's because it is: the series became Prime Video's biggest premiere ever, breaking all previous records for the streamer and topped Neilsen's streaming chart the weekend of the premiere.
Collider: 'The Rings of Power': Amazon Studios Head Says Series Is Their "Most-Watched Show Ever"

37% van 25 miljoen--dat is de ondergrens want internationaal is het 45% en die 25 miljoen was al na 24 uur, is meer kijkers dan voor de laatste episode van House of the Dragon, of voor The Last of Us, om maar wat grote successen te noemen.

Prime kost ¤3 bij ons, en wordt in de VS vaak vooral voor Amazon shipping genomen en niet per se de video streaming service, daarnaast is The Lord of the Rings een grote naam. Je kan dus veel meer kijkers verwachten die geen interesse hebben en alleen even de production values willen bekijken.

Natuurlijk had Amazon een veel betere attachment rate willen hebben, en hebben ze redelijk wat fouten gemaakt met de serie (onervaren showrunners, pacing die gemaakt is voor binging maar dan wekelijks uitgespreid, etc), maar zelfs met deze rate hadden ze een van de populairste shows van het jaar.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Grootste filosoof 2022 maandag 10 april 2023 @ 01:43:42 #160
442397 UitStraling
pi_208722782
Als je deze serie goed vind heb je ook vast een wit glimmend lederen bankstel staan thuis.
  dinsdag 11 april 2023 @ 15:15:21 #161
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_208737466
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 01:43 schreef UitStraling het volgende:
Als je deze serie goed vind heb je ook vast een wit glimmend lederen bankstel staan thuis.
Ja. En nee.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 11 april 2023 @ 15:18:55 #162
277627 Seven.
We are Borg.
pi_208737483
Wanneer komt seizoen 2 eigenlijk?
Resistance is futile.
  dinsdag 11 april 2023 @ 15:23:04 #163
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_208737513
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 april 2023 15:18 schreef Seven. het volgende:
Wanneer komt seizoen 2 eigenlijk?
Niet bekend.

Maar waarschijnlijk begin 2024.
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
  Admin dinsdag 11 april 2023 @ 15:34:42 #164
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_208737612
Ik heb de serie op Prime Video niet afgekeken, omdat ik de finale in een bioscoop heb gekeken. Heb ik verdomme toch de statistieken zitten verkloten zeg. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Moderator donderdag 28 september 2023 @ 14:58:28 #165
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_210777491
twitter
pi_211640813
Net gezien dat prime video de serie stargate atlantis levert. Niks meer met mgm-account
pi_211641216
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 20:16 schreef Bluesdude het volgende:
Net gezien dat prime video de serie stargate atlantis levert. Niks meer met mgm-account
Verkeerde topic, hoewel er ook ringen in zitten. :P
Maar goeie tip, de oude seizoenen van SG-1 had ik al eens herkeken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_211642508
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 20:58 schreef Monolith het volgende:

[..]
Verkeerde topic, hoewel er ook ringen in zitten. :P
Maar goeie tip, de oude seizoenen van SG-1 had ik al eens herkeken.
Toen ik Prime Video kon krijgen heb ik direct SG-1 gekeken... alle 10 seizoenen.
Onderwijl zat Stargate Atlantis bij MGM en alleen toegang met een abonnement.
Vandaag aflevering 1 weer gezien
  Moderator zaterdag 16 december 2023 @ 22:48:36 #169
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211642519
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2023 22:47 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Toen ik Prime Video kon krijgen heb ik direct SG-1 gekeken... alle 10 seizoenen.
Onderwijl zat Stargate Atlantis bij MGM en alleen toegang met een abonnement.
Net vandaag aflevering 1 weer gezien
[ afbeelding ]
Je zit in het Lord of the Rings topic....
pi_211687339
Wanneer komt seizoen 2 eigenlijk uit? Of is daar nog geen datum voor geprikt. Hoezeer seizoen 1 ook tegenviel, heb ik toch wel weer zin om te kijken. Sowieso fan van fantasy en sci-fi dus er is de laatste jaren meer te kijken. Merk wel dat ik dan ook kritischer wordt op de inhoud.
pi_211688647
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 23:41 schreef Solstice1 het volgende:
Wanneer komt seizoen 2 eigenlijk uit? Of is daar nog geen datum voor geprikt. Hoezeer seizoen 1 ook tegenviel, heb ik toch wel weer zin om te kijken. Sowieso fan van fantasy en sci-fi dus er is de laatste jaren meer te kijken. Merk wel dat ik dan ook kritischer wordt op de inhoud.
2025
Uitvinder van de biersmiley.
  donderdag 21 december 2023 @ 09:28:10 #172
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_211688761
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 09:16 schreef dimmak het volgende:

[..]
2025
Ze hopen echt dat we tegen die tijd het gedrocht van seizoen 1 zijn vergeten he.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_211688896
2025? Ik dacht dat er op najaar 2024 gemikt werd als ik het een beetje heb gevolgd.
pi_211689031
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2023 09:42 schreef MTL het volgende:
2025? Ik dacht dat er op najaar 2024 gemikt werd als ik het een beetje heb gevolgd.
Dat staat idd wel overal op het interweb. Misschien dat ik in de war ben met een andere serie.
Uitvinder van de biersmiley.
  donderdag 21 december 2023 @ 11:08:15 #175
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_211689613
quote:
10s.gif Op donderdag 21 december 2023 09:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ze hopen echt dat we tegen die tijd het gedrocht van seizoen 1 zijn vergeten he.
Het is dat ik dit topic om de zoveel maanden een kickje zie krijgen, maar verder blijft er weinig beklijven van dat eerste seizoen.
pi_211826894
[url]📸 Sauron recast https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02VjVp6XASC31o4WL2Q3mhYozvJVsCB49mU2aaQT354z39UapQe2v6s5UJsQJHNZ3Xl&id=100088228916171&mibextid=WC7FNe[/url]

De showrunners doen echt hun best om de hele serie te vernaggelen. Je recast de twee beste acteurs (ook Adar) van de hele serie. Zonde!

[ Bericht 0% gewijzigd door henkklaas1994 op 29-12-2023 21:36:44 ]
pi_211827056
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 21:31 schreef henkklaas1994 het volgende:
[url]📸 Sauron recast https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02VjVp6XASC31o4WL2Q3mhYozvJVsCB49mU2aaQT354z39UapQe2v6s5UJsQJHNZ3Xl&id=100088228916171&mibextid=WC7FNe[/url]

De showrunners doen echt hun best om de hele serie te vernaggelen. Je recast de twee beste acteurs (ook Adar) de hele serie. Zonde!
https://coveredgeekly.com(...)sauron-actor-report/

met een werkend linkje
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_211827565
Mooie clickbait headline. Volgens die fansite zou deze nieuwe acteur dus naast Charlie spelen, niet in plaats van. Er is dus geen sprake van een recasting zoals met Adar.
pi_211827586
Jackson was echt peak LOTR. Zo verschrikkelijk jammer dat het andere totaal verkracht wordt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_211836577
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 21:58 schreef Discombobulate het volgende:
Jackson was echt peak LOTR. Zo verschrikkelijk jammer dat het andere totaal verkracht wordt.
PJ heeft het werkelijk fantastisch gedaan ja. Met name de trilogie van 20 jaar ( :'( ) geleden.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_211837097
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 12:25 schreef wolfrolf het volgende:

[..]
PJ heeft het werkelijk fantastisch gedaan ja. Met name de trilogie van 20 jaar ( :'( ) geleden.
We mogen best zeggen dat dat filmhistorie is en dat je van die legacy af moet blijven.

Van alle boekverfilmingen die ik heb gezien was dat (tot voor kort) met afstand de beste. Sinds kort komt alleen Dune er wat mij betreft bij in de buurt. Afwachten of dat na deel twee nog steeds is zoals ik er over denk.
pi_212406334
Nou eindelijk! Ze hebben Peter Jackson ingehuurd voor het tweede seizoen van Rings of Power, en de 1e trailer is nu online!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 4% gewijzigd door Forumtijger op 12-02-2024 22:39:59 ]
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt.
pi_212413242
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 22:30 schreef Forumtijger het volgende:
Nou eindelijk! Ze hebben Peter Jackson ingehuurd voor het tweede seizoen van Rings of Power, en de 1e trailer is nu online!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah verdomme :'(

gelukkig opende ik je spoiler eerst :')
lekker faxen heel de dag echt genot
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')