abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206287936
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 18:24 schreef RetepV het volgende:

[..]
Het hele probleem is NAVO aan de grenzen van Rusland. Oekraïne, Georgië en Belarus zijn de drie landen waarvan het met Rusland onbespreekbaar is dat de NAVO er zou komen te zitten. Letland en Estland zijn ook problemen.

En geef hem eens ongelijk? Even de oorlog op de achtergrond zettend in deze discussie, heeft de NAVO wel de troepenmacht verhoogd in Estland en Letland. Net als dat Oekraïne daar nerveus van werd toen Rusland dat deed (en terecht), wordt Rusland daar ook nerveus van als wij dat doen. En als Duitsland zijn troepenmachten aan de Nederlandse grens verhoogt worden wij daar ook heel nerveus van.

Waar vijanden aan elkaar grenzen, blijft men doorgaans nerveus en wordt het nooit rustig. Dat ben je wel met me eens, denk ik?

Dus is het objectief gezien niet erg verstandig om als vijand die nervositeit en grensschermutselingen in de hand te gaan helpen door jouw grenzen aan die van je vijand te gaan plaatsen. Je neemt een berg ellende op je, en dat doe je niet zonder een reden. Op zijn minst hou je een gedemilitariseerde zone tussen jou en je vijand, maar dat kost je heel veel geld en om de zoveel tijd weer nieuwe diplomatiek rellen. Het wordt nooit rustig.

Beter is het om een onafhankelijk land tussen jou en je vijand te houden. Tenminste... Als dat land zo slim is om zijn onafhankelijkheid angstvallig te bewaren. Zoals Nederland dat doet tussen Engeland, Duitsland en Frankrijk (er zit nog België tussen, maar die doet in feite met ons mee). Het is geen toeval dat Nederland en België na 2 wereldoorlogen nog steeds onafhankelijk zijn, hoewel het voor ons onmogelijk is om ooit onze onafhankelijkheid in een gevecht te winnen. Het is goodwill en geopolitiek dat wij als land bestaan.

Geopolitiek is geen onzin en mag je nooit onderschatten.
Denk je ff de positie van die aan Rusland grenzende landen eens in.
Rusland aan je grenzen.
Helemaal met een voormalige KGB-hufter aan het bewind. Die heeft gezegd dat het meest catastrofale 'geopolitieke' moment van de 20e eeuw het uiteenvallen van de Sovjet-Unie was.
Stel je eens voor dat een Duitse bondskanselier zoiets zou hebben gezegd over het Dritte Reich.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_206287937
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 18:24 schreef Sunri5e het volgende:
Wat is Elon Musk aan het uitspoken?
Zijn leveranties aan het veilig stellen
pi_206287943
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 18:18 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Eigenlijk terroriseert hij alleen Oekraïne met verderf, afbreken en dood.

Daarnaast is er nog een economische oorlog. Met de EU.

Vooral die laatste baart mij meer zorgen (niet qua ergheid maar qua hoe het verloopt)
De EU kan zich nog niet goed loswerken uit die economische greep. Een inflatie van 17% dit jaar, nog 3 jaren en we zitten op droog brood te kauwen.
Zolang je tanden nog niet uit je bek zijn geslagen door Russische ordetroepen heb je niks te klagen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_206287946
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 18:10 schreef SillyWalks het volgende:

[..]
Ik heb het adres van je gesloten instelling toch niet gedeeld met de mensen?
Mijn naam is ook privé. Check mijn profiel maar, staat niks in.

Natuurlijk is het met mijn nickname een inkoppertje. Maar dat kon je alleen zeker weten als je mijn werkelijke naam weet. En die staat niet in mijn profiel en kon je dus niet zomaar weten.

Dus heb je blijkbaar meer dan gemiddelde moeite gedaan om het te zoeken. En aangezien ik niet weet hoe ver je daarin bent gegaan, maar wel weet dat jij je onophoudelijk persoonlijk vijandig tegen mij gedraagt, moet ik er dus van uit gaan dat je meer weet dan mijn voornaam.

En aangezien ik niet weet wat je precies weet, kan ik alleen maar van het ergste uitgaan, nietwaar?

Waarom doe je dit? Probeer je me angst aan te jagen? Om een discussie te kunnen winnen?
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 18:31:55 #255
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206287949
Beter geven ze Musk de keus, weg bij SpaceX of intrekken ITAR.
pi_206287956
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 18:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Jij begint er de hele tijd over.
Nee, ik zeg alleen dat Rusland in de hoek stond. Jij begon over wie het in de hoek had gedreven: zichzelf.
pi_206287958
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 18:30 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Als Musk zijn Starlink uit zet gaat het voor de Oekraïners een stuk lastiger worden om de Russen te verslaan.

Sinds afgelopen week/weekend zijn er problemen met Starlink

https://www.ft.com/content/9a7b922b-2435-4ac7-acdb-0ec9a6dc8397

En dan nu dat gesprek met Poetin. Inderdaad, waar is die Musk mee bezig
Twitter wordt straks een nog fijnere plek om te vertoeven.
pi_206287959
quote:
84s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 18:31 schreef Starhopper het volgende:
Beter geven ze Musk de keus, weg bij SpaceX of intrekken ITAR.
Enkeltje Rusland
pi_206287962
Zal ik deze er nog weer eens ingooien voor de westsplainers?

https://newrepublic.com/a(...)ine-imperialism-nato
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 18:33:40 #260
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206287966
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 18:32 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Enkeltje Rusland
Liever niet. Wat weet Musk van de geheime defensie satellieten die ze met SpaceX gelanceerd hebben? Als ze hem op het vliegtuig zetten naar Moskou, dan weet je 100% zeker dat hij dit soort info gaat delen met Poetin.
pi_206287975
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 18:24 schreef RetepV het volgende:

[..]
Het hele probleem is NAVO aan de grenzen van Rusland. Oekraïne, Georgië en Belarus zijn de drie landen waarvan het met Rusland onbespreekbaar is dat de NAVO er zou komen te zitten. Letland en Estland zijn ook problemen.

Dat mag hij vinden, daar mag hij powerplay op spelen maar daar houdt het wel mee op. Die landen beslissen dat zelf. En ook hier werkt hij zichzelf weer verder de hoek in met zijn acties. Zonder die invallen was er amper sprake geweest van Navo in die landen. Ook de Navo zat daar niet op te wachten.

Komt ook nog eens bij dat het niet de reden is dat hij is binnen gevallen.
Geeft hij zelf ook toe en blijkt uit onderhandelingsdocumenten.

Ergo non argument.

quote:
En geef hem eens ongelijk? Even de oorlog op de achtergrond zettend in deze discussie, heeft de NAVO wel de troepenmacht verhoogd in Estland en Letland. Net als dat Oekraïne daar nerveus van werd toen Rusland dat deed (en terecht), wordt Rusland daar ook nerveus van als wij dat doen. En als Duitsland zijn troepenmachten aan de Nederlandse grens verhoogt worden wij daar ook heel nerveus van.

Na de fucking invallen van Rusland ja (2008 en 2014).
Daarvoor waren er helemaal geen troepen (hooguit een paar 100) Navo troepen daar.
Het zou tof zijn wanneer de Duitsers dat leger weer eens gaan opbouwen.

Ergo non argument..
quote:
Waar vijanden aan elkaar grenzen, blijft men doorgaans nerveus en wordt het nooit rustig. Dat ben je wel met me eens, denk ik?

Dus is het objectief gezien niet erg verstandig om als vijand die nervositeit en grensschermutselingen in de hand te gaan helpen door jouw grenzen aan die van je vijand te gaan plaatsen. Je neemt een berg ellende op je, en dat doe je niet zonder een reden. Op zijn minst hou je een gedemilitariseerde zone tussen jou en je vijand, maar dat kost je heel veel geld en om de zoveel tijd weer nieuwe diplomatiek rellen. Het wordt nooit rustig.

Oekraïne lag daar al he, dat is niet het land wat zijn grenzen opschuift.
En bovendien was Oekraïne voor de 2014 invasie allesbehalve een militaire dreiging voor Rusland.

Ergo non argument.
quote:
Beter is het om een onafhankelijk land tussen jou en je vijand te houden. Tenminste... Als dat land zo slim is om zijn onafhankelijkheid angstvallig te bewaren. Zoals Nederland dat doet tussen Engeland, Duitsland en Frankrijk (er zit nog België tussen, maar die doet in feite met ons mee). Het is geen toeval dat Nederland en België na 2 wereldoorlogen nog steeds onafhankelijk zijn, hoewel het voor ons onmogelijk is om ooit onze onafhankelijkheid in een gevecht te winnen. Het is goodwill en geopolitiek dat wij als land bestaan.

Wacht even in welke tijdlijn leef jij, serieuze vraag. :?
Zover ik weet heeft die neutraliteit ons en de geallieerden een hoop gekost in WO2 en zijn we sinds die tijd ook niet meer neutraal.

Ergo non argument.
quote:
Geopolitiek is geen onzin en mag je nooit onderschatten.
Klopt waarom verkracht jij het dan?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_206287977
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 18:18 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
nog 3 jaren en we zitten op droog brood te kauwen.
Dat is dan al een luxe. Energie om brood te bakken is er dan niet, tarwepap wordt dan wat overblijft als betaalbaar voedsel.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 18:35:40 #263
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_206287983
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 18:32 schreef RetepV het volgende:

[..]
Nee, ik zeg alleen dat Rusland in de hoek stond. Jij begon over wie het in de hoek had gedreven: zichzelf.
Gast, waarom kap jij er niet gewoon mee.
Scorched earth
pi_206287985
quote:
84s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 18:33 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Liever niet. Wat weet Musk van de geheime defensie satellieten die ze met SpaceX gelanceerd hebben? Als ze hem op het vliegtuig zetten naar Moskou, dan weet je 100% zeker dat hij dit soort info gaat delen met Poetin.
OK.

Enkeltje Mars dan.
Zonder Snickers.
pi_206288001
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 18:28 schreef Sunri5e het volgende:
[ twitter ]
Wat fijn dat hij dit met de agressor heeft overlegd.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 18:37:48 #266
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_206288002
Ik geloof zelf in principe niet dat er in de NL informatie ruimte (veel) betaalde trollen bestaan. Ikzelf denk meer dat we hier "gezegend" zijn met allemaal fiere "onafhankelijke denkers".

Maar zoals de trollen de afgelopen dagen alle registers open los gaan, doet me haast twijfelen.
Scorched earth
pi_206288012
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 18:30 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Als Musk zijn Starlink uit zet gaat het voor de Oekraïners een stuk lastiger worden om de Russen te verslaan.

Sinds afgelopen week/weekend zijn er problemen met Starlink

https://www.ft.com/content/9a7b922b-2435-4ac7-acdb-0ec9a6dc8397

En dan nu dat gesprek met Poetin. Inderdaad, waar is die Musk mee bezig
Ik denk dat Musk moet oppassen zijn bedrijven zijn te belangrijk geworden voor de staat.
Als hij te raar gaat doen wordt hij vervangen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_206288018
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 18:32 schreef RetepV het volgende:

[..]
Nee dat was ik.
pi_206288025
quote:
5s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 18:37 schreef ExTec het volgende:
Ik geloof zelf in principe niet dat er in de NL informatie ruimte (veel) betaalde trollen bestaan. Ikzelf denk meer dat we hier "gezegend" zijn met allemaal fiere "onafhankelijke denkers".

Maar zoals de trollen de afgelopen dagen alle registers open los gaan, doet me haast twijfelen.
Ach je hebt mensen met afwijkende meningen, lekker laten. Als je het niet wil lezen dan sla je dat over.
De rest kan lekker doorposten met wat hij/zij wil
Vakman pur sang
pi_206288034
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 18:33 schreef Monolith het volgende:
Zal ik deze er nog weer eens ingooien voor de westsplainers?

https://newrepublic.com/a(...)ine-imperialism-nato
Thanks. Goed stuk.
  dinsdag 11 oktober 2022 @ 18:41:16 #271
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206288043
quote:

Of zijn het allemaal onafhankelijke denkers die in hun bubbelgroepen tegelijkertijd gebombardeerd worden met dezelfde propaganda?
Zoals dat filmpje van Biden. Je hebt 1 echte Russische troll nodig om het filmpje in een aantal groepen te planten en de rest gaat vanzelf.
pi_206288044
quote:
[ twitter ]
Lijkt me een slechte bron.
Ik verwijs dit naar de fabel sector
Vakman pur sang
pi_206288045
quote:

Als iedereen hier hetzelfde post, wordt het ook een beetje saai.
pi_206288046
quote:
[ twitter ]
musk, is bang voor zijn eigen leven?
pi_206288049
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 18:30 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Denk je ff de positie van die aan Rusland grenzende landen eens in.
Rusland aan je grenzen.
Denk je even de positie in 1945 van aan Duitsland grenzende landen zoals Nederland in. Toch hadden wij binnen 5 jaar al zulke sterke politieke banden opgebouwd dat we onze Gulden koppelden aan de Deutschmark. Terwijl het volk de Duitsers nog tot ver in de jaren '80 ' vuile moffen' noemde.

Nederland heeft exact gedaan wat het als geopolitiek bufferland moest doen. En kijk eens naar de welvaart die het ons gebracht heeft.

Kijk nu wat Oekraïne heeft gedaan als geopolitiek bufferland, en wat voor ellende het hen heeft gebracht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')