Energiebedrijven gaan dat als het goed is pro-actief communiceren vanaf november.quote:Op woensdag 21 september 2022 17:00 schreef Bocaj het volgende:
Mensen die nu een belachelijk hoog bedrag hebben gekregen voor gas zou ik gewoon het maandbedrag weer gaan aanpassen... (Want veelal is dat bedrag niet meer de realiteit..)
Eerder vandaag al gezegd, een grote pot geld wegzetten is geen structurele oplossing. Volgens Jetten duurt het nog wel een paar jaar vooraleer we van het gas af zijn (wat ik niet geloof) en zitten we nog even met de hoge gasprijs opgescheept.quote:Op woensdag 21 september 2022 16:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
En dan doen ze dat dan weer, geen probleem toch?
De verwachtingen van de inflatie zijn trouwens echt wel totaal anders voor volgend jaar dan dat het de afgelopen maanden was.
Putin heeft zich corporatiewoningen toegeeigend en aan Soros en Blackrock verkocht.quote:Op woensdag 21 september 2022 16:48 schreef Tomatenboer het volgende:
Gaat dit debat over de Oekraïne oorlog?
Zo nu al? Da's voor heel wat mensen volstrekt onvoldoende.quote:Op woensdag 21 september 2022 17:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
De eerste 500 euro van die 1300 euro worden nu al uitgekeerd. En de energiebedrijven gaan het prijsplafond vanaf 1 november al rekenen in de voorschotten, dacht ik.
Ja, dat plan voor de MKB had ik net als het prijsplafond graag sneller gezien.quote:Op woensdag 21 september 2022 17:00 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Nee, niet de AB, een plan voor om het MKB overeind te houden die failliet gaan aan energie...
Ik zie dit denk ik voor de 35ste keer.
Zit Rob de Wijk ook in de zak van Putin?quote:Op woensdag 21 september 2022 17:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Who cares. Het is inmiddels wel duidelijk dat Baudet volledig in de zak van Poetin zit en dat is ook niets nieuws, dat is al sinds MH17 het geval.
Die hoge gasprijs is lang geen zekerheid, niemand weet wat de gasprijs over een jaar is. Dit structureel doen zou echt pas onzin zijn.quote:Op woensdag 21 september 2022 17:02 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Eerder vandaag al gezegd, een grote pot geld wegzetten is geen structurele oplossing. Volgens Jetten duurt het nog wel een paar jaar vooraleer we van het gas af zijn (wat ik niet geloof) en zitten we nog even met de hoge gasprijs opgescheept.
Een zak geld wegzetten is het probleem vooruitschuiven maar geen oplossing.
Sylvana heeft nog niet gereageerd dus niet vaak genoeg denk ik.quote:Op woensdag 21 september 2022 17:03 schreef Gunner het volgende:
Hoe vaak heeft wilders dat banaan-verhaal al gebruikt vandaag
Hier zou het onder andere over moeten gaan. Maar nee hoor, de kleuterklas is al de hele dag bezig met pootjehaken. Zielige vertoning.quote:Op woensdag 21 september 2022 13:56 schreef Elan het volgende:
Nibud hanteer 4000 kwh voor een gezin van 4 personen als standaard. Die komen dus bekaaid af met 2400 van het kabinet.
Zie ook wel weer gebeuren dat alles er boven exorbitant duur gemaakt gaat worden, het geld moet tenslotte ergens vandaan komen.
Echt wel.quote:Op woensdag 21 september 2022 17:03 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Sylvana heeft nog niet gereageerd dus niet vaak genoeg denk ik.
Iedereen weet dat de gasprijs niet meer naar <¤1/m³ gaat.quote:Op woensdag 21 september 2022 17:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die hoge gasprijs is lang geen zekerheid, niemand weet wat de gasprijs over een jaar is. Dit structureel doen zou echt pas onzin zijn.
Zeg het ze Oerbeer. Gr monoquote:Op woensdag 21 september 2022 17:03 schreef Oerbeer het volgende:
[..]
Hier zou het onder andere over moeten gaan. Maar nee hoor, de kleuterklas is al de hele dag bezig met pootjehaken. Zielige vertoning.
nee, die gaat wel weer terug naar 15 centquote:Op woensdag 21 september 2022 17:05 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Iedereen weet dat de gasprijs niet meer naar <¤1/m³ gaat.
Waarom zouden ze dat niet mogen? Prima partij.quote:Op woensdag 21 september 2022 17:05 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Waarom mag VOLT in prime-time
edit oh wacht
Interrumperen mag gewoon.quote:Op woensdag 21 september 2022 17:05 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Waarom mag VOLT in prime-time
Wie is Basje?quote:Op woensdag 21 september 2022 17:04 schreef TweedeKlum het volgende:
Wereldvreemd die Basje, ga eens in Rotterdam-Zuid kijken bijvoorbeeld.
Nee, dat weet niemand. Mensen die dat wel zogenaamd zeker weten zijn niet serieus te nemen. En dus moet je nu beleid maken voor de huidige prijs en niet voor wat hij in de toekomst zou kunnen zijn.quote:Op woensdag 21 september 2022 17:05 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Iedereen weet dat de gasprijs niet meer naar <¤1/m³ gaat.
Ow kut da's die journalist, ik doelde op Jantje, nogmaals het was erg vroeg vanmorgen.quote:
Geen anthrax dus.quote:Op woensdag 21 september 2022 17:06 schreef DW457 het volgende:
Ondertussen zitten Rutte en Kaas lekker te smikkelen uit een goed gevulde envelop.
Rob Jetten, de minister van Energie, zegt zelf dat we de eerste jaren geen vooroorlogse gasprijzen gaan zien. Meneer Jetten zit in het kabinet. Meneer Jetten zo het kabinet aan moeten sporen actie te ondernemen een plan te maken hoe we dit de komende jaren dan op gaan vangen. Een grote pot geld weg zetten is geen plan maar een pleister op de wond. En die wond is voor veel mensen al een open botbreuk geworden.quote:Op woensdag 21 september 2022 17:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dat weet niemand. Mensen die dat wel zogenaamd zeker weten zijn niet serieus te nemen. En dus moet je nu beleid maken voor de huidige prijs en niet voor wat hij in de toekomst zou kunnen zijn.
Lange dag... Je moet je bloedsuiker wel op niveau houden... flauwvallen is ook nix...quote:Op woensdag 21 september 2022 17:06 schreef DW457 het volgende:
Ondertussen zitten Rutte en Kaag lekker te smikkelen uit een goed gevulde envelop.
Dat laat je inderdaad aan de kinderen des lands over.quote:Op woensdag 21 september 2022 17:09 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Lange dag... Je moet je bloedsuiker wel op niveau houden... flauwvallen is ook nix...
Het schijnt dat sommige leraren al een heel brood meenemen naar school en als ze merken dat iemand geen eten heeft gehad smeren ze een broodje...quote:Op woensdag 21 september 2022 17:09 schreef DW457 het volgende:
Go Volt!Gratis schoolmaaltijden, helemaal voor!
Als er geen friet wordt geserveerd is dat weggegooid geld.quote:Op woensdag 21 september 2022 17:09 schreef DW457 het volgende:
Go Volt!Gratis schoolmaaltijden, helemaal voor!
Er is nu ook geen pot geld, er is een prijsplafond. En dat is natuurlijk simpel verlengbaar.quote:Op woensdag 21 september 2022 17:09 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Rob Jetten, de minister van Energie, zegt zelf dat we de eerste jaren geen vooroorlogse gasprijzen gaan zien. Meneer Jetten zit in het kabinet. Meneer Jetten zo het kabinet aan moeten sporen actie te ondernemen een plan te maken hoe we dit de komende jaren dan op gaan vangen. Een grote pot geld weg zetten is geen plan maar een pleister op de wond. En die wond is voor veel mensen al een open botbreuk geworden.
Dat blijkt niet uit de koopkrachtplaatjes.quote:Op woensdag 21 september 2022 17:12 schreef TweedeKlum het volgende:
Ja je snapt het wel Jantje, of toch niet. Want ik vermoed dat de kosten volgend jaar de verhogingen gewoon overstijgen.
Met de kennis van nu, het is naïef om daar van uit te gaan.quote:Op woensdag 21 september 2022 17:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat blijkt niet uit de koopkrachtplaatjes.
Alles wordt gedaan met de kennis van nu, er zijn niet echt andere opties dan dat.quote:Op woensdag 21 september 2022 17:14 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Met de kennis van nu, het is naïef om daar van uit te gaan.
Hoezo, die komt straks buiten adem binnenrennen om even hijgend te vertellen dat dit zijn werkelijkheid niet is.quote:Op woensdag 21 september 2022 16:43 schreef vipergts het volgende:
Baudet nog niet eens geweest? Kunnen die lui niet een beetje doorkletsen.
Precies, viel mij ook op. Valt nog best mee. Denk dat de bakker wel duurder is geworden maar daar kom ik nooit.quote:Op woensdag 21 september 2022 17:13 schreef Bocaj het volgende:
Brood in de super is nog steeds hetzelfde volgens mij... 99 cent of 1,10/1,20
Luxe brood misschien niet....
Tja, de topeconomen van het CPB hebben dat berekend. Dan kun je als kamerlid toch moeilijk zeggen dat die economen er geen verstand van hebben?quote:Op woensdag 21 september 2022 17:14 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Met de kennis van nu, het is naïef om daar van uit te gaan.
Diezelfde topeconomen zagen de torenhoge inflatie ook niet aankomen.quote:Op woensdag 21 september 2022 17:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, de topeconomen van het CPB hebben dat berekend. Dan kun je als kamerlid toch moeilijk zeggen dat die economen er geen verstand van hebben?
Klopt. Maar goed, je kunt alleen sturen op wat je hebt. En als je dan toch uit de bocht dreigt te vliegen, dan moet je als je meer weet bijsturen. Maar nu lijkt er gewoon op een stijgende koopkracht voor iedereen te worden aangestuurd.quote:Op woensdag 21 september 2022 17:18 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Diezelfde topeconomen zagen de torenhoge inflatie ook niet aankomen.
Ja zodra het over die klimaatnonsens gaat, de rest boeit hem nietquote:
Cremeer hem in een biomassacentrale?quote:
Klimaatbeleid = mensen helpen.quote:Op woensdag 21 september 2022 17:21 schreef TweedeKlum het volgende:
Donder nou toch eens op met dat klimaatgezanik, eerst moet je mensen helpen.
Later zorg, de nood is nu acuut.quote:Op woensdag 21 september 2022 17:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klimaatbeleid = mensen helpen.
Klimaatcrisis niet oplossen, dat is pas de mensen in de problemen brengen.
De klimaatnood is nu ook acuut. Die klimaatdoelen van 2030 zijn essentieel, net zo essentieel als het steunen van mensen die nu in armoede vallen. En het bijt elkaar ook helemaal niet.quote:Op woensdag 21 september 2022 17:24 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Later zorg, de nood is nu acuut.
Dan prijsplafond wordt gefinancierd met een pot geld. Uiteindelijk is alles verlengbaar maar er zit nog steeds geen enkel idee achter. Want weten we nu wat we als alternatief voor gas hebben? Voor de stijgende gasprijzen kom ik er met een berekening al achter dat het niet loont om te verduurzamen, hooguit je huis isoleren zou nog een nut hebben.quote:Op woensdag 21 september 2022 17:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er is nu ook geen pot geld, er is een prijsplafond. En dat is natuurlijk simpel verlengbaar.
Als men het niet al decennia had vooruitgeschoven, was er sowieso minder zooi.quote:Op woensdag 21 september 2022 17:24 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Later zorg, de nood is nu acuut.
Het lijkt besmettelijk te zijnquote:
Die electriciteitsprijs moet inderdaad naar beneden.quote:Op woensdag 21 september 2022 17:26 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dan prijsplafond wordt gefinancierd met een pot geld. Uiteindelijk is alles verlengbaar maar er zit nog steeds geen enkel idee achter. Want weten we nu wat we als alternatief voor gas hebben? Voor de stijgende gasprijzen kom ik er met een berekening al achter dat het niet loont om te verduurzamen, hooguit je huis isoleren zou nog een nut hebben.
Met dit plafond wordt het eens temeer duidelijk dat je beter op het gas kunt blijven.
Ze is wel fel over landbouw etc wat soms wel goedquote:
quote:Op woensdag 21 september 2022 17:30 schreef TweedeKlum het volgende:
Jantje kijkt niet op een paar moorden, details, details.
Niemand neemt haar serieus.quote:
Toch zou ik haar wel serieus willen nemen.quote:Op woensdag 21 september 2022 17:30 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Niemand neemt haar serieus.
Spreek voor jezelf.quote:Op woensdag 21 september 2022 17:30 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Niemand neemt haar serieus.
ind ik heerema nog een stuk ergerquote:Op woensdag 21 september 2022 17:30 schreef V. het volgende:
Kolere, kunnen we niet afspreken dat nasale neuzelaars geen spreektijd moeten krijgen. Paternotte en die complotmarmot van FvD: koppen dicht.
Ik stop ermee.quote:Op woensdag 21 september 2022 17:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die electriciteitsprijs moet inderdaad naar beneden.
Maar een prijsplafond is geen pot geld. Als je dat zegt, dan is de WW ook geen structurele oplossing maar 'maar een pot geld'.
En het alternatief: https://tweakers.net/nieu(...)opwekken-op-zee.html
Of we maken wat moois van Surinamequote:Op woensdag 21 september 2022 17:32 schreef TweedeKlum het volgende:
Tijd dat we Brazilië binnen vallen, zijn we gelijk vijfvoudig wereldkampioen.![]()
![]()
Nee, de WW is een sociaal vangnet, zekerheid van een minimumbestaan als je ontslagen wordt. Dat is niet 'maar een pot geld'.quote:Op woensdag 21 september 2022 17:32 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik stop ermee.
De WW is letterlijk dat, een pot geld waar we zelf maandelijks via ons inkomen aan betalen.
2 formule 1 gp's: Sao Paulo en Zandvoortquote:Op woensdag 21 september 2022 17:32 schreef TweedeKlum het volgende:
Tijd dat we Brazilië binnen vallen, zijn we gelijk vijfvoudig wereldkampioen.![]()
![]()
Dan is Senna ook van ons.quote:Op woensdag 21 september 2022 17:35 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
2 formule 1 gp's: Sao Paulo en Zandvoort
Neymar ookquote:
Je kunt niet alles hebben mien jong.quote:
Tenzij je 1200m³ gas en meer dan 2400Kwh verbruikt. Het is wel goed met je.quote:Op woensdag 21 september 2022 17:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, de WW is een sociaal vangnet, zekerheid van een minimumbestaan als je ontslagen wordt. Dat is niet 'maar een pot geld'.
En zo is dit prijsplafond ook geen pot geld, maar de zekerheid dat de prijzen daar niet boven gaan komen.
Puur om een populistisch puntje te scoren maar totaal niets inhoudelijks.quote:
Nee, het is vooral dom van jantje om dit te vertellen.quote:
Anders loop je toeslagen mis zeker?quote:
Klopt. Het is gewoon drammen dat andere kamerleden in de pas zouden moeten lopen want Van der Plas over zich heen kreeg, dat 'afstand nemen'. Marijnissen kreeg ook een half kruisverhoor over zich heen omdat ze niet meedoet de fahne hock, de reien festgeschlossen oorlogshitserij van D66.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |