Zeggen die niet ask your physician, waar Engelsen ask your GP zeggen?quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 18:11 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Ah leuk! Ik moet de app nog eens installeren (edit: meteen gedaan). Hij gaat soms inderdaad wel alle kanten op, maar herhaalt ook wel weer veel dus hoef ik iets minder aandachtig te luisteren. Ook wel lekker. Ben benieuwd of je nog iets hebt aan de volgende aflevering. Ik ben daarna even gestopt, want nieuw onderwerp en wilde even wat luchtigers tussendoor.
Edit: en iedere keer die ‘consult your doctor’ en ‘i am a professor not a doctor’ mag ook wel een tikje minder. Mja, Amerika he.
Ja, ik moet daar wel om lachen want je huisarts ziet je al elke keer aankomen. Hij zegt zelfs dat je bij alle veranderingen in je normale gedrag op het gebied van voeding, slaap of beweging je je dokter moet consulterenquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 18:11 schreef Tuindier het volgende:
Ah leuk! Ik moet de app nog eens installeren (edit: meteen gedaan). Hij gaat soms inderdaad wel alle kanten op, maar herhaalt ook wel weer veel dus hoef ik iets minder aandachtig te luisteren. Ook wel lekker. Ben benieuwd of je nog iets hebt aan de volgende aflevering. Ik ben daarna even gestopt, want nieuw onderwerp en wilde even wat luchtigers tussendoor.
Edit: en iedere keer die ‘consult your doctor’ en ‘i am a professor not a doctor’ mag ook wel een tikje minder. Mja, Amerika he.
Mijn zieke geest denk nu aan heel wat andersquote:
Ja, het is vooral de oppervlakte reflectie, die licht wegkaatst, ieder glas oppervlak hetzelfde, bij dubbel glas heb je dus 4 reflectie oppervlaktes.quote:en als je dan het raam open doet zit je al snel weer in de 8000 lux. Nooit verwacht dat glas zo'n veschil maakt.
Het werd zo mooi inzichtelijk met de app. Ging er namelijk over dat je daglicht nodig hebt voor je circadiaan ritme en daglicht achter glas of een autoruit is niet hetzelfde.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 18:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Mijn zieke geest denk nu aan heel wat anders
[..]
Ja, het is vooral de oppervlakte reflectie, die licht wegkaatst, ieder glas oppervlak hetzelfde, bij dubbel glas heb je dus 4 reflectie oppervlaktes.
https://www.bol.com/nl/nl(...)uw/9200000125186120/quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 18:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het werd zo mooi inzichtelijk met de app. Ging er namelijk over dat je daglicht nodig hebt voor je circadiaan ritme en daglicht achter glas of een autoruit is niet hetzelfde.
hahaha, ik had geen idee dat zoiets bestaat. Verder ook niet nodig. Ik kom genoeg buiten.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 18:30 schreef Vanyel het volgende:
[..]
https://www.bol.com/nl/nl(...)uw/9200000125186120/
Te weinig people op de werkvloer.quote:
Net de toko leeg proberen te kopen. En voorgesneden, schoongemaakte diepvries kousenband mee genomen. Ook een zak zeevruchten uit de vriezer. Prefab is makkelijk voor een snel maaltijd.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 17:51 schreef vlindertje89 het volgende:
Als ik recepten voorbij zie komen vraag ik me altijd weer af hoe ik ooit in cul beland ben![]()
![]()
De pastasaus die ik zondag maakte was een pot Grand'Italia Erbe met een zak van 600gram ovengroente (wortel, paprika, courgette). Als ik wat meer mn best doe dan snij ik de groente zelf, maar dan alleen courgette en puntpaprika, en doe ik er gehakt bij.
quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 13:17 schreef Sarabi het volgende:
Verder kwam ik eigenlijk vragen of iemand een lekker recept voor pastasaus heeft? (Eventueel in de slowcooker). Ik wil de vriezer vullen met een flinke lading pastasaus maar ik heb tot nu toe nog niet het perfect recept gevonden, dus tips zijn welkom
Blues, flexibiliteit in de zorg werkt maar 1 kant op. Van personeel richting werkgever, en zeker niet andersom. Dat blijkt maar weerquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 18:34 schreef Blues het volgende:
[..]
Te weinig people op de werkvloer.
En helaas maandag ookdaar gaat het goede voornemen dat ik eens p 2 weken thuis kan werken.
En die 4 uur extra pw wordt w.s. ook niks want als mijn contract wordt veranderd kunnen ze ook afdwingen dat ik die extra uren naar het werk kom.
En dat was nou juist niet de bedoeling.
Echt top, dat meebuigen met je personeel
Aftikken met je bedrijfsarts, preventie voor uitval, vastleggen in je dossier, hoppatee klaarquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 18:34 schreef Blues het volgende:
[..]
En helaas maandag ookdaar gaat het goede voornemen dat ik eens p 2 weken thuis kan werken.
En die 4 uur extra pw wordt w.s. ook niks want als mijn contract wordt veranderd kunnen ze ook afdwingen dat ik die extra uren naar het werk kom.
Wat vervelendquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 18:34 schreef Blues het volgende:
[..]
Jezus dat ziet er lekker uit zegquote:
Ja ik was nooit zo van paprika's maar zonder vel is het beter. Ik heb geloof ik nog één zakje in de vriezerquote:
Nou, dit is prima voor te bereiden en lekker veel smaak zoquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 19:23 schreef Soury het volgende:
[..]
Ja ik was nooit zo van paprika's maar zonder vel is het beter. Ik heb geloof ik nog één zakje in de vriezer
Oh ja, herkenbaar, dat loopt wisselend afquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 19:27 schreef Barreltje het volgende:
Hier staat er indiaas op het plan.. eten besteld.. een uur wachten tot het bereidt is.. prima.. dan nog 45 minuten wachten tot het bezorgd is.. of.. op de just eat app zegt ie al 45 minuten dat het bezorgd wordt.. en ik woon 2 (!!) minuten lopen van het restaurant..
Bij bellen is het restaurant in paniek en wordt er geïrriteerd gereageerd.. "hij is onderweg" je weet niet eens welk adres het over gaat..
We gaan het zien of er nog eten komt...
Ahhh hopelijk heb je snel je eten. Ik heb ook wel ooit eens gehad dat ze doodleuk om 23u nog aangebeld werd met het eten.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 19:27 schreef Barreltje het volgende:
Hier staat er indiaas op het plan.. eten besteld.. een uur wachten tot het bereidt is.. prima.. dan nog 45 minuten wachten tot het bezorgd is.. of.. op de just eat app zegt ie al 45 minuten dat het bezorgd wordt.. en ik woon 2 (!!) minuten lopen van het restaurant..
Bij bellen is het restaurant in paniek en wordt er geïrriteerd gereageerd.. "hij is onderweg" je weet niet eens welk adres het over gaat..
We gaan het zien of er nog eten komt...
Ik vind het dan zo knap dat sommige mensen daar lak aan kunnen hebben. (Misschien soms een beetje heel veel maar ach)quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 18:34 schreef Blues het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed bezig!quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 18:46 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb nog een lichttherapie lamp staan die ik in 2016 ofzo gekocht heb. Gebruikte hem dan vanaf eind oktober/begin november oid tm februari, zodra ik om 8/8.30 op werk was zette ik m dan een uurtje aan. Hielp wel voor zowel m'n ritme (ik werd anders echt heel moeilijk wakker in ochtend) als ook de winter-blues. Maar dat is niet zo'n fancy bril haha.
Ik ben vandaag weer naar huis gegaan vanaf m'n ouders en ga zo even langs bij teamuitje. Kijken hoe dat gaat met m'n hoofd. Merk dat ik meteen in een soort 'kramp' schiet dat ik overal heel voorzichtig mee moet doen, door de ervaring met de hersenschudding. Terwijl dat misschien helemaal niet nodig is, want echt niet iedereen die zn hoofd een keer hard stoot heeft daar meteen mega last van natuurlijk. Dus ik ga iig even mee pizza eten, en dan kijk ik daarna hoe dat gaat en of ik nog mee ga lasergamen of dat ik dat nog wat veel vind en dan lekker naar huis ga.
de restaurants gaan hier om 21 wel dicht.. dus zo laat wordt het niet..quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 19:35 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ahhh hopelijk heb je snel je eten. Ik heb ook wel ooit eens gehad dat ze doodleuk om 23u nog aangebeld werd met het eten.
Vijf naans per persoon naar binnen buffelen dan maarquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 19:44 schreef Barreltje het volgende:
[..]
de restaurants gaan hier om 21 wel dicht.. dus zo laat wordt het niet..
m'n lief is nu onderweg naar het restaurant..hopelijk krijgen we gewoon eten zo.. want nu alsnog ergens anders iets bestellen is bijna niet meer te doen
Kijk aan zo'n vent heb je ietsquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 19:44 schreef Barreltje het volgende:
[..]
m'n lief is nu onderweg naar het restaurant..hopelijk krijgen we gewoon eten zo.. want nu alsnog ergens anders iets bestellen is bijna niet meer te doen
Was daar nou al een review van na al die scharrelreviews eigenlijk? Vond dat wel mooie stukken om te lezenquote:
gheheh dat gescharrel is nu afgelopen hoor.. het is de chef gewordenquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 19:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Was daar nou al een review van na al die scharrelreviews eigenlijk? Vond dat wel mooie stukken om te lezen
Ah!quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 19:53 schreef Barreltje het volgende:
[..]
gheheh dat gescharrel is nu afgelopen hoor.. het is de chef geworden
quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 19:39 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik vind het dan zo knap dat sommige mensen daar lak aan kunnen hebben. (Misschien soms een beetje heel veel maar ach)Hé, dat lijkt wel een zekere TL bij ons welSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een meewerkende ook. Die ineens een halve dag niet meewerkt want ja, overleg zusenmezo
@ mijn thuiswerken, ik kan dus niet dat contract ophogen, maar wel die 4 uur thuiswerken doen maar als overuren schrijven. Tja......dat heeft dan helaas weer geen consequenties voor eindejaars/vakantiegeld en pensioen en wordt meen ik nog extra belast ook. Moet ik nog uitzoeken trouwens, maar heb er gewoon echt genoeg van op deze manier.
Ze noemden mijn 'hoge ziekteverzuim' als reden dat ze mij niet structureel extra laten werken.
En nee, ook niet thuis.
Stelletje![]()
Hehe ja onze is ook meewerkende. Ik vind het wel een leuk idee dat de teamleider niet alleen maar teamleidt maar ook mee met ons werk doet. Leuk idee.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 20:33 schreef Blues het volgende:
[..]
Hé, dat lijkt wel een zekere TL bij ons wel
Een meewerkende ook. Die ineens een halve dag niet meewerkt want ja, overleg zusenmezo
@ mijn thuiswerken, ik kan dus niet dat contract ophogen, maar wel die 4 uur thuiswerken doen maar als overuren schrijven. Tja......dat heeft dan helaas weer geen consequenties voor eindejaars/vakantiegeld en pensioen en wordt meen ik nog extra belast ook. Moet ik nog uitzoeken trouwens, maar heb er gewoon echt genoeg van op deze manier.
Ze noemden mijn 'hoge ziekteverzuim' als reden dat ze mij niet structureel extra laten werken.
En nee, ook niet thuis.
Stelletje
Wat een vieze tegenvaller zeg! En dan ook nog ziekmeldingen ‘gebruiken’ als tegenargument. Andersom als pro thuiswerken was verstandiger geweest.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 20:33 schreef Blues het volgende:
[..]
En nee, ook niet thuis.
Stelletje
Ik snap voor geen meter dat ze je niet preventief thuis laten werken om het beter vol te houden, als dat geen enorme problemen oplevert voor het werk.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 20:33 schreef Blues het volgende:
[..]
En nee, ook niet thuis.
Stelletje
Dit jaquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 20:53 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik snap voor geen meter dat ze je niet preventief thuis laten werken om het beter vol te houden, als dat geen enorme problemen oplevert voor het werk.
Maar dat ze je geen extra uren geven zonder zeker te weten dat dat goed gaat, wetend dat je verminderd belastbaar bent is toch niet zo raar? Dat lijkt me een behoorlijk risico voor een organisatie.
Ik kan een gesprek met haar aanvragen. Denk ik al langer over idd.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 20:45 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wat een vieze tegenvaller zeg! En dan ook nog ziekmeldingen ‘gebruiken’ als tegenargument. Andersom als pro thuiswerken was verstandiger geweest.
Is het een optie wat Molo opmerkt met via de bedrijfsarts kijken wat de optie is?
Dat zijn bijna IJmuidense tijden.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 19:44 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Slaap lekker dusquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 23:37 schreef Candaasje het volgende:
Avond, morgen even teruglezen. Ik ben gesloopt maar het was wel tof. Eerst geholpen bij de MRI en vervolgens door met een hernia OK.
Wel spannend, maar hond is weer wakker![]()
Gelukkig staat morgen om 7 uur de stucadoor voor de deur
Dat is natuurlijk allemaal ziekteverzuim. En ik denk dat je er bij iedereen vanuit moet gaan dat ziekteverzuim niet expres/bewust/de schuld van de werknemer is, maar op de één of andere manier kijken leidinggevenden heel erg raar en zakelijk naar ziekteverzuim. Als je wat veel verzuim hebt in het verleden, dan verwachten ze ook meer voor de toekomst of zo. Terwijl al die dingen bij jou totaal geen verband met elkaar houden en thuis werken juist beter zou zijn voor het voorkomen van een burnoutquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 21:21 schreef Blues het volgende:
En ik heb niet eens een hoog ziekteverzuim![]()
Tenminste als je mij een alvleesklierontsteking, burnout en covid aan gaat rekenen..tja...
Ik ga er nog eens goed over nadenken, mijn eigen TL wil mij wel meer laten thuiswerken als kan hoor.
Het probleem zit 'm bij de onwillige afdelingsleider. Haar 'baas' dus.
Een gebakje wat ik regelmatig koop bij onze bakker. 2-3 x per jaar.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 00:12 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb net een absurd lekker gebakje gehad op het werk. Ik weet niet wat het was en wat er allemaal in zat, maar omg. Het was niet heel groot, buitenkant waren besjes (framboos?) over een roomtorentje op een soort koekje wat ook nog gevuld was met iets wat op een soort vruchten?spijs leek.
Wacht, er is tegenwoordig internet! Het was dit gebakje: https://bakkerijalsady.nl/product/bosvruchtentorentje/
Ik durf wel te stellen dat ik de afgelopen járen niet zo'n verrukkelijk gebakje heb gehad
Het heet Light Meter uit de Play Store. Vrij simpele app.quote:Op zaterdag 8 oktober 2022 01:21 schreef AnneX het volgende:
[..]
Een gebakje wat ik regelmatig koop bij onze bakker. 2-3 x per jaar.
Lekker fris, zurig hè.
Wil je nog even laten weten welke app je koos om zonlicht te meten! Bvd.
Werkze.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |