abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:43:22 #1
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_206235237
quote:
Halsema wil verkoop en gebruik van cocaïne het liefst toestaan: "War on drugs werkt niet"

Burgemeester Femke Halsema vindt dat gebruik en verkoop van cocaïne niet langer strafbaar zou moeten zijn. Ze tekent daarbij wel aan dat dat niet realistisch is, omdat daarvoor volgens haar niet genoeg politieke steun is. Volgens Halsema moet er iets veranderen omdat de 'war on drugs' niet werkt.


Dat zei ze vanochtend bij de opening van een congres met een aantal Europese ministers over georganiseerde misdaad, georganiseerd door minister van Justitie Dilan Yesilgöz. Ministers of hun vertegenwoordigers uit België, Frankrijk, Duitsland, Italië en Spanje waren aanwezig.

Halsema zei ook dat ze niet denkt dat het decriminaliseren van de verkoop van cocaïne ook echt gaat gebeuren, omdat daarvoor volgens haar niet genoeg politieke steun is. "Laten we de feiten onder ogen zien: de 'war on drugs' werkt niet. Inbeslagname werkt niet. En regulering van cocaïne is ook niet in beeld. Ik hoop dat we het erover eens kunnen zijn dat we een alternatieve strategie moeten formuleren."

De aanpak van drugs moet volgens Halsema uit drie delen bestaan, namelijk het geweld en het aantal wapens op straat terugbrengen, de economische en sociale ontwikkeling van bepaalde wijken en buurten ondersteunen, en het in kaart brengen, verstoren en afsnijden van illegale geldstromen.

Ze haalde bij haar toespraak de moorden op Peter R. de Vries, advocaat Derk Wiersum, de broer van kroongetuige Nabil B., Redouan, en de vergismoord op de 17-jarige Mohammed Bouchikhi aan.
https://www.at5.nl/artike(...)-on-drugs-werkt-niet

Gaat er natuurlijk nooit van komen maar dit is het verstandigste wat ze ooit heeft gezegd :)


POLL

[ Bericht 11% gewijzigd door Frutsel op 07-10-2022 14:21:19 ]
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_206235266
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 12:43 schreef onlogisch het volgende:

[..]
https://www.at5.nl/artike(...)-on-drugs-werkt-niet

Gaat er natuurlijk nooit van komen maar dit is het verstandigste wat ze in 40/45 jaar heeft gezegd :)
Er wordt zoveel drugs gefabriceerd, verhandeld en gebruikt/gesnoven in dit land, dus dit valt helemaal in dat straatje. Nederland is een prima narcostaatje.
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:45:11 #3
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_206235271
Het is al legaal in Portugal dus van mij mag het
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_206235285
En de alle hoeren open laten!
pi_206235298
Met acijnzen erop ben ik voor! Anders tegen!

Een andere harddrug met acijnzen mag namelijk ook.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206235370
Wiet legaliseren lukt ze al niet, laat staan deze.
pi_206235375
Vooral XTC zou gereguleerd moeten worden, goede pillen zijn als je het max één keer per jaar gebruikt ontzettend lastig te krijgen.
pi_206235423
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 12:53 schreef Hatseflats22 het volgende:
Vooral XTC zou gereguleerd moeten worden, goede pillen zijn als je het max één keer per jaar gebruikt ontzettend lastig te krijgen.
Op de zuidas is cocaine veel gewilder
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206235436
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 12:45 schreef corehype het volgende:
Het is al legaal in Portugal dus van mij mag het
Onzin.


Het is echt een populistische uitspraak. Het verdienmodel blijft gewoon fier overeind als 't wordt gelegaliseerd. Dus de criminaliteit neemt niet af.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_206235462
Alle drugs legaal yolo.
  Moderator vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:02:15 #11
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_206235494
Je moet inderdaad wat populistische onzin roepen als het electoraat wegloopt naar andere kansloze partijen
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_206235572
De Oranjes zijn er mee binnengelopen :)

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206235592
Het enige wat werkt is, 'drempels' mevrouw halsema, verbieden is bijna onmogelijk. Maar dan kan je het nog steeds moeilijk maken. :)
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:10:04 #14
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_206235594
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:10:22 #15
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_206235603
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 12:57 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Onzin.

Het is echt een populistische uitspraak. Het verdienmodel blijft gewoon fier overeind als 't wordt gelegaliseerd. Dus de criminaliteit neemt niet af.
Dat is enkel zo omdat het in de rest van de wereld dan illegaal blijft. Als je het wereldwijd legaliseert dan kan je de markt zijn werk laten doen. De war on drugs ga je nooit winnen. Mensen hebben altijd dope gebruikt en zullen dat blijven doen. Nu smijt je jaarlijks zoveel geld weg in een bodemloze put terwijl je er ook belasting over kunt heffen.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:10:41 #16
307622 Perox
(niet de echte)
pi_206235606
Ze heb wel gelijk natuurlijk - die war on drugs is nu wel failliet dus iets nieuws is wenselijk. De focus moet zijn criminelen niet te laten verdienen.
pi_206235614
Overigens werkt de war on drugs niet omdat men het verkeerd aanpakt, doordat men juist erg inzet op het voorkomen van smokkel ontstaat een verdienmodel, op het moment dat je het gewoon laat binnenstromen stort de prijs in en zullen criminelen het niet meer zo interessant vinden, en degene die je overhoudt, die pak je puur fiscaal aan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206235625
Femke wil haar eigen gebruik zeker declareren.
Het is koud, het is guur....
pi_206235639
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:11 schreef raptorix het volgende:
Overigens werkt de war on drugs niet omdat men het verkeerd aanpakt, doordat men juist erg inzet op het voorkomen van smokkel ontstaat een verdienmodel, op het moment dat je het gewoon laat binnenstromen stort de prijs in en zullen criminelen het niet meer zo interessant vinden, en degene die je overhoudt, die pak je puur fiscaal aan.
De drugsbaronnen zullen flink lobbyen om dit zo te houden :)
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:15:08 #20
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_206235650
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:12 schreef TweedeKlum het volgende:
Femke wil haar eigen gebruik zeker declareren.
Dat wil de hele Zuidas.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206235652
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:14 schreef Poopkite het volgende:

[..]
De drugsbaronnen zullen flink lobbyen om dit zo te houden :)
Zeker weten, op het moment dat zoiets dreigt te gebeuren dan zullen er ook wat politici voor hun flikker worden geschoten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206235656
De war on drugs werkt idd alleen maar averechts, maar of het legaliseren van een drug als cocaïne nou de oplossing is.... :D
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:17:04 #23
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_206235682
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:15 schreef DjVero het volgende:
De war on drugs werkt idd alleen maar averechts, maar of het legaliseren van een drug als cocaïne nou de oplossing is.... :D
De oplossing van slecht beleid is afschaffen van dat beleid. Sim-pel.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206235738
Laten we ook gelijk moord en verkrachting legaliseren. Zijn we gelijk van het probleem af.

De reden dat we de oorlog niet winnen is dat we niet medogenlozer zijn. Kijk naar de oorlog in Oekraine en hoeveel bloed dat kost. Hoeveel bloed is nou echt opgeofferd om die criminelen aan te pakken? We hebben een Staat met een leger van honderdduizenden handhavers en dan nog laten we ons gijzelen door een paar duizend lage IQ criminelen. Bespottelijk.
pi_206235741
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 12:53 schreef Hatseflats22 het volgende:
Vooral XTC zou gereguleerd moeten worden, goede pillen zijn als je het max één keer per jaar gebruikt ontzettend lastig te krijgen.
De laatste keer dat ik een grote batch kocht is een aantal jaren geleden. Ik ga nog steeds wel lekker op die pillen. Helaas komt de bodem van de voorraad nu wel in zicht. Is de kwaliteit vandaag de dag minder?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_206235748
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:22 schreef Confetti het volgende:
Laten we ook gelijk moord en verkrachting legaliseren. Zijn we gelijk van het probleem af.

De reden dat we de oorlog niet winnen is dat we niet medogenlozer zijn. Kijk naar de oorlog in Oekraine en hoeveel bloed dat kost. Hoeveel bloed is nou echt opgeofferd om die criminelen aan te pakken? We hebben een Staat met een leger van honderdduizenden handhavers en dan nog laten we ons gijzelen door een paar duizend lage IQ criminelen. Bespottelijk.
:') :') :') :') :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206235752
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:10 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Dat is enkel zo omdat het in de rest van de wereld dan illegaal blijft. Als je het wereldwijd legaliseert dan kan je de markt zijn werk laten doen. De war on drugs ga je nooit winnen. Mensen hebben altijd dope gebruikt en zullen dat blijven doen. Nu smijt je jaarlijks zoveel geld weg in een bodemloze put terwijl je er ook belasting over kunt heffen.
Tja nu ben ik zelf ook wel van een lijntje, maar om alle harddrugs gewoon vrij de maatschappij in te donderen, daar komt ook dan exponentieel meer ellende van.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_206235754
Prima, de war on drugs heeft niet gewerkt. Maar er wordt toch al van afgeweken tegenwoordig? Het lijkt veel effectiever te zijn om de geldstromen van de criminelen aan te pakken dan de distributie.
pi_206235755
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:22 schreef Confetti het volgende:
Laten we ook gelijk moord en verkrachting legaliseren. Zijn we gelijk van het probleem af.

De reden dat we de oorlog niet winnen is dat we niet medogenlozer zijn. Kijk naar de oorlog in Oekraine en hoeveel bloed dat kost. Hoeveel bloed is nou echt opgeofferd om die criminelen aan te pakken? We hebben een Staat met een leger van honderdduizenden handhavers en dan nog laten we ons gijzelen door een paar duizend lage IQ criminelen. Bespottelijk.
In Indonesië staat de doodstraf op drugsdealen. Er zijn nog steeds een hoop drugsdealers. Je kan zo meedogenloos worden als je wil, het gaat niets uithalen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_206235760
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:10 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Dat is enkel zo omdat het in de rest van de wereld dan illegaal blijft. Als je het wereldwijd legaliseert dan kan je de markt zijn werk laten doen. De war on drugs ga je nooit winnen. Mensen hebben altijd dope gebruikt en zullen dat blijven doen. Nu smijt je jaarlijks zoveel geld weg in een bodemloze put terwijl je er ook belasting over kunt heffen.
En dat zal voorlopig ook nog wel zo blijven, dus doe je er dan verstandig aan om dan het buitenbeentje te zijn?
pi_206235763
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:23 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Tja nu ben ik zelf ook wel van een lijntje
Wat zielig :D
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:25:26 #32
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_206235770
Begin eens met cannabis, zou ik zeggen.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_206235804
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:23 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Tja nu ben ik zelf ook wel van een lijntje, maar om alle harddrugs gewoon vrij de maatschappij in te donderen, daar komt ook dan exponentieel meer ellende van.
De vraag is natuurlijk of mensen bijvoorbeeld naar crack of krokodil gaan grijpen als coke veel betaalbaarder is. De meeste van deze erg verslavende en ongezonde drugs zijn natuurlijk gemaakt omdat dit de dealer meer opleverde of de toevoer van de traditionele drugs was opgedroogd.
  Redactie Sport vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:28:39 #34
274204 crew  Mexicanobakker
pi_206235805
Ik vind het anders een prima bandje.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:29:19 #35
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_206235810
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
De oplossing van slecht beleid is afschaffen van dat beleid. Sim-pel.
Eens. Kunnen we ook eens met Colombia gaan praten, ontwikkeling samenwerking project opzetten. Organisch geteelde coca, die in Colombia naar farmaceutische standaarden verwerkt wordt tot cocaïne. Versneden met veilige hulpstoffen in een aantal standaard sterktes. Netjes belasting over betaald en geëxporteerd naar Nederland.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_206235812
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:22 schreef Confetti het volgende:
Laten we ook gelijk moord en verkrachting legaliseren. Zijn we gelijk van het probleem af.

De reden dat we de oorlog niet winnen is dat we niet medogenlozer zijn. Kijk naar de oorlog in Oekraine en hoeveel bloed dat kost. Hoeveel bloed is nou echt opgeofferd om die criminelen aan te pakken? We hebben een Staat met een leger van honderdduizenden handhavers en dan nog laten we ons gijzelen door een paar duizend lage IQ criminelen. Bespottelijk.
De criminelen moet je niet onderschatten, ze houden namelijk een heel leger jongeren bezig met zoeken naar goed volk.
pi_206235830
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]
De vraag is natuurlijk of mensen bijvoorbeeld naar crack of krokodil gaan grijpen als coke veel betaalbaarder is. De meeste van deze erg verslavende en ongezonde drugs zijn natuurlijk gemaakt omdat dit de dealer meer opleverde of de toevoer van de traditionele drugs was opgedroogd.
Mensen moeten zich afvragen waarom de drugscriminalkteit hier zo heftig is. Dat is niet omdat we zo streng optreden tegen drugs, integendeel. Het vestigingsklimaat voor criminelen is hier fantastisch, door legalisatie trek je alleen maar meer criminaliteit aan.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:34:24 #38
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_206235842
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:22 schreef Confetti het volgende:
Laten we ook gelijk moord en verkrachting legaliseren. Zijn we gelijk van het probleem af.

De reden dat we de oorlog niet winnen is dat we niet medogenlozer zijn. Kijk naar de oorlog in Oekraine en hoeveel bloed dat kost. Hoeveel bloed is nou echt opgeofferd om die criminelen aan te pakken? We hebben een Staat met een leger van honderdduizenden handhavers en dan nog laten we ons gijzelen door een paar duizend lage IQ criminelen. Bespottelijk.
Je bedoeld dat we ons moeten opstellen als Iran, dan lossen alle drugs problemen op.

7 Surprising Facts About Drug Addiction in Iran
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:36:05 #39
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_206235854
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:22 schreef Nielsch het volgende:

[..]
De laatste keer dat ik een grote batch kocht is een aantal jaren geleden. Ik ga nog steeds wel lekker op die pillen. Helaas komt de bodem van de voorraad nu wel in zicht. Is de kwaliteit vandaag de dag minder?
Nee, is gewoon prima. Er zijn incidenten en wat gerommel richting toeristen. Slechte drugs komen juist steeds minder vaak voor
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:36:59 #40
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_206235866
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:24 schreef MoreDakka het volgende:
Prima, de war on drugs heeft niet gewerkt. Maar er wordt toch al van afgeweken tegenwoordig? Het lijkt veel effectiever te zijn om de geldstromen van de criminelen aan te pakken dan de distributie.
Pluk ze wetgeving is een net zo grote faal als de War on Drugs.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206235869
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:31 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Mensen moeten zich afvragen waarom de drugscriminalkteit hier zo heftig is. Dat is niet omdat we zo streng optreden tegen drugs, integendeel. Het vestigingsklimaat voor criminelen is hier fantastisch, door legalisatie trek je alleen maar meer criminaliteit aan.
Door legalisatie is een aanzienlijk deel van de 'criminaliteit' geen criminaliteit meer.
I'll give you something to do
pi_206235874
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:37 schreef galantis het volgende:

[..]
Door legalisatie is een aanzienlijk deel van de 'criminaliteit' geen criminaliteit meer.
Alleen op papier. De criminaliteit verplaatst zich gewoon.
pi_206235879
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:37 schreef galantis het volgende:

[..]
Door legalisatie is een aanzienlijk deel van de 'criminaliteit' geen criminaliteit meer.
Maar een aanzienlijk deel, dat wat zich op de veel lucratievere buitenlandse markt richt, is wel nog criminaliteit.
pi_206235880
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Pluk ze wetgeving is een net zo grote faal als de War on Drugs.
Als jij het zegt dan weet ik zeker dat het omgekeerde waar is.
pi_206235885
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:23 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Tja nu ben ik zelf ook wel van een lijntje, maar om alle harddrugs gewoon vrij de maatschappij in te donderen, daar komt ook dan exponentieel meer ellende van.
De vraag is natuurlijk of mensen bijvoorbeeld naar crack of krokodil gaan grijpen als coke veel betaalbaarder is. De meeste van deze erg verslavende en ongezonde drugs zijn natuurlijk gemaakt omdat dit de dealer meer opleverde of de toevoer van de traditionele drugs was opgedroogd.
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:31 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Mensen moeten zich afvragen waarom de drugscriminalkteit hier zo heftig is. Dat is niet omdat we zo streng optreden tegen drugs, integendeel. Het vestigingsklimaat voor criminelen is hier fantastisch, door legalisatie trek je alleen maar meer criminaliteit aan.
Ons land is natuurlijk de toegangspoort tot Europa met Rotterdam als haven. Het is veel makkelijker smokkelen tussen die duizenden containers per dag dan met bootjes klooien om je lading te verschepen.

Denken dat drugscriminaliteit verminderd bij strenger optreden is een misvatting, dan zouden ze in veel Aziatische landen met hun doodatraffen volgens jou logica geen drugscriminaliteit moeten hebben wat totaal niet het geval is.
pi_206235917
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:29 schreef torentje het volgende:

[..]
De criminelen moet je niet onderschatten, ze houden namelijk een heel leger jongeren bezig met zoeken naar goed volk.
Maar ze hebben in de verste verte niet de middelen van de staat. De overheid heeft duizend keer meer data, vele malen meer personeel, nog steeds vele malen meer geld en wapens. Vele malen meer steun bij de bevolking.

Dit zie je ook deels, want wij zetten Taghi vast en niet andersom. Dit fatalisme van Halsema is dus nergens voor nodig. Met de juiste inzet kunnen we de mocromaffia vermorzelen. Die jongens gaan overigens heus niet wat anders doen als je cocaine legaliseert.
pi_206235965
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:42 schreef Confetti het volgende:

[..]
Maar ze hebben in de verste verte niet de middelen van de staat. De overheid heeft duizend keer meer data, vele malen meer personeel, nog steeds vele malen meer geld en wapens. Vele malen meer steun bij de bevolking.

Dit zie je ook deels, want wij zetten Taghi vast en niet andersom. Dit fatalisme van Halsema is dus nergens voor nodig. Met de juiste inzet kunnen we de mocromaffia vermorzelen. Die jongens gaan overigens heus niet wat anders doen als je cocaine legaliseert.
LOL, je bent compleet van een andere wereld, snuif je soms te veel?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:48:56 #48
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_206235988
Als er niets meer te verdienen valt in de cokehandel gaan die mensen natuurlijk een nette baan zoeken op kantoor, in de bouw of in de zorg. Personeelstekort opgelost.
Wat een heldere visie heeft de burgemeester.
Non possumus non loqui
pi_206236014
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:08 schreef raptorix het volgende:
De Oranjes zijn er mee binnengelopen :)

[ afbeelding ]
Ik dacht er ook meteen aan.
Opengooien die hap, kunnen we de Oekraïense soldaten een hart onder de riem steken.
Als we dan ook eindelijk marihuana legaliseren kunnen we dat aan de Russische soldaten verstrekken.
(En de knowhow daarin ten gelde maken voor we achterlopen.)
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Moderator vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:55:55 #50
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206236031
Mag ik opmerken dat hele drugs crisis in de VS van de afgelopen 10 jaar werd veroorzaakt door een legaal product?

Waarbij de ellende veroorzaakt nogal aanzienlijk is en de markt (lees je mee, @raptorix ) vooral bezig is geweest zoveel mogelijk verslaafden te creeeren om hun product maar af te zetten?

De Oxycontin situatie in de VS is toch wel een indicatie dat het vrijgeven of legaal maken van dergelijke middelen niet bepaald tot een betere of gezondere situatie leidt, denk ik, maar goed, ieder zijn ding.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_206236033
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 12:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
Met acijnzen erop ben ik voor! Anders tegen!

Een andere harddrug met acijnzen mag namelijk ook.
Eens, en een gedeelte van die inkomsten inzetten voor eerlijk voorlichting op scholen.
Maar als je dit doet moet je eigenlijk gewoon alle drugs legaliseren, die war on (some kinds of) drugs is toch zinloos en onwinbaar.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206236039
In een tijd waarin roken langzamerhand verboden gaat worden, ongezond eten en alcohol in het verdomhoekje worden gedrukt waar tabak al in zit en waarin vlees eten steeds minder sjiek wordt, komt deze met dit verwoestende idee.
Onvoorstelbaar!
  Moderator vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:01:00 #53
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206236073
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:56 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Eens, en een gedeelte van die inkomsten inzetten voor eerlijk voorlichting op scholen.
Maar als je dit doet moet je eigenlijk gewoon alle drugs legaliseren, die war on (some kinds of) drugs is toch zinloos en onwinbaar.
En dan moet die voorlichting opboksen tegen de reclame budgetten van de bedrijven die miljarden binnenharken met de productie en verkoop van cocaine, ja, dat zal wel succes gaan hebben.

Of de oorlog te winnen is durf ik niet te zeggen maar vrijgeven en denken dat alle problemen met wat voorlichting opgelost zijn lijkt mij toch wel heel erg naief.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_206236166
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:55 schreef Tijger_m het volgende:
Oxycontin
:+

En later:


[ Bericht 21% gewijzigd door Tanatos op 07-10-2022 14:23:07 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Moderator vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:11:27 #55
8781 crew  Frutsel
pi_206236179
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:10 schreef Perox het volgende:
Ze heb wel gelijk natuurlijk - die war on drugs is nu wel failliet dus iets nieuws is wenselijk. De focus moet zijn criminelen niet te laten verdienen.
Iedereen die twee keer gebruikt in de Noordzee kieperen kan ook. Verplichte (onaangekondigde) tests laten afnemen op verrassende plekken. Bij de 2e (of 3e) keer strik d'r om en weg d'r mee.
Binnen een paar jaar genoeg huizen voor iedereen :)
pi_206236258
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 14:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En dan moet die voorlichting opboksen tegen de reclame budgetten van de bedrijven die miljarden binnenharken met de productie en verkoop van cocaine, ja, dat zal wel succes gaan hebben.

Of de oorlog te winnen is durf ik niet te zeggen maar vrijgeven en denken dat alle problemen met wat voorlichting opgelost zijn lijkt mij toch wel heel erg naief.
Oh het klopt zeker dat het problematisch zal zijn, maar als een aanzienlijk gedeelte van de drugverwante criminaliteit verdwijnt bespaar je daar ook op.
Zeker verslaafden kun je beter goede drugs verschaffen om de schade te beperken, en onder begeleiding van medici en met huisvesting ed is de kans dat ze afkicken veel groter dan als ze dakloos op straat rondzwerven.

Ik ben er vooral voor omdat drugs gewoon overal te krijgen zijn, zelfs in landen met zeer restrictief beleid.

Het is ook voor heel veel mensen prima mogelijk om af en toe eens drugs te gebruiken zonder meteen verslaafd te raken, daar speelt toch ook vaak meer psycho-sociale problematiek.

Het is absoluut niet zo dat ik druggebruik toejuich, maar sommige drugs zijn als je ze slechts sporadisch gebruikt veel minder schadelijk dan de wel legale alcohol.

En reclame voor drugs zou ik net als reclame voor medicijnen (hier) gewoon niet toestaan.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206236285
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 14:11 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Iedereen die twee keer gebruikt in de Noordzee kieperen kan ook. Verplichte (onaangekondigde) tests laten afnemen op verrassende plekken. Bij de 2e (of 3e) keer strik d'r om en weg d'r mee.
Binnen een paar jaar genoeg huizen voor iedereen :)
Een soort van naadloos van verrassing naar verassing?
Bijzonder inhumaan plan.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Moderator vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:23:47 #58
8781 crew  Frutsel
pi_206236303
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 14:21 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Een soort van naadloos van verrassing naar verassing?
Bijzonder inhumaan plan.
Humaan zijn we tegenwoordig allang niet meer.
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:24:38 #59
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206236310
Dit is toch die burgemeester die de verkoop van canabis aan toeristen wilde lamleggen? Lekker consequent allemaal.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206236321
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 14:24 schreef thedeedster het volgende:
Dit is toch die burgemeester die de verkoop van canabis aan toeristen wilde lamleggen? Lekker consequent allemaal.
Ja, ik vind het ook wel verrassend.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206236472
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:55 schreef Tijger_m het volgende:
Mag ik opmerken dat hele drugs crisis in de VS van de afgelopen 10 jaar werd veroorzaakt door een legaal product?

Waarbij de ellende veroorzaakt nogal aanzienlijk is en de markt (lees je mee, @:raptorix ) vooral bezig is geweest zoveel mogelijk verslaafden te creeeren om hun product maar af te zetten?

De Oxycontin situatie in de VS is toch wel een indicatie dat het vrijgeven of legaal maken van dergelijke middelen niet bepaald tot een betere of gezondere situatie leidt, denk ik, maar goed, ieder zijn ding.
Nee dat kun je niet vergelijken, ten eerste komt dit omdat men in Amerika liever naar medicijnen grijpt, dan hun probleem te behandelen, aangezien dit veel goedkoper is. Daarnaast kun je afvragen of zo een medicijn niet veel gevaarlijker is als Cocaïne. Overigens denk ik dat je voor de Nederlandse situatie al een stuk minder gezeik hebt als je XTC legaliseert. Daarnaast vind ik wat je zegt een beetje offtopic, want het staat los van misdaadbestrijding.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:41:54 #62
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_206236483
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:38 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Als jij het zegt dan weet ik zeker dat het omgekeerde waar is.
Bron?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:42:34 #63
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206236492
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 14:40 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nee dat kun je niet vergelijken, ten eerste komt dit omdat men in Amerika liever naar medicijnen grijpt, dan hun probleem te behandelen, aangezien dit veel goedkoper is. Daarnaast kun je afvragen of zo een medicijn niet veel gevaarlijker is als Cocaïne. Overigens denk ik dat je voor de Nederlandse situatie al een stuk minder gezeik hebt als je XTC legaliseert. Daarnaast vind ik wat je zegt een beetje offtopic, want het staat los van misdaadbestrijding.
Ja, want Nederlanders doen dat niet, natuurlijk, die snuiven dan gewoon coke of nemen XTC of andere middelen :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_206236532
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 14:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, want Nederlanders doen dat niet, natuurlijk, die snuiven dan gewoon coke of nemen XTC of andere middelen :D
Medicijn verslaving is hier ook een probleem ja, ik ken maar weinig mensen die Coke nemen omdat ze last van hun rug hebben.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206236553
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:23 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Tja nu ben ik zelf ook wel van een lijntje, maar om alle harddrugs gewoon vrij de maatschappij in te donderen, daar komt ook dan exponentieel meer ellende van.
Men hier laat alle maatschappelijke gevolgen van het legaliseren van drugsgebruik ook maar achterwege. Alsof ze zelf nooit hinder van iets zullen ondervinden.

Drugsgebruik wordt normaler en normaler, dat moet geen reden zijn tot acceptatie maar men moet zich afvragen waarom blijkbaar zo veel mensen moeten grijpen naar die rotzooi.
pi_206236566
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 14:49 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Men hier laat alle maatschappelijke gevolgen van het legaliseren van drugsgebruik ook maar achterwege. Alsof ze zelf nooit hinder van iets zullen ondervinden.

Drugsgebruik wordt normaler en normaler, dat moet geen reden zijn tot acceptatie maar men moet zich afvragen waarom blijkbaar zo veel mensen moeten grijpen naar die rotzooi.
Omdat het lekker is kerel.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_206236571
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:42 schreef Confetti het volgende:

[..]
Maar ze hebben in de verste verte niet de middelen van de staat. De overheid heeft duizend keer meer data, vele malen meer personeel, nog steeds vele malen meer geld en wapens. Vele malen meer steun bij de bevolking.

Dit zie je ook deels, want wij zetten Taghi vast en niet andersom. Dit fatalisme van Halsema is dus nergens voor nodig. Met de juiste inzet kunnen we de mocromaffia vermorzelen. Die jongens gaan overigens heus niet wat anders doen als je cocaine legaliseert.
De overheid berooft het goed volk toch ook?
pi_206236590
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 14:24 schreef thedeedster het volgende:
Dit is toch die burgemeester die de verkoop van canabis aan toeristen wilde lamleggen? Lekker consequent allemaal.
2 totaal verschillende dingen, maar goed.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_206236604
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 14:51 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Omdat het lekker is kerel.
Ik vind wiet ook heel lekker te roken en als ik geestelijk minder sterk was kon ik gerust elke dag blowen wat weer andere problemen voor mij veroorzaakt. Dus ik vind het wel fijn als bepaalde mensen zoals ik tegen zichzelf beschermd (blijven) worden :-) Al is het maar symboliek (en heb je zelf alsnog die verantwoordelijkheid) wat het op dit moment is.
pi_206236634
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 14:51 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Omdat het lekker is kerel.
Verslaafde gespot.
pi_206236636
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 14:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]


Of de oorlog te winnen is durf ik niet te zeggen.
Ik wel. Het is niet te winnen. De VS besteed ieder jaar weer extra veel miljarden aan de bestrijding van drugs en elk jaar neemt het gebruik alleen maar toe. Er groeit nu een complete generatie op waar het gewoon heel normaal is om af en toe een pilletje of een lijntje te doen. Je kan wel net als de afgelopen 40 jaar blijven roepen 'ja maar dat mag helemaal niet'! maar in de praktijk faalt dat beleid al 40 jaar.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_206236655
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 14:54 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Ik vind wiet ook heel lekker te roken en als ik geestelijk minder sterk was kon ik gerust elke dag blowen wat weer andere problemen voor mij veroorzaakt. Dus ik vind het wel fijn als bepaalde mensen zoals ik tegen zichzelf beschermd (blijven) worden :-) Al is het maar symboliek (en heb je zelf alsnog die verantwoordelijkheid) wat het op dit moment is.
Dat kunnen we dan beter met alcohol doen. Dat er tig mensen zijn zoals ik die 3 a 4 keer per jaar xtc gebruiken zou totaal geen probleem moeten zijn.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:59:35 #73
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206236659
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 14:57 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Ik wel. Het is niet te winnen. De VS besteed ieder jaar weer extra veel miljarden aan de bestrijding van drugs en elk jaar neemt het gebruik alleen maar toe. Er groeit nu een complete generatie op waar het gewoon heel normaal is om af en toe een pilletje of een lijntje te doen. Je kan wel net als de afgelopen 40 jaar blijven roepen 'ja maar dat mag helemaal niet'! maar in de praktijk faalt dat beleid al 40 jaar.
Maar is dat argument niet toepasbaar op alle vormen van criminaiiteit?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_206236660
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 14:49 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Men hier laat alle maatschappelijke gevolgen van het legaliseren van drugsgebruik ook maar achterwege. Alsof ze zelf nooit hinder van iets zullen ondervinden.

Drugsgebruik wordt normaler en normaler, dat moet geen reden zijn tot acceptatie maar men moet zich afvragen waarom blijkbaar zo veel mensen moeten grijpen naar die rotzooi.
Het zal zeker niet probleemloos zijn, maar als we recreatief druggebruik acceptabel maken kunnen we eindelijk onderzoek gaan doen naar drugs die met minimale gezondheidsschade een optimale roes geven, en mensen zoeken die roes nou eenmaal.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206236662
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 14:24 schreef thedeedster het volgende:
Dit is toch die burgemeester die de verkoop van canabis aan toeristen wilde lamleggen? Lekker consequent allemaal.
Misschien dat haar zoon betrokken is bij een of andere handeltje. Die had toch ook illegaal een vuurwapen thuis liggen?

Het zal iig geen altruïstisch motief hebben.
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_206236672
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 14:24 schreef thedeedster het volgende:
Dit is toch die burgemeester die de verkoop van canabis aan toeristen wilde lamleggen? Lekker consequent allemaal.
Dezelfde die in coronatijd een massa mensen op de Dam toeliet. In de Tweede Kamer zat ze goed op haar plek, in Amsterdam maakt ze er een bende van. Jammer. Die zoon van haar zal wel aan "de lijn" zijn heb ik het vermoeden.
pi_206236674
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 14:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Maar is dat argument niet toepasbaar op alle vormen van criminaiiteit?
Nee, zeker niet. Ik doe niemand kwaad met mijn volstrekt recreatieve drugsgebruik. Compleet anders dan wanneer ik iemand zou vermoorden.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:03:37 #78
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206236697
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 14:53 schreef Nielsch het volgende:

[..]
2 totaal verschillende dingen, maar goed.
Een verbod op verkoop aan toerisme zal tot meer criminaliteit leiden, dus hoezo is het wat anders?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206236698
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 15:00 schreef eudaemonia het volgende:

[..]
Misschien dat haar zoon betrokken is bij een of andere handeltje. Die had toch ook illegaal een vuurwapen thuis liggen?

Het zal iig geen altruïstisch motief hebben.
Ze heeft meer common sense wat betreft dit onderwerp dan al die naïeve beleidsmakers en politici.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:05:47 #80
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206236714
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 15:01 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Nee, zeker niet. Ik doe niemand kwaad met mijn drugsgebruik. Compleet anders dan wanneer ik iemand zou vermoorden.
Mwah, afhankelijk van de drugs die je gebruikt kan men toch best wel een argument optuigen dat jij mede-verantwoordelijk bent voor vrij veel doden, volgens mij.

Jij maakt je er iets te makkelijk vanaf hiermee, naar mijn mening.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:05:55 #81
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_206236715
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 14:49 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Men hier laat alle maatschappelijke gevolgen van het legaliseren van drugsgebruik ook maar achterwege. Alsof ze zelf nooit hinder van iets zullen ondervinden.

Drugsgebruik wordt normaler en normaler, dat moet geen reden zijn tot acceptatie maar men moet zich afvragen waarom blijkbaar zo veel mensen moeten grijpen naar die rotzooi.
Omdat de VVD mensen ongelukkig maakt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206236730
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 15:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Mwah, afhankelijk van de drugs die je gebruikt kan men toch best wel een argument optuigen dat jij mede-verantwoordelijk bent voor vrij veel doden, volgens mij.

Jij maakt je er iets te makkelijk vanaf hiermee, naar mijn mening.
Ik gebruik geen coke, dus dat zal niet gaan. En dan nog is het niet de schuld van de eindgebruiker dat de politiek een schoon productieproces al 40 jaar onmogelijk maakt met naïef en falend beleid.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_206236745
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 15:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Mwah, afhankelijk van de drugs die je gebruikt kan men toch best wel een argument optuigen dat jij mede-verantwoordelijk bent voor vrij veel doden, volgens mij.

Jij maakt je er iets te makkelijk vanaf hiermee, naar mijn mening.
Maar dat is voornamelijk omdat mdma illegaal is.

Ik gebruik zelf ongeveer 1 a 2 keer per jaar mdma, de afgelopen jaren niet vanwege COVID-19 trouwens.
Als het spul wordt gelegaliseerd zal dat niet veranderen, maar is de drugverwante criminaliteit eruit, en hoeven de doden waar jij over spreekt niet meer te vallen.

Kijk ik ben niet achterlijk en snap dat klooien met de afgifte of heropname van neurotransmitters een balans verstoord en dat je daar voorzichtig mee moet zijn.
En ik denk dat mijn alcoholgebruik slechter is voor mijn gezondheid.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206236767
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:37 schreef galantis het volgende:

[..]
Door legalisatie is een aanzienlijk deel van de 'criminaliteit' geen criminaliteit meer.
Dit is complete onzin. Onze problemen vanuit criminaliteit liggen niet bij de mensen die coke verkopen, daar heeft werkelijk niemand last van. Dus dat legaliseren heeft gewoon nul uitwerking.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Denken dat drugscriminaliteit verminderd bij strenger optreden is een misvatting, dan zouden ze in veel Aziatische landen met hun doodatraffen volgens jou logica geen drugscriminaliteit moeten hebben wat totaal niet het geval is.
Dat zeg ik absoluut niet lol. Mooi met woorden gespeeld.
Ik zeg alleen dat het gedoogbeleid hier in NL meespeelt met het attractieve vestigingsklimaat.

Daarnaast is de criminaliteit in Azië van een hele andere orde dan in NL. Hier kunnen dealers ongeacht hun gangetje gaan, het zijn vooral de kopstokken die liquidaties laten uitvoeren op andere hoge criminelen. Als dealertje kun je hier ongestoord je gangetje gaan.


quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 15:11 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Als het spul wordt gelegaliseerd zal dat niet veranderen, maar is de drugverwante criminaliteit eruit, en hoeven de doden waar jij over spreekt niet meer te vallen.

Nee want ook al is MDMA legaal, is het nog steeds een mega interessant verdienmodel voor criminelen.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_206236803
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 15:14 schreef ThePlaneteer het volgende:

Nee want ook al is MDMA legaal, is het nog steeds een mega interessant verdienmodel voor criminelen.
En waarom dan wel?
Criminelen zoeken dingen waarmee ze veel geld kunnen verdienen, kijk bv naar de maffia en de afvalbranche.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206236827
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 15:17 schreef Tanatos het volgende:

[..]
En waarom dan wel?
Criminelen zoeken dingen waarmee ze veel geld kunnen verdienen, kijk bv naar de maffia en de afvalbranche.
Is afval illegaal dan? Daar heb je je antwoord. Mafia opereert ook veel in legale sectoren. Vastgoed bv.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_206236845
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 15:20 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Is afval illegaal dan? Daar heb je je antwoord. Mafia opereert ook veel in legale sectoren. Vastgoed bv.
Nee maar wel de manier waarop de maffia het afval "verwerkt".

Daarnaast staat mijn vraag nog open, wat is het verdienmodel voor criminelen aan legale mdma die ik bij de apotheek kan kopen?
Kijk het is niet te doen om dat alleen in Nederland te legaliseren, dat klopt.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:43:33 #88
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206237046
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 12:43 schreef onlogisch het volgende:

[..]
https://www.at5.nl/artike(...)-on-drugs-werkt-niet

Gaat er natuurlijk nooit van komen maar dit is het verstandigste wat ze ooit heeft gezegd :)

[poll=4517]
Tja, het is idd met afstand het verstandigste wat ze ooit zei. Vraag me af wie het voor haar schreef.
Coke, Heroine, Wiet, Hash, XTC gewoon legaliseren, maak je een enorme slag tegen de criminaliteit, je laat een gigantisch maatschappelijk probleem verdwijnen.
pi_206237059
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 15:21 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Nee maar wel de manier waarop de maffia het afval "verwerkt".

Daarnaast staat mijn vraag nog open, wat is het verdienmodel voor criminelen aan legale mdma die ik bij de apotheek kan kopen?
Kijk het is niet te doen om dat alleen in Nederland te legaliseren, dat klopt.
Het verdienmodel is MDMA die niet via de apotheek wordt verkocht.
De apotheek gaat nooit ongelimiteerd 250mg pillen verkopen voor 2 euro per stuk. Dus die vraag blijft er wel.

Daarnaast, Halsema heeft het over het decriminaliseren van verkoop. Hoe gaat die apotheek aan MDMA komen?
De maatschappij heeft helemaal geen last van dealertjes die coke verkopen, maar van de Taghi's die de hele markt domineren.

Nogmaals, hetzelfde zie je bij de mafia. Waarom zouden mensen vastgoed huren via de mafia als het ook legaal kan..?


quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 15:43 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Tja, het is idd met afstand het verstandigste wat ze ooit zei. Vraag me af wie het voor haar schreef.
Coke, Heroine, Wiet, Hash, XTC gewoon legaliseren, maak je een enorme slag tegen de criminaliteit, je laat een gigantisch maatschappelijk probleem verdwijnen.
Doorgesnoven alcoholisten zijn ook een gigantisch probleem.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_206237090
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 15:46 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Doorgesnoven alcoholisten zijn ook een gigantisch probleem.
De discussie moet ook over alcoholmisbruik gaan, of beter drugmisbruik van alle drugs, zoals ook alcohol, anders blijft het hypocriet.
pi_206237113
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 15:50 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
De discussie moet ook over alcoholmisbruik gaan, of beter drugmisbruik van alle drugs, zoals ook alcohol, anders blijft het hypocriet.
Alcohol is zo geïntegreerd dat het helaas niet meer te verbieden is.
Mocht het gisteren zijn uitgevonden was het ook illegaal.

Het is een compleet andere (en vrij nutteloze) discussie, dus wat is er precies hypocriet?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_206237129
Ik ben voor klimaatverandering legaliseren en PFAS, stikstof.
pi_206237135
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 15:55 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Alcohol is zo geïntegreerd dat het helaas niet meer te verbieden is.
Mocht het gisteren zijn uitgevonden was het ook illegaal.

Het is een compleet andere (en vrij nutteloze) discussie, dus wat is er precies hypocriet?
Het is hypocriet om alcohol wel toe te staan en andere harddrugs niet. De gevolgen zijn het zelfde.
  Moderator vrijdag 7 oktober 2022 @ 16:15:38 #94
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_206237277
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:23 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Tja nu ben ik zelf ook wel van een lijntje, maar om alle harddrugs gewoon vrij de maatschappij in te donderen, daar komt ook dan exponentieel meer ellende van.
Maar je weet nooit wat je in je neus duwt. Dat probleem heb je niet wanneer je het legaliseert. Dan kan je de kwaliteit waarborgen, er zeker van zijn dat het onder hygiënische omstandigheden is geproduceerd. Je betaalt er netjes belasting over en draagt op die manier bij aan een meer welvarend Nederland. Omdat je nu houdt van 'een lijntje' draag je indirect bij aan de bloedvergieten die ermee gepaard gaat. Dat klinkt heel dramatisch maar feitelijk is het wel zo. Ik zie eigenlijk alleen maar voordelen bij het legaliseren van drugs. We hebben het met alcohol immers ook gedaan. Is heel de maatschappij nu meteen alcoholist?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_206237329
Jezus man. :') Wat weet zij over cocaïne als je dat wilt legaliseren.... :')
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_206237390
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 16:15 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Is heel de maatschappij nu meteen alcoholist?
Een groot gedeelte van onze maatschappij , is op zeker alcoholist.
Maar we noemen het geen alcoholisten, omdat veel te veel alcohol drinken normaal is. En gek genoeg, een alcoholist niet, die zijn slecht en fout en deugen niet en hebben niet de wilskracht en zelfbeheersing, die normale mensen wel hebben. _O-
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 16:27:24 #97
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206237394
100% eens met Halsema.
Laten we het eens op een andere boeg gooien ipv de VS blindelings in alles op te volgen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_206237435
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 15:46 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
Het verdienmodel is MDMA die niet via de apotheek wordt verkocht.
De apotheek gaat nooit ongelimiteerd 250mg pillen verkopen voor 2 euro per stuk. Dus die vraag blijft er wel.

Daarnaast, Halsema heeft het over het decriminaliseren van verkoop. Hoe gaat die apotheek aan MDMA komen?
De maatschappij heeft helemaal geen last van dealertjes die coke verkopen, maar van de Taghi's die de hele markt domineren.

Nogmaals, hetzelfde zie je bij de mafia. Waarom zouden mensen vastgoed huren via de mafia als het ook legaal kan..?
[..]
Doorgesnoven alcoholisten zijn ook een gigantisch probleem.
Ik zie de markt voor die dealers flink kleiner worden als recreatieve gebruikers het bij de apotheek kunnen kopen en je verslaafden via medici drugs verschaft.
Er zal altijd wel een kleine zwarte markt blijven bestaan maar een klein markt is niet aantrekkelijk voor zware criminaliteit.
Een farmaceut kan prima mdma produceren, het is niet heel ingewikkeld, al helemaal niet als ze schone grondstoffen legaal kunnen inkopen.

Een prijs van 2 euro per pil is enkel mogelijk als je een flinke hoeveelheid afneemt.
Voor de meeste mensen die sporadisch gebruiken is dat helemaal niet interessant, zeker niet als ze bij de apotheek weten dat ze fatsoenlijk spul krijgen, die prijs kan best hoger zijn.
Je kunt wel een hele zak in je vriezer doen, maar dat is als het legaal is nergens voor nodig.
Een normal dosering mdma is wat mij betreft trouwens max iets van 120 mg, wat jij noemt is ruim het dubbele.
(Of beter 1,5 mg per kg lichaamsgewicht, die 120 mg is voor mij een goede dosering, voor een lichter persoon is het teveel.)

Of de maatschappij last heeft van dealertjes hangt sterk af van hun klantenkring en waar ze dealen.
Als een dealer vanuit huis verkoopt aan probelmtische gebruikers kan dat voor de omgeving heel veel overlast opleveren.

Doorgesnoven alcoholisten zullen volgens mij eerder amfetamine dan coke gebruiken, en het combineren van drugs is al heel snel problematisch.
Daarnaast is amfetamine in Nederland absurd goedkoop, het is vrijwel bijstanddrugs te noemen.
En vergeet niet dat alcohol een hele stevige harddrug is alhoewel veel mensen er wel mee om kunnen gaan.


Waar verhuurt de maffia vastgoed, heb je het dan over Nederland of over Italië?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206237460
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 14:49 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Men hier laat alle maatschappelijke gevolgen van het legaliseren van drugsgebruik ook maar achterwege. Alsof ze zelf nooit hinder van iets zullen ondervinden.

Drugsgebruik wordt normaler en normaler, dat moet geen reden zijn tot acceptatie maar men moet zich afvragen waarom blijkbaar zo veel mensen moeten grijpen naar die rotzooi.
Denk je dat met alcohol ook?
Go hard or go home
pi_206237494
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 15:59 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Het is hypocriet om alcohol wel toe te staan en andere harddrugs niet. De gevolgen zijn het zelfde.
Dat klopt, maar ook bij alcoholverslaving speelt er meestal ook psychosociale problematiek.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206237497
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 15:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Mwah, afhankelijk van de drugs die je gebruikt kan men toch best wel een argument optuigen dat jij mede-verantwoordelijk bent voor vrij veel doden, volgens mij.

Zet er alcohol voor in plaats en onder de streep gaat het over hetzelfde. Alleen is alcohol wel legaal te verkrijgen en vinden we dat zelfs essentieel.
Go hard or go home
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')