Niet bepaald.quote:Op donderdag 29 september 2022 15:43 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Als je die nou eens door zijn kop schiet, dan kan rusland ook weer verder.
Aanval is buiten de territoriale wateren gebeurdquote:Op donderdag 29 september 2022 15:27 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als er hard bewijs is dat de Russen dit gedaan hebben dan is het een artikel 5
Dit.quote:Op donderdag 29 september 2022 13:01 schreef Tengano het volgende:
Alleen weten beide landen allang wie het gedaan heeft. Je hebt het of zelf gedaan of de ander heeft het gedaan.
Waarom zou je tot in den treure argumenten blijven herhalen die niks betekenen?quote:Op donderdag 29 september 2022 15:40 schreef RM-rf het volgende:
[..]
prima, maar geef dan aan dat je je mening allang gevormd hebt en dus per definitie argumenten die je niet bevallen niet wil geloven.
Owh, dus het was Bulgarije?quote:Op donderdag 29 september 2022 15:48 schreef Za het volgende:
[..]
Dit.
Dus zal uit een eventuele vergelding of de vrees daarvoor (bv door je burgers met klem te adviseren om asap het betreffende land te verlaten) blijken wie erachter zit.
Nee, dat zou het wel zijn als het die andere pijp betrof tussen Noorwegen en Duitsland.quote:Op donderdag 29 september 2022 15:27 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Russen hebben hun eigen transport pijp opgeblazen ?/quote:Op donderdag 29 september 2022 15:27 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Duitsland heeft zich vestgelegd actie te ondernemen. Dat is nu gebeurd door Putin z'n troefkaart te ontnemen. Zo was de afspraak met de VS. Die dit zullen hebben uitgevoerd met medeweten van de Duitsland en de EUquote:Op donderdag 29 september 2022 14:08 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik ook niet. Duitsland en EU hebben zich prima aan de afspraken met Biden gehouden inzake sancties wanneer die pijpeiding zou worden gebruikt als wapen of Ukrain zou worden aangevallen.
Heb ik gezien en gelezen ja. Zegt niet dat ze 'm ook opgeblazen hebben.quote:Op donderdag 29 september 2022 16:17 schreef the-eye het volgende:
[..]
Duitsland heeft zich vestgelegd actie te ondernemen. Dat is nu gebeurd door Putin z'n troefkaart te ontnemen. Zo was de afspraak met de VS. Die dit zullen hebben uitgevoerd met medeweten van de Duitsland en de EU
2:04 BLAUW GEARCEERDE GEDEELTE
Ik zal het eens proberen dan. Stel Rusland heeft het gedaan en waarom zouden zij dat doen.quote:Op donderdag 29 september 2022 15:29 schreef RetepV het volgende:
Gewoon. Omdat die argumenten ongeloofwaardig zijn. Omdat de motieven flinterdun zijn en de positieve effecten voor Rusland minimaal zijn. Zo veel risico, moeite en ophef voor zo weinig te behalen resultaten? Ongeloofwaardig. Het is niet de moeite waard voor Rusland om dit te doen.
Dat is het. Weerleg mijn mening hierover, in plaats van mij in het kamp van je tegenstanders te proberen te duwen.
Je bent gewoon pisnijdig omdat ik op alles wat je zegt wel iets kan vinden waar ik op kan schieten. Heel petty. Als jouw argumenten zo'n makkelijk doelwit zijn, dan zijn ze niet zo sterk als jij vindt.
ha ha Rusland heeft zijn eigen gaspijpen opgeblazen en kan nu nooit meer gas exporteren naar de EUquote:
Zou me als bedrijf never te nimmer bemoeien met dat soort vragen.quote:Op donderdag 29 september 2022 15:43 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Een bedrijf als Fugro verkoopt dat soort informatie, dat is hun core business.
Er staat "and sanctions" dus alleen sancties zijn niet genoeg in de ogen van de VS. Von Leyen heeft vorige week nog aangegeven dat Rusland de gaslevering als wapen gebruikt. M.a.w. tijd voor actiequote:Op donderdag 29 september 2022 16:22 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Heb ik gezien en gelezen ja. Zegt niet dat ze 'm ook opgeblazen hebben.
De grote grap is dat juist dit type figuren enorm te bespelen is. Zo emotioneel in de discussie dat jij, als je denkt dat het Rusland niet was, jij wel moet vinden dat Poetin de massamoordenaar een toffe peer is die bescherming verdient.quote:Op donderdag 29 september 2022 15:37 schreef RetepV het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor argument? Hoe moet dit argument bewijzen dat Poetin in staat is om ons te verdelen en over ons te heersen? Hou je bij de discussie die we aan het voeren zijn.
Ik denk dat het Putin geen zak interesseert hoe de bevolking in het westen, of de VS, over hem denkt. Hij wil die sancties weghebben en hij wil (een deel) van Oekraine. That's itquote:Op donderdag 29 september 2022 16:23 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik zal het eens proberen dan. Stel Rusland heeft het gedaan en waarom zouden zij dat doen.
1 Om het bij Amerika in de schoenen te schuiven met als doel te laten zien dat Amerika eigenlijk the bad guy is op het wereldtoneel en Amerika op vergelding kan rekenen.
2 Rusland kan hiermee chaos en verdeeldheid zaaien. Een deel van het Westen denkt dat Rusland erachter zit en een ander deel Amerika. Rusland zou zo wellicht willen proberen het blok tegenover hen te kunnen verzwakken. Verdeel en heers principe.
3 Rusland kan met een dergelijke actie laten zien dat zij juist slachtoffer zijn van al die westelijke agressie en laten zien dat zij wel van goede zin zijn (itt tot de rest van de wereld) door zelfs nog aan het onderzoek mee te werken.
4 Rusland kan hiermee laten zien waartoe ze in staat zijn, hoe ver ze durven te gaan en hoe kwetsbaar het Westen is met al die dataverbindingen en pijpleidingen in zee. Het vormt een nieuwe reeele dreiging die kan worden ingezet en Rusland laat zien geen bluf te hebben. Je raakt je tegenstander en probeert hem op de knieen te krijgen maar dan niet met nucleaire wapens. Powerplay dus. Make no mistake retoriek.
5 Daarnaast zou deze pijplijn wss toch niet meer in gebruik worden genomen en zo konden ze dit ding toch nog ergens voor gebruiken. Plus dat ze nu geen onderhoud meer hoeven te plegen.
Nou dit zijn een paar dingen die ik zou kunnen bedenken. En ik zou het fijn vinden als er nog kan worden aangevuld met redenen die ik niet zie, want ik ben erg benieuwd wat Rusland nog meer voor voordelen zou kunnen behalen met een dergelijke actie.
vraagje: wat is jou mening omtrent Mh17, was dit rusland of niet?quote:Op donderdag 29 september 2022 16:27 schreef the-eye het volgende:
[..]
Er staat "and sanctions" dus alleen sancties zijn niet genoeg in de ogen van de VS. Von Leyen heeft vorige week nog aangegeven dat Rusland de gaslevering als wapen gebruikt. M.a.w. tijd voor actie
Degenen die nu nog willen blijven geloven dat Putin z'n eigen troefkaart zelf opgeblazen heeft omdat hij zo dom is of omdat hij de VS er slecht wil uit laten zien .... be my guest
That's not it.quote:Op donderdag 29 september 2022 16:30 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik denk dat het Putin geen zak interesseert hoe de bevolking in het westen of de VS over hem denkt. Hij wil die sancties weghebben en hij wil (een deel) van Oekraine. That's it
Nooit meer gas exporteren naar de EU? Praat eens niet zo'n onzin. Als je zo uit de hoogte probeert te doen met idiote bronnen zorg er dan ieder geval voor dat je feiten kloppen.quote:Op donderdag 29 september 2022 16:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ha ha Rusland heeft zijn eigen gaspijpen opgeblazen en kan nu nooit meer gas exporteren naar de EU
wat enorm dom is dat , nu blijven ze overtollig gas affakkelen tot in sint Juttemis
https://www.kp.ru/daily/27451/4655072/?from=smm
Blijf eens ontopic Korenfokquote:Op donderdag 29 september 2022 16:33 schreef Korenfok het volgende:
[..]
vraagje: wat is jou mening omtrent Mh17, was dit rusland of niet?
Welke andere landen dan? Baltische staten zijn NAVO-lid. De rest boeit Europe niks, want dat hebben wij al lang gezien.quote:Op donderdag 29 september 2022 16:33 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
That's not it.
Dat is jouw versie. Mijn versie is dat ie de hele Oekraine wilde, en dat is mislukt en dat ie ook die andere ex-sovjet landen gaat aanvallen, want dat heeft ie ook gezegd.
That is more likely it.
De anderen gaan dwars door Oekrainequote:Op donderdag 29 september 2022 16:34 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Nooit meer gas exporteren naar de EU? Praat eens niet zo'n onzin. Als je zo uit de hoogte probeert te doen met idiote bronnen zorg er dan ieder geval voor dat je feiten kloppen.
Er zijn zoveel andere manieren op gas naar EU te krijgen. Waar denk je dat Hongarije hun gas vandaan haalt? Yamal? Turkstream? Dat zijn niet eens de enige twee.
Ik zeg niet dat land A of B het heeft gedaan, maar wat jij zegt is gewoon onzin.
Ik basseer veel van mijn angsten, op de putin interviews, van oliver stone.quote:Op donderdag 29 september 2022 16:35 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Welke andere landen dan? Baltische staten zijn NAVO-lid. De rest boeit Europe niks, want dat hebben wij al lang gezien.
Oh, nu mag het niet meer door Oekraïne lopen?quote:Op donderdag 29 september 2022 16:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De anderen gaan dwars door Oekraine
Overigens is die link wel goed om te lezen , google translate
Ik denk dat vooral het idee dat de VS ons zo onder de bus zou gooien iets is waar men niet mee zou kunnen dealen. Het ultieme verraad.quote:Op donderdag 29 september 2022 15:34 schreef RetepV het volgende:
De FEITEN zijn dat we na deze sabotage niet verdeeld zijn en dat Rusland niet heerst. En gezien de kracht van onze eenheid zou ik VAN TE VOREN al hebben voorspeld dat het ons niet zou verdelen en Rusland niet zou heersen.
Serieus, ik heb het idee dat jullie alleen maar naar Rusland als dader wijzen omdat jullie heel hard twijfelen over onze eigen kracht en standvastigheid. Heb je werkelijk zo weinig vertrouwen in ons?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |