abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206292616
https://www.telegraaf.nl/(...)rs-loont-onvoldoende

Werk moet lonen’
De gemeente wil daarom met andere gemeenten en het Rijk kijken hoe werken in deeltijd naast een bijstandsuitkering aantrekkelijker kan worden gemaakt. „Zodat werken ook loont.”

Statushouders blijven vaak afhankelijk van een uitkering. Meer dan de helft van de volwassen voormalige asielzoekers heeft 6,5 jaar na erkenning als vluchteling nog geen werk.

Lees dit zo door .

En wat me opvalt is dat als de asielzoeker mag gaan werken .
Dat hun op een 0 uren contract staan.
Ja dat mag maar voor 26 weken zie link

https://www.rijksoverheid(...)ncontracten-verboden

Zal me dus niks verbazen dat ze elke keer van werk moeten wisselen
Verder minimaal loon is voor iedereen het zelfde .
Dus als zo asielzoeker gewoon werkt heeft hij het zelfde loon als elke anderen Nederlander .

Maar utrech gemeente erkent dus eigenlijk dat minimaal loon niet voldoende is als werk loont.
Maar goed dat is voor elke persoon met minimaal loon vs een uitkering .

Ik hoop niet dat ze uitzondering gaan maken alleen voor een bepaalde doel groep.

Wat zijn jullie gedachten er over.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 00:00:03 #2
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_206292637
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 23:56 schreef suijkerbuijk het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)rs-loont-onvoldoende

Wat zijn jullie gedachten er over.
Dat werken goed is voor het integratieproces , als je een beetje de taal en de cultuur kent , kan je een 'normale' baan zoeken.
Maar ze willen blijkbaar gelijk een dik salaris en een auto van de zaak , maar dat werkt niet zo
Ik ben inmiddels overleden
pi_206292643
Dus een groepje asielzoekers roept iets wat jan met de pet al decennia zegt en nú gaan ze er eens naar kijken?

Geef dit land maar op dan.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 00:02:26 #4
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_206292655
Die statushouders in kwestie hebben anders best veel noten op hun zang 🎵
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  woensdag 12 oktober 2022 @ 00:10:04 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206292716
Nu ze met een uitkering thuis zitten. Gaan ze dan ook in de voortuin schultenbrau drinken, kut naar de buurvrouw roepen en PVV stemmen?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 12 oktober 2022 @ 00:14:18 #6
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206292751
Zou lachen zijn als dankzij een handjevol statushouders die lonen eindelijk eens omhoog worden geschroefd. Dat is het enige positieve wat ik hier uit kan halen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_206292753
Als je nog bij je ouders woont zeg maar, dan loont werken voor minimumloon, omdat je dan weinig bijstandsuitkering krijgt. Op het moment dat je een eigen woning hebt, krijg je ook meer bijstandsuitkering, terwijl minimumloon hetzelfde blijft.
Eigenlijk is dus werken voor minimumloon, handig voor burgers die niet op zich zelf wonen.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_206293009
Nieuws is voorspelbaar. Dat is dan ook eigenlijk geen nieuws meer he

Kunnen we het niet gewoon 'hetzelfde riedeltje' noemen?
pi_206293025
Het zijn gewoon luie schooiers.
pi_206293045
Was het niet ook in Utrecht waar did profiteurs direct hun baan op zeiden zodra ze een woning hadden gekregen?

Was gister ofzo nog in het nieuws en een topic hier. Kan het niet terugvinden.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_206293056
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 00:00 schreef Enchanter het volgende:

[..]
Dat werken goed is voor het integratieproces , als je een beetje de taal en de cultuur kent , kan je een 'normale' baan zoeken.
Maar ze willen blijkbaar gelijk een dik salaris en een auto van de zaak , maar dat werkt niet zo
Wat een onzinreactie is dit :')

Nederlanders zitten net zo goed met dit probleem. Het is al jaren bekend dat bij bepaalde inkomens werken niet loont. Dat de statushouders hier van op de hoogte zijn geeft juist aan dat er wel degelijk sprake is van integratie.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 01:35:47 #12
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_206293059
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 01:34 schreef SOG het volgende:

[..]
Wat een onzinreactie is dit :')

Nederlanders zitten net zo goed met dit probleem. Het is al jaren bekend dat bij bepaalde inkomens werken niet loont. Dat de statushouders hier van op de hoogte zijn geeft juist aan dat er wel degelijk sprake is van integratie.
Ja dat laatste heb je wel gelijk in. Ze weten blijkbaar maar al te goed hoe dingen werken :{
Ik ben inmiddels overleden
  woensdag 12 oktober 2022 @ 02:18:07 #13
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206293128
quote:
Meer dan de helft van de volwassen voormalige asielzoekers heeft 6,5 jaar na erkenning als vluchteling nog geen werk.
Oprecht benieuwd hoe Rutte dit kan goedpraten.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206293159
quote:
84s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 00:10 schreef Starhopper het volgende:
Nu ze met een uitkering thuis zitten. Gaan ze dan ook in de voortuin schultenbrau drinken, kut naar de buurvrouw roepen en PVV stemmen?
Thee/kankerhoer/DENK :'(
pi_206293161
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 02:18 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Na alles wat ie geflikt heeft ben je benieuwd hoe hij dat gaat goedpraten?
pi_206293165
Misschien trekt ie een vergelijking met voetballers. Dat ze moeten acclimatiseren. Dat valt niet te onderschatten, mensen.
pi_206293167
quote:
84s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 00:10 schreef Starhopper het volgende:
Als ze nou FvD stemmen heeft het land er ook nog wat aan

Als we van Rutte nog mogen stemmen dan he. Misschien verandert hij wel ff de wet ofzo.

[ Bericht 7% gewijzigd door Sportex op 12-10-2022 03:26:30 ]
  woensdag 12 oktober 2022 @ 07:11:48 #18
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_206293397
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 01:27 schreef vosss het volgende:
Was het niet ook in Utrecht waar did profiteurs direct hun baan op zeiden zodra ze een woning hadden gekregen?

Daar zal dit bericht inderdaad mee te maken hebben.

Was vol en geen nieuwe aangemaakt door lapo. -O-
NWS / Statushouders Utrecht nemen meteen ontslag na verkrijgen huurwoning
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 12 oktober 2022 @ 08:18:52 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206293566
Rare toon van het artikel. Want voor Nederlanders met een laag loon gelden precies dezelfde problemen, al is het dan blijkbaar geen issue.
The End Times are wild
pi_206293579
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 07:11 schreef nixxx het volgende:

[..]
Daar zal dit bericht inderdaad mee te maken hebben.

Was vol en geen nieuwe aangemaakt door lapo. -O-
NWS / Statushouders Utrecht nemen meteen ontslag na verkrijgen huurwoning
Ja dit is gewoon de reactie van B&W op vragen over het nieuwsartikel:

quote:
Het Utrechtse college van burgemeester en wethouders (B&W) heeft dinsdag gereageerd op de commotie die zondag ontstond na een artikel van het FD. De krant schreef dat tientallen statushouders in Utrecht ontslag hadden genomen nadat ze afgelopen zomer vanuit het asielzoekerscentrum versneld waren doorgestroomd naar een woning. Volgens het college klopt dat niet en zit de zaak anders in elkaar: het gaat niet om tientallen statushouders maar om ‘een aantal’ en er is geen direct verband met de versnelde woningtoewijzing.

De gemeente Utrecht nam eerder dit jaar het omstreden besluit om sociale huurwoningen zes weken lang alleen beschikbaar te stellen aan statushouders. Het besluit werd genomen omdat de gemeente achterliep met de verplichte huisvesting van statushouders. 490 statushouders kregen dankzij de maatregel versneld een huis toegewezen.

Het FD meldde afgelopen zondag dat tientallen van hen ‘tot verbazing van Utrechtse werkgevers’ meteen ontslag namen nadat ze afgelopen zomer een woning toegewezen hadden gekregen. Er ontstond meteen veel discussie over het artikel en de Utrechtse fracties van VVD, PVV, CDA en Stadsbelang Utrecht vroegen het college om opheldering via schriftelijke vragen.

Situatie is anders

Uit de beantwoording van die schriftelijke vragen blijkt dat de situatie volgens het college van B&W anders in elkaar zit. Volgens het college hebben zes van de 650 statushouders die dit jaar door de gemeente Utrecht moesten worden gehuisvest hun contract hij een grote internationale fastfoodketen opgezegd. Mogelijk hebben daarnaast ook nog ‘een paar andere statushouders’ hun contract bij een andere horecaonderneming opgezegd. Volgens het college gaat het dus niet om ‘tientallen statushouders’. “De informatie die wij desgevraagd aan het FD hebben gegeven spreekt over een aantal en geen tientallen statushouders”, aldus het college.

Het college ontkent ook dat er een verband is met de honderden statushouders die afgelopen zomer versneld een huurwoning kregen toegewezen. “Het fenomeen dat nu belicht wordt, is niet nieuw en ook niet ingegeven door de Utrechtse versnellingsactie of Utrechts beleid. Dat statushouders hun contract opzeggen, is iets wat in elke gemeente voor kan komen.”

Regelgeving

“Het is spijtig dat deze werknemers deze keuze hebben gemaakt, want onze inzet is erop gericht om inwoners tijdens de overgang van AZC naar een eigen woning én daarna duurzaam aan het werk te houden of te krijgen”, stelt het college. Maar het vinden en houden van werk is volgens het college voor sommige statushouders moeilijk vanwege de regelgeving die nu geldt.

De gemeente is naar eigen zeggen al langer met het Rijk in gesprek over weeffouten die ze ziet in de participatiewet. “Daarnaast zien we dat werken moet lonen om in het levensonderhoud te kunnen voorzien. Het verrichten van betaald werk is voor statushouders die langdurig verblijven in het AZC gebonden aan voorwaarden. De meeste statushouders hebben geen betaald werk vanwege de vele voorwaarden die daaraan verbonden zijn. Als zij wel aan een baan kunnen komen, zijn zij bijvoorbeeld verplicht 75 procent van de inkomsten af te dragen aan het COA als bijdrage in de kosten van de opvang.”

Huur en kosten voor levensonderhoud

Als een statushouder vervolgens een woning krijgt toegewezen, horen daar verplichtingen bij zoals het betalen van huur en het voorzien in levensonderhoud. “Als een statushouder een arbeidscontract heeft met weinig perspectief op een vast inkomen, een contract heeft met weinig uren (0-urencontract), of werkt voor een minimumloon dan is hij in veel gevallen aangewezen op aanvullende regelingen, omdat vaste lasten hiermee niet voldaan kunnen worden”, aldus het college.

Ook andere oorzaken – zoals ziekte, geen kinderopvang en slechte arbeidsomstandigheden – spelen een rol. “Er kan daardoor niet gesteld worden dat het toegewezen krijgen van een woning waar huur over voldaan moet worden, de oorzaak is van het beëindigen van een dienstverband."
bron
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 12 oktober 2022 @ 08:22:17 #21
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_206293584
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 01:27 schreef vosss het volgende:

Opgeblazen verhaal, dat ging over 6 personen. Waar het in eerste instantie over tientallen zou gaan. Kortom storm in een glas water. Maar wel een goede aanleiding voor de gemeente om die mensen eens te bezoeken en uit te vinden wat er nu is gebeurd.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_206293605
Het grootste probleem in Nederland is dat er te weinig verschil zit tussen een uitkering en het minimumloon.
Ik ken redelijk wat mensen die 3 dagen werken, en de rest zwart, ga je 5 dagen werken dan zit je vaak net weer op een niveau dat je allerlei toeslagen mist.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 12 oktober 2022 @ 08:30:37 #23
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206293620
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 02:42 schreef Sportex het volgende:

[..]
Na alles wat ie geflikt heeft ben je benieuwd hoe hij dat gaat goedpraten?
Vooralsnog zit de man nog steeds op z’n plek.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206293623
Het loont niet omdat deze walgelijke gemeente hun uitkeringen niet durft te korten.
pi_206293624
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 08:30 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Vooralsnog zit de man nog steeds op z’n plek.
Ja klopt beetje huiswerk maken. Plan is er namelijk
pi_206293725
quote:

[..]
Misschien net als Grapperhaus sorry zeggen, dan is het weer goed.
pi_206293779
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 08:18 schreef LXIV het volgende:
Rare toon van het artikel. Want voor Nederlanders met een laag loon gelden precies dezelfde problemen, al is het dan blijkbaar geen issue.
Als ze wijzigingen aanbrengen in de bijstandswet is dat toch niet alleen voor asielzoekers voordelig?
pi_206293791
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 09:02 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Als ze wijzigingen aanbrengen in de bijstandswet is dat toch niet alleen voor asielzoekers voordelig?
Een asielzoeker krijgt geen bijstand, die krijgt een paar tientjes leefgeld, een statushouder is gewoon technisch gezien een Nederlander.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 12 oktober 2022 @ 09:16:24 #29
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206293902
quote:

[..]
Die zegt gewoon dat hij het betreurt, de instanties die daarover gaan echt harder hun best moeten doen en gaat over tot de orde van de dag.
pi_206293914
Hoezo loont werk voor een statushouder niet? Als het voor een statushouder niet loont zou het voor een autochtone Nederlander ook niet lonen. Het lijkt alsof dat nooit een probleem was, maar nu het statushouders betreft kan men het opeens wel constateren.

Onze overheid is er niet meer voor ons.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')