abonnement Unibet Coolblue
pi_206141316
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 14:26 schreef ludovico het volgende:

[..]
VS heeft de mapping gedaan onderwater waar de pijplijn ligt.

-knip-
Voor zover ik weet hebben het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Noorwegen en Zweden dat gedaan.

Deze bedrijven:
NetSurvey, Fugro, Geo Focus, DeepOcean Norway, MMT

[ Bericht 1% gewijzigd door Niels0Kurovski op 29-09-2022 15:08:10 ]
pi_206141360
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 13:51 schreef RetepV het volgende:

[..]
Rusland is niet onze vijand, wij zijn niet in oorlog met Rusland. Wij steunen alleen Oekraïne met economische sancties jegens Rusland en door het cadeau geven van voertuigen, wapens en munitie.

Dat zijn de feiten op dit moment. Daarom kan Baudet ongestraft alles lopen brullen.

Als er verandering in onze status met betrekking tot Rusland komt, denk ik dat Baudet nog geen uur meer vrij zal kunnen rondlopen.
Goed punt nu moet hij het idd nog kunnen zeggen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_206141381
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 14:58 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Voor zover ik weet hebben het Verenigd Koninkrijk, Nederland en Noorwegen dat gedaan.

Deze bedrijven:
NetSurvey, Fugro, Geo Focus, DeepOcean Norway.
Weet jij toevallig ook wat Nederland precies met de Oostzee van doen heeft? Ik hoorde op de radio half iets over dat Nederland toezicht houdt over een deel van de Oostzee. Maar ik kon er later niets over vinden, en ik weet ook niet of ik het wel goed gehoord had.
pi_206141394
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 14:58 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Voor zover ik weet hebben het Verenigd Koninkrijk, Nederland en Noorwegen dat gedaan.

Deze bedrijven:
NetSurvey, Fugro, Geo Focus, DeepOcean Norway.
Lijkt me gevoelige info,maar als je overheden er gemakkelijk aan kunnen komen....

Maar NL zie ik zich daar niet toe bewegen. De mogelijkheden via USA / Ukraine vind ik aannemelijker.
Dan moet UK eerst maar die gegevens kunnen bemachtigen en dan bewust meedoen met het zooitje ook nog.

Noorwegen zie ik ook niet onethisch militair doen. VS heeft mijn zijn militair industrieel complex een wat fouter imago.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206141424
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Goed punt nu moet hij het idd nog kunnen zeggen.
Zelfs dan moet je het kunnen zeggen.

Maar met gevoelige info lijkt het me niet handig een halve spion te betrekken in de besprekingen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206141461
twitter
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 29 september 2022 @ 15:17:17 #207
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206141473
quote:
Weinig breaking aan. Die conclusie was al getrokken. Plus dat het aannemelijk is dat deze door een onderzeeboot met wss een ROV geplaatst zijn.

Wat ik wel interessant vind is hoe ze die ladingen uiteindelijk tot ontploffing hebben gebracht. Toen waren ze natuurlijk niet in de buurt. Zijn er dan timers gebruikt? Of is er gebruik gemaakt van remote communicatie. De kans is vrij klein, maar misschien is daar nog iets van te vinden.

quote:
Om de gemeten beving van 2,3 op de schaal van Richter te bereiken, is een paar honderd kilo springstof nodig, zegt defensiedeskundige Peter Wijninga tegen RTL Nieuws. "Je moet wel over een soort onderzeeër beschikken, of een op afstand bestuurbare onderwaterdrone, om zo'n lading te plaatsen."

Volgens de oud-luchtmachtofficier zijn alleen Rusland, een aantal Europese landen, de VS en China in staat om zo'n lading te plaatsen.

Als gebruik is gemaakt van een onderzeeër of drone, moet volgens hem ook een moederschip op niet al te grote afstand zijn geweest. Dat kan mogelijk met satellietbeelden worden achterhaald.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)g-onderzeeer-aanslag


[ Bericht 11% gewijzigd door Tengano op 29-09-2022 15:27:04 ]
pi_206141484
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:08 schreef ludovico het volgende:
Noorwegen zie ik ook niet onethisch militair doen.
Het zou wel wat zijn. Dat kleine, brave en vriendelijke volkje... maar ondertussen even flink gebruik maken van de crises en chaos.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_206141490
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2022 14:42 schreef RetepV het volgende:
Misschien kun je na 5 of 6 posts waarin ik schreef dat ik niemand beschuldig, gewoon aannemen dat ik niemand beschuldig en in geen enkel kamp wil zitten?
ach kom op, ieder argument dat de kans dat het Rusland is gewoon heel groot is moet je onmiddelijk uitdrukkelijk weerleggen en dan kom je telkens weer zelf aan met argumenten dat het de VS zou kunnen zijn...

alles leuk en aardig, maar wees dan gewoon eerlijk dat je helemaal niet zo 'neutraal' bent als je wel de hele tijd doet alsof, en gewoon allang een uitdrukkelijke mening hebt over een narratief dat jij graag wil geloven, en bepaalde argumenten die je liever niet wil zien.

De hele tijd dat trucje van over jezelf roepen dat je "enkel vragen stelt" en "kritisch verder onderzoek wil doen" van mensen die slechts een vooropgestelde mening hebben wordt ook vervelend en heel cliché..
het is een online-discussie-trucje dat gewon opvallend overgenomen wordt door een bepaald type mensen en eerder een teken dat je je informatie van een specifieke ideologisch bepaalde richting en confirmation-biased echokamer overneemt
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 29 september 2022 @ 15:25:49 #210
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206141535
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206141539
quote:
Ok bedankt Hans.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 29 september 2022 @ 15:27:27 #212
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206141548
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:26 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ok bedankt Hans.
Als er hard bewijs is dat de Russen dit gedaan hebben dan is het een artikel 5
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 29 september 2022 @ 15:27:51 #213
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206141551
quote:
Hans is blijkbaar geen deskundige dan.
pi_206141553
quote:
84s.gif Op donderdag 29 september 2022 10:02 schreef Starhopper het volgende:

@:TT Rusland.
Zou je onmiddellijk van mening veranderen indien er een video zou zijn van Poetin waarin hij zelf belooft dat indien hij Oekraïne binnenvalt hij eigenhandig een einde zal maken aan het bestaan van Nordstream 2, dat er geen Nordstream 2 meer zal zijn? Zou dat een reden voor je zijn de VS te verdenken?

En wat wanneer er tevens een video zou zijn van februari jl van Serge Lavrov, waarin hij met stelligheid diezelfde belofte zou doen Nordstream 2 te zullen elimineren, dan zou je waarschijnlijk wijzen naar de VS als schuldige?
pi_206141554
quote:
84s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:27 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Als er hard bewijs is dat de Russen dit gedaan hebben dan is het een artikel 5
Dat moet ik nog zien.. het is heel wat anders dan een willekeurige NATO stad bombarderen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_206141563
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:20 schreef RM-rf het volgende:

[..]
ach kom op, ieder argument dat de kans dat het Rusland is gewoon heel groot is moet je onmiddelijk uitdrukkelijk weerleggen en dan kom je telkens weer zelf aan met argumenten dat het de VS zou kunnen zijn...
Gewoon. Omdat die argumenten ongeloofwaardig zijn. Omdat de motieven flinterdun zijn en de positieve effecten voor Rusland minimaal zijn. Zo veel risico, moeite en ophef voor zo weinig te behalen resultaten? Ongeloofwaardig. Het is niet de moeite waard voor Rusland om dit te doen.

Dat is het. Weerleg mijn mening hierover, in plaats van mij in het kamp van je tegenstanders te proberen te duwen.

Je bent gewoon pisnijdig omdat ik op alles wat je zegt wel iets kan vinden waar ik op kan schieten. Heel petty. Als jouw argumenten zo'n makkelijk doelwit zijn, dan zijn ze niet zo sterk als jij vindt.
pi_206141571
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:20 schreef RM-rf het volgende:

[..]
confirmation-biased echokamer
Mah man, je hebt zo gelijk.

'Bevooroordeelde bevestigingen weerkaatsen', is denk ik de vertaling
pi_206141592
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:29 schreef RetepV het volgende:

[..]
Gewoon. Omdat die argumenten ongeloofwaardig zijn. Omdat de motieven flinterdun zijn en de positieve effecten voor Rusland minimaal zijn. Zo veel risico, moeite en ophef voor zo weinig te behalen resultaten? Ongeloofwaardig. Het is niet de moeite waard voor Rusland om dit te doen.

Dat is het. Weerleg mijn mening hierover, in plaats van mij in het kamp van je tegenstanders te proberen te duwen.
Het is wel de moeite waard voor putin om dit te doen, dat kan je zien als 'verdeel en heers' en simpele mensen op het verkeerde been zetten.
pi_206141614
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:32 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Het is wel de moeite waard voor putin om dit te doen, dat kan je zien als 'verdeel en heers' en simpele mensen op het verkeerde been zetten.
De FEITEN zijn dat we na deze sabotage niet verdeeld zijn en dat Rusland niet heerst. En gezien de kracht van onze eenheid zou ik VAN TE VOREN al hebben voorspeld dat het ons niet zou verdelen en Rusland niet zou heersen.

Serieus, ik heb het idee dat jullie alleen maar naar Rusland als dader wijzen omdat jullie heel hard twijfelen over onze eigen kracht en standvastigheid. Heb je werkelijk zo weinig vertrouwen in ons?
pi_206141621
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:34 schreef RetepV het volgende:

[..]
De FEITEN zijn dat we na deze sabotage niet verdeeld zijn en dat Rusland niet heerst. En gezien de kracht van onze eenheid zou ik VAN TE VOREN al hebben voorspeld dat het ons niet zou verdelen en Rusland niet zou heersen.

Serieus, ik heb het idee dat jullie alleen maar naar Rusland als dader wijzen omdat jullie heel hard twijfelen over onze eigen kracht en standvastigheid. Heb je werkelijk zo weinig vertrouwen in ons?
Ja, putin is een massa moordenaar en jij zit dat te verdedigen.
pi_206141631
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:35 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Ja, putin is een massa moordenaar en jij zit dat te verdedigen.
Wat is dit nu weer voor argument? Hoe moet dit argument bewijzen dat Poetin in staat is om ons te verdelen en over ons te heersen? Hou je bij de discussie die we aan het voeren zijn.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 29 september 2022 @ 15:38:14 #222
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206141647
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:27 schreef Za het volgende:

[..]
Zou je onmiddellijk van mening veranderen indien er een video zou zijn van Poetin waarin hij zelf belooft dat indien hij Oekraïne binnenvalt hij eigenhandig een einde zal maken aan het bestaan van Nordstream 2, dat er geen Nordstream 2 meer zal zijn? Zou dat een reden voor je zijn de VS te verdenken?

En wat wanneer er tevens een video zou zijn van februari jl van Serge Lavrov, waarin hij met stelligheid diezelfde belofte zou doen Nordstream 2 te zullen elimineren, dan zou je waarschijnlijk wijzen naar de VS als schuldige?
? :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206141665
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:29 schreef RetepV het volgende:

[..]
Gewoon. Omdat die argumenten ongeloofwaardig zijn. Omdat de motieven flinterdun zijn en de positieve effecten voor Rusland minimaal zijn. Zo veel risico, moeite en ophef voor zo weinig te behalen resultaten? Ongeloofwaardig. Het is niet de moeite waard voor Rusland om dit te doen.

Dat is het. Weerleg mijn mening hierover, in plaats van mij in het kamp van je tegenstanders te proberen te duwen.

Je bent gewoon pisnijdig omdat ik op alles wat je zegt wel iets kan vinden waar ik op kan schieten. Heel petty. Als jouw argumenten zo'n makkelijk doelwit zijn, dan zijn ze niet zo sterk als jij vindt.
prima, maar geef dan aan dat je je mening allang gevormd hebt en dus per definitie argumenten die je niet bevallen niet wil geloven.

Jezelf verschuilen achter een onjuiste suggestie beide kanten te willen bekijken is dus gewoon en leugen, dar geef je in deze post heel duidelijk aan... je gelooft de VS niet (wat kan, 'geloven' als criteria nemen kan tot de raarste resultaten leidden, genoeg mensen die 'geloven' dat de aarde plat is of dat een rare man met witte baard in de wolken woont en alles wat we doen zou bekijken en als mensen ziek worden hen beter kan maken)

als je naar de feiten kijkt wijst juist alles naar Rusland en is er geen enkel grond waarom welke partij uit het westen dit zou willen doen..
maar ja, mensen die iets niet willen geloven kun je nooit overtuigen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_206141678
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:37 schreef RetepV het volgende:

[..]
Wat is dit nu weer voor argument? Hoe moet dit argument bewijzen dat Poetin in staat is om ons te verdelen en over ons te heersen? Hou je bij de discussie die we aan het voeren zijn.
Waarom zou je het dan in vredesnaam willen opnemen voor een massamoordenaar? En het gaat niet over rusland, het gaat om die massamoordenaar putin. Als je die nou eens door zijn kop schiet, dan kan rusland ook weer verder.
pi_206141679
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:08 schreef ludovico het volgende:

[..]
Lijkt me gevoelige info,maar als je overheden er gemakkelijk aan kunnen komen....

Maar NL zie ik zich daar niet toe bewegen. De mogelijkheden via USA / Ukraine vind ik aannemelijker.
Dan moet UK eerst maar die gegevens kunnen bemachtigen en dan bewust meedoen met het zooitje ook nog.

Noorwegen zie ik ook niet onethisch militair doen. VS heeft mijn zijn militair industrieel complex een wat fouter imago.
Een bedrijf als Fugro verkoopt dat soort informatie, dat is hun core business.
pi_206141689
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:43 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Als je die nou eens door zijn kop schiet, dan kan rusland ook weer verder.
Niet bepaald.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_206141711
quote:
84s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:27 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Als er hard bewijs is dat de Russen dit gedaan hebben dan is het een artikel 5
Aanval is buiten de territoriale wateren gebeurd
pi_206141717
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 13:01 schreef Tengano het volgende:

Alleen weten beide landen allang wie het gedaan heeft. Je hebt het of zelf gedaan of de ander heeft het gedaan.
Dit.

Dus zal uit een eventuele vergelding of de vrees daarvoor (bv door je burgers met klem te adviseren om asap het betreffende land te verlaten) blijken wie erachter zit.
pi_206141750
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:40 schreef RM-rf het volgende:

[..]
prima, maar geef dan aan dat je je mening allang gevormd hebt en dus per definitie argumenten die je niet bevallen niet wil geloven.
Waarom zou je tot in den treure argumenten blijven herhalen die niks betekenen?

De argumenten bevallen me prima. Als je mijn postgescheidenis terugleest zul je zelfs zien dat ik ze zelf ook gebruikte. Maar ik heb mezelf niet ingegraven in een kamp. En tijdens alle discussies ben ik tot de conclusie gekomen dat ze ongeloofwaardig zijn en dat het dus ongeloofwaardig is dat Rusland het is geweest. En inmiddels zijn er dingen gebeurd, en is er inderdaad niks gebeurd dat er ook maar enigszins op wijst dat er toch nog een waarheid in die argumenten zit. De realiteit steunt mijn gedachte dat die argumenten ongeloofwaardig zijn.

En als je mijn posts nog eens goed leest, zul je ook nog zien dat ik alleen maar heb gezegd dat de argumenten ongeloofwaardig zijn, en dat het onwaarschijnlijk is dat het Rusland is.

Zeg ik daarmee dat het niet Rusland is? Ik weet niet in welk woordenboek de woorden 'onwaarschijnlijk' en 'niet' gelijk gesteld worden, maar dat woordenboek heb ik niet in mijn kast.

Zoek het maar op, lees mijn postgeschiedenis maar terug. Ik geloof dat ik niet eens per ongeluk heb geschreven dat het Rusland niet is. Ik heb altijd het woord 'onwaarschijnlijk' gebruikt, of een disclaimer erbij gezet dat iets niet betekent dat het Rusland niet is.

Misschien begrijp je niet hoeveel moeite ik doe om alles precies juist te formuleren, zodat de trollen weg blijven? Zouden andere mensen ook eens moeten doen, dat zou de kwaliteit van Fok! helpen.
pi_206141786
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 29 september 2022 @ 16:06:21 #231
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206141885
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:48 schreef Za het volgende:

[..]
Dit.

Dus zal uit een eventuele vergelding of de vrees daarvoor (bv door je burgers met klem te adviseren om asap het betreffende land te verlaten) blijken wie erachter zit.
Owh, dus het was Bulgarije? :o :+
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_206141898
quote:
84s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:27 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Als er hard bewijs is dat de Russen dit gedaan hebben dan is het een artikel 5
Nee, dat zou het wel zijn als het die andere pijp betrof tussen Noorwegen en Duitsland.

Die NS1 en 2 is een waarschuwing, alert zijn en meer niet. Die leiding ook niet repareren want we gaan nooit meer gas vanuit zrusland gebruiken.
  donderdag 29 september 2022 @ 16:15:05 #233
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206141969
quote:
84s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:27 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Als er hard bewijs is dat de Russen dit gedaan hebben dan is het een artikel 5
Russen hebben hun eigen transport pijp opgeblazen ?/

Daar heeft Poetin zo zijn best voor gedaan
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 29 september 2022 @ 16:17:13 #234
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_206141991
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 14:08 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ik ook niet. Duitsland en EU hebben zich prima aan de afspraken met Biden gehouden inzake sancties wanneer die pijpeiding zou worden gebruikt als wapen of Ukrain zou worden aangevallen.
Duitsland heeft zich vestgelegd actie te ondernemen. Dat is nu gebeurd door Putin z'n troefkaart te ontnemen. Zo was de afspraak met de VS. Die dit zullen hebben uitgevoerd met medeweten van de Duitsland en de EU

2:04 Blauw gearceerde gedeelte

"Including sanctions" dus alleen sancties zijn niet genoeg in de ogen van de VS

Dat hele onderzoek wordt een spelletje van "Op de lange baan" en geen hond die zich over een jaar nog zorgen maakt over wie die pijplijn gesloopt heeft

[ Bericht 5% gewijzigd door the-eye op 29-09-2022 16:23:15 ]
pi_206142051
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 16:17 schreef the-eye het volgende:

[..]
Duitsland heeft zich vestgelegd actie te ondernemen. Dat is nu gebeurd door Putin z'n troefkaart te ontnemen. Zo was de afspraak met de VS. Die dit zullen hebben uitgevoerd met medeweten van de Duitsland en de EU
2:04 BLAUW GEARCEERDE GEDEELTE
Heb ik gezien en gelezen ja. Zegt niet dat ze 'm ook opgeblazen hebben.
  donderdag 29 september 2022 @ 16:23:25 #236
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206142072
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:29 schreef RetepV het volgende:
Gewoon. Omdat die argumenten ongeloofwaardig zijn. Omdat de motieven flinterdun zijn en de positieve effecten voor Rusland minimaal zijn. Zo veel risico, moeite en ophef voor zo weinig te behalen resultaten? Ongeloofwaardig. Het is niet de moeite waard voor Rusland om dit te doen.

Dat is het. Weerleg mijn mening hierover, in plaats van mij in het kamp van je tegenstanders te proberen te duwen.

Je bent gewoon pisnijdig omdat ik op alles wat je zegt wel iets kan vinden waar ik op kan schieten. Heel petty. Als jouw argumenten zo'n makkelijk doelwit zijn, dan zijn ze niet zo sterk als jij vindt.
Ik zal het eens proberen dan. Stel Rusland heeft het gedaan en waarom zouden zij dat doen.

• 1 Om het bij Amerika in de schoenen te schuiven met als doel te laten zien dat Amerika eigenlijk the bad guy is op het wereldtoneel en Amerika op vergelding kan rekenen.
• 2 Rusland kan hiermee chaos en verdeeldheid zaaien. Een deel van het Westen denkt dat Rusland erachter zit en een ander deel Amerika. Rusland zou zo wellicht willen proberen het blok tegenover hen te kunnen verzwakken. Verdeel en heers principe.
• 3 Rusland kan met een dergelijke actie laten zien dat zij juist slachtoffer zijn van al die westelijke agressie en laten zien dat zij wel van goede zin zijn (itt tot de rest van de wereld) door zelfs nog aan het onderzoek mee te werken.
• 4 Rusland kan hiermee laten zien waartoe ze in staat zijn, hoe ver ze durven te gaan en hoe kwetsbaar het Westen is met al die dataverbindingen en pijpleidingen in zee. Het vormt een nieuwe reeele dreiging die kan worden ingezet en Rusland laat zien geen bluf te hebben. Je raakt je tegenstander en probeert hem op de knieen te krijgen maar dan niet met nucleaire wapens. Powerplay dus. Make no mistake retoriek.
• 5 Daarnaast zou deze pijplijn wss toch niet meer in gebruik worden genomen en zo konden ze dit ding toch nog ergens voor gebruiken. Plus dat ze nu geen onderhoud meer hoeven te plegen.

Nou dit zijn een paar dingen die ik zou kunnen bedenken. En ik zou het fijn vinden als er nog kan worden aangevuld met redenen die ik niet zie, want ik ben erg benieuwd wat Rusland nog meer voor voordelen zou kunnen behalen met een dergelijke actie.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tengano op 29-09-2022 16:30:04 ]
  donderdag 29 september 2022 @ 16:24:30 #237
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206142086
quote:
ha ha Rusland heeft zijn eigen gaspijpen opgeblazen en kan nu nooit meer gas exporteren naar de EU

wat enorm dom is dat , nu blijven ze overtollig gas affakkelen tot in sint Juttemis

https://www.kp.ru/daily/27451/4655072/?from=smm
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206142092
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:43 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Een bedrijf als Fugro verkoopt dat soort informatie, dat is hun core business.
Zou me als bedrijf never te nimmer bemoeien met dat soort vragen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 29 september 2022 @ 16:27:05 #239
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_206142123
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 16:22 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Heb ik gezien en gelezen ja. Zegt niet dat ze 'm ook opgeblazen hebben.
Er staat "and sanctions" dus alleen sancties zijn niet genoeg in de ogen van de VS. Von Leyen heeft vorige week nog aangegeven dat Rusland de gaslevering als wapen gebruikt. M.a.w. tijd voor actie
Degenen die nu nog willen blijven geloven dat Putin z'n eigen troefkaart zelf opgeblazen heeft omdat hij zo dom is of omdat hij de VS er slecht wil uit laten zien .... be my guest :')
pi_206142155
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:37 schreef RetepV het volgende:

[..]
Wat is dit nu weer voor argument? Hoe moet dit argument bewijzen dat Poetin in staat is om ons te verdelen en over ons te heersen? Hou je bij de discussie die we aan het voeren zijn.
De grote grap is dat juist dit type figuren enorm te bespelen is. Zo emotioneel in de discussie dat jij, als je denkt dat het Rusland niet was, jij wel moet vinden dat Poetin de massamoordenaar een toffe peer is die bescherming verdient.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 29 september 2022 @ 16:30:00 #241
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_206142156
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 16:23 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik zal het eens proberen dan. Stel Rusland heeft het gedaan en waarom zouden zij dat doen.

1 Om het bij Amerika in de schoenen te schuiven met als doel te laten zien dat Amerika eigenlijk the bad guy is op het wereldtoneel en Amerika op vergelding kan rekenen.
2 Rusland kan hiermee chaos en verdeeldheid zaaien. Een deel van het Westen denkt dat Rusland erachter zit en een ander deel Amerika. Rusland zou zo wellicht willen proberen het blok tegenover hen te kunnen verzwakken. Verdeel en heers principe.
3 Rusland kan met een dergelijke actie laten zien dat zij juist slachtoffer zijn van al die westelijke agressie en laten zien dat zij wel van goede zin zijn (itt tot de rest van de wereld) door zelfs nog aan het onderzoek mee te werken.
4 Rusland kan hiermee laten zien waartoe ze in staat zijn, hoe ver ze durven te gaan en hoe kwetsbaar het Westen is met al die dataverbindingen en pijpleidingen in zee. Het vormt een nieuwe reeele dreiging die kan worden ingezet en Rusland laat zien geen bluf te hebben. Je raakt je tegenstander en probeert hem op de knieen te krijgen maar dan niet met nucleaire wapens. Powerplay dus. Make no mistake retoriek.
5 Daarnaast zou deze pijplijn wss toch niet meer in gebruik worden genomen en zo konden ze dit ding toch nog ergens voor gebruiken. Plus dat ze nu geen onderhoud meer hoeven te plegen.

Nou dit zijn een paar dingen die ik zou kunnen bedenken. En ik zou het fijn vinden als er nog kan worden aangevuld met redenen die ik niet zie, want ik ben erg benieuwd wat Rusland nog meer voor voordelen zou kunnen behalen met een dergelijke actie.
Ik denk dat het Putin geen zak interesseert hoe de bevolking in het westen, of de VS, over hem denkt. Hij wil die sancties weghebben en hij wil (een deel) van Oekraine. That's it
pi_206142185
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 16:27 schreef the-eye het volgende:

[..]
Er staat "and sanctions" dus alleen sancties zijn niet genoeg in de ogen van de VS. Von Leyen heeft vorige week nog aangegeven dat Rusland de gaslevering als wapen gebruikt. M.a.w. tijd voor actie
Degenen die nu nog willen blijven geloven dat Putin z'n eigen troefkaart zelf opgeblazen heeft omdat hij zo dom is of omdat hij de VS er slecht wil uit laten zien .... be my guest :')
vraagje: wat is jou mening omtrent Mh17, was dit rusland of niet?
pi_206142191
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 16:30 schreef the-eye het volgende:

[..]
Ik denk dat het Putin geen zak interesseert hoe de bevolking in het westen of de VS over hem denkt. Hij wil die sancties weghebben en hij wil (een deel) van Oekraine. That's it
That's not it.

Dat is jouw versie. Mijn versie is dat ie de hele Oekraine wilde, en dat is mislukt en dat ie ook die andere ex-sovjet landen gaat aanvallen, want dat heeft ie ook gezegd.

That is more likely it.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 29 september 2022 @ 16:34:12 #244
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_206142194
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 16:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ha ha Rusland heeft zijn eigen gaspijpen opgeblazen en kan nu nooit meer gas exporteren naar de EU

wat enorm dom is dat , nu blijven ze overtollig gas affakkelen tot in sint Juttemis

https://www.kp.ru/daily/27451/4655072/?from=smm
Nooit meer gas exporteren naar de EU? Praat eens niet zo'n onzin. Als je zo uit de hoogte probeert te doen met idiote bronnen zorg er dan ieder geval voor dat je feiten kloppen.

Er zijn zoveel andere manieren op gas naar EU te krijgen. Waar denk je dat Hongarije hun gas vandaan haalt? Yamal? Turkstream? Dat zijn niet eens de enige twee.

Ik zeg niet dat land A of B het heeft gedaan, maar wat jij zegt is gewoon onzin.
  donderdag 29 september 2022 @ 16:34:47 #245
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_206142196
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 16:33 schreef Korenfok het volgende:

[..]
vraagje: wat is jou mening omtrent Mh17, was dit rusland of niet?
Blijf eens ontopic Korenfok
  Moderator / Redactie Sport donderdag 29 september 2022 @ 16:35:21 #246
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_206142205
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 16:33 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
That's not it.

Dat is jouw versie. Mijn versie is dat ie de hele Oekraine wilde, en dat is mislukt en dat ie ook die andere ex-sovjet landen gaat aanvallen, want dat heeft ie ook gezegd.

That is more likely it.
Welke andere landen dan? Baltische staten zijn NAVO-lid. De rest boeit Europe niks, want dat hebben wij al lang gezien.
  donderdag 29 september 2022 @ 16:35:25 #247
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206142206
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 16:34 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Nooit meer gas exporteren naar de EU? Praat eens niet zo'n onzin. Als je zo uit de hoogte probeert te doen met idiote bronnen zorg er dan ieder geval voor dat je feiten kloppen.

Er zijn zoveel andere manieren op gas naar EU te krijgen. Waar denk je dat Hongarije hun gas vandaan haalt? Yamal? Turkstream? Dat zijn niet eens de enige twee.

Ik zeg niet dat land A of B het heeft gedaan, maar wat jij zegt is gewoon onzin.
De anderen gaan dwars door Oekraine

Overigens is die link wel goed om te lezen , google translate
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206142231
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 16:35 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Welke andere landen dan? Baltische staten zijn NAVO-lid. De rest boeit Europe niks, want dat hebben wij al lang gezien.
Ik basseer veel van mijn angsten, op de putin interviews, van oliver stone.
Download en huiver. Oliver Stone is een putin vriendje, je krijgt een beeld van hun vriendschap en wat putin wil.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 29 september 2022 @ 16:39:16 #249
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_206142234
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 16:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De anderen gaan dwars door Oekraine

Overigens is die link wel goed om te lezen , google translate
Oh, nu mag het niet meer door Oekraïne lopen?

Yamal-Europa en Northern Lights lopen beide door Belarus. Turkstream loopt maar minimaal door Oekraïne (door gebieden die door Rusland geannexeerd gaan worden).
pi_206142238
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:34 schreef RetepV het volgende:

De FEITEN zijn dat we na deze sabotage niet verdeeld zijn en dat Rusland niet heerst. En gezien de kracht van onze eenheid zou ik VAN TE VOREN al hebben voorspeld dat het ons niet zou verdelen en Rusland niet zou heersen.

Serieus, ik heb het idee dat jullie alleen maar naar Rusland als dader wijzen omdat jullie heel hard twijfelen over onze eigen kracht en standvastigheid. Heb je werkelijk zo weinig vertrouwen in ons?
Ik denk dat vooral het idee dat de VS ons zo onder de bus zou gooien iets is waar men niet mee zou kunnen dealen. Het ultieme verraad.
Zelfs al zou het bewijs op tafel liggen of al zou de president himself en zijn Secretary of State letterlijk on camera beloven deze daad te zullen verrichten, zal er de ontkenning zijn en blijven.
pi_206142262
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 16:39 schreef Za het volgende:

[..]
Ik denk dat vooral het idee dat de VS ons zo onder de bus zou gooien iets is waar men niet mee zou kunnen dealen. Het ultieme verraad.
Zelfs al zou het bewijs op tafel liggen of al zou de president himself en zijn Secretary of State letterlijk on camera beloven deze daad te zullen verrichten, zal er de ontkenning zijn en blijven.
In jouw hoofd ja. We zijn niet allemaal zo gek om te geloven dat de VS ons zo voor de bus zou gooien.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 29 september 2022 @ 16:43:03 #252
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_206142263
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 16:38 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Ik basseer veel van mijn angsten, op de putin interviews, van oliver stone.
Download en huiver. Oliver Stone is een putin vriendje, je krijgt een beeld van hun vriendschap en wat putin wil.
Putin heeft door keihard te falen in Oekraïne vooral laten zien dat de Russische krijgsmachten, behalve nucleaire wapens, niks voorstelt. Ondanks dat die constant blijft blaffen, roepen, schreeuwen etc. zie ik hem toch verstandig genoeg zijn om geen nucleaire wapens te gebruiken.

Als je constant blijft dreigen en roepen dat je echt niet bluft dan bluf je eigenlijk gewoon. Iemand die het echt van plan is houdt zijn bek en doet het terwijl niemand het verwacht.
pi_206142281
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 16:27 schreef the-eye het volgende:

[..]
Er staat "and sanctions" dus alleen sancties zijn niet genoeg in de ogen van de VS. Von Leyen heeft vorige week nog aangegeven dat Rusland de gaslevering als wapen gebruikt. M.a.w. tijd voor actie
Degenen die nu nog willen blijven geloven dat Putin z'n eigen troefkaart zelf opgeblazen heeft omdat hij zo dom is of omdat hij de VS er slecht wil uit laten zien .... be my guest :')
Nee, er staat:

quote:
Should Russia attempt to use energy as a weapon or commit further aggressive acts against Ukraine, Germany will take action at the national level and press for effective measures at the European level, including sanctions, to limit Russian export capabilities to Europe in the energy sector, including gas, and/or in other economically sectors. This commitment is designed to ensure that Russia will not misuse any pipeline, including Nord Stream 2 to achieve aggressive political ends by using energy as a weapon.
Hebben ze aan voldaan voordat de leidingen zijn opgeblazen.
  donderdag 29 september 2022 @ 16:46:44 #255
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206142286
quote:
Bulgarije was de eerste die dat riep. En daarna volgden nog een aantal landen, waaronder de VS.
Overigens heeft dat met de mobilisatie te maken en niet met de sabotage.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 29 september 2022 @ 16:47:14 #256
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_206142288
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 16:23 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik zal het eens proberen dan. Stel Rusland heeft het gedaan en waarom zouden zij dat doen.

• 1 Om het bij Amerika in de schoenen te schuiven met als doel te laten zien dat Amerika eigenlijk the bad guy is op het wereldtoneel en Amerika op vergelding kan rekenen.
• 2 Rusland kan hiermee chaos en verdeeldheid zaaien. Een deel van het Westen denkt dat Rusland erachter zit en een ander deel Amerika. Rusland zou zo wellicht willen proberen het blok tegenover hen te kunnen verzwakken. Verdeel en heers principe.
• 3 Rusland kan met een dergelijke actie laten zien dat zij juist slachtoffer zijn van al die westelijke agressie en laten zien dat zij wel van goede zin zijn (itt tot de rest van de wereld) door zelfs nog aan het onderzoek mee te werken.
• 4 Rusland kan hiermee laten zien waartoe ze in staat zijn, hoe ver ze durven te gaan en hoe kwetsbaar het Westen is met al die dataverbindingen en pijpleidingen in zee. Het vormt een nieuwe reeele dreiging die kan worden ingezet en Rusland laat zien geen bluf te hebben. Je raakt je tegenstander en probeert hem op de knieen te krijgen maar dan niet met nucleaire wapens. Powerplay dus. Make no mistake retoriek.
• 5 Daarnaast zou deze pijplijn wss toch niet meer in gebruik worden genomen en zo konden ze dit ding toch nog ergens voor gebruiken. Plus dat ze nu geen onderhoud meer hoeven te plegen.

Nou dit zijn een paar dingen die ik zou kunnen bedenken. En ik zou het fijn vinden als er nog kan worden aangevuld met redenen die ik niet zie, want ik ben erg benieuwd wat Rusland nog meer voor voordelen zou kunnen behalen met een dergelijke actie.
6: Gazprom hoeft geen boete te voldoen omdat ze niet meer kunnen (ipv willen) leveren
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  donderdag 29 september 2022 @ 16:48:01 #258
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206142295
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 16:46 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Nee, er staat:
[..]
Hebben ze aan voldaan voordat de leidingen zijn opgeblazen.
Is hier ook pas 1000x vermeld, maar ze blijven hetzelfde riedeltje afsteken. -O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator / Redactie Sport donderdag 29 september 2022 @ 16:48:02 #259
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_206142296
quote:
Als je ook even gewoon zou lezen WAAROM ze het doen ....

quote:
“Russia may refuse to acknowledge dual nationals’ US citizenship, deny their access to US consular assistance, prevent their departure from Russia, and conscript dual nationals for military service,” the alert said.
Daar zit meer waarheid in dan dat oeverloos onderbuik geleuter zonder bewijs van jou.
pi_206142315
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2022 16:48 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Is hier ook pas 1000x vermeld, maar ze blijven hetzelfde riedeltje afsteken. -O-
Ja irritant. Ik heb maar de moeite genomen het even over te typen. Misschien wat voor in de OP.
pi_206142341
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 16:43 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Putin heeft door keihard te falen in Oekraïne vooral laten zien dat de Russische krijgsmachten, behalve nucleaire wapens, niks voorstelt. Ondanks dat die constant blijft blaffen, roepen, schreeuwen etc. zie ik hem toch verstandig genoeg zijn om geen nucleaire wapens te gebruiken.

Als je constant blijft dreigen en roepen dat je echt niet bluft dan bluf je eigenlijk gewoon. Iemand die het echt van plan is houdt zijn bek en doet het terwijl niemand het verwacht.
Er is geen 'redelijke' 'strategische' reden om kernwapens in te zetten. Dat denken we inmiddels in het westen. Strategisch zou het onrussisch zijn.

Maar we worden hiermee geterrorriseerd, nuclear geswaffeld.

Maar ik zelf snap de bluf, eigenlijk niet meer zo goed. Het is zoals je zegt je kan niet blijven bluffen. dus vraag ik me eigenlijk nu af, of die kernwapens van hem het uberhaupt nog doen??!

Dit is volgens mij weer een catch22, we kunnen zo geen kant op en we komen er zo niet uit.

Bij een catch22 situatie, blijf je gewoon zitten waar je zit en je gaat gewoon door, in de hoop dat door de tijd, de situatie verandert.
En ik denk dat ik, zo deze oorlog op dit moment moet zien.

Putin, bluft, wij gaan gewoon door, tot ie uitgeput is.
pi_206142366
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:34 schreef RetepV het volgende:

[..]
De FEITEN zijn dat we na deze sabotage niet verdeeld zijn en dat Rusland niet heerst. En gezien de kracht van onze eenheid zou ik VAN TE VOREN al hebben voorspeld dat het ons niet zou verdelen en Rusland niet zou heersen.
Welk land spint er dan wel garen bij?
  donderdag 29 september 2022 @ 17:07:37 #263
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206142437
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 16:43 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Putin heeft door keihard te falen in Oekraïne vooral laten zien dat de Russische krijgsmachten, behalve nucleaire wapens, niks voorstelt. Ondanks dat die constant blijft blaffen, roepen, schreeuwen etc. zie ik hem toch verstandig genoeg zijn om geen nucleaire wapens te gebruiken.

Als je constant blijft dreigen en roepen dat je echt niet bluft dan bluf je eigenlijk gewoon. Iemand die het echt van plan is houdt zijn bek en doet het terwijl niemand het verwacht.
Hmm. Hij heeft ook anderhalf jaar lang geroepen dat hij ging ingrijpen in de Oekraine, wat niemand tot kort voor de inval serieus nam.

Het risico is in ieder geval te groot om gewoon te negeren.

Wat we hem moeten bieden is een andere uitweg dan nucleair.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 29 september 2022 @ 17:09:28 #264
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206142448
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:07 schreef LXIV het volgende:
Wat we hem moeten bieden is een andere uitweg dan nucleair.
De EBI zou kunnen.
  donderdag 29 september 2022 @ 17:11:46 #265
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206142459
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2022 16:47 schreef AchJa het volgende:

[..]
Hans de Vreij is een verzuurde zeur geworden sinds het opdoeken van de wereldomroep... :')
We zijn natuurlijk gewoon in een proxy-oorlog met de Russen. Het zijn alleen nog Oekrainers die op de knopjes drukken. En er wordt nog steeds geescalleerd. Ik vind het niet onrealistisch om te zeggen dat dit kan uitlopen op een directe confrontatie.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206142466
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:07 schreef LXIV het volgende:

[..]
Hmm. Hij heeft ook anderhalf jaar lang geroepen dat hij ging ingrijpen in de Oekraine, wat niemand tot kort voor de inval serieus nam.

Het risico is in ieder geval te groot om gewoon te negeren.

Wat we hem moeten bieden is een andere uitweg dan nucleair.
Daar kom ik ethisch niet helemaal uit. Als iemand aan het onderhandelen is met een pistool tegen je hoofd.

Lijkt mij dat, de dan de gemaakte afspraken, wmb later dus niet door gaan.
  donderdag 29 september 2022 @ 17:14:05 #267
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206142474
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:12 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Daar kom ik ethisch niet helemaal uit. Als iemand aan het onderhandelen is met een pistool tegen je hoofd.

Lijkt mij dat, de dan de gemaakte afspraken, wmb later dus niet door gaan.
Qua nukes houden we elkaar natuurlijk een pistool tegen het hoofd. En de uitkomst moet natuurlijk acceptabel zijn voor beide partijen, anders blijft het etteren.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 29 september 2022 @ 17:15:49 #268
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206142482
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:14 schreef LXIV het volgende:

[..]
Qua nukes houden we elkaar natuurlijk een pistool tegen het hoofd. En de uitkomst moet natuurlijk acceptabel zijn voor beide partijen, anders blijft het etteren.
Rusland heeft reeds bewezen zich niet aan afspraken en verdragen te houden.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_206142483
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:14 schreef LXIV het volgende:
Qua nukes houden we elkaar natuurlijk een pistool tegen het hoofd.
ah, ik heb schijnbaar eventjes gemist dat westerse politici gedreigd hebben rusland met nukes aan te vallen..
wie heeft dat geroepen?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 29 september 2022 @ 17:16:30 #270
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206142488
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:16 schreef RM-rf het volgende:

[..]
ah, ik heb schijnbaar eventjes gemist dat westerse politici gedreigd hebben rusland met nukes aan te vallen..
wie heeft dat geroepen?
Wij hebben toch ook nukes. En denk je heus dat wij die niet gaan inzetten als Rusland dat wel doet?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 29 september 2022 @ 17:16:32 #271
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206142489
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:14 schreef LXIV het volgende:
Qua nukes houden we elkaar natuurlijk een pistool tegen het hoofd. En de uitkomst moet natuurlijk acceptabel zijn voor beide partijen, anders blijft het etteren.
Wat misschien zou kunnen is dat je voorstelt dat Rusland zich netjes terugtrekt achter zijn eigen grenzen waar ze horen en dat ze dan geen schadevergoeding hoeven te betalen voor alles wat ze in Oekraine vernietigd hebben. De herstelkosten zouden dan door het Westen gefund kunen worden.

Ik vind dat Rusland dan nog goed weg zou komen.
  donderdag 29 september 2022 @ 17:17:00 #272
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206142496
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:15 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Rusland heeft reeds bewezen zich niet aan afspraken en verdragen te houden.
Dan is er geen andere mogelijkheid om maar te blijven escaleren.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206142499
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:16 schreef LXIV het volgende:

[..]
Wij hebben toch ook nukes. En denk je heus dat wij die niet gaan inzetten als Rusland dat wel doet?
in welke zin is het bezitten van nukes en een mogelijkheid openlaten die in te zetten als je zelf aangevallen wordt een dreigement?

een beetje als een tasjesdief die je aanklaagt als je je weert als slachtofer.. vind je dat ook heel normaal?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_206142507
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:14 schreef LXIV het volgende:

[..]
Qua nukes houden we elkaar natuurlijk een pistool tegen het hoofd. En de uitkomst moet natuurlijk acceptabel zijn voor beide partijen, anders blijft het etteren.
Nee dat klopt niet. Wij dreigen niet met kernwapens. Wij dreigen met terugslaan met kernwapens. Hij trekt zijn pistool, die kan ie ook weer terug stoppen. Het is de aggressor die dreigt met kernwapens.
  donderdag 29 september 2022 @ 17:18:54 #275
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206142516
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:16 schreef Tengano het volgende:

[..]
Wat misschien zou kunnen is dat je voorstelt dat Rusland zich netjes terugtrekt achter zijn eigen grenzen waar ze horen en dat ze dan geen schadevergoeding hoeven te betalen voor alles wat ze in Oekraine vernietigd hebben. De herstelkosten zouden dan door het Westen gefund kunen worden.

Ik vind dat Rusland dan nog goed weg zou komen.
Ik denk dat vooral de Krim voor Rusland onacceptabel is om kwijt te raken.

En het wordt alleen maar lastiger gemaakt nu die andere gebieden ook geannexeerd worden. Dan moet een stukje 'Rusland' worden opgegeven. Is politiek weer lastiger voor Putin in het binnenland.

Kortom: hoe langer het duurt, hoe minder opties tot een verdrag er zijn. Het escaleert steeds verder. Maar Whiskers met haar master internationale betrekkingen zegt dat dit nu eenmaal onvermijdelijk is.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 29 september 2022 @ 17:18:58 #276
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206142519
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:16 schreef LXIV het volgende:

[..]
Wij hebben toch ook nukes. En denk je heus dat wij die niet gaan inzetten als Rusland dat wel doet?
Vooralsnog wordt er door ons inderdaad beweerd dan wij dan niet-nucleair maar wel met de volle kracht vd NAVO zullen reageren.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_206142526
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:11 schreef LXIV het volgende:

We zijn natuurlijk gewoon in een proxy-oorlog met de Russen. Het zijn alleen nog Oekrainers die op de knopjes drukken. En er wordt nog steeds geescalleerd. Ik vind het niet onrealistisch om te zeggen dat dit kan uitlopen op een directe confrontatie.
Uiteraard maar niet vanwege die pijplijnen.
  donderdag 29 september 2022 @ 17:20:16 #278
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206142531
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:17 schreef RM-rf het volgende:

[..]
in welke zin is het bezitten van nukes en een mogelijkheid openlaten die in te zetten als je zelf aangevallen wordt een dreigement?

een beetje als een tasjesdief die je aanklaagt als je je weert als slachtofer.. vind je dat ook heel normaal?
Doe nu niet zo moeilijk om niets. We hebben allebei dat pistool (die kernwapens). We weten allebei dat als de een begint te schieten er teruggeschoten wordt. Putin heeft min of meer expliciet gedreigd, dat klopt. Dat is enkel een uitdrukking van zijn zwakke positie.

Maar het ging om de analogie. En in die analogie hebben we allebei een pistool op zak.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 29 september 2022 @ 17:21:01 #279
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206142537
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:19 schreef AchJa het volgende:

[..]
Uiteraard maar niet vanwege die pijplijnen.
Nee. Maar de situatie wordt wekelijks geescalleerd. Dan de pijplijnen, dan het referendum. dan een wapenleverantie,... Je moet daar ooit mee stoppen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206142585
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:20 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat is enkel een uitdrukking van zijn zwakke positie.

Dat kan wel zo zijn, maar dan dreigt ie nog steeds als eerste.

En eigenlijk hebben we geen andere keuze dan dit maar niet serieus te nemen. Want als er zo'n bom gebruikt wordt, gaat heel europa naar de klote. Dus nu die daarmee dreigt, vind ik het strategisch te verantwoorden om dat hele leger van hem, desnoods op russisch grond gebied te gaan bombarderen.
  donderdag 29 september 2022 @ 17:27:56 #281
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206142595
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:26 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Dat kan wel zo zijn, maar dan dreigt ie nog steeds als eerste.

En eigenlijk hebben we geen andere keuze dan dit maar niet serieus te nemen. Want als er zo'n bom gebruikt wordt, gaat heel europa naar de klote. Dus nu die daarmee dreigt, vind ik het strategisch te verantwoorden om dat hele leger van hem, desnoods op russisch grond gebied te gaan bombarderen.
maar ja, als het zo uit de hand gelopen is, is het helemaal niet meer interessant wie er nu gelijk had of niet.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206142596
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:20 schreef LXIV het volgende:

[..]
Doe nu niet zo moeilijk om niets. We hebben allebei dat pistool (die kernwapens). We weten allebei dat als de een begint te schieten er teruggeschoten wordt. Putin heeft min of meer expliciet gedreigd, dat klopt. Dat is enkel een uitdrukking van zijn zwakke positie.

Maar het ging om de analogie. En in die analogie hebben we allebei een pistool op zak.
nee... jij draait iets om

Russische regeerders dreigen zéér aktief om nucleaire wapens in te zetten en hebben buurlanden aangevallen...

te doen alsof het westen ook iets fout doet of zou dreigen is gewoon een leugen.
hooguit mensen die zichzelf als slaaf van russische propaganda opstellen bevestigen dat narratief.
als die mensen zelf in het westen wonen, zou ik hen zelf vermoeden dat het zelf-hatende landverraders zouden kunnen zijn.

Juist als je erkent dat Rusland eerder zeer zwak staat en hun aggressieve gedrag vooral zwakte is..
is het wel het domste om voor te stellen dat we nu genoegdoeningen aan die aggresszor moeten geven.

Dat zou en herhaling van de Appeasement-politiek van Chamberlain zijn, die dacht dat je autocraten rustig kont krijgen door aan hun eisen te voldoen;
terwijl juist het tegendeel het geval is, iedere eis die je inwilligd maakt hen juist aggressiever
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_206142610
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:17 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dan is er geen andere mogelijkheid om maar te blijven escaleren.
stuur een brief naar het kremlin en vraag om deescaleren. Ga naar sites met russen en vraag om deescaleren.
pi_206142618
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:28 schreef RM-rf het volgende:

[..]
nee... jij draait iets om

Russische regeerders dreigen zéér aktief om nucleaire wapens in te zetten en hebben buurlanden aangevallen...

te doen alsof het westen ook iets fout doet of zou dreigen is gewoon een leugen.
hooguit mensen die zichzelf als slaaf van russische propaganda opstellen bevestigen dat narratief.
als die mensen zelf in het westen wonen, zou ik hen zelf vermoeden dat het zelf-hatende landverraders zouden kunnen zijn
Wie zegt dan dat het westen iets fouts doet???
  donderdag 29 september 2022 @ 17:30:31 #285
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206142621
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:28 schreef RM-rf het volgende:

[..]
nee... jij draait iets om

Russische regeerders dreigen zéér aktief om nucleaire wapens in te zetten en hebben buurlanden aangevallen...

te doen alsof het westen ook iets fout doet of zou dreigen is gewoon een leugen.
hooguit mensen die zichzelf als slaaf van russische propaganda opstellen bevestigen dat narratief.
als die mensen zelf in het westen wonen, zou ik hen zelf vermoeden dat het zelf-hatende landverraders zouden kunnen zijn
het gaat toch niet om iets fout doen? Waar zeg ik dat?
Het punt is dat beide partijen over kernwapens beschikken.

Jij legt allemaal woorden in de mond van mensen die het niet met je eens zijn, met als doel hen heel onlogisch of extreem te doen klinken.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206142628
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:18 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik denk dat vooral de Krim voor Rusland onacceptabel is om kwijt te raken.

En het wordt alleen maar lastiger gemaakt nu die andere gebieden ook geannexeerd worden. Dan moet een stukje 'Rusland' worden opgegeven. Is politiek weer lastiger voor Putin in het binnenland.

Kortom: hoe langer het duurt, hoe minder opties tot een verdrag er zijn. Het escaleert steeds verder. Maar Whiskers met haar master internationale betrekkingen zegt dat dit nu eenmaal onvermijdelijk is.
Wat zie jij dan als een haalbaar verdrag? Rusland zet waarschijnlijk in op het behouden van de nu gestolen gebieden en een neutrale positie van Oekraïne. Die heeft daarbij niets te winnen. Dan is het een kwestie van tijd voordat Rusland terugkomt om de rest in te lijven. Oekraïne zou in dat geval wel NAVO lidmaatschap willen/eisen. Kan mij echter niet voorstellen dat Poetin daarmee akkoord gaat.
  donderdag 29 september 2022 @ 17:33:38 #287
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_206142645
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:18 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik denk dat vooral de Krim voor Rusland onacceptabel is om kwijt te raken.

En het wordt alleen maar lastiger gemaakt nu die andere gebieden ook geannexeerd worden. Dan moet een stukje 'Rusland' worden opgegeven. Is politiek weer lastiger voor Putin in het binnenland.

Kortom: hoe langer het duurt, hoe minder opties tot een verdrag er zijn. Het escaleert steeds verder. Maar Whiskers met haar master internationale betrekkingen zegt dat dit nu eenmaal onvermijdelijk is.
De Krim gaat Rusland nooit opgeven. Echt never nooit
  donderdag 29 september 2022 @ 17:34:04 #288
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206142652
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:31 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Wat zie jij dan als een haalbaar verdrag? Rusland zet waarschijnlijk in op het behouden van de nu gestolen gebieden en een neutrale positie van Oekraïne. Die heeft daarbij niets te winnen. Dan is het een kwestie van tijd voordat Rusland terugkomt om de rest in te lijven. Oekraïne zou in dat geval wel NAVO lidmaatschap willen/eisen. Kan mij echter niet voorstellen dat Poetin daarmee akkoord gaat.
Weet ik niet. Ik weet wel dat dat steeds lastiger wordt. En morgen dus weer lastiger dan vandaag wanneer de Donbas 'Russisch grondgebied' is geworden. Dat kunnen wij onzin vinden, maar als het eenmaal gezegd is dan is dat niet zomaar om te draaien.

Dat bedoel ik met verder escalleren. het is een soort chicken-game, waarbij niemand nog heeft geknipperd. Stoer, maar levensgevaarlijk.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 29 september 2022 @ 17:34:38 #289
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206142657
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:33 schreef the-eye het volgende:

[..]
De Krim gaat Rusland nooit opgeven. Echt never nooit
Nee, maar wat dan als Oekraine dat dreigt in te nemen? En het Russische leger lukt het niet om hen af te slaan?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206142722
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:34 schreef LXIV het volgende:

[..]
Weet ik niet. Ik weet wel dat dat steeds lastiger wordt. En morgen dus weer lastiger dan vandaag wanneer de Donbas 'Russisch grondgebied' is geworden. Dat kunnen wij onzin vinden, maar als het eenmaal gezegd is dan is dat niet zomaar om te draaien.

Dat bedoel ik met verder escalleren. het is een soort chicken-game, waarbij niemand nog heeft geknipperd. Stoer, maar levensgevaarlijk.
Ja maar, die annexatie wordt niet erkend door de Oekraniers, zou ik ook niet doen.
  donderdag 29 september 2022 @ 17:41:18 #291
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206142747
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:39 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Ja maar, die annexatie wordt niet erkend door de Oekraniers, zou ik ook niet doen.
Er zal dus onderhandeld moeten worden. Enige optie.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206142753
Kwestie van tijd. Putin economisch uitroken, maar ik ben geen expert in dit soort materie.
  donderdag 29 september 2022 @ 17:43:02 #293
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206142764
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:34 schreef LXIV het volgende:

[..]
Nee, maar wat dan als Oekraine dat dreigt in te nemen? En het Russische leger lukt het niet om hen af te slaan?
In te nemen? Terug te veroveren. Het Oekraïns grondgebied.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 29 september 2022 @ 17:43:46 #294
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206142773
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:41 schreef LXIV het volgende:

[..]
Er zal dus onderhandeld moeten worden. Enige optie.
Nee. De Donbas en de Krim zijn Oekraïns. Punt.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 29 september 2022 @ 17:45:05 #295
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206142784
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:29 schreef Korenfok het volgende:

[..]
stuur een brief naar het kremlin en vraag om deescaleren. Ga naar sites met russen en vraag om deescaleren.
Stop nu eens met het klonenleger Korenfok/Rt-RM/Nattekat en wat je nog meer aangemaakt hebt. Jullie zijn gelijktijdig online, maken dezelfde spelfouten, gebruiken dezelfde zwakke argumenten. Dat mag wmb allemaal. Maar jullie/jij verzieken ook iedere discussie door telkens van de inhoud weg te gaan en je tegenstander te beschuldigen van trollen of andersoortige rare antwoorden.

Wat hier op het forum gezegd wordt of wie er 'wint' is toch totaal irrelevant verder. Ga gewoon verder op inhoud, met respect voor je forumgenoten en het liefst op 1 account. Wordt het alleen maar leuker van.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 29 september 2022 @ 17:47:23 #296
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206142808
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Nee. De Donbas en de Krim zijn Oekraïns. Punt.
Daar zijn de partijen het niet over eens en daar zal de boel dan ook wel definitief op escalleren.

BTW: het is echt extreem onbeleefd om in een online discussie het woord 'Punt' te gebruiken. Want dat is namelijk killing voor het spelletje wat hier gespeeld wordt en geeft geen mogelijkheid om serieus verder te discussieren.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 29 september 2022 @ 17:47:25 #297
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206142811
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:45 schreef LXIV het volgende:

[..]
Stop nu eens met het klonenleger Korenfok/Rt-RM/Nattekat en wat je nog meer aangemaakt hebt. Jullie zijn gelijktijdig online, maken dezelfde spelfouten, gebruiken dezelfde zwakke argumenten. Dat mag wmb allemaal. Maar jullie/jij verzieken ook iedere discussie door telkens van de inhoud weg te gaan en je tegenstander te beschuldigen van trollen of andersoortige rare antwoorden.

Wat hier op het forum gezegd wordt of wie er 'wint' is toch totaal irrelevant verder. Ga gewoon verder op inhoud, met respect voor je forumgenoten en het liefst op 1 account. Wordt het alleen maar leuker van.
Dat zijn geen klonen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 29 september 2022 @ 17:48:30 #298
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206142822
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:47 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat zijn geen klonen.
Ik twijfelde (serieus) om jou er ook bij te zetten, maar wist het niet zeker. Jouw taalvaardigheid is net even beter lijkt het.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 29 september 2022 @ 17:48:49 #299
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206142826
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:47 schreef LXIV het volgende:

[..]
Daar zijn de partijen het niet over eens en daar zal de boel dan ook wel definitief op escalleren.

BTW: het is echt extreem onbeleefd om in een online discussie het woord 'Punt' te gebruiken. Want dat is namelijk killing voor het spelletje wat hier gespeeld wordt en geeft geen mogelijkheid om serieus verder te discussieren.
Rusland is het daar niet mee eens. De rest vd wereld wel. En Oekraïne zéker. Die gaan geen grondgebied opgeven. En terecht.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 29 september 2022 @ 17:49:28 #300
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206142832
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:48 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Rusland is het daar niet mee eens. De rest vd wereld wel. En Oekraïne zéker. Die gaan geen grondgebied opgeven. En terecht.
Ik denk (verwacht) dat Oekraine toch aan zijn jasje getrokken gaat worden door de VS als ze daar naar binnen willen gaan.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')