quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:17 schreef Maanvis het volgende:
Doornbos zeikt ff Alard kalff af, met zijn 'het gas werkt 2 kanten op' , noemt zijn naam niet
3 punten voor pole, 2 voor #2, 1 voor #3quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:16 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Omdat ik het logischer vind om punten uit te delen over de verreden afstand in plaats van of die wel of niet is afgebroken.
Volgens mij startten ze de race op inters. De herstart was pas op full wets.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:14 schreef daNpy het volgende: [..] Dat is niet wat ik bedoel. Dat Max tch hard door de bocht ging op banden die geen gevoel geven
![]()
Ik was niet serieus.quote:
Zei Allard toch ook?quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:24 schreef Maanvis het volgende:
Kijk, @:tijn , Olav zegt gewoon dat "We ons moeten schamen dat we die regel niet kenden "
die heb ik niet meer gehoordquote:
Het is ook wel zo dat het goed zou zijn als ze beter op de hoogte zijn van de regels, dat wil ik niet weerleggen hoor. Dat geldt voor de commentators, de journalisten, maar vooral voor de teams zelf.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:24 schreef Maanvis het volgende:
Kijk, @:tijn , Olav zegt gewoon dat "We ons moeten schamen dat we die regel niet kenden "
Dat weet ik. En ik zei hetzelfde als jij.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:26 schreef Maanvis het volgende:
[..]
die heb ik niet meer gehoord
maar hier zat iedereen te zeiken dat eerst race control het maar had moeten zeggen tijdens de wedstrijd, en toen bleek dat die wat anders te doen hebben moet de communciatieafdeling maar alle twitter berichten gaan corrigeren oid
iedereen die jij volgtquote:Op zondag 9 oktober 2022 17:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is ook wel zo dat het goed zou zijn als ze beter op de hoogte zijn van de regels, dat wil ik niet weerleggen hoor. Dat geldt voor de commentators, de journalisten, maar vooral voor de teams zelf.
Ik denk alleen dat wanneer edereen het mis heeft, je verder moet kijken of er niet een onderliggend probleem is dat je kunt aanpakken.
Er waren er hier op FOK! genoeg die het zeiden maar die werden overschreeuwdquote:Op zondag 9 oktober 2022 17:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Welke prominent zag het tijdens de race wel goed?
Is dat zo? Ik heb die posts niet gezien.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:31 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Er waren er hier op FOK! genoeg die het zeiden maar die werden overschreeuwd
Berger bij FOXquote:Op zondag 9 oktober 2022 17:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is ook wel zo dat het goed zou zijn als ze beter op de hoogte zijn van de regels, dat wil ik niet weerleggen hoor. Dat geldt voor de commentators, de journalisten, maar vooral voor de teams zelf.
Ik denk alleen dat wanneer edereen het mis heeft, je verder moet kijken of er niet een onderliggend probleem is dat je kunt aanpakken.
Ik ook niet, maar het was wel leuk geweest als dat zo was tochquote:Op zondag 9 oktober 2022 17:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik heb die posts niet gezien.
Heeft er berhaupt iemand gereageerd toen de virtuele punten in beeld kwamen? Ik zag het ook wel, maar ging er gemakshalve vanuit dat het een fout was zoals iedereenquote:Op zondag 9 oktober 2022 17:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar het was wel leuk geweest als dat zo was toch
TIJDENS de race of vlak na afloop? Wie dan?quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:31 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Er waren er hier op FOK! genoeg die het zeiden maar die werden overschreeuwd
Ja. En iedereen riep dat het niet kloptequote:Op zondag 9 oktober 2022 17:35 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Heeft er berhaupt iemand gereageerd toen de virtuele punten in beeld kwamen? Ik zag het ook wel, maar ging er gemakshalve vanuit dat het een fout was zoals iedereen
Melroy en Nelosn hequote:Op zondag 9 oktober 2022 17:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja. En iedereen riep dat het niet klopte
Nee hoor. Ook op F1TV en op Sky en op GP Radio etcquote:
ja die lulden allemaal melroy en nelson na natuurlijkquote:Op zondag 9 oktober 2022 17:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee hoor. Ook op F1TV en op Sky en op GP Radio etc
quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:40 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ja die lulden allemaal melroy en nelson na natuurlijk
ja ze zullen gedacht hebben als die 2 zonder enige autosportcommentaarervaring meteen in de f1 kunnen presenteren, dan moeten het wel natuurtalenten met oneindige kennis zijnquote:
Ik denk dat DRS ook niet meer zo nodig is met auto's die goed kunnen volgen, zoals we nu hebben.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:34 schreef wdn het volgende:
En eens met die aan de tafel: zonder DRS is het leuker
MGU-H wordt ook afgeschaft dus dan hebben de auto's minder electrische boost... dus msschien nog maar houden?quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat DRS ook niet meer zo nodig is met auto's die goed kunnen volgen, zoals we nu hebben.
Alleen heeft in ieder geval Nelson RUIME autosportcomnentaarervaringquote:Op zondag 9 oktober 2022 17:41 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ja ze zullen gedacht hebben als die 2 zonder enige autosportcommentaarervaring meteen in de f1 kunnen presenteren, dan moeten het wel natuurtalenten met oneindige kennis zijn
Auto's krijgen juist meer elektrische boost want de motor wordt sterker. 500 pk of zo dacht ikquote:Op zondag 9 oktober 2022 17:43 schreef Maanvis het volgende:
[..]
MGU-H wordt ook afgeschaft dus dan hebben de auto's minder electrische boost... dus msschien nog maar houden?
oh welke klasses dan, ik heb 'm nog niet gehoordquote:Op zondag 9 oktober 2022 17:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Alleen heeft in ieder geval Nelson RUIME autosportcomnentaarervaring
Singapore is een paar keer op die manier afgelopen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:43 schreef Jane het volgende:
Heeft iemand hier toevallig een overzicht van alle F1 races ooit die afgevlagd zijn vanwege het verstrijken van de tijd ipv het rijden van de volledige afstand? Ik probeer het te googelen, maar kan het niet vinden. Is het vr dit jaar berhaupt ooit voorgekomen?
Voor de duidelijkheid: ik bedoel dus niet races met een rode vlag die niet hervat zijn.
Vorige week Singaporequote:Op zondag 9 oktober 2022 17:43 schreef Jane het volgende:
Heeft iemand hier toevallig een overzicht van alle F1 races ooit die afgevlagd zijn vanwege het verstrijken van de tijd ipv het rijden van de volledige afstand? Ik probeer het te googelen, maar kan het niet vinden. Is het vr dit jaar berhaupt ooit voorgekomen?
Voor de duidelijkheid: ik bedoel dus niet races met een rode vlag die niet hervat zijn.
maar opladen kan alleen nog met remmenquote:Op zondag 9 oktober 2022 17:44 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Auto's krijgen juist meer elektrische boost want de motor wordt sterker. 500 pk of zo dacht ik
Ze krijgen zelfs meer elektrisch vermogen, want de MGU-K moet 50% van het vermogen gaan leveren.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:43 schreef Maanvis het volgende:
[..]
MGU-H wordt ook afgeschaft dus dan hebben de auto's minder electrische boost... dus msschien nog maar houden?
Endurancequote:Op zondag 9 oktober 2022 17:44 schreef Maanvis het volgende:
[..]
oh welke klasses dan, ik heb 'm nog niet gehoord
Ja, ik bedoel eigenlijk vr dit huidige seizoen.quote:
Klopt. Dus ik weet niet precies hoe ze dat doen. Volgens mij laden ze de accu ook bij via de ICE. Weet niet de precieze details.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:45 schreef Maanvis het volgende:
[..]
maar opladen kan alleen nog met remmen
dat is MGU-H die draait mee met de turboquote:Op zondag 9 oktober 2022 17:46 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Klopt. Dus ik weet niet precies hoe ze dat doen. Volgens mij laden ze de accu ook bij via de ICE. Weet niet de precieze details.
Genoeg. O.a. Spanje '74, Monsco '75, Singapore 2017, etc.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:43 schreef Jane het volgende:
Dit artikel lijkt een mengeling van beiden te bevatten: zowel de races die o.b.v. tijd eindigden als de races die voortijdig werden afgevlagd.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:43 schreef Jane het volgende:
Ben niet zo van de gekunstelde records. Belangrijksten: aantal wins. Aantal WDC's.quote:
Verrassend dat je daar op hamertquote:Op zondag 9 oktober 2022 17:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ben niet zo van de gekunstelde records. Belangrijksten: aantal wins. Aantal WDC's.
Volgende keer wat minder azijn door de saladedressingquote:Op zondag 9 oktober 2022 17:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ben niet zo van de gekunstelde records. Belangrijksten: aantal wins. Aantal WDC's.
Ja, maar zijn link deed het niet, dus toch bedankt (allebei).quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:47 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dit artikel lijkt een mengeling van beiden te bevatten: zowel de races die o.b.v. tijd eindigden als de races die voortijdig werden afgevlagd.
edit: Starflyer![]()
Nog steeds een fan.quote:
Dat gat had groter geweest met de hele race afstandquote:
Ik had juist begrepen dat auto's straks veel meer elektrische power dan nu gaan hebben.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:43 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Me too. Al kijk ik pas va 1994quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:50 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Nog steeds een fan.
Misschien ook vanwege het hart in de keel, Imola 1989.
Quote het even voor laterquote:Op zondag 9 oktober 2022 17:49 schreef ChevyCaprice het volgende:
Maar goed: Verstappen reed een sterk seizoen.
Zag ik (slechts de helft was gekopieerd) en daarna de post ge-edit.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:49 schreef Jane het volgende:
[..]
Ja, maar zijn link deed het niet, dus toch bedankt (allebei).
Mwa, dit record staat redelijk op zichzelf.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Lijkt me wel ja, hoewel er per extra ronde ook meer ellende had kunnen gebeuren in deze omstandigheden. Maar tochquote:Op zondag 9 oktober 2022 17:50 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dat gat had groter geweest met de hele race afstand
Wel grappig dat je nu op de voorvleugelcams zelfs al meer formule E achtig geluid hoort dan formule 1quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik had juist begrepen dat auto's straks veel meer elektrische power dan nu gaan hebben.
Een dramatisch jaar om mee te beginnen.quote:
Het is en blijft eigenlijk onmogelijk om coureurs uit al die verschillende tijdperken te vergelijken.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:52 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Mwa, dit record staat redelijk op zichzelf.
Aantal wins is heel erg afhankelijk van het aantal races in een seizoen. Fangio heeft 'slechts' 24 race wins, toch is de hele wereld en haar moeder het er mee eens dat Fangio een 'grotere' rijder was dan bijvoorbeeld Vettel.
Daarom is WDC's eigenlijk beter. Want die is sowieso maar 1x per jaar.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:52 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Mwa, dit record staat redelijk op zichzelf.
Aantal wins is heel erg afhankelijk van het aantal races in een seizoen. Fangio heeft 'slechts' 24 race wins, toch is de hele wereld en haar moeder het er mee eens dat Fangio een 'grotere' rijder was dan bijvoorbeeld Vettel.
Vooral per race/seizoen. Absoluut is lastig te vergelijken nu er steeds meer races komen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:48 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Per jaren deelname dan. Anders is het nog lastig te vergelijken.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:57 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Daarom is WDC's eigenlijk beter. Want die is sowieso maar 1x per jaar.
En is wel interessant om te bedenken hoeveel mensen Vettel hebben gekend en hoeveel Fangio. Sport was natuurlijk groter in Vettels tijd maar Fangio hebben mensen langer kunnen herinneren
Fangio... zo iemand leerde je kennen in de Polygoon-journaals.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:57 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
En is wel interessant om te bedenken hoeveel mensen Vettel hebben gekend en hoeveel Fangio. Sport was natuurlijk groter in Vettels tijd maar Fangio hebben mensen langer kunnen herinneren
Wel? Oh dat kan verklaren dan, stream was te laat dus ik heb geen bandeninfo gezien maar dacht dat het sowieso wet race was.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:20 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Volgens mij startten ze de race op inters. De herstart was pas op full wets.
WDC's is inderdaad wel beter, maar ook die statistiek geeft geen compleet beeld. Het WDC is namelijk voor een groot deel afhankelijk van de auto en de rest van het team en slechts deels van de rijder. Max had zijn 2 kampioenschappen niet kunnen winnen met een Williams. WDC betekent eigenlijk: top-auto en beter dan je teamgenoot.quote:Op zondag 9 oktober 2022 17:57 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat is absoluut waar. Daarvoor verschillen de auto's en regels te veel, zowel per seizoen als in de historie.quote:Het is en blijft eigenlijk onmogelijk om coureurs uit al die verschillende tijdperken te vergelijken.
Dan scheelt het dat er net na spa nieuwe regels waren en de FIA zelf deze wel kende en toepastequote:Op zondag 9 oktober 2022 18:05 schreef Jane het volgende:
Als ik die lijst met niet-volledige races zo doorkijk, heeft de situatie van vandaag kennelijk nog nooit plaatsgevonden. Wel dat de race afgevlagd wordt op het verstrijken van de 2 uur, maar in alle andere gevallen werd dan alsnog bijna het volledig aantal laps gereden en niet maar net de helft.
Ja, ze begonnen op inters.quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:01 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wel? Oh dat kan verklaren dan, stream was te laat dus ik heb geen bandeninfo gezien maar dacht dat het sowieso wet race was.
Maar de huidige tegels bestaan toch ook pas sinds dit jaar? Voorgaande jaren was de kans op een situatie als vandaag ook veel kleinerquote:Op zondag 9 oktober 2022 18:05 schreef Jane het volgende:
Als ik die lijst met niet-volledige races zo doorkijk, heeft de situatie van vandaag kennelijk nog nooit plaatsgevonden. Wel dat de race afgevlagd wordt op het verstrijken van de 2 uur, maar in alle andere gevallen werd dan alsnog bijna het volledig aantal laps gereden en niet maar net de helft.
I knowquote:Op zondag 9 oktober 2022 17:54 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Een dramatisch jaar om mee te beginnen.
Voor Berger ook een dramatisch jaar, want hij kende Ratzenberger (een landgenoot) heel goed en hij was een goeie vriend van Senna.
op 1 na toch?quote:
De regels v.w.b. maximale duur gelden vanaf vorig jaar en die zorgen er idd voor dat dit soort situaties vaker kan (gaan) voorkomen.quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:09 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar de huidige tegels bestaan toch ook pas sinds dit jaar? Voorgaande jaren was de kans op een situatie als vandaag ook veel kleiner
ben al op zoekquote:Op zondag 9 oktober 2022 18:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, iemand achterin, ik weet niet meer wie.
Zeker. Maar er was meer. Zoals de omstandigheden waaronder gepresteerd moest worden. Tot in de jaren 80 reden de coureurs eigenlijk in rijdende brandbommen. Levensgevaarlijk.quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:02 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Dat is absoluut waar. Daarvoor verschillen de auto's en regels te veel, zowel per seizoen als in de historie.
Jaquote:Op zondag 9 oktober 2022 18:08 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Gewoon ja zeggen![]()
Sorry, zit vandaag blijkbaar een beetje in een leeftijdscrisis![]()
Kloptquote:Op zondag 9 oktober 2022 18:15 schreef Nizno het volgende:
in de formation lap staat een lijstje met iedereen inters, dus dan zou het alleen gasly kunnen zijn
Ik dacht dat Gasly wets hadquote:Op zondag 9 oktober 2022 18:18 schreef Nizno het volgende:
nope gasly had ook inters,
dan geen idee hoe ik er bij kom dat er 1 niet op inters stond
ik zag hem en zn rolex ook op de intersquote:Op zondag 9 oktober 2022 18:22 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Ik dacht dat Gasly wets had
De rationele ik is blij dat ik die tijd niet heb meegemaakt, want ik zit niet te wachten op een dode per 2 races. Maar dat gevaar heeft natuurlijk ook een bepaalde aantrekkingskracht. Gelukkig zijn er nog beeldenquote:Op zondag 9 oktober 2022 18:16 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Zeker. Maar er was meer. Zoals de omstandigheden waaronder gepresteerd moest worden. Tot in de jaren 80 reden de coureurs eigenlijk in rijdende brandbommen. Levensgevaarlijk.
Coureurs van destijds waren toch vaak andere types en werden eerder als helden gezien, want je moest echt wel tegen het gevaar kunnen. En velen gaven het gewoon toe: we houden eigenlijk wel van die wedstrijd met zowel tegenstanders, jezelf als Magere Hein.
Ze moesten hard zijn, en kregen steeds meer eelt op hun ziel.
Als je oude interviews met coureurs ziet, dan wordt er veel gesproken over de dood. Je ziet dan, op Youtube, jonge gasten reageren met "wtf voor lul is die interviewer? Hij is puur op sensatie uit." Maar zo was het destijds gewoon. En de coureurs praatten er eerlijk over, en hadden nauwelijks problemen met zulke vragen.
Sommigen stonden, kort voor de race, nog te kotsen van angst in de pits. Zoals de stoere playboy James Hunt. Maar als de vlag viel, of als het licht op groen sprong, dan was alles gericht op racen en presteren.
Ik weet nog hoe heftig ik schrok toen Grosjean crashte in Bahrain 2020. Een laaiende vuurzee. Dat had ik lang niet meer gezien. Echt een bizarre crash. En, dankzij de veiligheidsmaatregelen (halo!), gelukkig met een goede afloop.
Allebei gezien uiteraardquote:Op zondag 9 oktober 2022 18:23 schreef Mano_ het volgende:
[..]
De rationele ik is blij dat ik die tijd niet heb meegemaakt, want ik zit niet te wachten op een dode per 2 races. Maar dat gevaar heeft natuurlijk ook een bepaalde aantrekkingskracht. Gelukkig zijn er nog beelden
De film Rush (tevens fenomenale band![]()
) geeft dat gevoel en die heldenstatus wel goed weer. Volgens iemand die er niet bij was... De docu Senna ook. Kippenvel.
Ja.quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:23 schreef Mano_ het volgende:
[..]
De rationele ik is blij dat ik die tijd niet heb meegemaakt, want ik zit niet te wachten op een dode per 2 races. Maar dat gevaar heeft natuurlijk ook een bepaalde aantrekkingskracht. Gelukkig zijn er nog beelden
) geeft dat gevoel en die heldenstatus wel goed weer. Volgens iemand die er niet bij was... De docu Senna ook. Kippenvel.
Toen Ratzenberger en Senna overleden had ik nog niet echt door wat er gebeurd was, maar toch kwam die docu wel ff binnen hier.quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Allebei gezien uiteraardDe laatste pas recent trouwens. Kwam er iedere keer niet van. Senna vs Brundle had ik al wel gezien.
Le Mansquote:Op zondag 9 oktober 2022 18:28 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ja.
Rush is 'a bloody masterpiece'.
En dan te bedenken dat Niki Lauda in Zandvoort 1973, na een vraag van een journalist "waarom stopten jullie niet om Williamson te helpen?" reageerde met "ik word betaald om te racen, niet om uit te stappen."
Een andere briljante racefilm is Le Mans (1971), met o.a. Steve McQueen.
De nieuwe band van Alex Lifeson is ook wel tof, beetje kruising tussen the Gathering en Garbage;quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:23 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Hahaha, de toon van de draad verandert in een film- en documentaire-topic met veel grijsaards en oudere dames die ergens nog een poster hebben van Jochen Rindt en James Hunt.quote:Op zondag 9 oktober 2022 18:30 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Le Mans![]()
En Grand Prix uit 1966.
Met de allereerste McLaren F1 wagen in de hoofdrol
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |