Gewoon in de kroeg dan, fuck de baas.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 09:06 schreef capuchon_jongen het volgende:
Leuk WK gevoel hebben bij 11 graden met lichte motregen ergens op een snelweg aanschuiven.
Alleen tegen Ecuador is een rare tijd, om 16.00 uur op een dinsdag. Beide andere wedstrijden om 17.00 uur waarvan één op een vrijdag. Daarna (als NL doorgaat tenminste) alles in het weekend of in de avond om 20.00 uur.quote:Op zaterdag 15 oktober 2022 09:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gewoon in de kroeg dan, fuck de baas.
wat een taalgebruik weerquote:Op zondag 16 oktober 2022 14:29 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Alleen tegen Ecuador is een rare tijd, om 16.00 uur op een dinsdag. Beide andere wedstrijden om 17.00 uur waarvan één op een vrijdag. Daarna (als NL doorgaat tenminste) alles in het weekend of in de avond om 20.00 uur.
De baas hoeft dus weinig gefuckt te worden !
Afrikaans kampioen.quote:
Je mist toch R_R als je dit soort voorbeschouwingen leest.quote:Op zondag 13 november 2022 16:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
We zijn er weer bij. Rusland hadden WE nog mooi geboycot, maar we zijn nu wel aanwezig bij dit organiserend kutland. Achja, je kunt niet alles hebben. Het begon nog met een kansloze nederlaag tegen de spits van Fortuna fucking Sittard, maar thuis 5x winnen en uit niet te veel foutjes en je kunt je spullen pakken voor het WK. En daarna kwam het geluk van ons Louis, die Senegal en de altijd vervelende organisator uit de koker pakte. En Ecuador, ach ja.
Senegal is vandaag de tegenstander. In 2002 waren zij de grote verrassing door regerend wereldkampioen Frankrijk uit te schakelen, vier jaar geleden waren zij er ook bij met gevestigde namen, maar in een poule met mogelijkheden lukte het niet. Nu een poule met nog meer mogelijkheden. Senegal versloeg Egypte in de Afrikaanse playoffs. Mané tegen Salah, een pittige strijd. Nu niet meer bij dezelfde club. Daarover later meer.
Deze wedstrijd is om 17.00 op maandag. Misschien niet perfect, maar als je je werkdag een beetje mooi indeelt gewoon na werktijd en als je het perfect doet heeft moeder de vrouw om tien voor zeven je avondeten klaar. Of moeder de vrouw kijkt ook gewoon mee met twee potten bier en je bestelt pizza's. Een gouden dag voor New York Pizza denk ik. Eerst was het 11 uur, maar in het organiserend kutland zijn zo nooit te beroerd om de werkslaven een beetje te helpen natuurlijk, hahaha! Nee, het was gewoon voor eigen gewin, de wedstrijd tegen Ecuador is naar voren gehaald om een vuurwerkshowtje. Dus toen mocht Nederland naar 5 uur. Wat ik alsnog niet heel logisch vind, dit is het meest aansprekende affiche, maar de drie fans uit Amerika zullen wel weel flink geld neergeteld hebben om die wedstrijd niet DIEP IN DE NACHT te laten zijn. Altijd tegen ons.
ONS Nederland, dat kennen we nu wel. Wie staat er op doel? Cillessen en Flekken niet, die zitten jankend thuis, dus het zal aan Bijlow zijn. In onneembare vesting De Kuip hoefde hij zelden te vissen. Helaas in organiserend kutland geen arbeiders op de tribune, maar in het massagraf, zo werken ze daar nu eenmaal. Het blijft belachelijk. Dusja, daar zal Bijlow het minder goed doen. Verder hebben we natuurlijk een fenomenale defensie. Liverpool, Inter, Bayern, je zou voor minder. En niet te vergeten, we hebben een prachtig armbandje. Daar zal organiserend kutland vast wakker van liggen.
[ afbeelding ]
En we hebben natuurlijk De Leeuw van Memphis.
[ afbeelding ]
Die gaat weer veel scoren.
De tegenstander is dus Senegal. Mané is daar de sterspeler. Toen tegen Salah nog beide van Liverpool, nu bij Bayern. Maar hij raakte geblesseerd, oeps. Is hij er wel bij?
[ afbeelding ]
Daarnaast nog wel een paar goede spelers. Mendy, Koulibaly, Gueye, maar toch ook wel wat materiaal waarvan je denkt 'tsja'. Zou geen hele zware opgave moeten worden. Maar we gaan het zien. Iedereen verenigt zich. Op naar de winst. Nederland is helemaal Oranje. De bouwvakkers van de Jumbo juichend op straat. Ik heb er zin an.
Over een wielerroute kun je ook wel iets meer vertellen natuurlijkquote:Op zondag 13 november 2022 17:06 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Je mist toch R_R als je dit soort voorbeschouwingen leest.![]()
Zo triest voor Senegal. Je kunt zeggen mazzel voor Nederland. Maar vreselijk in sportief zicht.quote:Op donderdag 17 november 2022 20:22 schreef wimderon het volgende:
Geen Mané, het hele toernooi niet.
5-3-2. Ongekendquote:Op vrijdag 18 november 2022 13:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik heb zo'n idee dat Louis met een opstelling komt aanzetten waar echt niemand rekening mee houdt
Op de keeper en de middenvelders naast Frenkie na ligt het al redelijk vast denk ik, zal wel meevallen.quote:Op vrijdag 18 november 2022 14:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik bedoel niet zozeer het (begin)systeem, maar de poppetjes.
Dus ? en Qatar is kampioen van Azie, kunnen er ook geen kut van.quote:
Ja hoor. In d'r eerste wedstrijd alquote:Op maandag 21 november 2022 06:41 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ik gok op een 1-1. Zowel Senegal als Nederland hebben gisteren Qatar en Ecuador gezien, en een gelijkspelletje is voor beider partijen goed....
Tjah wat zou het alternatief zijn? Ik keek net eens wat we beschikbaar hebben aan spitsen en dat is gewoon erg dun, we hebben een hoop nummer tiens, maar eigenlijk geen echte afmakers meer, en die we hebben zijn allemaal aan de oude kant of hooguit als Pinchhitter in te zetten, in verleden hadden we deze positie altijd prima bezet met mensen zoals Van Nistelrooij, Huntelaar, Mulder, Boskamp, etc.quote:
Geen, dat is het pijnlijke. 20 jaar wanbeleid en nu hebben we de reservespits van Monterrey, de spits van Fenerbahce en een oud afdankertje uit Spanje. We zijn een klein voetballand.quote:Op maandag 21 november 2022 08:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Tjah wat zou het alternatief zijn? Ik keek net eens wat we beschikbaar hebben aan spitsen en dat is gewoon erg dun, we hebben een hoop nummer tiens, maar eigenlijk geen echte afmakers meer, en die we hebben zijn allemaal aan de oude kant of hooguit als Pinchhitter in te zetten, in verleden hadden we deze positie altijd prima bezet met mensen zoals Van Nistelrooij, Huntelaar, Mulder, Boskamp, etc.
Het is nu allemaal wel erg matig.
Inderdaad, komt ook omdat we in Nederland volstrekt zijn doorgeslagen in systemen, en dat het altijd mooi voetbal moet zijn, alles moet heel systematische via de midmid naar de 10, die hem dan op de buitenspeler of opkomende back geeft, en dan komt er misschien een moeilijke passeerbeweging en misschien wel een voorzet, en als die komt dan is er meestal niemand in de buurt om het af te maken.quote:Op maandag 21 november 2022 08:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Geen, dat is het pijnlijke. 20 jaar wanbeleid en nu hebben we de reservespits van Monterrey, de spits van Fenerbahce en een oud afdankertje uit Spanje. We zijn een klein voetballand.
2-1 voor Senegal vanavond.
Nummer 10 zoals ingevuld door een Riquelme bestaat niet meer. In Nederland willen we daar een type Guus Til zien, een draufganger waarvoor voetballende kwaliteiten van secundair belang zijn. Verder zijn we veel conservatiever en verdedigender dan in het buitenland en drukken we alles uit in termen van risico. Hier regeert vooral de angst, wat zich vertaalt in bedachtzaam opbouwen, geen balverlies willen nemen en geen gevaarlijke passes geven. Ook worden Nederlandse spelers inderdaad van jongsafaan al volgepropt met tactische ideeen en is er weinig ruimte om zelf te mogen denken. In het buitenland zijn ze wat avontuurlijker en is er ook meer ruimte voor goede voetballers om door te breken.quote:Op maandag 21 november 2022 08:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Inderdaad, komt ook omdat we in Nederland volstrekt zijn doorgeslagen in systemen, en dat het altijd mooi voetbal moet zijn, alles moet heel systematische via de midmid naar de 10, die hem dan op de buitenspeler of opkomende back geeft, en dan komt er misschien een moeilijke passeerbeweging en misschien wel een voorzet, en als die komt dan is er meestal niemand in de buurt om het af te maken.
Er is niemand in Nederland die meer spits wil spelen, iedereen wil de 10 zijn.
Klopt, Blind is bijvoorbeeld zo een statistieke voetballer, moet je vanavond maar eens opletten, bij elke bal die hij in zijn voeten krijgt maakt hij een klein dribbeltje naar voren, kijkt vooruit en doet dan of er niemand staat. Dan even voet over de bal rollen, en dan kapt ie terug met een pas naar van Dijk. En dan op eind van wedstrijd krijg je van die statistiekjes van 92% completed passes. Geweldig!quote:Op maandag 21 november 2022 08:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nummer 10 zoals ingevuld door een Riquelme bestaat niet meer. In Nederland willen we daar een type Guus Til zien, een draufganger waarvoor voetballende kwaliteiten van secundair belang zijn. Verder zijn we veel conservatiever en verdedigender dan in het buitenland en drukken we alles uit in termen van risico. Hier regeert vooral de angst, wat zich vertaalt in bedachtzaam opbouwen, geen balverlies willen nemen en geen gevaarlijke passes geven. In het buitenland zijn ze wat avontuurlijker en is er ook meer ruimte voor goede voetballers om door te breken.
quote:Op maandag 21 november 2022 08:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klopt, Blind is bijvoorbeeld zo een statistieke voetballer, moet je vanavond maar eens opletten, bij elke bal die hij in zijn voeten krijgt maakt hij een klein dribbeltje naar voren, kijkt vooruit en doet dan of er niemand staat. Dan even voet over de bal rollen, en dan kapt ie terug met een pas naar van Dijk. En dan op eind van wedstrijd krijg je van die statistiekjes van 92% completed passes. Geweldig!
Liever iets vroeger. Wedstrijd begint al om 17.00 uur.quote:
Als pinchhitter heb je Luuk de Jong. Als nummer 10 had ik voor Davy Klaassen gekozen, heb altijd het gevoel dat hij voor een nummer 10 relatief veel doelpunten maakt.quote:Op maandag 21 november 2022 08:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Tjah wat zou het alternatief zijn? Ik keek net eens wat we beschikbaar hebben aan spitsen en dat is gewoon erg dun, we hebben een hoop nummer tiens, maar eigenlijk geen echte afmakers meer, en die we hebben zijn allemaal aan de oude kant of hooguit als Pinchhitter in te zetten, in verleden hadden we deze positie altijd prima bezet met mensen zoals Van Nistelrooij, Huntelaar, Mulder, Boskamp, etc.
Het is nu allemaal wel erg matig.
Ik heb een goed gevoel bij Luuk de Jong dit tournooi.quote:Op maandag 21 november 2022 09:00 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Als pinchhitter heb je Luuk de Jong. Als nummer 10 had ik voor Davy Klaassen gekozen, heb altijd het gevoel dat hij voor een nummer 10 relatief veel doelpunten maakt.
Maar goed, koffie dik kijken
Ik wist dat dit ging komenquote:Op maandag 21 november 2022 08:56 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Liever iets vroeger. Wedstrijd begint al om 17.00 uur.
Ik verwacht een moeilijke wedstrijd maar het scheelt echt dat Mané niet mee doet.
Alleen als hij zich laat pijpen door Truus.quote:
Dit is genieten.quote:Op maandag 21 november 2022 10:46 schreef RipCity het volgende:
Tóch geen bier voor de wedstrijd: Oranjefans zwaar teleurgesteld
https://www.ad.nl/home/to(...)eurgesteld~a6506237/
Ebola cup genotquote:Op maandag 21 november 2022 10:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Piet denkt nog steeds dat de Afrika Cup een hoogstaand toernooi is.
quote:De KNVB en de spelers van het Nederlands elftal willen met OneLove graag een positieve boodschap uitdragen, vóór verbinding en tegen alle vormen van discriminatie. Dat willen we op het WK samen doen met Engeland, Wales, België, Zwitserland, Duitsland en Denemarken.
De UEFA-werkgroep, waar de KNVB onderdeel van is, heeft FIFA op 19 september gevraagd om de OneLove-aanvoerdersband te omarmen. Vandaag, uren voor de eerste wedstrijd, is ons vanuit FIFA (officieel) duidelijk gemaakt dat de aanvoerder een gele kaart zal krijgen als hij de OneLove-aanvoerdersband draagt. We betreuren het ten zeerste dat het niet gelukt is om gezamenlijk tot een redelijke oplossing te komen.
Wij staan voor de OneLove-boodschap en blijven die uitdragen, maar onze eerste prioriteit op het WK is de wedstrijden winnen. Dan wil je niet dat de aanvoerder de wedstrijd begint met het krijgen van een gele kaart. Daarom hebben we met pijn in ons hart als UEFA-werkgroep, KNVB en als team moeten besluiten om af te zien van ons plan.
Zoals eerder aangekondigd, zou de KNVB een eventuele geldboete voor het dragen van de OneLove-aanvoerdersband hebben betaald, maar dat FIFA ons hiervoor op het veld wil straffen is nog nooit vertoond. Dit gaat in tegen de geest van onze sport die juist miljoenen mensen verbindt. Wij gaan de komende tijd samen met de andere betrokken landen kritisch kijken naar onze relatie met FIFA.
Fucking gestoord!quote:
Werkt Rutte ook bij de KNVB?quote:Op maandag 21 november 2022 11:13 schreef RipCity het volgende:
Zoals eerder aangekondigd, zou de KNVB een eventuele geldboete voor het dragen van de OneLove-aanvoerdersband hebben betaald, maar dat FIFA ons hiervoor op het veld wil straffen is nog nooit vertoond. Dit gaat in tegen de geest van onze sport die juist miljoenen mensen verbindt. Wij gaan de komende tijd samen met de andere betrokken landen kritisch kijken naar onze relatie met FIFA.
Sure
Niet dat hij zich kan herinneren.quote:
Bord op schoot.quote:Op maandag 21 november 2022 11:33 schreef Vostok het volgende:
Wat een rot tijd voor een voetbal wedstrijd.
Had je liever 11 uur gehad?quote:Op maandag 21 november 2022 11:33 schreef Vostok het volgende:
Wat raar tijdens een WKquote:Op maandag 21 november 2022 11:33 schreef Vostok het volgende:
Midden in de nacht potjes, bohhh. Nostalgie.quote:Op maandag 21 november 2022 11:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Had je liever 11 uur gehad?
Laat ze maar lekker knielen vanavond. Opbokken met die FIFAquote:Op maandag 21 november 2022 11:09 schreef 3rr0r het volgende:
Benieuwd of het hele Engelse team een gele kaart gaat krijgen als ze gaan knielen. Als meer teams dat gezamenlijk doen trekt de FIFA hun keutel snel in denk ik. In plaats van een klein bandje dat nauwelijks opvalt heb je dan meer de poppen aan het dansen. Hoewel het knielen wel puur als anti racisme/BLM wordt gezien dus niet relatie met homo's.
Over 4 jaar weerquote:Op maandag 21 november 2022 12:17 schreef Coco het volgende:
[..]
Midden in de nacht potjes, bohhh. Nostalgie.
Dat linkt iedereen dus puur met BLM, dus dekt niet wat je vwb homo's en dat iedereen gelijk is wil communiceren.quote:Op maandag 21 november 2022 12:48 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Laat ze maar lekker knielen vanavond. Opbokken met die FIFA
Jack van Gelder?quote:Op maandag 21 november 2022 12:53 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
ik volg de wedstrijd via de radio
@:kingroland
Dat lijkt me zowaar een terechte wijziging.quote:Op maandag 21 november 2022 13:17 schreef Caland het volgende:
Ik zet om 3 uur half 4 de laptop uit en verplaats mij dan rustig maar gestaag richting de kroeg.
De Ligt speelt in plaats van Timber volgens het AD en de T.
Timber is wel sterk maar niet zo lang dus wat extra body tegen die Afrikanen kan wel handig zijn.quote:Op maandag 21 november 2022 13:17 schreef Caland het volgende:
Ik zet om 3 uur half 4 de laptop uit en verplaats mij dan rustig maar gestaag richting de kroeg.
Vandaar denk ik ook de keuze voor Noppert.quote:Op maandag 21 november 2022 13:28 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Timber is wel sterk maar niet zo lang dus wat extra body tegen die Afrikanen kan wel handig zijn.
Mooi.quote:Op maandag 21 november 2022 10:46 schreef RipCity het volgende:
Tóch geen bier voor de wedstrijd: Oranjefans zwaar teleurgesteld
https://www.ad.nl/home/to(...)eurgesteld~a6506237/
Hopelijk heeft De Ligt inmiddels geleerd dat je de bal niet met je handen mag aanraken.quote:Op maandag 21 november 2022 13:17 schreef Caland het volgende:
Ik ben wel fan van Timber eigenlijk, helemaal in dit systeem. Maar wellicht een aanpassing vanwege de FYSIEK STERKE tegenstander inderdaad.quote:Op maandag 21 november 2022 13:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat lijkt me zowaar een terechte wijziging.
Heb je geen vriendinnetje of vriendje?quote:Op maandag 21 november 2022 14:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik blijf een lastige verhouding met WK's hebben.Het is het grootste en belangrijkste wat er is in mijn leven maar de bijkomende zenuwen kunnen me gestolen worden.
boomerquote:Op maandag 21 november 2022 12:53 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Jawel, maar zo'n WK is anders.quote:Op maandag 21 november 2022 14:10 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Heb je geen vriendinnetje of vriendje?
quote:Op maandag 21 november 2022 12:53 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
https://www.radiofreak.nl(...)pp-voor-ziggo-sport/quote:Op maandag 21 november 2022 14:18 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
6095 KHZ op de korte golf met Sjek van Gelder.
Hoe is het met de spanning Ronald?quote:Op maandag 21 november 2022 14:23 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
https://www.radiofreak.nl(...)pp-voor-ziggo-sport/
Sierd op de Grand Prix Radio app of de Ziggo Sport app? Is me niet helemaal duidelijk.
Spanning valt mee. "Zin" begint te komen nu, heb allemaal oranje-liedjes in m'n kop op het momentquote:Op maandag 21 november 2022 14:25 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Hoe is het met de spanning Ronald?
Andrehazes_wijhoudenvanoranje.mp3quote:Op maandag 21 november 2022 14:26 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Spanning valt mee. "Zin" begint te komen nu, heb allemaal oranje-liedjes in m'n kop op het moment
Dat niet alleen. De Ligt is goed bezig en ik zou eigenlijk het aantal ajacieden in matige vorm het liefst tot een minimum beperkt willen zien.quote:Op maandag 21 november 2022 13:47 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik ben wel fan van Timber eigenlijk, helemaal in dit systeem. Maar wellicht een aanpassing vanwege de FYSIEK STERKE tegenstander inderdaad.
Wolter Kroes - Viva Hollandiaquote:
Jeetje dat is best treurig ik zou hulp zoeken daarvoorquote:Op maandag 21 november 2022 14:03 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik blijf een lastige verhouding met WK's hebben.Het is het grootste en belangrijkste wat er is in mijn leven maar de bijkomende zenuwen kunnen me gestolen worden.
quote:Op maandag 21 november 2022 14:45 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Jeetje dat is best treurig ik zou hulp zoeken daarvoor
Ja, in 2002.quote:Op maandag 21 november 2022 14:53 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Juicht er hier iemand voor Senegal?
Hopelijk welquote:
Nihil, Senegal kan er niets vanquote:Op maandag 21 november 2022 15:09 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Hoe is het bij jou met de spanning HHH?
Geen idee, dit is zo'n beetje m'n eerste voetbalherinnering. Gek genoeg kan ik vooral het juichen herinneren. De salto's van Klose tegen Saudi Arabiëquote:Op maandag 21 november 2022 15:18 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Hoe heette die galbak met geblondeerde haar ook alweer? Diouf?
1-3quote:Op maandag 21 november 2022 15:40 schreef Coco het volgende:
Zeg het maar
@:maxi-mus
@:Oriente
@:fetX
@:JR-Style-93
@:GGMM
@:PicoMMP
@:Scrummie
@:Lange_Lans
@:onlogisch
@:Sked