SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
Ben je nu werkelijk serieus?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:46 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hoe verklaar je anders dat verschillende users tegelijkertijd met hetzelfde aantoonbare bullshit verhaal komen?
Zie hier liever verschillende denkbeelden dan de zoveelste juichtweet over een kapotgeschoten tank of Russische lijken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik heb liever dat we de feiten en gebeurtenissen bespreken dan dat elke dag hetzelfde getrol besproken wordt.
Omdat ze een agressieve buurman hebben die elk land waar het aan grenst naar zijn pijpen wil laten dansen. De enige die die dans zijn ontsprongen zijn de baltische staten, mag je raden waarom.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:50 schreef RetepV het volgende:
[..]
Oekraïne is zichzelf iets verschuldigd, dat is toch wat ik zeg?
De hamvraag in het geheel is: Waarom wil Oekraïne altijd maar tot een ander behoren? Waarom wil het, afhankelijk van hoe de wind toevallig staat, bij Rusland of bij de EU horen? Waarom kan het niet zichzelf zijn? Zoals wij Nederlanders wel onszelf zijn gebleven, ondanks de gevaren die onze buren ons opleveren?
Rusland kiest toch echt zelf die hoek van het vijand zijn.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:32 schreef RetepV het volgende: [..] Nee, ik zeg alleen dat Rusland in de hoek stond. Jij begon over wie het in de hoek had gedreven: zichzelf.
En voor een hele hoop is ruimte via vrijheid van meningsuiting en plekken and bnw. Maar ergens is wel een grens. Dan is over feiten discussiëren op een niveau van zeggen dat een vliegtuig een boot is, niet meer trollen maar het ondermijning van de nationale veiligheid. Nederland is gewoon verwikkeld in een conflict, en daar horen andere spelregels bij. Daar moet je gewoon over nadenken als Fok, zeker omdat hybride oorlogsvoering er gewoon bij hoort - direct, indirect, bewust en onbewust. Ook al is het maar klein en subtiel, het uiteindelijke effect en doel is er. Net als dat er in de talkshow op de Russische tv er ook altijd iemand is die zogenaamd kritiek heeft op de oorlog/Poetin. Dat hoort bij de propaganda. Zo roepen hier sommigen ook even voor de vorm dat ze geen Poetin fan zijn.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:43 schreef Monolith het volgende: [..] Ik denk dat er een verscheidenheid aan redenen is. Je hebt mensen die in Westers imperialisme het grote kwaad zien, er zijn mensen die hopen dat wanneer Poetin gewoon zijn marionettenregime mag installeren in Oekraïne we hier gewoon weer terug kunnen naar lage inflatie en energieprijzen, er zijn mensen die een YouTube filmpje van Mearsheimer hebben gekeken en nu geopolitiek deskundige zijn (zonder ook maar één andere geopolitieke school te kennen) en ga zo maar door.
Lees het stuk dat ik op de laatste pagina van het vorige topic postte nog eens. Deze invasie is precies de reden dat republieken uit de voormalige Sovjet-Unie en het Oostblok als de wiedeweerga veiligheidsgaranties van het Westen willen hebben. Russisch imperialisme is wat men daar vreest, die schade en schande wijs geworden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:50 schreef RetepV het volgende:
[..]
De hamvraag in het geheel is: Waarom wil Oekraïne altijd maar tot een ander behoren? Waarom wil het, afhankelijk van hoe de wind toevallig staat, bij Rusland of bij de EU horen? Waarom kan het niet zichzelf zijn? Zoals wij Nederlanders wel onszelf zijn gebleven, ondanks de gevaren die onze buren ons opleveren?
Ik lees net dat de Oekrainse luchtafweer alle suicide drones vandaag had neergehaald voordat ze schade konden aanrichten.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:54 schreef Discombobulate het volgende:
Rusland heeft 2400 Iraanse kamikaze drones besteld dus. Oekraine heeft moeite met die dingen schijnt.
Ja.quote:
En ze zijn zichzelf zeker "verschuldigd" dat ze rap moeten doen wat het monster zegt, anders wordt het monster boos?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:50 schreef RetepV het volgende:
[..]
Volstrekt irrelevant.quote:Waarom wil Oekraïne altijd maar tot een ander behoren?
Dat heet westplaining, artikeltje van Monolith was daar erg verhelderend in.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
En ze zijn zichzelf zeker "verschuldigd" dat ze rap moeten doen wat het monster zegt, anders wordt het monster boos?
Victim blaming dus?
[..]
Volstrekt irrelevant.
De ronduit stuitende arrogantie waar jij wel ff denkt te gaan bepalen of dat we ze willen wel "goed" is of niet.
Al wilde ze zich aansluiten bij China, hun keus.
Zal mezelf ff quoten.quote:
quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat heeft niks met paranoia te maken. Hele camebridge analytics schandaal heeft de anatomie van dat soort systemen blootgelegd. Een 'stemming' op sociale media valt perfect te engineeren. Ook weten we dat rus organisaties heeft die zich daar mee bezig houden.
We praten over de tijd sinds 1991, waar Oekraïne regelmatig van de ene naar de andere 'kant' wisselde. Waarin zelfs regelmatig referenda werden gehouden om te kijken welke kant het volk op wilde, maar die allemaal zo'n beetje in 50/50 eindigden. Referenda die in 50/50 eindigen wijzen uit dat het volk gespleten is. En dat betekent dat je een burgeroorlog riskeert als je de boel probeert te forceren. En wat is er gebeurd, toen in 2014 de boel werd geforceerd, en als ik het mag zeggen: met hulp van de EU?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:53 schreef zalkc het volgende:
[..]
Omdat ze een agressieve buurman hebben die elk land waar het aan grenst naar zijn pijpen wil laten dansen. De enige die die dans zijn ontsprongen zijn de baltische staten, mag je raden waarom.
Poetin heeft toch een referendum gehouden ?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
En ze zijn zichzelf zeker "verschuldigd" dat ze rap moeten doen wat het monster zegt, anders wordt het monster boos?
Victim blaming dus?
[..]
Volstrekt irrelevant.
De ronduit stuitende arrogantie waar jij wel ff denkt te gaan bepalen of dat we ze willen wel "goed" is of niet.
En ook hun gevolgen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Vooral Duitsland heeft grotendeels gedaan wat het moest doen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:41 schreef RetepV het volgende:
[..]
Denk je even de positie in 1945 van aan Duitsland grenzende landen zoals Nederland in. Toch hadden wij binnen 5 jaar al zulke sterke politieke banden opgebouwd dat we onze Gulden koppelden aan de Deutschmark. Terwijl het volk de Duitsers nog tot ver in de jaren '80 ' vuile moffen' noemde.
Nederland heeft exact gedaan wat het als geopolitiek bufferland moest doen. En kijk eens naar de welvaart die het ons gebracht heeft.
Kijk nu wat Oekraïne heeft gedaan als geopolitiek bufferland, en wat voor ellende het hen heeft gebracht.
Oekraine mag van Rusland vooral geen succes worden. Dat is een gevaar voor de maffia elite in Rusland. Als het voetvolk in Rusland zou zien dat Oekraine een vrijgevochten succesvolle democratie zou zijn. Dan zou het voetvolk dit ook willen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:58 schreef RetepV het volgende:
[..]
We praten over de tijd sinds 1991, waar Oekraïne regelmatig van de ene naar de andere 'kant' wisselde. Waarin zelfs regelmatig referenda werden gehouden om te kijken welke kant het volk op wilde, maar die allemaal zo'n beetje in 50/50 eindigden. Referenda die in 50/50 eindigen wijzen uit dat het volk gespleten is. En dat betekent dat je een burgeroorlog riskeert als je de boel probeert te forceren. En wat is er gebeurd, toen in 2014 de boel werd geforceerd, en als ik het mag zeggen: met hulp van de EU?
Precies dit soort aannames maken het relevant om de historische en recente gedragingen van het westen in de discussie te trekken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:53 schreef RamboDirk het volgende:
Niemand in de 21e eeuw zit te wachten op dit soort achterhaalde oorlogen.
Kijk, daar is die dan:quote:
Maar mocht het zover komen dat het westen rus militair ongenadig gaat aanpakken, dan houd jij neem ik aan gewoon je mond?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Victim blaming dus?
Vandaar ook dat vergelijkbare fratsen in Wit-Rusland de kop ingedrukt moesten worden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:02 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Oekraine mag van Rusland vooral geen succes worden. Dat is een gevaar voor de maffia elite in Rusland. Als het voetvolk in Rusland zou zien dat Oekraine een vrijgevochten succesvolle democratie zou zijn. Dan zou het voetvolk dit ook willen.
Open er een topic over.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:02 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Precies dit soort aannames maken het relevant om de historische en recente gedragingen van het westen in de discussie te trekken.
Aandeel Tesla naar $0,-.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:53 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Elon blijkt een landverrader, wie had dat gedacht.
Aah daar komt de wappie uit de mouw. Het imperialistische westen, heeft het gedaan.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:02 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Precies dit soort aannames maken het relevant om de historische en recente gedragingen van het westen in de discussie te trekken.
Ook weer opgelostquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:56 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik lees net dat de Oekrainse luchtafweer alle suicide drones vandaag had neergehaald voordat ze schade konden aanrichten.
Die suïcide drones waren bemand met gemobiliseerde oudjes, neem ik aan?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:56 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik lees net dat de Oekrainse luchtafweer alle suicide drones vandaag had neergehaald voordat ze schade konden aanrichten.
Je leest ook dat ze er veel moeite mee hebben.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:56 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dus je zet me in de hoek omdat je me hebt veroordeeld tot het zijn van een Russisch betaalde trol, zonder enig bewijs daarvoor, terwijl ik niet kan bewijzen dat het niet zo is.quote:
Wie vertelt ons dan dat jij niet door de Britse regering wordt betaald om hier hun pro-oorlog-met-Rusland agenda te promoten? Want we weten dat de Britten die hebben, Cambridge Analytica bewijst het. Ook de VS heeft ze, dat durf ik ook wel te beweren.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:48 schreef ExTec het volgende:
-------------------------------------
[..]
Dat heeft niks met paranoia te maken. Hele camebridge analytics schandaal heeft de anatomie van dat soort systemen blootgelegd. Een 'stemming' op sociale media valt perfect te engineeren. Ook weten we dat rus organisaties heeft die zich daar mee bezig houden.
Goede trolquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:08 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dus je zet me in de hoek omdat je me hebt veroordeeld tot het zijn van een Russisch betaalde trol, zonder enig bewijs daarvoor, terwijl ik niet kan bewijzen dat het niet zo is.
Hoe stel je je voor dat ik mezelf tegen zoiets moet verdedigen?
En hoe denk je dat het op mij overkomt, als een pro-VS-er mij op zo'n manier monddood probeert te maken?
Ik zal ExTec even quoten:
Op dinsdag 11 oktober 2022 18:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wie vertelt ons dan dat jij niet door de Britse regering wordt betaald om hier hun pro-oorlog met Rusland agenda te promoten? Want we weten dat de Britten die hebben, Cambridge Analytica bewijst het. Ook de VS heeft ze, dat durf ik ook wel te beweren.
Ik beschuldig je niet, maar ik wijs je wel op de weg waar dit soort paranoïa-gedreven gedachten toe leidt.
Beter ondersteun je gewoon mening en bestrijd je niet de mening van een ander, maar discussieer je gewoon over de zaken zonder persoonlijk te worden en zonder mensen in een hoek te drijven of te stigmatiseren.
Zover zou ik niet willen gaan maar het is wel een hele rare zijsprong van hem.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:53 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ga eerst maar bewijs opgraven dat daar daadwerkelijk sprake van is, en kom dan maar terug.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:08 schreef RetepV het volgende:
Wie vertelt ons dan dat jij niet door de Britse regering wordt betaald om hier hun pro-oorlog-met-Rusland agenda te promoten?
Ik zeg nergens dat je een betaalde troll bentquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:08 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dus je zet me in de hoek omdat je me hebt veroordeeld tot het zijn van een Russisch betaalde trol, zonder enig bewijs daarvoor, terwijl ik niet kan bewijzen dat het niet zo is.
Hoe stel je je voor dat ik mezelf tegen zoiets moet verdedigen?
En hoe denk je dat het op mij overkomt, als een pro-VS-er mij op zo'n manier monddood probeert te maken?
Ik zal ExTec even quoten:
[..]
Wie vertelt ons dan dat jij niet door de Britse regering wordt betaald om hier hun pro-oorlog-met-Rusland agenda te promoten? Want we weten dat de Britten die hebben, Cambridge Analytica bewijst het. Ook de VS heeft ze, dat durf ik ook wel te beweren.
Ik beschuldig je niet, maar ik wijs je wel op de weg waar dit soort paranoïa-gedreven gedachten toe leidt.
Beter ondersteun je gewoon mening en bestrijd je niet de mening van een ander, maar discussieer je gewoon over de zaken zonder persoonlijk te worden en zonder mensen in een hoek te drijven of te stigmatiseren.
Grootheidswaanzin. Gewoon negeren.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zover zou ik niet willen gaan maar het is wel een hele rare zijsprong van hem.
Ik denk ook niet dat hij hier veel lof mee oogst in de VS om van de Amerikaanse regering maar te zwijgen.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:53 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ja, dat komt mij het meest waarschijnlijk voor, inderdaad, mits het waar is wat er gesteld wordt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Grootheidswaanzin. Gewoon negeren.
Elon is een oligarchquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:53 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De Logan act…quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:13 schreef speknek het volgende:
[..]
[ twitter ]
Helemaal thuis bij de MAGAs
Dat geroeptoeter van hem is minder onschuldig dan je in eerste instantie zou denken. Met zijn starlink heeft hij een enorme invloed op het verloop van de oorlog. Als hij van coats turned dan zou dat een enorme overwinning zijn van de Russen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:53 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Waarom zou Musk het aan Ian bekennen om het later te (moeten) ontkennen? Wie is die Ian en voor werkt die Eurasia Group?quote:
Klink on-Amerikaans, een bedrijf nationaliseren. Is dat onlangs nog gebeurd?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik denk dat Musk moet oppassen zijn bedrijven zijn te belangrijk geworden voor de staat.
Als hij te raar gaat doen wordt hij vervangen.
Ik zie het 'm ook nog wel doen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:15 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Als hij van coats turned dan zou dat een enorme overwinning zijn van de Russen.
Winter incoming dus gaat weinig meer gebeurenquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:15 schreef TheJanitor het volgende:
Oekraine doet he wat rustiger aan? Zou leuk zijn als Kherson binnenkort gepakt kan worden.
Ik hoop echt dat hij niet aan het liegen was en dat dit gewoon 1 van zijn vele brainfarts was.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat komt mij het meest waarschijnlijk voor, inderdaad, mits het waar is wat er gesteld wordt.
Edit: Ik zie dat Musk het ontkent heeft. Soit, ik ga er van uit dat hij hierin de waarheid spreekt.
Kunnen er niet wat meer Gephard's naar binnen geschoven worden?quote:
Dan nog, hoezo mag Poetin Oekraïne annexeren als de NAVO niet doet wat Poetin wil binnen de NAVO grenzen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:23 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik had me al verontschuldigd. Het was geen ultimatum, alleen onze eigen pers en onze leiders hebben het een ultimatum genoemd.
Het was een conceptverdrag, en het was zo onbespreekbaar voor het Westen dat ze het tot ultimatum bombardeerden en het niet serieus namen. En dat is ontzettend kinderachtig voor mensen die zich de leiders van de wereld noemen.
Dat maakt die hele Ian Bremmer en zijn Eurasia Group wel direct heel curieus.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:14 schreef Tijger_m het volgende:
Edit: Ik zie dat Musk het ontkent heeft. Soit, ik ga er van uit dat hij hierin de waarheid spreekt.
Nog vroeg lijkt me? Volgende week dinsdag nog 19 graden in Kherson.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:17 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Winter incoming dus gaat weinig meer gebeuren
Dit kan SpaceX de kop kosten. Als ze de ITAR intrekken, dan is het klaar.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:16 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Klink on Amerikaans, een bedrijf nationaliseren. Is dat onlangs nog gebeurd?
Drie jaar maar? Wut?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:13 schreef speknek het volgende:
[..]
[ twitter ]
Helemaal thuis bij de MAGAs
Waarom precies?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:18 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Dat maakt die hele Ian Bremmer wel direct heel curieus.
Dus de Oekraïners die starlink steeds minder kunnen gebruiken is gewoon een bewussie van meneer Musk?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:53 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Als je aanneemt dat Musk niet loog, dan neem je aan dat Ian hierover loog. Of de journalist van Vice, maar dat zou helemaal nergens op slaan.quote:
Het modderseizoen is volgens mij al wel begonnen maar echt winter vanaf November zo'n beetjequote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:18 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Nog vroeg lijkt me? Volgende week dinsdag nog 19 graden in Kherson.
Ik ben daar erg benieuwd naar. Ik weet wel dat pro-rus groepen op telegram zich helemaal rijk rekenen, alsof rus soldaten een perk hebben die ze immuun maakt voor de winter ofzo.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:17 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Winter incoming dus gaat weinig meer gebeuren
Das speculatie. Ik las ook dat de Russen een nieuwe EW systeem gingen gebruiken recentelijkquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus de Oekraïners die starlink steeds minder kunnen gebruiken is gewoon een bewussie van meneer Musk?
Vermoeiend ditquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:21 schreef Slayage het volgende:
Weten we nu ook waar Elon musk's vredesplan vandaan komt. Hem is ongetwijfeld een worst voorgehouden door Putler.
[ twitter ]
Niet per se. Als Musk als grootspraak heeft gezegd dat hij met Poetin heeft gepraat, dan liegt er in deze kwestie niemand.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:20 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Als je aanneemt dat Musk niet loog, dan neem je aan dat Ian hierover loog. Of de journalist van Vice, maar dat zou helemaal nergens op slaan.
Toevallig ook nog een idee van de temp s 'nachts?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:18 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Nog vroeg lijkt me? Volgende week dinsdag nog 19 graden in Kherson.
Haha, dit is dan wel weer grappig.quote:In March 2016, Bremmer sent a weekly note to clients where he unintentionally came up with the "America First" slogan used by Donald Trump.
Bremmer used the term to help explain Trump’s foreign policy views and not as a campaign slogan.
A few weeks later, New York Times reporters David Sanger and Maggie Haberman, both of whom receive Bremmer's weekly note, conducted Trump’s first foreign policy interview and asked him if he would describe himself as an isolationist. He said no. They then asked Trump if he considered himself an adherent of America First. Trump said yes[41] and liked the term so much he started using it himself. Haberman later credited Bremmer with coming up with “America First” to describe Trump’s foreign policy.[42]
Meestal wel. Niet altijdquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:22 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Vermoeiend ditLees je de posts voor je weleens?
Josef Luns zou zeggen: "dat is bepaaldelijk zeer wel mogelijk."quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Niet per se. Als Musk als grootspraak heeft gezegd dat hij met Poetin heeft gepraat, dan liegt er in deze kwestie niemand.
Ik vind hem een fascinerende kerel. Vooral wat hij met SpaceX heeft gedaan. Jammer dat nu hij veel centen heeft hij een autoritaire eikel is geworden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:22 schreef Perrin het volgende:
Elon is de nieuwe Trump. Ik wou dat we die narcist niet zo veel aandacht schonken.
Op een of andere manier fascineert dat soort egomane autoritaire rijke eikels veel mensen.
Kwam van rybar, die pro-rus die die kaarten maakt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:22 schreef Slayage het volgende:
een nieuwe EW systeem gingen gebruiken recentelijk
Fair enough, dat is ook nog een optie.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:22 schreef Monolith het volgende:
Niet per se. Als Musk als grootspraak heeft gezegd dat hij met Poetin heeft gepraat, dan liegt er in deze kwestie niemand.
Twitter en Youtube staan inmiddels aardig vol met vergelijkbare fragmenten.quote:
Ik vind hem gevaarlijk, net als Trump. Een rattenvanger.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:25 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik vind hem een fascinerende kerel. Vooral wat hij met SpaceX heeft gedaan. Jammer dat nu hij veel centen heeft hij een autoritaire eikel is geworden.
Slecht argument. Lees je wel.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:25 schreef Discombobulate het volgende:
Die twee kennen elkaar toch amper.
Die russofone collaborateurs mogen van geluk spreken wanneer ze zelf geen slachtoffer worden van etnische zuiveringen op en na bijltjesdag.quote:
Was dat niet omdat SpaceX de Russische gebieden geen Starlink coverage wilde geven en ze niet realtime weten wanneer het door Ukraine is verovert?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dus de Oekraïners die starlink steeds minder kunnen gebruiken is gewoon een bewussie van meneer Musk?
Maar ook:quote:In July 2017, Bremmer broke news of a second, previously undisclosed meeting between Presidents Trump and Putin during the G20 heads of state dinner in Hamburg. He wrote about the meeting in his weekly client note and later appeared on Charlie Rose to discuss the meeting’s implications. Other major media outlets quickly picked up the news. Newsweek profiled Bremmer in an article titled "Who is Eurasia Group’s Ian Bremmer, the risk consultant who exposed the second Trump-Putin meeting?"[43] Trump initially denied that his second meeting with Putin had taken place and called Bremmer's report "fake news."[44] However, then-White House Press Secretary Sarah Sanders later held a press conference and admitted the second meeting had occurred.[45]
quote:In 2019, Donald Trump issued a Tweet that appeared to praise North Korean dictator Kim Jong Un for criticizing rival Joe Biden: "I have confidence that Chairman Kim will keep his promise to me, & also smiled when he called Swampman Joe Biden a low IQ individual, & worse."[46] In reaction, Bremmer Tweeted: "President Trump in Tokyo: 'Kim Jong Un is smarter and would make a better President than Sleepy Joe Biden.'"[47] After he was criticized on Twitter for appearing to falsely quote Trump, Bremmer acknowledged that President Trump had not in fact spoken as Bremmer had quoted him and suggested that the statement was facetious, calling it "objectively a completely ludicrous quote."[47][48] President Trump used the incident to call for stronger libel laws.[49]
Dat zeg ik toch "amper"? Lees je wel?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ze hebben elkaar wel eens gesproken. Alleen blijkbaar zeer recent niet.
Dat is de verklaring die ze geven maar het wordt wel wat gek gevonden dat dit nu ineens gebeurd. De Oekraïners rukken al een tijdje opquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:28 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Was dat niet omdat SpaceX de Russische gebieden geen Starlink coverage wilde geven en ze niet realtime weten wanneer het door Ukraine is verovert?
Het is al ontkent door Musk en ik neem aan dat hij slim genoeg is om te weten dat hij zich niet met internationale politiek met regeringsleiders moet bezighouden, hij loopt dan het Pentagon voor de voeten en dat gaan ze hem niet in dank afnemen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:21 schreef Slayage het volgende:
Weten we nu ook waar Elon musk's vredesplan vandaan komt. Hem is ongetwijfeld een worst voorgehouden door Putler.
[ twitter ]
Misschien heeft Poetin hem Baikonur beloofd?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:25 schreef Discombobulate het volgende:
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat Elon met Poetin gesproken heeft. Die twee kennen elkaar toch amper. Iedereen roeptoetert tegenwoordig maar wat.
Pentagon zal 'm in de toekomst wel nodig hebben voor hun leuke speeltjes, dus denk dat ie er redelijk van af zou komen mocht het wel zo zijn.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:30 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Het is al ontkent door Musk en ik neem aan dat hij slim genoeg is om te weten dat hij zich niet met internationale politiek met regeringsleiders moet bezighouden, hij loopt dan het Pentagon voor de voeten en dat gaan ze hem niet in dank afnemen.
Dat is niet gezegd maar hij zit wel in een invloedrijke positie. Zo blijkt uit de onlangs uitgevallen starlinkquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat Nederland het alleen doet om centen te blijven verdienen is een grote aantijging. Lees eens iets over de aanloop naar de verovering van Nederland door Napoleon, en naar de afloop daarvan. Hoe, nadat Napoleon versalgen was, Duitsland (die net een compleet nieuwe staat was geworden), Engeland en Frankrijk onderling besloten dat geen van de drie ons land zou bezetten, maar dat het beter was dat het onafhankelijk bleef, en het toen terug gaven aan de Oranjes.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:02 schreef Toby56 het volgende:
[..]
En dat Nederland vaak dolgraag 'neutraal' wil blijven om centen te blijven verdienen, dat weten we zo langzamerhand wel.
Precies. Door zijn overheidscontracten kreeg hij bijvoorbeeld enorm veel gezeur (routinematige drugscontroles van al zijn personeel bv) om één hijs van een joint. Laat staan dat ie actief Putin zijn belangen gaat behartigen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:30 schreef slashdotter3 het volgende:
Het is al ontkent door Musk en ik neem aan dat hij slim genoeg is om te weten dat hij zich niet met internationale politiek met regeringsleiders moet bezighouden, hij loopt dan het Pentagon voor de voeten en dat gaan ze hem niet in dank afnemen.
Staat je langspeelplaat weer aan?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:33 schreef ExTec het volgende:
Even over wapentuig;
Een filmpje van hoe het programmeren van een Excaliber artillerie granaat in z'n werk gaat.
[ twitter ]
Zolang het steeds andere muziek is, moet je niet zeurenquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:34 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Staat je langspeelplaat weer aan?
Oh kan. Had mij overigens niet verbaasd als het waar was, vandaar dat ik het voor waar aannam.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat komt mij het meest waarschijnlijk voor, inderdaad, mits het waar is wat er gesteld wordt.
Gaaf om te zien! Gewoon draadloos programmerenquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:33 schreef ExTec het volgende:
Even over wapentuig;
Een filmpje van hoe het programmeren van een Excaliber artillerie granaat in z'n werk gaat.
[ twitter ]
Dat is het kruit. Bij een kogel zit dat kruit er normaal in. Maar zou je dat doen bij een artillerie granaat, wordt die onhandelbaar zwaar en groot. Ook kan je dan niet meer variëren.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:38 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Gaaf om te zien! Gewoon draadloos programmeren![]()
Wat zijn die WCrollen die ze er in stoppen? Is dat de lift?
Gaan ze de Poseidon testen?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:47 schreef Perrin het volgende:
Raketjes afschieten in de Barentszzee..
[ twitter ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |