quote:
Nah, zie je wel. Mensen hier maar zeiken op kritiek terwijl het gewoon hartstikke terecht was allemaal.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 10:47 schreef Scorpie het volgende:
Rumor: Amazon To Retool ‘The Lord Of The Rings: The Rings Of Power’, Sideline Current Showrunners After First Season Was “More Of A Failure Than They Could Have Been Anticipated”
[..]
https://boundingintocomic(...)ve-been-anticipated/
Of kritiek terecht is is nogal subjectief. Ook genoeg mensen die het gewoon tof vonden. En zelfs als je kritiek wil geven: er is kritiek en er is ''omg woke shit, bla bla bla''. Na een tijdje werden de posts die in die laatste categorie vielen wel wat vermoeiend ja.quote:Op zondag 25 december 2022 16:53 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nah, zie je wel. Mensen hier maar zeiken op kritiek terwijl het gewoon hartstikke terecht was allemaal.
Kun je van mening van verschillen.quote:Op zondag 25 december 2022 16:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
Of kritiek terecht is is nogal subjectief.
Zo veel post gingen er helemaal niet over dat woke. Ja voor de serie uit was. Daarna ging het er vooral over hoe slecht het wasquote:Op zondag 25 december 2022 16:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Of kritiek terecht is is nogal subjectief. Ook genoeg mensen die het gewoon tof vonden. En zelfs als je kritiek wil geven: er is kritiek en er is ''omg woke shit, bla bla bla''. Na een tijdje werden de posts die in die laatste categorie vielen wel wat vermoeiend ja.
Je hebt gemist hoe bij LotR III (zowel film als boek) er personen een actieve vulkaan in klimmen? Dat is toch minstens net zo onwaarschijnlijk?quote:Op zondag 25 december 2022 19:36 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Zo veel post gingen er helemaal niet over dat woke. Ja voor de serie uit was. Daarna ging het er vooral over hoe slecht het wasMet als top punt iedereen onder een laag vulkanisch as. 1 iemand van de hoofdpersonages is daardoor blind?
En de rest niks aan de hand.
man man manBlijft jammer. Had zo tof kunnen zijn
Oh daar is de dooddoener maar het is fictie dus alles moet maar kunnen argument weerquote:Op zondag 25 december 2022 20:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je hebt gemist hoe bij LotR III (zowel film als boek) er personen een actieve vulkaan in klimmen? Dat is toch minstens net zo onwaarschijnlijk?
Commentaar op fictie omdat er onrealistische dingen gebeuren... misschien zijn documentaires dan meer je ding.
Het is geen dooddoener, dat je een vulkaanuitbarsting overleeft past gewoon heel goed binnen Midden Aarde (net zoiets als dat binnen Star Wars elke wereld een dampkring en gelijkaardige temperaturen heeft, hier en daar misschien 20 graden kouder, maar +150 en -200 komen niet voor). Anders was Frodo overleden aan giftige dampen voor de Ring vernietigd kon worden.quote:Op zondag 25 december 2022 21:10 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Oh daar is de dooddoener maar het is fictie dus alles moet maar kunnen argument weer
grootste verschil is nog dat zij bij rings of power. 2 shots er voor laten zien hoe dat as hele gebouwen omverblaast. Dus ze laten zien hoe krachtig zoiets is. Om 2 scenes later iedereen op te laten staan of er niks aan de hand was. Maar van het dorp is niks over. Toevallig alleen wat mensen dood die er niet te doen.
Was gewoon niet zo best geschreven allemaal. En dat is nog maar 1 voorbeeld. Zo kan je nog wel ff doorgaan. Het is gewoon jammer. Zet er wat betere schrijvers op en dan kunnen ze met dat budget iets heel tofs maken.
hoe past het er in als ze 2 scenes er voor laten zien dat het een heel dorp wegvaagtquote:Op zondag 25 december 2022 21:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is geen dooddoener, dat je een vulkaanuitbarsting overleeft past gewoon heel goed binnen Midden Aarde. Anders was Frodo overleden aan giftige dampen voor de Ring vernietigd kon worden.
Het enige kritiekpunt op de serie tot nu toe is wat mij betreft dat het belangrijkste moment, het maken van de ringen, eigenlijk in een paarminuten gebeurd was. Dat hadden ze wel over een hele aflevering uit kogen spreiden.
Ik geniet gewoon van wat er is gemaakt, zonder op elke slak zout te leggen. Waarbij ik in dit geval nog wel behoorlijk vergeleek met de boeken die ik praktisch uit mijn hoofd ken, maar daar sloot het qua sfeer en beleving prima op aan.quote:Op zondag 25 december 2022 21:28 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Maar als dat je enige kritiek is dan vraag ik me af hoe je naar series kijkt. Maar fijn dat je het wel tof vind. Zou willen dat ik het ook vond
of je hebt Star Wars al niet meer gezien sinds 1977, of je snapt sowieso niet wat er in gebeurt.quote:Op zondag 25 december 2022 21:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
net zoiets als dat binnen Star Wars elke wereld een dampkring en gelijkaardige temperaturen heeft, hier en daar misschien 20 graden kouder, maar +150 en -200 komen niet voor
Ja, oké, het was een wat kort door de bocht voorbeeld (al zijn er binnen de franchise talloze voorbeelden dat ze 'stranden' op een planeet, maan of zelfs een asteroide waar dan steeds toevallig leven mogelijk is qua zuurstof en temperatuur). Maar je snapt het idee: elke grote fictieserie heeft talloze dingen die niet helemaal kloppen met onze werkelijkheid, maar dat hoeft niet de werkelijkheid binnen die fictiewereld te zijn.quote:Op zondag 25 december 2022 21:37 schreef Tokus het volgende:
[..]
of je hebt Star Wars al niet meer gezien sinds 1977, of je snapt sowieso niet wat er in gebeurt.
Het is namelijk niet zo dat ze zomaar naar een willekeurige planeet vliegen en op goed geluk de cockpit opendoen. En met miljoenen planeten zijn er sowieso wel meer waar leven mogelijk is.
Het gaat om de context binnen in de universe.quote:Op zondag 25 december 2022 21:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, oké, het was een wat kort door de bocht voorbeeld (al zijn er binnen de franchise talloze voorbeelden dat ze 'stranden' op een planeet, maan of zelfs een asteroide waar dan steeds toevallig leven mogelijk is qua zuurstof en temperatuur). Maar je snapt het idee: elke grote fictieserie heeft talloze dingen die niet helemaal kloppen met onze werkelijkheid, maar dat hoeft niet de werkelijkheid binnen die fictiewereld te zijn.
Peter Jackson een enorme zak met geld geven (Amazons zakken zijn toch oneindig diep) en die er iets fatsoenlijks van laten makenquote:Op donderdag 27 oktober 2022 10:47 schreef Scorpie het volgende:
Rumor: Amazon To Retool ‘The Lord Of The Rings: The Rings Of Power’, Sideline Current Showrunners After First Season Was “More Of A Failure Than They Could Have Been Anticipated”
[..]
https://boundingintocomic(...)ve-been-anticipated/
Dat het succesvol is geloof ik ook oprecht wel.quote:Op woensdag 28 december 2022 10:46 schreef MTL het volgende:
En even voor de duidelijkheid: dat 'gerucht' was natuurlijk gewoon ongelooflijke flauwekul, zelfs al ten tijde van publicatie. Men was toen al begonnen met het filmen van seizoen 2, met de huidige showrunners en in alle opzichten is de TV serie zoals verwacht een succes geworden voor Amazon.
Ja, want ze gaan echt honderden miljoenen pompen voor nieuwe seizoenen in een serie die geflopt isquote:Op woensdag 28 december 2022 14:45 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Maar zie jij het gebeuren dat een hooggeplaatste pief van amazon gaat lopen verkondigen dat het geen succes is?
En dat is waar Amazon naar kijkt, inderdaad.quote:Op woensdag 28 december 2022 15:29 schreef over_hedge het volgende:
is ook maar net wat je een succes vind. Als je puur naar kijkcijfers kijkt zal het ongetwijfeld een succes zijn
dat is inderdaad het enige wat telt.quote:Op woensdag 28 december 2022 15:29 schreef over_hedge het volgende:
is ook maar net wat je een succes vind. Als je puur naar kijkcijfers kijkt zal het ongetwijfeld een succes zijn
Nou, die heeft de Hobbit ook gemaakt hequote:Op woensdag 28 december 2022 09:09 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Peter Jackson een enorme zak met geld geven (Amazons zakken zijn toch oneindig diep) en die er iets fatsoenlijks van laten maken
Nouja... hij heeft de Hobbit trilogie op enig punt overgenomen van Del Toro, uit liefde voor LOTR:quote:Op woensdag 4 januari 2023 15:32 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Nou, die heeft de Hobbit ook gemaakt he
Euh, juist door zo vast te houden aan het bronmateriaal zet je grenzen. Amazon heeft er een open show van gemaakt die perfect past in deze tijd.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 17:28 schreef Red_85 het volgende:
Aanvullend op mijn post hierboven. Ik zie dat er al een discussie gaande is geweest over het hoge woke gehalte hier in deze show. Ieder z'n eigen mening natuurlijk hierover, alleen vind ik het wel erg storend en tegen Tolkien in gaan.
Grote verschil tussen LOTR of RoP is gewoon klaar als een klontje. Peter Jackson wilde het verhaal vertellen zo veel mogelijk zoals Tolkien het geschreven had, met Tolkien karakters, het Tolkien verhaal zoals Tolkien dat bedacht had. amazon wil het gewoon vertellen zoals zij dat willen met een beetje inspiratie van Tolkien met amazon's policor policy.
Echt puur zonde. Grenzen zetten op creatief materiaal is gewoon vragen om een shitshow.
Go woke, go broke.
Perfect past bij deze tijd van woke gejank ja, maar niet past het universum waar het in zit, Tolkien. het bronmateriaal is wat er verteld moet worden toch? Hou je er dan aan.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 18:11 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Euh, juist door zo vast te houden aan het bronmateriaal zet je grenzen. Amazon heeft er een open show van gemaakt die perfect past in deze tijd.
Je ergert je dat een donkere heerser een blanke ouder heeft ?quote:Op dinsdag 10 januari 2023 18:27 schreef Red_85 het volgende:
Of wat te denken van een van de weinige gekleurde mensen die opeens wel heerser is, terwijl haar vader roomblank op bed ligt te sterven. Hoe fantasy dat ook is, het is niet volgens het Tolkien verhaal en ook niet volgens wat basic biologie is.
Tolkiens figuren in de boeken hebben verschillende kleuren. Hij was zelf één van de eerste en luidste stemmen tegen de Apartheid. Als iemand in die tijd woke zou zijn genoemd, was het Tolkien wel, ondanks zijn conservatief katholicisme.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 17:28 schreef Red_85 het volgende:
Aanvullend op mijn post hierboven. Ik zie dat er al een discussie gaande is geweest over het hoge woke gehalte hier in deze show. Ieder z'n eigen mening natuurlijk hierover, alleen vind ik het wel erg storend en tegen Tolkien in gaan.
Grote verschil tussen LOTR of RoP is gewoon klaar als een klontje. Peter Jackson wilde het verhaal vertellen zo veel mogelijk zoals Tolkien het geschreven had, met Tolkien karakters, het Tolkien verhaal zoals Tolkien dat bedacht had. amazon wil het gewoon vertellen zoals zij dat willen met een beetje inspiratie van Tolkien met amazon's policor policy.
Echt puur zonde. Grenzen zetten op creatief materiaal is gewoon vragen om een shitshow.
Go woke, go broke.
Het is een beetje alsof ik de Nachtwacht naschilder en een beetje aanpas en die in het Rijksmuseum wil hebben hangen. Volgens sommige users hier zou die daar moeten hangen, want ja het is een moderne variatie op iets anders, het is niet wat Rembrandt er mee bedoeld. En och, het is toch allemaal subjectief.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 17:28 schreef Red_85 het volgende:
Go woke, go broke.
Als je deze post had gemaakt toen LOTR uit kwam, had zo'n beetje elke Tolkien fan je keihard uitgelachen om vervolgens drie kleuren stront te schijten over de verkrachting van Tolkiens boeken, want dan vonden ze er destijds van.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 17:28 schreef Red_85 het volgende:
Go woke, go broke.
ROP is niet een naschilderen van tolkienverhalen. Het zijn nieuwe plots, karakters, dialogen, naast de lijnen die Tolkien uitzette. Idem zie je met de thema's van startrek, starwars en sherlockholmes.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 22:10 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het is een beetje alsof ik de Nachtwacht naschilder en een beetje aanpas en die in het Rijksmuseum wil hebben hangen. Volgens sommige users hier zou die daar moeten hangen, want ja het is een moderne variatie op iets anders, het is niet wat Rembrandt er mee bedoeld. En och, het is toch allemaal subjectief.
Mensen doen alsof ze verstand hebben van esthetiek.
Klopt.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 21:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tolkiens figuren in de boeken hebben verschillende kleuren. Hij was zelf één van de eerste en luidste stemmen tegen de Apartheid. Als iemand in die tijd woke zou zijn genoemd, was het Tolkien wel, ondanks zijn conservatief katholicisme.
Alsof hij dit uberhaupt als optie kon zien.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 19:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je ergert je dat een donkere heerser een blanke ouder heeft ?
Dat kan toch?
Moeder van Barack Obama:[ afbeelding ]
Ik kan me niet herinneren dat Tolkien dit als een onmogelijkheid zag.
En wat dan nog ?
Tolkien zelf schiep diverse etnische karakters in zijn verhalen. ROP doet dat ook. In zijn geest dusquote:Op dinsdag 10 januari 2023 23:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Alsof hij dit uberhaupt als optie kon zien.
Dat de diversiteit zo dik er op ligt is puur de policy van amazon, niet uit de verhalen of hoe dat universum in elkaar steekt.
Haalt de authenticiteit weg.
Naschilderen of er een variatie op maken, zelfde principe.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 22:36 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ROP is niet een naschilderen van tolkienverhalen. Het zijn nieuwe plots, karakters, dialogen, naast de lijnen die Tolkien uitzette. Idem zie je met de thema's van startrek, starwars en sherlockholmes.
Een serie maken zoals Tolkien het gedaan zou hebben is niet mogelijk.
Wie weet... dat met een nieuwe stargateserie....er meer gay- en transgenderskarakters zijn en de stargatecrew ook veel chinees en indonesisch is.
Dat kun je woke vinden en liever zien dat blanke hetero's domineren.
Tolkien schiep inderdaad diverse etniciteiten ja, bij de verschillende volkeren en niet onderling.quote:Op dinsdag 10 januari 2023 23:23 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Tolkien zelf schiep diverse etnische karakters in zijn verhalen. ROP doet dat ook. In zijn geest dus
Echter, weinig Aziatische en Afrikaanse acteurs.
wbt de rollen: geen transgenders en waren er homo's in ROP ?
Tolkien schreef ook boeken trouwens, die maakte geen serie.quote:Op woensdag 11 januari 2023 06:18 schreef Discombobulate het volgende:
Een serie maken zoals Tolkien het gedaan zou hebben is niet mogelijk.
dan kijk je het toch lekker niet? als het je niet aanstaat er zijn genoeg andere fantasy series die je wel kunt zien. Wat ik niet begrijp is waarom mensen hier komen om te klagen dat het allemaal zo Woke is etc.. maar vervolgens de serie wel afkijken.quote:Op woensdag 11 januari 2023 11:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Tolkien schiep inderdaad diverse etniciteiten ja, bij de verschillende volkeren en niet onderling.
Maakt mij niet zo veel uit hoeveel niet blanke hetero's er in zitten, als de juiste mensen maar de juiste plekken krijgen. Feit blijft dat juist amazon met hun policor policy er nu een zooitje van maakt.
En dan gaan mensen weer zeiken dat mensen niet kijken en dat de show heul niet zo erg is.quote:Op woensdag 11 januari 2023 12:59 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
dan kijk je het toch lekker niet? als het je niet aanstaat er zijn genoeg andere fantasy series die je wel kunt zien. Wat ik niet begrijp is waarom mensen hier komen om te klagen dat het allemaal zo Woke is etc.. maar vervolgens de serie wel afkijken.
Amazon dwingt je niet om deze serie te bekijken toch?
Het is fantasy, al zat er binnen het volk eentje met een snavel en eentje met 6 oren, met een fantasy uitleg kun je de regels best wel wat buigen. Als t binnen die fantasy wereld regels kan, dan kan t. En er is geen reden om ana te nemen dat er binnen een volk geen verschillende kleuren kunnen zijn.quote:Op woensdag 11 januari 2023 11:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Tolkien schiep inderdaad diverse etniciteiten ja, bij de verschillende volkeren en niet onderling.
Maakt mij niet zo veel uit hoeveel niet blanke hetero's er in zitten, als de juiste mensen maar de juiste plekken krijgen. Feit blijft dat juist amazon met hun policor policy er nu een zooitje van maakt.
Ja, "het voldoet niet aan de Lore" vind ik bij Tolkien echt het meest lachwekkende argument dat er is? Welke Lore heb je dan gekozen, Tolkien had van alle verhalen zo'n 25 varianten liggen met totaal verschillende verhaallijnen. En Tolkien zijn boeken botsen ook behoorlijk met elkaar.quote:Op woensdag 11 januari 2023 13:21 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Het is fantasy, al zat er binnen het volk eentje met een snavel en eentje met 6 oren, met een fantasy uitleg kun je de regels best wel wat buigen. Als t binnen die fantasy wereld regels kan, dan kan t. En er is geen reden om ana te nemen dat er binnen een volk geen verschillende kleuren kunnen zijn.
"Omg in de boeken was dat nietz ooooo!". Nee de boeken zijn ook in andere tjden geschreven. Puristen zijn echt de meest irritante seriekijkers ooit. Dat mensen zich er nog aan branden bij t maken zeg, wetende wat voor vloedgolf shit je over je hene gata krijgen Je kan t nooit goed doen.Toxic fandom.
Sowieso, Tolkien zelf is ook zo inconsistent als de pest... dus who cares!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |