Eens, en een gedeelte van die inkomsten inzetten voor eerlijk voorlichting op scholen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 12:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
Met acijnzen erop ben ik voor! Anders tegen!
Een andere harddrug met acijnzen mag namelijk ook.

En dan moet die voorlichting opboksen tegen de reclame budgetten van de bedrijven die miljarden binnenharken met de productie en verkoop van cocaine, ja, dat zal wel succes gaan hebben.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 13:56 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Eens, en een gedeelte van die inkomsten inzetten voor eerlijk voorlichting op scholen.
Maar als je dit doet moet je eigenlijk gewoon alle drugs legaliseren, die war on (some kinds of) drugs is toch zinloos en onwinbaar.

quote:

Iedereen die twee keer gebruikt in de Noordzee kieperen kan ook. Verplichte (onaangekondigde) tests laten afnemen op verrassende plekken. Bij de 2e (of 3e) keer strik d'r om en weg d'r mee.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 13:10 schreef Perox het volgende:
Ze heb wel gelijk natuurlijk - die war on drugs is nu wel failliet dus iets nieuws is wenselijk. De focus moet zijn criminelen niet te laten verdienen.

Oh het klopt zeker dat het problematisch zal zijn, maar als een aanzienlijk gedeelte van de drugverwante criminaliteit verdwijnt bespaar je daar ook op.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 14:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En dan moet die voorlichting opboksen tegen de reclame budgetten van de bedrijven die miljarden binnenharken met de productie en verkoop van cocaine, ja, dat zal wel succes gaan hebben.
Of de oorlog te winnen is durf ik niet te zeggen maar vrijgeven en denken dat alle problemen met wat voorlichting opgelost zijn lijkt mij toch wel heel erg naief.

Een soort van naadloos van verrassing naar verassing?quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 14:11 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Iedereen die twee keer gebruikt in de Noordzee kieperen kan ook. Verplichte (onaangekondigde) tests laten afnemen op verrassende plekken. Bij de 2e (of 3e) keer strik d'r om en weg d'r mee.
Binnen een paar jaar genoeg huizen voor iedereen

Humaan zijn we tegenwoordig allang niet meer.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 14:21 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Een soort van naadloos van verrassing naar verassing?
Bijzonder inhumaan plan.

Ja, ik vind het ook wel verrassend.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 14:24 schreef thedeedster het volgende:
Dit is toch die burgemeester die de verkoop van canabis aan toeristen wilde lamleggen? Lekker consequent allemaal.

Nee dat kun je niet vergelijken, ten eerste komt dit omdat men in Amerika liever naar medicijnen grijpt, dan hun probleem te behandelen, aangezien dit veel goedkoper is. Daarnaast kun je afvragen of zo een medicijn niet veel gevaarlijker is als Cocaïne. Overigens denk ik dat je voor de Nederlandse situatie al een stuk minder gezeik hebt als je XTC legaliseert. Daarnaast vind ik wat je zegt een beetje offtopic, want het staat los van misdaadbestrijding.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 13:55 schreef Tijger_m het volgende:
Mag ik opmerken dat hele drugs crisis in de VS van de afgelopen 10 jaar werd veroorzaakt door een legaal product?
Waarbij de ellende veroorzaakt nogal aanzienlijk is en de markt (lees je mee, @:raptorix ) vooral bezig is geweest zoveel mogelijk verslaafden te creeeren om hun product maar af te zetten?
De Oxycontin situatie in de VS is toch wel een indicatie dat het vrijgeven of legaal maken van dergelijke middelen niet bepaald tot een betere of gezondere situatie leidt, denk ik, maar goed, ieder zijn ding.

Bron?quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 13:38 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Als jij het zegt dan weet ik zeker dat het omgekeerde waar is.

Ja, want Nederlanders doen dat niet, natuurlijk, die snuiven dan gewoon coke of nemen XTC of andere middelenquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 14:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee dat kun je niet vergelijken, ten eerste komt dit omdat men in Amerika liever naar medicijnen grijpt, dan hun probleem te behandelen, aangezien dit veel goedkoper is. Daarnaast kun je afvragen of zo een medicijn niet veel gevaarlijker is als Cocaïne. Overigens denk ik dat je voor de Nederlandse situatie al een stuk minder gezeik hebt als je XTC legaliseert. Daarnaast vind ik wat je zegt een beetje offtopic, want het staat los van misdaadbestrijding.

Medicijn verslaving is hier ook een probleem ja, ik ken maar weinig mensen die Coke nemen omdat ze last van hun rug hebben.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 14:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, want Nederlanders doen dat niet, natuurlijk, die snuiven dan gewoon coke of nemen XTC of andere middelen

Men hier laat alle maatschappelijke gevolgen van het legaliseren van drugsgebruik ook maar achterwege. Alsof ze zelf nooit hinder van iets zullen ondervinden.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 13:23 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Tja nu ben ik zelf ook wel van een lijntje, maar om alle harddrugs gewoon vrij de maatschappij in te donderen, daar komt ook dan exponentieel meer ellende van.

Omdat het lekker is kerel.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 14:49 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Men hier laat alle maatschappelijke gevolgen van het legaliseren van drugsgebruik ook maar achterwege. Alsof ze zelf nooit hinder van iets zullen ondervinden.
Drugsgebruik wordt normaler en normaler, dat moet geen reden zijn tot acceptatie maar men moet zich afvragen waarom blijkbaar zo veel mensen moeten grijpen naar die rotzooi.

De overheid berooft het goed volk toch ook?quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 13:42 schreef Confetti het volgende:
[..]
Maar ze hebben in de verste verte niet de middelen van de staat. De overheid heeft duizend keer meer data, vele malen meer personeel, nog steeds vele malen meer geld en wapens. Vele malen meer steun bij de bevolking.
Dit zie je ook deels, want wij zetten Taghi vast en niet andersom. Dit fatalisme van Halsema is dus nergens voor nodig. Met de juiste inzet kunnen we de mocromaffia vermorzelen. Die jongens gaan overigens heus niet wat anders doen als je cocaine legaliseert.

2 totaal verschillende dingen, maar goed.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 14:24 schreef thedeedster het volgende:
Dit is toch die burgemeester die de verkoop van canabis aan toeristen wilde lamleggen? Lekker consequent allemaal.

Ik vind wiet ook heel lekker te roken en als ik geestelijk minder sterk was kon ik gerust elke dag blowen wat weer andere problemen voor mij veroorzaakt. Dus ik vind het wel fijn als bepaalde mensen zoals ik tegen zichzelf beschermd (blijven) worden :-) Al is het maar symboliek (en heb je zelf alsnog die verantwoordelijkheid) wat het op dit moment is.quote:

Ik wel. Het is niet te winnen. De VS besteed ieder jaar weer extra veel miljarden aan de bestrijding van drugs en elk jaar neemt het gebruik alleen maar toe. Er groeit nu een complete generatie op waar het gewoon heel normaal is om af en toe een pilletje of een lijntje te doen. Je kan wel net als de afgelopen 40 jaar blijven roepen 'ja maar dat mag helemaal niet'! maar in de praktijk faalt dat beleid al 40 jaar.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 14:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Of de oorlog te winnen is durf ik niet te zeggen.

Dat kunnen we dan beter met alcohol doen. Dat er tig mensen zijn zoals ik die 3 a 4 keer per jaar xtc gebruiken zou totaal geen probleem moeten zijn.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 14:54 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ik vind wiet ook heel lekker te roken en als ik geestelijk minder sterk was kon ik gerust elke dag blowen wat weer andere problemen voor mij veroorzaakt. Dus ik vind het wel fijn als bepaalde mensen zoals ik tegen zichzelf beschermd (blijven) worden :-) Al is het maar symboliek (en heb je zelf alsnog die verantwoordelijkheid) wat het op dit moment is.

Maar is dat argument niet toepasbaar op alle vormen van criminaiiteit?quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 14:57 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik wel. Het is niet te winnen. De VS besteed ieder jaar weer extra veel miljarden aan de bestrijding van drugs en elk jaar neemt het gebruik alleen maar toe. Er groeit nu een complete generatie op waar het gewoon heel normaal is om af en toe een pilletje of een lijntje te doen. Je kan wel net als de afgelopen 40 jaar blijven roepen 'ja maar dat mag helemaal niet'! maar in de praktijk faalt dat beleid al 40 jaar.

Het zal zeker niet probleemloos zijn, maar als we recreatief druggebruik acceptabel maken kunnen we eindelijk onderzoek gaan doen naar drugs die met minimale gezondheidsschade een optimale roes geven, en mensen zoeken die roes nou eenmaal.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 14:49 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Men hier laat alle maatschappelijke gevolgen van het legaliseren van drugsgebruik ook maar achterwege. Alsof ze zelf nooit hinder van iets zullen ondervinden.
Drugsgebruik wordt normaler en normaler, dat moet geen reden zijn tot acceptatie maar men moet zich afvragen waarom blijkbaar zo veel mensen moeten grijpen naar die rotzooi.

Misschien dat haar zoon betrokken is bij een of andere handeltje. Die had toch ook illegaal een vuurwapen thuis liggen?quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 14:24 schreef thedeedster het volgende:
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |