abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 22 september 2022 @ 19:06:15 #101
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_206067726
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 17:54 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Je gaat helemaal niet in op het punt, maar draait eromheen en bent aan het overdrijven.

Politiegeweld (waarbij ook doden vallen) komt overal wereldwijd voor, van de VS tot aan Nederland. :r
Moet daarom Nederland in de fik en chaos hier uitbreken? Hebben de wappies gelijk als ze tijdens demonstraties alles slopen? Iran schakelt terecht internet uit zodat de chaos in het land niet groter wordt, en buitenlandse mogendheden (VS, Israël, EU) die Iran vijandig gezind zijn niet kunnen stoken via sociale media platformen.
Ik draai nergens omheen, ik vind het belemmeren van openbare informatie voorziening die het internet heeft mogelijk gemaakt in elk land onwenselijk. Jij haalt er stromannen bij waar ik het in mijn reactie helemaal niet over gehad heb.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_206068133
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_206069525
quote:
88s.gif Op donderdag 22 september 2022 19:06 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Ik draai nergens omheen, ik vind het belemmeren van openbare informatie voorziening die het internet heeft mogelijk gemaakt in elk land onwenselijk. Jij haalt er stromannen bij waar ik het in mijn reactie helemaal niet over gehad heb.
Ik heb aangegeven waarom de regering in bepaalde delen van de hoofdstad en wat gebieden in de Koerdische regio het internet heeft uitgeschakeld. Rust in die gebieden terugbrengen, voorkomen dat er gestookt wordt en dat daardoor nog meer doden vallen gaat boven het belang om jou/mij van informatie te voorzien. Wat ik erbij haal zijn geen stromannen, maar probeer zaken te relativeren en te nuanceren. We willen hier niet nog meer vluchtelingen en de daarmee gepaarde problemen erbij hebben.
pi_206069602
Vrouwen die hier nu nog met een hoofddoek rondlopen zouden zich best mogen schamen als je ziet wat er nu in Iran plaatsvindt.
pi_206070699
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 22 september 2022 @ 22:01:51 #106
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_206070835
Waarom horen we hier zo weinig over?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  donderdag 22 september 2022 @ 22:16:44 #107
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_206071094
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 22:01 schreef PzKpfw het volgende:
Waarom horen we hier zo weinig over?
Definieer 'weinig'. Jij weet, ik weet het. Er is een topic over en de nationale en internationale pers bericht er over.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_206071455
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2022 20:52 schreef Gehrman het volgende:
Vrouwen die hier nu nog met een hoofddoek rondlopen zouden zich best mogen schamen als je ziet wat er nu in Iran plaatsvindt.
Mannen die vrouwen vertellen wat ze wel of niet moeten dragen zijn degenen die zich moeten schamen in deze.
pi_206071644
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 20:50 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Ik heb aangegeven waarom de regering in bepaalde delen van de hoofdstad en wat gebieden in de Koerdische regio het internet heeft uitgeschakeld. Rust in die gebieden terugbrengen, voorkomen dat er gestookt wordt en dat daardoor nog meer doden vallen gaat boven het belang om jou/mij van informatie te voorzien. Wat ik erbij haal zijn geen stromannen, maar probeer zaken te relativeren en te nuanceren. We willen hier niet nog meer vluchtelingen en de daarmee gepaarde problemen erbij hebben.
Gaat het om ons belang om informatie te verkrijgen.

Of gaat het om hun belang om informatie naar buiten te kunnen brengen?
"Pools are perfect for holding water"
pi_206071737
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 22 september 2022 @ 22:51:40 #111
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206071760
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 22:33 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Mannen die vrouwen vertellen wat ze wel of niet moeten dragen zijn degenen die zich moeten schamen in deze.
Je hebt het nu over alle boze moslimvaders en -broers?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206073009
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2022 20:52 schreef Gehrman het volgende:
Vrouwen die hier nu nog met een hoofddoek rondlopen zouden zich best mogen schamen als je ziet wat er nu in Iran plaatsvindt.
Sorry? Je gaat dit ziekelijke gedrag bij andere vrouwen neerleggen en niet bij de mannelijke daders?
Het zou nl een keuze moeten zijn of je em nu wel of niet wil dragen. Dat is vrijheid maar die vrijheid is ontnomen door mannen met zieke denkbeelden. Geen enkele vrouw met een hoofddoek zou zich hiervoor moeten schamen. Doe normaal.
Go hard or go home
  vrijdag 23 september 2022 @ 08:43:47 #113
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_206073203
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2022 20:52 schreef Gehrman het volgende:
Vrouwen die hier nu nog met een hoofddoek rondlopen zouden zich best mogen schamen als je ziet wat er nu in Iran plaatsvindt.
Mee eens,alleen de vrouwen kunnen een eind maken aan de onderdrukking door mannen/islam door massaal in opstand te komen hiertegen. Ook vrouwen die de huidige gang van zaken wel prima vinden zouden solidair moeten zijn met de vrouwen die het niet prima vinden en daarom mishandeld worden.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Moderator vrijdag 23 september 2022 @ 09:07:01 #114
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_206073369
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 20:50 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Ik heb aangegeven waarom de regering in bepaalde delen van de hoofdstad en wat gebieden in de Koerdische regio het internet heeft uitgeschakeld. Rust in die gebieden terugbrengen, voorkomen dat er gestookt wordt en dat daardoor nog meer doden vallen gaat boven het belang om jou/mij van informatie te voorzien. Wat ik erbij haal zijn geen stromannen, maar probeer zaken te relativeren en te nuanceren. We willen hier niet nog meer vluchtelingen en de daarmee gepaarde problemen erbij hebben.
Alsof je alleen maar rust in een regio kan krijgen als er niemand meekijkt :R Niemand laten meekijken en mensen middelen ontnemen om te organiseren is onderdrukking, en als je dat als land al nodig hebt dan moet je eens even kijken of er wel draagvlak genoeg is voor je beleid.

En als er straks mensen zijn verdwenen is het zeker ook om de rust en orde te bewaren. :N
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 23 september 2022 @ 09:22:17 #115
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_206073481
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 08:43 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Mee eens,alleen de vrouwen kunnen een eind maken aan de onderdrukking door mannen/islam door massaal in opstand te komen hiertegen. Ook vrouwen die de huidige gang van zaken wel prima vinden zouden solidair moeten zijn met de vrouwen die het niet prima vinden en daarom mishandeld worden.
Vele van de vrouwen die nu hun hoofddoek verbranden doen dat natuurlijk uit solidariteit, los van hun eigen visie op de hoofddoek. Dat is natuurlijk wel wat anders dan dit aangrijpen als excuus om hier vrouwen op te leggen geen hoofddoek te dragen. In diezelfde lijn kan je dan ook wel vrouwen die rokken dragen gaan veroordelen, zogenaamd uit medeleven met een andere groep onderdrukte vrouwen.
pi_206073705
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 22:16 schreef livelink het volgende:

[..]
Definieer 'weinig'. Jij weet, ik weet het. Er is een topic over en de nationale en internationale pers bericht er over.
Het is wel op het NOS journaal, dus de frame van "het krijgt geen aandacht" klopt niet. Beetje calimero. Maar de ophef is er niet. Het is nogal karig, als je vergelijkt hoeveel aandacht andere demonstraties/rellen krijgen. De talkshows branden hun handen er niet aan, want de hoofddoek is in Nederland heilig verklaard.
  vrijdag 23 september 2022 @ 10:22:34 #117
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_206073981
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2022 09:22 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Vele van de vrouwen die nu hun hoofddoek verbranden doen dat natuurlijk uit solidariteit, los van hun eigen visie op de hoofddoek. Dat is natuurlijk wel wat anders dan dit aangrijpen als excuus om hier vrouwen op te leggen geen hoofddoek te dragen. In diezelfde lijn kan je dan ook wel vrouwen die rokken dragen gaan veroordelen, zogenaamd uit medeleven met een andere groep onderdrukte vrouwen.
Onzin. Ik leg niemand wat op. Ik zeg alleen dat het goed zou zijn om solidair te wezen. Het gedwongen bedekken van het hoofd is onderdrukking.
En je vergelijking met rokken is belachelijk.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 23 september 2022 @ 10:31:34 #118
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_206074058
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 10:22 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Onzin. Ik leg niemand wat op. Ik zeg alleen dat het goed zou zijn om solidair te wezen. Het gedwongen bedekken van het hoofd is onderdrukking.
En je vergelijking met rokken is belachelijk.
Je zegt 'mee eens' tegen iemand die vindt dat vrouwen in hoofddoeken zich hier moeten schamen. Ik reageer op jou omdat het punt dat jij vervolgens maakt in mijn optiek veel redelijker is dan het punt waarmee je zegt het eens te zijn.

De vergelijking met rokken is juist één van de meer logische: Namelijk een kledingstuk dat vrouwen zowel vanuit een religieuze norm (met harde hand) opgelegd is, als gedragen wordt door vrouwen die dat fijn vinden.
  vrijdag 23 september 2022 @ 10:57:04 #119
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_206074324
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2022 10:31 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Je zegt 'mee eens' tegen iemand die vindt dat vrouwen in hoofddoeken zich hier moeten schamen. Ik reageer op jou omdat het punt dat jij vervolgens maakt in mijn optiek veel redelijker is dan het punt waarmee je zegt het eens te zijn.

De vergelijking met rokken is juist één van de meer logische: Namelijk een kledingstuk dat vrouwen zowel vanuit een religieuze norm (met harde hand) opgelegd is, als gedragen wordt door vrouwen die dat fijn vinden.
Zeggen dat ze zich moeten schamen is iets anders dan dwang.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 23 september 2022 @ 10:58:55 #120
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206074347
De internet ban werkt in ieder geval goed want ik kan geen nieuwe beelden vinden van afgelopen nacht.

Nu zou Starlink wel handig zijn.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_206074639
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 september 2022 10:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
De internet ban werkt in ieder geval goed want ik kan geen nieuwe beelden vinden van afgelopen nacht.

Nu zou Starlink wel handig zijn.
Daar heb je toch schotels voor nodig.

Ik denk dat de Mullahs behoorlijk wat succes boeken met het neerslaan van deze protesten. Dat verklaart de afwezigheid van beelden ook. Dit is al de derde grote opstand in 5 jaar, zodra het internet werd afgesloten was het snel voorbij.
Incelfrikandel
pi_206074646
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 23 september 2022 @ 11:23:34 #123
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206074655
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2022 11:22 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Daar heb je toch schotels voor nodig.

Ik denk trouwens dat de Mullahs behoorlijk wat succes boeken met het neerslaan van deze protesten. Dit is al de derde grote opstand in 5 jaar, zodra het internet werd afgesloten was het snel voorbij.
Klopt, maar een schotel kan je nog verbergen ergens in een tuin oid. En dat geeft toch een opening naar de wereld dan, ookal is het er maar 1 in de stad.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_206074687
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 september 2022 11:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Klopt, maar een schotel kan je nog verbergen ergens in een tuin oid. En dat geeft toch een opening naar de wereld dan, ookal is het er maar 1 in de stad.
Eén schotel kan een hele stad voorzien? Lijkt me wel iets waar de VS(door sancties is het niet verkrijgbaar) naar moet gaan kijken, misschien dat soort schotels Iran binnen smokkelen.
Incelfrikandel
  vrijdag 23 september 2022 @ 11:28:50 #125
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206074704
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2022 11:26 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Eén schotel kan een hele stad voorzien? Lijkt me wel iets waar de VS(door sancties is het niet verkrijgbaar) naar moet gaan kijken, misschien dat soort schotels Iran binnen smokkelen.
Nee dat bedoel ik niet :p Ik bedoel dat een georganiseerde groep dan bepaald beeldmateriaal toch naar buiten kan brengen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_206075117
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 08:43 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Mee eens,alleen de vrouwen kunnen een eind maken aan de onderdrukking door mannen/islam door massaal in opstand te komen hiertegen. Ook vrouwen die de huidige gang van zaken wel prima vinden zouden solidair moeten zijn met de vrouwen die het niet prima vinden en daarom mishandeld worden.
Are you for real?
Dan snap je er echt geen kont van. Alleen de mannen kunnen dit stoppen want voor vrouwen zou het ALTIJD een keuze moeten kunnen zijn.
Go hard or go home
pi_206075379
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 september 2022 11:22 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Alle vrouwen moeten zich kapotschamen dat die man haar slaat.
Go hard or go home
  vrijdag 23 september 2022 @ 12:45:16 #128
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_206075546
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 september 2022 12:05 schreef Noek het volgende:

[..]
Are you for real?
Dan snap je er echt geen kont van. Alleen de mannen kunnen dit stoppen want voor vrouwen zou het ALTIJD een keuze moeten kunnen zijn.
Mannen gaan echt niet stoppen want hun bevalt dit prima, dus tenzij vrouwen eindelijk eens in opstand komen zal er weinig veranderen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 23 september 2022 @ 12:45:41 #129
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206075556
Doodse stilte hier bij feministen voor de Iraanse vrouwen die letterlijk vechten voor hun keuzevrijheid.
pi_206075774
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 08:14 schreef Noek het volgende:

[..]
Sorry? Je gaat dit ziekelijke gedrag bij andere vrouwen neerleggen en niet bij de mannelijke daders?
Het zou nl een keuze moeten zijn of je em nu wel of niet wil dragen. Dat is vrijheid maar die vrijheid is ontnomen door mannen met zieke denkbeelden. Geen enkele vrouw met een hoofddoek zou zich hiervoor moeten schamen. Doe normaal.
Als je denkt dat alleen mannen zulk soort denkbeelden hebben ben je nogal slecht op de hoogte. Dat opdringen gebeurt netzogoed door vrouwen dus zet even je feministische bril af. En het dragen van de hoofddoek, ook als is het vrijwillig, is nu gewoonweg dubieus aangezien je daarmee de radicale symboliek van onderdrukking uitdraagt en normaliseert.
pi_206076345
quote:
88s.gif Op vrijdag 23 september 2022 09:07 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Alsof je alleen maar rust in een regio kan krijgen als er niemand meekijkt :R Niemand laten meekijken en mensen middelen ontnemen om te organiseren is onderdrukking, en als je dat als land al nodig hebt dan moet je eens even kijken of er wel draagvlak genoeg is voor je beleid.

En als er straks mensen zijn verdwenen is het zeker ook om de rust en orde te bewaren. :N
Iran gaat de VS en Israël geen wapen (het internet) geven zodat ze kunnen stoken en organiseren en er meer chaos (en dus doden) in het land wordt veroorzaakt. Mensen die het nu prachtig vinden wat er gebeurt zijn dezelfde mensen die straks zitten te janken als er miljoenen vluchtelingen deze kant opkomen, want een beetje vooruit denken en lessen trekken uit voorgaande vergelijkbare situaties in die regio kunnen ze niet.
Er was zeker ook sprake van "onderdrukking" tijdens de talloze demonstraties in Nederland tegen de corona-maatregelen die gewelddadig uiteen geslagen werden. Iran bestaat niet uit tienduizenden of honderdduizenden mensen, maar uit meer dan 80 miljoen inwoners, waarvan de meerderheid nog steeds achter een theocratisch bestuur staat, dat kunnen wij misschien niet leuk vinden, maar dat is nu eenmaal hun keuze.
  Moderator vrijdag 23 september 2022 @ 14:12:44 #134
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_206076405
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 14:06 schreef Tobias19xx het volgende:
Er was zeker ook sprake van "onderdrukking" tijdens de talloze demonstraties in Nederland tegen de corona-maatregelen die gewelddadig uiteen geslagen werden.
Ohja dat is waar ook toen heeft onze regering ook gelijk het internet afgesloten om orde en rust te bewaren, was ik even vergeten.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_206076458
quote:
88s.gif Op vrijdag 23 september 2022 14:12 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Ohja dat is waar ook toen heeft onze regering ook gelijk het internet afgesloten om orde en rust te bewaren, was ik even vergeten.
To be fair: Nederland hoeft het internet niet af te sluiten, ze kunnen achter platforms aangaan en dwingen pagina's/groepen te sluiten. In het verleden zijn er ook een aantal Nederlandse alt-right platforms op Telegram enzo gesloten door intimidatie vanuit de politie.
pi_206076472
Hup naar deze Iraanse dames. Maar het is wel weer om te kotsen om te zien hoeveel mensen hier dit zien als een reden om hoofddoek-dragers in Nederland lastig te gaan vallen.
pi_206076493
quote:
88s.gif Op vrijdag 23 september 2022 14:12 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Ohja dat is waar ook toen heeft onze regering ook gelijk het internet afgesloten om orde en rust te bewaren, was ik even vergeten.
Wij zijn een stabiel en welvarend land en kennen geen grootmachten die ons vijandig gezind zijn.
  Moderator vrijdag 23 september 2022 @ 14:24:27 #138
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_206076501
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 14:23 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Wij zijn een stabiel en welvarend land en kennen geen grootmachten die ons vijandig gezind zijn.
Volgensmij noemde erdogan ons nog terroisten of fascisten oid en ik geloof ook dat putin zich wel eens erg vijandig naar ons heeft uitgelaten.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_206076504
quote:
88s.gif Op donderdag 22 september 2022 17:28 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
'stabiel iran' waar vrouwen vermoord worden als ze hun kleding niet recht hebben zitten :r

'stabiel iran' waar internet wordt uitgeschakeld zodat men niet kan delen wat er gebeurt :r
Ik begrijp zijn punt wel. Natuurlijk steun ik deze dames (en mannen die demonsteren) vanuit moreel opzicht. Maar het is wel 'spannend' wat een onstabiel Iran op geopolitiek vlak gaat betekenen. In het beste geval komt er een regime change, en is het alternatief een stuk democratischer. Maar het risico met regime changes, revoluties is dat het alternatief ook zomaar nog erger kan zijn.
  Moderator vrijdag 23 september 2022 @ 14:28:17 #140
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_206076527
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 14:24 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik begrijp zijn punt wel. Natuurlijk steun ik deze dames (en mannen die demonsteren) vanuit moreel opzicht. Maar het is wel 'spannend' wat een onstabiel Iran op geopolitiek vlak gaat betekenen. In het beste geval komt er een regime change, en is het alternatief een stuk democratischer. Maar het risico met regime changes, revoluties is dat het alternatief ook zomaar nog erger kan zijn.
Mee eens maar om dan vanuit onze luie stoel te zeggen misschien is het maar beter als het zo blijft als het was, misschien niet leuk voor de mensen daar maar dan hebben we er in ieder geval ook geen last van.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_206076547
quote:
88s.gif Op vrijdag 23 september 2022 14:28 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Mee eens maar om dan vanuit onze luie stoel te zeggen misschien is het maar beter als het zo blijft als het was, misschien niet leuk voor de mensen daar maar dan hebben we er in ieder geval ook geen last van.
Klopt. Dat is pervers. Maar vanuit Nederland bijna gaan cheerleaden voor deze demontranten is misschien wel eveneens pervers. Het is in beide situatie een kwestie van een grote broek aantrekken over iets, tja... wat weten we er nu echt van?
  vrijdag 23 september 2022 @ 15:25:11 #143
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_206077005
quote:
Iran is het enige land in het Midden Oosten waar een revolutie wel goed kan uitpakken.

De bevolking is gemiddeld gezien hoogopgeleid, en Iraniërs in Nederland staan bekend als erg ruimdenkend, geloof is echt een bijzaak voor de meeste, een Iraniër op mijn oude werk zei altijd tegen mij ''geloof houd mensen dom''. En daar ben ik 100% mee eens.
  vrijdag 23 september 2022 @ 15:28:34 #144
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_206077042
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 14:06 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Iran gaat de VS en Israël geen wapen (het internet) geven zodat ze kunnen stoken en organiseren en er meer chaos (en dus doden) in het land wordt veroorzaakt. Mensen die het nu prachtig vinden wat er gebeurt zijn dezelfde mensen die straks zitten te janken als er miljoenen vluchtelingen deze kant opkomen, want een beetje vooruit denken en lessen trekken uit voorgaande vergelijkbare situaties in die regio kunnen ze niet.
Er was zeker ook sprake van "onderdrukking" tijdens de talloze demonstraties in Nederland tegen de corona-maatregelen die gewelddadig uiteen geslagen werden. Iran bestaat niet uit tienduizenden of honderdduizenden mensen, maar uit meer dan 80 miljoen inwoners, waarvan de meerderheid nog steeds achter een theocratisch bestuur staat, dat kunnen wij misschien niet leuk vinden, maar dat is nu eenmaal hun keuze.
Bijna alle Iraanse vluchtelingen in Nederland zijn seculier, en een ander groot deel zijn bekeerlingen naar het christendom. Je kan deze mensen niet vergelijken met Arabieren uit Syrië of Irak.
  vrijdag 23 september 2022 @ 15:31:59 #145
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_206077075
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 10:57 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Zeggen dat ze zich moeten schamen is iets anders dan dwang.
Met opleggen doelde ik niet op dwang, maar ook een morele plicht. Als solidariteit ontegenzeggelijk zou moeten leiden tot het afdoen van de eigen hoofddoek dan vermoed ik dat solidariteit slechts een dekmantel is voor al bestaande negativiteit jegens hoofddoekdragers.
  vrijdag 23 september 2022 @ 15:43:01 #146
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_206077169
Iraanse vrouw lapt de regels aan haar hoofddoek (pun)
Krijgt van popo te horen dat ze zich moet gedragen
doet dat niet
Krijgt straf

Iraanse landverraders: she didt do nuffin

even gauw oprotten met dit non-nieuws wat verdacht veel op CIA invloeden lijkt
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  vrijdag 23 september 2022 @ 15:45:47 #147
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_206077204
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 15:43 schreef corehype het volgende:
Iraanse vrouw lapt de regels aan haar hoofddoek (pun)
Krijgt van popo te horen dat ze zich moet gedragen
doet dat niet
Krijgt straf

Iraanse landverraders: she didt do nuffin

even gauw oprotten met dit non-nieuws wat verdacht veel op CIA invloeden lijkt
Ook in Iran bestaan er rechters en ook in Iran staat geen doodstraf op het verkeerd dragen van je hoofddoek.
  vrijdag 23 september 2022 @ 15:47:57 #148
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_206077224
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2022 15:45 schreef PiyeReloaded het volgende:

Ook in Iran bestaan er rechters en ook in Iran staat geen doodstraf op het verkeerd dragen van je hoofddoek.
Daarom lijkt dit verhaal verdacht veel op negers die worden neergeschoten in amerika wat vaak de aanlediing van hun eigen gedrag is.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_206077360
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 15:43 schreef corehype het volgende:
Iraanse vrouw lapt de regels aan haar hoofddoek (pun)
Krijgt van popo te horen dat ze zich moet gedragen
doet dat niet
Krijgt straf

Iraanse landverraders: she didt do nuffin

even gauw oprotten met dit non-nieuws wat verdacht veel op CIA invloeden lijkt
koekoek.
pi_206077510
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 13:06 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Als je denkt dat alleen mannen zulk soort denkbeelden hebben ben je nogal slecht op de hoogte. Dat opdringen gebeurt netzogoed door vrouwen dus zet even je feministische bril af. En het dragen van de hoofddoek, ook als is het vrijwillig, is nu gewoonweg dubieus aangezien je daarmee de radicale symboliek van onderdrukking uitdraagt en normaliseert.
Idd, ook genoeg vrouwen bij de hoofddoekpolitie.

twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')