Denk je ff de positie van die aan Rusland grenzende landen eens in.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:24 schreef RetepV het volgende:
[..]
Het hele probleem is NAVO aan de grenzen van Rusland. Oekraïne, Georgië en Belarus zijn de drie landen waarvan het met Rusland onbespreekbaar is dat de NAVO er zou komen te zitten. Letland en Estland zijn ook problemen.
En geef hem eens ongelijk? Even de oorlog op de achtergrond zettend in deze discussie, heeft de NAVO wel de troepenmacht verhoogd in Estland en Letland. Net als dat Oekraïne daar nerveus van werd toen Rusland dat deed (en terecht), wordt Rusland daar ook nerveus van als wij dat doen. En als Duitsland zijn troepenmachten aan de Nederlandse grens verhoogt worden wij daar ook heel nerveus van.
Waar vijanden aan elkaar grenzen, blijft men doorgaans nerveus en wordt het nooit rustig. Dat ben je wel met me eens, denk ik?
Dus is het objectief gezien niet erg verstandig om als vijand die nervositeit en grensschermutselingen in de hand te gaan helpen door jouw grenzen aan die van je vijand te gaan plaatsen. Je neemt een berg ellende op je, en dat doe je niet zonder een reden. Op zijn minst hou je een gedemilitariseerde zone tussen jou en je vijand, maar dat kost je heel veel geld en om de zoveel tijd weer nieuwe diplomatiek rellen. Het wordt nooit rustig.
Beter is het om een onafhankelijk land tussen jou en je vijand te houden. Tenminste... Als dat land zo slim is om zijn onafhankelijkheid angstvallig te bewaren. Zoals Nederland dat doet tussen Engeland, Duitsland en Frankrijk (er zit nog België tussen, maar die doet in feite met ons mee). Het is geen toeval dat Nederland en België na 2 wereldoorlogen nog steeds onafhankelijk zijn, hoewel het voor ons onmogelijk is om ooit onze onafhankelijkheid in een gevecht te winnen. Het is goodwill en geopolitiek dat wij als land bestaan.
Geopolitiek is geen onzin en mag je nooit onderschatten.
Zolang je tanden nog niet uit je bek zijn geslagen door Russische ordetroepen heb je niks te klagen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Eigenlijk terroriseert hij alleen Oekraïne met verderf, afbreken en dood.
Daarnaast is er nog een economische oorlog. Met de EU.
Vooral die laatste baart mij meer zorgen (niet qua ergheid maar qua hoe het verloopt)
De EU kan zich nog niet goed loswerken uit die economische greep. Een inflatie van 17% dit jaar, nog 3 jaren en we zitten op droog brood te kauwen.
Mijn naam is ook privé. Check mijn profiel maar, staat niks in.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:10 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Ik heb het adres van je gesloten instelling toch niet gedeeld met de mensen?
Nee, ik zeg alleen dat Rusland in de hoek stond. Jij begon over wie het in de hoek had gedreven: zichzelf.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jij begint er de hele tijd over.
Twitter wordt straks een nog fijnere plek om te vertoeven.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:30 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Als Musk zijn Starlink uit zet gaat het voor de Oekraïners een stuk lastiger worden om de Russen te verslaan.
Sinds afgelopen week/weekend zijn er problemen met Starlink
https://www.ft.com/content/9a7b922b-2435-4ac7-acdb-0ec9a6dc8397
En dan nu dat gesprek met Poetin. Inderdaad, waar is die Musk mee bezig
Enkeltje Ruslandquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:31 schreef Starhopper het volgende:
Beter geven ze Musk de keus, weg bij SpaceX of intrekken ITAR.
Liever niet. Wat weet Musk van de geheime defensie satellieten die ze met SpaceX gelanceerd hebben? Als ze hem op het vliegtuig zetten naar Moskou, dan weet je 100% zeker dat hij dit soort info gaat delen met Poetin.quote:
Dat mag hij vinden, daar mag hij powerplay op spelen maar daar houdt het wel mee op. Die landen beslissen dat zelf. En ook hier werkt hij zichzelf weer verder de hoek in met zijn acties. Zonder die invallen was er amper sprake geweest van Navo in die landen. Ook de Navo zat daar niet op te wachten.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:24 schreef RetepV het volgende:
[..]
Het hele probleem is NAVO aan de grenzen van Rusland. Oekraïne, Georgië en Belarus zijn de drie landen waarvan het met Rusland onbespreekbaar is dat de NAVO er zou komen te zitten. Letland en Estland zijn ook problemen.
Na de fucking invallen van Rusland ja (2008 en 2014).quote:En geef hem eens ongelijk? Even de oorlog op de achtergrond zettend in deze discussie, heeft de NAVO wel de troepenmacht verhoogd in Estland en Letland. Net als dat Oekraïne daar nerveus van werd toen Rusland dat deed (en terecht), wordt Rusland daar ook nerveus van als wij dat doen. En als Duitsland zijn troepenmachten aan de Nederlandse grens verhoogt worden wij daar ook heel nerveus van.
Oekraïne lag daar al he, dat is niet het land wat zijn grenzen opschuift.quote:Waar vijanden aan elkaar grenzen, blijft men doorgaans nerveus en wordt het nooit rustig. Dat ben je wel met me eens, denk ik?
Dus is het objectief gezien niet erg verstandig om als vijand die nervositeit en grensschermutselingen in de hand te gaan helpen door jouw grenzen aan die van je vijand te gaan plaatsen. Je neemt een berg ellende op je, en dat doe je niet zonder een reden. Op zijn minst hou je een gedemilitariseerde zone tussen jou en je vijand, maar dat kost je heel veel geld en om de zoveel tijd weer nieuwe diplomatiek rellen. Het wordt nooit rustig.
Wacht even in welke tijdlijn leef jij, serieuze vraag.quote:Beter is het om een onafhankelijk land tussen jou en je vijand te houden. Tenminste... Als dat land zo slim is om zijn onafhankelijkheid angstvallig te bewaren. Zoals Nederland dat doet tussen Engeland, Duitsland en Frankrijk (er zit nog België tussen, maar die doet in feite met ons mee). Het is geen toeval dat Nederland en België na 2 wereldoorlogen nog steeds onafhankelijk zijn, hoewel het voor ons onmogelijk is om ooit onze onafhankelijkheid in een gevecht te winnen. Het is goodwill en geopolitiek dat wij als land bestaan.
Klopt waarom verkracht jij het dan?quote:Geopolitiek is geen onzin en mag je nooit onderschatten.
Dat is dan al een luxe. Energie om brood te bakken is er dan niet, tarwepap wordt dan wat overblijft als betaalbaar voedsel.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
nog 3 jaren en we zitten op droog brood te kauwen.
Gast, waarom kap jij er niet gewoon mee.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:32 schreef RetepV het volgende:
[..]
Nee, ik zeg alleen dat Rusland in de hoek stond. Jij begon over wie het in de hoek had gedreven: zichzelf.
OK.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:33 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Liever niet. Wat weet Musk van de geheime defensie satellieten die ze met SpaceX gelanceerd hebben? Als ze hem op het vliegtuig zetten naar Moskou, dan weet je 100% zeker dat hij dit soort info gaat delen met Poetin.
Wat fijn dat hij dit met de agressor heeft overlegd.quote:
Ik denk dat Musk moet oppassen zijn bedrijven zijn te belangrijk geworden voor de staat.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:30 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Als Musk zijn Starlink uit zet gaat het voor de Oekraïners een stuk lastiger worden om de Russen te verslaan.
Sinds afgelopen week/weekend zijn er problemen met Starlink
https://www.ft.com/content/9a7b922b-2435-4ac7-acdb-0ec9a6dc8397
En dan nu dat gesprek met Poetin. Inderdaad, waar is die Musk mee bezig
Nee dat was ik.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:32 schreef RetepV het volgende:
[..]
Nee, ik zeg alleen dat Rusland in de hoek stond. Jij begon over wie het in de hoek had gedreven: zichzelf.
Ach je hebt mensen met afwijkende meningen, lekker laten. Als je het niet wil lezen dan sla je dat over.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:37 schreef ExTec het volgende:
Ik geloof zelf in principe niet dat er in de NL informatie ruimte (veel) betaalde trollen bestaan. Ikzelf denk meer dat we hier "gezegend" zijn met allemaal fiere "onafhankelijke denkers".
Maar zoals de trollen de afgelopen dagen alle registers open los gaan, doet me haast twijfelen.
Thanks. Goed stuk.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:33 schreef Monolith het volgende:
Zal ik deze er nog weer eens ingooien voor de westsplainers?
https://newrepublic.com/a(...)ine-imperialism-nato
Of zijn het allemaal onafhankelijke denkers die in hun bubbelgroepen tegelijkertijd gebombardeerd worden met dezelfde propaganda?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:37 schreef ExTec het volgende:
Ik geloof zelf in principe niet dat er in de NL informatie ruimte (veel) betaalde trollen bestaan. Ikzelf denk meer dat we hier "gezegend" zijn met allemaal fiere "onafhankelijke denkers".
Maar zoals de trollen de afgelopen dagen alle registers open los gaan, doet me haast twijfelen.
Als iedereen hier hetzelfde post, wordt het ook een beetje saai.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:37 schreef ExTec het volgende:
Denk je even de positie in 1945 van aan Duitsland grenzende landen zoals Nederland in. Toch hadden wij binnen 5 jaar al zulke sterke politieke banden opgebouwd dat we onze Gulden koppelden aan de Deutschmark. Terwijl het volk de Duitsers nog tot ver in de jaren '80 ' vuile moffen' noemde.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 18:30 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Denk je ff de positie van die aan Rusland grenzende landen eens in.
Rusland aan je grenzen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |