Artikel 5 belet verders ook geen inzet van de Navo.quote:
Als ook maar 1 land van de Navo zich bedreigd voelt door Rusland, kan dat al reden zijn.quote:Article 4
The Parties will consult together whenever, in the opinion of any of them, the territorial integrity, political independence or security of any of the Parties is threatened.
Nooit in verdiept, maar als ik het vluchtig lees is die operatie inderdaad in strijd met wat ik hierboven betoog. I stand corrected.quote:
Geen idee. Denk alleen niet dat de NAVO-lidstaten daar in het geval van Rusland mee instemmen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 12:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Je kunt uit zelfverdediging ook de eerste klap uitdelen. Of is dat niet mogelijk?
Zoals Rusland heeft gedaan?quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 12:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Je kunt uit zelfverdediging ook de eerste klap uitdelen. Of is dat niet mogelijk?
Nee, niet zoals Rusland. Rusland is een agressor.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 13:51 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Zoals Rusland heeft gedaan?
Mwoa een flink deel geannexeerd wat een van doelstellingen was.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 12:56 schreef The_End het volgende:
[..]
Hoe kom je hierbij? Waar zijn ze wat aan het winnen? Feit is dat Rusland nu vast zit in een klein stuk Oekraïne en niet verder komt.
8 jaar training, opleidingen en versteviging tellen we maar niet meequote:Oekraïne wordt gesteund door het westen met 'wat' wapens.
Uhuquote:Wat denk je dat er gebeurd als westerse landen echt in oorlog komen met de Russen? Die walsen in een paar dagen over het hele Russische leger heen met een fractie van de totale macht van die legers.
Goh is es iets anders dan de VS altijd, begon wat te vervelen op den duurquote:Op zaterdag 15 oktober 2022 14:07 schreef The_End het volgende:
[..]
Nee, niet zoals Rusland. Rusland is een agressor.
VS kan er ook wat van. Verandert dat wat aan een ander feit? Water blijft ook gewoon nat.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 14:19 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Goh is es iets anders dan de VS altijd, begon wat te vervelen op den duur
Had ik een bron moeten vragen dan?quote:
Zelfverdediging, ja bijvoorbeeld als Rusland met tig tanks de grens over trekt in bijvoorbeeld polen en polen schakelt deze uit door als eerste te schieten bijvb.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 12:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Jij claimde dat niemand ze kan verslaan. Moet ik om een bron vragen dan?quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 14:49 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Had ik een bron moeten vragen dan?
Lol nee dat zie je gewoon.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 15:22 schreef The_End het volgende:
[..]
Jij claimde dat niemand ze kan verslaan. Moet ik om een bron vragen dan?
En de waarom betwijfel je dat? Waarom walsen de Russen nu dan niet over Oekraïne heen?quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 15:45 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Lol nee dat zie je gewoon.
Jij beweert dat NATO ze wel probleemloos aankan, en ik betwijfel dat.
Die regios waren niet de doelstelling, wat ze controleren lang niet alles.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 14:19 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Mwoa een flink deel geannexeerd wat een van doelstellingen was.
Demilitarisering bleek uiteindelijk ook niet uit de lucht gegrepen...
[..]
8 jaar training, opleidingen en versteviging tellen we maar niet mee
[..]
Uhu
Het bijzondere er van is dat Oekraïne nu steeds en steeds meer materiaal krijgt in februari had men maar een paar verdedigings wapens en training gehad hun leger bestond toen nog maar uit 150.000 man en zelfs toen al wist men Rusland op veel plaatsen terug te dringen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 15:52 schreef The_End het volgende:
[..]
En de waarom betwijfel je dat? Waarom walsen de Russen nu dan niet over Oekraïne heen?
Goh, waarom zou Rusland toch al jaren roepen dat ze NATO niet aan hun voordeur willen hebbenquote:Op zaterdag 15 oktober 2022 12:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Artikel 5 belet verders ook geen inzet van de Navo.
Artikel 4 is veel interessanter wat dit betreft:
[..]
Als ook maar 1 land van de Navo zich bedreigd voelt door Rusland, kan dat al reden zijn.
Omdat Rusland graag zijn macht met geweld wilt uitbreiden.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 16:04 schreef Grems het volgende:
[..]
Goh, waarom zou Rusland toch al jaren roepen dat ze NATO niet aan hun voordeur willen hebben
Precies, als ze nou gewoon hadden gewerkt aan toetreding tot de EU i.p.v de NAVO was dat voor iedereen beter geweest.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 16:04 schreef Grems het volgende:
[..]
Goh, waarom zou Rusland toch al jaren roepen dat ze NATO niet aan hun voordeur willen hebben
uh wat? Toetreding tot de EU? Rusland? Met een dictator aan de macht?quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 16:19 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Precies, als ze nou gewoon hadden gewerkt aan toetreding tot de EU i.p.v de NAVO was dat voor iedereen beter geweest.
Maar nee, de USA wilt Rusland in een hoek drijven.
Dat hebben ze altijd al gehadquote:Op zaterdag 15 oktober 2022 16:04 schreef Grems het volgende:
[..]
Ja dat klopt ja.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 16:22 schreef The_End het volgende:
[..]
uh wat? Toetreding tot de EU? Rusland? Met een dictator aan de macht?
Hoe kom je hierbij? Rusland kan (en wil volgens mij ook niet) toetreden tot de NAVO en al helemaal niet tot de EU.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 16:39 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja dat klopt ja.
Deze ellende is begonnen omdat Rusland wilt toetreden tot de NAVO en ze hadden beter voor een EU lidmaatschap kunnen gaan.
Omgekeerd nog harder denk ikquote:
Je eens inlezen over Putin mss ?quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 16:48 schreef The_End het volgende:
[..]
Hoe kom je hierbij? Rusland kan (en wil volgens mij ook niet) toetreden tot de NAVO en al helemaal niet tot de EU.
Niet op de man. Als je het niet met me eens bent, dan kan je met argumenten komen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 16:51 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Je eens inlezen over Putin mss ?
Ik was sarcastisch.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 16:48 schreef The_End het volgende:
[..]
Hoe kom je hierbij? Rusland kan (en wil volgens mij ook niet) toetreden tot de NAVO en al helemaal niet tot de EU.
Finland, Zweden en Oekraine b.v.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 16:52 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik was sarcastisch.
Lees mijn post nou eens goed.
Welk land wil er nou toetreden tot de NAVO?
Zodat je ongestoord je buurlanden kan bedreigen met binnen vallen bombarderen als je niet akkoord gaat met hun voorwaarden zoals men jegens Oekraïne al deed..quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 16:04 schreef Grems het volgende:
[..]
Dit denk je echt? Bijzonder. Maar hoe je zie dat dan precies voor je, stel het Westen zou zich direct gaan bemoeien met de oorlog in Oekraïne, dan kunnen we dus een paar dagen wachten en is Rusland verslagen of begrijp ik je nu verkeerd?quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 12:56 schreef The_End het volgende:
[..]
Hoe kom je hierbij? Waar zijn ze wat aan het winnen? Feit is dat Rusland nu vast zit in een klein stuk Oekraïne en niet verder komt. Oekraïne wordt gesteund door het westen met 'wat' wapens. Wat denk je dat er gebeurd als westerse landen echt in oorlog komen met de Russen? Die walsen in een paar dagen over het hele Russische leger heen met een fractie van de totale macht van die legers
Rusland zelf in 2001.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 16:52 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik was sarcastisch.
En als ik dan zeg dat ze beter toenadering tot de EU kunnen zoeken i.p.v de NAVO blijft er nog maar 1 land over hèquote:
Dat jij dat bijzonder vindt is bijzonder. Rusland kan niet eens doorstoten in Oekraine. Laat staan dat ze tegen een NAVO leger met een luchtmacht komen te staan. (Zeker in de huidige staat)quote:
Zeker. Denk dat er niet eens een landmacht nodig is.quote:Maar hoe je zie dat dan precies voor je, stel het Westen zou zich direct gaan bemoeien met de oorlog in Oekraïne, dan kunnen we dus een paar dagen wachten en is Rusland verslagen of begrijp ik je nu verkeerd?
Wit rusland?quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 17:05 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
En als ik dan zeg dat ze beter toenadering tot de EU kunnen zoeken i.p.v de NAVO blijft er nog maar 1 land over hè
Walsen wil ik niet zeggen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 17:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit denk je echt? Bijzonder. Maar hoe je zie dat dan precies voor je, stel het Westen zou zich direct gaan bemoeien met de oorlog in Oekraïne, dan kunnen we dus een paar dagen wachten en is Rusland verslagen of begrijp ik je nu verkeerd?
Is niet op de man.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 16:52 schreef The_End het volgende:
[..]
Niet op de man. Als je het niet met me eens bent, dan kan je met argumenten komen.
Ik sluit niet uit dat Poetin dat niet gaat afwachten en direct op een rode knop gaan drukken. En mocht dat niet gebeuren, wat schiet je er mee op? De kans is zeker aanwezig dat Europese steden dan ook het doelwit gaan worden van bombardementen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 17:08 schreef theguyver het volgende:
[..]
Walsen wil ik niet zeggen.
Maar NATO heeft een enorme luchtmacht en mocht zover komen.
Bestaat er een grote kans dat men met de luchtmacht alleen al de Russen kan afschrikken.
Een grond oorlog wil men ten alle kosten vermijden, maar mocht het zover komen..
Geen idee licht er beetje aan wat er nog over is van Russische kant uit.
Geen idee hij heeft zichzelf nu al in een bijzondere hoek gedreven.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 17:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik sluit niet uit dat Poetin dat niet gaat afwachten en direct op een rode knop gaan drukken. En mocht dat niet gebeuren, wat schiet je er mee op? De kans is zeker aanwezig dat Europese steden dan ook het doelwit gaan worden van bombardementen.
Wat bedoel je met doorstoten? Want ze hebben nu toch een deel van Oekraïne in het bezit? Dat ze tegen veel weerstand aanlopen komt natuurlijk door de vele wapens die er vanuit het Westen constant aan Oekraïne zijn geleverd.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 17:06 schreef The_End het volgende:
[..]
Dat jij dat bijzonder vindt is bijzonder. Rusland kan niet eens doorstoten in Oekraine. Laat staan dat ze tegen een NAVO leger met een luchtmacht komen te staan. (Zeker in de huidige staat)
[..]
Zeker. Denk dat er niet eens een landmacht nodig is.
Jij denkt blijkbaar het tegenovergestelde. Kan jij aangeven waarom de Russen nu niet over het
veel slappere Oekraine heen walsen? En kan je aangeven waarom ze dan makkelijk kunnen winnen van een land als de VS?
Zo ongeveer iedere bufferstaat tussen Rusland en de EU.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 16:52 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik was sarcastisch.
Dat is op de man. Maar vertel eens waarom. Geef eens een argument.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 17:11 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Is niet op de man.
Is serieus argument.
Je uitspraak toont aan dat je niet ingelezen bent.
Dat is alleen als Rusland kernwapens inzet. Anders is Rusland kansloos.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 17:35 schreef HowardRoark het volgende:
En ik heb toch helemaal niet gezegd dat Rusland makkelijk zou kunnen winnen van de VS? Ik denk alleen wel dat een oorlog tussen het Westen en Rusland een grootschalige impact zal hebben op de wereld met vele miljoenen doden tot gevolg. En dan ben ik ook benieuwd wat landen zoals China en India gaan doen.
quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 17:36 schreef The_End het volgende:
[..]
Dat is op de man. Maar vertel eens waarom. Geef eens een argument.
Plaats maar TR danquote:Op zaterdag 15 oktober 2022 17:36 schreef The_End het volgende:
[..]
Dat is op de man. Maar vertel eens waarom. Geef eens een argument.
Wat valt er nog te overvallen ?quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 17:39 schreef capricia het volgende:
Ik hoop dat het westen zich niet gaat laten overvallen als de hele Russische Federatie gaat instorten.
Zoals ze zich wel hebben laten overvallen door de ineenstorting van de USSR.
Republieken die zich onafhankelijk van Moskou verklaren. Ellende tussen republieken (zien we nu al).quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 17:41 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Wat valt er nog te overvallen ?
Een instortende economie ?
Heb je alleen maar kosten en miserie mee.
De vraag is alleen wanneer.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 17:39 schreef capricia het volgende:
Ik hoop dat het westen zich niet gaat laten overvallen als de hele Russische Federatie gaat instorten.
Zoals ze zich wel hebben laten overvallen door de ineenstorting van de USSR.
Dat zal best, maar moeten we dan willen dat Rusland kernwapens gaat inzetten?quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 17:38 schreef The_End het volgende:
[..]
Dat is alleen als Rusland kernwapens inzet. Anders is Rusland kansloos.
Ja en westerse leiders zijn zo gek om hem tot zover te drijven.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 17:46 schreef HowardRoark het volgende:
Ik zie het Poetin nog doen ook, zo gek is die man echt wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |