Lekker om 7 uur 's ochtends aan het bier met z'n allenquote:Op donderdag 29 september 2022 12:32 schreef KillerBee4ever het volgende:
Ik hoop eerlijk gezegd dat Max z'n keutel nog even binnenhoud tot Japan![]()
Dan moet je bij Ferrari zijnquote:Op donderdag 29 september 2022 12:32 schreef KillerBee4ever het volgende:
Ik hoop eerlijk gezegd dat Max z'n keutel nog even binnenhoud tot Japan![]()
is ook zo, want hij kan alleen maar verliezen als hij nu rijdtquote:Op donderdag 29 september 2022 12:49 schreef Nieuwschierig het volgende:
Albon wil weer zelf gaan rijden.
De meeste volgers lijken dat ook beter te vinden voor de kansen van Nyck voor volgend seizoen
Dit dus, en Singapore is veel technischer dan Monza, niet in je voordeel met beperkte kennis over een wagen.quote:Op donderdag 29 september 2022 13:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is ook zo, want hij kan alleen maar verliezen als hij nu rijdt
Gebreid door zijn oma uit Oekraïne.quote:Op donderdag 29 september 2022 13:54 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]
echt vestenweer in Singapore
quote:Op donderdag 29 september 2022 12:49 schreef Nieuwschierig het volgende:
Albon wil weer zelf gaan rijden.
De meeste volgers lijken dat ook beter te vinden voor de kansen van Nyck voor volgend seizoen
ik heb het al eens eerder gezegd maar voor het geld dat hij er voor krijgt zou ik alles dragen waar ze maar mee komenquote:Op donderdag 29 september 2022 13:58 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Dit plaatje is ongetwijfeld weer aanleiding voor tientallen adoratietopics op reddit.
En dat doet 'ie dan ook.quote:Op donderdag 29 september 2022 14:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb het al eens eerder gezegd maar voor het geld dat hij er voor krijgt zou ik alles dragen waar ze maar mee komen
Noquote:
quote:
Denk dat ze dan zeer terecht zeggen ophoeren met je camera's.quote:Op donderdag 29 september 2022 15:02 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]![]()
(ik dacht dit ook gelijk).
Ik ben benieuwd of Netflix, als Max hier het WDC niet wint, RB in Japan ook gevolgd wordt door hen.
Volgend jaar een andere raceklasse en over een jaar of 3 jolig doen met een microfoon van Sky Sports in z'n hand.quote:Op donderdag 29 september 2022 14:53 schreef Sked het volgende:
[..]
Ricciardo op de achtergrond met zijn laatste streken
Goed voorbereid op de hoge energieprijzenquote:Op donderdag 29 september 2022 13:54 schreef Tarado het volgende:
[ afbeelding ]
echt vestenweer in Singapore
Het zou mij zeer verbazen als hij niet bij Sky eindigt eigenlijk. Beter dan die kleurloze Di Resta ook.quote:Op donderdag 29 september 2022 15:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Volgend jaar een andere raceklasse en over een jaar of 3 jolig doen met een microfoon van Sky Sports in z'n hand.
is hij wel brits genoeg dan?quote:Op donderdag 29 september 2022 15:29 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Het zou mij zeer verbazen als hij niet bij Sky eindigt eigenlijk. Beter dan die kleurloze Di Resta ook.
Tankdop vergetenquote:
Dit, je krijgt klauwen vol met geld en je kunt je kapot lachen om iedereen die zich weer druk loopt te maken wat je dit keer weer aan hebt.quote:Op donderdag 29 september 2022 14:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb het al eens eerder gezegd maar voor het geld dat hij er voor krijgt zou ik alles dragen waar ze maar mee komen
De miereneter.quote:
Ik heb ooit eens gelezen dat hij dat doet om anderen te inspireren om te dragen wat ze willen en zich niet te conformeren aan de massa. Dus ik vraag me af of hij er geld voor krijgt.quote:Op donderdag 29 september 2022 15:57 schreef Questular het volgende:
[..]
Dit, je krijgt klauwen vol met geld en je kunt je kapot lachen om iedereen die zich weer druk loopt te maken wat je dit keer weer aan hebt.
De kans in Japan is ook groterquote:Op donderdag 29 september 2022 14:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij moet kampioen worden in Japan, mag niet.
Tenzij ie uitvalt. Hij mag maximaal 3 punten verliezen in Singapore en Japan, dus een DNF haal je niet zomaar in.quote:Op donderdag 29 september 2022 18:02 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
De kans in Japan is ook groter
Dan moet ie zich niet latensandwichen met de Ferrari's zoals:quote:Op donderdag 29 september 2022 18:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tenzij ie uitvalt. Hij mag maximaal 3 punten verliezen in Singapore en Japan, dus een DNF haal je niet zomaar in.
En Britney mag ook vrijwel ieder weekend weer een paar open deuren intrappen.quote:Op donderdag 29 september 2022 15:51 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dat is Karun ook niet.
Het zijn over het algemeen geen grote, bekende merken, dus ik betwijfel inderdaad of er een stevig marketingbudget bij hoort. Ik denk eigenlijk niet dat er wordt betaald.quote:Op donderdag 29 september 2022 17:58 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik heb ooit eens gelezen dat hij dat doet om anderen te inspireren om te dragen wat ze willen en zich niet te conformeren aan de massa. Dus ik vraag me af of hij er geld voor krijgt.
Die was afgelopen race toch wel lekker bezig. Binotto heeft zich zelfs openlijk over Rosberg beklaagd. Dat het ook wel wat minder kon met de kritiek.quote:Op donderdag 29 september 2022 19:09 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
En Britney mag ook vrijwel ieder weekend weer een paar open deuren intrappen.
Daarom plus ik ook elk topic dat hij maakt. Al vanaf het begin. Sterker: volgens mij begon ik met hem bedankenquote:Op donderdag 29 september 2022 18:51 schreef Tijger_m het volgende:
Met dank aan @:3rr0r voor een alweer een mooie OP.
Mag ook wel eens gezegd worden.
We hebben waarden vastgesteld om het schudden binnen de perken te houden, maar voor tracks waar we veel gaan schudden hanteren we andere waarden. The fuck zeg.quote:
quote:Al jaren doen Olav Mol en Jack Plooij verslag van alle Formule 1-races, maar niet alleen voor televisie en radio. Ook in het theater praat het duo raceliefhebbers bij over de laatste F1-nieuwtjes én Max Verstappen. Dit weekend kan hij al zijn wereldtitel kan prolongeren! Welke verwachtingen heeft het gouden duo? We horen het vanavond in Op1 waar Olav & Jack samen aanschuiven.
Je kan het lezen als "de maatregelen hebben Mercedes niet geholpen en om te voorkomen dat juist Mercedes zelf last gaat krijgen van deze, door Mercedes bedachte regels, passen wij ze gewoon even aan, want veiligheid is eigenlijk niet zo belangrijk als het Mercedes niet uitkomt".quote:Op donderdag 29 september 2022 21:32 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
We hebben waarden vastgesteld om het schudden binnen de perken te houden, maar voor tracks waar we veel gaan schudden hanteren we andere waarden. The fuck zeg.
Alleen de extreme waarden die door de hobbels veroorzaakt worden, niet die door porpoising.quote:Op donderdag 29 september 2022 21:32 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
We hebben waarden vastgesteld om het schudden binnen de perken te houden, maar voor tracks waar we veel gaan schudden hanteren we andere waarden. The fuck zeg.
Ja, sorry, maar als het schadelijk is voor de coureur dan is het toch niet relevant of de oorzaak porpoising of bouncing is?quote:Op donderdag 29 september 2022 22:53 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Alleen de extreme waarden die door de hobbels veroorzaakt worden, niet die door porpoising.
Maar goed, daar hadden ze bij het maken van de regel ook rekening mee kunnen houden.
Dan moet Binotto eens ophouden met falen. Rosberg trapt open deuren en maar hij heeft wel gelijk.quote:Op donderdag 29 september 2022 20:02 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Die was afgelopen race toch wel lekker bezig. Binotto heeft zich zelfs openlijk over Rosberg beklaagd. Dat het ook wel wat minder kon met de kritiek.
Daar komen ze nu pas meequote:
FIA hè, het zal wel met een sisser aflopen maar betekent wel dat hun systeem om het te monitoren niet heel goed werkt.quote:
Ik denk het ook.quote:Op vrijdag 30 september 2022 08:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
FIA hè, het zal wel met een sisser aflopen maar betekent wel dat hun systeem om het te monitoren niet heel goed werkt.
Het zal wel een boete worden maar dat is het probleem niet voor die teams, er zijn voor zover ik begrijp geen duidelijke straffen vooraf bepaald.quote:Op vrijdag 30 september 2022 08:51 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik denk het ook.
Als ze echt budgetcap hebben, is echt foei naar die 2 teams
Amusquote:
AMuS staat wel hoog aangeschreven hoor, dat ze af en toe iets melden wat jij niet leuk vindt is jouw probleem.quote:Op vrijdag 30 september 2022 09:24 schreef franske19 het volgende:
[..]
Amus
Die hadden ook al van die achterlijke beschuldigingen richting Red Bull wat betreft de banden druk vorig jaar en de flexifloors dit jaar. The Sun is er niks bij.
Daarbij als RBR een paar miljoen over de cap is gegaan dan is dat niets minder dan gerechtigheid voor de schade die Mercedes coureurs hebben veroorzaakt.
Al staat er wel een fout in hun artikelquote:Op vrijdag 30 september 2022 09:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
AMuS staat wel hoog aangeschreven hoor, dat ze af en toe iets melden wat jij niet leuk vindt is jouw probleem.
Dat laatste slaat nergens op, overschrijding is overschrijding.
In eerste instantie konden ze blijkbaar niets vinden, maar onder druk van andere teams (en informatie van overlopers) zijn ze nog eens gaan kijken en toen kwamen ze er pas achter.quote:
quote:Ursprünglich kam den FIA-Detektiven offenbar nichts verdächtig vor. Doch die Teams haben sich untereinander angeschwärzt, nachdem sie von Überläufern erfahren hatten, wie der gegnerische Rennstall seine Kosten berechnet und unter welchen Bedingungen er Teile produziert. Red Bull sei deshalb erst im zweiten Anlauf in das Visier der Buchprüfer geraten.
Er is geen systeem om te monitoren, de teams leveren hun financieele statements in het voorjaar in voor het voorgaande jaar en de FIA controleert die statements, thats it, voor zover ik weet en er is geen mechanisme voor controle tijdens het seizoen.quote:Op vrijdag 30 september 2022 08:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
FIA hè, het zal wel met een sisser aflopen maar betekent wel dat hun systeem om het te monitoren niet heel goed werkt.
Aan hobbels kun je weinig doen. Aan bouncing wel. Of ze moeten niet meer op hobbelige circuits gaan rijden. Maar dat gaan ze niet doen. Dus moeten ze wel.quote:Op vrijdag 30 september 2022 01:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, sorry, maar als het schadelijk is voor de coureur dan is het toch niet relevant of de oorzaak porpoising of bouncing is?
Ik vind deze actie van de FIA werkelijk te idioot voor woorden.
Nee, de hobbels zijn en blijven er, je kan echter wel tegen teams optreden die performance boven de gezondheid van de coureurs plaatsen. Deze regels kwamen echter in het leven door de hobbels van Baku en de farce van Mercedes aldaar maar nu we een soortgelijk circuit krijgen is het probleem ineens niet zo serieus meer?quote:Op vrijdag 30 september 2022 09:59 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Aan hobbels kun je weinig doen. Aan bouncing wel. Of ze moeten niet meer op hobbelige circuits gaan rijden. Maar dat gaan ze niet doen. Dus moeten ze wel.
Natuurlijk wel. En wordt structurele bouncing nog steeds gemeten. Alleen de extremen (boven een bepaalde waarde) door de hobbels, die er ook zonder bouncing zouden zijn, worden er uit gefilterd.quote:Op vrijdag 30 september 2022 10:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, de hobbels zijn en blijven er, je kan echter wel tegen teams optreden die performance boven de gezondheid van de coureurs plaatsen. Deze regels kwamen echter in het leven door de hobbels van Baku en de farce van Mercedes aldaar maar nu we een soortgelijk circuit krijgen is het probleem ineens niet zo serieus meer?
Over Binotto heb ik van Rosberg afgelopen race toch nieuwe dingen geleerd, maar dat kan natuurlijk ook aan mijn gebrekkige kennis liggen.quote:Op vrijdag 30 september 2022 06:58 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Dan moet Binotto eens ophouden met falen. Rosberg trapt open deuren en maar hij heeft wel gelijk.
Binotto komt van de motorafdeling, is inderdaad 100% een engineer. Hij heeft hiervoor volgens mij ook nooit dit soort rollen gehad, waarin-ie eigenlijk niks met de techniek te maken heeft.quote:Op vrijdag 30 september 2022 10:20 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Over Binotto heb ik van Rosberg afgelopen race toch nieuwe dingen geleerd, maar dat kan natuurlijk ook aan mijn gebrekkige kennis liggen.
Rosberg gaf aan dat Binotto van huis uit een techneut is, dus dat dat waarschijnlijk is waar zijn hart nog steeds ligt. Je ziet dat nu ook wel terug: die Ferrari gaat op zich best wel lekker. De suggestie van Rosberg was om Binotto dat dus lekker te laten doen, maar er een manager naast te zetten die meer affiniteit heeft met het leiden van een team.
Ik denk dat als je kijkt naar de wagen, dat daar weinig mis mee is, op de meeste circuits minimaal net zo goed.quote:Op vrijdag 30 september 2022 10:20 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Over Binotto heb ik van Rosberg afgelopen race toch nieuwe dingen geleerd, maar dat kan natuurlijk ook aan mijn gebrekkige kennis liggen.
Rosberg gaf aan dat Binotto van huis uit een techneut is, dus dat dat waarschijnlijk is waar zijn hart nog steeds ligt. Je ziet dat nu ook wel terug: die Ferrari gaat op zich best wel lekker. De suggestie van Rosberg was om Binotto dat dus lekker te laten doen, maar er een manager naast te zetten die meer affiniteit heeft met het leiden van een team.
Hij is van motorengineer gepromoveerd naar het hoofd van de motorafdeling. Daarna CTO (als opvolger van Allison) en nu sinds 2019 teambaas.quote:Op vrijdag 30 september 2022 10:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Binotto komt van de motorafdeling, is inderdaad 100% een engineer. Hij heeft hiervoor volgens mij ook nooit dit soort rollen gehad, waarin-ie eigenlijk niks met de techniek te maken heeft.
Dat zijn 2 best grote als'enquote:Op vrijdag 30 september 2022 10:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat als je kijkt naar de wagen, dat daar weinig mis mee is, op de meeste circuits minimaal net zo goed.
Kijk je echter naar hoeveel punten ze verloren hebben op strategie, en wellicht het iets te ver openschroeven van de motor dan zouden ze nu wel gelijk staan.
Daarnaast had Max gewoon een aantal mazzeltjes. Ik denk dat het volgend jaar een heel competitief seizoen word als Ferrari gewoon eens normaal een strategie aanhoudt, en Mercedes de laatste dingetjes weet te fixen.
De eerste is makkelijk voor Ferrari, doe gewoon het zelfde als RBquote:
Ligt eraan op welke positie hij finisht.quote:Op vrijdag 30 september 2022 06:36 schreef tripel7 het volgende:
Heeft mercedes al een tillift gekocht, of moet er iemand HAM zoals in Baku de auto uit slepen?
Zo makkelijk is dat niet. Als je ze kopieert ben je altijd te laat.quote:Op vrijdag 30 september 2022 10:52 schreef raptorix het volgende:
De eerste is makkelijk voor Ferrari, doe gewoon het zelfde als RB
Dat is altijd nog minder schadelijk dan dat Ferrari zelf dingen gaat verzinnenquote:Op vrijdag 30 september 2022 10:54 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Zo makkelijk is dat niet. Als je ze kopieert ben je altijd te laat.
Perez gaat hem van de baan tikken? Sorpresa cabrón!quote:Fingers crossed @RedBullRacing and @SChecoPerez have a few birthday surprises in store for you
Even braketesten wanneer Perez blauwe vlaggen krijgtquote:Op vrijdag 30 september 2022 10:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
Perez gaat hem van de baan tikken? Sorpresa cabrón!
Een makkelijk voorbeeld is Hongarije, waar RBR op de zachte banden start en Ferrari op mediums. Dat kun je niet kopiëren, want dat zie je pas aan de start. Vervolgens ben je gedwongen om er dan maar het beste uit te halen. Halverwege de race doet Verstappen een undercut waarmee hij voor Leclerc dreigt te komen. Ferrari moet dan kiezen: Leclerc pitten (en dan moeten ze naar hard, omdat het voor soft te ver is) of ze rijden door. Uiteindelijk zagen we bij Sainz dat dat ook geen succes was. Daarmee stonden ze voor lul (hoe kun je Leclerc naar hard laten gaan), maar het andere was ook geen winnende strategie. Doordat ze al in het begin op andere banden stonden kwamen ze in de loop van de race in de problemen, maar dan valt er dus niks meer te kopieëren.quote:Op vrijdag 30 september 2022 10:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is altijd nog minder schadelijk dan dat Ferrari zelf dingen gaat verzinnen
Als als als.quote:Op vrijdag 30 september 2022 10:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat als je kijkt naar de wagen, dat daar weinig mis mee is, op de meeste circuits minimaal net zo goed.
Kijk je echter naar hoeveel punten ze verloren hebben op strategie, en wellicht het iets te ver openschroeven van de motor dan zouden ze nu wel gelijk staan.
Daarnaast had Max gewoon een aantal mazzeltjes. Ik denk dat het volgend jaar een heel competitief seizoen word als Ferrari gewoon eens normaal een strategie aanhoudt, en Mercedes de laatste dingetjes weet te fixen.
Aston Martin (dat ook genoemd wordt) is niet voor niks in discussie met de FIA erover. Is gewoon rechtmatig als blijkt dat ze budget cap hebben overtreden.quote:Op vrijdag 30 september 2022 11:10 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ze blijven maar graven om iets te vinden he ....
Zelfs als je Ferrari alle pech, fouten en ander puntenverlies ontneemt, gaat Verstappen nu nog steeds aan de leiding. Wel net aan, maar goed, hij is ook twee keer uitgevallen en had pech in Silverstone.quote:Op vrijdag 30 september 2022 11:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als als als.
Was het niet @:Nattekat die na Monza een staatje had gemaakt dat als we alleen naar de mechanische pech zouden kijken, dus de fouten zouden weglaten, RBR met Max nog steeds bovenaan zouden staan?
Dit is nou niet echt zoeken. Gewoon feiten die naar buiten komen. Zou wel erg zuur zijn als het klopt. De waaier aan maatregelen is wel weer lekker vaag. Wanneer pas je nou welke maatregel toe?quote:Op vrijdag 30 september 2022 11:10 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ze blijven maar graven om iets te vinden he ....
ja, we gaan handhaven, alleen hoe moeten we nog vaststellenquote:Op vrijdag 30 september 2022 11:23 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dit is nou niet echt zoeken. Gewoon feiten die naar buiten komen. Zou wel erg zuur zijn als het klopt. De waaier aan maatregelen is wel weer lekker vaag. Wanneer pas je nou welke maatregel toe?
en achteraf lekker klagen dat het allemaal zo zwaar was en levensgevaarlijkquote:Op vrijdag 30 september 2022 10:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, de hobbels zijn en blijven er, je kan echter wel tegen teams optreden die performance boven de gezondheid van de coureurs plaatsen. Deze regels kwamen echter in het leven door de hobbels van Baku en de farce van Mercedes aldaar maar nu we een soortgelijk circuit krijgen is het probleem ineens niet zo serieus meer?
Binotto lekker op de plek van Technical Director en iemand anders op de plek van Team Principal dus? Een beetje type ik bijvoorbeeld. Lijkt me een prima ideequote:Op vrijdag 30 september 2022 10:20 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Over Binotto heb ik van Rosberg afgelopen race toch nieuwe dingen geleerd, maar dat kan natuurlijk ook aan mijn gebrekkige kennis liggen.
Rosberg gaf aan dat Binotto van huis uit een techneut is, dus dat dat waarschijnlijk is waar zijn hart nog steeds ligt. Je ziet dat nu ook wel terug: die Ferrari gaat op zich best wel lekker. De suggestie van Rosberg was om Binotto dat dus lekker te laten doen, maar er een manager naast te zetten die meer affiniteit heeft met het leiden van een team.
@KingRolandquote:Met Max in de Alpha Tauri winnen we nog steeds niet. Dat weet ik zeker. Zelfs als we Jezus Christus achter het stuur zetten, winnen we dit seizoen geen race.
Teambaas Franz Tost over het moeizame seizoen van Alpha Tauri
ik vind het wel goed dat ze graven alleen moeten ze wel goed graven, het liefst ook wat sneller, dit is mosterd na de maaltijdquote:Op vrijdag 30 september 2022 11:10 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ze blijven maar graven om iets te vinden he ....
Tsjonge. Wat is dit voor mentaliteit danquote:
Vooral dat op tijd. Seizoen 2022 is al bijna afgelopenquote:Op vrijdag 30 september 2022 11:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind het wel goed dat ze graven alleen moeten ze wel goed graven, het liefst ook wat sneller, dit is mosterd na de maaltijd
Niet bekend bij La Gazetta dell Sport..quote:Op vrijdag 30 september 2022 11:35 schreef Predator40 het volgende:
La Gazetta dello Sport schrijft dat het volledige dossier een deze dagen openbaar zou moeten worden gemaakt. Twee van de drie teams die het plafond zouden hebben overschreden zijn Red Bull Racing en Aston Martin, over de derde renstal wordt niets bekend.
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 30 september 2022 11:35 schreef Predator40 het volgende:
La Gazetta dello Sport schrijft dat het volledige dossier een deze dagen openbaar zou moeten worden gemaakt. Twee van de drie teams die het plafond zouden hebben overschreden zijn Red Bull Racing en Aston Martin, over de derde renstal wordt niets bekend.
![]()
![]()
Dat moet wel Ferrari zijnquote:Op vrijdag 30 september 2022 11:35 schreef Predator40 het volgende:
La Gazetta dello Sport schrijft dat het volledige dossier een deze dagen openbaar zou moeten worden gemaakt. Twee van de drie teams die het plafond zouden hebben overschreden zijn Red Bull Racing en Aston Martin, over de derde renstal wordt niets bekend.
![]()
![]()
Maar die "lichte straf" wordt blijkbaar nergens verder gedefinieerd..quote:Op vrijdag 30 september 2022 11:41 schreef Adames het volgende:
Het schijnt onder de 5 miljoen te liggen, de grens waar een lichte straf op zou staan en waar al een aantal teams dit jaar openlijk mee hebben geflirt om te overtreden inclusief RB.
ach ....hier zat ik op te wachtenquote:Op vrijdag 30 september 2022 11:41 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat moet wel Ferrari zijn
Stel cheaters![]()
is niet veel maar wel een overtreding, ze zouden overtreders eigenlijk voor 2 seizoenen moeten straffen door het bedrag van de budgetten af te trekken want op deze manier blijft (licht) overschrijden gewoon te makkelijk.quote:Op vrijdag 30 september 2022 11:41 schreef Adames het volgende:
Het schijnt onder de 5 miljoen te liggen, de grens waar een lichte straf op zou staan en waar al een aantal teams dit jaar openlijk mee hebben geflirt om te overtreden inclusief RB.
Misschien dat er wat lokale spionnen een flinke factuur hebben ingediend.quote:Op vrijdag 30 september 2022 11:44 schreef nils7 het volgende:
Waarom zou AM in 2021 het budget overtreden hebben, moesten ze meer merchandise kopen ofzo want aan de auto is het niet besteed
ze hebben wel veel geïnvesteerd in nieuw personeel, misschien dat dit het isquote:Op vrijdag 30 september 2022 11:44 schreef nils7 het volgende:
Waarom zou AM in 2021 het budget overtreden hebben, moesten ze meer merchandise kopen ofzo want aan de auto is het niet besteed
Nou aan merchandise ook niet want het lijkt me niet dat ze er veel van verkopen. Los van het feit dat het niet eens onder budgetcap valt is mijn gokquote:Op vrijdag 30 september 2022 11:44 schreef nils7 het volgende:
Waarom zou AM in 2021 het budget overtreden hebben, moesten ze meer merchandise kopen ofzo want aan de auto is het niet besteed
Het gaat om 2021 waar ze nog met die Mercedes uit 2019 reden.quote:Op vrijdag 30 september 2022 11:46 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nou aan merchandise ook niet want het lijkt me niet dat ze er veel van verkopen. Los van het feit dat het niet eens onder budgetcap valt is mijn gok
Komt ongetwijfeld mede door het feit dat ze het concept van de auto hebben omgebouwd naar dat van de Red Bull. En die bijzondere achtervleugel misschien ook
Oh sorryquote:Op vrijdag 30 september 2022 11:47 schreef nils7 het volgende:
[..]
Het gaat om 2021 waar ze nog met die Mercedes uit 2019 reden.
quote:
Niet echt nee, wel een beetje.quote:Op vrijdag 30 september 2022 11:44 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar die "lichte straf" wordt blijkbaar nergens verder gedefinieerd..
Klein puntenaftrek maakt voor zowel vorig jaar als dit jaar niet uit, al lijkt dat al zwaar. Meest serieuze is alsnog budgetaftrek voor komend jaar, eventueel extra verzwaard.quote:The rules note that in the event of an overspend below 5% the CCAP “may impose a financial penalty and/or any minor sporting penalties.”
The financial penalty is defined simply as “a fine in an amount to be determined on a case-by-case basis.” A fine could be seen as a slap on the wrist for an organisation that literally has more money than it can spend, but more concerning for the teams is the menu of minor sporting penalties, from which “one or more” can be selected.
The least painful sanction is a public reprimand, albeit one that a manufacturer-backed team like Mercedes would be a little embarrassed to receive.
More dramatic alternatives are the deduction of constructors' or drivers' championship points from the season concerned.
Then there is what is clumsily defined as “suspension from one or more stages of a competition or competitions, excluding for the avoidance of doubt the race itself” - which effectively means being forced to miss practice sessions.
There are also two penalties affecting future performance rather than the past season’s results – a reduction in the team’s own cost cap for the following year and “limitations on the ability to conduct aerodynamic or other testing”
Denk dat de medische staf er dan wel een streep door zetquote:Op vrijdag 30 september 2022 11:49 schreef Sked het volgende:
Denken jullie dat Albon eruit stapt als hij twijfelt over zijn fysiek na FP1?
Lijkt me wel al zal het dan meer om pijn gaan danquote:Op vrijdag 30 september 2022 11:49 schreef Sked het volgende:
Denken jullie dat Albon eruit stapt als hij twijfelt over zijn fysiek na FP1?
Gazetta had het zelfs over drie teams.quote:Op vrijdag 30 september 2022 11:17 schreef franklop het volgende:
[..]
Aston Martin (dat ook genoemd wordt) is niet voor niks in discussie met de FIA erover. Is gewoon rechtmatig als blijkt dat ze budget cap hebben overtreden.
Er zal allicht iets spelen en wordt afwachten. Meest logische zou boete zijn of desnoods puntenaftrek bij constructeurs in 2021.
FIA gaf overigens zelf na GP Belgie aan dat ze nog bezig waren met de diverse financiele rapporten door te nemen. Het is niet graven door andere mensen, het is gewoon het gevolg van de procedures die lopen.
mwah, dan voldoen ze weer niet aan de verplichting dat ze aan de wedstrijden deel moeten nemen.quote:Op vrijdag 30 september 2022 11:53 schreef XL het volgende:
Red Bull kan toch gewoon niet deelnemen bij de laatste drie races. Dan sparen ze genoeg, dan zijn beide wereldtitels wel al veilig
5% is de grens, niet 5 miljoen. Dus ca 7,5 miljoen dollar.quote:Op vrijdag 30 september 2022 11:41 schreef Adames het volgende:
Het schijnt onder de 5 miljoen te liggen, de grens waar een lichte straf op zou staan en waar al een aantal teams dit jaar openlijk mee hebben geflirt om te overtreden inclusief RB.
Suspension voor één of meer races is een mogelijke strafquote:Op vrijdag 30 september 2022 11:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mwah, dan voldoen ze weer niet aan de verplichting dat ze aan de wedstrijden deel moeten nemen.
AM is juist aan het investeren als een dolle. O.a. een windtunnel zijn ze aan het bouwen, dat zijn geen goedkope grappen.quote:Op vrijdag 30 september 2022 11:44 schreef nils7 het volgende:
Waarom zou AM in 2021 het budget overtreden hebben, moesten ze meer merchandise kopen ofzo want aan de auto is het niet besteed
Beter nu dan zondagquote:
Hoiquote:
Ja daar heeft Max echt een lagere score van Perez voor nodigquote:Op vrijdag 30 september 2022 12:07 schreef ESF1Gamer het volgende:
F1TV al aan het speculeren of red bull Perez lager laten finishen zodat max wk kan worden.
Volgende week wordt max kampioen in Japanquote:Op vrijdag 30 september 2022 12:08 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ja daar heeft Max echt een lagere score van Perez voor nodig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |