Nou ja, daarom zou je de starttijd ter plekke sowieso vroeg genoeg moeten laten plaatsvinden (zeg 14.00 uur ofzo) en dan die maximale duur weer verruimen. Tv-stations willen dat niet, maar de kans dat er dan een min of meer normale raceafstand gereden kan worden neemt wel toe. En dat lijkt me toch ook van belang voor de interesse in de sport in het algemeen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je het lang van te voren bekend maakt, zou het idd wel moeten kunnen. Maar ik denk niet dat ze vrijdag al wisten dat het 2 uur voor de race op zondag wel droog zou zijn.
Dat is zo. Maar dat is eigenlijk meer een structureel probleem: misschien is het niet zo handig om een race te plannen vlak voordat het donker wordt. Maar ja, misschien is het überhaupt niet zo slim om een race te plannen tijdens het regenseizoenquote:Op zondag 9 oktober 2022 16:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar als je het vervroegt, heb je meer speling wat bijvoorbeeld het daglicht betreft. Dat ontbrak nu redelijk.
laat ze maar eens beginnen met een goeie bandenploeg die wel goeie wets kan leverenquote:Op zondag 9 oktober 2022 16:17 schreef Jane het volgende:
[..]
Nou ja, daarom zou je de starttijd ter plekke sowieso vroeg genoeg moeten laten plaatsvinden (zeg 14.00 uur ofzo) en dan die maximale duur weer verruimen. Tv-stations willen dat niet, maar de kans dat er dan een min of meer normale raceafstand gereden kan worden neemt wel toe. En dat lijkt me toch ook van belang voor de interesse in de sport in het algemeen.
Dat lost echt niet alles op. Als bijv. de helicopter niet kan opstijgen omdat het weer te slecht is kan de race ook niet starten.quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:21 schreef Nizno het volgende:
[..]
laat ze maar eens beginnen met een goeie bandenploeg die wel goeie wets kan leveren
In Singapore was dat geen probleemquote:Op zondag 9 oktober 2022 16:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is zo. Maar dat is eigenlijk meer een structureel probleem: misschien is het niet zo handig om een race te plannen vlak voordat het donker wordt. Maar ja, misschien is het überhaupt niet zo slim om een race te plannen tijdens het regenseizoen
nee daar ben ik het mee eens maar het is van de zotte dat teams liever op inters rijden dan op de wets omdat de wets sowieso slechter zijn dan de intersquote:Op zondag 9 oktober 2022 16:23 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat lost echt niet alles op. Als bijv. de helicopter niet kan opstijgen omdat het weer te slecht is kan de race ook niet starten.
Heeft ook met de spray te maken. De inters gooien minder water op. Wil niet zeggen dat die full wets niet wel wat beter kunnen, maar vandaag had het uitstel meer met het gebrek aan zicht te maken dan met wat anders.quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:26 schreef Nizno het volgende:
[..]
nee daar ben ik het mee eens maar het is van de zotte dat teams liever op inters rijden dan op de wets omdat de wets sowieso slechter zijn dan de inters
Natuurlijk zijn de wets slechter. Inters zijn ook slechter dan slicks.quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:26 schreef Nizno het volgende:
[..]
nee daar ben ik het mee eens maar het is van de zotte dat teams liever op inters rijden dan op de wets omdat de wets sowieso slechter zijn dan de inters
ze schijnen er gewoon minder grip mee te hebben... althans dat werd gemeld vanmorgenquote:Op zondag 9 oktober 2022 16:27 schreef Zorro het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn de wets slechter. Inters zijn ook slechter dan slicks.
Maar ik heb dat gedeelte niet precies meegekregen waarom dat was hoor. Was het niet alleen maar omdat die nog meer spray gaven (Wat uiteraard ook de bedoeling van die dingen is)
Het gebrek aan zicht speelt idd ook een grote rol bij de beoordeling of het veilig genoeg is om te racen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Heeft ook met de spray te maken. De inters gooien minder water op. Wil niet zeggen dat die full wets niet wel wat beter kunnen, maar vandaag had het uitstel meer met het gebrek aan zicht te maken dan met wat anders.
Daarvoor hoeven ze alleen het stukje "and not resumed" uit de huidige regel te halen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 14:52 schreef heywoodu het volgende:
Kunnen ze het niet gewoon makkelijk maken met een paar 'check points' ofzo?
20% rondjes = 20% punten
40% rondjes = 40% punten
60% rondjes = 60% punten
80% rondjes = 80% punten
100% rondjes = 100% punten
Alles naar boven afgerond voor hele punten, voor het gemak.
Ongeacht hoe die rondjes verreden zijn, of dat zoals nu met een lange vertraging was, of dat met een vroegtijdige rode vlag zonder herstart was, wat dan ook.
Jos verwoordde het goed vanmiddag. Op de wets heb je totaal geen gevoel. Het is alsof ze van plastic zijn. Dat geeft een coureur geen vertrouwen. De inters daarentegen voelen wel goed aan, waardoor de coureurs die liever hebben.quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:27 schreef Zorro het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn de wets slechter. Inters zijn ook slechter dan slicks.
Maar ik heb dat gedeelte niet precies meegekregen waarom dat was hoor. Was het niet alleen maar omdat die nog meer spray gaven (Wat uiteraard ook de bedoeling van die dingen is)
Ja, maar ik snap niet waarom je dat eigenlijk zou willen. Niet voor de eenvoud, want niets is eenvoudiger dan het nu is. Chequered flag = volle punten.quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:40 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Daarvoor hoeven ze alleen het stukje "and not resumed" uit de huidige regel te halen.
Ja maar er staat een provisie: "kunnen" volledige punten gegeven worden.quote:Op zondag 9 oktober 2022 15:41 schreef Nebelwerfer het volgende:
Betekent dit ook dat wanneer je vandaag maar 2 of 3 rondes had gereden er hele punten gegeven zouden worden?
Eensquote:Op zondag 9 oktober 2022 16:50 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja, maar ik snap niet waarom je dat eigenlijk zou willen. Niet voor de eenvoud, want niets is eenvoudiger dan het nu is. Chequered flag = volle punten.
En een plotseling afgebroken races is ook wel daadwerkelijk anders dan een verkorte race, waar je rekening mee kunt houden, natuurlijk. Ik vind eigenlijk de huidige regel helemaal niet raar. Het zou pas raar zijn als ze het nu gingen aanpassen omdat we allemaal (maar vooral de teams!) als een stel sukkels hebben zitten slapen.
Daar zag ik weinig van in bocht 1 in de eerste ronde anders.quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:43 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Jos verwoordde het goed vanmiddag. Op de wets heb je totaal geen gevoel. Het is alsof ze van plastic zijn. Dat geeft een coureur geen vertrouwen. De inters daarentegen voelen wel goed aan, waardoor de coureurs die liever hebben.
Er is nog 1 hele goede reden om hier niet aan te beginnen en de regel zo te houden zoals hij nu is, namelijk om jezelf (als FIA) een hoop extra gezeik te besparen dat je het kampioenschap aan het beïnvloeden bent. Want een kwartiertje eerder of later starten maakt dan mogelijk veel uit in geval van een close bevochten kampioenschap, a la vorig jaar bijvoorbeeld.quote:Op zondag 9 oktober 2022 14:52 schreef heywoodu het volgende:
Kunnen ze het niet gewoon makkelijk maken met een paar 'check points' ofzo?
20% rondjes = 20% punten
40% rondjes = 40% punten
60% rondjes = 60% punten
80% rondjes = 80% punten
100% rondjes = 100% punten
Alles naar boven afgerond voor hele punten, voor het gemak.
Ongeacht hoe die rondjes verreden zijn, of dat zoals nu met een lange vertraging was, of dat met een vroegtijdige rode vlag zonder herstart was, wat dan ook.
“Kunnen” maakt zaken meestal niet beter hebben we al gemerkt.quote:Op zondag 9 oktober 2022 16:59 schreef wdn het volgende:
[..]
Ja maar er staat een provisie: "kunnen" volledige punten gegeven worden.
Dus het is een beslissing van de leiding.
Omdat er toen misschien teveel water op de baan stond voor inters?quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:01 schreef daNpy het volgende:
[..]
Daar zag ik weinig van in bocht 1 in de eerste ronde anders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |