Dit hoort er zeker gewoon bij?quote:Op zondag 9 oktober 2022 15:03 schreef Toby56 het volgende:
Al dat geseur over veiligheid.
[ afbeelding ]
me2!!quote:
Als de leraar het aan de voorkant niet goed heeft gecommuniceert, maar wel zwart op wit heeft aangegeven aan het begin van het schooljaar, dan hadden jullie als klas zijnde, voordat je stennis gaat maken, maar beter naar de jaarplanning moeten kijken.quote:Op zondag 9 oktober 2022 15:01 schreef Zwoerd het volgende:
Ik had een scheikunde leraar, het kwam meerdere keren voor dat we een toets hadden, terwijl niemand, zelfs niet de grootste nerdjes uit de klas wisten dat we die dag een toets zouden hebben. Dat was dan ook altijd onze schuld, nooit dat de leraar zelf niet duidelijk was geweest.
En de teams dan ook RB dacht dat ze er nog niet waren.quote:Op zondag 9 oktober 2022 13:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mwah, het helpt ook best wel als de mensen die daarvoor betaald krijgen ook de regels eens goed lezen want de regel over de punten is eigenlijk volkomen duidelijk.
Het is een aanfluiting dat al de zogenaamde journalisten blijkbaar de regel nooit gelezen hadden.
Zolang ze Ali dan maar thuis latenquote:Op zondag 9 oktober 2022 15:20 schreef Rnie het volgende:
Krijgt Verstappen nog een beter kampioensfeestje?
Nog niet alles teruggelezen van vanochtend, maar de teams - en dan met name RBR en Ferrari - zijn toch de enigen die je echt kwalijk kunt nemen dat ze deze regel niet goed kenden? Voor hun hangt er iets vanaf en hun strategie zou er op gebaseerd moeten zijn. Je moet je coureur kunnen informeren over hoe de zaken er op elk moment voorstaan, qua kampioenschap.quote:Op zondag 9 oktober 2022 15:15 schreef vipergts het volgende:
[..]
En de teams dan ook RB dacht dat ze er nog niet waren.
Okee, effe, effe filmenquote:Op zondag 9 oktober 2022 15:37 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Max voelt zich nog steeds vies aangerand door die vertoning 11 maanden geleden.
Ik ga je hier toch echt een note voor geven, sorryquote:Op zondag 9 oktober 2022 15:42 schreef Rnie het volgende:
[..]
Okee, effe, effe filmen
Speciaal, speciaal voor jou
Max, dit is een freestyle
Kom wat dichterbij, kom wat dichterbij
Max, heel Nederland ondervind
Tegenstand van corona
Het gaat hartstikke slecht
Maar wij komen weer allemaal
Op onze pootjes terecht
Want jij hebt gewoon
Gedaan het gevecht
In die laatste ronde
Niemand kon het geloven
Maar jij steeg erboven
Alles uit wat realiteit was
Omdat jij de gast bent die schijt had
Aan iedereen in de wereld
Een fantastische kerel
Een inspirator
Je laat ons trillen als een vibrator
Sorry wat zeg ik
Maar dat maakt niet uit
Want jij bent niet alleen vet cool
Door jou drink ik vandaag acht Red Bull
Hoe dan ook
Jij verandert de hele wereld
In een soort van spook
En jij was degene die ons
Licht gaf en hoop
In deze gekke tijd
En daar je je talent
Met heel Nederland verspreid
Wil ik zeggen
Bedankt, mensen hebben
Gelachen en gejankt
Aan de televisie
Want jij bent de man met een missie
En je had gewoon die visie
Terwijl je daar in je stoel zat
[Onverstaanbaar] Over was
Om met hem met die ene gozer
Die dat gewoon overwint
Een wonderkind
Max Verstappen
Sorry.
Wat moet je nog doen als je 20 seconden voor ligt op de directe concurrent? Harder rijden?quote:Op zondag 9 oktober 2022 15:37 schreef Jane het volgende:
[..]
Nog niet alles teruggelezen van vanochtend, maar de teams - en dan met name RBR en Ferrari - zijn toch de enigen die je echt kwalijk kunt nemen dat ze deze regel niet goed kenden? Voor hun hangt er iets vanaf en hun strategie zou er op gebaseerd moeten zijn. Je moet je coureur kunnen informeren over hoe de zaken er op elk moment voorstaan, qua kampioenschap.
En als de teams het hadden geweten, dan hadden de journalisten het automatisch ook te horen gekregen. Hetzij rechtstreeks, hetzij via de communicatie met de coureurs.
Ja, de journalisten en commentatoren zouden elkaar wat minder na moeten praten, en ja, het zou ook leuk zijn als de FIA wat meer zou inspelen op onduidelijke/ongebruikelijke situaties en extra info zou geven, maar uiteindelijk zie ik hier vooral een fout van de teams. En wat Red Bull betreft had is dat toch vrij onverwacht. Normaal zijn hun strategen zo goed, maar hoe kun je nu een juiste strategie bepalen als je niet eens weet om hoeveel punten het gaat?
Zolang deze aan het einde van de race én zonder SC verreden werden, ja.quote:Op zondag 9 oktober 2022 15:41 schreef Nebelwerfer het volgende:
Betekent dit ook dat wanneer je vandaag maar 2 of 3 rondes had gereden er hele punten gegeven zouden worden?
Nee, in dit geval geldt het natuurlijk met name v.w.b. Perez en zijn gevecht met Leclerc. Alhoewel de snelste ronde in dit geval dus toch ook van belang was geweest voor Max. Vanwege de volle punten en de situatie van Leclerc op 2. Maar ze dachten blijkbaar dat het toch onmogelijk was om kampioen te worden.quote:Op zondag 9 oktober 2022 15:44 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat moet je nog doen als je 20 seconden voor ligt op de directe concurrent? Harder rijden?
Raar wel..quote:Op zondag 9 oktober 2022 15:45 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zolang deze aan het einde van de race én zonder SC verreden werden, ja.
Als ze in die situatie zouden finishen onder groen, wel jaquote:Op zondag 9 oktober 2022 15:41 schreef Nebelwerfer het volgende:
Betekent dit ook dat wanneer je vandaag maar 2 of 3 rondes had gereden er hele punten gegeven zouden worden?
Ik denk dat je er vanuit moet gaan dat als de tijd eenmaal bijna verstreken is, en er is nog niet geracet, dat ze dan ook niet meer beginnen alleen maar om volle punten uit te delen.quote:
Mwa in Spa was het natuurlijk wel enigszins zo. Niet met hele punten, maar wel raar.quote:Op zondag 9 oktober 2022 15:51 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik denk dat je er vanuit moet gaan dat als de tijd eenmaal bijna verstreken is, en er is nog niet geracet, dat ze dan ook niet meer beginnen alleen maar om volle punten uit te delen.
Maar in principe dan het wel, volgens de regels.
Ja, dit vind ik ook. Blijkbaar allemaal om het simpel te houden voor tv-programmeringen. Maar kom op, eigenlijk is dat juist niet meer van deze tijd.quote:Op zondag 9 oktober 2022 15:51 schreef Nebelwerfer het volgende:
Verder vind ik die 3 uur wel kort. Zodra er even op een bui gewacht wordt moeten ze al rekenen. 4uur geeft net iets meer kans op normaal racen.
Ze willen situaties voorkomen zoals destijds in Canada, maar dat was juist geniaalquote:Op zondag 9 oktober 2022 15:51 schreef Nebelwerfer het volgende:
Verder vind ik die 3 uur wel kort. Zodra er even op een bui gewacht wordt moeten ze al rekenen. 4uur geeft net iets meer kans op normaal racen.
Niemand was blij met Spa, maar in feite heeft dat niets te maken met wat er vandaag gebeurde. Spa heeft geleid tot een regelwijziging m.b.t. de punten en kennelijk zat iedereen daar vandaag te veel bij met z'n hoofd, maar die hele regel deed er niet toe.quote:Op zondag 9 oktober 2022 15:52 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Mwa in Spa was het natuurlijk wel enigszins zo. Niet met hele punten, maar wel raar.
Alleen zit je in Suzuka redelijk vast wat daglicht betreft, kort na de podiumceremonie was het al goed donkerquote:Op zondag 9 oktober 2022 15:55 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ze willen situaties voorkomen zoals destijds in Canada, maar dat was juist geniaal
Ik snap ook niet waarom je zoiets zou willen voorkomen. Natuurlijk moet je er op een gegeven moment een eind aan breien, maar waarom moet dat per se zsm? Wat maakt het uit als een race 1 of 2 uur uitloopt? Zo vaak gebeurt het nou ook weer niet.quote:Op zondag 9 oktober 2022 15:55 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ze willen situaties voorkomen zoals destijds in Canada, maar dat was juist geniaal
Maar eigenlijk vind ik ook dat ze de race gewoon op een voldoende vroeg tijdstip moeten houden, ook al moeten wij er dan (nog) vroeger voor opstaan. En nee, ik ben bepaald geen ochtendmens.quote:Op zondag 9 oktober 2022 15:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Alleen zit je in Suzuka redelijk vast wat daglicht betreft, kort na de podiumceremonie was het al goed donker
Eens, ook voor je publiek.quote:Op zondag 9 oktober 2022 15:58 schreef Jane het volgende:
[..]
Maar eigenlijk vind ik ook dat ze de race gewoon op een voldoende vroeg tijdstip moeten houden, ook al moeten wij er dan (nog) vroeger voor opstaan. En nee, ik ben bepaald geen ochtendmens.
Toto was niet in Japan, begreep ik.quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:00 schreef AnneX het volgende:
Hebben jullie nog een shot van Toto gezien van vandaag hè?
Bijv. voor/na toen Ham aan het inhalen was, althans een poging deed.
Dat is meer iets voor vorig jaar.quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:00 schreef AnneX het volgende:
Hebben jullie nog een shot van Toto gezien van vandaag hè?
Bijv. voor/na toen Ham aan het inhalen was, althans een poging deed.
Een van de meest legendarische races ooit.quote:Op zondag 9 oktober 2022 15:55 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Of in elk geval de mogelijkheid hebben om, bij bepaalde vooruitzichten wat weer betreft, de boel te vervroegen. Maar goed, F1 heeft de flexibiliteit van een baksteen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 15:58 schreef Jane het volgende:
[..]
Maar eigenlijk vind ik ook dat ze de race gewoon op een voldoende vroeg tijdstip moeten houden, ook al moeten wij er dan (nog) vroeger voor opstaan. En nee, ik ben bepaald geen ochtendmens.
Is me vorig jaar met een kwalificatie overkomenquote:Op zondag 9 oktober 2022 16:01 schreef Zorro het volgende:
[..]
Een van de meest legendarische races ooit.
Ik kon die niet zien dus opgenomen. Kom ik uren later thuis kijk i kde opname en dat duurde zo lang dat ik achteraf in de gaten kreeg dat ik ook gewoon de TV aan had kunnen zetten want toen ik thuiskwam waren ze toch nog aan het wachten
Maar is die al kampioen?quote:Op zondag 9 oktober 2022 15:20 schreef Nizno het volgende:
Jongens, zelfs Allard heeft de hand in eigen boezem stoken dat hij niet getwijfeld heeft aan zijn vermoeden dat de FIA fout zat met de punten in beeld en dat hij niet de moeite nam om even te checken of zijn eerste idee wel klopte van geen 100% punten.
Kunnen we er over ophouden?
Het blijft toch alleen maar kamp A tegen over kamp B en geen van beiden kan elkaar overtuigen en wordt vermoeiend als je al om 5u op was...
nee hij mist een puntquote:
Texas here we come!!!!!quote:
Last minute vervroegen is organisatorisch gewoon heel lastig. Hoe zorg je er dan voor dat het publiek er op tijd zit? Hoe zorg je ervoor dat de commentatoren klaar zitten?quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Of in elk geval de mogelijkheid hebben om, bij bepaalde vooruitzichten wat weer betreft, de boel te vervroegen. Maar goed, F1 heeft de flexibiliteit van een baksteen.
Nou ja, niet zozeer last minute. Als het uit het niks komt heb je pech natuurlijk, maar op donderdag of vrijdag werd al gesproken over een erg natte zondag toch? Dan heb je echt nog wel tijd om het twee uur naar voren te halen, zeker in een weekeinde zonder F2 en F3.quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Last minute vervroegen is organisatorisch gewoon heel lastig. Hoe zorg je er dan voor dat het publiek er op tijd zit? Hoe zorg je ervoor dat de commentatoren klaar zitten?
Pas? Ik vond toen ik dat kaartje met kampioenen zag juist dat het relatief vaak gebeurt. Tussen '60 en '85 een flink gat maar verder best vaak.quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:06 schreef Nober het volgende:
Max is pas de achtste wereldkampioen die zijn eerste titel succesvol prolongeert
1952-1953 Alberto Ascari (Ferrari)
1959-1960 Jack Brabham (Cooper-Climax)
1985-1986 Alain Prost (McLaren-TAG)
1994-1995 Michael Schumacher (Benetton-Ford, Benetton-Renault)
1998-1999 Mika Häkkinen (McLaren-Mercedes)
2005-2006 Fernando Alonso (Renault)
2010-2011 Sebastian Vettel (Red Bull-Renault)
2021-2022 Max Verstappen (Red Bull-Honda, Red Bull-Powertrains)
Als je het lang van te voren bekend maakt, zou het idd wel moeten kunnen. Maar ik denk niet dat ze vrijdag al wisten dat het 2 uur voor de race op zondag wel droog zou zijn.quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, niet zozeer last minute. Als het uit het niks komt heb je pech natuurlijk, maar op donderdag of vrijdag werd al gesproken over een erg natte zondag toch? Dan heb je echt nog wel tijd om het twee uur naar voren te halen, zeker in een weekeinde zonder F2 en F3.
Wat is een note?quote:Op zondag 9 oktober 2022 15:44 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ik ga je hier toch echt een note voor geven, sorry
Een telefoonquote:
plus je hebt nog te maken met uitzendschema's van alle tv-partners.quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je het lang van te voren bekend maakt, zou het idd wel moeten kunnen. Maar ik denk niet dat ze vrijdag al wisten dat het 2 uur voor de race op zondag wel droog zou zijn.
Maar als je het vervroegt, heb je meer speling wat bijvoorbeeld het daglicht betreft. Dat ontbrak nu redelijk.quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je het lang van te voren bekend maakt, zou het idd wel moeten kunnen. Maar ik denk niet dat ze vrijdag al wisten dat het 2 uur voor de race op zondag wel droog zou zijn.
Met de hoeveelheid aanbieders die het tegenwoordig via streaming doen zou dat weinig meer uit moeten maken eigenlijk. Of in elk geval steeds minder.quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:15 schreef Nizno het volgende:
[..]
plus je hebt nog te maken met uitzendschema's van alle tv-partners.
Nou ja, daarom zou je de starttijd ter plekke sowieso vroeg genoeg moeten laten plaatsvinden (zeg 14.00 uur ofzo) en dan die maximale duur weer verruimen. Tv-stations willen dat niet, maar de kans dat er dan een min of meer normale raceafstand gereden kan worden neemt wel toe. En dat lijkt me toch ook van belang voor de interesse in de sport in het algemeen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is zo. Maar dat is eigenlijk meer een structureel probleem: misschien is het niet zo handig om een race te plannen vlak voordat het donker wordt. Maar ja, misschien is het überhaupt niet zo slim om een race te plannen tijdens het regenseizoenquote:Op zondag 9 oktober 2022 16:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar als je het vervroegt, heb je meer speling wat bijvoorbeeld het daglicht betreft. Dat ontbrak nu redelijk.
laat ze maar eens beginnen met een goeie bandenploeg die wel goeie wets kan leverenquote:Op zondag 9 oktober 2022 16:17 schreef Jane het volgende:
[..]
Nou ja, daarom zou je de starttijd ter plekke sowieso vroeg genoeg moeten laten plaatsvinden (zeg 14.00 uur ofzo) en dan die maximale duur weer verruimen. Tv-stations willen dat niet, maar de kans dat er dan een min of meer normale raceafstand gereden kan worden neemt wel toe. En dat lijkt me toch ook van belang voor de interesse in de sport in het algemeen.
Dat lost echt niet alles op. Als bijv. de helicopter niet kan opstijgen omdat het weer te slecht is kan de race ook niet starten.quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:21 schreef Nizno het volgende:
[..]
laat ze maar eens beginnen met een goeie bandenploeg die wel goeie wets kan leveren
In Singapore was dat geen probleemquote:Op zondag 9 oktober 2022 16:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is zo. Maar dat is eigenlijk meer een structureel probleem: misschien is het niet zo handig om een race te plannen vlak voordat het donker wordt. Maar ja, misschien is het überhaupt niet zo slim om een race te plannen tijdens het regenseizoen
nee daar ben ik het mee eens maar het is van de zotte dat teams liever op inters rijden dan op de wets omdat de wets sowieso slechter zijn dan de intersquote:Op zondag 9 oktober 2022 16:23 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat lost echt niet alles op. Als bijv. de helicopter niet kan opstijgen omdat het weer te slecht is kan de race ook niet starten.
Heeft ook met de spray te maken. De inters gooien minder water op. Wil niet zeggen dat die full wets niet wel wat beter kunnen, maar vandaag had het uitstel meer met het gebrek aan zicht te maken dan met wat anders.quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:26 schreef Nizno het volgende:
[..]
nee daar ben ik het mee eens maar het is van de zotte dat teams liever op inters rijden dan op de wets omdat de wets sowieso slechter zijn dan de inters
Natuurlijk zijn de wets slechter. Inters zijn ook slechter dan slicks.quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:26 schreef Nizno het volgende:
[..]
nee daar ben ik het mee eens maar het is van de zotte dat teams liever op inters rijden dan op de wets omdat de wets sowieso slechter zijn dan de inters
ze schijnen er gewoon minder grip mee te hebben... althans dat werd gemeld vanmorgenquote:Op zondag 9 oktober 2022 16:27 schreef Zorro het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn de wets slechter. Inters zijn ook slechter dan slicks.
Maar ik heb dat gedeelte niet precies meegekregen waarom dat was hoor. Was het niet alleen maar omdat die nog meer spray gaven (Wat uiteraard ook de bedoeling van die dingen is)
Het gebrek aan zicht speelt idd ook een grote rol bij de beoordeling of het veilig genoeg is om te racen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Heeft ook met de spray te maken. De inters gooien minder water op. Wil niet zeggen dat die full wets niet wel wat beter kunnen, maar vandaag had het uitstel meer met het gebrek aan zicht te maken dan met wat anders.
Daarvoor hoeven ze alleen het stukje "and not resumed" uit de huidige regel te halen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 14:52 schreef heywoodu het volgende:
Kunnen ze het niet gewoon makkelijk maken met een paar 'check points' ofzo?
20% rondjes = 20% punten
40% rondjes = 40% punten
60% rondjes = 60% punten
80% rondjes = 80% punten
100% rondjes = 100% punten
Alles naar boven afgerond voor hele punten, voor het gemak.
Ongeacht hoe die rondjes verreden zijn, of dat zoals nu met een lange vertraging was, of dat met een vroegtijdige rode vlag zonder herstart was, wat dan ook.
Jos verwoordde het goed vanmiddag. Op de wets heb je totaal geen gevoel. Het is alsof ze van plastic zijn. Dat geeft een coureur geen vertrouwen. De inters daarentegen voelen wel goed aan, waardoor de coureurs die liever hebben.quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:27 schreef Zorro het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn de wets slechter. Inters zijn ook slechter dan slicks.
Maar ik heb dat gedeelte niet precies meegekregen waarom dat was hoor. Was het niet alleen maar omdat die nog meer spray gaven (Wat uiteraard ook de bedoeling van die dingen is)
Ja, maar ik snap niet waarom je dat eigenlijk zou willen. Niet voor de eenvoud, want niets is eenvoudiger dan het nu is. Chequered flag = volle punten.quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:40 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Daarvoor hoeven ze alleen het stukje "and not resumed" uit de huidige regel te halen.
Ja maar er staat een provisie: "kunnen" volledige punten gegeven worden.quote:Op zondag 9 oktober 2022 15:41 schreef Nebelwerfer het volgende:
Eensquote:Op zondag 9 oktober 2022 16:50 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja, maar ik snap niet waarom je dat eigenlijk zou willen. Niet voor de eenvoud, want niets is eenvoudiger dan het nu is. Chequered flag = volle punten.
En een plotseling afgebroken races is ook wel daadwerkelijk anders dan een verkorte race, waar je rekening mee kunt houden, natuurlijk. Ik vind eigenlijk de huidige regel helemaal niet raar. Het zou pas raar zijn als ze het nu gingen aanpassen omdat we allemaal (maar vooral de teams!) als een stel sukkels hebben zitten slapen.
Daar zag ik weinig van in bocht 1 in de eerste ronde anders.quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:43 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Jos verwoordde het goed vanmiddag. Op de wets heb je totaal geen gevoel. Het is alsof ze van plastic zijn. Dat geeft een coureur geen vertrouwen. De inters daarentegen voelen wel goed aan, waardoor de coureurs die liever hebben.
Er is nog 1 hele goede reden om hier niet aan te beginnen en de regel zo te houden zoals hij nu is, namelijk om jezelf (als FIA) een hoop extra gezeik te besparen dat je het kampioenschap aan het beïnvloeden bent. Want een kwartiertje eerder of later starten maakt dan mogelijk veel uit in geval van een close bevochten kampioenschap, a la vorig jaar bijvoorbeeld.quote:Op zondag 9 oktober 2022 14:52 schreef heywoodu het volgende:
Kunnen ze het niet gewoon makkelijk maken met een paar 'check points' ofzo?
20% rondjes = 20% punten
40% rondjes = 40% punten
60% rondjes = 60% punten
80% rondjes = 80% punten
100% rondjes = 100% punten
Alles naar boven afgerond voor hele punten, voor het gemak.
Ongeacht hoe die rondjes verreden zijn, of dat zoals nu met een lange vertraging was, of dat met een vroegtijdige rode vlag zonder herstart was, wat dan ook.
“Kunnen” maakt zaken meestal niet beter hebben we al gemerkt.quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:59 schreef wdn het volgende:
[..]
Ja maar er staat een provisie: "kunnen" volledige punten gegeven worden.
Dus het is een beslissing van de leiding.
Omdat er toen misschien teveel water op de baan stond voor inters?quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:01 schreef daNpy het volgende:
[..]
Daar zag ik weinig van in bocht 1 in de eerste ronde anders.
verfris mijn geheugen ffquote:Op zondag 9 oktober 2022 17:04 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
“Kunnen” maakt zaken meestal niet beter hebben we al gemerkt.
Omdat ie nu uitlegt wat iedereen inmiddels al lang begrijpt maar hij vanochtend ook niet inzag?quote:
Er staat overal "will be" toch? Ik zie niks staan dat je als "kunnen" kan lezenquote:Op zondag 9 oktober 2022 16:59 schreef wdn het volgende:
[..]
Ja maar er staat een provisie: "kunnen" volledige punten gegeven worden.
Dus het is een beslissing van de leiding.
17;00 Ziggo of NOS?
[..]
Eens
Masi kon de regels naast zich neer leggen.. los van het resultaat hiervan, was dit natuurlijk niet wat je wil.quote:
maar is dat eerder gebeurdquote:Op zondag 9 oktober 2022 17:07 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Masi kon de regels naast zich neer leggen.. los van het resultaat hiervan, was dit natuurlijk niet wat je wil.
Het is dan niet de regels naast je neerleggen, het is een mogelijkheid in dezelfde regels..quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:07 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Masi kon de regels naast zich neer leggen.. los van het resultaat hiervan, was dit natuurlijk niet wat je wil.
Dat zijn sarcastische pom pomsquote:Op zondag 9 oktober 2022 17:06 schreef Zorro het volgende:
[..]
Omdat ie nu uitlegt wat iedereen inmiddels al lang begrijpt maar hij vanochtend ook niet inzag?
Masi voldeed volgens mij aan de wens van en afspraak met de teams dat er alles aan gedaan zou worden om niet achter de safety car te finishen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:07 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Olav begint het kwijt te rakenquote:Op zondag 9 oktober 2022 17:09 schreef wdn het volgende:
"Gestackte pitstop bij Ferrari" "Oh nee Redbull"
Olav
welke afspraakquote:Op zondag 9 oktober 2022 17:10 schreef Jane het volgende:
[..]
Masi voldeed volgens mij aan de wens van en afspraak met de teams dat er alles aan gedaan zou worden om niet achter de safety car te finishen.
Oh gelukkig, ik was even bang dat je het meende.quote:
Toch is het iets wat je voorkomen moet.quote:
kan wel ja maar er gaan teveel miljarden in om om het zo simpel te makenquote:Op zondag 9 oktober 2022 17:11 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Toch is het iets wat je voorkomen moet.
Volgens mij kunnen heel wat zaken gewoon een stuk simpeler.
Ja nou ik snap acheraf dat het niet echt duidelijk isquote:Op zondag 9 oktober 2022 17:10 schreef Zorro het volgende:
[..]
Oh gelukkig, ik was even bang dat je het meende.
Dat stelt me gerust.
"simpeler" betekent dat het makkelijker wordt misbruik te maken.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:11 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Toch is het iets wat je voorkomen moet.
Volgens mij kunnen heel wat zaken gewoon een stuk simpeler.
Dat is niet wat ik bedoel. Dat Max tóch hard door de bocht ging op banden die geen gevoel gevenquote:Op zondag 9 oktober 2022 17:04 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Omdat er toen misschien teveel water op de baan stond voor inters?
'Afspraak' is misschien niet het goede woord, maar ik heb ff voor je gegoogled. (en ga nu de samenvatting kijken)quote:
Hij had de racelijn en vrij zicht,quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:14 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik bedoel. Dat Max tóch hard door de bocht ging op banden die geen gevoel geven
Dat geloof ik niet. Tenminste niet in elk geval.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:14 schreef wdn het volgende:
[..]
"simpeler" betekent dat het makkelijker wordt misbruik te maken.
thx voor het opzoekenquote:Op zondag 9 oktober 2022 17:15 schreef Jane het volgende:
[..]
'Afspraak' is misschien niet het goede woord, maar ik heb ff voor je gegoogled. (en ga nu de samenvatting kijken)
https://thejudge13.com/20(...)ty-car-at-all-costs/
Omdat ik het logischer vind om punten uit te delen over de verreden afstand in plaats van of die wel of niet is afgebroken.quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:50 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja, maar ik snap niet waarom je dat eigenlijk zou willen. Niet voor de eenvoud, want niets is eenvoudiger dan het nu is. Chequered flag = volle punten.
En een plotseling afgebroken races is ook wel daadwerkelijk anders dan een verkorte race, waar je rekening mee kunt houden, natuurlijk. Ik vind eigenlijk de huidige regel helemaal niet raar. Het zou pas raar zijn als ze het nu gingen aanpassen omdat we allemaal (maar vooral de teams!) als een stel sukkels hebben zitten slapen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |