Dat klinkt niet fijn, "eng plekje". Maar wel goed dat ze je zo op het hart drukken meteen contact op te nemen. Hopelijk niet nodig.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 13:12 schreef Memento-Mori het volgende:
Net weer weg bij de oogarts, altijd prettig als een arts het ook niet precies weet en het een "eng" plekje noemt. kwam toevallig ook een andere oogarts de behandelkamer in en die werd ook meteen gevraagd even te kijken. Nouja voor nu door blijven gaan met ieder uur druppelen en nu 4x per dag zalf. Bij verergering in het weekend moet ik spoednummer bellen (werd heel erg benadrukt) en sowieso maandag weer terug voor controle
Dat hoop ik ook. Naast zalf en druppels slik ik ook nurofen want het doet ook gewoon gruwelijk zeerquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 13:15 schreef Sarabi het volgende:
[..]toch wel spannend. Hopelijk gaat het de komende dagen alweer beter.
Ik doe meestal gehakt (evt. vega) passata, tomatenblokjes en dan wat groenten (paprika, courgette, prei en wat ik nog meer in huis heb) in de slowcooker. Apart in zo'n theezakje dan nog rozemarijn, tijm, pepertje, gekneusde peperkorrels. En dan gedroogde basilicum. Dat alles zo'n 8-10 aanzetten en na die tijd op smaak brengen met kruiden (paprikapoeder, chilipoeder, gerookte paprika, peper/zout)quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 13:17 schreef Sarabi het volgende:
Verder kwam ik eigenlijk vragen of iemand een lekker recept voor pastasaus heeft? (Eventueel in de slowcooker). Ik wil de vriezer vullen met een flinke lading pastasaus maar ik heb tot nu toe nog niet het perfect recept gevonden, dus tips zijn welkom
Blik Mutti Polpa in olijfolie even 'aanbakken', beetje peper en parmezaanse kaas erover en klaar 😅quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 13:17 schreef Sarabi het volgende:
Verder kwam ik eigenlijk vragen of iemand een lekker recept voor pastasaus heeft? (Eventueel in de slowcooker). Ik wil de vriezer vullen met een flinke lading pastasaus maar ik heb tot nu toe nog niet het perfect recept gevonden, dus tips zijn welkom
https://miljuschka.nl/klassieker-spaghetti-bolognese-saus/quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 13:17 schreef Sarabi het volgende:
Dit. Al is de basis daarvoor mij mij nog wel ui, knof en soms pepertje, wortel en iets wat bleek selderij.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 13:33 schreef Molo het volgende:
[..]
Blik Mutti Polpa in olijfolie even 'aanbakken', beetje peper en parmezaanse kaas erover en klaar 😅
Het is het afgelopen half jaar echt dra-ma met de trein. Ik kijk nu elke keer vlak van te voren of mijn trein wel rijdt. Keek paar weken geleden om kwart voor 8 's morgens voor een trein van 8.10. Ik kon naar het station, de trein reedquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 06:45 schreef Molo het volgende:
Oh my![]()
![]()
![]()
Er waren trouwens debiel veel treinen uitgevallen door personeelstekort. Ik snap af en toe werkelijk niets meer van de wereld hoor.
Pak volgende keer ook wel weer gewoon de auto, in theorie was OV deze keer redelijk ok, de uitvoering echter... wat een gezeik allemaal
Het is wel eerlijk, maar ik zou er best nerveus van worden als een oogarts het ook een eng plekje noemtquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 13:12 schreef Memento-Mori het volgende:
Net weer weg bij de oogarts, altijd prettig als een arts het ook niet precies weet en het een "eng" plekje noemt. kwam toevallig ook een andere oogarts de behandelkamer in en die werd ook meteen gevraagd even te kijken. Nouja voor nu door blijven gaan met ieder uur druppelen en nu 4x per dag zalf. Bij verergering in het weekend moet ik spoednummer bellen (werd heel erg benadrukt) en sowieso maandag weer terug voor controle
quote:
Moest niet iedereen dat?quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 09:02 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik moest hieraan denken:
[ afbeelding ]
En nu vraag ik me af waarom ik in hemelsnaam hiervoor een plekje in mijn brein bezet houd.
Mooiquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 12:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
Om 7 uur fileloos op het werk, durrup doorgereden want mijn werk zit overal
En nu met een boterham even pauzeren langs de MaasVanmiddag rondleiding door historisch Steyl met na afloop een buffet
Imo is less more.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 13:17 schreef Sarabi het volgende:
quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 14:15 schreef Clubsoda het volgende:
Ik zit nu bij de huisarts voor een kleinigheid, ik moet érgens vandaag gebeld worden door de cardioloog en ik heb een kind met buikpijn en koorts waar ik me wat zorgen over maak. Goede dag dit medisch gezien
Betrouwbaar is andersquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 17:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het is het afgelopen half jaar echt dra-ma met de trein. Ik kijk nu elke keer vlak van te voren of mijn trein wel rijdt. Keek paar weken geleden om kwart voor 8 's morgens voor een trein van 8.10. Ik kon naar het station, de trein reedAlleen op het station aangekomen reed de trein toch niet
Zo'n zak groente gebruik ik ook regelmatig. Hangt er even vanaf of ik goed kan snijden.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 17:51 schreef vlindertje89 het volgende:
Als ik recepten voorbij zie komen vraag ik me altijd weer af hoe ik ooit in cul beland ben![]()
![]()
De pastasaus die ik zondag maakte was een pot Grand'Italia Erbe met een zak van 600gram ovengroente (wortel, paprika, courgette). Als ik wat meer mn best doe dan snij ik de groente zelf, maar dan alleen courgette en puntpaprika, en doe ik er gehakt bij.
Ah leuk! Ik moet de app nog eens installeren (edit: meteen gedaan). Hij gaat soms inderdaad wel alle kanten op, maar herhaalt ook wel weer veel dus hoef ik iets minder aandachtig te luisteren. Ook wel lekker. Ben benieuwd of je nog iets hebt aan de volgende aflevering. Ik ben daarna even gestopt, want nieuw onderwerp en wilde even wat luchtigers tussendoor.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 17:23 schreef Isabeau het volgende:
@:Tuindier ik ben bij aflevering 3 van die podcast en het is interessant om naar te luisteren, maar hij is wel wat breedsprakig en springt wat van de hak op de tak (associatief denken?) en voegt ook veel onnodige zinnetjes toe(bijv noemt een woord en zegt dan: maar dit hoef je niet te onthouden, maar wel als je het leuk vindt natuurlijk - en dat heel vaak op die manier). Aflevering 4 gaat over shiftwork, ben benieuwd.
Heb ook de app Light Meter geīnstalleerd en had bij mijn wandeling vanmorgen meer dan 30.000 lux!! Achter mijn pc zo rond de 5 lux. En achter het raam 700 lux en als je dan het raam open doet zit je al snel weer in de 8000 lux. Nooit verwacht dat glas zo'n veschil maakt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |