95quote:Op donderdag 13 oktober 2022 08:24 schreef raptorix het volgende:
Het winnen van de CL is sowieso een vrijwel onhaalbaar doel, sinds dat Ajax in 1994 de CL won, zijn het altijd de Europese top 8 clubs die gewonnen hebben, enige uitzondering is Porto, en dat is ook al weer 20 jaar terug. Het probleem is dat Ajax gewoon te weinig wedstrijden op niveau speelt om echt bij de top te kunnen aanhaken, wellicht dat het beter wordt als men de pool opzet wijzigt en men meer ervaring op kan doen bij bestaande spelers.
Het kan ook een stuk beter, de spelers lijken nog wel voor Schreuder te willen werken al had hij met Brobbey moeten beginnen en anders in de rust meteen moeten inbrengen, Bassey die geen linksback is naar rechts vond ik ook wel vreemd.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 08:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hopelijk kunnen we nog wat potten breken in de EL.
Brobbey's opmerkingen na de wedstrijd geven wel aan dat die jongen echt klaar is met zijn rol op de bank.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 08:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het kan ook een stuk beter, de spelers lijken nog wel voor Schreuder te willen werken al had hij met Brobbey moeten beginnen en anders in de rust meteen moeten inbrengen, Bassey die geen linksback is naar rechts vond ik ook wel vreemd.
Ook wel omdat Napoli het wel goed vond na de snelle 2-0, terwijl ze vorige week wel vol door gingen. Dan oogt het qua wedstrijd en qua uitslag misschien wat beter, maar als je tegenstander op halve kracht alsnog duidelijk te sterk is, kun je daar alsnog niet zoveel mee.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 07:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik vond het gisteren trouwens niet zo slecht. Oké wat betreft het creëren van goede kansen was Napoli duidelijk de meerdere, maar je kon toch aardig meekomen.
Blind, als hij er ooit uit gaat, we gaan hem voetballend zeer zeker missen. Weinig spelers die zulke kwaliteitspasses vooruit geven.
Hij had wel gelijk.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 08:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Brobbey's opmerkingen na de wedstrijd geven wel aan dat die jongen echt klaar is met zijn rol op de bank.
Zeker, Kudus stelt gewoon zwaar teleur als spits - het is ook geen spits maar een 10. Met Brobbey heb je veel meer diepte in je spel en hij is balvaster.quote:
Excelsior thuis, dan is het wel over ja alleen zie dat ik dan weer niet gebeuren.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 08:43 schreef dimmak het volgende:
Zondag nog even verliezen en dan kunnen we waterhoofd eruit kegelen.
En wie dan? Petertje Bosz met zijn kamikaze voetbal?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 08:43 schreef dimmak het volgende:
Alles beter dan wat er nu op de mat gelegd wordt. Het voetbal is niet om aan te zien.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:04 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
En wie dan? Petertje Bosz met zijn kamikaze voetbal?
En dat allemaal door de man die jij het tactische brein vond van Ten Hag.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Alles beter dan wat er nu op de mat gelegd wordt. Het voetbal is niet om aan te zien.
Geen idee, maar alles beter dan deze vent.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:04 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
En wie dan? Petertje Bosz met zijn kamikaze voetbal?
Boy was I wrong there! Het blijkt gewoon een totale nietsnut te zijn.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
En dat allemaal door de man die jij het tactische brein vond van Ten Hag.
quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Boy was I wrong there! Het blijkt gewoon een totale nietsnut te zijn.
Als je Excelsior thuis niet wint kun je beter meteen stoppen ja, die gasten kunnen echt heel weinig.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 08:43 schreef dimmak het volgende:
Wat me vooral tegenstaat is de slappe houding van Schreuder. Dat slaat gewoon over op de ploeg. Apathisch gezapig kutvoetbal, met poep in de broek tegen op papier sterke tegenstanders. Totaal niet des Ajax.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:32 schreef Tarado het volgende:
[..]![]()
Maar goed ik denk dat het een beetje combinatie van dingen is al is het verwachtingspatroon van velen toch wel erg hoog.
Mijn eerste reactie is ja. 1-6 verliezen is onacceptabel maar ik zou een trainer alsnog het voordeel van de twijfel geven als je het idee hebt dat er ook echt iets ontstaat naderhand. Dat ontbreekt er volledig aan wat mij sterkt in mijn primaire reactie.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 07:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Moet je na zo'n zeperd dan meteen de trainer ontslaan?
Ik vind dat altijd heel moeilijk te bepalen op basis van interviews, bedoel Ten Hag kwam ook niet bepaald goed over in de pers en had ook vaak een hele andere wedstrijd gezien dan ieder ander.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat me vooral tegenstaat is de slappe houding van Schreuder. Dat slaat gewoon over op de ploeg.
Cruijff is al wat langer dood dan de periode Schreuder. Ter info.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:36 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Mijn eerste reactie is ja. 1-6 verliezen is onacceptabel maar ik zou een trainer alsnog het voordeel van de twijfel geven als je het idee hebt dat er ook echt iets ontstaat naderhand. Dat ontbreekt er volledig aan wat mij sterkt in mijn primaire reactie.
Los daarvan doel ik meer op het feit dat Ajax altijd de aanwezigheid van Cruijff boven zich had hangen waardoor er altijd een zweem hing van als het mis gaat komt Johan de boel wel even recht zetten. Ongeacht wat je hiervan vond was dit wel een factor waardoor trainers in ieder geval de druk ervoeren om des Ajax te blijven spelen. Als Cruijff schreef dat een spits op 9 moet en een middenvelder op het middenveld dan gebeurde daar iets mee. Deze vrijheid is voor Schreuder in ieder geval te veel.
Vorig jaar in een weliswaar niet bijzonder lastige groep toch 6x redelijk overtuigend gewonnen in de CL en 'redelijk makkelijk' in de Eredivisie meegepeddeld, toch zeker tot maart was het allemaal erg overtuigend.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:32 schreef Tarado het volgende:
[..]![]()
Maar goed ik denk dat het een beetje combinatie van dingen is al is het verwachtingspatroon van velen toch wel erg hoog.
Die middelmatige spelers die voor topprijzen verkocht zijn waren blijkbaar toch niet zo middelmatig.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Vorig jaar in een weliswaar niet bijzonder lastige groep toch 6x redelijk overtuigend gewonnen in de CL en 'redelijk makkelijk' in de Eredivisie meegepeddeld, toch zeker tot maart was het allemaal erg overtuigend.
Dan snap ik wel dat je wel iets van verwachtingen hebt, zeker als de club ook wel de ambitie heeft. Dan is het erg teleurstellend om er misschien wel in de belangrijkste wedstrijd van het jaar met 1-6 af te gaan. (Al is achteraf misschien Liverpool thuis/uit belangrijker)
Jaquote:Op donderdag 13 oktober 2022 07:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Moet je na zo'n zeperd dan meteen de trainer ontslaan?
Mazraoui mis je stiekem wel en Gravenberch/Martinez/Haller ben je ook zeker niet op vooruit gegaan. Zeker als je dan met een valse spits speelt die niet altijd levert en 1 plek uit eigen jeugd opvangt. Haller was natuurlijk ook opvallend doeltreffend in die CL-potten, maar dat voelde ook wel als een toevalstreffer.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die middelmatige spelers die voor topprijzen verkocht zijn waren blijkbaar toch niet zo middelmatig.
Thanks, ik schreef vanuit de verleden tijd. Verleden is een term waarmee je aangeeft dat iets al enige tijd achter ons ligt.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:37 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Cruijff is al wat langer dood dan de periode Schreuder. Ter info.
Ten Hag kwam over als een rare kwast, maar hij genoot wel respect van de basis spelers en de bank. Nu heeft iedereen praatjequote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind dat altijd heel moeilijk te bepalen op basis van interviews, bedoel Ten Hag kwam ook niet bepaald goed over in de pers en had ook vaak een hele andere wedstrijd gezien dan ieder ander.
En was ook een veel dominantere man en persoonlijkheid. Niet iemand waar ik persoonlijk mee zou spotten, bij Schreuder zie je dat het een gevoelige en wat kwetsbare man is.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:50 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Ten Hag kwam over als een rare kwast maar hij genoot het respect van de basis spelers en de bank. Nu heeft iedereen praatje
Idd, voorbeeld is ook een Tadic die coachte afgelopen Zondagquote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
En was ook een veel dominantere man en persoonlijkheid. Niet iemand waar ik persoonlijk mee zou spotten, bij Schreuder zie je dat het een gevoelige en wat kwetsbare man is.
[ afbeelding ]
Ik denk dat ook dat het erg onrustig is in de groep.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 08:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Brobbey's opmerkingen na de wedstrijd geven wel aan dat die jongen echt klaar is met zijn rol op de bank.
Vertrek Haller betekent ook geen lange bal meer en die variatie mis je.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mazraoui mis je stiekem wel en Gravenberch/Martinez/Haller ben je ook zeker niet op vooruit gegaan. Zeker als je dan met een valse spits speelt die niet altijd levert en 1 plek uit eigen jeugd opvangt. Haller was natuurlijk ook opvallend doeltreffend in die CL-potten, maar dat voelde ook wel als een toevalstreffer.
Vooral Gravenberch <> Taylor breekt je toch wel op. Maar zo'n grote stap terug is wel heel veel.
Antony en Bergwijn allebei echte momentenvoetballers, al denk ik dat Antony zich iets meer laat zien tegen grotere teams dan Bergwijn.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Vertrek Haller betekent ook geen lange bal meer en die variatie mis je.
Vertrek Martinez betekent dat Blind z'n zwakheden te bloot komen te liggen.
Vertrek Gravenberch betekent verarming voetbal van achteruit, die kon met een "Frenkie" dribbel een linie overslaan dat wordt wel een beetje onderschat door velen.
Vertrek Antony betekent minder, diepgang, variatie, ruimte en creativiteit en het vermogen wedstrijden te beslissen ook al zit je er niet in.
Mazraoui is ook een slag beter dan Rensch maar met Antony is het ook lekker ballen op rechts dus Rensch heeft het ook moeilijker.
Ik vind ook dat Schreuder wat vreemde beslissingen neemt hoor maar de huidige selectie is ook een stukje minder en dat breekt je vooral op dit niveau op.
Dit gevoel had ik ook. 2-0 voor, gas terug. 2-1, even bijschakelen en 3-1. 3-2, even bijschakelen en 4-2. Dat was best schrijnend om te zien eigenlijk.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 08:40 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ook wel omdat Napoli het wel goed vond na de snelle 2-0, terwijl ze vorige week wel vol door gingen. Dan oogt het qua wedstrijd en qua uitslag misschien wat beter, maar als je tegenstander op halve kracht alsnog duidelijk te sterk is, kun je daar alsnog niet zoveel mee.
Antony is zonder bal veel nuttiger dan Bergwijn en ook aan de bal veel gevarieerder.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Antony en Bergwijn allebei echte momentenvoetballers, al denk ik dat Antony zich iets meer laat zien tegen grotere teams dan Bergwijn.
ja je mag het niet zeggen hier maar een mooie ploeg, nu is de vraag of ze dat volhoudenquote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:17 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Dit gevoel had ik ook. 2-0 voor, gas terug. 2-1, even bijschakelen en 3-1. 3-2, even bijschakelen en 4-2. Dat was best schrijnend om te zien eigenlijk.
Overigens is Napoli wel echt een heel goed team hč. Zoveel snelheid, individuele klasse en positiewisselingen. Die gaan het - in deze vorm - alleen moeilijk krijgen tegen een City, Bayern of Madrid.
Is dir Brobbey niet een heel vervelende zeikert? Eerst boos bij Ajax en lekker transfervrij de deur uitlopen. Vervolgens weer boos in Duitsland, en daar weer weg willen. Voor veel te veel geld terug. En dan nu weer boos bij Ajax. Zo onomstreden is dat jochie toch niet?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 08:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Prima, stuur Slot deze kant dan maar op !quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:34 schreef TheVoice4ever het volgende:
Erik Ten Hag is gewoon niet zo goed als de meesten denken
dankzij Erik lijdt ajax ook aan de ziekte van arrogantie
trainers als Alfred Schreuder zijn gewoon veels te goed voor zo'n club, kom maar lekker naar Feyenoord Alfred, daar kom je vele malen beter tot je recht
Guardiola misschien? die heeft Ajax altijd wel een leuke club gevonden (heeft hij ook wel eens gezegd en wilde ajax bij de super league bv)quote:Op donderdag 13 oktober 2022 11:11 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Prima, stuur Slot deze kant dan maar op !
jawel, ik.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 21:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Echt niemand moest lachen.
Waarom mag je dan niet zeggen?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja je mag het niet zeggen hier maar een mooie ploeg, nu is de vraag of ze dat volhouden
Hier valt geen enkel touw aan vast te knopenquote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:34 schreef TheVoice4ever het volgende:
Erik Ten Hag is gewoon niet zo goed als de meesten denken
dankzij Erik lijdt ajax ook aan de ziekte van arrogantie
trainers als Alfred Schreuder zijn gewoon veels te goed voor zo'n club, kom maar lekker naar Feyenoord Alfred, daar kom je vele malen beter tot je recht
Napoli is bij winst tegen Rangers zo goed als zeker van poulewinst, denk niet dat ze daar met een C-elftal gaan spelen. En ook als Rangers dat wel wint, heeft Ajax aan een punt in de slotwedstrijd genoeg, dat moet toch wel kunnen..quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:32 schreef manny het volgende:
Rustig. Rustig. We zijn gewoon de CL miljoenen weer aan het binnenharken. Nu zorgen dat je een serie neerzet in Nederland en dan vallen er heus wel weer wat puzzelstukjes op zijn plaats. Wel hopen dat Napoli geen C elftal de wei in stuurt tegen Ranger en dan hebben we nog wat tijd om de boel op orde te krijgen voor een EL campagne.
Beetje vertrouwen mag ook. Al komt het uit de tenen, want het is wel bagger momenteel.
Dit gaat over de 3e plaats neem ik aan? Dat moet Ajax toch wel makkelijk kunnen halen, Rangers is echt helemaal niks.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 11:24 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Napoli is bij winst tegen Rangers zo goed als zeker van poulewinst, denk niet dat ze daar met een C-elftal gaan spelen. En ook als Rangers dat wel wint, heeft Ajax aan een punt in de slotwedstrijd genoeg, dat moet toch wel kunnen..
Ja, ik ga er vanuit dat manny het daarover had. Plek 2 is theoretisch nog wel mogelijk, maar als Ajax al van Liverpool wint, denk ik niet dat Napoli (dat dan nergens meer voor speelt) ook nog even wint bij Liverpoolquote:Op donderdag 13 oktober 2022 11:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dit gaat over de 3e plaats neem ik aan? Dat moet Ajax toch wel makkelijk kunnen halen, Rangers is echt helemaal niks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |