abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206141689
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:43 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Als je die nou eens door zijn kop schiet, dan kan rusland ook weer verder.
Niet bepaald.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_206141711
quote:
84s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:27 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Als er hard bewijs is dat de Russen dit gedaan hebben dan is het een artikel 5
Aanval is buiten de territoriale wateren gebeurd
pi_206141717
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 13:01 schreef Tengano het volgende:

Alleen weten beide landen allang wie het gedaan heeft. Je hebt het of zelf gedaan of de ander heeft het gedaan.
Dit.

Dus zal uit een eventuele vergelding of de vrees daarvoor (bv door je burgers met klem te adviseren om asap het betreffende land te verlaten) blijken wie erachter zit.
pi_206141750
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:40 schreef RM-rf het volgende:

[..]
prima, maar geef dan aan dat je je mening allang gevormd hebt en dus per definitie argumenten die je niet bevallen niet wil geloven.
Waarom zou je tot in den treure argumenten blijven herhalen die niks betekenen?

De argumenten bevallen me prima. Als je mijn postgescheidenis terugleest zul je zelfs zien dat ik ze zelf ook gebruikte. Maar ik heb mezelf niet ingegraven in een kamp. En tijdens alle discussies ben ik tot de conclusie gekomen dat ze ongeloofwaardig zijn en dat het dus ongeloofwaardig is dat Rusland het is geweest. En inmiddels zijn er dingen gebeurd, en is er inderdaad niks gebeurd dat er ook maar enigszins op wijst dat er toch nog een waarheid in die argumenten zit. De realiteit steunt mijn gedachte dat die argumenten ongeloofwaardig zijn.

En als je mijn posts nog eens goed leest, zul je ook nog zien dat ik alleen maar heb gezegd dat de argumenten ongeloofwaardig zijn, en dat het onwaarschijnlijk is dat het Rusland is.

Zeg ik daarmee dat het niet Rusland is? Ik weet niet in welk woordenboek de woorden 'onwaarschijnlijk' en 'niet' gelijk gesteld worden, maar dat woordenboek heb ik niet in mijn kast.

Zoek het maar op, lees mijn postgeschiedenis maar terug. Ik geloof dat ik niet eens per ongeluk heb geschreven dat het Rusland niet is. Ik heb altijd het woord 'onwaarschijnlijk' gebruikt, of een disclaimer erbij gezet dat iets niet betekent dat het Rusland niet is.

Misschien begrijp je niet hoeveel moeite ik doe om alles precies juist te formuleren, zodat de trollen weg blijven? Zouden andere mensen ook eens moeten doen, dat zou de kwaliteit van Fok! helpen.
pi_206141786
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 29 september 2022 @ 16:06:21 #231
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206141885
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:48 schreef Za het volgende:

[..]
Dit.

Dus zal uit een eventuele vergelding of de vrees daarvoor (bv door je burgers met klem te adviseren om asap het betreffende land te verlaten) blijken wie erachter zit.
Owh, dus het was Bulgarije? :o :+
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_206141898
quote:

[..]
Nee, dat zou het wel zijn als het die andere pijp betrof tussen Noorwegen en Duitsland.

Die NS1 en 2 is een waarschuwing, alert zijn en meer niet. Die leiding ook niet repareren want we gaan nooit meer gas vanuit zrusland gebruiken.
  donderdag 29 september 2022 @ 16:15:05 #233
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206141969
quote:

[..]
Russen hebben hun eigen transport pijp opgeblazen ?/

Daar heeft Poetin zo zijn best voor gedaan
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 29 september 2022 @ 16:17:13 #234
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_206141991
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 14:08 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ik ook niet. Duitsland en EU hebben zich prima aan de afspraken met Biden gehouden inzake sancties wanneer die pijpeiding zou worden gebruikt als wapen of Ukrain zou worden aangevallen.
Duitsland heeft zich vestgelegd actie te ondernemen. Dat is nu gebeurd door Putin z'n troefkaart te ontnemen. Zo was de afspraak met de VS. Die dit zullen hebben uitgevoerd met medeweten van de Duitsland en de EU

2:04 Blauw gearceerde gedeelte

"Including sanctions" dus alleen sancties zijn niet genoeg in de ogen van de VS

Dat hele onderzoek wordt een spelletje van "Op de lange baan" en geen hond die zich over een jaar nog zorgen maakt over wie die pijplijn gesloopt heeft

[ Bericht 5% gewijzigd door the-eye op 29-09-2022 16:23:15 ]
  donderdag 29 september 2022 @ 16:22:03 #235
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_206142051
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 16:17 schreef the-eye het volgende:

[..]
Duitsland heeft zich vestgelegd actie te ondernemen. Dat is nu gebeurd door Putin z'n troefkaart te ontnemen. Zo was de afspraak met de VS. Die dit zullen hebben uitgevoerd met medeweten van de Duitsland en de EU
2:04 BLAUW GEARCEERDE GEDEELTE
Heb ik gezien en gelezen ja. Zegt niet dat ze 'm ook opgeblazen hebben.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  donderdag 29 september 2022 @ 16:23:25 #236
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206142072
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:29 schreef RetepV het volgende:
Gewoon. Omdat die argumenten ongeloofwaardig zijn. Omdat de motieven flinterdun zijn en de positieve effecten voor Rusland minimaal zijn. Zo veel risico, moeite en ophef voor zo weinig te behalen resultaten? Ongeloofwaardig. Het is niet de moeite waard voor Rusland om dit te doen.

Dat is het. Weerleg mijn mening hierover, in plaats van mij in het kamp van je tegenstanders te proberen te duwen.

Je bent gewoon pisnijdig omdat ik op alles wat je zegt wel iets kan vinden waar ik op kan schieten. Heel petty. Als jouw argumenten zo'n makkelijk doelwit zijn, dan zijn ze niet zo sterk als jij vindt.
Ik zal het eens proberen dan. Stel Rusland heeft het gedaan en waarom zouden zij dat doen.

• 1 Om het bij Amerika in de schoenen te schuiven met als doel te laten zien dat Amerika eigenlijk the bad guy is op het wereldtoneel en Amerika op vergelding kan rekenen.
• 2 Rusland kan hiermee chaos en verdeeldheid zaaien. Een deel van het Westen denkt dat Rusland erachter zit en een ander deel Amerika. Rusland zou zo wellicht willen proberen het blok tegenover hen te kunnen verzwakken. Verdeel en heers principe.
• 3 Rusland kan met een dergelijke actie laten zien dat zij juist slachtoffer zijn van al die westelijke agressie en laten zien dat zij wel van goede zin zijn (itt tot de rest van de wereld) door zelfs nog aan het onderzoek mee te werken.
• 4 Rusland kan hiermee laten zien waartoe ze in staat zijn, hoe ver ze durven te gaan en hoe kwetsbaar het Westen is met al die dataverbindingen en pijpleidingen in zee. Het vormt een nieuwe reeele dreiging die kan worden ingezet en Rusland laat zien geen bluf te hebben. Je raakt je tegenstander en probeert hem op de knieen te krijgen maar dan niet met nucleaire wapens. Powerplay dus. Make no mistake retoriek.
• 5 Daarnaast zou deze pijplijn wss toch niet meer in gebruik worden genomen en zo konden ze dit ding toch nog ergens voor gebruiken. Plus dat ze nu geen onderhoud meer hoeven te plegen.

Nou dit zijn een paar dingen die ik zou kunnen bedenken. En ik zou het fijn vinden als er nog kan worden aangevuld met redenen die ik niet zie, want ik ben erg benieuwd wat Rusland nog meer voor voordelen zou kunnen behalen met een dergelijke actie.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tengano op 29-09-2022 16:30:04 ]
  donderdag 29 september 2022 @ 16:24:30 #237
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206142086
quote:
ha ha Rusland heeft zijn eigen gaspijpen opgeblazen en kan nu nooit meer gas exporteren naar de EU

wat enorm dom is dat , nu blijven ze overtollig gas affakkelen tot in sint Juttemis

https://www.kp.ru/daily/27451/4655072/?from=smm
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_206142092
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:43 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Een bedrijf als Fugro verkoopt dat soort informatie, dat is hun core business.
Zou me als bedrijf never te nimmer bemoeien met dat soort vragen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 29 september 2022 @ 16:27:05 #239
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_206142123
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 16:22 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Heb ik gezien en gelezen ja. Zegt niet dat ze 'm ook opgeblazen hebben.
Er staat "and sanctions" dus alleen sancties zijn niet genoeg in de ogen van de VS. Von Leyen heeft vorige week nog aangegeven dat Rusland de gaslevering als wapen gebruikt. M.a.w. tijd voor actie
Degenen die nu nog willen blijven geloven dat Putin z'n eigen troefkaart zelf opgeblazen heeft omdat hij zo dom is of omdat hij de VS er slecht wil uit laten zien .... be my guest :')
pi_206142155
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:37 schreef RetepV het volgende:

[..]
Wat is dit nu weer voor argument? Hoe moet dit argument bewijzen dat Poetin in staat is om ons te verdelen en over ons te heersen? Hou je bij de discussie die we aan het voeren zijn.
De grote grap is dat juist dit type figuren enorm te bespelen is. Zo emotioneel in de discussie dat jij, als je denkt dat het Rusland niet was, jij wel moet vinden dat Poetin de massamoordenaar een toffe peer is die bescherming verdient.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 29 september 2022 @ 16:30:00 #241
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_206142156
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 16:23 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik zal het eens proberen dan. Stel Rusland heeft het gedaan en waarom zouden zij dat doen.

1 Om het bij Amerika in de schoenen te schuiven met als doel te laten zien dat Amerika eigenlijk the bad guy is op het wereldtoneel en Amerika op vergelding kan rekenen.
2 Rusland kan hiermee chaos en verdeeldheid zaaien. Een deel van het Westen denkt dat Rusland erachter zit en een ander deel Amerika. Rusland zou zo wellicht willen proberen het blok tegenover hen te kunnen verzwakken. Verdeel en heers principe.
3 Rusland kan met een dergelijke actie laten zien dat zij juist slachtoffer zijn van al die westelijke agressie en laten zien dat zij wel van goede zin zijn (itt tot de rest van de wereld) door zelfs nog aan het onderzoek mee te werken.
4 Rusland kan hiermee laten zien waartoe ze in staat zijn, hoe ver ze durven te gaan en hoe kwetsbaar het Westen is met al die dataverbindingen en pijpleidingen in zee. Het vormt een nieuwe reeele dreiging die kan worden ingezet en Rusland laat zien geen bluf te hebben. Je raakt je tegenstander en probeert hem op de knieen te krijgen maar dan niet met nucleaire wapens. Powerplay dus. Make no mistake retoriek.
5 Daarnaast zou deze pijplijn wss toch niet meer in gebruik worden genomen en zo konden ze dit ding toch nog ergens voor gebruiken. Plus dat ze nu geen onderhoud meer hoeven te plegen.

Nou dit zijn een paar dingen die ik zou kunnen bedenken. En ik zou het fijn vinden als er nog kan worden aangevuld met redenen die ik niet zie, want ik ben erg benieuwd wat Rusland nog meer voor voordelen zou kunnen behalen met een dergelijke actie.
Ik denk dat het Putin geen zak interesseert hoe de bevolking in het westen, of de VS, over hem denkt. Hij wil die sancties weghebben en hij wil (een deel) van Oekraine. That's it
pi_206142185
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 16:27 schreef the-eye het volgende:

[..]
Er staat "and sanctions" dus alleen sancties zijn niet genoeg in de ogen van de VS. Von Leyen heeft vorige week nog aangegeven dat Rusland de gaslevering als wapen gebruikt. M.a.w. tijd voor actie
Degenen die nu nog willen blijven geloven dat Putin z'n eigen troefkaart zelf opgeblazen heeft omdat hij zo dom is of omdat hij de VS er slecht wil uit laten zien .... be my guest :')
vraagje: wat is jou mening omtrent Mh17, was dit rusland of niet?
pi_206142191
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 16:30 schreef the-eye het volgende:

[..]
Ik denk dat het Putin geen zak interesseert hoe de bevolking in het westen of de VS over hem denkt. Hij wil die sancties weghebben en hij wil (een deel) van Oekraine. That's it
That's not it.

Dat is jouw versie. Mijn versie is dat ie de hele Oekraine wilde, en dat is mislukt en dat ie ook die andere ex-sovjet landen gaat aanvallen, want dat heeft ie ook gezegd.

That is more likely it.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 29 september 2022 @ 16:34:12 #244
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_206142194
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 16:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ha ha Rusland heeft zijn eigen gaspijpen opgeblazen en kan nu nooit meer gas exporteren naar de EU

wat enorm dom is dat , nu blijven ze overtollig gas affakkelen tot in sint Juttemis

https://www.kp.ru/daily/27451/4655072/?from=smm
Nooit meer gas exporteren naar de EU? Praat eens niet zo'n onzin. Als je zo uit de hoogte probeert te doen met idiote bronnen zorg er dan ieder geval voor dat je feiten kloppen.

Er zijn zoveel andere manieren op gas naar EU te krijgen. Waar denk je dat Hongarije hun gas vandaan haalt? Yamal? Turkstream? Dat zijn niet eens de enige twee.

Ik zeg niet dat land A of B het heeft gedaan, maar wat jij zegt is gewoon onzin.
  donderdag 29 september 2022 @ 16:34:47 #245
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_206142196
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 16:33 schreef Korenfok het volgende:

[..]
vraagje: wat is jou mening omtrent Mh17, was dit rusland of niet?
Blijf eens ontopic Korenfok
  Moderator / Redactie Sport donderdag 29 september 2022 @ 16:35:21 #246
416575 crew  Evenstar
pi_206142205
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 16:33 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
That's not it.

Dat is jouw versie. Mijn versie is dat ie de hele Oekraine wilde, en dat is mislukt en dat ie ook die andere ex-sovjet landen gaat aanvallen, want dat heeft ie ook gezegd.

That is more likely it.
Welke andere landen dan? Baltische staten zijn NAVO-lid. De rest boeit Europe niks, want dat hebben wij al lang gezien.
  donderdag 29 september 2022 @ 16:35:25 #247
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_206142206
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 16:34 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Nooit meer gas exporteren naar de EU? Praat eens niet zo'n onzin. Als je zo uit de hoogte probeert te doen met idiote bronnen zorg er dan ieder geval voor dat je feiten kloppen.

Er zijn zoveel andere manieren op gas naar EU te krijgen. Waar denk je dat Hongarije hun gas vandaan haalt? Yamal? Turkstream? Dat zijn niet eens de enige twee.

Ik zeg niet dat land A of B het heeft gedaan, maar wat jij zegt is gewoon onzin.
De anderen gaan dwars door Oekraine

Overigens is die link wel goed om te lezen , google translate
pi_206142231
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 16:35 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Welke andere landen dan? Baltische staten zijn NAVO-lid. De rest boeit Europe niks, want dat hebben wij al lang gezien.
Ik basseer veel van mijn angsten, op de putin interviews, van oliver stone.
Download en huiver. Oliver Stone is een putin vriendje, je krijgt een beeld van hun vriendschap en wat putin wil.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 29 september 2022 @ 16:39:16 #249
416575 crew  Evenstar
pi_206142234
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 16:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De anderen gaan dwars door Oekraine

Overigens is die link wel goed om te lezen , google translate
Oh, nu mag het niet meer door Oekraïne lopen?

Yamal-Europa en Northern Lights lopen beide door Belarus. Turkstream loopt maar minimaal door Oekraïne (door gebieden die door Rusland geannexeerd gaan worden).
pi_206142238
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 15:34 schreef RetepV het volgende:

De FEITEN zijn dat we na deze sabotage niet verdeeld zijn en dat Rusland niet heerst. En gezien de kracht van onze eenheid zou ik VAN TE VOREN al hebben voorspeld dat het ons niet zou verdelen en Rusland niet zou heersen.

Serieus, ik heb het idee dat jullie alleen maar naar Rusland als dader wijzen omdat jullie heel hard twijfelen over onze eigen kracht en standvastigheid. Heb je werkelijk zo weinig vertrouwen in ons?
Ik denk dat vooral het idee dat de VS ons zo onder de bus zou gooien iets is waar men niet mee zou kunnen dealen. Het ultieme verraad.
Zelfs al zou het bewijs op tafel liggen of al zou de president himself en zijn Secretary of State letterlijk on camera beloven deze daad te zullen verrichten, zal er de ontkenning zijn en blijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')