abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208448509
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 08:30 schreef Viv het volgende:

Dan maar vaak op vakantie gaan naar Zweden. O-)
Dat is altijd een goed idee, hoewel ik hoop dat niet al die nieuwe wintersporters in de zomer terug komen. Stel je voor dat je binnenkort in Lapland van te voren je camping moet gaan boeken :)
Ik ben op dit moment ook weer in Zweden. Lekker 14 dagen uitrusten tussen de bomen en de sneeuw.
-
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 maart 2023 @ 18:23:29 #102
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_208497278
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2023 10:36 schreef quo_ het volgende:

[..]
Dat is altijd een goed idee, hoewel ik hoop dat niet al die nieuwe wintersporters in de zomer terug komen. Stel je voor dat je binnenkort in Lapland van te voren je camping moet gaan boeken :)
Ik ben op dit moment ook weer in Zweden. Lekker 14 dagen uitrusten tussen de bomen en de sneeuw.
Lekker! Hier is het nu echt lente herfst ....., dus je zal wel iets noordelijker zitten (of in de bergen in het westen).
pi_208603658
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2023 18:23 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Lekker! Hier is het nu echt lente herfst ....., dus je zal wel iets noordelijker zitten (of in de bergen in het westen).

Naar het westen, Varmland op ongeveer een uur van de grens met noorwegen.
In de afgelopen week een aantal leuke sneeuwbuien gehad. Leuk om in verse sneeuw een boswandeling te maken.
Iets minder leuk om op een volledig besneeuwd wegdek te rijden zeker als je haastige zweden achter je hebt die het maar gek vinden dat je op je nederlandse winterbanden 60-70 wel hard genoeg vind. Ook verbazingwekkend dat een sneeuwlaag van 5 a 10 cm in de ochtend op de meeste asfaltwegen in de loop van de middag al weer weg is.
Maar het zit er weer op, morgen huiswaarts.
-
pi_208604553
Even inbreken in dit topic, aangezien hier Zweden kenners zitten.
Hebben jullie tips voor het vinden van tijdelijke woonruimte? Ongeveer voor een jaar. Mag ook 'op kamers' zijn evt.
  vrijdag 31 maart 2023 @ 18:39:21 #105
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_208605186
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 17:43 schreef Hupje het volgende:
Hebben jullie tips voor het vinden van tijdelijke woonruimte? Ongeveer voor een jaar. Mag ook 'op kamers' zijn evt.
Waar?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_208605841
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 18:39 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]
Waar?
Tussen Uppsala en Borlänge, als ik kijk op Google Maps.
(Asking for a friend, zeg maar :D)
  zaterdag 1 april 2023 @ 13:52:34 #107
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_208615029
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 19:23 schreef Hupje het volgende:

[..]
Zonder persoonnummer zal je vooral het moeten hebben van particuliere verhuurders die daar niet moeilijk over doen en je zal bovendien all-in moeten huren. Want anders kan je geen elektriciteit/internet etc afsluiten. Denk niet dat dat zo makkelijk te vinden is.

Maar kijk eens op blocket.se, daar staan zowel particuliere als commerciële aanbieders. En anders op de site van de kommun zelf.
  zaterdag 1 april 2023 @ 17:34:28 #108
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208617144
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 13:52 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]
Zonder persoonnummer zal je vooral het moeten hebben van particuliere verhuurders die daar niet moeilijk over doen en je zal bovendien all-in moeten huren. Want anders kan je geen elektriciteit/internet etc afsluiten. Denk niet dat dat zo makkelijk te vinden is.

Maar kijk eens op blocket.se, daar staan zowel particuliere als commerciële aanbieders. En anders op de site van de kommun zelf.
Is een Airbnb dan niet handiger?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_208617807
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 17:34 schreef Molo het volgende:

[..]
Is een Airbnb dan niet handiger?
Zou dat kunnen, voor een jaar? Ik doe zelf nooit iets met Airbnb :@
  Moderator zaterdag 1 april 2023 @ 18:56:06 #110
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_208618089
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:33 schreef Hupje het volgende:

[..]
Zou dat kunnen, voor een jaar? Ik doe zelf nooit iets met Airbnb :@
Twee familieleden van mij hebben dat gedaan in een soortgelijke situatie (mijn zusje in Stockholm, om OT te blijven :P ). Vaak vinden ze het juist heel fijn omdat je het dan voor een bepaalde periode vast kunt verhuren in plaats van dat zij steeds tussendoor schoon moeten maken etc :Y Dus meestal kan het iets voordeliger dan dat er op Airbnb staat
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 1 april 2023 @ 22:03:40 #111
416575 crew  Evenstar
pi_208621226
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 19:23 schreef Hupje het volgende:

[..]
Wij hebben de huurwoning hier via een woningcorporatie geregeld, zonder persoonsnummer. Je zou even bij een paar steden waar je interesse in hebt even moeten uitzoeken wat de grote spelers zijn en daar even inschrijven. Kans dat je op die manier iets vindt in Uppsala is behoorlijk klein, maar in de kleine steden in de buurt maak je best kans denk ik. Wij hadden redelijk snel al een huurwoning te pakken. Het is ook geluk hebben.

Börlange heeft bijvoorbeeld K2A

Hedemora heeft ook iets vergelijkbaars.

Verder kan je ook op Blocket kijken

Verder niet echt verdiept in de linkjes hierboven, gewoon even wat Google werk :D Je kan op "stad + hyresbostäder" zoeken in ieder geval.

Je kan ook altijd even contact met ze opnemen om de voorwaarden door te nemen en te vragen of een persoonsnummer verplicht is.

Edit: Bij ons deden ze echt heel soepel qua persoonsnummer. Was geen probleem om zonder PN te huren. Elektriciteit was niet inbegrepen. Contract voor stroom werd pas officieel afgesloten nadat wij een PN hadden en volgens mij hebben wij uiteindelijk de eerste paar weken dus gratis stroom gehad _O-

Internet regelen was wel wat lastiger. Hebben wat rond moeten bellen en uiteindelijk wilde Bredband het wel regelen zonder PN.
pi_208729739
quote:
Wij zijn nu bezig met het vinden van een huurwoning. Mijn partner start op 21 mei voor zijn werkgever aldaar (zelfde als hier - betreft een overplaatsing). We worden bijgestaan door een Relocations bureau, betaald door die werkgever. Had niet gehoeven (doe dingen graag zelf) maar is nu toch wel gemakkelijk. De dame die ons helpt raadde nadrukkelijk www.blocket.se aan. Ik had zelf al Bostadportal.se gebruikt, maar Blocket schijnt betrouwbaarder te zijn. Voor ons in het persoonsnummer ook geen probleem, maar we hebben dus wel een (vaste) aanstelling van mijn man.
pi_208729904
Inmiddels lijkt er woonruimte gevonden te zijn, bedankt voor de tips!
  Manager PR/Moderator maandag 10 april 2023 @ 20:18:09 #114
269689 crew  Viv
pi_208730764
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 19:21 schreef Hjemmefra het volgende:

[..]
Wij zijn nu bezig met het vinden van een huurwoning. Mijn partner start op 21 mei voor zijn werkgever aldaar (zelfde als hier - betreft een overplaatsing). We worden bijgestaan door een Relocations bureau, betaald door die werkgever. Had niet gehoeven (doe dingen graag zelf) maar is nu toch wel gemakkelijk. De dame die ons helpt raadde nadrukkelijk www.blocket.se aan. Ik had zelf al Bostadportal.se gebruikt, maar Blocket schijnt betrouwbaarder te zijn. Voor ons in het persoonsnummer ook geen probleem, maar we hebben dus wel een (vaste) aanstelling van mijn man.
Blocket is een soort Marktplaats, dus de betrouwbaarheid is afhankelijk van met welke aanbieder je in zee gaat. ;)

Wij hebben onze huurwoning gevonden via een website van de gemeente: https://www.bostad.uppsala.se/
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 19:32 schreef Hupje het volgende:
Inmiddels lijkt er woonruimte gevonden te zijn, bedankt voor de tips!
Top!

Wij hebben inmiddels weer een koophuis op het oog. Na een middagje online speuren hebben we nog niks gevonden wat roet in het eten zou kunnen gooien. ^O^ (Wel ontzettend veel informatie over de verkopers in kwestie, tot aan hun echtscheiding en nieuwe partners aan toe. :@ )
Later deze maand is de bezichtiging, spannend!!
pi_208730786
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 20:18 schreef Viv het volgende:
Duurt dat standaard zo lang?
Succes!
  maandag 10 april 2023 @ 20:25:16 #116
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_208730882
quote:

[..]
Blocket is een soort Marktplaats, dus de betrouwbaarheid is afhankelijk van met welke aanbieder je in zee gaat. ;)

Wij hebben onze huurwoning gevonden via een website van de gemeente: https://www.bostad.uppsala.se/
[..]
Top!

Wij hebben inmiddels weer een koophuis op het oog. Na een middagje online speuren hebben we nog niks gevonden wat roet in het eten zou kunnen gooien. ^O^ (Wel ontzettend veel informatie over de verkopers in kwestie, tot aan hun echtscheiding en nieuwe partners aan toe. :@ )
Tof, ik ga 🤞🤞🤞!
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator / Redactie Sport maandag 10 april 2023 @ 20:37:15 #117
416575 crew  Evenstar
pi_208731022
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2023 20:19 schreef Hupje het volgende:

[..]
Duurt dat standaard zo lang?
Succes!
Wisselt.

Ze werken in Zweden met een soort van "open huis". Meestal zijn er één of twee dagen waar je, na aanmelding, binnen kan komen lopen om alles te bekijken. Als je een privé bezichtiging wil dan moet je contact opnemen met de makelaar en hopen dat de verkopers dat ook zien zitten.

Heb de makelaar wel een bericht gestuurd dat wij interesse hebben en graag een privé bezichtiging zouden willen als de verkopers daar voor open staan. Hopelijk morgen reactie :)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 april 2023 @ 14:05:35 #118
416575 crew  Evenstar
pi_208748166
Eerder (privé) bezichtigen gaat het helaas niet worden, dus dan nog maar even geduld.

Heb wel heel netjes op al mijn vragen antwoord gekregen. Makelaar heeft bezichtigingsrapport ook meteen meegestuurd. Paar kleine opmerkingen, maar niks om op af te knappen. De punten die genoemd worden zijn met een paar honderd euro wel te fiksen.

Ik ben echt belachelijk slecht in geduld hebben en rustig wachten op de dag dat heel Holland Limburgs lult bezichtiging. Duurt te lang ...

Edit: Wel ontzettend fijn dat sommige huizen hier met een soort van verzekering komen, die is afgesloten door de verkoper, om eventuele verborgen gebreken te dekken _O_ Ease of mind.
  maandag 24 april 2023 @ 14:00:28 #119
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_208885357
quote:

En? Al op bezichtiging geweest?
  Manager PR/Moderator maandag 24 april 2023 @ 14:06:28 #120
269689 crew  Viv
pi_208885480
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 14:00 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]
En? Al op bezichtiging geweest?
We zouden gisteren gaan, maar kregen de avond van tevoren bericht van de makelaar dat het huis al verkocht was. :'(
  maandag 24 april 2023 @ 14:41:22 #121
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_208886078
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 14:06 schreef Viv het volgende:

[..]
We zouden gisteren gaan, maar kregen de avond van tevoren bericht van de makelaar dat het huis al verkocht was. :'(
Oh, dat is balen! Nog voor de visning?
  maandag 24 april 2023 @ 14:52:21 #122
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208886351
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 14:06 schreef Viv het volgende:

[..]
Bummer :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Manager PR/Moderator maandag 24 april 2023 @ 15:17:00 #123
269689 crew  Viv
pi_208886712
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 14:41 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]
Oh, dat is balen! Nog voor de visning?
Yep. Wij hadden een privé-bezichtiging aangevraagd, maar dat was niet mogelijk. Dus hoe het dan ineens al verkocht kon zijn? :? :(

Bleek dat er iemand geboden had die het huis vorig jaar al bezichtigd had, toen het ook even te koop had gestaan (tegen een hogere vraagprijs). Die hebben het dus heel slim gespeeld. Waarschijnlijk hebben ze een take-it-or-leave-it bod neergelegd met de voorwaarde dat het contract nog voor de visning getekend moest zijn.

Want wij hebben gisteren, de dag waarop de visning zou zijn, alsnog een bod uitgebracht. :o :@ Zolang het contract niet door beide partijen is ondertekend, is de makelaar verplicht om de verkopers te informeren over het nieuwe bod. Je kan hier dus nog tot in een vrij laat stadium de boel kapen, maar we kregen vervolgens antwoord dat er al getekend was. :{

De verkopers hadden het huis te koop gezet na een echtscheiding, en die hebben dus vorig jaar geen kopers kunnen vinden. Dus die hebben nu eieren voor hun geld gekozen.
  Manager PR/Moderator maandag 24 april 2023 @ 15:26:14 #124
269689 crew  Viv
pi_208886831
Dit was het huis trouwens, letterlijk aan de rand van een bos:

;(

[ Bericht 38% gewijzigd door Viv op 28-10-2023 11:09:42 ]
pi_208887216
Balen zeg -O-
  maandag 24 april 2023 @ 16:04:09 #126
499030 WatMoetJeDanInvullen
Niet naar jezelf te herleiden.
pi_208887236
Jammer, ziet er erg mooi uit !

Zelf een digitale bezichtiging gedaan van een huis. Werkt op zich ook prima, krijg je een goede indruk mee. Is het niet geworden
  maandag 24 april 2023 @ 18:44:55 #127
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_208888948
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 15:17 schreef Viv het volgende:

[..]
Yep. Wij hadden een privé-bezichtiging aangevraagd, maar dat was niet mogelijk. Dus hoe het dan ineens al verkocht kon zijn? :? :(

Bleek dat er iemand geboden had die het huis vorig jaar al bezichtigd had, toen het ook even te koop had gestaan (tegen een hogere vraagprijs). Die hebben het dus heel slim gespeeld. Waarschijnlijk hebben ze een take-it-or-leave-it bod neergelegd met de voorwaarde dat het contract nog voor de visning getekend moest zijn.

Want wij hebben gisteren, de dag waarop de visning zou zijn, alsnog een bod uitgebracht. :o :@ Zolang het contract niet door beide partijen is ondertekend, is de makelaar verplicht om de verkopers te informeren over het nieuwe bod. Je kan hier dus nog tot in een vrij laat stadium de boel kapen, maar we kregen vervolgens antwoord dat er al getekend was. :{

De verkopers hadden het huis te koop gezet na een echtscheiding, en die hebben dus vorig jaar geen kopers kunnen vinden. Dus die hebben nu eieren voor hun geld gekozen.
Echt jammer voor jullie. Je weet dat je kan zien voor hoeveel het uiteindelijk is verkocht, toch? Al die info is openbaar en vrij toegankelijk.
  Manager PR/Moderator maandag 24 april 2023 @ 18:53:41 #128
269689 crew  Viv
pi_208889041
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 18:44 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]
Echt jammer voor jullie.
Ja -O-
We hadden niet in de gaten dat "het spel" al begonnen was, bijna Amsterdamse praktijken. Al helemaal niet in die regio, vér buiten alle grote steden.
quote:
Je weet dat je kan zien voor hoeveel het uiteindelijk is verkocht, toch? Al die info is openbaar en vrij toegankelijk.
Ja, we weten welk bod de kopers geaccepteerd hebben. :) En wij waren bereid 300K SEK meer te betalen dan dat. Dus de verkopers hadden er veel meer uit kunnen slepen als ze de bezichtiging hadden afgewacht. :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Viv op 28-10-2023 11:12:12 ]
  Moderator / Redactie Sport maandag 24 april 2023 @ 18:54:33 #129
416575 crew  Evenstar
pi_208889051
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 18:44 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]
Echt jammer voor jullie. Je weet dat je kan zien voor hoeveel het uiteindelijk is verkocht, toch? Al die info is openbaar en vrij toegankelijk.
Yup. Eigenlijk wilde ik het niet weten.

Het is uiteindelijk verkocht voor een prijs wat wij ook hadden kunnen betalen. Wij waren zelfs bereid om nog hoger te gaan. Daarom vind ik het zo ontzettend jammer hoe het is gelopen.

Ik had aangegeven dat ik wel eerder zou willen bezichtigen, maar dat kon volgens de makelaar niet. Toen dacht ik "nou ja, dan gewoon maar wachten tot de bezichtiging en meteen een bod doen". Uiteindelijk is het dus verkocht ,zonder nieuwe bezichtigingen, aan iemand die er in september ook al interesse had.

Baal er echt heel heel heel erg van, want ik zag ons daar al wonen.

Edit: Ah Viv was me voor :D
  Moderator / Redactie Sport maandag 24 april 2023 @ 18:57:15 #130
416575 crew  Evenstar
pi_208889080
Het heeft ruim een jaar geduurd voordat wij zo serieus naar een huis hebben gekeken, dus daarom zie ik het ook wel een beetje somber in. Gaat nog wel even duren dit.
  dinsdag 25 april 2023 @ 10:56:37 #131
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_208895751
Tja, huizen kopen in Zweden blijft een bijzonder fenomeen. Één keer een groepsbezichtiging van een half uurtje en dan bieden maar. Als het dus al zover komt.
Ons eerste appartement in Zweden werd in eerste instantie verkocht aan een stel in het buitenland, die hadden het puur op de foto’s gekocht. Nooit de woning gezien. Uiteindelijk hebben we het toch aan de tweede bieder verkocht, de anderen hadden net iets teveel tijd nodig. En de verkoop van ons laatste huis ontaardde in een biedoorlog waarbij we bijna het dubbele van de vraagprijs kregen. Wel totaal andere bedragen dan nu, maar toch erg leuk.

Ik vind die kant trouwens wel erg mooi. In onze Uppsala-tijd gingen we daar vaak even een stukje rijden. Norrtällje en omgeving is ook zo mooi. Snap wel dat je die kant op wil.

[ Bericht 1% gewijzigd door Viv op 11-11-2023 11:27:51 (Knip vanwege privacy ) ]
  Moderator / Redactie Sport woensdag 26 april 2023 @ 11:09:24 #132
416575 crew  Evenstar
pi_208906441
Als ik kijk bij hoeveel woningen wij nou echt zoiets hebben van "wow, dit is het" dan ben ik bang dat het of heel lang gaat duren, of dat wij toch echt iets zelf moeten laten bouwen, of iets kopen waar wij niet heel blij van worden. Ik ben echt verbaasd hoe open en bloot alles ligt. Heb je zoveel grond, zoveel ruimte en steeds weer nul privacy.

Of het is dusdanig oud en niet onderhouden dat het al een wonder is dat het rechtop staat ...
Of het ligt open en bloot met de garage / serre / kas van de buren in je tuin ...
Of er loopt een treinrail in je tuin ...

Mei t/m september zouden in principe de drukste maanden moeten zijn (met uitzondering van juli), dus hopelijk vinden wij dan wat en anders moeten wij echt heel serieus naar andere opties gaan kijken.

Daarom baal ik nog steeds zo ontzettend van het mislopen van bovengenoemde woning. Ik had, achteraf gezien, veel agressiever moeten zijn. Lesje geleerd, maar te laat en voel mij daar echt al dagen kut over. Dit was gewoon perfect ....
  woensdag 26 april 2023 @ 17:05:53 #133
499030 WatMoetJeDanInvullen
Niet naar jezelf te herleiden.
pi_208911553
Is het niet een idee om een makelaar voor je te laten zoeken? Ben bij mijn laatste keer in Zweden ook even bij een makelaar geweest om te vragen hoe alles in zijn werk ging en het eerste wat die deed was mij laten zien dat huizen ook een vooraankondiging krijgen. Als je dan een beetje brutaal bent......

En wie weet dat het ook een beetje "ons kent ons" is. Nu kijk ik rond tussen Arvika, Karlstad en Sunne maar het zal denk ik overal wel een beetje hetzelfde werken
  Manager PR/Moderator woensdag 26 april 2023 @ 17:21:42 #134
269689 crew  Viv
pi_208911793
@WatMoetJeDanInvullen in Zweden heb je niet het systeem met aankoop- en verkoopmakelaars zoals we dat in Nederland gewend zijn. :)

De makelaar wordt ingeschakeld door de verkoper, en zou de belangen moeten behartigen van zowel de verkoper als de koper. :')

We zijn bekend met de vooraankondigingen, en we volgen ook een aantal websites van grote makelaars voor de huizen die niet (of pas later) op Hemnet (het Zweedse equivalent van Funda) komen. :Y)
pi_208911874
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 11:09 schreef Evenstar het volgende:
Als ik kijk bij hoeveel woningen wij nou echt zoiets hebben van "wow, dit is het" dan ben ik bang dat het of heel lang gaat duren, of dat wij toch echt iets zelf moeten laten bouwen, of iets kopen waar wij niet heel blij van worden. Ik ben echt verbaasd hoe open en bloot alles ligt. Heb je zoveel grond, zoveel ruimte en steeds weer nul privacy.

Of het is dusdanig oud en niet onderhouden dat het al een wonder is dat het rechtop staat ...
Of het ligt open en bloot met de garage / serre / kas van de buren in je tuin ...
Of er loopt een treinrail in je tuin ...

Mei t/m september zouden in principe de drukste maanden moeten zijn (met uitzondering van juli), dus hopelijk vinden wij dan wat en anders moeten wij echt heel serieus naar andere opties gaan kijken.

Daarom baal ik nog steeds zo ontzettend van het mislopen van bovengenoemde woning. Ik had, achteraf gezien, veel agressiever moeten zijn. Lesje geleerd, maar te laat en voel mij daar echt al dagen kut over. Dit was gewoon perfect ....
Is het moeilijk om in Zweden te bouwen? Heb je wel gelijk een woning die geschikt is voor de huidige tijd en je kan precies laten bouwen wat je wilt.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 26 april 2023 @ 19:52:18 #136
416575 crew  Evenstar
pi_208913946
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 17:05 schreef WatMoetJeDanInvullen het volgende:
Is het niet een idee om een makelaar voor je te laten zoeken? Ben bij mijn laatste keer in Zweden ook even bij een makelaar geweest om te vragen hoe alles in zijn werk ging en het eerste wat die deed was mij laten zien dat huizen ook een vooraankondiging krijgen. Als je dan een beetje brutaal bent......

En wie weet dat het ook een beetje "ons kent ons" is. Nu kijk ik rond tussen Arvika, Karlstad en Sunne maar het zal denk ik overal wel een beetje hetzelfde werken
Het is inderdaad vooral brutaal zijn en ik was in dit geval niet brutaal genoeg. Ik heb wel gevraagd om een eerdere bezichtiging, om duidelijk te maken dat wij echt interesse hadden. Aangegeven dat wij een lånelöfte hadden en het dus financieel ook geen probleem zou zijn. Als de makelaar dan zegt "sorry, maar wij gaan niet aan eerdere bezichtigingen doen" dan verwacht ik ook dat ik t/m de bezichtiging de kans krijg.

Nu was dit gewoon de pech dat er al vorig jaar ook al bezichtigd was, dus in principe heeft de makelaar niks verkeerd gedaan. Ik snap de verkopers gewoon niet, die hadden er zoveel meer uit kunnen halen.

@Managarm Dit ben ik nu ook een beetje aan het uitzoeken. Probleem is vooral dat alle beschikbare percelen klein zijn. Allemaal rond de 1500-2000m2 en dat is voor Zweedse begrippen relatief klein. Ik probeer nu vooral uit te zoeken hoe ik aan een groot stuk perceel kan komen waarbij je ook de zekerheid krijgt dat je er mag bouwen.

De kleinere percelen zijn meestal ook nog eens compleet platgegooid, staat geen grassprietje overeind en wij willen juist het gevoel hebben dat wij in een bos wonen :D Anders hadden wij al lang iets gevonden.

Maar, inderdaad .... gaan gewoon meerdere opties bekijken nu :)

Ben zelf echt verliefd op de huizen van Gimme Shelter Beetje weinig ruimte, maar zo mooooi.
pi_208914034
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 19:52 schreef Evenstar het volgende:

[..]

@:Managarm Dit ben ik nu ook een beetje aan het uitzoeken. Probleem is vooral dat alle beschikbare percelen klein zijn. Allemaal rond de 1500-2000m2 en dat is voor Zweedse begrippen relatief klein. Ik probeer nu vooral uit te zoeken hoe ik aan een groot stuk perceel kan komen waarbij je ook de zekerheid krijgt dat je er mag bouwen.

De kleinere percelen zijn meestal ook nog eens compleet platgegooid, staat geen grassprietje overeind en wij willen juist het gevoel hebben dat wij in een bos wonen :D Anders hadden wij al lang iets gevonden.

Ben zelf echt verliefd op de huizen van Gimme Shelter Beetje weinig ruimte, maar zo mooooi.
Wij hebben een terrein gekocht in Portugal om ons huis op te bouwen. Wij zijn eerst met de bouwafdeling van de gemeente gaan praten. Het was redelijk simpel, koop minimaal 5000m2 grond dat niet beschermd is en je krijgt een bouwvergunning. Ze willen graag mensen, minder mensen betekent dat er voorzieningen weggehaald worden. Ik hoop voor je dat ze in Zweden ook iets dergelijks hebben.
pi_208914503
Op dit blog staat het een en ander beschreven over het zelf bouwen van een huis: https://sjoochtrad.se/blogoverzicht Wel wat naar beneden scrollen.
pi_208914666
quote:

[..]

WoW, echt heel mooi
  Manager PR/Moderator donderdag 27 april 2023 @ 08:24:48 #140
269689 crew  Viv
pi_208918393
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 20:54 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]
WoW, echt heel mooi
Ja hè? Wij twijfelen al een tijdje tussen een bestaand huis kopen of dit laten bouwen op een mooi plekje.

O+

Nu ons bod afgelopen zondag te laat kwam, is de kans toegenomen dat het dat laatste wordt. :)
  donderdag 27 april 2023 @ 09:09:49 #141
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208918633
Sowieso een hoop voordelen aan zelf laten bouwen, mits je een goede bouwkavel kunt vinden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 27 april 2023 @ 09:35:28 #142
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_208918794
quote:

[..]
Het is inderdaad vooral brutaal zijn en ik was in dit geval niet brutaal genoeg. Ik heb wel gevraagd om een eerdere bezichtiging, om duidelijk te maken dat wij echt interesse hadden. Aangegeven dat wij een lånelöfte hadden en het dus financieel ook geen probleem zou zijn. Als de makelaar dan zegt "sorry, maar wij gaan niet aan eerdere bezichtigingen doen" dan verwacht ik ook dat ik t/m de bezichtiging de kans krijg.

Nu was dit gewoon de pech dat er al vorig jaar ook al bezichtigd was, dus in principe heeft de makelaar niks verkeerd gedaan. Ik snap de verkopers gewoon niet, die hadden er zoveel meer uit kunnen halen.

@:Managarm Dit ben ik nu ook een beetje aan het uitzoeken. Probleem is vooral dat alle beschikbare percelen klein zijn. Allemaal rond de 1500-2000m2 en dat is voor Zweedse begrippen relatief klein. Ik probeer nu vooral uit te zoeken hoe ik aan een groot stuk perceel kan komen waarbij je ook de zekerheid krijgt dat je er mag bouwen.

Ik vind die van H157 en H174 wel wat hebben O+

En dan ga ik er vanuit dat de getallen voor het aantal m² staan.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Manager PR/Moderator dinsdag 2 mei 2023 @ 08:20:42 #143
269689 crew  Viv
pi_208975794
Gisteren was hier een feestdag (Första maj), dus ik had vrij. Ik vroeg me af of ZZ dan ook vrij zou zijn, maar op de gemeentelijke website met de schoolvakanties stond het er niet bij, en volgens de weekbrief van school zou er (zoals gewoonlijk) gym en een bezoek aan de bibliotheek zijn. Altijd jammer om een wekker te moeten zetten op je vrije dag, maar okay. :{

Kind naar school gebracht, was er geen kip te bekennen! :o Dus ze was tóch vrij...

Typisch Zweeds wel, dat iets kennelijk zó vanzelfsprekend voor ze is dat ze het nergens aankondigen of uitleggen. :')
pi_208981802
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2023 08:20 schreef Viv het volgende:
Gisteren was hier een feestdag (Första maj), dus ik had vrij. Ik vroeg me af of ZZ dan ook vrij zou zijn, maar op de gemeentelijke website met de schoolvakanties stond het er niet bij, en volgens de weekbrief van school zou er (zoals gewoonlijk) gym en een bezoek aan de bibliotheek zijn. Altijd jammer om een wekker te moeten zetten op je vrije dag, maar okay. :{

Kind naar school gebracht, was er geen kip te bekennen! :o Dus ze was tóch vrij...

Typisch Zweeds wel, dat iets kennelijk zó vanzelfsprekend voor ze is dat ze het nergens aankondigen of uitleggen. :')
Hahaha, dat maken wij in Portugal ook mee. Van alles dicht omdat steden naast nationale feestdagen ook nog hun eigen feestdagen hebben. We hebben regelmatig voor een gesloten deur gestaan. De fysiotherapeut was dan wel open maar niemand wist dit en kwam er niemand op de afspraken komen opdagen. Ik was de enige.
pi_209197316
Hoe gaat het met de huizenjacht?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 18 mei 2023 @ 22:36:50 #146
416575 crew  Evenstar
pi_209202023
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2023 16:19 schreef Managarm het volgende:
Hoe gaat het met de huizenjacht?
Nog steeds kut. Niks tegengekomen sinds die ene die ons is ontglipt. Wachten rustig af.

Erg kort weekje zo, maandag komt er nauwelijks iets nieuws bij en dinsdag/woensdag zijn ook meestal rustige dagen. Met Hemelvaart op donderdag en vrijdag een dag waar veel mensen ook vrij zijn verwacht ik deze week niks meer. Hopelijk komt er volgende week een mooie lading :D

Ik merk wel dat ik het steeds lastiger vind om gemotiveerd te blijven. Ben er echt wel klaar mee en wil nu echt wel heel graag een huis kopen en de volgende stap zetten.
pi_209212088
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2023 22:36 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Nog steeds kut. Niks tegengekomen sinds die ene die ons is ontglipt. Wachten rustig af.

Erg kort weekje zo, maandag komt er nauwelijks iets nieuws bij en dinsdag/woensdag zijn ook meestal rustige dagen. Met Hemelvaart op donderdag en vrijdag een dag waar veel mensen ook vrij zijn verwacht ik deze week niks meer. Hopelijk komt er volgende week een mooie lading :D

Ik merk wel dat ik het steeds lastiger vind om gemotiveerd te blijven. Ben er echt wel klaar mee en wil nu echt wel heel graag een huis kopen en de volgende stap zetten.
Blech, dat is ruk. Maar ja, je koopt toch liever iets wat naar je zin is dan dat je iets koop wat het eigenlijk net niet is. Daar ga je altijd spijt van krijgen.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 20 mei 2023 @ 16:43:37 #148
416575 crew  Evenstar
pi_209219520
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 21:29 schreef Managarm het volgende:

[..]
Blech, dat is ruk. Maar ja, je koopt toch liever iets wat naar je zin is dan dat je iets koop wat het eigenlijk net niet is. Daar ga je altijd spijt van krijgen.
Eens! Dat is denk ik ook de reden dat wij zo kieskeurig zijn op dit moment. Willen graag iets hebben waar wij de komende tijd niet meer weg hoeven/willen. Als je te veel concessies doet dan baal je daar straks toch wel weer van. Ik ben sowieso iemand die er niet echt voor kan gaan als ik er niet de volle 100% achter sta, dus het moet wel kloppen.

Ik had gewoon wel verwacht dat wij ondertussen, na ruim een jaar, wel iets gevonden zouden hebben, dus dat het dan niet voldoet aan mijn verwachtingen is wel even slikken/wennen/accepteren en weer door. Komt vast goed :D
  Manager PR/Moderator zaterdag 20 mei 2023 @ 17:00:08 #149
269689 crew  Viv
pi_209219711
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 16:43 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Ik ben sowieso iemand die er niet echt voor kan gaan als ik er niet de volle 100% achter sta, dus het moet wel kloppen.
Dit was ook het probleem met ons huis in Nederland, @Evenstar 's hart lag daar niet en dan is tijd/moeite/geld in het huis steken al snel een hele opgave. :)
pi_209258175
Hoe gaat het met jullie Zweeds? Anders kun je ook de app Duolingo downloaden (let op dat het alleen Engels - Zweeds beschikbaar is) Voor Nederlands is er alleen Nederlands - Engels/Frans/Duits beschikbaar. :)
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')