quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:17 schreef Maanvis het volgende:
Doornbos zeikt ff Alard kalff af, met zijn 'het gas werkt 2 kanten op' , noemt zijn naam niet
3 punten voor pole, 2 voor #2, 1 voor #3quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:16 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Omdat ik het logischer vind om punten uit te delen over de verreden afstand in plaats van of die wel of niet is afgebroken.
Volgens mij startten ze de race op inters. De herstart was pas op full wets.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:14 schreef daNpy het volgende: [..] Dat is niet wat ik bedoel. Dat Max tch hard door de bocht ging op banden die geen gevoel geven
![]()
Ik was niet serieus.quote:
Zei Allard toch ook?quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:24 schreef Maanvis het volgende:
Kijk, @:tijn , Olav zegt gewoon dat "We ons moeten schamen dat we die regel niet kenden "
die heb ik niet meer gehoordquote:
Het is ook wel zo dat het goed zou zijn als ze beter op de hoogte zijn van de regels, dat wil ik niet weerleggen hoor. Dat geldt voor de commentators, de journalisten, maar vooral voor de teams zelf.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:24 schreef Maanvis het volgende:
Kijk, @:tijn , Olav zegt gewoon dat "We ons moeten schamen dat we die regel niet kenden "
Dat weet ik. En ik zei hetzelfde als jij.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:26 schreef Maanvis het volgende:
[..]
die heb ik niet meer gehoord
maar hier zat iedereen te zeiken dat eerst race control het maar had moeten zeggen tijdens de wedstrijd, en toen bleek dat die wat anders te doen hebben moet de communciatieafdeling maar alle twitter berichten gaan corrigeren oid
iedereen die jij volgtquote:Op zondag 9 oktober 2022 17:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is ook wel zo dat het goed zou zijn als ze beter op de hoogte zijn van de regels, dat wil ik niet weerleggen hoor. Dat geldt voor de commentators, de journalisten, maar vooral voor de teams zelf.
Ik denk alleen dat wanneer edereen het mis heeft, je verder moet kijken of er niet een onderliggend probleem is dat je kunt aanpakken.
Er waren er hier op FOK! genoeg die het zeiden maar die werden overschreeuwdquote:Op zondag 9 oktober 2022 17:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Welke prominent zag het tijdens de race wel goed?
Is dat zo? Ik heb die posts niet gezien.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:31 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Er waren er hier op FOK! genoeg die het zeiden maar die werden overschreeuwd
Berger bij FOXquote:Op zondag 9 oktober 2022 17:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is ook wel zo dat het goed zou zijn als ze beter op de hoogte zijn van de regels, dat wil ik niet weerleggen hoor. Dat geldt voor de commentators, de journalisten, maar vooral voor de teams zelf.
Ik denk alleen dat wanneer edereen het mis heeft, je verder moet kijken of er niet een onderliggend probleem is dat je kunt aanpakken.
Ik ook niet, maar het was wel leuk geweest als dat zo was tochquote:Op zondag 9 oktober 2022 17:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik heb die posts niet gezien.
Heeft er berhaupt iemand gereageerd toen de virtuele punten in beeld kwamen? Ik zag het ook wel, maar ging er gemakshalve vanuit dat het een fout was zoals iedereenquote:Op zondag 9 oktober 2022 17:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar het was wel leuk geweest als dat zo was toch
TIJDENS de race of vlak na afloop? Wie dan?quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:31 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Er waren er hier op FOK! genoeg die het zeiden maar die werden overschreeuwd
Ja. En iedereen riep dat het niet kloptequote:Op zondag 9 oktober 2022 17:35 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Heeft er berhaupt iemand gereageerd toen de virtuele punten in beeld kwamen? Ik zag het ook wel, maar ging er gemakshalve vanuit dat het een fout was zoals iedereen
Melroy en Nelosn hequote:Op zondag 9 oktober 2022 17:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja. En iedereen riep dat het niet klopte
Nee hoor. Ook op F1TV en op Sky en op GP Radio etcquote:
ja die lulden allemaal melroy en nelson na natuurlijkquote:Op zondag 9 oktober 2022 17:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee hoor. Ook op F1TV en op Sky en op GP Radio etc
quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:40 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ja die lulden allemaal melroy en nelson na natuurlijk
ja ze zullen gedacht hebben als die 2 zonder enige autosportcommentaarervaring meteen in de f1 kunnen presenteren, dan moeten het wel natuurtalenten met oneindige kennis zijnquote:
Ik denk dat DRS ook niet meer zo nodig is met auto's die goed kunnen volgen, zoals we nu hebben.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:34 schreef wdn het volgende:
En eens met die aan de tafel: zonder DRS is het leuker
MGU-H wordt ook afgeschaft dus dan hebben de auto's minder electrische boost... dus msschien nog maar houden?quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat DRS ook niet meer zo nodig is met auto's die goed kunnen volgen, zoals we nu hebben.
Alleen heeft in ieder geval Nelson RUIME autosportcomnentaarervaringquote:Op zondag 9 oktober 2022 17:41 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ja ze zullen gedacht hebben als die 2 zonder enige autosportcommentaarervaring meteen in de f1 kunnen presenteren, dan moeten het wel natuurtalenten met oneindige kennis zijn
Auto's krijgen juist meer elektrische boost want de motor wordt sterker. 500 pk of zo dacht ikquote:Op zondag 9 oktober 2022 17:43 schreef Maanvis het volgende:
[..]
MGU-H wordt ook afgeschaft dus dan hebben de auto's minder electrische boost... dus msschien nog maar houden?
oh welke klasses dan, ik heb 'm nog niet gehoordquote:Op zondag 9 oktober 2022 17:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Alleen heeft in ieder geval Nelson RUIME autosportcomnentaarervaring
Singapore is een paar keer op die manier afgelopen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:43 schreef Jane het volgende:
Heeft iemand hier toevallig een overzicht van alle F1 races ooit die afgevlagd zijn vanwege het verstrijken van de tijd ipv het rijden van de volledige afstand? Ik probeer het te googelen, maar kan het niet vinden. Is het vr dit jaar berhaupt ooit voorgekomen?
Voor de duidelijkheid: ik bedoel dus niet races met een rode vlag die niet hervat zijn.
Vorige week Singaporequote:Op zondag 9 oktober 2022 17:43 schreef Jane het volgende:
Heeft iemand hier toevallig een overzicht van alle F1 races ooit die afgevlagd zijn vanwege het verstrijken van de tijd ipv het rijden van de volledige afstand? Ik probeer het te googelen, maar kan het niet vinden. Is het vr dit jaar berhaupt ooit voorgekomen?
Voor de duidelijkheid: ik bedoel dus niet races met een rode vlag die niet hervat zijn.
maar opladen kan alleen nog met remmenquote:Op zondag 9 oktober 2022 17:44 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Auto's krijgen juist meer elektrische boost want de motor wordt sterker. 500 pk of zo dacht ik
Ze krijgen zelfs meer elektrisch vermogen, want de MGU-K moet 50% van het vermogen gaan leveren.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:43 schreef Maanvis het volgende:
[..]
MGU-H wordt ook afgeschaft dus dan hebben de auto's minder electrische boost... dus msschien nog maar houden?
Endurancequote:Op zondag 9 oktober 2022 17:44 schreef Maanvis het volgende:
[..]
oh welke klasses dan, ik heb 'm nog niet gehoord
Ja, ik bedoel eigenlijk vr dit huidige seizoen.quote:
Klopt. Dus ik weet niet precies hoe ze dat doen. Volgens mij laden ze de accu ook bij via de ICE. Weet niet de precieze details.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:45 schreef Maanvis het volgende:
[..]
maar opladen kan alleen nog met remmen
dat is MGU-H die draait mee met de turboquote:Op zondag 9 oktober 2022 17:46 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Klopt. Dus ik weet niet precies hoe ze dat doen. Volgens mij laden ze de accu ook bij via de ICE. Weet niet de precieze details.
Genoeg. O.a. Spanje '74, Monsco '75, Singapore 2017, etc.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:43 schreef Jane het volgende:
Dit artikel lijkt een mengeling van beiden te bevatten: zowel de races die o.b.v. tijd eindigden als de races die voortijdig werden afgevlagd.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:43 schreef Jane het volgende:
Ben niet zo van de gekunstelde records. Belangrijksten: aantal wins. Aantal WDC's.quote:
Verrassend dat je daar op hamertquote:Op zondag 9 oktober 2022 17:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ben niet zo van de gekunstelde records. Belangrijksten: aantal wins. Aantal WDC's.
Volgende keer wat minder azijn door de saladedressingquote:Op zondag 9 oktober 2022 17:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ben niet zo van de gekunstelde records. Belangrijksten: aantal wins. Aantal WDC's.
Ja, maar zijn link deed het niet, dus toch bedankt (allebei).quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:47 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dit artikel lijkt een mengeling van beiden te bevatten: zowel de races die o.b.v. tijd eindigden als de races die voortijdig werden afgevlagd.
edit: Starflyer![]()
Nog steeds een fan.quote:
Dat gat had groter geweest met de hele race afstandquote:
Ik had juist begrepen dat auto's straks veel meer elektrische power dan nu gaan hebben.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:43 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Me too. Al kijk ik pas va 1994quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:50 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Nog steeds een fan.
Misschien ook vanwege het hart in de keel, Imola 1989.
Quote het even voor laterquote:Op zondag 9 oktober 2022 17:49 schreef ChevyCaprice het volgende:
Maar goed: Verstappen reed een sterk seizoen.
Zag ik (slechts de helft was gekopieerd) en daarna de post ge-edit.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:49 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja, maar zijn link deed het niet, dus toch bedankt (allebei).
Mwa, dit record staat redelijk op zichzelf.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Lijkt me wel ja, hoewel er per extra ronde ook meer ellende had kunnen gebeuren in deze omstandigheden. Maar tochquote:Op zondag 9 oktober 2022 17:50 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dat gat had groter geweest met de hele race afstand
Wel grappig dat je nu op de voorvleugelcams zelfs al meer formule E achtig geluid hoort dan formule 1quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik had juist begrepen dat auto's straks veel meer elektrische power dan nu gaan hebben.
Een dramatisch jaar om mee te beginnen.quote:
Het is en blijft eigenlijk onmogelijk om coureurs uit al die verschillende tijdperken te vergelijken.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:52 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Mwa, dit record staat redelijk op zichzelf.
Aantal wins is heel erg afhankelijk van het aantal races in een seizoen. Fangio heeft 'slechts' 24 race wins, toch is de hele wereld en haar moeder het er mee eens dat Fangio een 'grotere' rijder was dan bijvoorbeeld Vettel.
Daarom is WDC's eigenlijk beter. Want die is sowieso maar 1x per jaar.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:52 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Mwa, dit record staat redelijk op zichzelf.
Aantal wins is heel erg afhankelijk van het aantal races in een seizoen. Fangio heeft 'slechts' 24 race wins, toch is de hele wereld en haar moeder het er mee eens dat Fangio een 'grotere' rijder was dan bijvoorbeeld Vettel.
Vooral per race/seizoen. Absoluut is lastig te vergelijken nu er steeds meer races komen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Per jaren deelname dan. Anders is het nog lastig te vergelijken.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:57 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Daarom is WDC's eigenlijk beter. Want die is sowieso maar 1x per jaar.
En is wel interessant om te bedenken hoeveel mensen Vettel hebben gekend en hoeveel Fangio. Sport was natuurlijk groter in Vettels tijd maar Fangio hebben mensen langer kunnen herinneren
Fangio... zo iemand leerde je kennen in de Polygoon-journaals.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:57 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
En is wel interessant om te bedenken hoeveel mensen Vettel hebben gekend en hoeveel Fangio. Sport was natuurlijk groter in Vettels tijd maar Fangio hebben mensen langer kunnen herinneren
Wel? Oh dat kan verklaren dan, stream was te laat dus ik heb geen bandeninfo gezien maar dacht dat het sowieso wet race was.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:20 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Volgens mij startten ze de race op inters. De herstart was pas op full wets.
WDC's is inderdaad wel beter, maar ook die statistiek geeft geen compleet beeld. Het WDC is namelijk voor een groot deel afhankelijk van de auto en de rest van het team en slechts deels van de rijder. Max had zijn 2 kampioenschappen niet kunnen winnen met een Williams. WDC betekent eigenlijk: top-auto en beter dan je teamgenoot.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:57 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat is absoluut waar. Daarvoor verschillen de auto's en regels te veel, zowel per seizoen als in de historie.quote:Het is en blijft eigenlijk onmogelijk om coureurs uit al die verschillende tijdperken te vergelijken.
Dan scheelt het dat er net na spa nieuwe regels waren en de FIA zelf deze wel kende en toepastequote:Op zondag 9 oktober 2022 18:05 schreef Jane het volgende:
Als ik die lijst met niet-volledige races zo doorkijk, heeft de situatie van vandaag kennelijk nog nooit plaatsgevonden. Wel dat de race afgevlagd wordt op het verstrijken van de 2 uur, maar in alle andere gevallen werd dan alsnog bijna het volledig aantal laps gereden en niet maar net de helft.
Ja, ze begonnen op inters.quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:01 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wel? Oh dat kan verklaren dan, stream was te laat dus ik heb geen bandeninfo gezien maar dacht dat het sowieso wet race was.
Maar de huidige tegels bestaan toch ook pas sinds dit jaar? Voorgaande jaren was de kans op een situatie als vandaag ook veel kleinerquote:Op zondag 9 oktober 2022 18:05 schreef Jane het volgende:
Als ik die lijst met niet-volledige races zo doorkijk, heeft de situatie van vandaag kennelijk nog nooit plaatsgevonden. Wel dat de race afgevlagd wordt op het verstrijken van de 2 uur, maar in alle andere gevallen werd dan alsnog bijna het volledig aantal laps gereden en niet maar net de helft.
I knowquote:Op zondag 9 oktober 2022 17:54 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Een dramatisch jaar om mee te beginnen.
Voor Berger ook een dramatisch jaar, want hij kende Ratzenberger (een landgenoot) heel goed en hij was een goeie vriend van Senna.
op 1 na toch?quote:
De regels v.w.b. maximale duur gelden vanaf vorig jaar en die zorgen er idd voor dat dit soort situaties vaker kan (gaan) voorkomen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:09 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar de huidige tegels bestaan toch ook pas sinds dit jaar? Voorgaande jaren was de kans op een situatie als vandaag ook veel kleiner
ben al op zoekquote:Op zondag 9 oktober 2022 18:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, iemand achterin, ik weet niet meer wie.
Zeker. Maar er was meer. Zoals de omstandigheden waaronder gepresteerd moest worden. Tot in de jaren 80 reden de coureurs eigenlijk in rijdende brandbommen. Levensgevaarlijk.quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:02 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Dat is absoluut waar. Daarvoor verschillen de auto's en regels te veel, zowel per seizoen als in de historie.
Jaquote:Op zondag 9 oktober 2022 18:08 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Gewoon ja zeggen![]()
Sorry, zit vandaag blijkbaar een beetje in een leeftijdscrisis![]()
Kloptquote:Op zondag 9 oktober 2022 18:15 schreef Nizno het volgende:
in de formation lap staat een lijstje met iedereen inters, dus dan zou het alleen gasly kunnen zijn
Ik dacht dat Gasly wets hadquote:Op zondag 9 oktober 2022 18:18 schreef Nizno het volgende:
nope gasly had ook inters,
dan geen idee hoe ik er bij kom dat er 1 niet op inters stond
ik zag hem en zn rolex ook op de intersquote:Op zondag 9 oktober 2022 18:22 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Ik dacht dat Gasly wets had
De rationele ik is blij dat ik die tijd niet heb meegemaakt, want ik zit niet te wachten op een dode per 2 races. Maar dat gevaar heeft natuurlijk ook een bepaalde aantrekkingskracht. Gelukkig zijn er nog beeldenquote:Op zondag 9 oktober 2022 18:16 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Zeker. Maar er was meer. Zoals de omstandigheden waaronder gepresteerd moest worden. Tot in de jaren 80 reden de coureurs eigenlijk in rijdende brandbommen. Levensgevaarlijk.
Coureurs van destijds waren toch vaak andere types en werden eerder als helden gezien, want je moest echt wel tegen het gevaar kunnen. En velen gaven het gewoon toe: we houden eigenlijk wel van die wedstrijd met zowel tegenstanders, jezelf als Magere Hein.
Ze moesten hard zijn, en kregen steeds meer eelt op hun ziel.
Als je oude interviews met coureurs ziet, dan wordt er veel gesproken over de dood. Je ziet dan, op Youtube, jonge gasten reageren met "wtf voor lul is die interviewer? Hij is puur op sensatie uit." Maar zo was het destijds gewoon. En de coureurs praatten er eerlijk over, en hadden nauwelijks problemen met zulke vragen.
Sommigen stonden, kort voor de race, nog te kotsen van angst in de pits. Zoals de stoere playboy James Hunt. Maar als de vlag viel, of als het licht op groen sprong, dan was alles gericht op racen en presteren.
Ik weet nog hoe heftig ik schrok toen Grosjean crashte in Bahrain 2020. Een laaiende vuurzee. Dat had ik lang niet meer gezien. Echt een bizarre crash. En, dankzij de veiligheidsmaatregelen (halo!), gelukkig met een goede afloop.
Allebei gezien uiteraardquote:Op zondag 9 oktober 2022 18:23 schreef Mano_ het volgende:
[..]
De rationele ik is blij dat ik die tijd niet heb meegemaakt, want ik zit niet te wachten op een dode per 2 races. Maar dat gevaar heeft natuurlijk ook een bepaalde aantrekkingskracht. Gelukkig zijn er nog beelden
De film Rush (tevens fenomenale band![]()
) geeft dat gevoel en die heldenstatus wel goed weer. Volgens iemand die er niet bij was... De docu Senna ook. Kippenvel.
Ja.quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:23 schreef Mano_ het volgende:
[..]
De rationele ik is blij dat ik die tijd niet heb meegemaakt, want ik zit niet te wachten op een dode per 2 races. Maar dat gevaar heeft natuurlijk ook een bepaalde aantrekkingskracht. Gelukkig zijn er nog beelden
) geeft dat gevoel en die heldenstatus wel goed weer. Volgens iemand die er niet bij was... De docu Senna ook. Kippenvel.
Toen Ratzenberger en Senna overleden had ik nog niet echt door wat er gebeurd was, maar toch kwam die docu wel ff binnen hier.quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Allebei gezien uiteraardDe laatste pas recent trouwens. Kwam er iedere keer niet van. Senna vs Brundle had ik al wel gezien.
Le Mansquote:Op zondag 9 oktober 2022 18:28 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ja.
Rush is 'a bloody masterpiece'.
En dan te bedenken dat Niki Lauda in Zandvoort 1973, na een vraag van een journalist "waarom stopten jullie niet om Williamson te helpen?" reageerde met "ik word betaald om te racen, niet om uit te stappen."
Een andere briljante racefilm is Le Mans (1971), met o.a. Steve McQueen.
De nieuwe band van Alex Lifeson is ook wel tof, beetje kruising tussen the Gathering en Garbage;quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:23 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Hahaha, de toon van de draad verandert in een film- en documentaire-topic met veel grijsaards en oudere dames die ergens nog een poster hebben van Jochen Rindt en James Hunt.quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:30 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Le Mans![]()
En Grand Prix uit 1966.
Met de allereerste McLaren F1 wagen in de hoofdrol
Ik "herinner" me dat ik de ramp met het Heizelstadion per ongeluk op tv zag. Althans, ik herinner me niks letterlijk behalve het enorme nare gevoel wat het me gafquote:Op zondag 9 oktober 2022 18:30 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Toen Ratzenberger en Senna overleden had ik nog niet echt door wat er gebeurd was, maar toch kwam die docu wel ff binnen hier.
Hebben we, maar moeten we nog steeds kijkenquote:Op zondag 9 oktober 2022 18:28 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ja.
Rush is 'a bloody masterpiece'.
En dan te bedenken dat Niki Lauda in Zandvoort 1973, na een vraag van een journalist "waarom stopten jullie niet om Williamson te helpen?" reageerde met "ik word betaald om te racen, niet om uit te stappen."
Een andere briljante racefilm is Le Mans (1971), met o.a. Steve McQueen.
Oudere dames?quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:33 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Hahaha, de toon van de draad verandert in een film- en documentaire-topic met veel grijsaards en oudere dames die ergens nog een poster hebben van Jochen Rindt en James Hunt.
Niet van die coureurs (Rindt was voordat ik keek), wel van Lauda in de Brabham en Andretti in de Lotusquote:Op zondag 9 oktober 2022 18:33 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Hahaha, de toon van de draad verandert in een film- en documentaire-topic met veel grijsaards en oudere dames die ergens nog een poster hebben van Jochen Rindt en James Hunt.
Jonkiequote:
Ik heb de docu 'Jochen lebt' gezien. Over Jochen Rindt, nog steeds de enige posthume wereldkampioen ooit.quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hebben we, maar moeten we nog steeds kijken![]()
Andere Le Mans-zaken (zoals docu's) wel gezien.
Naar zeg. Voor iedereenquote:Op zondag 9 oktober 2022 18:40 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik heb de docu 'Jochen lebt' gezien. Over Jochen Rindt, nog steeds de enige posthume wereldkampioen ooit.
Met zijn vrouw Nina die tijdens de training op Monza zit te kijken en te wachten. Waar blijft Jochen nou? En dan komen Jackie Stewart en diens vrouw. Het echtpaar Stewart was in die jaren altijd de sjaak. Zij waren de aanzeggers van de Formule 1. Niet voor niets trok Stewart, die eigenlijk nog jaren meekon, er in 1973 de stekker al uit. Hij zal gedacht hebben: ik leef nog. Maar de champagne van zijn laatste titel smaakte verschrikkelijk bitter, want hij 'mocht' meteen na afloop naar de uitvaart van zijn teammaat en vriend Franois Cevert. En weer een intens verdrietige familie troosten.
Lauda, dat was een lekker ding!quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:37 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Niet van die coureurs (Rindt was voordat ik keek), wel van Lauda in de Brabham en Andretti in de Lotus
De ORF (Oostenrijkse omroep) was dat weekend in Monza met een heel team op pad om Jochen van dichtbij te volgen voor een uitgebreide reportage. Over 'timing' gesproken. Jochen zelf was een goede prater en een vriendelijke man, dus hij verschijnt regelmatig voor de camera om zijn verhaal over training en kwalificatie te doen... totdat...quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Naar zeg. Voor iedereen
Maar die zou ik op zich ook wel willen zien. Voor het verhaal van Rindt zelf, niet zijn nare einde.
Vriend is ah opzoeken of die docu nog ergens te kijken/verkrijgen is nu.quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:45 schreef Toby56 het volgende:
[..]
De ORF (Oostenrijkse omroep) was dat weekend in Monza met een heel team op pad om Jochen van dichtbij te volgen voor een uitgebreide reportage. Over 'timing' gesproken. Jochen zelf was een goede prater en een vriendelijke man, dus hij verschijnt regelmatig voor de camera om zijn verhaal over training en kwalificatie te doen... totdat...
Nog een '94-start-met-F1-kijken-medestander'quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:46 schreef gbm het volgende:
Mijn 1e race was Hockenheim '94 met Jos in de fik
quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nog een '94-start-met-F1-kijken-medestander
Ja, Gasly ging naar Wets tijdens z'n pitstop nadat ie dat reclamebord had gekopt...quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:23 schreef Nizno het volgende:
[..]
ik zag hem en zn rolex ook op de inters
Mijn vader had niets met sportquote:Op zondag 9 oktober 2022 18:50 schreef heywoodu het volgende:
Ik ben als jong jongetje met m'n vader mee gaan kijken, dus heb cht geen idee meer wat de eerste race ooit was die ik zag
Pfffft, n00b, 1977 hier, althans in persoon, ik heb Mario Andretti nog zien racen in F1quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nog een '94-start-met-F1-kijken-medestander
Maar jij bent OUDquote:
Jaquote:Op zondag 9 oktober 2022 18:53 schreef Maanvis het volgende:
Wat is nu de stand van zaken voor de constructeurs? Kan dat in Austin al?
okequote:
Ja, en jaquote:Op zondag 9 oktober 2022 18:53 schreef Maanvis het volgende:
Wat is nu de stand van zaken voor de constructeurs? Kan dat in Austin al?
Same here!quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Pfffft, n00b, 1977 hier, althans in persoon, ik heb Mario Andretti nog zien racen in F1
Lijken wel verschillende compoundsquote:Op zondag 9 oktober 2022 18:54 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Op de vraag welke auto beter is voor zijn bandjes.
Viel me ook al op ja. duidelijk verschilquote:Op zondag 9 oktober 2022 18:54 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Toen was ik -6quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Pfffft, n00b, 1977 hier, althans in persoon, ik heb Mario Andretti nog zien racen in F1
Ik loop al een tijdje mee hier op Fok! ja...quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat de gemiddelde leeftijd op Fok! berhaupt rond de 40 ligt inmiddels
Hij staat nu weer op Youtube, maar ik begin nu te twijfelen of dit dezelfde docu is als die ik destijds heb gezien.quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vriend is ah opzoeken of die docu nog ergens te kijken/verkrijgen is nu.
ik ben 41,en ben sinds 2001 op FOK!, dus half mijn levenquote:Op zondag 9 oktober 2022 18:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Thanks!quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:00 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Hij staat nu weer op Youtube, maar ik begin nu te twijfelen of dit dezelfde docu is als die ik destijds heb gezien.
.
Ik herinner mij een docu met veel meer beelden van dat bewuste laatste weekend.
Dit zijn beelden die daarbij horen (helaas wel met achterlijke muziek af en toe, zeker als Jackie het slechte nieuws aan Nina Rindt komt vertellen). Jackie geeft daarna 'gewoon' nog even een interview, totdat zijn stem stokt en hij wegloopt.
Dat gaf Leclerc ook aan, hij stelde dat hij 4 ronden mee kon doen met Max en dat de banden toen op waren voor hem en dat ligt aan de Ferrari, inderdaad, ze zijn ergens bij de updates de verkeerde weg ingeslagen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:54 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Een aardige start.quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:46 schreef gbm het volgende:
Mijn 1e race was Hockenheim '94 met Jos in de fik
Ik denk dat er in Oostenrijk heel wat zijn gemaakt.quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Thanks!
Misschien is er dan ng een docu over Rindt.
In 94 was ik 8, toen voor het eerst mee gekeken met de F1 (al weet ik niet meer of ik ook enig idee had wat er precies gebeurde)quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jonkie![]()
(Geen idee hoe jong/oud je bent)
Toen ik het voor het eerst zag, vond ik het geweldige leuke speelgoedautootjes. En ze leken erg hard te gaan, en ze maakten een gaaf geluid. Wat wil je nog meer, als 7-jarige?quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:04 schreef Marcoss het volgende:
[..]
In 94 was ik 8, toen voor het eerst mee gekeken met de F1 (al weet ik niet meer of ik opk enig idee had wat er precies gebeurde)
Oh, nee. Ik kreeg vanaf dt moment een definitieve pesthekel aan Der Michal.quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:03 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Een aardige start.
1994 was een... bijzonder jaar. Eigenlijk was de laatste race, Adelaide, met Schumi als sluwe vos en Damon Hill als tragische verliezer, een 'correct' einde.
Nigel Mansell verving tijdelijk David Coulthard (die weer de vervanger was van Senna).
Mansell won uiteraard meteen.
Ik herinner me in een boek van Koen Vergeer gelezen te hebben dat Gerhard Berger, die 2e of 3e werd, Mansell op het podium begroette met "zo ouwe lul, ben je daar weer?"
Dan ben je wat mij betreft een jonkiequote:Op zondag 9 oktober 2022 19:04 schreef Marcoss het volgende:
[..]
In 94 was ik 8, toen voor het eerst mee gekeken met de F1 (al weet ik niet meer of ik opk enig idee had wat er precies gebeurde)
https://www.fia.com/news/fia-statement-f1-japanese-grand-prixquote:FIA STATEMENT ON THE F1 JAPANESE GRAND PRIX
While it is normal practice to recover cars under Safety Car and Red Flag conditions, due to the particular circumstances and also taking into account feedback from of a number of drivers, the FIA has launched a thorough review of the events involving the deployment of recovery vehicles during the Japanese Grand Prix. This is part of the common practice of analysis of all race incidents to ensure continual improvements of processes and procedures.
Ik "ken" hem nog wel. Maar niet degene die je eerder noemde (naam ff kwijt, een Italuaan meen ik). Mijn vriend vertelde me dat hij in de jaren '20/"30 racete, en een favoriet van van Enzo Ferrari. Dus vr er een officieel F1-kampioenschap was.quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:04 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik denk dat er in Oostenrijk heel wat zijn gemaakt.
Hier mag hij niet zo bekend (meer) zijn, maar aldaar wordt hij nog steeds geerd. (Net als, uiteraard, Niki Lauda.)
In 2020 was het 50 jaar geleden, dus was er weer de nodige aandacht voor Jochen.
terugkrabbelen, eerst zeiden ze nog dat Jules Bianchi te hard reed en dat ie daarom tegen de kraan aan reedquote:Op zondag 9 oktober 2022 19:12 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
https://www.fia.com/news/fia-statement-f1-japanese-grand-prix
Was al even bekend toch?quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:12 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
https://www.fia.com/news/fia-statement-f1-japanese-grand-prix
Ik bedoel eigenlijk: de dood van Senna en Ratzenberger, de brandjes en podiums voor Jos, de pech voor Hill, de slinkse truc(s) van Schumi, de terugkeer van een (eigenlijk nog steeds superchagrijnige) Mansell en de ironische opmerking van Berger: dat alles tezamen maakt van 1994 en zeker van die laatste race in Adelaide een bitterzoete herinnering die goed bij dat hele tragische jaar past. Los van de vraag wie je eigenste favoriet was.quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Oh, nee. Ik kreeg vanaf dt moment een definitieve pesthekel aan Der Michal.
Niet dat ik zijn uitzonderlijke (rijders)kwaliteiten niet erken. Of ik hem het ongeluk gunde.
Owh excuus, verkeerd begrepen dan. Het was inderdaad in meerdere opzichten een memorabel jaar.quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:17 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk: de dood van Senna en Ratzenberger, de brandjes en podiums voor Jos, de pech voor Hill, de slinkse truc(s) van Schumi, de terugkeer van een (eigenlijk nog steeds superchagrijnige) Mansell en de ironische opmerking van Berger: dat alles tezamen maakt van 1994 en zeker van die laatste race in Adelaide een bitterzoete herinnering die goed bij dat hele tragische jaar past. Los van de vraag wie je eigenste favoriet was.
wat ik nooit begreep is waarom Ratzenberger maar 5% van de aandacht krijgt en kreeg in dat weekndquote:Op zondag 9 oktober 2022 19:17 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk: de dood van Senna en Ratzenberger, de brandjes en podiums voor Jos, de pech voor Hill, de slinkse truc(s) van Schumi, de terugkeer van een (eigenlijk nog steeds superchagrijnige) Mansell en de ironische opmerking van Berger: dat alles tezamen maakt van 1994 en zeker van die laatste race in Adelaide een bitterzoete herinnering die goed bij dat hele tragische jaar past. Los van de vraag wie je eigenste favoriet was.
Pff, nee hoor wilde ik typen.. 36… verd…quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
De tijd vliegtquote:Op zondag 9 oktober 2022 19:21 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Pff, nee hoor wilde ik typen.. 36… verd…
Omdat hij relatief onbekend en (nog) geen topcoureur was n de dood van de wereldberoemde topcoureur Senna die en dag later overleed dus alle aandacht kreegquote:Op zondag 9 oktober 2022 19:18 schreef Maanvis het volgende:
[..]
wat ik nooit begreep is waarom Ratzenberger maar 5% van de aandacht krijgt en kreeg in dat weeknd
Hij heeft meer aandacht gekregen dan als Senna niet de volgende dag verongelukte.quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Omdat hij relatief onbekend en (nog) geen topcoureur was n de dood van de wereldberoemde topcoureur Senna die en dag later overleed dus alle aandacht kreeg![]()
Gelukkig waren en zijn er mensen die toen n nu wel aandacht aan zijn dood en gedachtenis schonken/schenken (o.a. Berger, Mosly, journalisten, mensen op fora)
Dat zijn ze niet?quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:26 schreef Maanvis het volgende:
Weet iemand inmiddels waarom ze achter de Medical car gestart zijn ipv de Safety car?
Voor zover ik weet zijn ze gestart achter de SC. Althans: formation laps achter de SC en een rollende start.quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:26 schreef Maanvis het volgende:
Weet iemand inmiddels waarom ze achter de Medical car gestart zijn ipv de Safety car?
Je zou eens de F1 pagina’s uit die tijd op moeten zoeken. Toen werd een heel seizoen in 2 pagina’s behandeld.quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:00 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik ben 41,en ben sinds 2001 op FOK!, dus half mijn leven
Dat denk ik niet.quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij heeft meer aandacht gekregen dan als Senna niet de volgende dag verongelukte.
oh ik dacht van welquote:
De Medical Car reed over het circuit om de condities te checken tijdens de regen maar de rolling herstart gebeurde met de safety car voorop.quote:
Ja ja, Nuvolari. Uit de tijd van de eerste 'Silberpfeile'.quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik "ken" hem nog wel. Maar niet degene die je eerder noemde (naam ff kwijt, een Italuaan meen ik). Mijn vriend vertelde me dat hij in de jaren '20/"30 racete, en een favoriet van van Enzo Ferrari. Dus vr er een officieel F1-kampioenschap was.
Dat is hier ook pas 100.000x gezegd. En @Nattekat is er ng woest overquote:Op zondag 9 oktober 2022 19:32 schreef DX11 het volgende:
FIA wist overigens zelf wel dat de regel zo werkte want halverwege de race word een aantal keer in beeld gezet max +25 punten bij finish, dus volledige punten wisten ze wel, alleen de rest van de wereld niet
Blijkbaar had de FIA wel het regelement gelezenquote:Op zondag 9 oktober 2022 19:32 schreef DX11 het volgende:
FIA wist overigens zelf wel dat de regel zo werkte want halverwege de race word een aantal keer in beeld gezet max +25 punten bij finish, dus volledige punten wisten ze wel, alleen de rest van de wereld niet
Sorry ik ben nu pas aan het bijlezen, na de race was ik er ff helemaal klaar meequote:Op zondag 9 oktober 2022 19:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is hier ook pas 100.000x gezegd. En @:Nattekat is er ng woest over
En water is natquote:Op zondag 9 oktober 2022 19:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is hier ook pas 100.000x gezegd. En @:Nattekat is er ng woest over
Dit zou overigens best wel nice zijn als ze 10 punten aftrekken ofzo en dan Max volgende keer alsnog fatsoenlijk kan feestenquote:Op zondag 9 oktober 2022 10:21 schreef JohnBercow het volgende:
Ze maken hem nu WDC, om morgen puntenaftrek te geven vanwege de budget cap en dan wordt hij volgende race weer opnieuw WDC.
We worden gewoon beflikkerd.
In eerste instantie kreeg hij alle aandacht. Hij was het eerste dodelijke slachtoffer in een raceweekend sinds 1982.quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:18 schreef Maanvis het volgende:
[..]
wat ik nooit begreep is waarom Ratzenberger maar 5% van de aandacht krijgt en kreeg in dat weeknd
ik ga het nog ff terugkijkenquote:Op zondag 9 oktober 2022 19:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De Medical Car reed over het circuit om de condities te checken tijdens de regen maar de rolling herstart gebeurde met de safety car voorop.
Als het aan Max zelf ligt, wil hij zoveel mogelijk races winnen voor het recordquote:Op zondag 9 oktober 2022 19:34 schreef Blik het volgende:
Nu in Austin het WCC binnenhalen en daarna Perez een overwinning geven in Mexico
Gaan ze niet doen. Ze gaan cht niet tornen aan reeds bevestigde coureurskampioenschappen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:35 schreef DX11 het volgende:
[..]
Dit zou overigens best wel nice zijn als ze 10 punten aftrekken ofzo en dan Max volgende keer alsnog fatsoenlijk kan feesten
Exactquote:Op zondag 9 oktober 2022 19:36 schreef Toby56 het volgende:
[..]
In eerste instantie kreeg hij alle aandacht. Hij was het eerste dodelijke slachtoffer in een raceweekend sinds 1982.
Maar ja, als een dag later een Levende Legende, die iedereen voor onsterfelijk houdt, sterft...
Max pakt zijn vierde dus in India?quote:
Ja maar de Lewis fans hopen dat de 2021 titel voor Lewis isquote:Op zondag 9 oktober 2022 19:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gaan ze niet doen. Ze gaan cht niet tornen aan reeds bevestigde coureurskampioenschappen.
Nog nooit eerder gebeurd. En hoewel het de FIA is, en je normaliter dus kunt verwachten, geldt dat niet voor bevestigde coureurs kampioenschappen. Dat zou echt t veel controverse en reuring veroorzaken
quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:41 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Max pakt zijn vierde dus in India?
I knowquote:Op zondag 9 oktober 2022 19:41 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ja maar de Lewis fans hopen dat de 2021 titel voor Lewis is
Alles voor de kliks..quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:41 schreef Maanvis het volgende:
gpfans zaait nog effe verwarring
[ afbeelding ]
Dat gaat over budgetcap, maar gpfans is nou niet de beste site qua verslaggevingquote:Op zondag 9 oktober 2022 19:41 schreef Maanvis het volgende:
[ afbeelding ]
dit bericht zat er achter https://www.gpfans.com/nl(...)-in-japan-in-gevaar/quote:
De kalender van 2024 is nog niet bekend, je weet het niet!quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:41 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Max pakt zijn vierde dus in India?
Ja, bedoel.ik. Ze wten wel dat de kans (zo goed als) nihil is. Maar ze schrijven tch nog ff een artikel met een verontrustende titel voor de kliksquote:Op zondag 9 oktober 2022 19:43 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dit bericht zat er achter https://www.gpfans.com/nl(...)-in-japan-in-gevaar/
Ik zie nog voor me hoe Senna in de Williams-pits naar de beelden kijkt... en dan, als hij beseft dat het hopeloos is, met zijn hoofd in de handen, wegloopt.quote:
Hij wilde eigenlijk niet racen de volgende dag staat me bij..quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:45 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik zie nog voor me hoe Senna in de Williams-pits naar de beelden kijkt... en dan, als hij beseft dat het hopeloos is, met zijn hoofd in de handen, wegloopt.
ja ze kunnen van de inkomsten mooi weer wat extra drugs kopenquote:Op zondag 9 oktober 2022 19:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, bedoel.ik. Ze wten wel dat de kans (zo goed als) nihil is. Maar ze schrijven tch nog ff een artikel met een verontrustende titel voor de kliks
Ik wist dat ook niet over een "hard stop". Ik was ervan overtuigd dat er een ronde te vroeg werd afgevlagd.quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:47 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Dit wist ik niet. In Singapore ging het toch ook om de 3-uur grens? Of was het toen de max. 2 uur racen?
Dat laatste.quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:47 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Dit wist ik niet. In Singapore ging het toch ook om de 3-uur grens? Of was het toen de max. 2 uur racen?
Seb had geen radio meer dus die wist het helemaal nietquote:Op zondag 9 oktober 2022 19:47 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
In Monaco ook denk ik dan? Want toen reden ze ook een extra rondequote:Op zondag 9 oktober 2022 19:47 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Lijkt me ook vreemd. Dit is een (financile) fout van het team (mogelijk). Daar hebben de coureurs part noch deel aan. In 2007 mochten Alonso en Hamilton met Spygate ook al hun punten houden, en Alonso is die overwinning van Singapore 2008 ook nooit kwijtgeraakt. En die zaken waren wel even wat heftiger dan wat er nu aan de hand is. Bovendien kan de FIA nooit hard maken dat een (kleine) overschrijding van het budget de performance van de auto in specifieke races heeft benvloed.quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gaan ze niet doen. Ze gaan cht niet tornen aan reeds bevestigde coureurskampioenschappen.
Nog nooit eerder gebeurd. En hoewel het de FIA is, en je normaliter dus lles kunt verwachten, geldt dat niet voor bevestigde coureurs kampioenschappen. Dat zou echt t veel controverse en reuring veroorzaken
Senna en God.quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij wilde eigenlijk niet racen de volgende dag staat me bij..
Helaas deed hij het wl.
Al zou Senna wrsch zelf gezegd hebben dat het niet uitgemaakt had omdat God had besloten dat zijn tijd hoe dan ook gekomen was.
Ja. Want "resumed".quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:49 schreef DX11 het volgende:
Maarre als de race 2 minuten voor 10:00 was hervat en dus maar 2 ronden was waren het nog volle punten geweest? Lekker logisch.
Op basis daarvan kan je wel een regelwijziging doorvoeren inderdaad.quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:49 schreef DX11 het volgende:
Maarre als de race 2 minuten voor 10:00 was hervat en dus maar 2 ronden was waren het nog volle punten geweest? Lekker logisch.
Dat was echt al een uur of 10 bekendquote:Op zondag 9 oktober 2022 19:51 schreef Maanvis het volgende:
De media lult weer uit zijn nek, iedereen zei dat de verwarring kwam doordat gasly als enige er nog achteraan kwam.
maar deze screenshot bewijst dat die tractor al eerder op de baan was
[ afbeelding ]
De trekker was al zichtbaar op Verstappens onboard. Probleem was dat Gasly net gepit had en dus niet in het treintje achter de SC zat maar er met een flink hogere snelheid voorbij kwam.quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:51 schreef Maanvis het volgende:
De media lult weer uit zijn nek, iedereen zei dat de verwarring kwam doordat gasly als enige er nog achteraan kwam.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:52 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat was echt al een uur of 10 bekend
Het gaat er alleen om dat Gasly niet aangesloten was
I know.quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:50 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Senna en God.
Dat is een boek apart.
Maar laten 'we'het topic maar niet verder meer kapen.
Ding was al op de baan toen iedereen nog reed en dat is ook al lang bekend. Komt niet voor niets een onderzoek.quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:51 schreef Maanvis het volgende:
[ afbeelding ]
ja ik wilde nog ff doorrellen, maar de storm is echt gaan liggen. Morgen wel weer ff met de straf van het budgetplafondquote:Op zondag 9 oktober 2022 19:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ding was al op de baan toe iedereen nog reed en dat is ook al lang bekend. Komt niet voor niets een onderzoek.
Rel ze morgen!quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:59 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ja ik wilde nog ff doorrellen, maar de storm is echt gaan liggen. Morgen wel weer ff met de straf van het budgetplafond
Achille Varzi niet noemenquote:Op zondag 9 oktober 2022 19:33 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ja ja, Nuvolari. Uit de tijd van de eerste 'Silberpfeile'.
En Caracciola, En Hans Stuck, de vader van Hans-Joachim Stuck (racer in de jaren 70 en 80). En Graf Von Brauchitsch. En als ze niet hun leefden waagden in een auto, dan deden ze het wel in een ander levensgevaarlijk ding, zoals een bobslee (bijv. de Markies 'Sforza' Antonio Brivio).
Nogal wat rijkeluiszoontjes die zich kapot verveelden en voor wie het avontuurlijk aantrekkelijk (en betaalbaar) was.
Veel Duitsers en Italianen ook, waar de foute regimes mee konden pronken.
True, al zat hij op dat moment onder de SC delta en reed daar niet te hard. Daarvoor is hij ook niet bestraft, maar voor een moment een paar bochten later waar hij te hard reed vanwege de rode vlag.quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:53 schreef franske19 het volgende:
[..]
De trekker was al zichtbaar op Verstappens onboard. Probleem was dat Gasly net gepit had en dus niet in het treintje achter de SC zat maar er met een flink hogere snelheid voorbij kwam.
Definieer ‘resumed’ want dan gooi je toch gewoon de safety car naar buiten en tadaa.quote:
Spa 2021 lijkt OP GEEN ENKELE WIJZE op deze race. Excuses voor de caps. Maar die race is NIET herstart, was wl achter de SC etc.quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Definieer ‘resumed’ want dan gooi je toch gewoon de safety car naar buiten en tadaa.
* trein2000 denkt aan Spa 2021
Deze regel moet aangepast worden volgend jaar.
In Spa is de race pas vrij laat gestart en na 2 ronden beindigd.quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Definieer ‘resumed’ want dan gooi je toch gewoon de safety car naar buiten en tadaa.
* trein2000 denkt aan Spa 2021
Deze regel moet aangepast worden volgend jaar.
Exact. Lijkt er niet opquote:Op zondag 9 oktober 2022 20:49 schreef Starflyer het volgende:
[..]
In Spa is de race pas vrij laat gestart en na 2 ronden beindigd.
De hele SC periode daarvoor was nog voor de officile start van de race, want die is toen niet vrijgegeven.
Vandaar dat gedoe over aantal ronden officile race daarna.
Lijkt er wel degelijk op. Kort rondgereden en daarna lang rood. Nu wil ik wel met je meegaan dat er verschillen waren, maar het lijkt er wel degelijk veel op.quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Spa 2021 lijkt OP GEEN ENKELE WIJZE op deze race. Excuses voor de caps. Maar die race is NIET herstart, was wl achter de SC etc.
In Spa is er nooit een race geweest, dat was een korte driver parade voor de vorm.quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Lijkt er wel degelijk op. Kort rondgereden en daarna lang rood. Nu wil ik wel met je meegaan dat er verschillen waren, maar het lijkt er wel degelijk veel op.
Er is nooit een herstart geweest.quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Lijkt er wel degelijk op. Kort rondgereden en daarna lang rood. Nu wil ik wel met je meegaan dat er verschillen waren, maar het lijkt er wel degelijk veel op.
Er was daar geen start tot de uiteindelijke paar rondjes (volgens mijn geheugen). Dus geen "resumed"/herstart. Dus andere regel.quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
In Spa, nee klopt. Maar als je daarmee wel volle punten zou kunnen veiligstellen door een ronde te doen en dan gewoon achter de SC te rijden heb je mijns inziens een rare loophole in de regels. Die moet je dichten.quote:
Dat bestrijdt ik ook niet, ik zeg alleen dat je op basis van deze regel (die daar berhaupt nog niet gold, die kwam er juist nav toen) ook een andere uitkomst had kunnen construeren. Ik vind dat onwenselijk en dat dat aangepast moet worden.quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er was daar geen start tot de uiteindelijke paar rondjes (volgens mijn geheugen). Dus geen "resumed"/herstart. Dus andere regel.
Theoretisch wellicht. Maar te slecht weer is te slecht weer.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat bestrijdt ik ook niet, ik zeg alleen dat je op basis van deze regel (die daar berhaupt nog niet gold, die kwam er juist nav toen) ook een andere uitkomst had kunnen construeren. Ik vind dat onwenselijk en dat dat aangepast moet worden.
Gewoon dat stukje over "not resumed" eruit en je hebt min of meer de oude situatie met gewijzigde puntentelling. Wat ik hier al eerder opperde. En waar iedereen vandaag initieel ook vanuit ging.quote:Op zondag 9 oktober 2022 20:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
In Spa, nee klopt. Maar als je daarmee wel volle punten zou kunnen veiligstellen door een ronde te doen en dan gewoon achter de SC te rijden heb je mijns inziens een rare loophole in de regels. Die moet je dichten.
Ik geloof dat hij zelfs al op de baan was onder groen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ding was al op de baan toen iedereen nog reed en dat is ook al lang bekend. Komt niet voor niets een onderzoek.
Met 1 ronde racen waren het ook in Spa vorig jaar geen volledige punten geweest met deze regelsquote:Op zondag 9 oktober 2022 20:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
In Spa, nee klopt. Maar als je daarmee wel volle punten zou kunnen veiligstellen door een ronde te doen en dan gewoon achter de SC te rijden heb je mijns inziens een rare loophole in de regels. Die moet je dichten.
Met 5 ronden achter de SC ook niet.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:08 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Met 1 ronde racen waren het ook in Spa vorig jaar geen volledige punten geweest met deze regels
Nee, zo zit het dus niet. De race in Spa is met een rode vlag stopgezet, terwijl de race in Japan vandaag gewoon met de geblokte vlag is geindigd. Dat is het verschil.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:08 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Met 1 ronde racen waren het ook in Spa vorig jaar geen volledige punten geweest met deze regels
Maar niet iedereen wist het,quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, zo zit het dus niet. De race in Spa is met een rode vlag stopgezet, terwijl de race in Japan vandaag gewoon met de geblokte vlag is geindigd. Dat is het verschil.
Ik bedoelde als ze dus waren geindigd met 1 “normale” ronde in Spa vorig jaarquote:Op zondag 9 oktober 2022 21:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, zo zit het dus niet. De race in Spa is met een rode vlag stopgezet, terwijl de race in Japan vandaag gewoon met de geblokte vlag is geindigd. Dat is het verschil.
Dan was het ook volledige punten geweest, want die regels zijn niet gewijzigd. Dat is althans hoe ik het nu begrijp.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:17 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ik bedoelde als ze dus waren geindigd met 1 “normale” ronde in Spa vorig jaar
de kastelein de bakker en de slager wisten het welquote:
Ja, zo zit het deels wl. Punt is dit: Er zijn verschillende regels voor not resumed en wl resumed:quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zoals ik het begrijp heeft het met de manier waarop het is afgevlagd te maken op het eind.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, zo zit het wl. Er zijn verschillende regels voor not resumed en wl resumed:
1. Wl resumed is normale regels, normale puntentelling
2. Not resumed is andere regels, andre puntentelling
Dat is het verschil tussen d regels: not resumed is beeindigd met rode vlag.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zoals ik het begrijp heeft het met de manier waarop het is afgevlagd te maken op het eind.
1 ronde leverde sowieso geen punten op. 2 ronden wel.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:17 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ik bedoelde als ze dus waren geindigd met 12 “normale” ronde in Spa vorig jaar
Nee, er moeten minimaal 2 rondes zonder SC zijn geweest voor volledige puntenquote:Op zondag 9 oktober 2022 21:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dan was het ook volledige punten geweest, want die regels zijn niet gewijzigd. Dat is althans hoe ik het nu begrijp.
ZNDER SCquote:Op zondag 9 oktober 2022 21:21 schreef Starflyer het volgende:
[..]
1 ronde leverde sowieso geen punten op. 2 ronden wel.
Vorig jaar niet, dit jaar wel.quote:
Ja, daarom zei ik ook 1 rondequote:Op zondag 9 oktober 2022 21:21 schreef Starflyer het volgende:
[..]
1 ronde leverde sowieso geen punten op. 2 ronden wel.
Nee toch?quote:
De regels van vorig jaar hebben het niet over een SC. Alleen over laps completed.quote:
Ah, ok. Excuusquote:Op zondag 9 oktober 2022 21:27 schreef Starflyer het volgende:
[..]
De regels van vorig jaar hebben het niet over een SC. Alleen over laps completed.
Ach ja iedereen zat er nu naast behalve de FIA en de FOM. Ook weleens een keer leuk.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:26 schreef Maanvis het volgende:
Wel raar eerst zat iedereen te zeiken over dat er geen volledige race gereden werd en dito punten,en nu zeikt iedereen dat er toch minder punten toegekend hadden moeten worden
Terwijl die regel blijkbaar niet anders is dan vorig jaar kom ik net achterquote:Op zondag 9 oktober 2022 21:26 schreef Maanvis het volgende:
Wel raar eerst zat iedereen te zeiken over dat er geen volledige race gereden werd en dito punten,en nu zeikt iedereen dat er toch minder punten toegekend hadden moeten worden
Nee hoor. Niemand hier wil dat er minder punten toekend worden. We proberen gewoon de regelwijzigingen helder te krijgen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:26 schreef Maanvis het volgende:
quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:28 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Terwijl die regel blijkbaar niet anders is dan vorig jaar kom ik net achter
hahahhaa veel succesquote:Op zondag 9 oktober 2022 21:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee hoor. Niemand hier wil dat er minder punten toekend worden. We proberen gewoon de regelwijzigingen helder te krijgen.
ja jaquote:Op zondag 9 oktober 2022 21:19 schreef Maanvis het volgende:
[..]
de kastelein de bakker en de slager wisten het wel
De regel van vandaag (wl resumed oftewel "normale" race) is dus NIET gewijzigdquote:
Ze hebben de regels gevolgd zoals die al sinds 1994 in het reglement staan. De huidige situatie heeft zich echter nog niet eerder voorgedaan kennelijk.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:28 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Terwijl die regel blijkbaar niet anders is dan vorig jaar kom ik net achter
Fantastisch toch?quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:36 schreef franske19 het volgende:
[..]
Ze hebben de regels gevolgd zoals die al sinds 1994 in het reglement staan. De huidige situatie heeft zich echter nog niet eerder voorgedaan kennelijk.
1x is genoegquote:Op zondag 9 oktober 2022 21:38 schreef Maanvis het volgende:
echt geweldig die team radio bij de finish van iedereen, iedereen dacht dat ze nog een rondje moesten
ja sorry hoorquote:
Ook wel door de aanpassing dat een totale race max 3 uur mag durenquote:Op zondag 9 oktober 2022 21:36 schreef franske19 het volgende:
[..]
Ze hebben de regels gevolgd zoals die al sinds 1994 in het reglement staan. De huidige situatie heeft zich echter nog niet eerder voorgedaan kennelijk.
Latifi was met halve punten vast net zo blij geweestquote:Op zondag 9 oktober 2022 21:40 schreef Maanvis het volgende:
Williams wist wel dat volledige puntenaantal toegekend werd, blijkt uit de latifi teamradio
Maar dat verandert er niks aan (ad regel)quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:40 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ook wel door de aanpassing dat een totale race max 3 uur mag duren
Dat is ook maar sinds vorig jaar meen ik.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:40 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ook wel door de aanpassing dat een totale race max 3 uur mag duren
Dat klopt, maar dat maakt de kans op deze situatie een stuk kleiner. Denk dat Brazili 2016 met deze regels dan ook zo was gegaan bijvoorbeeld?quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar dat verandert er niks aan (ad regel)
Inderdaad.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:36 schreef franske19 het volgende:
[..]
Nog iets anders: lang zeikten veel mensen dat het zo slecht was dat straffen die de eindstand veranderden soms uren na de wedstrijd nog uitgedeeld werden en nu ze zo'n straf binnen 5 minuten na het eind van de wedstrijd uitdelen is het ook niet goed.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:26 schreef Maanvis het volgende:
Williams, Latifi en Lando norris wisten het.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:57 schreef PzKpfw het volgende:
Wauw zoveel experts en knappe koppen bij elkaar en niemand die doorhad dat ze gewoon de volle punten zouden krijgen
Wat ik eerder al zei, is dat het vooral onbegrijpelijk is dat Red Bull en Ferrari dit niet wisten, aangezien het nogal van invloed op hun strategische keuzes zou kunnen zijn.quote:Op zondag 9 oktober 2022 21:57 schreef PzKpfw het volgende:
Wauw zoveel experts en knappe koppen bij elkaar en niemand die doorhad dat ze gewoon de volle punten zouden krijgen
Die wisten het niet (Binotto in ieder geval niet)quote:Op zondag 9 oktober 2022 22:00 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Williams, Latifi en Lando norris wisten het.
Ik ben nu de team radio van Leclerc aan het terugluisteren.
Voor het punt van de snelste rondequote:Op zondag 9 oktober 2022 22:01 schreef Walterwhite64 het volgende:
Waarom vroeg max nog of ie moest boxen voor nieuwe banden? Er stonden nog 2 minuten op de teller.
Zouden ze nog verwacht hebben dat er een kans was alsnog door te racen?
Met dat gat wat ie had kon hij zo nog met vierkante wielen finishen zelfs.
Uiteraard, dat ik daar zelf niet op kwam. T zal de weekend vibe geweest zijn.quote:
14 punten is ook een raar getal, 15 punten is normaal toch....quote:Op zondag 9 oktober 2022 22:02 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Die wisten het niet (Bonotto in ieder geval niet)
14 punten is voor P2 met 75% van de punten.quote:Op zondag 9 oktober 2022 22:06 schreef Maanvis het volgende:
[..]
14 punten is ook een raar getal, 15 punten is normaal toch....
oh okequote:Op zondag 9 oktober 2022 22:09 schreef Starflyer het volgende:
[..]
14 punten is voor P2 met 75% van de punten.
Had iemand van die 'deskundigen' maar naar de radio van Latifi geluisterd tijdens de race, maar dat vonden ze natuurlijk niet interessant genoeg.quote:Op zondag 9 oktober 2022 22:09 schreef Maanvis het volgende:
[..]
oh oke.
Nou dan moeten ze bij RBR maar de puntenteller van Williams aannemen
Ja, dat hebben WE toch mooi geflikt!quote:Op zondag 9 oktober 2022 22:10 schreef TweedeKlum het volgende:
Mensen mensen, WE zijn weer kampioen.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mr. nightlifequote:Op zondag 9 oktober 2022 21:19 schreef Maanvis het volgende:
[..]
de kastelein de bakker en de slager wisten het wel
Als afgelopen maart wordt gezien als de 'Reporting Period of the breach', dan zal een eventuele straf op het huidige seizoen van 2022 worden toegepast. Mocht de FIA besluiten punten in mindering te brengen, dan rest ook nog de vraag of ze dit in het constructeurs- of coureurskampioenschap doen. Als dat laatste het geval is, dan zal Verstappen zijn titel, die hij vandaag veroverde in Japan, - in ieder geval tijdelijk - moeten inleveren. Of Verstappen dan de kans heeft de titel alsnog veilig te stellen in de resterende races, hangt dan weer af van de hoeveelheid punten die in mindering worden gebracht.quote:Op zondag 9 oktober 2022 19:41 schreef Maanvis het volgende:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |