Gebaseerd op OP. Maar lees het zoals je wenst.quote:Op dinsdag 20 september 2022 16:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Weer een typisch vooroordeel van iemand die nooit in Iran geweest is.
Da's goed te lezen. Dat gezegd hebbende is dat een westerse mening mijnerzijds. Ik kan idd weinig zeggen over de cultuur. Maar je hoort af en toe verhalen die niet mals zijn.quote:Dat valt dan weer reuze mee in Iran. Toen ik daar op vakantie was een paar jaar terug heb ik maar 2 vrouwen met complete gezichtsbedekking gezien. Verder best veel vrouwen alleen op stap zonder man.
Het klinkt een beetje alsof jij ook meerdere malen net iets te hard op je hoofd bent geslagen.quote:Op zaterdag 17 september 2022 20:37 schreef YoungDriller het volgende:
Haar OP is geformuleerd in een mannen-hatend sausje.
Ik heb er op reis iets meer compleet bedekt gezien maar dat waren vaak immigranten uit Pakistan of Afghanistan in het oosten van Iran.quote:Op dinsdag 20 september 2022 16:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Weer een typisch vooroordeel van iemand die nooit in Iran geweest is.
Dat valt dan weer reuze mee in Iran. Toen ik daar op vakantie was een paar jaar terug heb ik maar 2 vrouwen met complete gezichtsbedekking gezien. Verder best veel vrouwen alleen op stap zonder man.
Precies, daardoor ben ik ook altijd zo ontzettend kwaad als ik in de winkelstraat iemand met een hoofddoek zie lopen, in Iran strijden ze tegen deze onderdrukking, en veel Marokkaanse 2'e generatie meiden dragen er een bewust.. Terwijl ze hier in Nederland alle vrijheden hebben van de wereld.quote:Op dinsdag 20 september 2022 15:41 schreef Celestien het volgende:
Tragisch, zoiets.
Als vrouw mag je eigenlijk niet gezien worden
Doe normaal, achterlijke gladiool. Het gaat om een hoofddoek, godverdomme.quote:Op dinsdag 20 september 2022 14:05 schreef corehype het volgende:
Laat mij denken aan die negers in amerika die niet luisteren naar de popo en dan roepen ' he diddnt du nuffin '
Bijna alle niqab/boerka dragers in de UK komen ook uit Pakistan..quote:Op dinsdag 20 september 2022 16:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik heb er op reis iets meer compleet bedekt gezien maar dat waren vaak immigranten uit Pakistan of Afghanistan in het oosten van Iran.
Immigranten of vluchtelingen daar. Iran met 780.000 geregistreerde en 2.3 miljoen illegale gevluchte Afghanen.quote:Op dinsdag 20 september 2022 16:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik heb er op reis iets meer compleet bedekt gezien maar dat waren vaak immigranten uit Pakistan of Afghanistan in het oosten van Iran.
Nee, dat is niet de reden waarom jij kwaad wordt, jij hebt daddy/identiteit isseus die je agressief afreageert op allochtonen die niks verkeerd doen (zie je eigen posthistorie). Een vrouw die een stuk textiel (welke dat ook is) bewust en uit eigen wil draagt is niet hetzelfde als een vrouw die dat opgelegd wordt. Met hierbij de kanttekening dat wij (vrouwen als mannen) allemaal kleding 'moeten' dragen.quote:Op dinsdag 20 september 2022 16:19 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Precies, daardoor ben ik ook altijd zo ontzettend kwaad als ik in de winkelstraat iemand met een hoofddoek zie lopen, in Iran strijden ze tegen deze onderdrukking, en veel Marokkaanse 2'e generatie meiden dragen er een bewust.. Terwijl ze hier in Nederland alle vrijheden hebben van de wereld.
Wissel die lui maar in tegen een paar moderne Iraanse meiden... Die ons land wel waarderen.
Bewust en eigen wil als je vanaf je geboorte gendoctrineerd wordt door imams is een contradictie.quote:Op dinsdag 20 september 2022 16:39 schreef Tobias19xx het volgende:
[. Een vrouw die een stuk textiel (welke dat ook is) bewust en uit eigen wil draagt is niet hetzelfde als een vrouw die dat opgelegd wordt.
Houd je bek nerdquote:Op dinsdag 20 september 2022 14:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wanneer rot jij dan op uit NL aangezien jou conservatieve bijdragen op dit forum niet overeenkomen met de liberale progressieve attitude die in nl heerst.
Onderdrukking van vrouwen door deze te verplichten een hoofddoek te dragen is natuurlijk een achterhaald conservatief concept en dat snapt de jeugd in Iran ook.
En jij ook bek houden nerdquote:Op dinsdag 20 september 2022 16:19 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Doe normaal, achterlijke gladiool. Het gaat om een hoofddoek, godverdomme.
Fixed.quote:
Ja goed punt maar een random twitteraar die suggereert dat alle Westerse media en linkse stemmers vanuit een soort georganiseerd platform werken gaan we natuurlijk niks mee doen.quote:Op dinsdag 20 september 2022 17:24 schreef Enchanter het volgende:
[ twitter ]
Hij heeft wel een punt.
Wij zijn net zo gendoctrineerd door onze ouders/samenleving om ons te kleden (op een bepaalde manier). Afrikanen of Zuid-Amerikanen die bijv. naakt rondlopen met alleen een peniskoker om zijn net zo opgevoed/gendoctrineerd. Maar ik denk dat ze intelligent genoeg zijn om te beseffen dat omdat wij ons hier wel aankleden niks met onderdrukking te maken heeft. Dat besef (of relativering) missen sommigen hier blijkbaar wel.quote:Op dinsdag 20 september 2022 16:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Bewust en eigen wil als je vanaf je geboorte gendoctrineerd wordt door imams is een contradictie.
Uit een onderzoek die in 2013 door Pew Research Center is uitgevoerd blijkt dat 83% van de Iranirs achter de sharia wetgeving staat en 85% vindt dat religieuze figuren invloed op politiek moeten hebben.quote:Op dinsdag 20 september 2022 17:03 schreef Gehrman het volgende:
Kwestie van tijd voordat daar het islamofascistische regime implodeert. De meerderheid van de Iranirs zit niet meer te wachten op die achterlijke middeleeuwse regels.
Wat heeft dit te maken met ons land waarderen? Die moderne Iraanse meiden hebben genoeg culturele achtergrond van zichzelf om trots op te zijn. Wellicht zullen ze een aantal van onze vrijheden graag toegepast zien in hun eigen land, zoals het van oudsher was, maar voor de rest is het echt niet zo dat het relevant is of ze ons land wel of niet waarderen.quote:Op dinsdag 20 september 2022 16:19 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Precies, daardoor ben ik ook altijd zo ontzettend kwaad als ik in de winkelstraat iemand met een hoofddoek zie lopen, in Iran strijden ze tegen deze onderdrukking, en veel Marokkaanse 2'e generatie meiden dragen er een bewust.. Terwijl ze hier in Nederland alle vrijheden hebben van de wereld.
Wissel die lui maar in tegen een paar moderne Iraanse meiden... Die ons land wel waarderen.
weer lekker selectief met data omgaan zo kennen we gelovigen.quote:Op dinsdag 20 september 2022 17:43 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Uit een onderzoek die in 2013 door Pew Research Center is uitgevoerd blijkt dat 83% van de Iranirs achter de sharia wetgeving staat en 85% vindt dat religieuze figuren invloed op politiek moeten hebben.
In Istanboel (of heel Turkije) is dat niet anders. De niqab/burka dragers zijn allemaal migranten afkomstig uit Irak, Syrie, Afghanistan of Pakistan.quote:Op dinsdag 20 september 2022 16:21 schreef BMW1993 het volgende:
[..]
Bijna alle niqab/boerka dragers in de UK komen ook uit Pakistan..
Dat schijnt een ouderwets landje te zijn.
Dit hoor ik ook van mijn Iraanse collega's die recent naar Nederland zijn gekomen.quote:Op dinsdag 20 september 2022 18:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
weer lekker selectief met data omgaan zo kennen we gelovigen.
just four-in-ten Iranians said religious figures should have a large influence,
Dus 60% vind dat religie veel minder zich met de politiek moet bemoeien.
Hou even op met je assumpties en lees wat beter wat er staat.quote:Op dinsdag 20 september 2022 18:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
weer lekker selectief met data omgaan zo kennen we gelovigen.
just four-in-ten Iranians said religious figures should have a large influence,
Dus 60% vind dat religie veel minder zich met de politiek moet bemoeien.
Dit kon je zelfs eenvoudig opmaken uit het cirkeldiagram:quote:1 Most Iranians believe religious figures have a role to play in government, but they’re divided on just how big that role should be.
Wie vind je dan achterlijk? Slachtoffer? Daders? Beide?quote:Op dinsdag 20 september 2022 17:30 schreef Mubassie het volgende:
Bewijst maar eens temeer dat de Islam gewoon een achterlijk geloof is.
Of zeg ik weer iets geks?
Het enige punt dat hij hier bewijst is hoe rechtse boosmannetjes geen fuck geven om dit soort dames anders dan als gereedschap om een matig argument te construeren. 'Hurrrdurrr, linksch geeft hier niet om!quote:Op dinsdag 20 september 2022 17:24 schreef Enchanter het volgende:
[ twitter ]
Hij heeft wel een punt.
Valt wel mee, geen grootschalige protesten overal zoals jaren geleden. Ging hier harder aan toe tijdens de corona demonstraties.quote:
Het is een agent, op het einde zie je dat anderen hem te hulp schieten, maar daar eindigt het filmpje dan ook.quote:Op dinsdag 20 september 2022 23:17 schreef Perrin het volgende:
Ordetroepen die onder de voet worden gelopen?
[ twitter ]
Mja, ik vind het net zoiets als vragen waarom mensen hier niet tegen het regime in China demonstreerden als ze het toch zo oneens waren met het QR-codebeleid van de Nederlandse regering.quote:Op dinsdag 20 september 2022 17:32 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ja goed punt maar een random twitteraar die suggereert dat alle Westerse media en linkse stemmers vanuit een soort georganiseerd platform werken gaan we natuurlijk niks mee doen.
Het lijkt me vrij logisch waarom we in het Westen minder aanslaan op een vrouw in Iran, omdat we nou eenmaal niet echt heel erg begaan zijn met moslims en mensen die in het Midden-Oosten wonen, en wat meer politiek correct zijn tegenover zwarten (al dan niet boefjes) in het Westen die slachtoffer worden van excessief politiegeweld.
Mag dan wel hypocriet zijn, maar er is hopelijk toch niemand die denkt dat de mensheid niet hypocriet kan zijn.
Onterechte klant en daarmee volledig on-ontvankelijk verklaard.quote:Op zaterdag 17 september 2022 20:18 schreef RealistAtheist het volgende:
Voorspelbare reactie van de achterlijkste user van heel Fok!
Als antwoord op die eerste tweet. Nee, dank je. We hebben hulp nodig!!! Westen grijpt in...wat doen jullie hier waarom vallen jullie ons land aan!!!! Dit riedeltje hebben we nou al 1000 keer gezien/gehoord. Ik ben helemaal voor meer vrijheid hoor. Maar je kan het nooit goed doen. Laat ze het lekker van binnenuit escaleren en oplossen. Als er maar genoeg burgers voor een verandering zijn werpen ze vanzelf het regime omver.quote:Op woensdag 21 september 2022 21:41 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Inmiddels heeft Iran het internet afgesloten.
[ twitter ]
[ twitter ]
De laatste keer dat Iran het internet afsloot bij protesten vielen er bij het neerslaan 300+ doden.
Steun kan veel meer omvatten dan ingrijpen. Ik vind de internationale gemeenschap behoorlijk stil bijvoorbeeld. Laten we daar eens mee beginnen.quote:Op woensdag 21 september 2022 23:14 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Als antwoord op die eerste tweet. Nee, dank je. We hebben hulp nodig!!! Westen grijpt in...wat doen jullie hier waarom vallen jullie ons land aan!!!! Dit riedeltje hebben we nou al 1000 keer gezien/gehoord. Ik ben helemaal voor meer vrijheid hoor. Maar je kan het nooit goed doen. Laat ze het lekker van binnenuit escaleren en oplossen. Als er maar genoeg burgers voor een verandering zijn werpen ze vanzelf het regime omver.
En waarom is dat slecht? Geef mij liever een stabiel Iran, dan een onstabiel Iran waar miljoenen vluchtelingen (niet alleen Iranirs, maar ook Afghanen en anderen die daar als vluchteling zitten) massaal deze kant op komen. Degenen die dit lopen toe te juichen hier zijn vaak degenen die zitten te janken als mensen hierheen vluchten.quote:Op donderdag 22 september 2022 16:23 schreef Bosbeetle het volgende:
Schijnbaar ligt nu het internet in iran eruit...
'stabiel iran' waar vrouwen vermoord worden als ze hun kleding niet recht hebben zittenquote:Op donderdag 22 september 2022 17:17 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
En waarom is dat slecht? Geef mij liever een stabiel Iran, dan een onstabiel Iran waar miljoenen vluchtelingen (niet alleen Iranirs, maar ook Afghanen en anderen die daar als vluchteling zitten) massaal deze kant op komen. Degenen die dit lopen toe te juichen hier zijn vaak degenen die zitten te janken als mensen hierheen vluchten.
Prachtige beelden. Zit al z'n tweets te bekijken.quote:
Je gaat helemaal niet in op het punt, maar draait eromheen en bent aan het overdrijven.quote:Op donderdag 22 september 2022 17:28 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
'stabiel iran' waar vrouwen vermoord worden als ze hun kleding niet recht hebben zitten
'stabiel iran' waar internet wordt uitgeschakeld zodat men niet kan delen wat er gebeurt
Whah, een pre-islamitische staat Iran (een modern Iran) zou juist voor veel meer stabiliteit kunnen zorgen in die regio, inclusief het opvangen van vluchtelingen in die omgeving.quote:Op donderdag 22 september 2022 17:54 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Je gaat helemaal niet in op het punt, maar draait eromheen en bent aan het overdrijven.
Politiegeweld (waarbij ook doden vallen) komt overal wereldwijd voor, van de VS tot aan Nederland.![]()
Moet daarom Nederland in de fik en chaos hier uitbreken? Hebben de wappies gelijk als ze tijdens demonstraties alles slopen? Iran schakelt terecht internet uit zodat de chaos in het land niet groter wordt, en buitenlandse mogendheden (VS, Isral, EU) die Iran vijandig gezind zijn niet kunnen stoken via sociale media platformen.
Waarom denk je dat het regime van de sjah met veel steun vanuit de bevolking omvergeworpen is?quote:Op donderdag 22 september 2022 18:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Whah, een pre-islamitische staat Iran (een modern Iran) zou juist voor veel meer stabiliteit kunnen zorgen in die regio, inclusief het opvangen van vluchtelingen in die omgeving.
Ze waren het oude regime zat?quote:Op donderdag 22 september 2022 18:38 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Waarom denk je dat het regime van de sjah met veel steun vanuit de bevolking omvergeworpen is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |