abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206292616
https://www.telegraaf.nl/(...)rs-loont-onvoldoende

Werk moet lonen’
De gemeente wil daarom met andere gemeenten en het Rijk kijken hoe werken in deeltijd naast een bijstandsuitkering aantrekkelijker kan worden gemaakt. „Zodat werken ook loont.”

Statushouders blijven vaak afhankelijk van een uitkering. Meer dan de helft van de volwassen voormalige asielzoekers heeft 6,5 jaar na erkenning als vluchteling nog geen werk.

Lees dit zo door .

En wat me opvalt is dat als de asielzoeker mag gaan werken .
Dat hun op een 0 uren contract staan.
Ja dat mag maar voor 26 weken zie link

https://www.rijksoverheid(...)ncontracten-verboden

Zal me dus niks verbazen dat ze elke keer van werk moeten wisselen
Verder minimaal loon is voor iedereen het zelfde .
Dus als zo asielzoeker gewoon werkt heeft hij het zelfde loon als elke anderen Nederlander .

Maar utrech gemeente erkent dus eigenlijk dat minimaal loon niet voldoende is als werk loont.
Maar goed dat is voor elke persoon met minimaal loon vs een uitkering .

Ik hoop niet dat ze uitzondering gaan maken alleen voor een bepaalde doel groep.

Wat zijn jullie gedachten er over.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 00:00:03 #2
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_206292637
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 23:56 schreef suijkerbuijk het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)rs-loont-onvoldoende

Dat werken goed is voor het integratieproces , als je een beetje de taal en de cultuur kent , kan je een 'normale' baan zoeken.
Maar ze willen blijkbaar gelijk een dik salaris en een auto van de zaak , maar dat werkt niet zo
Ik ben inmiddels overleden
pi_206292643
Dus een groepje asielzoekers roept iets wat jan met de pet al decennia zegt en nú gaan ze er eens naar kijken?

Geef dit land maar op dan.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 00:02:26 #4
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_206292655
Die statushouders in kwestie hebben anders best veel noten op hun zang 🎵
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  woensdag 12 oktober 2022 @ 00:10:04 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206292716
Nu ze met een uitkering thuis zitten. Gaan ze dan ook in de voortuin schultenbrau drinken, kut naar de buurvrouw roepen en PVV stemmen?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 12 oktober 2022 @ 00:14:18 #6
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206292751
Zou lachen zijn als dankzij een handjevol statushouders die lonen eindelijk eens omhoog worden geschroefd. Dat is het enige positieve wat ik hier uit kan halen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_206292753
Als je nog bij je ouders woont zeg maar, dan loont werken voor minimumloon, omdat je dan weinig bijstandsuitkering krijgt. Op het moment dat je een eigen woning hebt, krijg je ook meer bijstandsuitkering, terwijl minimumloon hetzelfde blijft.
Eigenlijk is dus werken voor minimumloon, handig voor burgers die niet op zich zelf wonen.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_206293009
Nieuws is voorspelbaar. Dat is dan ook eigenlijk geen nieuws meer he

Kunnen we het niet gewoon 'hetzelfde riedeltje' noemen?
pi_206293025
Het zijn gewoon luie schooiers.
pi_206293045
Was het niet ook in Utrecht waar did profiteurs direct hun baan op zeiden zodra ze een woning hadden gekregen?

Was gister ofzo nog in het nieuws en een topic hier. Kan het niet terugvinden.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_206293056
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 00:00 schreef Enchanter het volgende:

[..]
Dat werken goed is voor het integratieproces , als je een beetje de taal en de cultuur kent , kan je een 'normale' baan zoeken.
Maar ze willen blijkbaar gelijk een dik salaris en een auto van de zaak , maar dat werkt niet zo
Wat een onzinreactie is dit :')

Nederlanders zitten net zo goed met dit probleem. Het is al jaren bekend dat bij bepaalde inkomens werken niet loont. Dat de statushouders hier van op de hoogte zijn geeft juist aan dat er wel degelijk sprake is van integratie.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 01:35:47 #12
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_206293059
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 01:34 schreef SOG het volgende:

[..]
Wat een onzinreactie is dit :')

Nederlanders zitten net zo goed met dit probleem. Het is al jaren bekend dat bij bepaalde inkomens werken niet loont. Dat de statushouders hier van op de hoogte zijn geeft juist aan dat er wel degelijk sprake is van integratie.
Ja dat laatste heb je wel gelijk in. Ze weten blijkbaar maar al te goed hoe dingen werken :{
Ik ben inmiddels overleden
  woensdag 12 oktober 2022 @ 02:18:07 #13
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206293128
quote:
Meer dan de helft van de volwassen voormalige asielzoekers heeft 6,5 jaar na erkenning als vluchteling nog geen werk.
Oprecht benieuwd hoe Rutte dit kan goedpraten.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206293159
quote:
84s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 00:10 schreef Starhopper het volgende:
Nu ze met een uitkering thuis zitten. Gaan ze dan ook in de voortuin schultenbrau drinken, kut naar de buurvrouw roepen en PVV stemmen?
Thee/kankerhoer/DENK :'(
pi_206293161
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 02:18 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Na alles wat ie geflikt heeft ben je benieuwd hoe hij dat gaat goedpraten?
pi_206293165
Misschien trekt ie een vergelijking met voetballers. Dat ze moeten acclimatiseren. Dat valt niet te onderschatten, mensen.
pi_206293167
quote:
Als ze nou FvD stemmen heeft het land er ook nog wat aan

Als we van Rutte nog mogen stemmen dan he. Misschien verandert hij wel ff de wet ofzo.

[ Bericht 7% gewijzigd door Sportex op 12-10-2022 03:26:30 ]
  woensdag 12 oktober 2022 @ 07:11:48 #18
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_206293397
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 01:27 schreef vosss het volgende:
Was het niet ook in Utrecht waar did profiteurs direct hun baan op zeiden zodra ze een woning hadden gekregen?

Daar zal dit bericht inderdaad mee te maken hebben.

Was vol en geen nieuwe aangemaakt door lapo. -O-
NWS / Statushouders Utrecht nemen meteen ontslag na verkrijgen huurwoning
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 12 oktober 2022 @ 08:18:52 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206293566
Rare toon van het artikel. Want voor Nederlanders met een laag loon gelden precies dezelfde problemen, al is het dan blijkbaar geen issue.
The End Times are wild
pi_206293579
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 07:11 schreef nixxx het volgende:

[..]
Daar zal dit bericht inderdaad mee te maken hebben.

Was vol en geen nieuwe aangemaakt door lapo. -O-
NWS / Statushouders Utrecht nemen meteen ontslag na verkrijgen huurwoning
Ja dit is gewoon de reactie van B&W op vragen over het nieuwsartikel:

quote:
Het Utrechtse college van burgemeester en wethouders (B&W) heeft dinsdag gereageerd op de commotie die zondag ontstond na een artikel van het FD. De krant schreef dat tientallen statushouders in Utrecht ontslag hadden genomen nadat ze afgelopen zomer vanuit het asielzoekerscentrum versneld waren doorgestroomd naar een woning. Volgens het college klopt dat niet en zit de zaak anders in elkaar: het gaat niet om tientallen statushouders maar om ‘een aantal’ en er is geen direct verband met de versnelde woningtoewijzing.

De gemeente Utrecht nam eerder dit jaar het omstreden besluit om sociale huurwoningen zes weken lang alleen beschikbaar te stellen aan statushouders. Het besluit werd genomen omdat de gemeente achterliep met de verplichte huisvesting van statushouders. 490 statushouders kregen dankzij de maatregel versneld een huis toegewezen.

Het FD meldde afgelopen zondag dat tientallen van hen ‘tot verbazing van Utrechtse werkgevers’ meteen ontslag namen nadat ze afgelopen zomer een woning toegewezen hadden gekregen. Er ontstond meteen veel discussie over het artikel en de Utrechtse fracties van VVD, PVV, CDA en Stadsbelang Utrecht vroegen het college om opheldering via schriftelijke vragen.

Situatie is anders

Uit de beantwoording van die schriftelijke vragen blijkt dat de situatie volgens het college van B&W anders in elkaar zit. Volgens het college hebben zes van de 650 statushouders die dit jaar door de gemeente Utrecht moesten worden gehuisvest hun contract hij een grote internationale fastfoodketen opgezegd. Mogelijk hebben daarnaast ook nog ‘een paar andere statushouders’ hun contract bij een andere horecaonderneming opgezegd. Volgens het college gaat het dus niet om ‘tientallen statushouders’. “De informatie die wij desgevraagd aan het FD hebben gegeven spreekt over een aantal en geen tientallen statushouders”, aldus het college.

Het college ontkent ook dat er een verband is met de honderden statushouders die afgelopen zomer versneld een huurwoning kregen toegewezen. “Het fenomeen dat nu belicht wordt, is niet nieuw en ook niet ingegeven door de Utrechtse versnellingsactie of Utrechts beleid. Dat statushouders hun contract opzeggen, is iets wat in elke gemeente voor kan komen.”

Regelgeving

“Het is spijtig dat deze werknemers deze keuze hebben gemaakt, want onze inzet is erop gericht om inwoners tijdens de overgang van AZC naar een eigen woning én daarna duurzaam aan het werk te houden of te krijgen”, stelt het college. Maar het vinden en houden van werk is volgens het college voor sommige statushouders moeilijk vanwege de regelgeving die nu geldt.

De gemeente is naar eigen zeggen al langer met het Rijk in gesprek over weeffouten die ze ziet in de participatiewet. “Daarnaast zien we dat werken moet lonen om in het levensonderhoud te kunnen voorzien. Het verrichten van betaald werk is voor statushouders die langdurig verblijven in het AZC gebonden aan voorwaarden. De meeste statushouders hebben geen betaald werk vanwege de vele voorwaarden die daaraan verbonden zijn. Als zij wel aan een baan kunnen komen, zijn zij bijvoorbeeld verplicht 75 procent van de inkomsten af te dragen aan het COA als bijdrage in de kosten van de opvang.”

Huur en kosten voor levensonderhoud

Als een statushouder vervolgens een woning krijgt toegewezen, horen daar verplichtingen bij zoals het betalen van huur en het voorzien in levensonderhoud. “Als een statushouder een arbeidscontract heeft met weinig perspectief op een vast inkomen, een contract heeft met weinig uren (0-urencontract), of werkt voor een minimumloon dan is hij in veel gevallen aangewezen op aanvullende regelingen, omdat vaste lasten hiermee niet voldaan kunnen worden”, aldus het college.

Ook andere oorzaken – zoals ziekte, geen kinderopvang en slechte arbeidsomstandigheden – spelen een rol. “Er kan daardoor niet gesteld worden dat het toegewezen krijgen van een woning waar huur over voldaan moet worden, de oorzaak is van het beëindigen van een dienstverband."
bron
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 12 oktober 2022 @ 08:22:17 #21
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_206293584
quote:

Opgeblazen verhaal, dat ging over 6 personen. Waar het in eerste instantie over tientallen zou gaan. Kortom storm in een glas water. Maar wel een goede aanleiding voor de gemeente om die mensen eens te bezoeken en uit te vinden wat er nu is gebeurd.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_206293605
Het grootste probleem in Nederland is dat er te weinig verschil zit tussen een uitkering en het minimumloon.
Ik ken redelijk wat mensen die 3 dagen werken, en de rest zwart, ga je 5 dagen werken dan zit je vaak net weer op een niveau dat je allerlei toeslagen mist.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 12 oktober 2022 @ 08:30:37 #23
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206293620
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 02:42 schreef Sportex het volgende:

[..]
Na alles wat ie geflikt heeft ben je benieuwd hoe hij dat gaat goedpraten?
Vooralsnog zit de man nog steeds op z’n plek.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206293623
Het loont niet omdat deze walgelijke gemeente hun uitkeringen niet durft te korten.
pi_206293624
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 08:30 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Vooralsnog zit de man nog steeds op z’n plek.
Ja klopt beetje huiswerk maken. Plan is er namelijk
pi_206293725
quote:

[..]
Misschien net als Grapperhaus sorry zeggen, dan is het weer goed.
pi_206293779
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 08:18 schreef LXIV het volgende:
Rare toon van het artikel. Want voor Nederlanders met een laag loon gelden precies dezelfde problemen, al is het dan blijkbaar geen issue.
Als ze wijzigingen aanbrengen in de bijstandswet is dat toch niet alleen voor asielzoekers voordelig?
pi_206293791
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 09:02 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Als ze wijzigingen aanbrengen in de bijstandswet is dat toch niet alleen voor asielzoekers voordelig?
Een asielzoeker krijgt geen bijstand, die krijgt een paar tientjes leefgeld, een statushouder is gewoon technisch gezien een Nederlander.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 09:16:24 #29
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206293902
quote:

[..]
Die zegt gewoon dat hij het betreurt, de instanties die daarover gaan echt harder hun best moeten doen en gaat over tot de orde van de dag.
pi_206293914
Hoezo loont werk voor een statushouder niet? Als het voor een statushouder niet loont zou het voor een autochtone Nederlander ook niet lonen. Het lijkt alsof dat nooit een probleem was, maar nu het statushouders betreft kan men het opeens wel constateren.

Onze overheid is er niet meer voor ons.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_206294275
quote:

Klopt een artikel in het FD over tientallen statushouders terwijl de bron (gemeente Utrecht) van het FD het over enkele gevallen had. Verder in dat topic (is "ook" vol) net zoals in dat artikel weinig inhoud, alleen maar gericht op de onderbuik :)
  woensdag 12 oktober 2022 @ 10:12:48 #32
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_206294280
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 08:27 schreef raptorix het volgende:

Ik ken redelijk wat mensen die 3 dagen werken, en de rest zwart, ga je 5 dagen werken dan zit je vaak net weer op een niveau dat je allerlei toeslagen mist.
Zo moet je het aanpakken inderdaad, anders is de verhouding totaal zoek.
pi_206294342
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 09:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Hoezo loont werk voor een statushouder niet? Als het voor een statushouder niet loont zou het voor een autochtone Nederlander ook niet lonen. Het lijkt alsof dat nooit een probleem was, maar nu het statushouders betreft kan men het opeens wel constateren.

Zelfde met woningtekort, het kan ze decennia geen reet interesseren maar nu moet er met spoed gebouwd worden voor de vluchtelingen.
pi_206294347
quote:
Het grootste probleem in Nederland is dat er te weinig verschil zit tussen een uitkering en het minimumloon.
Dus drie dagen werken, twee dagen uitkering én dan twee dagen zwart werk.
Dat loont ja :) dat zou in alle gevallen lonen want wie iedereen wil wel ~50% meer in het handje krijgen :)

Het verschil tussen uitkering (bijstand?) en minimumloon is bijna 30%. Noem dat mag te weinig
pi_206294377
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 09:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

Het antwoord zit in de eerste alinea. Deeltijd. Deeltijdwerken tegen minimumloon en slechte arbeidsvoorwaarden heeft financieel nauwelijks tot geen voordeel
pi_206294390
Het probleem zijn de vele toeslagen. Daar zou zwaar het mes in gezet moeten worden maar het probleem is dat dan allerlei groepen boos worden in Nederland en weer uitzonderingsposities willen. Uiteindelijk zijn er dan geen toeslagen verdwenen maar zijn er nieuwe bijgekomen en is het probleem alleen maar groter geworden.
pi_206294468
quote:
Ook met toeslagen hebben mensen met een uitkering veel te weinig om een menswaardig en gemakkelijk bestaan te kunnen hebben.
pi_206294477
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 10:25 schreef BEFEM het volgende:
Het probleem zijn de vele toeslagen. Daar zou zwaar het mes in gezet moeten worden maar het probleem is dat dan allerlei groepen boos worden in Nederland en weer uitzonderingsposities willen. Uiteindelijk zijn er dan geen toeslagen verdwenen maar zijn er nieuwe bijgekomen en is het probleem alleen maar groter geworden.
Toeslagen zijn het probleem niet, integendeel, we kunnen absoluut niet zonder. Alleen toeslagen zijn een lap middel. Wil je van alle toeslagen af dan moeten de lonen enorm veel omhoog en dat klinkt leuk maar de gevolgen zijn enorm
  woensdag 12 oktober 2022 @ 11:13:43 #39
3542 Gia
User under construction
pi_206294892
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 00:14 schreef Harvest89 het volgende:
Zou lachen zijn als dankzij een handjevol statushouders die lonen eindelijk eens omhoog worden geschroefd. Dat is het enige positieve wat ik hier uit kan halen.
Vorige week kwam op twitter een zogenaamd uitgelekte 'beleidsnota',

https://nieuwscheckers.nl(...)he-zaken-en-klimaat/

die door deze site onderuit gehaald wordt. Maar met dit soort berichtgeving begin ik toch echt te twijfelen of hier niet een kern van waarheid in zit.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 11:16:39 #40
3542 Gia
User under construction
pi_206294917
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 10:21 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Zelfde met woningtekort, het kan ze decennia geen reet interesseren maar nu moet er met spoed gebouwd worden voor de vluchtelingen.
En Nederlanders mogen achteraan sluiten.
pi_206294930
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 10:32 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Toeslagen zijn het probleem niet, integendeel, we kunnen absoluut niet zonder. Alleen toeslagen zijn een lap middel. Wil je van alle toeslagen af dan moeten de lonen enorm veel omhoog en dat klinkt leuk maar de gevolgen zijn enorm
Toeslagen maken alles duurder. Huren zijn oa afgestemd op toeslagen.

Je moet toeslagen afschaffen, zorgen dat bepaalde prijzen die afhankelijk zijn van toeslagen omlaag gaan en minder belasting heffen op de eerste 50k die je verdient.

Iets in die richting. Toeslagen is gewoon rondpompen van geld wat gigantisch duur is, bij bedrijven terecht komt en vaak misgaat.
pi_206294964
Ik heb laatst een artikel gelezen met een sociale zekerheid expert die aangaf dat er in 2035 twee werkende op een uitkeringsgerechtigde zullen zijn en dat dus de betaalbaarheid in het gedrang komt.
pi_206294987
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 11:19 schreef BEFEM het volgende:

[..]
???
Als het aan de cooperaties was dan was de huur hoger dan de huurtoeslag nu toestaat... Die huren zijn zelfs veel en veel lager dan hypotheeklasten of vergelijkbare vrije sectorhuren en toch ligt het aan de toeslag?

quote:
Je moet toeslagen afschaffen, zorgen dat bepaalde prijzen die afhankelijk zijn van toeslagen omlaag gaan en minder belasting heffen op de eerste 50k die je verdient.

Iets in die richting. Toeslagen is gewoon rondpompen van geld wat gigantisch duur is, bij bedrijven terecht komt en vaak misgaat.
Iemand die 1.800 per maand verdient betaalt ¤ 120 belasting. Is dat nog echt teveel? Ondertussen krijgt die persoon diverse toeslagen en die wil jij weg hebben. Heb je enig idee wat je allemaal zegt?
pi_206295037
quote:

[..]

Klopt, gratis geld maakt dingen altijd duurder.
Als iemand niet kan rondkomen moet het salaris omhoog of moet er bezuinigd worden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 11:31:57 #45
3542 Gia
User under construction
pi_206295039
quote:

[..]

Eens. Voor al die toeslagen zijn er ook weer ambtenaren in dienst die ze moeten beoordelen en toekennen. Allemaal rijkssalarissen die weg kunnen vallen.

Er zou een bijstandsuitkering moeten zijn, waarvan je, zonder toeslagen, net kunt leven. Geen vakantie, niet uit eten, geen luxe auto, maar na aftrek vaste lasten, zo'n 25 euro per persoon per week over om boodschappen te doen. Zij kunnen gebruik maken van voedselbank, kledingbank e.d. Of ervoor kiezen te gaan werken.
Daarnaast een veel hoger minimumloon, waardoor werken echt loont.
Kinderbijslag alleen voor de eerste 2 kinderen. (Tenzij de tweede een meerling is, of de eerste een drieling, uitzonderingen heb je altijd)
AOW weer terug naar 65, zodat er banen genoeg vrij komen om al die ambtenaren die hun baan verliezen aan het werk te zetten.
Kinderdagverblijf voor werkenden gratis, rechtstreeks betaald vanuit de overheid.
Continu onderwijs van 8.30 tot 4, voor- en naschoolse opvang betaald door de ouders. (Als je meer dan die 7 uur per dag werkt, kun je voor dat uurtje extra ook wel opvang betalen)

Uiteraard zitten er nu nog mensen in de bijstand die eigenlijk arbeidsongeschikt zijn. Hiervoor zou een aparte inkomensonafhankelijke uitkering moeten komen, uiteraard na medische keuring.
pi_206295056
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 10:24 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het antwoord zit in de eerste alinea. Deeltijd. Deeltijdwerken tegen minimumloon en slechte arbeidsvoorwaarden heeft financieel nauwelijks tot geen voordeel
En bestaat dat probleem alleen voor statushouders of geldt dat voor iedereen?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 12 oktober 2022 @ 11:39:47 #47
3542 Gia
User under construction
pi_206295119
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 11:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

Mensen, ook in een gezin, doen altijd harder hun best voor anderen. Eigen kinderen eten maar wat de pot schaft. Komen er gasten, dan wordt er extra aandacht aan de maaltijd geschonken, want je moet het je gasten toch naar de zin maken.

Zo is het landelijk ook. Eigen volk moet niet zeuren. Geen huis? Ga je maar bij je bejaarde ouders wonen; je kunt nog ergens terecht. Uitkering wordt gekort, want als Nederlander kun je ook een paar keer per week bij familie gaan eten, toch? Nee, die asielzoekers/statushouders moeten zich wel welkom voelen! Daar moeten we met z'n allen alles aan doen. Laten zien hoe gastvrij we zijn. :r
pi_206295152
Komen die linkse sukkels in Utrecht er nu pas achter dat werken soms amper loont in vergelijking met lekker in de sociale hangmat hangen?
pi_206295253
quote:
Ga er maar van uit dat veel PVV stemmers keihard werken in productie of logistiek. Iets wat ik die statushouders nog niet zo snel zie doen.
  Redactie Sport woensdag 12 oktober 2022 @ 11:58:26 #50
274204 crew  Mexicanobakker
pi_206295301
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 11:43 schreef Halcon het volgende:
Komen die linkse sukkels in Utrecht er nu pas achter dat werken soms amper loont in vergelijking met lekker in de sociale hangmat hangen?
Volgens mij is dat wel algemeen bekend, maar wordt het als onwenselijk gezien om mensen die niet werken totaal de vernieling in te trappen.

Ben jij daar wel voorstander van? Of voorzie jij een andere oplossing?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_206295464
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 11:58 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Volgens mij is dat wel algemeen bekend, maar wordt het als onwenselijk gezien om mensen die niet werken totaal de vernieling in te trappen.

Ben jij daar wel voorstander van? Of voorzie jij een andere oplossing?
Zoals al aangehaald is het gewoon een reactie op vragen over een wat sensationalistisch artikel in het FD. Maccy D klaagt dat er zes onderbetaalde krachten opzeggen, FD schrijft een artikeltje, B&W beantwoorden vragen over artikeltje. Zo spannend is het allemaal niet, maar uiteraard prima reden voor de onderbuik op Fok om weer eens helemaal leeg te lopen.
pi_206295546
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 11:31 schreef Gia het volgende:

[..]
Eens. Voor al die toeslagen zijn er ook weer ambtenaren in dienst die ze moeten beoordelen en toekennen. Allemaal rijkssalarissen die weg kunnen vallen.

Er zou een bijstandsuitkering moeten zijn, waarvan je, zonder toeslagen, net kunt leven. Geen vakantie, niet uit eten, geen luxe auto, maar na aftrek vaste lasten, zo'n 25 euro per persoon per week over om boodschappen te doen. Zij kunnen gebruik maken van voedselbank, kledingbank e.d. Of ervoor kiezen te gaan werken.
:') . Je weet dat een bijstandsuitkering er al voor zorgt dat je geen "luxe" auto kan betalen, niet uit eten kan, en misschien eens zo'n 50 euro per week, als je dat al redt, per week aan boodschappen kan halen? En niet iedereen kiest ervoor om niet te kunnen werken he? En ja, ik lees dat je verderop zegt dat er uitzonderingen zijn en dat die mensen maar opnieuw medisch gekeurd dienen te worden... Er zijn ook genoeg mensen die geestelijk echt niet kunnen werken. Het heeft niet allemaal een lichamelijke reden. Geestelijke tekortkomingen wordt nogal vaak lacherig over gedaan door veel mensen. Je zal maar net zo'n figuur treffen die jou moet keuren of je danwel aan het werk zou kunnen of echt niet kan werken, die geestelijke tekortkomingen maar "onzin" vindt, kan je fluiten naar je uitkering, moet je werken wat je eigenlijk echt niet kan, komt weer thuis te zitten omdat je het geestelijk toch niet aankan, en krijgt nog minder geld dan voorheen omdat je dan onder een nieuwe regeling komt te vallen.
pi_206295581
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 10:21 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dus drie dagen werken, twee dagen uitkering én dan twee dagen zwart werk.
Dat loont ja :) dat zou in alle gevallen lonen want wie iedereen wil wel ~50% meer in het handje krijgen :)

Het verschil tussen uitkering (bijstand?) en minimumloon is bijna 30%. Noem dat mag te weinig
Nee die mensen hebben geen uitkering, ze proberen gewoon net onder de grens van de toeslagen te blijven.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 13:14:02 #54
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206296205
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 11:23 schreef lily het volgende:
Ik heb laatst een artikel gelezen met een sociale zekerheid expert die aangaf dat er in 2035 twee werkende op een uitkeringsgerechtigde zullen zijn en dat dus de betaalbaarheid in het gedrang komt.
Daarom is ook immigratie nodig. Alleen lullig dat er zoveel uitkeringsgerechtigden bijkomen. :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_206296426
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 23:56 schreef suijkerbuijk het volgende:

Ik vind dat nieuwkomers de eerste 5 jaar dat ze hier zijn gewoon geen enkele aanspraak op sociale voorzieningen kunnen maken.
Vluchtelingen die niet kunnen werken kun je opvangen in een vluchtelingenopvang locatie waar er voor ze gezorgd wordt totdat ze terug gaan.

Dat houdt de gelukszoekers en profiteurs buiten de deur.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 13:14 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Daarom is ook immigratie nodig. Alleen lullig dat er zoveel uitkeringsgerechtigden bijkomen. :')
Juist die immigratie legt nu inderdaad een bom onder ons sociale stelsel ipv dat het helpt om het in stand te houden.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 12 oktober 2022 @ 13:39:25 #56
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206296586
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 13:14 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Omdat statushouders helemaal niet gehaald zijn als arbeidsmigranten, maar uiteindelijk wel zich permanent hier vestigen. Je haalt dus heel veel mensen binnen die linea recta de onderklasse in gaan en daar heel moeilijk nog weg komen.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 14:01:04 #57
3542 Gia
User under construction
pi_206296942
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 12:19 schreef hyviiee het volgende:

[..]
:') . Je weet dat een bijstandsuitkering er al voor zorgt dat je geen "luxe" auto kan betalen, niet uit eten kan, en misschien eens zo'n 50 euro per week, als je dat al redt, per week aan boodschappen kan halen? En niet iedereen kiest ervoor om niet te kunnen werken he? En ja, ik lees dat je verderop zegt dat er uitzonderingen zijn en dat die mensen maar opnieuw medisch gekeurd dienen te worden... Er zijn ook genoeg mensen die geestelijk echt niet kunnen werken. Het heeft niet allemaal een lichamelijke reden. Geestelijke tekortkomingen wordt nogal vaak lacherig over gedaan door veel mensen. Je zal maar net zo'n figuur treffen die jou moet keuren of je danwel aan het werk zou kunnen of echt niet kan werken, die geestelijke tekortkomingen maar "onzin" vindt, kan je fluiten naar je uitkering, moet je werken wat je eigenlijk echt niet kan, komt weer thuis te zitten omdat je het geestelijk toch niet aankan, en krijgt nog minder geld dan voorheen omdat je dan onder een nieuwe regeling komt te vallen.
Dat er wat mis is met medische beoordelingen staat m.i. los van beleid voor uitkeringen.
Daarbij heb ik het over hogere uitkeringen, zodat je minimaal 25 euro p.p.p.w. voor je huishouden hebt, los van de normale vaste lasten. Met een gezin van 4 personen heb je dan sowieso 100 euro per week. Moet voldoende zijn, velen hebben dat nu niet.
Huren moeten omlaag, zodat huurtoeslag niet nodig is. Eén landelijke zorgverzekering die ook stukken goedkoper kan, dan, zodat zorgtoeslag ook niet meer nodig is. Voor mijn part komt er een zorgverzekering voor bijstandsgerechtigden, betaald vanuit de gemeente, voor de basis. Wil je meer, zelf betalen.

Maar er moet dan een wezenlijk verschil komen met het minimumloon, zodat werken ook echt loont. En ook voor de rest van Nederland belastingverlaging, aangezien er een hele hoop subsidie en toeslagenpotjes weg kunnen en daarmee ook een hele hoop ambtenarensalarissen en managementkosten van alle diverse zorgverzekeringen.
pi_206297116
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 14:01 schreef Gia het volgende:

[..]
Maar er moet dan een wezenlijk verschil komen met het minimumloon, zodat werken ook echt loont. En ook voor de rest van Nederland belastingverlaging, aangezien er een hele hoop subsidie en toeslagenpotjes weg kunnen en daarmee ook een hele hoop ambtenarensalarissen en managementkosten van alle diverse zorgverzekeringen.
Niet alleen het minimumloon moet veranderen ook het maximale salaris in een bedrijf. De verhouding tussen laagste en hoogste salaris is sinds de jaren 70 helemaal krom gelopen. Gewoon instellen dat bv het hoogste salaris maar max 20 keer zoveel als het laagste is, wil de top dan meer geld dan moet het hele bedrijf meer salaris krijgen.
pi_206297297
Dit is geen nieuw iets.

twitter
  woensdag 12 oktober 2022 @ 14:32:21 #60
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206297357
quote:

Het was al decennia een probleem, dit noem je de armoedeval. Als je uit de bijstand gaat werken en net te veel verdient krijg je allerlei voorzieningen niet meer en ga je er op achteruit.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 14:33:54 #61
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206297372
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 14:12 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Niet alleen het minimumloon moet veranderen ook het maximale salaris in een bedrijf. De verhouding tussen laagste en hoogste salaris is sinds de jaren 70 helemaal krom gelopen. Gewoon instellen dat bv het hoogste salaris maar max 20 keer zoveel als het laagste is, wil de top dan meer geld dan moet het hele bedrijf meer salaris krijgen.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 14:41:08 #62
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206297457
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 11:43 schreef Halcon het volgende:
Ze wisten het wel, maar zijn pas verontwaardigd geworden toen ze hoorden dat ook asielzoekers hier de dupe van werden. net zoals het woningprobleem. Dat kwam ook pas op de agenda toen asielzoekers niet snel een huis konden krijgen.
The End Times are wild
  woensdag 12 oktober 2022 @ 14:43:41 #63
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_206297491
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 12:12 schreef Monolith het volgende:

[..]
Zoals al aangehaald is het gewoon een reactie op vragen over een wat sensationalistisch artikel in het FD. Maccy D klaagt dat er zes onderbetaalde krachten opzeggen, FD schrijft een artikeltje, B&W beantwoorden vragen over artikeltje. Zo spannend is het allemaal niet, maar uiteraard prima reden voor de onderbuik op Fok om weer eens helemaal leeg te lopen.
Ik ben benieuwd of het FD nog met een reactie of een naschrift komt dan, want doorgaans zijn ze niet zo van de sensatiejournalistiek. Het verschil tussen zes en tientallen is te groot om dit niet verder uit te zoeken: was het slechte journalistiek of bagatelliseert Utrecht het probleem?
Never explain, never apologize.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 14:46:55 #64
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_206297553
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 14:43 schreef Lurf het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd of het FD nog met een reactie of een naschrift komt dan, want doorgaans zijn ze niet zo van de sensatiejournalistiek. Het verschil tussen zes en tientallen is te groot om dit niet verder uit te zoeken: was het slechte journalistiek of bagatelliseert Utrecht het probleem?
Ik heb daar wel een vermoeden over..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_206297691
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 14:43 schreef Lurf het volgende:

[..]
Het is in bredere zin een wat sensationalistisch stuk, niet enkel omdat het aantal opgeblazen zou zijn. Het is duidelijk bedoeld om het beeld te schetsen van mensen die linea recta naar een uitkering rennen op het moment dat ze er recht op hebben, maar er wordt totaal niet duidelijk wat de banen precies inhielden en wat de beweegredenen waren om op te zeggen.
Veel problematischer is het feit dat 60% van de statushouders na 5 jaar nog steeds geen werk heeft, niet dat er een paar hun baantje bij de Mac, BK of KFC hebben opgezegd.
pi_206297919
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 11:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Dat antwoord weet je zelf ook wel. Hier lopen alle gemeentes bij hun participatie afdelingen sowieso tegenaan en dat is dus coor alle mensen
  woensdag 12 oktober 2022 @ 15:13:54 #67
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206297951
Misschien te calvinistisch, maar ook al loont het niet extreem om te werken dan thuis te zitten koffie thee te drinken, dat is toch geen reden om niet te werken? Helemaal als asielzoeker/vluchteling; heb je toch de wens om bij te dragen aan het land dat je opneemt ipv parasiteren? Plus dat het helpt met de integratie.

Eens dat werken meer moet lonen, maar geen reden om maar bijstand te trekken.
pi_206298316
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 12:22 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nee die mensen hebben geen uitkering, ze proberen gewoon net onder de grens van de toeslagen te blijven.
Dat iemand alles of niks van een toeslag krijgt ligt al een paar jaar achter ons. Dus dat is zonde voor ze, iets meer verdienen loont
pi_206298353
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 15:38 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat iemand alles of niks van een toeslag krijgt ligt al een paar jaar achter ons. Dus dat is zonde voor ze, iets meer verdienen loont
Nee maar je hebt wel een vrij grote range aan de onderkant waarbij het niet heel erg loont om wit te werken.
pi_206298466
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 15:40 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nee maar je hebt wel een vrij grote range aan de onderkant waarbij het niet heel erg loont om wit te werken.
Als zij minder dan 20 uur willen werken dan klopt dat inderdaad. Hoewel het wel loont om wit te werken aangezien je dan AOW, pensioen, zekerheden opbouwt en de IB is toch nihil
pi_206298477
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 15:15 schreef Kiwi7 het volgende:
Helemaal als asielzoeker/vluchteling; heb je toch de wens om bij te dragen aan het land dat je opneemt ipv parasiteren? Plus dat het helpt met de integratie.
De mensen met de instelling om met hard werk er iets van te maken zitten natuurlijk in mindere mate hier. Die zitten grotendeels nog (of weer) in bijvoorbeeld Syrië om het land weer op te bouwen.
pi_206298506
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 15:40 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het verschil tussen de bijstand en een fulltime minimumloon is relatief gigantisch. Je hebt dan gewoon nog recht op alle toeslagen en betaalt nauwelijks belasting.

Het is echt een fabel dat werken niet loont, maar dan moet je ook wel een volle werkweek maken. Met parttime werken tegen minimumloon schiet je inderdaad niet veel op.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2022 15:50:38 ]
pi_206298799
twitter

Syriërs kunnen weer terug.
pi_206298896
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 15:15 schreef Kiwi7 het volgende:
Misschien te calvinistisch, maar ook al loont het niet extreem om te werken dan thuis te zitten koffie thee te drinken, dat is toch geen reden om niet te werken? Helemaal als asielzoeker/vluchteling; heb je toch de wens om bij te dragen aan het land dat je opneemt ipv parasiteren? Plus dat het helpt met de integratie.

Eens dat werken meer moet lonen, maar geen reden om maar bijstand te trekken.
Mensen uit landen die niet gevormd zijn door het calvinisme lachen je vierkant uit.
Daarom moet je die niet toelaten
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206304323
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 16:11 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]

"Veel Syriërs beschouwen Libanon niet als het buitenland, maar als een stuk Syrië dat circa honderd jaar geleden door de toenmalige koloniale mogendheid Frankrijk is afgescheiden."
<O)
pi_206304572
quote:
[ twitter ]

Het maakt niet uit wat er uit Libanon komt, fysiek, vrijheid of qua intelligentie, vertrouwen doen we het toch nooit want een derde wereldland wat mijlenver achterloopt. Maar als zij syriers uit gaan zetten dan vinden ineens een paar fokkers het wel prachtig
pi_206311296
https://www.ad.nl/utrecht(...)in-utrecht~a5a69932/

Das toch alweer een heel ander verhaal.
  donderdag 13 oktober 2022 @ 17:18:29 #79
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_206311326
quote:
[ twitter ]

Mooi dat het weer veilig is.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_206311497
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 17:14 schreef Monolith het volgende:
https://www.ad.nl/utrecht(...)in-utrecht~a5a69932/

Das toch alweer een heel ander verhaal.
Geen tientallen dus... wel 3 bekend.
Zware klap voor de buitenlanderhaters.
pi_206311541
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 17:40 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Geen tientallen dus... wel 3 bekend.
Zware klap voor de buitenlanderhaters.
Als wat de wethouder zegt klopt, dan betreft het inderdaad drie opgezegde bijbaantjes.
pi_206311606
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 17:46 schreef Monolith het volgende:

[..]
Als wat de wethouder zegt klopt, dan betreft het inderdaad drie opgezegde bijbaantjes.
De vraag is dus wie betrouwbaarder is, het FD of deze wethouder.
pi_206311650
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 17:53 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nou ja, het FD lijkt vooral doorgeefluik van de Mac en een teleurgestelde ondernemer. Het is bijvoorbeeld best mogelijk dat er meer statushouders ontslag hebben genomen, maar dat dit verder geen relatie heeft met de toewijzing van woningen. Het verloop in dit soort deeltijdbaantjes is volgens mij sowieso al wel vrij hoog.
pi_206311680
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 17:53 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het is dezelfde wethouder als van dat eerdere AD artikel over hoe ze massaal voorrang gingen geven aan asielzoekers. Dus het antwoord laat zich raden denk ik. Waarschijnlijk weer 'de grenzen aan het opzoeken,' maar deze keer dan van de waarheid. Maar dat maakt de Nederlandhaters niet uit natuurlijk.

https://www.ad.nl/binnenl(...)n-het-doen~a53321c6/

quote:
Heisa omdat vluchtelingen voorrang kregen op een huis: ‘We zeiden: ‘riemen vast, we gaan het doen’’

Natúúrlijk wist het stadsbestuur van Utrecht dat het gewaagde plan om zes weken lang alle sociale huurwoningen die vrijkomen uitsluitend toe te wijzen aan statushouders veel reuring zou veroorzaken. Maar het gevoel ‘we gaan dit doen’ overheerste. Een reconstructie van een omstreden maatregel, die met blikjes fris en zakjes chips tot stand kwam. ,,Je moet toch een beetje met elkaar de grens op zoeken.’’
pi_206311702
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 17:59 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Het is dezelfde wethouder als van dat eerdere AD artikel over hoe ze massaal voorrang gingen geven aan asielzoekers. Dus het antwoord laat zich raden denk ik. Waarschijnlijk weer 'de grenzen aan het opzoeken' van de waarheid. Maar dat maakt de Nederlandhaters niet uit natuurlijk.

https://www.ad.nl/binnenl(...)n-het-doen~a53321c6/
[..]

Natuurlijk is het dezelfde wetgever, want dat is te wetgever die gevraagd wordt om opheldering te geven over de vermeende gevolgen van het betreffende plan.
pi_206311736
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 18:01 schreef Monolith het volgende:

[..]
Natuurlijk is het dezelfde wetgever, want dat is te wetgever die gevraagd wordt om opheldering te geven over de vermeende gevolgen van het betreffende plan.
Dat maakt haar nog niet betrouwbaar
pi_206311780
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 18:04 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Dat maakt haar nog niet betrouwbaar
Het VVD-raadslid dat op Twitter losging over al die profiteurs is er kennelijk wel door overtuigd en stelt voor om het FD om rectificatie te vragen. Mooie gelegenheid voor het FD om hun bewijslast uiteen te zetten.
pi_206311873
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 17:56 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nou ja, het FD lijkt vooral doorgeefluik van de Mac en een teleurgestelde ondernemer. Het is bijvoorbeeld best mogelijk dat er meer statushouders ontslag hebben genomen, maar dat dit verder geen relatie heeft met de toewijzing van woningen. Het verloop in dit soort deeltijdbaantjes is volgens mij sowieso al wel vrij hoog.
Volgens het FD ging het niet om bijbaantjes toch?
pi_206311913
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 18:15 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Volgens het FD ging het niet om bijbaantjes toch?
Het FD vermeld verder geen details, ze geven feitelijk alleen maar door wat een aantal horecaondernemers beweren over werknemers die hun contract zouden hebben opgezegd vanwege de toewijzing van een woning.
pi_206311929
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 18:18 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het FD vermeld verder geen details, ze geven feitelijk alleen maar door wat een aantal horecaondernemers beweren over werknemers die hun contract zouden hebben opgezegd vanwege de toewijzing van een woning.
Aha, dat maakt het al duidelijker. Dan is de FD vele malen betrouwbaarder dan de wethouder. Kans is vrij groot dat zij het over een ander groepje heeft.
pi_206311934
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 18:20 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Aha, dat maakt het al duidelijker. Dan is de FD vele malen betrouwbaarder dan de wethouder. Kans is vrij groot dat zij het over een ander groepje heeft.
Want?
pi_206311957
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 18:20 schreef Monolith het volgende:

[..]
Want?
Hoe verklaar je anders de discrepantie tussen het aantal wat zij noemt en wat bij het FD wordt gerapporteerd? De meest simpele verklaring is dat er dan een ander groepje van drie ook hun baan hebben opgezegd. FD zegt immers dat deze 6 niet de enigen zijn.

Wethouders die hun eigen straatje proberen schoon te vegen moet je altijd wantrouwen.
pi_206312014
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 18:22 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Hoe verklaar je anders de discrepantie tussen het aantal wat zij noemt en wat bij het FD wordt gerapporteerd? De meest simpele verklaring is dat er dan een ander groepje van drie ook hun baan hebben opgezegd. FD zegt immers dat deze 6 niet de enigen zijn.

Wethouders die hun eigen straatje proberen schoon te vegen moet je altijd wantrouwen.
Nou bijvoorbeeld dat betreffende statushouders geen woning hebben toegewezen gekregen en dus niet tot de groep behoren waar het FD ze wel onder schaart, de ondernemers overdrijven of wat dan ook. De horeca heeft nou eenmaal ook wel een personeelsprobleempje en niet elke horecaondernemer zal er bij mee zijn dat goedkoop personeel vertrekt.

Maar zoals gezegd, het VVD-raadslid krabbelde terug en stelde voor om rectificatie te vragen. Wat mij betreft mag het FD er een wat uitgebreider stuk aan wijden indien ze van mening zijn dat ze in hun rol als doorgeefluik een correcte voorstelling van zaken hebben hebben gegeven. Met de onderbuik van fokkertjes kan ik verder niet zoveel.
pi_206312043
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 18:27 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat mij betreft mag het FD er een wat uitgebreider stuk aan wijden indien ze van mening zijn dat ze in hun rol als doorgeefluik een correcte voorstelling van zaken hebben hebben gegeven. Met de onderbuik van fokkertjes kan ik verder niet zoveel.
Ditto :)
pi_206312056
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 18:29 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ditto :)
Een verzoek tot onderbouwing heeft niet zoveel met de onderbuik te maken hoor, maar goed het is weer een gevalletje don't argue with idiots hier. :')
pi_206312092
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 18:30 schreef Monolith het volgende:

[..]
Een verzoek tot onderbouwing heeft niet zoveel met de onderbuik te maken hoor, maar goed het is weer een gevalletje don't argue with idiots hier. :')
Rustig maar, is maar een grapje :D

Maar ik vind het wel opvallend dat je een willekeurige wethouder betrouwbaarder lijkt te vinden dan een doorgaans goed geinformeerde krant.
pi_206312136
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 18:07 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het VVD-raadslid dat op Twitter losging over al die profiteurs is er kennelijk wel door overtuigd en stelt voor om het FD om rectificatie te vragen. Mooie gelegenheid voor het FD om hun bewijslast uiteen te zetten.
Eens. Ik zou graag weten welke methodes zij precies gehanteerd hebben. Datzelfde geldt voor de wethouder en de ambtenaren die het 'uitgezocht' hebben.

Overigens lijkt het wel mee te vallen in hoeverre dat VVD-raadslid op haar uitspraak is teruggekomen, daar ze zegt dat haar standpunt inhoudelijk hetzelfde blijft.
pi_206312178
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 18:33 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Rustig maar, is maar een grapje :D

Maar ik vind het wel opvallend dat je een willekeurige wethouder betrouwbaarder lijkt te vinden dan een doorgaans goed geinformeerde krant.
Dat staat niet in mijn posts. Ik zeg dat het VVD-raadslid dat boze vragen stelde naar aanleiding van het FD-artikel terugkrabbelde, na de uiteenzetting van de wethouder. Dat specifieke raadslid stelt dan ook voor om een verzoek tot rectificatie in te dienen. Dat vind ik persoonlijk een interessanter gegeven dan de eventuele betrouwbaarheid van de wethouder. Ik zeg ook nergens dat de wethouder per se een correcte voorstelling van zaken geeft, maar dat het FD indien ze vinden dat zij een correcte voorstelling van zaken geven verdere onderbouwing geeft voor hetgeen ze "naar horen zeggen" van horecaondernemer hebben.
pi_206312233
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 18:37 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Eens. Ik zou graag weten welke methodes zij precies gehanteerd hebben. Datzelfde geldt voor de wethouder en de ambtenaren die het 'uitgezocht' hebben.

Overigens lijkt het wel mee te vallen in hoeverre dat VVD-raadslid op haar uitspraak is teruggekomen, daar ze zegt dat haar standpunt inhoudelijk hetzelfde blijft.
quote:
VVD’er Meerding zei donderdagmiddag het te betreuren dat het niet gelukt is het debat op de juiste feiten te voeren. ,,Als ik de kennis had gehad die we vandaag de dag hebben, dan had ik de vragen en de tweet die ik heb gestuurd niet in die bewoording neergezet.’’ Meerding zei door het FD-artikel op het verkeerde been te zijn gezet en stelde voor de krant om een rectificatie te vragen. De wethouder zei dit zeker te gaan doen
Hoe moet ik dit anders interpreteren dan "Wat het FD beweerde in haar artikel klopt niet"?
pi_206312286
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 18:48 schreef Monolith het volgende:

[..]
[..]
Hoe moet ik dit anders interpreteren dan "Wat het FD beweerde in haar artikel klopt niet"?
Ze zegt 'niet in die bewoording'. Niet dat ze in het geheel niet achter het punt staat, alleen dat ze denkt dat de aantallen anders zijn, daarom is het debat 'niet op de juiste feiten' gevoerd.
pi_206312328
Wat ik ook niet begrijp is waar het aantal 3 vandaan komt. Een aantal dagen geleden waren het er nog minimaal 6. En bij het uitkomen van het artikel, liet de gemeente volgens het FD nog het volgende weten:

quote:
Tientallen statushouders hebben tot verbazing van Utrechtse werkgevers ontslag genomen nadat ze deze zomer vanuit het asielzoekerscentrum in Utrecht waren doorgestroomd naar een woning. Het Cen­traal Or­gaan Op­vang Asiel­zoe­kers (COA) en de gemeente laten in een schriftelijke reactie aan het FD weten hiervan op de hoogte te zijn.
De gemeente zou aanvankelijk zelf dus gezegd hebben al op de hoogte te zijn van dit gegeven. Desondanks is in het tijdsbestek van een aantal dagen, het aantal gedaald naar drie. In principe goed nieuws, want dan zullen het er over een aantal dagen wel 0 zijn!
pi_206312369
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 18:55 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Ze zegt 'niet in die bewoording'. Niet dat ze in het geheel niet achter het punt staat, alleen dat ze denkt dat de aantallen anders zijn, daarom is het debat 'niet op de juiste feiten' gevoerd.
En wat is dat "punt" dan precies volgens jou? Het betrof hier de vragen die onder andere door haar zijn ingediend:
https://utrecht.bestuurli(...)a5-a3b7-4f9d49501205

Nou weet ik niet in welke bewoordingen ze die dan wel had willen stellen, maar meestal stel je ze in de vorm van "bent u bekend met artikel X?" Gevolgd door "klopt hetgeen dat in het artikel gesteld wordt?" en dan de inhoudelijk vragen. Misschien bedoelt ze dat in plaats van er a priori vanuit gaan dat het in het artikel beweerde correct was.
pi_206312396
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 18:58 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
De gemeente zou aanvankelijk zelf dus gezegd hebben al op de hoogte te zijn van dit gegeven. Desondanks is in het tijdsbestek van een aantal dagen, het aantal gedaald naar drie. In principe goed nieuws, want dan zullen het er over een aantal dagen wel 0 zijn!
Tja, ook daarvoor geldt dat niet direct duidelijk is wie van de gemeente heeft gezegd waarvan precies op de hoogte te zijn, dus ook daar mag het FD opheldering over geven.
pi_206312443
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 19:00 schreef Monolith het volgende:

[..]
En wat is dat "punt" dan precies volgens jou? Het betrof hier de vragen die onder andere door haar zijn ingediend:
https://utrecht.bestuurli(...)a5-a3b7-4f9d49501205

Nou weet ik niet in welke bewoordingen ze die dan wel had willen stellen, maar meestal stel je ze in de vorm van "bent u bekend met artikel X?" Gevolgd door "klopt hetgeen dat in het artikel gesteld wordt?" en dan de inhoudelijk vragen. Misschien bedoelt ze dat in plaats van er a priori vanuit gaan dat het in het artikel beweerde correct was.
Dan zoek ik het toch even voor je op. Ze wil nog steeds dat er meer aan gedaan wordt om statushouders aan het werk te houden.

twitter
pi_206312502
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 19:01 schreef Monolith het volgende:

[..]
Tja, ook daarvoor geldt dat niet direct duidelijk is wie van de gemeente heeft gezegd waarvan precies op de hoogte te zijn, dus ook daar mag het FD opheldering over geven.
Prima, laat ze de brief maar openbaar maken. Voorlopig lijkt het echter de gemeente te zijn die haar verhaal al twee keer aangepast heeft. Ik begrijp dan ook niet zo goed waarom de focus zo erg op FD ligt. We weten ook niet welke methodes de gemeente gehanteerd heeft. Sterker nog, van het FD weten we wel dat ze ook met de ondernemers gesproken hebben.
pi_206312698
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 10:25 schreef BEFEM het volgende:
Zonder toeslagen heb je een miljoen mensen op straat als het niet meer is.
Is totaal verweven in de (economische) maatschappij.

Of je moet daadwerkelijk denken dat bijvoorbeeld huurtoeslag stopzetten, dat huren dan evenredig gaan dalen.
Nee dacht het ook niet en zo loop je tegen het werkelijke probleem aan op bijna alle vlakken, de prijs mag nooit zakken en alleen maar stijgen in significante zin.
pi_206312962
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 19:04 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Dan zoek ik het toch even voor je op. Ze wil nog steeds dat er meer aan gedaan wordt om statushouders aan het werk te houden.

[ twitter ]
Dit was nog van voor de verdere duiding door de wethouder, maar hier verschillen wethouder en raadslid verder niet van mening hoor.
pi_206312984
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 19:07 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Prima, laat ze de brief maar openbaar maken. Voorlopig lijkt het echter de gemeente te zijn die haar verhaal al twee keer aangepast heeft. Ik begrijp dan ook niet zo goed waarom de focus zo erg op FD ligt. We weten ook niet welke methodes de gemeente gehanteerd heeft. Sterker nog, van het FD weten we wel dat ze ook met de ondernemers gesproken hebben.
De focus ligt op het FD omdat die door de wethouder op verzoek van de oppositie wordt gevraagd om rectificatie.
pi_206313071
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 19:07 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Het FD komt met dat artikel en die beweringen. Wie stelt die bewijst. Zeker als een partij met gewicht de claims afwijst.

Dat FD drie dagen later nog steeds niet gereageerd heeft is, dat is niet zo chique
pi_206313242
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 19:39 schreef Monolith het volgende:

[..]
De focus ligt op het FD omdat die door de wethouder op verzoek van de oppositie wordt gevraagd om rectificatie.
Waarom zou iedereen daar dan in mee moeten gaan?
pi_206313329
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 19:52 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Waarom zou iedereen daar dan in mee moeten gaan?
Geen idee, zou ook niet weten wie dat beweerd heeft. Er komt een verzoek tot rectificatie, dat kan het FD honoreren of weigeren, maar meestal heb je daar dan ook wel een motivatie bij.
pi_206314669
Het blijken er dus maar drie te zijn. Waar kennen we dit soort overreacties ook alweer van?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206315033
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 21:05 schreef Tocadisco het volgende:
Het blijken er dus maar drie te zijn. Waar kennen we dit soort overreacties ook alweer van?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar als dat de feiten zijn dan gaat het artikel van FD (en AD) dus helemaal nergens over en kan enkel bedoeld zijn als pure stemmingmakerij om de opinie een bepaalde richting op te sturen. Haast misdadig zou je kunnen zeggen.

Dan heb je miljarden verontwaardigde reacties op internet en dan blijkt het gewoon onzin. Dat is best erg. De conclusie moet zijn dat het over viezige krantjes gaat die dit bericht de wereld in hielpen. Laten we die eens onthouden, die "bronnen".
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_206315274
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 21:05 schreef Tocadisco het volgende:

SPOILER
Nee, de wethouder zegt dat het er 3 zijn. Dat is een verschil.

Overigens kostte die Bulgarenfraude de belastingdienst een slordige 4 miljoen.
pi_206315293
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 21:33 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Maar als dat de feiten zijn dan gaat het artikel van FD (en AD) dus helemaal nergens over en kan enkel bedoeld zijn als pure stemmingmakerij om de opinie een bepaalde richting op te sturen. Haast misdadig zou je kunnen zeggen.

Of het is wel waar en de wethouder vergist zich, of houdt bewust informatie achter om haar straatje schoon te vegen. Maar politici doen dat nooit zeker?
pi_206315337
Wat is de waarheid tientallen of maar drie..... Zullen we misschien nooit achterkomen. Om eerlijk te zijn vind ik drie eigenlijk ook al teveel.
pi_206315611
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 22:01 schreef hunterrnl het volgende:
Wat is de waarheid tientallen of maar drie..... Zullen we misschien nooit achterkomen. Om eerlijk te zijn vind ik drie eigenlijk ook al teveel.
Hoezo? Misschien een prima reden om ontslag te nemen? Zoals een enorme reistijd? Hoezo is het totaal onbelangrijk waarom die 3/6/tientallen statushouders hun baan hebben opgezegd? Wat is er mis met al die fokkers?
pi_206317077
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 22:30 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Hoezo? Misschien een prima reden om ontslag te nemen? Zoals een enorme reistijd? Hoezo is het totaal onbelangrijk waarom die 3/6/tientallen statushouders hun baan hebben opgezegd? Wat is er mis met al die fokkers?
Je bent wel koning van het draaien/invullen van iemand zen mening.

Maargoed, wat de waarheid is zullen we nooit achter komen. Voor de rest is het speculeren.

[ Bericht 2% gewijzigd door hunterrnl op 14-10-2022 06:20:47 ]
pi_206317351
Opmerkingen als "werken loont onvoldoende" vind ik onzin. Als ik morgen naar een ander land verhuis dan zal ik ook een nieuw bestaan vanaf de grond moeten opbouwen alleen bij komt er ook bij dat ik zelf een woning moet zoeken. Leer de taal, ga netwerken, doe extra cursussen en opleidingen, laat zien dat je gemotiveerd bent, kijk waar behoefte aan is ect ect. Waar ik woon is een Syriër met een banketbakkerijtje begonnen. Dat liep zo goed dat hij een tweede zaak aan de andere kant van de stad heeft geopend. Dus het kan wel.

Tenzij je kennis en ervaring hebt om een functie waar ze om personeel staan te schreeuwen dan regelt een bedrijf alles wel.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 08:43:14 #120
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_206317633
Is het niet zo dat wanneer je statushouder wordt er in principe niet gekozen kan worden in welke stad je een huis krijgt? Maar wanneer je een duidelijke binding met een stad aan kan tonen de kans op een woning in (de buurt van) een bepaalde stad groter wordt? Binding zoals met bijvoorbeeld een baan in die stad? Is het dan niet heel handig voor een statushouder die bijvoorbeeld graag in Utrecht wil wonen om een schijtbaantje in Utrecht te pakken? Een schijtbaantje wat bij toewijzing van een huis in Utrecht uiteraard meteen gedumpt wordt?
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 09:26:33 #121
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_206317986
In het nieuws bulletin van de week hoorde ik dat 1 van de sancties was dat ze gekort konden worden op hun bijstandsuitkering.

Ik dacht altijd, bij zelf ontslag nemen, dat je die compleet verliest.
Of zit ik daarmee fout?

quote:
11s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 08:43 schreef Twiitch het volgende:
Is het niet zo dat wanneer je statushouder wordt er in principe niet gekozen kan worden in welke stad je een huis krijgt? Maar wanneer je een duidelijke binding met een stad aan kan tonen de kans op een woning in (de buurt van) een bepaalde stad groter wordt? Binding zoals met bijvoorbeeld een baan in die stad? Is het dan niet heel handig voor een statushouder die bijvoorbeeld graag in Utrecht wil wonen om een schijtbaantje in Utrecht te pakken? Een schijtbaantje wat bij toewijzing van een huis in Utrecht uiteraard meteen gedumpt wordt?
Mijn buren zijn een statushouders gezin en de man van het gezin zat hier al een jaar (voordat de rest over gevlogen kwam uit Syrie) en volgens mij is ons stadje uitgekozen omdat zijn broer (hier al 6 jaar wonend) in een dorpje verderop woont.
Is niet zo gezegd maar is me wel erg toevallig zeg maar.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_206321084
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 22:30 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Op meta niveau is er wel een probleem. De massale werkloosheid onder statushouders. Blijkt gewoon uit CBS statistieken.

Je importeert armoede en erodeert de verzorgingsstaat daarmee verder. En die massale werkloze statushouders gaan voor een deel de criminaliteit in.

De gemeente Utrecht is gewoon glashard aan het liegen over die asielproblematiek. Die maatregel om statushouders alleenrecht op woningen te geven is een feestje voor mensensmokkelaars en anderen die rijk worden aan de asielindustrie schuine streep mensenhandel. En bovendien in strijd met de grondwet artikel 1 gelijkheidsbeginsel.
pi_206321210
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 09:26 schreef nils7 het volgende:
In het nieuws bulletin van de week hoorde ik dat 1 van de sancties was dat ze gekort konden worden op hun bijstandsuitkering.

Of zit ik daarmee fout?

Dat zou ik ook denken inderdaad. Sowieso krijg je geen WW maar dat is iets heel anders.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_206321316
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 14:34 schreef Homey het volgende:

[..]
Op meta niveau is er wel een probleem. De massale werkloosheid onder statushouders. Blijkt gewoon uit CBS statistieken.

Je importeert armoede en erodeert de verzorgingsstaat daarmee verder. En die massale werkloze statushouders gaan voor een deel de criminaliteit in.

De gemeente Utrecht is gewoon glashard aan het liegen over die asielproblematiek. Die maatregel om statushouders alleenrecht op woningen te geven is een feestje voor mensensmokkelaars en anderen die rijk worden aan de asielindustrie schuine streep mensenhandel. En bovendien in strijd met de grondwet artikel 1 gelijkheidsbeginsel.
Kan je iets concreter worden over waar de gemeente Utrecht over liegt?

En je hebt het over alleenrecht? Op woningen? Waar heb je het over?? Ook Nederlanders komen in beperkte mate in aanmerking voor urgentie, alleen niet als ze besluiten dat samenwonen even klaar is. Misschien moet je het omdraaien, alle Nederlanders die urgentie willen kunnen een kamer op een AZC krijgen, helemaal conform jouw grondwet artikel 1 gelijkheidsbeginsel. Goed idee hoor

Als jij echt iets wil doen tegen die smokkelaars. Dan moet je of niemand meer toelaten of de oversteek makkelijker maken en niet afgeven op statushouders die recht hebben op een thuis. Alsof dat hele probleem is... Hoe zwaarder de oversteek, des te meer verdienen te smokkelaars.
pi_206321352
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 22:01 schreef hunterrnl het volgende:
Als een wethouder roept 3, de media tientallen dan ga ik ervanuit dat het er nog veel veel veeeeeel meer zijn en ze het over de topje van de ijsberg hebben. Negatief nieuws mbt. asielzoekers moet zoveel mogelijk onder de pet gehouden worden.
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:03:50 #126
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206321886
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 15:04 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Als een wethouder roept 3, de media tientallen dan ga ik ervanuit dat het er nog veel veel veeeeeel meer zijn en ze het over de topje van de ijsberg hebben. Negatief nieuws mbt. asielzoekers moet zoveel mogelijk onder de pet gehouden worden.
Leuk maar wat heeft de wereld te maken met je verzinsels?
pi_206321957
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 16:03 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Leuk maar wat heeft de wereld te maken met je verzinsels?
Nu zitten jij en anderen al een tijdje op FOK! en al tijden bij dit soort discussies gaan jullie, ondanks alle argumenten en alle voorbeelden constant tegen de stroom in. Keer op keer worden jullie in dit soort discussies ingehaald door de realiteit, of dat nu over een week is, over een maand of misschien wel volgend jaar, uiteindelijk komt de waarheid altijd bovendrijven. En die waarheid is toch keer op keer hetzelfde, verbergen van cijfers, rechts niet in de kaart spelen, en de burgers voorliegen, keer op keer hetzelfde. Daar moet je toch een keer van leren beste EinarBoe? Als ik het zo vaak bij het foute eind had in dit soort discussies, vooral over asiel, dan hield ik mij toch een beetje meer gedeisd? Of dan had ik de ballen eens om in eerdere discussies niet te verdwijnen uit de topics zodra de waarheid aan het licht kwam en toe te geven dat ik fout zat, maar ook dat niet. Leer er nu eens van, het zou de eerste keer zijn in al deze asiel discussies dat je gelijk zou hebben. Ik wacht het onderzoek nog wel eens even af, gezien de feiten die op tafel liggen en de geschiedenis is het veel aannemelijker dat hier de bevolking weer wordt voorgelogen door cijfers onder de pet te houden zodat rechts niet in de kaart wordt gespeeld.

Maar we spreken ons nog wel zodra uitkomt dat het er toch meer dan 3 zijn, hoop dat je zeker van je zaak bent. :)
pi_206321986
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 14:34 schreef Homey het volgende:

[..]

De gemeente Utrecht onderkent de problemen met de gebrekkige arbeidsparticipatie onder statushouders gewoon in haar antwoorden op de gestelde vragen hoor.
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:20:32 #129
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206321991
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 16:17 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Nu zitten jij en anderen al een tijdje op FOK!
En elke keer lezen we hoe je bij nieuwsberichten zelf statistieken uit je duim zuigt. Ja, heel vermoeiend ja. Ik snap niet wat je er mee wil bereiken.
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:23:01 #130
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206322012
quote:

[..]
Als je nou echt geïnteresseerd was in hoe het zit dan had je de raadsvergadering gekeken: https://gemeenteutrecht.c(...)ssion=108926&lang=nl

Maar waarom zou je, wanneer je de 'feiten' ook gewoon zelf kan verzinnen?
Huilen dan.
pi_206322018
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 16:20 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
En elke keer lezen we hoe je bij nieuwsberichten zelf statistieken uit je duim zuigt. Ja, heel vermoeiend ja. Ik snap niet wat je er mee wil bereiken.
Ik zuig geen statistieken uit mijn duim, ik constateer dat zodra het om asiel gaat er door de politiek, of dat nu op landelijk of lokaal niveau gaat, altijd gelogen wordt en het rooskleuriger wordt gebracht dan de werkelijkheid.

Maar als we het over duim zuigen hebben, quote mij even de reactie waar ik statistieken uit mijn duig zuig, want die reactie van jou is uit je duim gezogen.
pi_206322029
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 16:23 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Als je nou echt geïnteresseerd was in hoe het zit dan had je de raadsvergadering gekeken: https://gemeenteutrecht.c(...)ssion=108926&lang=nl

Maar waarom zou je, wanneer je de 'feiten' ook gewoon zelf kan verzinnen?
Simpele vraag, is het verzonnen als ik zeg dat negatieve zaken mbt. asiel geregeld onder de pet worden gehouden?
  vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:29:28 #133
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206322062
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 16:23 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Ik zuig geen statistieken uit mijn duim
quote:

[..]
Als een wethouder roept 3, de media tientallen dan ga ik ervanuit dat het er nog veel veel veeeeeel meer zijn
Hahahahaha. Schaamteloos alles bijeen fantaseren en dan boos worden op anderen dat ze niet naast je in je sprookjeswereld leven.
pi_206322074
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 16:17 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Nu zitten jij en anderen al een tijdje op FOK! en al tijden bij dit soort discussies gaan jullie, ondanks alle argumenten en alle voorbeelden constant tegen de stroom in. Keer op keer worden jullie in dit soort discussies ingehaald door de realiteit, of dat nu over een week is, over een maand of misschien wel volgend jaar, uiteindelijk komt de waarheid altijd bovendrijven. En die waarheid is toch keer op keer hetzelfde, verbergen van cijfers, rechts niet in de kaart spelen, en de burgers voorliegen, keer op keer hetzelfde. Daar moet je toch een keer van leren beste EinarBoe? Als ik het zo vaak bij het foute eind had in dit soort discussies, vooral over asiel, dan hield ik mij toch een beetje meer gedeisd? Of dan had ik de ballen eens om in eerdere discussies niet te verdwijnen uit de topics zodra de waarheid aan het licht kwam en toe te geven dat ik fout zat, maar ook dat niet. Leer er nu eens van, het zou de eerste keer zijn in al deze asiel discussies dat je gelijk zou hebben. Ik wacht het onderzoek nog wel eens even af, gezien de feiten die op tafel liggen en de geschiedenis is het veel aannemelijker dat hier de bevolking weer wordt voorgelogen door cijfers onder de pet te houden zodat rechts niet in de kaart wordt gespeeld.

Maar we spreken ons nog wel zodra uitkomt dat het er toch meer dan 3 zijn, hoop dat je zeker van je zaak bent. :)
Ik ga niet ontkennen dat negatief nieuws buiten de media gelaten wordt, nu.nl was afgelopen maanden zelfs hard bezig om positief nieuws te brengen. Alleen andersom is precies hetzelfde het geval, zie deze reeks want het gaat werkelijk waar nergens over. Statushouders krijgen naar verluid een huis en nemen daarna ontslag. Niemand weet hoeveel het er zijn, niemand weet waarom het gebeurt en het ergste is nog wel dat de reden er zelfs niet eens toe doet. Half fok wil per se schuimbekken en geen weerwoord zien. Er gaat veel mis bij statushouders, maar er gaat blijkbaar net zoveel mis bij de lezers van nieuws (en 'nieuws). Dan begrijp ik wel dat nieuws niet op een presenteerblaadje aan de media gegeven wordt want mensen gaan er toch mee lopen, of zelfs respectabele media zoals FD

Zeg ik daar iets van zegt dan ga ik tegen de stroom in, ben ik blind voor argumenten, word ik keer op keer ingehaald door de realiteit. Koekoek
pi_206322084
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 16:29 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
[..]
Hahahahaha. Schaamteloos alles bijeen fantaseren en dan boos worden op anderen dat ze niet naast je in je sprookjeswereld leven.
quote:
Betekenis 'statistieken'
Je hebt gezocht op het woord: statistieken.

sta·tis·tiek (de; v)
1
wetenschap van het verzamelen en vergelijken van massale verschijnselen en van de weergave hiervan in tabellen of grafische voorstellingen
2
(meervoud: statistieken) tabel, figuur enz. waarin statistische gegevens zijn weergegeven
Nogmaals, graag een quote waar ik statistieken (maakte hem niet voor niets dik, want ken jullie tactiekjes wel) uit mijn duim zuig?
.

"ga ik ervanuit" is geen statistiek beste EinarBoe?
pi_206322155
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 16:31 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik ga niet ontkennen dat negatief nieuws buiten de media gelaten wordt, nu.nl was afgelopen maanden zelfs hard bezig om positief nieuws te brengen. Alleen andersom is precies hetzelfde het geval, zie deze reeks want het gaat werkelijk waar nergens over. Statushouders krijgen naar verluid een huis en nemen daarna ontslag. Niemand weet hoeveel het er zijn, niemand weet waarom het gebeurt en het ergste is nog wel dat de reden er zelfs niet eens toe doet. Half fok wil per se schuimbekken en geen weerwoord zien. Er gaat veel mis bij statushouders, maar er gaat blijkbaar net zoveel mis bij de lezers van nieuws (en 'nieuws). Dan begrijp ik wel dat nieuws niet op een presenteerblaadje aan de media gegeven wordt want mensen gaan er toch mee lopen, of zelfs respectabele media zoals FD

Zeg ik daar iets van zegt dan ga ik tegen de stroom in, ben ik blind voor argumenten, word ik keer op keer ingehaald door de realiteit. Koekoek
Allereerst, goede reacties, zoals die van jou opgebaarde, al zijn we het op asielgebied niet met elkaar eens, worden altijd gewaardeerd. ^O^

Klopt, half FOK! wil schuimbekken, ik ontken niet dat ook ik schuimbek als ik zoiets lees. Maar de andere helft van FOK! wil graag haar kop in het zand steken en hopen dat anderen ook hun kop in het zand blijven steken, dan krijg je van die provocerende en uitdagende kleuterreacties van types zoals Einarboe.

Dus we hebben hier wat info liggen, we horen van media verhaal A, politiek bevestigd eerst verhaal A, komt dan met verhaal B. en een dag later is het verhaal C. Eigenlijk zijn dat alle feiten die we hebben, buiten dan dat er wel degelijk statushouders hun baan hebben opgezegd nadat ze een huis hebben gekregen. Dan is het toch niet zo raar, gezien deze tijd, gezien het nieuws wat ons geregeld bereikt over onder de pet houden of negatieve asielstatistieken te verbergen, dat mensen zoals mij erg twijfelen aan het verhaal van de wethouder? Eerlijk gezegd vind ik het zeer naïef dat mensen maar continue in die goed nieuws verhaaltjes blijven trappen?

Weet je waarom ik overtuigd ben dat het meer dan 3 statushouders zijn die hun baan hebben opgezegd? Niet omdat ik geen fan ben van sommige asielzoekers, maar omdat ik weet dat de politiek er alles aan zal doen om de bevolking rustig te houden, en keer op keer betrapt worden om het beeld rooskleuriger te maken dan de werkelijkheid. En dat doen ze niet met alleen de asielproblematiek, dat doen ze werkelijk met alles in dit land. En laat het verhaaltje van "maar 3 statushouders" nu net komen nadat er al heel wat ophef is ontstaan. Tel daarbij de ophef op om een tijd lang alle huizen aan asielzoekers te geven, tja dat is en tik wat sommige politici niet willen incasseren, dan moeten ze toegeven dat ze ongelijk hadden of worden ze geconfronteerd met hun fouten en naïviteit. Schadebeperking, het heeft er alle schijn van. Maar misschien heb ik wel ongelijk, misschien is deze wethouder wel 100% integer, denkt ze niet aan haar persoonlijke of partijagenda en heeft ze ons de volledige feiten gegeven... het zou alleen voor het eerst zijn in de asieldiscussie.
pi_206325792
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 00:00 schreef marc0871 het volgende:
Dus een groepje asielzoekers roept iets wat jan met de pet al decennia zegt en nú gaan ze er eens naar kijken?

Geef dit land maar op dan.
Dit is toch het nieuwe beleid? Een buitenlandse schooier roept 'spring' en de politiek springt.
pi_206328629
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2022 09:26 schreef nils7 het volgende:

Of zit ik daarmee fout?
Voor zover ik weet raak je daarmee je recht op een WW wel helemaal kwijt (tenzij het een situatie betreft met vaststellingsovereenkomst), maar bijstand zit anders in elkaar en is een vangnet. Die uitkering kan wel gekort worden, waarbij je dan langere periode minder of niets krijgt, maar compleet verliezen kan daarbij volgens mij niet.
Why be a wallflower
When you can be a Venus fly trap?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')