abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 22 september 2022 @ 19:06:15 #101
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_206067726
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 17:54 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Je gaat helemaal niet in op het punt, maar draait eromheen en bent aan het overdrijven.

Politiegeweld (waarbij ook doden vallen) komt overal wereldwijd voor, van de VS tot aan Nederland. :r
Moet daarom Nederland in de fik en chaos hier uitbreken? Hebben de wappies gelijk als ze tijdens demonstraties alles slopen? Iran schakelt terecht internet uit zodat de chaos in het land niet groter wordt, en buitenlandse mogendheden (VS, Israël, EU) die Iran vijandig gezind zijn niet kunnen stoken via sociale media platformen.
Ik draai nergens omheen, ik vind het belemmeren van openbare informatie voorziening die het internet heeft mogelijk gemaakt in elk land onwenselijk. Jij haalt er stromannen bij waar ik het in mijn reactie helemaal niet over gehad heb.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_206068133
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_206069525
quote:
88s.gif Op donderdag 22 september 2022 19:06 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Ik draai nergens omheen, ik vind het belemmeren van openbare informatie voorziening die het internet heeft mogelijk gemaakt in elk land onwenselijk. Jij haalt er stromannen bij waar ik het in mijn reactie helemaal niet over gehad heb.
Ik heb aangegeven waarom de regering in bepaalde delen van de hoofdstad en wat gebieden in de Koerdische regio het internet heeft uitgeschakeld. Rust in die gebieden terugbrengen, voorkomen dat er gestookt wordt en dat daardoor nog meer doden vallen gaat boven het belang om jou/mij van informatie te voorzien. Wat ik erbij haal zijn geen stromannen, maar probeer zaken te relativeren en te nuanceren. We willen hier niet nog meer vluchtelingen en de daarmee gepaarde problemen erbij hebben.
pi_206069602
Vrouwen die hier nu nog met een hoofddoek rondlopen zouden zich best mogen schamen als je ziet wat er nu in Iran plaatsvindt.
pi_206070699
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 22 september 2022 @ 22:01:51 #106
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_206070835
Waarom horen we hier zo weinig over?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  donderdag 22 september 2022 @ 22:16:44 #107
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_206071094
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 22:01 schreef PzKpfw het volgende:
Waarom horen we hier zo weinig over?
Definieer 'weinig'. Jij weet, ik weet het. Er is een topic over en de nationale en internationale pers bericht er over.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_206071455
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2022 20:52 schreef Gehrman het volgende:
Vrouwen die hier nu nog met een hoofddoek rondlopen zouden zich best mogen schamen als je ziet wat er nu in Iran plaatsvindt.
Mannen die vrouwen vertellen wat ze wel of niet moeten dragen zijn degenen die zich moeten schamen in deze.
pi_206071644
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 20:50 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Ik heb aangegeven waarom de regering in bepaalde delen van de hoofdstad en wat gebieden in de Koerdische regio het internet heeft uitgeschakeld. Rust in die gebieden terugbrengen, voorkomen dat er gestookt wordt en dat daardoor nog meer doden vallen gaat boven het belang om jou/mij van informatie te voorzien. Wat ik erbij haal zijn geen stromannen, maar probeer zaken te relativeren en te nuanceren. We willen hier niet nog meer vluchtelingen en de daarmee gepaarde problemen erbij hebben.
Gaat het om ons belang om informatie te verkrijgen.

Of gaat het om hun belang om informatie naar buiten te kunnen brengen?
"Pools are perfect for holding water"
pi_206071737
  donderdag 22 september 2022 @ 22:51:40 #111
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206071760
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 22:33 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Mannen die vrouwen vertellen wat ze wel of niet moeten dragen zijn degenen die zich moeten schamen in deze.
Je hebt het nu over alle boze moslimvaders en -broers?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206073009
quote:
Sorry? Je gaat dit ziekelijke gedrag bij andere vrouwen neerleggen en niet bij de mannelijke daders?
Het zou nl een keuze moeten zijn of je em nu wel of niet wil dragen. Dat is vrijheid maar die vrijheid is ontnomen door mannen met zieke denkbeelden. Geen enkele vrouw met een hoofddoek zou zich hiervoor moeten schamen. Doe normaal.
Go hard or go home
  vrijdag 23 september 2022 @ 08:43:47 #113
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_206073203
quote:
Mee eens,alleen de vrouwen kunnen een eind maken aan de onderdrukking door mannen/islam door massaal in opstand te komen hiertegen. Ook vrouwen die de huidige gang van zaken wel prima vinden zouden solidair moeten zijn met de vrouwen die het niet prima vinden en daarom mishandeld worden.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Moderator vrijdag 23 september 2022 @ 09:07:01 #114
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_206073369
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 20:50 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Alsof je alleen maar rust in een regio kan krijgen als er niemand meekijkt :R Niemand laten meekijken en mensen middelen ontnemen om te organiseren is onderdrukking, en als je dat als land al nodig hebt dan moet je eens even kijken of er wel draagvlak genoeg is voor je beleid.

En als er straks mensen zijn verdwenen is het zeker ook om de rust en orde te bewaren. :N
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 23 september 2022 @ 09:22:17 #115
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_206073481
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 08:43 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Mee eens,alleen de vrouwen kunnen een eind maken aan de onderdrukking door mannen/islam door massaal in opstand te komen hiertegen. Ook vrouwen die de huidige gang van zaken wel prima vinden zouden solidair moeten zijn met de vrouwen die het niet prima vinden en daarom mishandeld worden.
Vele van de vrouwen die nu hun hoofddoek verbranden doen dat natuurlijk uit solidariteit, los van hun eigen visie op de hoofddoek. Dat is natuurlijk wel wat anders dan dit aangrijpen als excuus om hier vrouwen op te leggen geen hoofddoek te dragen. In diezelfde lijn kan je dan ook wel vrouwen die rokken dragen gaan veroordelen, zogenaamd uit medeleven met een andere groep onderdrukte vrouwen.
pi_206073705
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 22:16 schreef livelink het volgende:

[..]
Definieer 'weinig'. Jij weet, ik weet het. Er is een topic over en de nationale en internationale pers bericht er over.
Het is wel op het NOS journaal, dus de frame van "het krijgt geen aandacht" klopt niet. Beetje calimero. Maar de ophef is er niet. Het is nogal karig, als je vergelijkt hoeveel aandacht andere demonstraties/rellen krijgen. De talkshows branden hun handen er niet aan, want de hoofddoek is in Nederland heilig verklaard.
  vrijdag 23 september 2022 @ 10:22:34 #117
78780 deedeetee
pi_206073981
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2022 09:22 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Vele van de vrouwen die nu hun hoofddoek verbranden doen dat natuurlijk uit solidariteit, los van hun eigen visie op de hoofddoek. Dat is natuurlijk wel wat anders dan dit aangrijpen als excuus om hier vrouwen op te leggen geen hoofddoek te dragen. In diezelfde lijn kan je dan ook wel vrouwen die rokken dragen gaan veroordelen, zogenaamd uit medeleven met een andere groep onderdrukte vrouwen.
Onzin. Ik leg niemand wat op. Ik zeg alleen dat het goed zou zijn om solidair te wezen. Het gedwongen bedekken van het hoofd is onderdrukking.
En je vergelijking met rokken is belachelijk.
  vrijdag 23 september 2022 @ 10:31:34 #118
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_206074058
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 10:22 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Onzin. Ik leg niemand wat op. Ik zeg alleen dat het goed zou zijn om solidair te wezen. Het gedwongen bedekken van het hoofd is onderdrukking.
En je vergelijking met rokken is belachelijk.
Je zegt 'mee eens' tegen iemand die vindt dat vrouwen in hoofddoeken zich hier moeten schamen. Ik reageer op jou omdat het punt dat jij vervolgens maakt in mijn optiek veel redelijker is dan het punt waarmee je zegt het eens te zijn.

De vergelijking met rokken is juist één van de meer logische: Namelijk een kledingstuk dat vrouwen zowel vanuit een religieuze norm (met harde hand) opgelegd is, als gedragen wordt door vrouwen die dat fijn vinden.
  vrijdag 23 september 2022 @ 10:57:04 #119
78780 deedeetee
pi_206074324
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2022 10:31 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Je zegt 'mee eens' tegen iemand die vindt dat vrouwen in hoofddoeken zich hier moeten schamen. Ik reageer op jou omdat het punt dat jij vervolgens maakt in mijn optiek veel redelijker is dan het punt waarmee je zegt het eens te zijn.

De vergelijking met rokken is juist één van de meer logische: Namelijk een kledingstuk dat vrouwen zowel vanuit een religieuze norm (met harde hand) opgelegd is, als gedragen wordt door vrouwen die dat fijn vinden.
Zeggen dat ze zich moeten schamen is iets anders dan dwang.
  vrijdag 23 september 2022 @ 10:58:55 #120
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206074347
De internet ban werkt in ieder geval goed want ik kan geen nieuwe beelden vinden van afgelopen nacht.

Nu zou Starlink wel handig zijn.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_206074639
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 september 2022 10:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
De internet ban werkt in ieder geval goed want ik kan geen nieuwe beelden vinden van afgelopen nacht.

Nu zou Starlink wel handig zijn.
Daar heb je toch schotels voor nodig.

Ik denk dat de Mullahs behoorlijk wat succes boeken met het neerslaan van deze protesten. Dat verklaart de afwezigheid van beelden ook. Dit is al de derde grote opstand in 5 jaar, zodra het internet werd afgesloten was het snel voorbij.
Incelfrikandel
pi_206074646
twitter
  vrijdag 23 september 2022 @ 11:23:34 #123
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206074655
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2022 11:22 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Daar heb je toch schotels voor nodig.

Ik denk trouwens dat de Mullahs behoorlijk wat succes boeken met het neerslaan van deze protesten. Dit is al de derde grote opstand in 5 jaar, zodra het internet werd afgesloten was het snel voorbij.
Klopt, maar een schotel kan je nog verbergen ergens in een tuin oid. En dat geeft toch een opening naar de wereld dan, ookal is het er maar 1 in de stad.
pi_206074687
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 september 2022 11:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Klopt, maar een schotel kan je nog verbergen ergens in een tuin oid. En dat geeft toch een opening naar de wereld dan, ookal is het er maar 1 in de stad.
Eén schotel kan een hele stad voorzien? Lijkt me wel iets waar de VS(door sancties is het niet verkrijgbaar) naar moet gaan kijken, misschien dat soort schotels Iran binnen smokkelen.
Incelfrikandel
  vrijdag 23 september 2022 @ 11:28:50 #125
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206074704
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2022 11:26 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Eén schotel kan een hele stad voorzien? Lijkt me wel iets waar de VS(door sancties is het niet verkrijgbaar) naar moet gaan kijken, misschien dat soort schotels Iran binnen smokkelen.
Nee dat bedoel ik niet :p Ik bedoel dat een georganiseerde groep dan bepaald beeldmateriaal toch naar buiten kan brengen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')