abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206235690
Verder kwam ik eigenlijk vragen of iemand een lekker recept voor pastasaus heeft? (Eventueel in de slowcooker). Ik wil de vriezer vullen met een flinke lading pastasaus maar ik heb tot nu toe nog niet het perfect recept gevonden, dus tips zijn welkom :)
pi_206235725
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:12 schreef Memento-Mori het volgende:
Net weer weg bij de oogarts, altijd prettig als een arts het ook niet precies weet en het een "eng" plekje noemt. kwam toevallig ook een andere oogarts de behandelkamer in en die werd ook meteen gevraagd even te kijken. Nouja voor nu door blijven gaan met ieder uur druppelen en nu 4x per dag zalf. Bij verergering in het weekend moet ik spoednummer bellen (werd heel erg benadrukt) en sowieso maandag weer terug voor controle :{
Dat klinkt niet fijn, "eng plekje". Maar wel goed dat ze je zo op het hart drukken meteen contact op te nemen. Hopelijk niet nodig.
Is het ook pijnlijk?
We have far more in common than that which devides us..
pi_206235739
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:15 schreef Sarabi het volgende:

[..]
-O- toch wel spannend. Hopelijk gaat het de komende dagen alweer beter.
Dat hoop ik ook. Naast zalf en druppels slik ik ook nurofen want het doet ook gewoon gruwelijk zeer :( en dat werkt ook ontstekingsremmend. Evt krijg ik er dan maandag weer 'n ander zalfje bij maar was nu nog te vroeg. Checkup vandaag was ook wel al aan de vroege kant na 1 dag maar was ivm het weekend.

@Kaatje1 ja dus, zonder pijn was ik misschien niet eens naar de huisarts gegaan nog :@ continue pijn, stekend door de hele oogbol. Voel me de hele dag niet echt lekker van de pijn en in de avond ga ik vrij op tijd naar bed omdat ik er dan gewoon klaar mee ben.
pi_206235753
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:17 schreef Sarabi het volgende:
Verder kwam ik eigenlijk vragen of iemand een lekker recept voor pastasaus heeft? (Eventueel in de slowcooker). Ik wil de vriezer vullen met een flinke lading pastasaus maar ik heb tot nu toe nog niet het perfect recept gevonden, dus tips zijn welkom :)
Ik doe meestal gehakt (evt. vega) passata, tomatenblokjes en dan wat groenten (paprika, courgette, prei en wat ik nog meer in huis heb) in de slowcooker. Apart in zo'n theezakje dan nog rozemarijn, tijm, pepertje, gekneusde peperkorrels. En dan gedroogde basilicum. Dat alles zo'n 8-10 aanzetten en na die tijd op smaak brengen met kruiden (paprikapoeder, chilipoeder, gerookte paprika, peper/zout)
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:33:59 #230
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206235841
quote:
Blik Mutti Polpa in olijfolie even 'aanbakken', beetje peper en parmezaanse kaas erover en klaar 😅
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:42:15 #231
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_206235915
Mutti polpa :9
Spoilers!
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 13:46:44 #232
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_206235975
Mijn recept. Dit is een lasagnesaus van de Italiaanse schoonvader/kok van een vriendin, ik gebruik hem als rode saus voor pasta, lasagne, cannelloni, etc.

(500g geruld gehakt)
3 uien, gesnipperd
1 klein blikje tomatenpuree
1,5 dl. Rode wijn
4 a 5 teentjes knoflook, gesnipperd
2 blikjes gepelde tomaten
1 pakje gezeefde tomaten
4 takjes tijm
2 laurierblad
2tl gedroogde oregano

Olie in hapjespan.
Uien snipperen en fruiten, 10 minuten op laag vuur
Tomatenpuree erbij
2 minuten laten staan
wijn erbij
knoflook toevoegen
tomaten (schil en zeef) erbij, beetje pletten met staatmixer
laurier, oregano en tijm erbij
(gehakt erbij)
uur laten sudderen, daarna tijm en laurier eruit halen.

In de slowcooker zou ik het ergens tussen de 5 en 8 uur doen.
Spoilers!
pi_206236213
Ik zit nu bij de huisarts voor een kleinigheid, ik moet érgens vandaag gebeld worden door de cardioloog en ik heb een kind met buikpijn en koorts waar ik me wat zorgen over maak. Goede dag dit medisch gezien :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_206236561
quote:
https://miljuschka.nl/klassieker-spaghetti-bolognese-saus/

Vooral heel lang laten sudderen!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:00:40 #235
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_206236668
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:33 schreef Molo het volgende:

[..]
Blik Mutti Polpa in olijfolie even 'aanbakken', beetje peper en parmezaanse kaas erover en klaar 😅
Dit. Al is de basis daarvoor mij mij nog wel ui, knof en soms pepertje, wortel en iets wat bleek selderij. :+.

En als ik de uitgebreide versie doe is dat iets zoals hierboven in de post van @Yinny of wat er op lijkt.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_206236850
Dankjewel allemaal :)
pi_206236854
Zoals al gezegd, ik deel en blijf delen. Mooie recensie in de Volkskrant https://www.volkskrant.nl(...)xC_aQ3nKG9DEdPCGbON4
pi_206237767
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 06:45 schreef Molo het volgende:

Oh my :o :o :o

Er waren trouwens debiel veel treinen uitgevallen door personeelstekort. Ik snap af en toe werkelijk niets meer van de wereld hoor.
Pak volgende keer ook wel weer gewoon de auto, in theorie was OV deze keer redelijk ok, de uitvoering echter... wat een gezeik allemaal
Het is het afgelopen half jaar echt dra-ma met de trein. Ik kijk nu elke keer vlak van te voren of mijn trein wel rijdt. Keek paar weken geleden om kwart voor 8 's morgens voor een trein van 8.10. Ik kon naar het station, de trein reed *O* Alleen op het station aangekomen reed de trein toch niet :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_206237797
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 13:12 schreef Memento-Mori het volgende:
Net weer weg bij de oogarts, altijd prettig als een arts het ook niet precies weet en het een "eng" plekje noemt. kwam toevallig ook een andere oogarts de behandelkamer in en die werd ook meteen gevraagd even te kijken. Nouja voor nu door blijven gaan met ieder uur druppelen en nu 4x per dag zalf. Bij verergering in het weekend moet ik spoednummer bellen (werd heel erg benadrukt) en sowieso maandag weer terug voor controle :{
Het is wel eerlijk, maar ik zou er best nerveus van worden als een oogarts het ook een eng plekje noemt :X
Nou ja, weet je in ieder geval zeker dat je het heel serieus moet nemen. En ook bellen als het erger wordt! Helpt de pijnstiller die je neemt of merk je weinig verschil? Beterschap :*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_206237839
@Tuindier ik ben bij aflevering 3 van die podcast en het is interessant om naar te luisteren, maar hij is wel wat breedsprakig en springt wat van de hak op de tak (associatief denken?) en voegt ook veel onnodige zinnetjes toe :D (bijv noemt een woord en zegt dan: maar dit hoef je niet te onthouden, maar wel als je het leuk vindt natuurlijk - en dat heel vaak op die manier). Aflevering 4 gaat over shiftwork, ben benieuwd.

Heb ook de app Light Meter geīnstalleerd en had bij mijn wandeling vanmorgen meer dan 30.000 lux!! Achter mijn pc zo rond de 5 lux. En achter het raam 700 lux en als je dan het raam open doet zit je al snel weer in de 8000 lux. Nooit verwacht dat glas zo'n veschil maakt.
pi_206237856
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 08:30 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Bijna correct O+
:Y
Jij hebt maar 1 kind :Y :D
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_206237865
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 09:02 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ik moest hieraan denken:

[ afbeelding ]

En nu vraag ik me af waarom ik in hemelsnaam hiervoor een plekje in mijn brein bezet houd :').
Moest niet iedereen dat? :o
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_206237898
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 12:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
Om 7 uur fileloos op het werk, durrup doorgereden want mijn werk zit overal :+
En nu met een boterham even pauzeren langs de Maas O+ Vanmiddag rondleiding door historisch Steyl met na afloop een buffet :Y)

Mooi :Y
pi_206237941
quote:
Imo is less more.
Ui en evt knoflook bakken gehakt erbij, en dan alleen nog tomatenpu, Mutti (polpa en een grote fles), laurier en Provenįaalse kruiden/ Italiaanse kruiden/ oregano. Minstens 2u. Klaar.
Altijd als ik er meer werk in steek zijn mensen minder blij, dus ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯

Gehakt vervangen door kleingesneden aubergine levert amper klachten. Linzen geven meestal wel oproer.
pi_206237962
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 14:15 schreef Clubsoda het volgende:
Ik zit nu bij de huisarts voor een kleinigheid, ik moet érgens vandaag gebeld worden door de cardioloog en ik heb een kind met buikpijn en koorts waar ik me wat zorgen over maak. Goede dag dit medisch gezien :')
:R voor je timing
pi_206238022
Sextet *O*
  vrijdag 7 oktober 2022 @ 17:49:50 #247
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206238073
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 17:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Het is het afgelopen half jaar echt dra-ma met de trein. Ik kijk nu elke keer vlak van te voren of mijn trein wel rijdt. Keek paar weken geleden om kwart voor 8 's morgens voor een trein van 8.10. Ik kon naar het station, de trein reed *O* Alleen op het station aangekomen reed de trein toch niet :')
Betrouwbaar is anders :')

De metro hier is eigenlijk altijd fantastisch, de trein mijd ik liefste. Kun je niet van op aan en veel te lang onderweg vanuit mijn huis
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_206238089
Als ik recepten voorbij zie komen vraag ik me altijd weer af hoe ik ooit in cul beland ben :') :+
De pastasaus die ik zondag maakte was een pot Grand'Italia Erbe met een zak van 600gram ovengroente (wortel, paprika, courgette). Als ik wat meer mn best doe dan snij ik de groente zelf, maar dan alleen courgette en puntpaprika, en doe ik er gehakt bij.
pi_206238136
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 17:51 schreef vlindertje89 het volgende:
Als ik recepten voorbij zie komen vraag ik me altijd weer af hoe ik ooit in cul beland ben :') :+
De pastasaus die ik zondag maakte was een pot Grand'Italia Erbe met een zak van 600gram ovengroente (wortel, paprika, courgette). Als ik wat meer mn best doe dan snij ik de groente zelf, maar dan alleen courgette en puntpaprika, en doe ik er gehakt bij.
Zo'n zak groente gebruik ik ook regelmatig. Hangt er even vanaf of ik goed kan snijden.
Maar bijvoorbeeld erwtensoep, daar koop ik de groenten altijd gesneden want dat lukt zeker nooit.
Maar met pastasaus maak ik vaak groenten op en heb ik daar niet veel van, dat gaat er nog een klein zakje voorgesneden groenten bij.
Ooit nam iemand een zakje voorgesneden aziatische groenten mee en ik had verder niets in huis om aziatisch eten mee te maken, nou, pastasaus met taugé is raar, dat klopt niet qua smaak en mondgevoel.
pi_206238266
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2022 17:23 schreef Isabeau het volgende:
@:Tuindier ik ben bij aflevering 3 van die podcast en het is interessant om naar te luisteren, maar hij is wel wat breedsprakig en springt wat van de hak op de tak (associatief denken?) en voegt ook veel onnodige zinnetjes toe :D (bijv noemt een woord en zegt dan: maar dit hoef je niet te onthouden, maar wel als je het leuk vindt natuurlijk - en dat heel vaak op die manier). Aflevering 4 gaat over shiftwork, ben benieuwd.

Heb ook de app Light Meter geīnstalleerd en had bij mijn wandeling vanmorgen meer dan 30.000 lux!! Achter mijn pc zo rond de 5 lux. En achter het raam 700 lux en als je dan het raam open doet zit je al snel weer in de 8000 lux. Nooit verwacht dat glas zo'n veschil maakt.
Ah leuk! Ik moet de app nog eens installeren (edit: meteen gedaan). Hij gaat soms inderdaad wel alle kanten op, maar herhaalt ook wel weer veel dus hoef ik iets minder aandachtig te luisteren. Ook wel lekker. Ben benieuwd of je nog iets hebt aan de volgende aflevering. Ik ben daarna even gestopt, want nieuw onderwerp en wilde even wat luchtigers tussendoor.

Edit: en iedere keer die ‘consult your doctor’ en ‘i am a professor not a doctor’ mag ook wel een tikje minder. Mja, Amerika he.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')