SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
quote:I hate to say it, but yes. Flattening Kiev is in order, but that probably won't be enough. Lord, have mercy.
2 m
Een masterpiece dus.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 10:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar de hele zwarte zeevloot dobbert daar in de buurt.
Ik zie oekraine er niet voor aan om zelfmoord acties te ondernemen. Oekraine geeft om haar mensen, itt rus.
Stopt niet de aanvoer naar de Krim? Nou, het maakt het anders wel heel moeilijk. Hoevaak moet je heen-en-weer varen om alles wat in een trein past naar de Krim te brengen?quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 10:06 schreef Heph844 het volgende:
Mick Ryan had trouwens nog wel een interessante gedachte. Deze aanval stopt niet de aanvoer naar de Krim, maar maakt Melitopol wel des te crucialer voor de Russen. Hij verwacht meer Russische versterkingen in het zuiden, waardoor er weer kwetsbaarheden gaan ontstaan in andere gebieden die de Russen proberen te verdedigen.
Geen van de partijen zou het ooit toegeven, maar de kans dat een munitietruck spontaan boem zei na het ophalen van 50 jaar oude munitie die niet onder de beste omstandigheden is opgeslagen is ook niet bepaald 0.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 10:05 schreef Nattekat het volgende:
Dit is echt zo gigantisch slecht voor Rusland dat ik me eigenlijk niet kan voorstellen dat ze het zelf gedaan hebben, maar toch zie ik Oekraïne daar überhaupt niet in de buurt komen.
Het getuigt hoe dan ook van gigantische incompetentie.
Volgens mij ATACMS waarvan oekraine en de VS blijven doen alsof oekraine ze niet heeft.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 10:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Een masterpiece dus.
En precies wanneer die brandstoftrein langsreed.
En dan te bedenken dat er geen goede snelle spoorwegverbinding over land is naar de Krim.
Dat ziet er heel anders uit, en zou wel heel toevallig zijn dat er net een trein met brandstof voorbij rijdt.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 10:09 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Geen van de partijen zou het ooit toegeven, maar de kans dat een munitietruck spontaan boem zei na het ophalen van 50 jaar oude munitie die niet onder de beste omstandigheden is opgeslagen is ook niet bepaald 0.
Ik denk niet dat de explosie van die truck kwam.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 10:09 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Geen van de partijen zou het ooit toegeven, maar de kans dat een munitietruck spontaan boem zei na het ophalen van 50 jaar oude munitie die niet onder de beste omstandigheden is opgeslagen is ook niet bepaald 0.
Het is wel wat de Russen nu beweren volgens RT.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 10:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de explosie van die truck kwam.
Nee, dat zou echt bizar zijn. Miljarden aan artillerie en raketsystemen ok, maar een kleine boot of duikboot gaat echt te ver.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 10:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk leent geen enkel land en duikboot uit.
Die Russen kunnen zo veel beweren.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 10:11 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het is wel wat de Russen nu beweren volgens RT.
Het wegdek zelf ziet er niet beschadigd uit. Maar dat stuk weg lijkt gewoon opgetild en neergekwakt.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 10:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de explosie van die truck kwam.
Dat is het. Het wordt lastiger en kwetsbaarder. En gaat via ongebruikelijke routes. Aanvoeren kan in principe altijd, al was het maar via een luchtbrugquote:Op zaterdag 8 oktober 2022 10:08 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Stopt niet de aanvoer naar de Krim? Nou, het maakt het anders wel heel moeilijk. Hoevaak moet je heen-en-weer varen om alles wat in een trein past naar de Krim te brengen?
https://www.rt.com/russia(...)ge-caused-explosion/quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 10:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die Russen kunnen zo veel beweren.
Voor de goede orde hoor ik wel graag of volgens jou de russen dit zelf gedaan hebben of toch de geallieerden?quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 10:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Het wegdek zelf ziet er niet beschadigd uit. Maar dat stuk weg lijkt gewoon opgetild en neergekwakt.
Ik zet mijn geld op een explosie van onderaf in.
Want trein is de enige andere optie?quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 10:13 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
https://www.rt.com/russia(...)ge-caused-explosion/
Weet niet hoe ik telegram beelden kan linken hier, maar imho komt de knal niet van de trein.
In de filmpjes is duidelijk te zien dat de weg op 2 plekken in het water ligt. en daar zit dan 300 meter tussen ofzo.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 10:11 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Nee, dat zou echt bizar zijn. Miljarden aan artillerie en raketsystemen ok, maar een kleine duikboot gaat echt te ver.
https://www.forbes.com/si(...)one/?sh=20f408457a77
[ afbeelding ]
De knal is toch wel echt enorm hoor. Dat was niet even een Himarsje.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 10:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Want trein is de enige andere optie?
De Russen noemen zichzelf de geallieerden. Dus moest wel lachen om jouw vraag.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 10:13 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Voor de goede orde hoor ik wel graag of volgens jou de russen dit zelf gedaan hebben of toch de geallieerden?
Sta je überhaupt wel open voor optie boot?quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 10:15 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De knal is toch wel echt enorm hoor. Dat was niet even een Himarsje.
Linkje naar dat telegram bericht?quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 10:13 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
https://www.rt.com/russia(...)ge-caused-explosion/
Weet niet hoe ik telegram beelden kan linken hier, maar imho komt de knal niet van de trein.
quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 10:16 schreef capricia het volgende:
[..]
De Russen noemen zichzelf de geallieerden. Dus moest wel lachen om jouw vraag.
Denk dat je wat groter nodig hebtquote:Op zaterdag 8 oktober 2022 10:11 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Nee, dat zou echt bizar zijn. Miljarden aan artillerie en raketsystemen ok, maar een kleine boot of duikboot gaat echt te ver.
https://www.forbes.com/si(...)one/?sh=20f408457a77
[ afbeelding ]
Vooralsnog ga ik er niet vanuit de Russen (dus de geallieerden) dit gedaan hebben.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 10:17 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Dit is ondertussen wel de vraag ontwijken ipv beantwoorden....
Heb je de knal zelf gezien? Die is niet van onder het wegdek.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 10:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Sta je überhaupt wel open voor optie boot?
Bedoel je dat filmpje waarop precies niets te zien is?quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 10:19 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Heb je de knal zelf gezien? Die is niet van onder het wegdek.
Je ziet het letterlijk vanuit de boot gebeuren, die had momentum dus na de ontploffing van bovenaf, als je dat denkt, zou de boot nog wat door moeten varen weliswaar gehavend.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 10:19 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Heb je de knal zelf gezien? Die is niet van onder het wegdek.
Ja het enige wat je nodig hebt is een beetje gesmeerd logistiek apparaat. Oh wacht.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 10:12 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Dat is het. Het wordt lastiger en kwetsbaarder. En gaat via ongebruikelijke routes. Aanvoeren kan in principe altijd, al was het maar via een luchtbrug
En geld om de brug te repareren.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 10:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja het enige wat je nodig hebt is een beetje gesmeerd logistiek apparaat. Oh wacht.
Maar dan is het dus wel een boot geweest. Anders kan je geen bommen planten.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 10:21 schreef speknek het volgende:
Denk inderdaad niet dat het een boot was, maar toch "gewoon" geplante bommen. Zou ook wat beter verklaren dat de trein tegelijkertijd ook geraakt was.
[ twitter ]
Deze tweet, onderste, op het einde draait hij zich om en zie je dat ~300 meter verder er ook een wegsegment in het water ligt.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 10:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bedoel je dat filmpje waarop precies niets te zien is?
Na bestuderen van beelden: Nee.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 10:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Sta je überhaupt wel open voor optie boot?
Ja ook Goeiemorgen. Brugje naar de Krim is kapoet!quote:
Dus een explosie van een kleine truck kan wel twee plekken wegslaanquote:Op zaterdag 8 oktober 2022 10:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Deze tweet, onderste, op het einde draait hij zich om en zie je dat ~300 meter verder er ook een wegsegment in het water ligt.
[ twitter ]
https://www.dumpert.nl/item/100043031_863b159f op 11 seconden. Felste geel is op en naast het wegdek. Niet eronder.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 10:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bedoel je dat filmpje waarop precies niets te zien is?
Het is niet een halfbakken actie. Ik vermoed dat er, gegeven de technologie die Oekraïne voorhanden heeft wel een uitstekende berekening en planning aan vooraf gegaan is.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 10:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus een explosie van een kleine truck kan wel twee plekken wegslaan
Kan prima met een Submarine-launched cruise missile.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 09:51 schreef quirina het volgende:
-knip-.
Kan een onderzeeër een brug kapot schieten?
Je ziet daar goed dat de explosie van onderen kwam.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 10:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Deze tweet, onderste, op het einde draait hij zich om en zie je dat ~300 meter verder er ook een wegsegment in het water ligt.
[ twitter ]
Het lijkt me ook dat het de voorste vrachtwagen aan de rechterkant is.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 10:26 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
https://www.dumpert.nl/item/100043031_863b159f op 11 seconden. Felste geel is op en naast het wegdek. Niet eronder.
Een deel van oorlog is de aanvoerlijnen van je vijand zoveel mogelijk afsnijden.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 10:29 schreef zoost het volgende:
Nu zal Putin wel eieren voor zijn geld gaan kiezen en zijn troepen terugtrekken en excuses en herstelbetalingen aanbieden.
Ongetwijfeld niet maar het maakt de situatie in Oekraine voor de Russische troepen wel flink lastiger.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 10:29 schreef zoost het volgende:
Nu zal Putin wel eieren voor zijn geld gaan kiezen en zijn troepen terugtrekken en excuses en herstelbetalingen aanbieden.
FUMINGquote:
Een belangrijk deel van oorlog zelfs, zou ik willen stellen.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 10:31 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Een deel van oorlog is de aanvoerlijnen van je vijand zoveel mogelijk afsnijden.
Dat is hier gedaan.
Nou, ik weet het niet, het lijkt erop dat de situatie voor Poetin een crime is gewordenquote:Op zaterdag 8 oktober 2022 10:29 schreef zoost het volgende:
quote:Russia's National Anti-Terrorism Committee (NAC) said: "At 06:07 Moscow time today [03:07 GMT], an explosion was set off at a cargo vehicle on the motorway part of the Crimean bridge on the side of the Taman peninsula, which set fire to seven fuel tanks of a train that was en route to the Crimean peninsula.
https://www.bbc.com/news/world-europe-63183404quote:One explosives expert told the BBC said the fire was probably not caused by a missile.
"The lack of obvious blast / fragmentation damage on the road surface suggests that an air-delivered weapon was not used," he said. He said it was possible that "a well-planned attack from below may have been the cause".
"I suspect explosives on the road bridge and train deck were initiated near simultaneously using coded radio command," he said.
Zeker.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 10:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Een belangrijk deel van oorlog zelfs, zou ik willen stellen.
Maar heb je die 5 minder felle pixels niet gezien?quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 10:33 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
[..]
https://www.bbc.com/news/world-europe-63183404
In ieder geval 2 x biem.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 10:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ik heb een Quandong X-VGA monitor.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 10:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar heb je die 5 minder felle pixels niet gezien?
Inderdaad. Beter kun je speculeren op basis van niks.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 10:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar heb je die 5 minder felle pixels niet gezien?
A) Nee,quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 10:29 schreef zoost het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |