We hebben waarden vastgesteld om het schudden binnen de perken te houden, maar voor tracks waar we veel gaan schudden hanteren we andere waarden. The fuck zeg.quote:
quote:Al jaren doen Olav Mol en Jack Plooij verslag van alle Formule 1-races, maar niet alleen voor televisie en radio. Ook in het theater praat het duo raceliefhebbers bij over de laatste F1-nieuwtjes én Max Verstappen. Dit weekend kan hij al zijn wereldtitel kan prolongeren! Welke verwachtingen heeft het gouden duo? We horen het vanavond in Op1 waar Olav & Jack samen aanschuiven.
Je kan het lezen als "de maatregelen hebben Mercedes niet geholpen en om te voorkomen dat juist Mercedes zelf last gaat krijgen van deze, door Mercedes bedachte regels, passen wij ze gewoon even aan, want veiligheid is eigenlijk niet zo belangrijk als het Mercedes niet uitkomt".quote:Op donderdag 29 september 2022 21:32 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
We hebben waarden vastgesteld om het schudden binnen de perken te houden, maar voor tracks waar we veel gaan schudden hanteren we andere waarden. The fuck zeg.
Alleen de extreme waarden die door de hobbels veroorzaakt worden, niet die door porpoising.quote:Op donderdag 29 september 2022 21:32 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
We hebben waarden vastgesteld om het schudden binnen de perken te houden, maar voor tracks waar we veel gaan schudden hanteren we andere waarden. The fuck zeg.
Ja, sorry, maar als het schadelijk is voor de coureur dan is het toch niet relevant of de oorzaak porpoising of bouncing is?quote:Op donderdag 29 september 2022 22:53 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Alleen de extreme waarden die door de hobbels veroorzaakt worden, niet die door porpoising.
Maar goed, daar hadden ze bij het maken van de regel ook rekening mee kunnen houden.
Dan moet Binotto eens ophouden met falen. Rosberg trapt open deuren en maar hij heeft wel gelijk.quote:Op donderdag 29 september 2022 20:02 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Die was afgelopen race toch wel lekker bezig. Binotto heeft zich zelfs openlijk over Rosberg beklaagd. Dat het ook wel wat minder kon met de kritiek.
FIA hè, het zal wel met een sisser aflopen maar betekent wel dat hun systeem om het te monitoren niet heel goed werkt.quote:
Ik denk het ook.quote:Op vrijdag 30 september 2022 08:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
FIA hè, het zal wel met een sisser aflopen maar betekent wel dat hun systeem om het te monitoren niet heel goed werkt.
Het zal wel een boete worden maar dat is het probleem niet voor die teams, er zijn voor zover ik begrijp geen duidelijke straffen vooraf bepaald.quote:Op vrijdag 30 september 2022 08:51 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik denk het ook.
Als ze echt budgetcap hebben, is echt foei naar die 2 teams
Amusquote:
AMuS staat wel hoog aangeschreven hoor, dat ze af en toe iets melden wat jij niet leuk vindt is jouw probleem.quote:Op vrijdag 30 september 2022 09:24 schreef franske19 het volgende:
[..]
Amus
Die hadden ook al van die achterlijke beschuldigingen richting Red Bull wat betreft de banden druk vorig jaar en de flexifloors dit jaar. The Sun is er niks bij.
Daarbij als RBR een paar miljoen over de cap is gegaan dan is dat niets minder dan gerechtigheid voor de schade die Mercedes coureurs hebben veroorzaakt.
Al staat er wel een fout in hun artikel .quote:Op vrijdag 30 september 2022 09:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
AMuS staat wel hoog aangeschreven hoor, dat ze af en toe iets melden wat jij niet leuk vindt is jouw probleem.
Dat laatste slaat nergens op, overschrijding is overschrijding.
In eerste instantie konden ze blijkbaar niets vinden, maar onder druk van andere teams (en informatie van overlopers) zijn ze nog eens gaan kijken en toen kwamen ze er pas achter.quote:
quote:Ursprünglich kam den FIA-Detektiven offenbar nichts verdächtig vor. Doch die Teams haben sich untereinander angeschwärzt, nachdem sie von Überläufern erfahren hatten, wie der gegnerische Rennstall seine Kosten berechnet und unter welchen Bedingungen er Teile produziert. Red Bull sei deshalb erst im zweiten Anlauf in das Visier der Buchprüfer geraten.
Er is geen systeem om te monitoren, de teams leveren hun financieele statements in het voorjaar in voor het voorgaande jaar en de FIA controleert die statements, thats it, voor zover ik weet en er is geen mechanisme voor controle tijdens het seizoen.quote:Op vrijdag 30 september 2022 08:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
FIA hè, het zal wel met een sisser aflopen maar betekent wel dat hun systeem om het te monitoren niet heel goed werkt.
Aan hobbels kun je weinig doen. Aan bouncing wel. Of ze moeten niet meer op hobbelige circuits gaan rijden. Maar dat gaan ze niet doen. Dus moeten ze wel.quote:Op vrijdag 30 september 2022 01:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, sorry, maar als het schadelijk is voor de coureur dan is het toch niet relevant of de oorzaak porpoising of bouncing is?
Ik vind deze actie van de FIA werkelijk te idioot voor woorden.
Nee, de hobbels zijn en blijven er, je kan echter wel tegen teams optreden die performance boven de gezondheid van de coureurs plaatsen. Deze regels kwamen echter in het leven door de hobbels van Baku en de farce van Mercedes aldaar maar nu we een soortgelijk circuit krijgen is het probleem ineens niet zo serieus meer?quote:Op vrijdag 30 september 2022 09:59 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Aan hobbels kun je weinig doen. Aan bouncing wel. Of ze moeten niet meer op hobbelige circuits gaan rijden. Maar dat gaan ze niet doen. Dus moeten ze wel.
Natuurlijk wel. En wordt structurele bouncing nog steeds gemeten. Alleen de extremen (boven een bepaalde waarde) door de hobbels, die er ook zonder bouncing zouden zijn, worden er uit gefilterd.quote:Op vrijdag 30 september 2022 10:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, de hobbels zijn en blijven er, je kan echter wel tegen teams optreden die performance boven de gezondheid van de coureurs plaatsen. Deze regels kwamen echter in het leven door de hobbels van Baku en de farce van Mercedes aldaar maar nu we een soortgelijk circuit krijgen is het probleem ineens niet zo serieus meer?
Over Binotto heb ik van Rosberg afgelopen race toch nieuwe dingen geleerd, maar dat kan natuurlijk ook aan mijn gebrekkige kennis liggen.quote:Op vrijdag 30 september 2022 06:58 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Dan moet Binotto eens ophouden met falen. Rosberg trapt open deuren en maar hij heeft wel gelijk.
Binotto komt van de motorafdeling, is inderdaad 100% een engineer. Hij heeft hiervoor volgens mij ook nooit dit soort rollen gehad, waarin-ie eigenlijk niks met de techniek te maken heeft.quote:Op vrijdag 30 september 2022 10:20 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Over Binotto heb ik van Rosberg afgelopen race toch nieuwe dingen geleerd, maar dat kan natuurlijk ook aan mijn gebrekkige kennis liggen.
Rosberg gaf aan dat Binotto van huis uit een techneut is, dus dat dat waarschijnlijk is waar zijn hart nog steeds ligt. Je ziet dat nu ook wel terug: die Ferrari gaat op zich best wel lekker. De suggestie van Rosberg was om Binotto dat dus lekker te laten doen, maar er een manager naast te zetten die meer affiniteit heeft met het leiden van een team.
Ik denk dat als je kijkt naar de wagen, dat daar weinig mis mee is, op de meeste circuits minimaal net zo goed.quote:Op vrijdag 30 september 2022 10:20 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Over Binotto heb ik van Rosberg afgelopen race toch nieuwe dingen geleerd, maar dat kan natuurlijk ook aan mijn gebrekkige kennis liggen.
Rosberg gaf aan dat Binotto van huis uit een techneut is, dus dat dat waarschijnlijk is waar zijn hart nog steeds ligt. Je ziet dat nu ook wel terug: die Ferrari gaat op zich best wel lekker. De suggestie van Rosberg was om Binotto dat dus lekker te laten doen, maar er een manager naast te zetten die meer affiniteit heeft met het leiden van een team.
Hij is van motorengineer gepromoveerd naar het hoofd van de motorafdeling. Daarna CTO (als opvolger van Allison) en nu sinds 2019 teambaas.quote:Op vrijdag 30 september 2022 10:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Binotto komt van de motorafdeling, is inderdaad 100% een engineer. Hij heeft hiervoor volgens mij ook nooit dit soort rollen gehad, waarin-ie eigenlijk niks met de techniek te maken heeft.
Dat zijn 2 best grote als'enquote:Op vrijdag 30 september 2022 10:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat als je kijkt naar de wagen, dat daar weinig mis mee is, op de meeste circuits minimaal net zo goed.
Kijk je echter naar hoeveel punten ze verloren hebben op strategie, en wellicht het iets te ver openschroeven van de motor dan zouden ze nu wel gelijk staan.
Daarnaast had Max gewoon een aantal mazzeltjes. Ik denk dat het volgend jaar een heel competitief seizoen word als Ferrari gewoon eens normaal een strategie aanhoudt, en Mercedes de laatste dingetjes weet te fixen.
De eerste is makkelijk voor Ferrari, doe gewoon het zelfde als RBquote:
Ligt eraan op welke positie hij finisht.quote:Op vrijdag 30 september 2022 06:36 schreef tripel7 het volgende:
Heeft mercedes al een tillift gekocht, of moet er iemand HAM zoals in Baku de auto uit slepen?
Zo makkelijk is dat niet. Als je ze kopieert ben je altijd te laat.quote:Op vrijdag 30 september 2022 10:52 schreef raptorix het volgende:
De eerste is makkelijk voor Ferrari, doe gewoon het zelfde als RB
Dat is altijd nog minder schadelijk dan dat Ferrari zelf dingen gaat verzinnenquote:Op vrijdag 30 september 2022 10:54 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Zo makkelijk is dat niet. Als je ze kopieert ben je altijd te laat.
Perez gaat hem van de baan tikken? Sorpresa cabrón!quote:Fingers crossed @RedBullRacing and @SChecoPerez have a few birthday surprises in store for you
Even braketesten wanneer Perez blauwe vlaggen krijgtquote:Op vrijdag 30 september 2022 10:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
Perez gaat hem van de baan tikken? Sorpresa cabrón!
Een makkelijk voorbeeld is Hongarije, waar RBR op de zachte banden start en Ferrari op mediums. Dat kun je niet kopiëren, want dat zie je pas aan de start. Vervolgens ben je gedwongen om er dan maar het beste uit te halen. Halverwege de race doet Verstappen een undercut waarmee hij voor Leclerc dreigt te komen. Ferrari moet dan kiezen: Leclerc pitten (en dan moeten ze naar hard, omdat het voor soft te ver is) of ze rijden door. Uiteindelijk zagen we bij Sainz dat dat ook geen succes was. Daarmee stonden ze voor lul (hoe kun je Leclerc naar hard laten gaan), maar het andere was ook geen winnende strategie. Doordat ze al in het begin op andere banden stonden kwamen ze in de loop van de race in de problemen, maar dan valt er dus niks meer te kopieëren.quote:Op vrijdag 30 september 2022 10:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is altijd nog minder schadelijk dan dat Ferrari zelf dingen gaat verzinnen
Als als als.quote:Op vrijdag 30 september 2022 10:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat als je kijkt naar de wagen, dat daar weinig mis mee is, op de meeste circuits minimaal net zo goed.
Kijk je echter naar hoeveel punten ze verloren hebben op strategie, en wellicht het iets te ver openschroeven van de motor dan zouden ze nu wel gelijk staan.
Daarnaast had Max gewoon een aantal mazzeltjes. Ik denk dat het volgend jaar een heel competitief seizoen word als Ferrari gewoon eens normaal een strategie aanhoudt, en Mercedes de laatste dingetjes weet te fixen.
Aston Martin (dat ook genoemd wordt) is niet voor niks in discussie met de FIA erover. Is gewoon rechtmatig als blijkt dat ze budget cap hebben overtreden.quote:Op vrijdag 30 september 2022 11:10 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ze blijven maar graven om iets te vinden he ....
Zelfs als je Ferrari alle pech, fouten en ander puntenverlies ontneemt, gaat Verstappen nu nog steeds aan de leiding. Wel net aan, maar goed, hij is ook twee keer uitgevallen en had pech in Silverstone.quote:Op vrijdag 30 september 2022 11:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als als als.
Was het niet @:Nattekat die na Monza een staatje had gemaakt dat als we alleen naar de mechanische pech zouden kijken, dus de fouten zouden weglaten, RBR met Max nog steeds bovenaan zouden staan?
Dit is nou niet echt zoeken. Gewoon feiten die naar buiten komen. Zou wel erg zuur zijn als het klopt. De waaier aan maatregelen is wel weer lekker vaag. Wanneer pas je nou welke maatregel toe?quote:Op vrijdag 30 september 2022 11:10 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ze blijven maar graven om iets te vinden he ....
ja, we gaan handhaven, alleen hoe moeten we nog vaststellenquote:Op vrijdag 30 september 2022 11:23 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dit is nou niet echt zoeken. Gewoon feiten die naar buiten komen. Zou wel erg zuur zijn als het klopt. De waaier aan maatregelen is wel weer lekker vaag. Wanneer pas je nou welke maatregel toe?
en achteraf lekker klagen dat het allemaal zo zwaar was en levensgevaarlijkquote:Op vrijdag 30 september 2022 10:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, de hobbels zijn en blijven er, je kan echter wel tegen teams optreden die performance boven de gezondheid van de coureurs plaatsen. Deze regels kwamen echter in het leven door de hobbels van Baku en de farce van Mercedes aldaar maar nu we een soortgelijk circuit krijgen is het probleem ineens niet zo serieus meer?
Binotto lekker op de plek van Technical Director en iemand anders op de plek van Team Principal dus? Een beetje type ik bijvoorbeeld. Lijkt me een prima ideequote:Op vrijdag 30 september 2022 10:20 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Over Binotto heb ik van Rosberg afgelopen race toch nieuwe dingen geleerd, maar dat kan natuurlijk ook aan mijn gebrekkige kennis liggen.
Rosberg gaf aan dat Binotto van huis uit een techneut is, dus dat dat waarschijnlijk is waar zijn hart nog steeds ligt. Je ziet dat nu ook wel terug: die Ferrari gaat op zich best wel lekker. De suggestie van Rosberg was om Binotto dat dus lekker te laten doen, maar er een manager naast te zetten die meer affiniteit heeft met het leiden van een team.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |