Dat is altijd een goed idee, hoewel ik hoop dat niet al die nieuwe wintersporters in de zomer terug komen. Stel je voor dat je binnenkort in Lapland van te voren je camping moet gaan boekenquote:
Lekker! Hier is het nu echt lente herfst ....., dus je zal wel iets noordelijker zitten (of in de bergen in het westen).quote:Op zondag 19 maart 2023 10:36 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dat is altijd een goed idee, hoewel ik hoop dat niet al die nieuwe wintersporters in de zomer terug komen. Stel je voor dat je binnenkort in Lapland van te voren je camping moet gaan boeken
Ik ben op dit moment ook weer in Zweden. Lekker 14 dagen uitrusten tussen de bomen en de sneeuw.
Naar het westen, Varmland op ongeveer een uur van de grens met noorwegen.quote:Op woensdag 22 maart 2023 18:23 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Lekker! Hier is het nu echt lente herfst ....., dus je zal wel iets noordelijker zitten (of in de bergen in het westen).
Waar?quote:Op vrijdag 31 maart 2023 17:43 schreef Hupje het volgende:
Even inbreken in dit topic, aangezien hier Zweden kenners zitten.
Hebben jullie tips voor het vinden van tijdelijke woonruimte? Ongeveer voor een jaar. Mag ook 'op kamers' zijn evt.
Zonder persoonnummer zal je vooral het moeten hebben van particuliere verhuurders die daar niet moeilijk over doen en je zal bovendien all-in moeten huren. Want anders kan je geen elektriciteit/internet etc afsluiten. Denk niet dat dat zo makkelijk te vinden is.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 19:23 schreef Hupje het volgende:
[..]
Tussen Uppsala en Borlänge, als ik kijk op Google Maps.
(Asking for a friend, zeg maar)
Is een Airbnb dan niet handiger?quote:Op zaterdag 1 april 2023 13:52 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Zonder persoonnummer zal je vooral het moeten hebben van particuliere verhuurders die daar niet moeilijk over doen en je zal bovendien all-in moeten huren. Want anders kan je geen elektriciteit/internet etc afsluiten. Denk niet dat dat zo makkelijk te vinden is.
Maar kijk eens op blocket.se, daar staan zowel particuliere als commerciële aanbieders. En anders op de site van de kommun zelf.
Twee familieleden van mij hebben dat gedaan in een soortgelijke situatie (mijn zusje in Stockholm, om OT te blijvenquote:Op zaterdag 1 april 2023 18:33 schreef Hupje het volgende:
[..]
Zou dat kunnen, voor een jaar? Ik doe zelf nooit iets met Airbnb
Wij hebben de huurwoning hier via een woningcorporatie geregeld, zonder persoonsnummer. Je zou even bij een paar steden waar je interesse in hebt even moeten uitzoeken wat de grote spelers zijn en daar even inschrijven. Kans dat je op die manier iets vindt in Uppsala is behoorlijk klein, maar in de kleine steden in de buurt maak je best kans denk ik. Wij hadden redelijk snel al een huurwoning te pakken. Het is ook geluk hebben.quote:Op vrijdag 31 maart 2023 19:23 schreef Hupje het volgende:
[..]
Tussen Uppsala en Borlänge, als ik kijk op Google Maps.
(Asking for a friend, zeg maar)
Wij zijn nu bezig met het vinden van een huurwoning. Mijn partner start op 21 mei voor zijn werkgever aldaar (zelfde als hier - betreft een overplaatsing). We worden bijgestaan door een Relocations bureau, betaald door die werkgever. Had niet gehoeven (doe dingen graag zelf) maar is nu toch wel gemakkelijk. De dame die ons helpt raadde nadrukkelijk www.blocket.se aan. Ik had zelf al Bostadportal.se gebruikt, maar Blocket schijnt betrouwbaarder te zijn. Voor ons in het persoonsnummer ook geen probleem, maar we hebben dus wel een (vaste) aanstelling van mijn man.quote:Even inbreken in dit topic, aangezien hier Zweden kenners zitten.
Hebben jullie tips voor het vinden van tijdelijke woonruimte? Ongeveer voor een jaar. Mag ook 'op kamers' zijn evt.
Blocket is een soort Marktplaats, dus de betrouwbaarheid is afhankelijk van met welke aanbieder je in zee gaat.quote:Op maandag 10 april 2023 19:21 schreef Hjemmefra het volgende:
[..]
Wij zijn nu bezig met het vinden van een huurwoning. Mijn partner start op 21 mei voor zijn werkgever aldaar (zelfde als hier - betreft een overplaatsing). We worden bijgestaan door een Relocations bureau, betaald door die werkgever. Had niet gehoeven (doe dingen graag zelf) maar is nu toch wel gemakkelijk. De dame die ons helpt raadde nadrukkelijk www.blocket.se aan. Ik had zelf al Bostadportal.se gebruikt, maar Blocket schijnt betrouwbaarder te zijn. Voor ons in het persoonsnummer ook geen probleem, maar we hebben dus wel een (vaste) aanstelling van mijn man.
Top!quote:Op maandag 10 april 2023 19:32 schreef Hupje het volgende:
Inmiddels lijkt er woonruimte gevonden te zijn, bedankt voor de tips!
Duurt dat standaard zo lang?quote:Op maandag 10 april 2023 20:18 schreef Viv het volgende:
Later deze maand is de bezichtiging, spannend!!
Tof, ik ga 🤞🤞🤞!quote:Op maandag 10 april 2023 20:18 schreef Viv het volgende:
[..]
Blocket is een soort Marktplaats, dus de betrouwbaarheid is afhankelijk van met welke aanbieder je in zee gaat.![]()
Wij hebben onze huurwoning gevonden via een website van de gemeente: https://www.bostad.uppsala.se/
[..]
Top!
Wij hebben inmiddels weer een koophuis op het oog. Na een middagje online speuren hebben we nog niks gevonden wat roet in het eten zou kunnen gooien.(Wel ontzettend veel informatie over de verkopers in kwestie, tot aan hun echtscheiding en nieuwe partners aan toe.
)
Wisselt.quote:
En? Al op bezichtiging geweest?quote:Op maandag 10 april 2023 20:18 schreef Viv het volgende:
Wij hebben inmiddels weer een koophuis op het oog. Na een middagje online speuren hebben we nog niks gevonden wat roet in het eten zou kunnen gooien.(Wel ontzettend veel informatie over de verkopers in kwestie, tot aan hun echtscheiding en nieuwe partners aan toe.
)
We zouden gisteren gaan, maar kregen de avond van tevoren bericht van de makelaar dat het huis al verkocht was.quote:Op maandag 24 april 2023 14:00 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
En? Al op bezichtiging geweest?
Oh, dat is balen! Nog voor de visning?quote:Op maandag 24 april 2023 14:06 schreef Viv het volgende:
[..]
We zouden gisteren gaan, maar kregen de avond van tevoren bericht van de makelaar dat het huis al verkocht was.
Yep. Wij hadden een privé-bezichtiging aangevraagd, maar dat was niet mogelijk. Dus hoe het dan ineens al verkocht kon zijn?quote:Op maandag 24 april 2023 14:41 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Oh, dat is balen! Nog voor de visning?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |