abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 12 september 2022 @ 16:58:50 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205949238
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205949246
Het Oekranse leger is nu ook actief in Donetsk.

twitter
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 12 september 2022 @ 17:08:33 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205949370
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205949443
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_205949457
De grens over ….😳
twitter
pi_205949493
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 17:16 schreef AnneX het volgende:
De grens over ….😳
[ twitter ]
Oh, Rusland valt ook doelen aan in Oekrane, dan moet je ook maar incasseren.
  Overall beste user 2022 maandag 12 september 2022 @ 17:22:25 #7
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205949525
Aardig artikel. Het toont de vredelievendheid van de Russen mooi aan. Die gooien hun wapens weg, trekken burgerkleding aan en verlaten het oorlogsgebied.


twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_205949528
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 17:16 schreef AnneX het volgende:
De grens over ….😳
[ twitter ]
Speciale operatie.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 12 september 2022 @ 17:25:13 #9
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205949559
quote:
84s.gif Op maandag 12 september 2022 17:08 schreef Starhopper het volgende:
[ [url=https://twitter.com/Blue_Sauron/status/1569329237735403523[/url] ]
Jeezus wat is die cameraman nutteloos... |:(
0:03 hij schiet terwijl er overduidelijk geen target is
1:05 hij schiet op de verongelukte auto terwijl de andere soldaten die veel dichterbijer zijn al gestopt zijn met schieten

Hij zit het hele filmpje te schreeuwen terwijl z'n teamgenoten zijn onnodige geblaat negeren.

twitter


[ Bericht 1% gewijzigd door slashdotter3 op 12-09-2022 17:34:29 ]
  maandag 12 september 2022 @ 17:27:45 #10
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205949587
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 17:22 schreef Ulx het volgende:
Aardig artikel. Het toont de vredelievendheid van de Russen mooi aan. Die gooien hun wapens weg, trekken burgerkleding aan en verlaten het oorlogsgebied.

[ twitter ]
quote:
with troops struggling to recover the mountains of Russian ammunition and armoured vehicles left behind.
Klinkt goed, ze hebben zoveel voertuigen en wapens buitgemaakt dat ze niet weten wat ze ermee aan moeten

De Westerse wapenfabrikanten moeten oppassen dat ze niet teveel wapens maken die Ukraine niet meer nodig heeft. Ukraine komt nu om in de wapens dankzij al het spul dat Rusland heeft achtergelaten.
pi_205949619
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 17:22 schreef Ulx het volgende:
Aardig artikel. Het toont de vredelievendheid van de Russen mooi aan. Die gooien hun wapens weg, trekken burgerkleding aan en verlaten het oorlogsgebied.


[ twitter ]
Die foto, daar hoort eigenlijk een David Attenborough commentaar bij :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_205949637
twitter

twitter

twitter

twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205949644
Fok.

De R zit weeR in de maand.
Het KRuidvat ligt alweeR vol met pepeRnoten en andeRe cadeaus.
Allemaal vanwege die veRdRaaide Snieklaas.

Tussen de Rotzooi vond ik ook nog deze afgepRijsde Russische tRoep.

Een lekkeRe natte doos.
Inpakken en wegwezen.

:9~

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik doe het ff rustig aan.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 12 september 2022 @ 17:35:13 #14
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205949651
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 17:16 schreef AnneX het volgende:
De grens over ….😳
[ twitter ]
Prima toch! Ook daar zijn militaire doelen niet veilig _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205949659
Russische staatsmedia roept op om militaire officieren die verantwoordelijk zijn voor de verlies in Oekrane gexectueerd moeten worden.

https://africa.businessin(...)retreat-from/86djzn8
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 12 september 2022 @ 17:44:13 #16
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205949732
twitter


Rusland in de fik _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205949740
Stel je voor dat over een paar maanden Oekrane de Krim en pre 24-2 terug heeft en zich gaan bewegen richting Rostov en Wit Rusland :o
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  Overall beste user 2022 maandag 12 september 2022 @ 17:44:58 #18
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205949741
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 17:36 schreef Ukraineforlife het volgende:
Russische staatsmedia roept op om militaire officieren die verantwoordelijk zijn voor de verlies in Oekrane gexectueerd moeten worden.

https://africa.businessin(...)retreat-from/86djzn8
Russische officieren doden doen de Oekraners al maanden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_205949742
POV explosie bij el. centrale Kharkiv :o
https://www.reddit.com/r/(...)t_the_kharkiv_chpp5/
pi_205949756
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205949845
twitter
pi_205949846
quote:
Ik zag die tv-discussie en een naar gevoel beving me. Ik vrees voor de paar verstandige mensen daar.
Het zou me niets verbazen wanneer Poetin en zijn extremistisch-nationalistische haviken ("we gaan door met deze oorlog tot we Oekrane verslagen hebben, tot het Nazi-bewind aldaar definitief is verjaagd, we gaan ermee door tot het bittere eind") al druk bezig zijn met het opstellen van lijsten.

Straks krijgen we een vergelijkbare shitzooi als in Berlijn, april 1945, toen honderden mensen (wellicht nog meer) nog werden geliquideerd omdat ze 'bolsjewieken' waren, luttele dagen voordat Nazi-Duitsland zich moest overgeven.
Ik verwacht, met een mogelijk (gezichts)verlies voor ogen, weinig bescheidenheid van Vladimir & co.

Wat een vervloekte hufter is het toch, die Poetin.
Iemand die zijn carrire maakte in de KGB, een meedogenloze club ten tijde van de USSR.
En vond dat zijn kleine landje niet groot genoeg was.
Dat-ie toch gauw van de Koutafia-toren gegooid mag worden.
Met z'n hele team van oorlogszuchtige kontlikkers erbij.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_205949861
Gaat er hard aan toe op het slagveld, vandaag nogal wat cargo 200/300 + pow's op Reddit.
Een paar linkjes (sommige beelden kunnen schokkend zijn, klikken op eigen risico):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_205949931
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 17:56 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik zag die tv-discussie en een naar gevoel beving me. Ik vrees voor de paar verstandige mensen daar.
Het zou me niets verbazen wanneer Poetin en zijn extremistisch-nationalistische haviken ("we gaan door met deze oorlog tot we Oekrane verslagen hebben, tot het Nazi-bewind aldaar definitief is verjaagd, we gaan ermee door tot het bittere eind") al druk bezig zijn met het opstellen van lijsten.

Die man speelt gewoon de rol die hij hoort te spelen. Bij die talkshows zitten altijd een paar kritische geluiden om zogenaamd evenwichtig te lijken en zodat de andere gasten iets hebben om op in te hakken.
pi_205949981
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 17:56 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik zag die tv-discussie en een naar gevoel beving me. Ik vrees voor de paar verstandige mensen daar.
Het zou me niets verbazen wanneer Poetin en zijn extremistisch-nationalistische haviken ("we gaan door met deze oorlog tot we Oekrane verslagen hebben, tot het Nazi-bewind aldaar definitief is verjaagd, we gaan ermee door tot het bittere eind") al druk bezig zijn met het opstellen van lijsten.
Dit is allemaal in scne gezet. In december waren ze druk bezig met simulaties van atoombommen op West-Europa, daarna ging het allemaal fantastisch in Oekrane waar de militairen met bloemen werden binnengehaald en nu moet het publiek weer wat voorbereid worden op een andere uitkomst. Er wordt ook altijd vanuit Rusland geredeneerd, ethiek is ze vreemd.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205949985
Girkin spreekt nu over "Kremlin inhabitants of the Planet of the Pink Ponies" :D
twitter
pi_205950050
twitter

twitter

twitter

twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205950064
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 18:04 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Die man speelt gewoon de rol die hij hoort te spelen. Bij die talkshows zitten altijd een paar kritische geluiden om zogenaamd evenwichtig te lijken en zodat de andere gasten iets hebben om op in te hakken.
Ik help het je hopen.

Dan zou het dus een soort omgekeerde Archie Bunker show zijn.
Gezellig, discussies als in All In The Family, maar dan als praatshow.
Voor de grap en als onderdeel van de show zeggen dat Poetin een 'meat head' is.

Maar, gezien de tamelijk verstandige praat, lijkt het me best link om dit aan het Russische volk te tonen.
Mensen zouden, net als die man die 'gewoon een rol speelt', kunnen denken: ik wil eigenlijk ook niet dat mijn nu 10-jarige zoon in platgeschoten dan wel plat te schieten Oekraense steden moet gaan vechten.
Mensen zouden ook kunnen gaan denken: wat gebeurt er allemaal in ons buurland? Zijn 'we' aan de verliezende hand? Hebben onze generaals fouten gemaakt? Is onze Grote Leider voorgelogen door zijn eigen militair apparaat?
Waar hebben deze mensen het allemaal over?
De speciale militaire operatie verloopt toch naar wens?

Et cetera.

Maar misschien schat ik de gemiddelde Rus veel te hoog in. Misschien volgen ze inderdaad nagenoeg allemaal klakkeloos het gebabbel van die 2 nationalistische haviken. En zitten die verstandige mensen er alleen maar als acteur.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_205950108
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 17:36 schreef Ukraineforlife het volgende:
Russische staatsmedia roept op om militaire officieren die verantwoordelijk zijn voor de verlies in Oekrane gexectueerd moeten worden.

https://africa.businessin(...)retreat-from/86djzn8
Ook weer die Solovyov met zijn grote bek, trek een uniform aan en ga naar het front dan. :{w
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_205950121
Rob de Wijk kan het woord 'strategisch' maar niet over zijn lippen krijgen om Oekraense offensief te kenmerken. :P
twitter
pi_205950139
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 18:18 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Maar misschien schat ik de gemiddelde Rus veel te hoog in. Misschien volgen ze inderdaad nagenoeg allemaal klakkeloos het gebabbel van die 2 nationalistische haviken. En zitten die verstandige mensen er alleen maar als acteur.
Het is denk ik evenwicht zoeken. Ergens wil je optimaal propaganda bedrijven, maar je kan in de huidige tijd ook weer niet volledig om de werkelijkheid heen. De Russen hebben ook social media tenslotte, dus het schaadt je geloofwaardigheid alleen maar als je dan doet alsof alles perfect gaat.

In dat evenwicht volgen deze mensen hun script. Niemand kijkt naar een show waar 5 mensen als een robot Kremlin-propaganda zitten op te dreunen.
pi_205950158
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 18:24 schreef Jemoederniet het volgende:
Rob de Wijk kan het woord 'strategisch' maar niet over zijn lippen krijgen om Oekraense offensief te kenmerken. :P
[ twitter ]
Zou Rusland sinds de start van de oorlog al een strategische overwinning hebben geboekt, als je deze definitie aanhoudt?

Ben verder niet zo bekend met het militaire ABC.
pi_205950163
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 18:25 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Het is denk ik evenwicht zoeken. Ergens wil je optimaal propaganda bedrijven, maar je kan in de huidige tijd ook weer niet volledig om de werkelijkheid heen. De Russen hebben ook social media tenslotte, dus het schaadt je geloofwaardigheid alleen maar als je dan doet alsof alles perfect gaat.

In dat evenwicht volgen deze mensen hun script. Niemand kijkt naar een show waar 5 mensen als een robot Kremlin-propaganda zitten op te dreunen.
Maar de Russen hebben ook social media tenslotte.

Nou ja, laat de gemiddelde blije Rus zich maar weer vasthouden aan wat die havik ook weer zei: we zijn nog maar pas begonnen.
Ik heb al wat extra geitenwollen sokken in huis gehaald.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_205950176
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 17:46 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Dat lijkt me niet te mogen volgens EU wetgeving.
pi_205950192
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 18:27 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Zou Rusland sinds de start van de oorlog al een strategische overwinning hebben geboekt, als je deze definitie aanhoudt?

Ben verder niet zo bekend met het militaire ABC.
En dan nog, ik vind een tactische overwinning van het Oekraense leger ook al prima.
Stond op 24 februari ongetwijfeld ook niet in het Blitzkrieg-programma van het Kremlin.
(En ook niet in de al dan niet voorgekookte scenario's van slecht bekeken talkshows.)
Ik doe het ff rustig aan.
pi_205950197
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 18:24 schreef Jemoederniet het volgende:
Rob de Wijk kan het woord 'strategisch' maar niet over zijn lippen krijgen om Oekraense offensief te kenmerken. :P
[ twitter ]
Ah, volgens Rob is dit geen cruciale overwinning, dus kan het alleen nog maar een tactische overwinning zijn. :')
pi_205950228
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 18:25 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Het is denk ik evenwicht zoeken. Ergens wil je optimaal propaganda bedrijven, maar je kan in de huidige tijd ook weer niet volledig om de werkelijkheid heen. De Russen hebben ook social media tenslotte, dus het schaadt je geloofwaardigheid alleen maar als je dan doet alsof alles perfect gaat.

In dat evenwicht volgen deze mensen hun script. Niemand kijkt naar een show waar 5 mensen als een robot Kremlin-propaganda zitten op te dreunen.
Ik vond het robot-achtige nogal meevallen.
Als het echt als semi-propaganda was bedoeld, dan zou ik, vanaf mijn met Russisch gas verwarmde zetel in het Kremlin, de redactie ook wel eens nader willen spreken.

Maar goed, de hemel zij dank ben ik geen Poetin-propagandist. En ook niet echt een kenner ervan.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_205950236
twitter
pi_205950255
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 18:27 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Zou Rusland sinds de start van de oorlog al een strategische overwinning hebben geboekt, als je deze definitie aanhoudt?

Ben verder niet zo bekend met het militaire ABC.
Ik kan Rob wel volgen dat hij dit zegt, puur op de kaart gezien is dit tactisch (hoewel ik wel eens ben dat Rob zo ongeveer alles downplayed, ik denk dat hij lijdt aan contrarianisme) . Ondanks de desastreuze ontwikkeling voor de Russen hebben ze uiteindelijk wel het beste gedaan wat ze konden en dat was terugtrekken (chaotisch, met verlies van materiaal, etc. maar ik denk dat er ook veel materiaal en personeel wel weg is gekomen).

Feit is dat het gebied rondom Charkov dun verdedigd was, en dat ook de aanval met een beperkt aantal troepen is gedaan (naar verluid 5 brigades dus ongeveer 2 divisies). Oekrane heeft optimaal gebruik gemaakt van de Russische zwakte en ik zou dit wel een tactisch-plus overwinning noemen, met name ook vanwege de beeldvorming en impact op moraal aan beide kanten, maar deze winst laat onverlet dat de zwaartepunten van het Russische leger nog overeind staan.

Dit is overigens iets wat de Oekraners zelf ook zeggen. Hier vind je bijvoorbeeld een interessante podcast gisteravond opgenomen met een Oekraner over de aanval en de impact daarvan: https://geopolitics-decanted.simplecast.com
pi_205950277
twitter
pi_205950285
Damn

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_205950292
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 18:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ah, volgens Rob is dit geen cruciale overwinning, dus kan het alleen nog maar een tactische overwinning zijn. :')
Hij legt ook uit waarom hij dat vindt. Met een militair handboekje erbij.

Maar nogmaals, het is nagenoeg hetzelfde als 2 dominees die hetzelfde Bijbelvers menen te kunnen interpreteren. En haal je er een 3e dominee bij, en ook nog eens een pastoor, dan heb je vier verschillende interpretaties.
Niet zo belangrijk allemaal (hoewel er vaak genoeg doden door vallen).

Van belang is, is dat er een stuk(je) Oekrane door het Oekraense leger is terugveroverd. En dat zoiets geen morele opkikker is voor de Russen. Wat het Kremlin ook mag beweren.
Ik doe het ff rustig aan.
  Overall beste user 2022 maandag 12 september 2022 @ 18:40:38 #43
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205950295
quote:
Verstandig. Dan naar Melitopol en de Russen splitsen. Raketten gebruiken om de oprit van de brug naar de Krim en de havens aan te vallen en dan hebben de Russen een veel groter probleem dan dat ze nu al hebben.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_205950321
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 18:39 schreef skysherrif het volgende:
Damn

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een carbecue :7
pi_205950326
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 18:40 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Hij legt ook uit waarom hij dat vindt. Met een militair handboekje erbij.
Nee, dan lees je niet goed. Rob zegt dat het succes niet cruciaal is, dus is het tactisch. Er zijn dus maar twee smaken bij Rob.

quote:
Maar nogmaals, het is nagenoeg hetzelfde als 2 dominees die hetzelfde Bijbelvers menen te kunnen interpreteren. En haal je er een 3e dominee bij, en ook nog eens een pastoor, dan heb je vier verschillende interpretaties.
Niet zo belangrijk allemaal (hoewel er vaak genoeg doden door vallen).
Die dominees hebben dan nog de bijbel. Rob verwijst naar zoiets vaags en algemeens dat niemand het kan controleren.
pi_205950346
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 18:27 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Maar de Russen hebben ook social media tenslotte.

Nou ja, laat de gemiddelde blije Rus zich maar weer vasthouden aan wat die havik ook weer zei: we zijn nog maar pas begonnen.
Ik heb al wat extra geitenwollen sokken in huis gehaald.
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 18:27 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Maar de Russen hebben ook social media tenslotte.

Nou ja, laat de gemiddelde blije Rus zich maar weer vasthouden aan wat die havik ook weer zei: we zijn nog maar pas begonnen.
Ik heb al wat extra geitenwollen sokken in huis gehaald.
Putin zou uit frustratie nog een kernwapen kunnen inzetten met een pilletje voor de verantwoordelijken erachteraan. Niet dat er daarmee veel te winnen valt op de lange termijn maar juichen kan pas als er akkoorden met een nieuw soort Rusland liggen.
pi_205950374
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 18:44 schreef Beathoven het volgende:

[..]
[..]
Putin zou uit frustratie nog een kernwapen kunnen inzetten met een pilletje voor de verantwoordelijken erachteraan. Niet dat er daarmee veel te winnen valt op de lange termijn maar juichen kan pas als er akkoorden met een nieuw soort Rusland liggen.
Er is niks uit te sluiten, maar wat dat betreft zijn de huidige ontwikkelingen positief dat er veel interne onvrede is, Putin boos is op z'n eigen leger enzo (als het allemaal waar is). Dat is niet direct op te lossen door een kernwapen te gooien. Je ziet het ook aan alle Russische berichtgeving, het gaat over eigen presteren en niet om het gooien van kernwapens - daar hadden ze het meer over toen ze zich sterk voelden.
pi_205950409
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 18:42 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Een carbecue :7
Die komt de apk niet meer door -O-
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_205950412
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 18:44 schreef Beathoven het volgende:

[..]
[..]
Putin zou uit frustratie nog een kernwapen kunnen inzetten met een pilletje voor de verantwoordelijken erachteraan. Niet dat er daarmee veel te winnen valt op de lange termijn maar juichen kan pas als er akkoorden met een nieuw soort Rusland liggen.
Ja.
Ik acht Poetin al vrij lang tot nagenoeg alles in staat, helaas.
Wat Maarten van Rossem er ook van vindt.

Ik ben meestal tamelijk vredelievend, maar van mij mag z'n kop eraf.
Duizenden mensen moeten sterven vanwege 's mans verknipte gedachtengoed.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_205950452
Ik geloof dat dit niet de manier is om met krijgsgevangenen om te gaan. Van het telegram kanaal van Volodymyr Zolkin.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://t.me/volodymyrzolkin/3710
Definitely not CIA
  maandag 12 september 2022 @ 18:53:55 #51
189832 quirina
pi_205950487
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 18:52 schreef capricia het volgende:
Ik geloof dat dit niet de manier is om met krijgsgevangenen om te gaan. Van het telegram kanaal van Volodymyr Zolkin.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moet dit nou?
  Moderator maandag 12 september 2022 @ 18:54:37 #52
236264 crew  capricia
pi_205950498
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 18:53 schreef quirina het volgende:

[..]
Moet dit nou?
En ze moeten die handelingen bij elkaar doen h. :(
Geen idee over de context verders.
Definitely not CIA
  maandag 12 september 2022 @ 18:55:22 #53
189832 quirina
pi_205950507
En dat zijn Oekraners die dat bij Russen doen?
  maandag 12 september 2022 @ 18:55:47 #54
470577 Joppiez
pi_205950512
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 18:52 schreef capricia het volgende:
Ik geloof dat dit niet de manier is om met krijgsgevangenen om te gaan. Van het telegram kanaal van Volodymyr Zolkin.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Genant, maar er wordt in ieder geval geen pik afgesneden.
  maandag 12 september 2022 @ 18:55:57 #55
450295 skysherrif
14
pi_205950514
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 18:55 schreef quirina het volgende:
En dat zijn Oekraners die dat bij Russen doen?
Jup
  maandag 12 september 2022 @ 18:56:39 #56
189832 quirina
pi_205950523
Dan zijn Oekraners net zo slecht als Russen bezig.
  Moderator maandag 12 september 2022 @ 18:56:54 #57
236264 crew  capricia
pi_205950525
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 18:55 schreef quirina het volgende:
En dat zijn Oekraners die dat bij Russen doen?
Ik weet de locatie/context niet.
Definitely not CIA
  maandag 12 september 2022 @ 18:57:19 #58
189832 quirina
pi_205950529
Mag ik vragen waarom je dit post?
  Moderator maandag 12 september 2022 @ 18:59:19 #59
236264 crew  capricia
pi_205950550
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 18:57 schreef quirina het volgende:
Mag ik vragen waarom je dit post?
Omdat schendingen van de Geneva Conventie (of andere misdragingen) best aan het licht mogen komen. Van welke zijde dan ook.
Definitely not CIA
  maandag 12 september 2022 @ 19:00:13 #60
189832 quirina
pi_205950565
Als dit echt is
  maandag 12 september 2022 @ 19:00:50 #61
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205950576
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 17:16 schreef AnneX het volgende:
De grens over ….😳
[ twitter ]
Waarom staat die krim brug nog?

Als je een vliegveld in rostov aan de don kan raken, kan je die brug ook raken.
&lt;signature here&gt;.
  maandag 12 september 2022 @ 19:01:09 #62
427674 Toby56
pi_205950579
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 18:52 schreef capricia het volgende:
Ik geloof dat dit niet de manier is om met krijgsgevangenen om te gaan. Van het telegram kanaal van Volodymyr Zolkin.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oorlog is walgelijk.

Wij zijn ooit bevrijd door de westerse geallieerden. Op 5 mei is het nog steeds feest.
Om het Duitse verzet te breken werden jarenlang tientallen Duitse steden, bewoond door weerloze burgers, platgegooid.

Oorlog toont de mens vaak niet op z'n best. (Understatement.)
Daarom ben ik tegen oorlog.

Maar ik laat me niet wijsmaken dat dit de schuld van Zelezny is, of van Biden, en zelfs niet van de domme Guy Verhofstadt of wijlen Hans van Baalen.

Dit filmpje toont de woede die zich helaas tegen de (vaak gedwongen) agressor keert.
Bah.
Ik doe het ff rustig aan.
  maandag 12 september 2022 @ 19:01:22 #63
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205950582
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 18:56 schreef quirina het volgende:
Dan zijn Oekraners net zo slecht als Russen bezig.
Reken maar dat dit aan de lopende band gebeurt. Er zit extreem veel tuig tussen de Oekraiense troepen.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 12 september 2022 @ 19:01:35 #64
189832 quirina
pi_205950585
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 18:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Omdat schendingen van de Geneva Conventie (of andere misdragingen) best aan het licht mogen komen. Van welke zijde dan ook.
Welke kant sta jij?
  maandag 12 september 2022 @ 19:02:06 #65
189832 quirina
pi_205950591
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 19:01 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Reken maar dat dit aan de lopende band gebeurt. Er zit extreem veel tuig tussen de Oekraiense troepen.
Kan ook in scne gezet zijn.
  Moderator maandag 12 september 2022 @ 19:02:56 #66
236264 crew  capricia
pi_205950602
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 19:00 schreef quirina het volgende:
Als dit echt is
Dat mag je voor jezelf bepalen. Natuurlijk. :)

Vind het wel vreemd dat die Volodymyr Zolkin dit post. De man interviewt krijgsgevangenen en laat ze ook in hun krijgsgevangenkamp zien.
Definitely not CIA
  maandag 12 september 2022 @ 19:02:59 #67
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205950605
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 19:02 schreef quirina het volgende:

[..]
Kan ook in scne gezet zijn.
Nee, er worden aan de lopende band Russische krijgsgevangenen door Oekraieners misbruikt en mishandeld.
We have always been at war with Eastasia.
  Moderator maandag 12 september 2022 @ 19:03:04 #68
236264 crew  capricia
pi_205950606
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 19:01 schreef quirina het volgende:

[..]
Welke kant sta jij?
Sorry?
Definitely not CIA
  maandag 12 september 2022 @ 19:03:25 #69
189832 quirina
pi_205950611
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 19:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Sorry?
Vraag lijkt me vrij duidelijk.
  Moderator maandag 12 september 2022 @ 19:03:53 #70
5428 crew  miss_sly
pi_205950618
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 18:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Omdat schendingen van de Geneva Conventie (of andere misdragingen) best aan het licht mogen komen. Van welke zijde dan ook.
Zeker.

Maar juist in deze oorlog vind ik ten eerste context ook wel belangrijk. En waarheidsvinding. En dat een paar Oekraeners dit bij een paar Russen zouden doen, betekent nog niet dat alle Russen zo behandeld worden en ‘Oekraeners’ slecht zijn. Net zo min als alle Russen slecht zijn.

Maar dergelijke incidenten dienen wel onderzocht en indien mogelijk bestraft.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 12 september 2022 @ 19:04:02 #71
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205950623
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 19:02 schreef quirina het volgende:

[..]
Kan ook in scne gezet zijn.
Kan. maar zou raar zijn als het niet gebeurd helaas. Zelfs de beste mensen kunnen erg wreed worden door oorlog. Het is bijna onmenselijk eigenlijk om kalm te blijven als die mensen je familie of vrienden vermoord hebben opeens in de cel voor zitten en je de baas over ze bent. (ja dat geld voor beide kanten).
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 12 september 2022 @ 19:04:44 #72
427674 Toby56
pi_205950628
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 19:01 schreef quirina het volgende:

[..]
Welke kant sta jij?
Dat heeft er denk ik weinig mee te maken.
Wie daar, als militair en ook als burger, in het nauw is (gebracht) en iedere seconde kan sterven, en dat duurt dagen-, weken- of maandenlang, die kan tot dit soort (wan)daden komen. Helaas.
Ik doe het ff rustig aan.
  maandag 12 september 2022 @ 19:05:01 #73
359329 Discombobulate
pi_205950629
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 18:44 schreef Beathoven het volgende:

[..]
[..]
Putin zou uit frustratie nog een kernwapen kunnen inzetten met een pilletje voor de verantwoordelijken erachteraan. Niet dat er daarmee veel te winnen valt op de lange termijn maar juichen kan pas als er akkoorden met een nieuw soort Rusland liggen.
Dit. Helemaal. Daar hoop ik het meeste op: er moet een akkoord komen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 12 september 2022 @ 19:07:19 #74
470577 Joppiez
pi_205950657
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 18:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Omdat schendingen van de Geneva Conventie (of andere misdragingen) best aan het licht mogen komen. Van welke zijde dan ook.
Jammer dat het niet zo werkt. Als de tegenstander jouw gevangengenomen landgenoten afslacht ben je behoorlijk naef als je denkt erna nog poeslief behandeld te worden. Vind dat die Oekraners zich nog netjes gedragen na alles wat ze is aangedaan.
  maandag 12 september 2022 @ 19:08:33 #75
278875 DDDDDaaf
pi_205950679
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 18:27 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Zou Rusland sinds de start van de oorlog al een strategische overwinning hebben geboekt, als je deze definitie aanhoudt?

Ben verder niet zo bekend met het militaire ABC.
Lijkt mij niet; Kiev is immers niet door de Russen bezet.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator maandag 12 september 2022 @ 19:08:57 #76
236264 crew  capricia
pi_205950687
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 19:07 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Jammer dat het niet zo werkt. Als de tegenstander jouw gevangengenomen landgenoten afslacht ben je behoorlijk naef als je denkt erna nog poeslief behandeld te worden. Vind dat die Oekraners zich nog netjes gedragen na alles wat ze is aangedaan.
Je moet het de Russen juist makkelijk maken zich over te geven.
Dit soort filmpjes op je telegram kanaal plaatsen gaat daar niet bij helpen.
Definitely not CIA
  maandag 12 september 2022 @ 19:09:10 #77
450295 skysherrif
14
pi_205950690
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 19:02 schreef quirina het volgende:

[..]
Kan ook in scne gezet zijn.
Alhoewel het niet goed is, vraag ik me niet direct af of dit in scene gezet is. Als je weet hoe enorm de Russen hebben huis gehouden in de door hun bezette gebieden (Bucha) en we nog gaan moeten weten wat er hier in Kharkiv is gebeurd, is een paar russen elkaars Pik laten vasthouden niet goed, maar nou ook niet heel heftig.

De oekraieners hebben al wel heftigere dingen gedaan met POWs, met name bijv. troepen uit Georgie die zijn komen helpen.
  maandag 12 september 2022 @ 19:11:17 #78
470577 Joppiez
pi_205950722
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 19:08 schreef capricia het volgende:

[..]
Je moet het de Russen juist makkelijk maken zich over te geven.
Dit soort filmpjes op je telegram kanaal plaatsen gaat daar niet bij helpen.
Je leven of voor een camera voor schut gezet worden, ik zou het wel weten.
  maandag 12 september 2022 @ 19:12:48 #79
171727 StateOfMind
Ashen One
pi_205950740
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 19:09 schreef skysherrif het volgende:
De oekraieners hebben al wel heftigere dingen gedaan met POWs, met name bijv. troepen uit Georgie die zijn komen helpen.
Wat dan?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 12 september 2022 @ 19:13:04 #80
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205950743
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 19:11 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Je leven of voor een camera voor schut gezet worden, ik zou het wel weten.
Dit is nog niet zo schokkend, maar reken maar dat er Russische soldaten extreem gemarteld worden. Die mogen daar Poetin overigens mede voor 'bedanken'.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 12 september 2022 @ 19:16:44 #81
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_205950794
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 19:13 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dit is nog niet zo schokkend, maar reken maar dat er Russische soldaten extreem gemarteld worden. Die mogen daar Poetin overigens mede voor 'bedanken'.
Daarvoor is het oorlog, geen enkele oorlog is schoon. Reken maar dat dit over en weer gebeurd. Net als er over en weer ook pow's goed behandeld worden.

Zelfs westerse legers doen dit, zie abu graib en guantanamo bay. Oorlog haalt het slechste in de mens naar boven.
  Moderator maandag 12 september 2022 @ 19:17:22 #82
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205950800
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 19:13 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dit is nog niet zo schokkend, maar reken maar dat er Russische soldaten extreem gemarteld worden. Die mogen daar Poetin overigens mede voor 'bedanken'.
Niet om het een of ander, maar het is wel gebruikelijk dat je bewijs geeft voor dit soort sterke beweringen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 12 september 2022 @ 19:18:00 #83
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_205950804
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 18:56 schreef quirina het volgende:
Dan zijn Oekraners net zo slecht als Russen bezig.
Nee natuurlijk niet. Russen schieten pow's meteen door hun kop of snijden hun lul eraf.

Dit is ook verkeerd maar de andere kant is vele malen erger.
  maandag 12 september 2022 @ 19:18:45 #84
427674 Toby56
pi_205950814
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 19:16 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
[...] Oorlog haalt het slechtste in de mens naar boven.
QFT.
Ik doe het ff rustig aan.
  maandag 12 september 2022 @ 19:19:36 #85
450295 skysherrif
14
pi_205950821
quote:
11s.gif Op maandag 12 september 2022 19:12 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Wat dan?
https://www.lemonde.fr/en(...)troop_5980121_4.html

Het probleem is natuurlijk dat heel veel beweringen komen van Russische propaganda accounts en die wil ik ook weer niet serieus nemen.
  maandag 12 september 2022 @ 19:23:05 #86
171727 StateOfMind
Ashen One
pi_205950858
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 19:19 schreef skysherrif het volgende:

[..]
https://www.lemonde.fr/en(...)troop_5980121_4.html

Het probleem is natuurlijk dat heel veel beweringen komen van Russische propaganda accounts en die wil ik ook weer niet serieus nemen.
^O^
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator maandag 12 september 2022 @ 19:24:06 #87
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_205950866
twitter

:D
  maandag 12 september 2022 @ 19:24:09 #88
450295 skysherrif
14
pi_205950868
https://www.theguardian.c(...)ian-prisoners-of-war

Hier overigens de video (grafisch!), dat werd gedaan door dat Georgische bataljon die voor Oekraine vecht. Die nu zo bekend is om hun NAFO en Doge posts: https://twitter.com/georgian_legion sindsdien posten ze niet meer van dat soort videos maar proberen ze positiever over te komen internationaal :+
  maandag 12 september 2022 @ 19:25:10 #89
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205950883
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 19:16 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Daarvoor is het oorlog, geen enkele oorlog is schoon. Reken maar dat dit over en weer gebeurd. Net als er over en weer ook pow's goed behandeld worden.

Zelfs westerse legers doen dit, zie abu graib en guantanamo bay. Oorlog haalt het slechste in de mens naar boven.
Uiteraard, het is ook een verwachting die ik uitspreek, juist aan de hand van wat we van de Amerikanen in Irak hebben gezien. Ondanks dat we altijd net doen alsof de Yanks compleet losgeslagen zijn, zijn die (hoewel misschien wat triggerhappy) nog relatief gedisciplineerd.

De BBC-reportages en de reportages van Duitse zenders die rond 2012 naar aanleiding van het EK gemaakt werden over Oekraiense knokploegen en gevechts- en hooligancultuur deden destijds natuurlijk behoorlijk veel stof opwaaien. Als we nu heel naief net doen alsof de Oekraieners gentleman-militairen zijn gaat dat, wanneer de beerput opengaat, heel veel diepgeschokten opleveren.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 12 september 2022 @ 19:26:38 #90
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_205950906
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 19:24 schreef skysherrif het volgende:
https://www.theguardian.c(...)ian-prisoners-of-war

Hier overigens de video (grafisch!), dat werd gedaan door dat Georgische bataljon die voor Oekraine vecht. Die nu zo bekend is om hun NAFO en Doge posts: https://twitter.com/georgian_legion sindsdien posten ze niet meer van dat soort videos maar proberen ze positiever over te komen internationaal :+
Ah dus niet eens Oekraners
  maandag 12 september 2022 @ 19:27:45 #91
269809 polderturk
pi_205950922
General Ben.


twitter
  maandag 12 september 2022 @ 19:28:00 #92
278875 DDDDDaaf
pi_205950926
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 19:13 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dit is nog niet zo schokkend, maar reken maar dat er Russische soldaten extreem gemarteld worden. Die mogen daar Poetin overigens mede voor 'bedanken'.
Het lijkt me redelijk normaal dat je de mensen, die er op uit zijn je landgenoten en familie te martelen, verkrachten en uit te roeien (en waarvan ook al bewezen is dat ze dat gedaan hebben), graag wil laten lijden.

[ Bericht 3% gewijzigd door DDDDDaaf op 12-09-2022 19:33:49 ]
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 12 september 2022 @ 19:28:47 #93
269809 polderturk
pi_205950941
De vliegende Rus.

twitter
  maandag 12 september 2022 @ 19:29:01 #94
450295 skysherrif
14
pi_205950945
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 19:26 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Ah dus niet eens Oekraners
Ik vermoed/speculeer dat dit soort dignen idd vooral wordt g edaan door dit soort unites, lokale milities, paramilitairen die meevechten en niet zo snel het professioneel door navo getrainde leger. Maargoed, verder ook weer niet zo interessant allemaal. Het is een oorlog waar een bezetter niets ontziend huishoudt en dan kan dit wel eens gebeuren als vergelding al mag het natuurlijk niet.
  maandag 12 september 2022 @ 19:30:04 #95
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205950971
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 18:56 schreef quirina het volgende:
Dan zijn Oekraners net zo slecht als Russen bezig.
Wil ik toch wel nuanceren. Deze mensen kunnen het navertellen.
&lt;signature here&gt;.
  maandag 12 september 2022 @ 19:30:55 #96
450295 skysherrif
14
pi_205950989
twitter
  maandag 12 september 2022 @ 19:31:14 #97
189832 quirina
pi_205950992
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 19:30 schreef ExTec het volgende:

[..]
Wil ik toch wel nuanceren. Deze mensen kunnen het navertellen.
Als het al echt is.
Russen doen ook alles om Oekraners zwart te maken.
  maandag 12 september 2022 @ 19:31:28 #98
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205950996
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 17:44 schreef hollandia02 het volgende:
Stel je voor dat over een paar maanden Oekrane de Krim en pre 24-2 terug heeft en zich gaan bewegen richting Rostov en Wit Rusland :o
Ik sta me voor te stellen hoe snel het kan gaan nadat 20k Kherson Russen zich komende week overgeven. Ukraine kan gelijk doorstomen naar Mariupol die ook niet lang zal stand houden.
  maandag 12 september 2022 @ 19:32:20 #99
450295 skysherrif
14
pi_205951014
twitter


Echt een totaal onbetrouwbare en onbekende bron, maar toch FWIW.
  maandag 12 september 2022 @ 19:32:24 #100
333408 Panthera.
pi_205951016
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 19:25 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Uiteraard, het is ook een verwachting die ik uitspreek, juist aan de hand van wat we van de Amerikanen in Irak hebben gezien. Ondanks dat we altijd net doen alsof de Yanks compleet losgeslagen zijn, zijn die (hoewel misschien wat triggerhappy) nog relatief gedisciplineerd.

De BBC-reportages en de reportages van Duitse zenders die rond 2012 naar aanleiding van het EK gemaakt werden over Oekraiense knokploegen en gevechts- en hooligancultuur deden destijds natuurlijk behoorlijk veel stof opwaaien. Als we nu heel naief net doen alsof de Oekraieners gentleman-militairen zijn gaat dat, wanneer de beerput opengaat, heel veel diepgeschokten opleveren.
Ik sluit dit niet, sterker nog het zou verrassend zijn als Oekraners geen wreedheden begaan (er is nog nooit een oorlog geweest waar een partij smetteloos is geweest, daarom is oorlog ruk), maar Oekrane heeft wel een groot belang om POWs te hebben in verband met de uitruilingen die toch wel op grote schaal schijnen te gebeuren. En Rusland zie ik een kans om te laten zien dat Oekrane de POWs martelt niet laten voorbijgaan. Toch zijn dat soort beelden niet of nauwelijks naar buiten gekomen bij mijn weten.
  Moderator maandag 12 september 2022 @ 19:32:42 #101
236264 crew  capricia
pi_205951023
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 19:29 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Ik vermoed/speculeer dat dit soort dignen idd vooral wordt g edaan door dit soort unites, lokale milities, paramilitairen die meevechten en niet zo snel het professioneel door navo getrainde leger. Maargoed, verder ook weer niet zo interessant allemaal. Het is een oorlog waar een bezetter niets ontziend huishoudt en dan kan dit wel eens gebeuren als vergelding al mag het natuurlijk niet.
Wat dat betreft denk ik dat we uit het bevrijde Izium ook nog wel wat verhalen gaan horen. En dan over wat de burgerbevolking overkomen is.
Definitely not CIA
  maandag 12 september 2022 @ 19:32:55 #102
189832 quirina
pi_205951030
Op het nieuws beweren ze dat kritiek aanzwelt in Rusland maar ik zie nog geen beelden van protesterende Russen
  maandag 12 september 2022 @ 19:33:05 #103
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205951035
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 19:28 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Het lijkt me redelijk normaal dat je de mensen, die er op uit zijn je landgenoten en familie te verkrachten en uit te roeien, wil laten lijden.
Ook dat, je moederland dat lafhartig aangevallen wordt is een extra motief voor keiharde wraakzucht.
We have always been at war with Eastasia.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 12 september 2022 @ 19:33:40 #104
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205951047
Ik vind wel toevallig dat dit nou net nu naar buiten komt. Vlak nadat Oekraine een smsbom heeft verzonden naar de Russen om zich over te geven.

Ik zeg niet dat het zo is maar komt op mij over alsof het in scene is gezet om de twijfelende Rus over te halen zich niet over te geven. Ik vind de timing nogal dubieus
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 12 september 2022 @ 19:33:53 #105
333408 Panthera.
pi_205951050
Overigens heeft Oekrane er alle belang bij om geciviliseerd over te komen, zij weten ook dat wreedheden niet helpen voor internationale hulp.
  maandag 12 september 2022 @ 19:34:26 #106
450295 skysherrif
14
pi_205951062
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 19:32 schreef quirina het volgende:
Op het nieuws beweren ze dat kritiek aanzwelt in Rusland maar ik zie nog geen beelden van protesterende Russen
Belangrijke sidenote vind ik wel is dat een groot deel van de kritiek niet zozeer op de oorlog zelf is, maar dat de oorlog niet gewonnen wordt en dat ze nog hardere maatregelen tegen oekraine moeten nemen.
  maandag 12 september 2022 @ 19:34:29 #107
401907 Raw85
pi_205951063
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 19:32 schreef quirina het volgende:
Op het nieuws beweren ze dat kritiek aanzwelt in Rusland maar ik zie nog geen beelden van protesterende Russen
Het een hoeft het ander toch ook niet uit te sluiten?
  maandag 12 september 2022 @ 19:35:44 #108
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205951089
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 19:34 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Belangrijke sidenote vind ik wel is dat een groot deel van de kritiek niet zozeer op de oorlog zelf is, maar dat de oorlog niet gewonnen wordt en dat ze nog hardere maatregelen tegen oekraine moeten nemen.
Ja, de aanzwellende kritiek kan ook gebruikt worden om juist meer geld en manschappen vrij te maken om naar het front te sturen. Niet elke kritiek gaat een einde van het conflict dichterbij brengen.
  maandag 12 september 2022 @ 19:35:48 #109
493925 Alpha0
pi_205951091
Toch opvallend dat behoorlijk veel Russen voor deze invasie zijn. Hoe kan dat eigenlijk?
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 12 september 2022 @ 19:35:58 #110
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205951096
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 19:34 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Belangrijke sidenote vind ik wel is dat een groot deel van de kritiek niet zozeer op de oorlog zelf is, maar dat de oorlog niet gewonnen wordt en dat ze nog hardere maatregelen tegen oekraine moeten nemen.
Dit wilde ik net zeggen ja. Het gaat vooral om het slecht presterende leger. Het uitroeien van het Oekrainse volk vinden ze verder dikke prima.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 12 september 2022 @ 19:37:15 #111
342846 bedachtzaam
leeg
pi_205951117
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 18:52 schreef capricia het volgende:
Ik geloof dat dit niet de manier is om met krijgsgevangenen om te gaan. Van het telegram kanaal van Volodymyr Zolkin.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die term rashisten word door Oekraense mensen gebruikt om de russische fascisten te duiden.
Gefilmd bij jou in de buurt doet mij vermoeden dat het oekraense mannen zijn die daar staan en gefimd worden.
Moeten we hetzelfde doen.. spreekt voor zichzelf denk ik, het is dus niet iets wat ze doen in Oekrane als russen zich overgeven of gevangen worden.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  Knapste mannelijke user 2022 maandag 12 september 2022 @ 19:37:26 #112
206731 Mortaxx
Doomer
pi_205951124
quote:
84s.gif Op maandag 12 september 2022 19:33 schreef Starhopper het volgende:
Ik vind wel toevallig dat dit nou net nu naar buiten komt. Vlak nadat Oekraine een smsbom heeft verzonden naar de Russen om zich over te geven.

Ik zeg niet dat het zo is maar komt op mij over alsof het in scene is gezet om de twijfelende Rus over te halen zich niet over te geven. Ik vind de timing nogal dubieus
Ja het is allemaal een complot en fake :')
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  maandag 12 september 2022 @ 19:37:32 #113
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205951125
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 19:35 schreef Alpha0 het volgende:
Toch opvallend dat behoorlijk veel Russen voor deze invasie zijn. Hoe kan dat eigenlijk?
Rusland is een semidictatuur. Onderschat nooit de mogelijkheden tot hersenspoeling van een dictatuur op haar volk.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 12 september 2022 @ 19:37:43 #114
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205951129
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 19:32 schreef capricia het volgende:

[..]
Wat dat betreft denk ik dat we uit het bevrijde Izium ook nog wel wat verhalen gaan horen. En dan over wat de burgerbevolking overkomen is.
Zou er een moment komen dat degenen die zeiden dat het oosten van Oekrane eigenlijk Russisch is, dat nog weer terugnemen nu Oekrane die gebieden verovert heeft en daar vooralsnog niet als bezetter is binnengekomen?
  maandag 12 september 2022 @ 19:38:10 #115
278875 DDDDDaaf
pi_205951135
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 19:33 schreef Panthera. het volgende:
Overigens heeft Oekrane er alle belang bij om geciviliseerd over te komen, zij weten ook dat wreedheden niet helpen voor internationale hulp.
Eerlijk gezegd denk ik dat het het overgrote merendeel van de westerse bevolking amper iets tot helemaal niets interesseert wanneer de Oekraners niet al te netjes met Russische krijgsgevangen omgaan.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 12 september 2022 @ 19:38:35 #116
8369 speknek
Another day another slay
pi_205951142
twitter


Was Za vanochtend te vroeg met zijn propaganda richtlijnen uit het Kremlin?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator maandag 12 september 2022 @ 19:40:30 #117
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205951189
twitter


  maandag 12 september 2022 @ 19:40:56 #118
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205951198
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 19:31 schreef quirina het volgende:

[..]
Als het al echt is.
Russen doen ook alles om Oekraners zwart te maken.
Plottwist: gasten zaten zwaar onder de tats, zag zelfs bratva adelaars - het waren huurlingen, en die hebben geen rechten.
&lt;signature here&gt;.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 12 september 2022 @ 19:40:58 #119
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205951201
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 19:37 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Ja het is allemaal een complot en fake :')
Dat het fake is zou mij niets verbazen inderdaad. De Russen zullen er namelijk alles aan doen om te voorkomen dat Russische soldaten zich overgeven.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 12 september 2022 @ 19:41:17 #120
189832 quirina
pi_205951211
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 19:38 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]

Was Za vanochtend te vroeg met zijn propaganda richtlijnen uit het Kremlin?
Waarom moeten die Russen altijd schreeuwen om hun punt te maken?
  maandag 12 september 2022 @ 19:42:10 #121
450295 skysherrif
14
pi_205951228


Oekraine is (visueel bevestigd) de rivier overgestoken bij Bilohorivka en snijdt dus de weg tussen Lyman en severodonetsk af.

Lyman lijkt ondanks veel tegenstellende berichtne nog in handen van de russen.
  maandag 12 september 2022 @ 19:42:10 #122
189832 quirina
pi_205951229
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 19:40 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

[ afbeelding ]
Oh jee
Boem is ho
En plons is water.
  maandag 12 september 2022 @ 19:43:22 #123
108676 Aether
pi_205951251
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 19:38 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]

Was Za vanochtend te vroeg met zijn propaganda richtlijnen uit het Kremlin?
Ah, zo ken ik ze weer.
Moet je je voorstellen wanneer Europa dagelijks dit soort programma's over Rusland uitzond…
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Moderator maandag 12 september 2022 @ 19:44:01 #124
236264 crew  capricia
pi_205951265
quote:
84s.gif Op maandag 12 september 2022 19:40 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat het fake is zou mij niets verbazen inderdaad. De Russen zullen er namelijk alles aan doen om te voorkomen dat Russische soldaten zich overgeven.
Waarom plaatst Volodymyr Zolkin zoiets?
Definitely not CIA
  maandag 12 september 2022 @ 19:46:39 #125
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205951312
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 19:40 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

[ afbeelding ]
Ze vallen wel bij de bosjes uit ramen of van boten zeg. De vorige CEO van die toko ging in februari de pijp uit. Misschien tijd voor een overheidscampagne om te wijzen op de schadelijke effecten van leiderschap op je evenwichtsorgaan?
Huilen dan.
  maandag 12 september 2022 @ 19:49:21 #126
-1 #ANONIEM
pi_205951360
quote:
84s.gif Op maandag 12 september 2022 19:40 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat het fake is zou mij niets verbazen inderdaad. De Russen zullen er namelijk alles aan doen om te voorkomen dat Russische soldaten zich overgeven.
Het zou mij verbazen als mannen die al maanden in een verschrikkelijke oorlog zitten geen gruwelijkheden en vernederingen begaan tegen gevangen tegenstanders.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2022 19:49:53 ]
  maandag 12 september 2022 @ 19:50:17 #127
189832 quirina
pi_205951380
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 19:46 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ze vallen wel bij de bosjes uit ramen of van boten zeg. De vorige CEO van die toko ging in februari de pijp uit. Misschien tijd voor een overheidscampagne om te wijzen op de schadelijke effecten van leiderschap op je evenwichtsorgaan?
Ja of zogenaamde familiedrama’s, zelfmoorden, vergiftigingen,mislukte zwempartijen, ramen die niet deugen, autobommen noem maar op. Niet alleen evenwichtsorgaan alleen.
  maandag 12 september 2022 @ 19:50:37 #128
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205951385
What comes around, goes around.

twitter
&lt;signature here&gt;.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 12 september 2022 @ 19:51:08 #129
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205951388
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 19:44 schreef capricia het volgende:

[..]
Waarom plaatst Volodymyr Zolkin zoiets?
Oh heeft hij het geplaatst. Dan zal het wel betrouwbaar zijn
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 12 september 2022 @ 19:51:30 #130
-1 #ANONIEM
pi_205951394
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 19:50 schreef ExTec het volgende:
What comes around, goes around.

[ twitter ]
Nu Moskou nog :)
  maandag 12 september 2022 @ 19:51:39 #131
189832 quirina
pi_205951396
Op telegram staat ook genoeg fake troep
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 12 september 2022 @ 19:52:10 #132
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205951405
Overboord gevallen is weer eens wat anders :')

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 12 september 2022 @ 19:52:59 #133
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205951423
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 19:51 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Nu Moskou nog :)
Eigenlijk wel ja. Want de fascisten in moskou boeit het niks, als het achterland zonder stroom zit.
&lt;signature here&gt;.
  maandag 12 september 2022 @ 19:53:28 #134
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205951433
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 19:43 schreef Aether het volgende:

[..]
Ah, zo ken ik ze weer.
Moet je je voorstellen wanneer Europa dagelijks dit soort programma's over Rusland uitzond…
Ja ja, Rusland valt Oekrane binnen maar de Oekraners die hun land verdedigen helpen de Amerikanen om Rusland te vernietigen. De grootste grap is nog wel dat er in het vrije westen figuren rondlopen die dit soort anti-logica klakkeloos na-papegaaien. Zo ook in dit topic. Kritische denkers noemen ze zichzelf.
Huilen dan.
  maandag 12 september 2022 @ 19:54:11 #135
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205951446
twitter
  maandag 12 september 2022 @ 19:55:29 #136
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205951463
twitter
  maandag 12 september 2022 @ 19:57:57 #137
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205951506
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 19:35 schreef Alpha0 het volgende:
Toch opvallend dat behoorlijk veel Russen voor deze invasie zijn. Hoe kan dat eigenlijk?
Veel Russen zijn gigantisch nationalistisch en vreten met alle liefde knollenpap terwijl ze met een krant hun kont afvegen in hun ijskoude krot (niet dat ze iets anders gewend zijn) als dat betekent dat ze het idee dat Rusland het meest geweldige land op aarde is niet hoeven los te laten.
Huilen dan.
  maandag 12 september 2022 @ 19:59:40 #138
128271 Slayage
INFP
pi_205951532
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 12 september 2022 @ 20:01:11 #139
278875 DDDDDaaf
pi_205951564
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 19:41 schreef quirina het volgende:

[..]
Waarom moeten die Russen altijd schreeuwen om hun punt te maken?
Omdat het een ordinair volk is.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 12 september 2022 @ 20:02:13 #140
288015 havanagila
pi_205951581
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 19:35 schreef Alpha0 het volgende:
Toch opvallend dat behoorlijk veel Russen voor deze invasie zijn. Hoe kan dat eigenlijk?
Hele bevolking sinds Stalin doodgooien met RUSLAND BESTE LAND.

Is deze al geplaatst? Wat een kneuzenzooi. Helft van dat pokkeschip werkte niet eens.

  maandag 12 september 2022 @ 20:04:48 #141
128271 Slayage
INFP
pi_205951614
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 12 september 2022 @ 20:05:11 #142
288015 havanagila
pi_205951619
oops
  maandag 12 september 2022 @ 20:06:25 #143
108676 Aether
pi_205951641
twitter

twitter

twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 12 september 2022 @ 20:08:50 #144
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_205951685
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 18:24 schreef Jemoederniet het volgende:
Rob de Wijk kan het woord 'strategisch' maar niet over zijn lippen krijgen om Oekraense offensief te kenmerken. :P
[ twitter ]
Wat maakt het uit, het kan alsnog een beslissende overwinning worden als dit ervoor zorgt dat de Russische posities op meerdere plaatsen instabiel worden en instorten.
Ik denk dat we de functie van sociale media niet mogen onderschatten als invloed hebbende op het moraal van troepen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 12 september 2022 @ 20:09:05 #145
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205951686
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 18:39 schreef skysherrif het volgende:
Damn

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In dit filmpje zie je wat erna gebeurd. 1 mannetje klimt uit de auto en wordt gejoined door het mannetje die het bos in liep

twitter
  maandag 12 september 2022 @ 20:15:39 #146
269809 polderturk
pi_205951778
twitter
  maandag 12 september 2022 @ 20:17:34 #147
269809 polderturk
pi_205951805
Igor Korotchenko roept op tot het bombarderen van kritische infrastructuur.

Ze denken dat Oekrane dat ook niet bij Rusland kan doen?
twitter
  maandag 12 september 2022 @ 20:20:24 #148
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205951836
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 19:32 schreef quirina het volgende:
Op het nieuws beweren ze dat kritiek aanzwelt in Rusland maar ik zie nog geen beelden van protesterende Russen
Schijnt dat elke revolutie begint met protesten op het Rode Plein, de overheid weet dit dus ze hebben alle toegangswegen geblokkeerd
  maandag 12 september 2022 @ 20:21:33 #149
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_205951851
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 19:38 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Eerlijk gezegd denk ik dat het het overgrote merendeel van de westerse bevolking amper iets tot helemaal niets interesseert wanneer de Oekraners niet al te netjes met Russische krijgsgevangen omgaan.
Ik hoop dat de meerderheid gewoon van mening is dat er netjes omgegaan moet worden met alle krijgsgevangenen ongeacht ras of afkomst.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 12 september 2022 @ 20:24:33 #150
269809 polderturk
pi_205951892
twitter
  maandag 12 september 2022 @ 20:25:14 #151
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205951900
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 20:20 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Schijnt dat elke revolutie begint met protesten op het Rode Plein, de overheid weet dit dus ze hebben alle toegangswegen geblokkeerd
Revolutie zal er nu niet komen, de gemiddelde Rus heeft simpelweg nog te weinig last van de oorlog. Wel heb je kans dat er opstanden komen wanneer de crisis ten gevolge van de sancties echt inkickt,.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 12 september 2022 @ 20:25:26 #152
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205951905
quote:
10s.gif Op maandag 12 september 2022 20:04 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Vraag me af wat ze zelf produceren en kunnen leveren? Ik kom niet verder dan de Ceasar artillery
twitter
  maandag 12 september 2022 @ 20:29:19 #153
450295 skysherrif
14
pi_205951959
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 20:25 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Vraag me af wat ze zelf produceren en kunnen leveren? Ik kom niet verder dan de Ceasar artillery
[ twitter ]
https://en.wikipedia.org/wiki/VBCI
  maandag 12 september 2022 @ 20:30:27 #154
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_205951975
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 20:25 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Vraag me af wat ze zelf produceren en kunnen leveren? Ik kom niet verder dan de Ceasar artillery
[ twitter ]
Fransen bouwen alles zelf. Tanks, pantserwagens, artillerie, schepen, hun vliegtuigen.. En niet onverdienstelijk. De Leclerc is een uitstekende tank, de Rafale een concurrerend gen4 jachtvliegtuig.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  maandag 12 september 2022 @ 20:31:02 #155
278875 DDDDDaaf
pi_205951989
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 20:21 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ik hoop dat de meerderheid gewoon van mening is dat er netjes omgegaan moet worden met alle krijgsgevangenen ongeacht ras of afkomst.
Ras of afkomst heeft er niets mee te maken, wie de agressor in deze oorlog is echter wel. Het zou al schelen als de Russen de Oekraense bevolking niet zouden beroven, martelen, verkrachten en uitroeien, maar op zijn minst een poging zouden wagen om de Oekraense "hearts and minds" te winnen...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 12 september 2022 @ 20:31:19 #156
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205951994
Zou het Drone Dome zijn? Die kan op 3,5km een drone met een laser neerschieten.


https://www.timesofisrael(...)ne-by-way-of-poland/
Israeli defense firm selling anti-drone systems to Ukraine by way of Poland
Government appears to turn blind eye to sale, opting not to torpedo deal for ‘advanced defensive technology’ that Defense Ministry has barred companies from supplying to Kyiv
  maandag 12 september 2022 @ 20:31:57 #157
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_205952004
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 20:17 schreef polderturk het volgende:
Igor Korotchenko roept op tot het bombarderen van kritische infrastructuur.

Ze denken dat Oekrane dat ook niet bij Rusland kan doen?
[ twitter ]
Ach uiteindelijk gaan landen tot het uiterste om een oorlog te winnen. Zie bijvoorbeeld de Amerikaanse atoombommen op een al bijna verslagen Japan of het bombardement op Dresden.
Om dit soort extremiteiten te voorkomen moet men naar de onderhandelingstafel.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  FOK!fotograaf maandag 12 september 2022 @ 20:34:44 #158
364681 over_hedge
pi_205952037
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 20:31 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ach uiteindelijk gaan landen tot het uiterste om een oorlog te winnen. Zie bijvoorbeeld de Amerikaanse atoombommen op een al bijna verslagen Japan of het bombardement op Dresden.
Om dit soort extremiteiten te voorkomen moet men naar de onderhandelingstafel.
al bijna verslagen japan? Dat valt vies tegen. Als ze al die eilanden 1 voor 1 af hadden moeten gaan waren er veel meer doden gevallen dan nu bij de 2 bommen.

Of dat een goede reden is mag je wat van vinden. Maar het is niet dat japan zo maar even verslagen zou zijn
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 12 september 2022 @ 20:35:13 #159
269809 polderturk
pi_205952046
Bij Kherson heeft Oekrane al meer terugveroverd dan ik had gedacht. Waarschijnlijk gaat het blauwe stukje bij Kherson de komende dagen nog harder groeien.

twitter
  maandag 12 september 2022 @ 20:35:15 #160
278875 DDDDDaaf
pi_205952047
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 20:31 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ach uiteindelijk gaan landen tot het uiterste om een oorlog te winnen. Zie bijvoorbeeld de Amerikaanse atoombommen op een al bijna verslagen Japan of het bombardement op Dresden.
Om dit soort extremiteiten te voorkomen moet men naar de onderhandelingstafel.
Het bombardement op Dresden is een oorlogsmisdaad, de atombombardementen op Hiroshima en Nagasaki hebben juist een ongekend bloedbad met tientallen miljoenen Japanse en Amerikaanse doden voorkomen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 12 september 2022 @ 20:38:56 #161
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_205952105
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 20:25 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Revolutie zal er nu niet komen, de gemiddelde Rus heeft simpelweg nog te weinig last van de oorlog. Wel heb je kans dat er opstanden komen wanneer de crisis ten gevolge van de sancties echt inkickt,.
De crisis ten gevolge van de sancties is al goed voelboer in Rusland. Het effect is echter van toepassing op luxe producten en niet op basisvoorzieningen waardoor een opstand niet te verwachten is.
Qua basisvoorzieningen als voedsel, energie en water is Rusland zelfvoorzienend.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 12 september 2022 @ 20:39:55 #162
168110 zuchtje
pi_205952121
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 20:35 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Het bombardement op Dresden is een oorlogsmisdaad, de atombombardementen op Hiroshima en Nagasaki hebben juist een ongekend bloedbad met tientallen miljoenen Japanse en Amerikaanse doden voorkomen.
Dat is de rechtvaardiging voor en na het bombardement, maar geen wetmatigheid.
  maandag 12 september 2022 @ 20:40:32 #163
353733 Spablauw214
pi_205952128
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 19:37 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Rusland is een semidictatuur. Onderschat nooit de mogelijkheden tot hersenspoeling van een dictatuur op haar volk.
Laat dat semi maar weg hoor.

Rusland is een dictatuur en steunt, zoals zoveel dictaturen en andere autocratische regimes, vooral op clintelisme. Momenteel zijn er simpelweg nog teveel mensen in Rusland die profiteren van de dictatuur, en een val van de dictatuur betekent ook dat zij hun privileges kwijt zijn.

Daarom is onze voornaamste troefkaart ook de financile. Het kost domweg kapitalen om zo’n repressieapparaat in stand te houden. Veel van die (para)militaire ordediensten (OMON, Rosgvardia enz) zijn niets anders dan outlaw knokploegen vol triggerhappy extreemrechts tuig. Als Rusland aan de bedelstaf raakt en dat geteisem niet meer kan betalen, gaan ze gewoon in Iran of NK protesten uit elkaar slaan.

Dat is dan ook de reden dat de sancties vooral door moeten gaan. Uiteindelijk is een val van het Russische regime ook in ons voordeel want wellicht komt er dan iemand met wie wel fatsoenlijk te praten valt over een democratisch Rusland. Maar of er daadwerkelijk een Russische Adenauer opstaat moeten we ook nog maar afwachten.
  maandag 12 september 2022 @ 20:41:48 #164
269809 polderturk
pi_205952138
Er wordt in Rusland steeds vaker over een algemene mobilisatie gesproken.

Dat gaat niet helpen. Ze hebben geen materieel.


twitter
  maandag 12 september 2022 @ 20:41:53 #165
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_205952141
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 20:31 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Ras of afkomst heeft er niets mee te maken, wie de agressor in deze oorlog is echter wel. Het zou al schelen als de Russen de Oekraense bevolking niet zouden beroven, martelen, verkrachten en uitroeien, maar op zijn minst een poging zouden wagen om de Oekraense "hearts and minds" te winnen...
Echter niet alle eenheden doen dit.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 12 september 2022 @ 20:43:24 #166
353733 Spablauw214
pi_205952158
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 20:40 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Laat dat semi maar weg hoor.

Rusland is een dictatuur en steunt, zoals zoveel dictaturen en andere autocratische regimes, vooral op clintelisme. Momenteel zijn er simpelweg nog teveel mensen in Rusland die profiteren van de dictatuur, en een val van de dictatuur betekent ook dat zij hun privileges kwijt zijn.

Daarom is onze voornaamste troefkaart ook de financile. Het kost domweg kapitalen om zo’n repressieapparaat in stand te houden. Veel van die (para)militaire ordediensten (OMON, Rosgvardia enz) zijn niets anders dan outlaw knokploegen vol triggerhappy extreemrechts tuig. Als Rusland aan de bedelstaf raakt en dat geteisem niet meer kan betalen, gaan ze gewoon in Iran of NK protesten uit elkaar slaan.

Dat is dan ook de reden dat de sancties vooral door moeten gaan. Uiteindelijk is een val van het Russische regime ook in ons voordeel want wellicht komt er dan iemand met wie wel fatsoenlijk te praten valt over een democratisch Rusland. Maar of er daadwerkelijk een Russische Adenauer opstaat moeten we ook nog maar afwachten.
Wat ik vooral wil zeggen is dat we ons niet teveel moeten blindstaren op het wegsturen van Putin want de kans is meer dan aanwezig dat een andere hardliner het overneemt. Het uitgangspunt dient het met wortel en tak uitroeien van dit misdadige regime te zijn. Daarna praten we verder.
  maandag 12 september 2022 @ 20:44:14 #167
278875 DDDDDaaf
pi_205952168
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 20:38 schreef BlaZ het volgende:

[..]
De crisis ten gevolge van de sancties is al goed voelboer in Rusland. Het effect is echter van toepassing op luxe producten en niet op basisvoorzieningen waardoor een opstand niet te verwachten is.
Qua basisvoorzieningen als voedsel, energie en water is Rusland zelfvoorzienend.
Wanneer het vervoer over het spoor instort gaat Moskou echter honger lijden aangezien die stad compleet bevoorraad moet worden met voedsel etc. uit de rest van het land.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 12 september 2022 @ 20:45:34 #168
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_205952183
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 20:41 schreef polderturk het volgende:
Er wordt in Rusland steeds vaker over een algemene mobilisatie gesproken.

Dat gaat niet helpen. Ze hebben geen materieel.

[ twitter ]
Los van het materieel - je moet die gasten een gedegen opleiding geven. Dat kost tijd. Maanden. Kijk naar die Oekraners in Engeland. En die doen het zelfs versneld. Je hebt er geen kut aan om ze na een week met n bivak en twee keer schieten met een AK in de klauwen naar het westen te sturen. Daar faalt Rusland systematisch. Die elite eenheden waarmee ze startten waren al slecht getraind - zeker in vergelijking met NAVO standaarden.

Nu mobiliseren levert op korte termijn enkel kanonnenvoer op. Op de lange(re) termijn heb je er misschien nog wat aan. Als je dan nog in de wedstrijd zit.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  maandag 12 september 2022 @ 20:47:47 #169
-1 #ANONIEM
pi_205952203
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 20:35 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Het bombardement op Dresden is een oorlogsmisdaad, de atombombardementen op Hiroshima en Nagasaki hebben juist een ongekend bloedbad met tientallen miljoenen Japanse en Amerikaanse doden voorkomen.
Gevaarlijke redenatie.
  maandag 12 september 2022 @ 20:47:58 #170
353733 Spablauw214
pi_205952209
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 20:41 schreef polderturk het volgende:
Er wordt in Rusland steeds vaker over een algemene mobilisatie gesproken.

Dat gaat niet helpen. Ze hebben geen materieel.


[ twitter ]
Mobiliseren is mosterd na de maaltijd. Ze zijn te laat. Nu is het niks anders dan een volkssturm. Ik zie ook niet hoe ze dit nog verkocht krijgen aan de bevolking.
  maandag 12 september 2022 @ 20:48:06 #171
278875 DDDDDaaf
pi_205952214
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 20:43 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Wat ik vooral wil zeggen is dat we ons niet teveel moeten blindstaren op het wegsturen van Putin want de kans is meer dan aanwezig dat een andere hardliner het overneemt. Het uitgangspunt dient het met wortel en tak uitroeien van dit misdadige regime te zijn. Daarna praten we verder.
Het lijkt me een stuk effectiever de Russische (maak)industrie in te laten storten om te voorkomen dat ze moderne wapensystemen kunnen ontwikkelen en produceren, dan maakt het nl. ook niet uit welke geflipte dictator in het Kremlin op de troon zit.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 12 september 2022 @ 20:48:47 #172
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_205952223
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 20:25 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Vraag me af wat ze zelf produceren en kunnen leveren? Ik kom niet verder dan de Ceasar artillery
[ twitter ]
Baguettes, wijn en witte vlaggen.
  maandag 12 september 2022 @ 20:49:40 #173
353733 Spablauw214
pi_205952239
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 20:48 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Het lijkt me een stuk effectiever de Russische (maak)industrie in te laten storten om te voorkomen dat ze moderne wapensystemen kunnen ontwikkelen en produceren, dan maakt het nl. ook niet uit welke geflipte dictator in het Kremlin op de troon zit.
Het een sluit het ander niet uit. Gewoon volledig afknijpen en aan de bedelstaf helpen.
  maandag 12 september 2022 @ 20:50:32 #174
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205952251
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 20:40 schreef Spablauw214 het volgende:

Daarom is onze voornaamste troefkaart ook de financile. Het kost domweg kapitalen om zo’n repressieapparaat in stand te houden. Veel van die (para)militaire ordediensten (OMON, Rosgvardia enz) zijn niets anders dan outlaw knokploegen vol triggerhappy extreemrechts tuig. Als Rusland aan de bedelstaf raakt en dat geteisem niet meer kan betalen, gaan ze gewoon in Iran of NK protesten uit elkaar slaan.
Maar de knokploegen niet meer betalen is het allerlaatste waarop ze zullen bezuinigen aangezien zij juist het regime beschermen tegen het volk
  maandag 12 september 2022 @ 20:51:10 #175
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_205952257
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 20:34 schreef over_hedge het volgende:

[..]
al bijna verslagen japan? Dat valt vies tegen. Als ze al die eilanden 1 voor 1 af hadden moeten gaan waren er veel meer doden gevallen dan nu bij de 2 bommen.

Of dat een goede reden is mag je wat van vinden. Maar het is niet dat japan zo maar even verslagen zou zijn
Daar ga je uit van onvoorwaardelijke overgave als enige mogelijke uitkomst. We moeten echt terug naar de historische situatie waar er naar een vredesakkoord gewerkt wordt wat acceptabel is voor beide partijen, zo niet, dan komt vroeg of laat de nucleaire optie op tafel.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 12 september 2022 @ 20:51:45 #176
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_205952266
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 20:35 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Het bombardement op Dresden is een oorlogsmisdaad, de atombombardementen op Hiroshima en Nagasaki hebben juist een ongekend bloedbad met tientallen miljoenen Japanse en Amerikaanse doden voorkomen.
Maar zijn daarnaast ook gewoon oorlogsmisdaden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 12 september 2022 @ 20:51:51 #177
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_205952267
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 20:30 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Fransen bouwen alles zelf. Tanks, pantserwagens, artillerie, schepen, hun vliegtuigen.. En niet onverdienstelijk. De Leclerc is een uitstekende tank, de Rafale een concurrerend gen4 jachtvliegtuig.
Hcate II en FR F2 zijn ook leuk als je handig bent met mikken. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 12 september 2022 @ 20:54:07 #178
38065 TheFreshPrince
pi_205952297
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 20:51 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Daar ga je uit van onvoorwaardelijke overgave als enige mogelijke uitkomst. We moeten echt terug naar de historische situatie waar er naar een vredesakkoord gewerkt wordt wat acceptabel is voor beide partijen, zo niet, dan komt vroeg of laat de nucleaire optie op tafel.
Ik denk niet dat Oekrane een atoombom op Rusland gaat gooien.
  Moderator maandag 12 september 2022 @ 20:55:29 #179
236264 crew  capricia
pi_205952317
Russen vragen informatie hoe ze zich moeten overgeven:

twitter
Definitely not CIA
  maandag 12 september 2022 @ 20:55:41 #180
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205952320
twitter
  maandag 12 september 2022 @ 20:56:10 #181
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_205952323
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 20:35 schreef polderturk het volgende:
Bij Kherson heeft Oekrane al meer terugveroverd dan ik had gedacht. Waarschijnlijk gaat het blauwe stukje bij Kherson de komende dagen nog harder groeien.

[ twitter ]
Met dit tempo is het niet meer zo onrealistisch dat ze de Krim nog gaan pakken.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  Overall beste user 2022 maandag 12 september 2022 @ 20:56:11 #182
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205952324
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 20:51 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Maar zijn daarnaast ook gewoon oorlogsmisdaden.
Nee hoor. Het waren gewoon militaire doelen. Dresden ook.

Maar dit is offtopic.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 12 september 2022 @ 20:58:05 #183
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205952351
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 20:56 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nee hoor. Het waren gewoon militaire doelen. Dresden ook.

Maar dit is offtopic.
De militairen mikten op Dresden, dat klopt. Maar dat maakt het nog geen legitieme actie - en dat was het ook niet. Zoals zoveel bombardementen uit WO-II niet door de beugel konden.
  maandag 12 september 2022 @ 20:58:10 #184
353733 Spablauw214
pi_205952356
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 20:50 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Maar de knokploegen niet meer betalen is het allerlaatste waarop ze zullen bezuinigen aangezien zij juist het regime beschermen tegen het volk
Voorlopig verandert er dus ook niets. Want die knokploegen zullen niet uit zichzelf hun knuppel aan de wilgen hangen.

Dit is ook precies de reden dat de opstand in Wit-Rusland is mislukt. Hoewel iedereen ook wel weet dat Lukashenko elke legitimiteit kwijt is en slechts in het zadel wordt gehouden door Rusland, China en een paar knokploegen.

Putin zal wat meer draagvlak hebben onder de bevolking maar verder denk ik niet dat de situatie wezenlijk anders is.
  maandag 12 september 2022 @ 20:58:12 #185
303301 Tocadisco
pi_205952357
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 20:54 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik denk niet dat Oekrane een atoombom op Rusland gaat gooien.
Maar de kans is wel reel dat Oekrane, via de NAVO of een andere manier, wel onder de nucleaire paraplu van de VS/het Westen gaat vallen. Een andere manier om op de (middel)lange termijn daar de vrede te bewaren is er niet echt. Ideaal zou natuurlijk zijn dat die hele nare imperialistische stroming in Rusland met wortel en tak wordt uitgeroeid maar dat zie ik eigenlijk ook niet gebeuren.
  maandag 12 september 2022 @ 20:59:09 #186
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205952371
twitter
  maandag 12 september 2022 @ 20:59:47 #187
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205952385
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 20:48 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Het lijkt me een stuk effectiever de Russische (maak)industrie in te laten storten om te voorkomen dat ze moderne wapensystemen kunnen ontwikkelen en produceren, dan maakt het nl. ook niet uit welke geflipte dictator in het Kremlin op de troon zit.
Volgens mij is er niet zoiets als een Russische maakindustrie, behalve b-grade spul voor binnenlands gebruik dat verder niemand anders wil hebben.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 12 september 2022 @ 20:59:55 #188
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_205952388
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 20:44 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Wanneer het vervoer over het spoor instort gaat Moskou echter honger lijden aangezien die stad compleet bevoorraad moet worden met voedsel etc. uit de rest van het land.
Waarom zou dat problematisch zijn, wordt dat gemporteerd?

Ik dit zo snel terugvinden:

IMPORTS
The top imports of Russia are Cars ($7.75B), Motor vehicles; parts and accessories (8701 to 8705) ($7.28B), Broadcasting Equipment ($7.15B), Packaged Medicaments ($7.06B), and Computers ($4.1B), importing mostly from China ($50.7B), Germany ($26.1B), Belarus ($12.8B), South Korea ($7.93B), and Italy ($7.71B).
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 12 september 2022 @ 21:00:29 #189
353733 Spablauw214
pi_205952395
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 20:58 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar de kans is wel reel dat Oekrane, via de NAVO of een andere manier, wel onder de nucleaire paraplu van de VS/het Westen gaat vallen. Een andere manier om op de (middel)lange termijn daar de vrede te bewaren is er niet echt. Ideaal zou natuurlijk zijn dat die hele nare imperialistische stroming in Rusland met wortel en tak wordt uitgeroeid maar dat zie ik eigenlijk ook niet gebeuren.
UA per direct in de NAVO zal ongetwijfeld wel een van de onderhandelingseisen worden want anders probeert Rusland het over een paar jaar nogmaals.
  maandag 12 september 2022 @ 21:00:29 #190
-1 #ANONIEM
pi_205952396
twitter

👀
  maandag 12 september 2022 @ 21:01:11 #191
353733 Spablauw214
pi_205952409
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 21:00 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
👀
Het pantserglas is in de aanbieding deze week?
  maandag 12 september 2022 @ 21:02:10 #192
147666 AnneX
pi_205952424
Staat er iets te gebeuren?
twitter
  maandag 12 september 2022 @ 21:03:28 #193
189832 quirina
pi_205952447
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 21:02 schreef AnneX het volgende:
Staat er iets te gebeuren?
[ twitter ]
Nukes gok ik
  maandag 12 september 2022 @ 21:03:33 #194
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_205952449
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 20:38 schreef BlaZ het volgende:

[..]
De crisis ten gevolge van de sancties is al goed voelboer in Rusland. Het effect is echter van toepassing op luxe producten en niet op basisvoorzieningen waardoor een opstand niet te verwachten is.
Qua basisvoorzieningen als voedsel, energie en water is Rusland zelfvoorzienend.
En ze hebben tegenwoordig auto's zonder chips, dus het gaat prima.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 12 september 2022 @ 21:03:37 #195
445753 Wantie
pi_205952454
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 20:56 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nee hoor. Het waren gewoon militaire doelen. Dresden ook.

Maar dit is offtopic.
Nee het platgooien van complete Duitse steden is een oorlogsmisdaad geweest.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 12 september 2022 @ 21:04:32 #196
189832 quirina
pi_205952470
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 21:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
En ze hebben tegenwoordig auto's zonder chips, dus het gaat prima.
Good old Lada’s
  maandag 12 september 2022 @ 21:04:50 #197
484669 Korenfok
pi_205952474
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 20:34 schreef over_hedge het volgende:

[..]
al bijna verslagen japan? Dat valt vies tegen. Als ze al die eilanden 1 voor 1 af hadden moeten gaan waren er veel meer doden gevallen dan nu bij de 2 bommen.

Of dat een goede reden is mag je wat van vinden. Maar het is niet dat japan zo maar even verslagen zou zijn
Plus dat VS een goed alternatief voor Japan kon bieden, met economische voorspoed (japan is nooit zo rijk geweest als nu, zeker als je vergelijkt dat japan in 1850 nog een feudalistisch systeeem had, zoals wij voor 1000 AD hadden).

Rusland kan oekraine niets bieden behalve erosie, ze moeten hun cultuur, grondstoffen opgeven en wat krijgen ze r voor terug? Een buurman die hun onderdrukt.
  maandag 12 september 2022 @ 21:05:28 #198
353733 Spablauw214
pi_205952483
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 21:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee het platgooien van complete Duitse steden is een oorlogsmisdaad geweest.
Dat is natuurlijk ook zo. Maar als je bedenkt dat iets verderop de gaskamers op volle sterkte draaiden, dan kan je het natuurlijk ook beschouwen als met gelijke munt terugbetalen.
  maandag 12 september 2022 @ 21:05:54 #199
303301 Tocadisco
pi_205952487
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:03 schreef quirina het volgende:

[..]
Nukes gok ik
Om een nuke op Kyiv te gooien hoeven ze niemand terug te halen. Voor zover ze dat berhaupt ooit al van plan waren, want als er iets toch duidelijk is geworden dit conflict is dat Rusland helemaal niets geeft om hun troepen.
  maandag 12 september 2022 @ 21:07:46 #200
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205952522
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 21:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee het platgooien van complete Duitse steden is een oorlogsmisdaad geweest.
De bombardementen op het einde van de oorlog zoals op Dresden toen de oorlog eigenlijk al zo goed als gewonnen was waren inderdaad excessief wraakzuchtig, de vergeldingsbombardementen op bijvoorbeeld Hamburg waren dat niet.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 12 september 2022 @ 21:07:55 #201
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205952525
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 21:02 schreef AnneX het volgende:
Staat er iets te gebeuren?
[ twitter ]
Dit lijkt me een overduidelijk signaal dat de oorlog zeer binnenkort is afgelopen.
twitter
  maandag 12 september 2022 @ 21:09:02 #202
467044 De-iets-tedikkewielrenner
#Viesdik
pi_205952538
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:07 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Dit lijkt me een overduidelijk signaal dat de oorlog zeer binnenkort is afgelopen.
[ twitter ]
Speciale operatie
  maandag 12 september 2022 @ 21:09:29 #203
-1 #ANONIEM
pi_205952545
twitter
  maandag 12 september 2022 @ 21:10:25 #204
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_205952558
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:09 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:

[..]
Speciale operatie
coup d'etat
  maandag 12 september 2022 @ 21:10:29 #205
8369 speknek
Another day another slay
pi_205952560
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 21:02 schreef AnneX het volgende:
Staat er iets te gebeuren?
[ twitter ]
Ik denk dat Putin doorhad dat de meeting met al zijn generaals een hele andere wending zou gaan nemen en dat hij hem daarom afgezegd heeft en inderdaad misschien naar zijn dascha gepeerd is.

Of het gebrek aan nieuwe legereenheden klopt of niet, het kan ook herbezinning of psyops propaganda van Oekraine zijn, het leger lijkt er weinig zin meer in te hebben.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 12 september 2022 @ 21:10:35 #206
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205952563
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 21:09 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
#Ikdoenietmeermee
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 12 september 2022 @ 21:11:05 #207
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205952574
De oorlog is duidelijk opgegeven door Rusland
twitter
  maandag 12 september 2022 @ 21:11:43 #208
445753 Wantie
pi_205952585
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:05 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk ook zo. Maar als je bedenkt dat iets verderop de gaskamers op volle sterkte draaiden, dan kan je het natuurlijk ook beschouwen als met gelijke munt terugbetalen.
Klopt, en alle partijen deden het.
Voor VK was het wel hun redding, omdat Duitsland bijna alle militaire infrastructuur in Engeland had vernietigd, maar overging tot het bombarderen van London als represaille voor het bombarderen van Duitse steden.
Daardoor kun Engeland zich herpakken...

Anyway, ik heb het zelf vreemd gevonden dat Rusland niet eerst de vitale infrastructuur van Oekrane uitgeschakelde voordat de invasie zelf begon.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 12 september 2022 @ 21:12:29 #209
189832 quirina
pi_205952595
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:05 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Om een nuke op Kyiv te gooien hoeven ze niemand terug te halen. Voor zover ze dat berhaupt ooit al van plan waren, want als er iets toch duidelijk is geworden dit conflict is dat Rusland helemaal niets geeft om hun troepen.
Dat was aan het begin van deze militaire operatie al duidelijk.
Er werden jongetjes gestuurd , ze hadden onvoldoende rantsoenen of bedorven rantsoenen, vrachtwagens met verdroogde banden, pantsers van karton, geen winteruniformen, onvoldoende brandstof voor tanks.
  maandag 12 september 2022 @ 21:12:45 #210
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205952602
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:11 schreef slashdotter3 het volgende:
De oorlog is duidelijk opgegeven door Rusland
[ twitter ]
Allemaal mooi nieuws natuurlijk maar ben toch benieuwd of het klopt. Op Reddit lees ik toch dat nergens dat verhaal over Poetin naar Sochi bevestigd kan worden bijvoorbeeld.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 12 september 2022 @ 21:13:18 #211
476201 Cherni
pi_205952615
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:07 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De bombardementen op het einde van de oorlog zoals op Dresden toen de oorlog eigenlijk al zo goed als gewonnen was waren inderdaad excessief wraakzuchtig, de vergeldingsbombardementen op bijvoorbeeld Hamburg waren dat niet.
Dresden kun je gerust een oorlogsmisdaad noemen. De UK heeft altijd gezegd dat Dresden een vergeldingsactie was. En het ging hier om brandbommen massaal toegepast.

Bremen daar lag een groot kogellager fabriek en dan is het vrij normaal dat je dit tijdens een oorlog plat gooit. Dan zou ik niet spreken van een oorlogsmisdaad.
  maandag 12 september 2022 @ 21:13:40 #212
189832 quirina
pi_205952624
Hier ook nog niks uit officile bronnen gezien dat Putin naar zijn dacha is.
  maandag 12 september 2022 @ 21:16:25 #213
108676 Aether
pi_205952670
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:11 schreef slashdotter3 het volgende:
De oorlog is duidelijk opgegeven door Rusland
[ twitter ]
Niet echt fijn, dan implodeert het zooitje daar.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 12 september 2022 @ 21:16:27 #214
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205952671
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:13 schreef quirina het volgende:
Hier ook nog niks uit officile bronnen gezien dat Putin naar zijn dacha is.
Zojuist door Halbe Zijlstra bevestigd op Twitter.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 12 september 2022 @ 21:17:08 #215
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_205952683
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:11 schreef slashdotter3 het volgende:
De oorlog is duidelijk opgegeven door Rusland
[ twitter ]
Hoeveel ramen zou dat huis hebben?
  maandag 12 september 2022 @ 21:17:26 #216
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_205952687
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:13 schreef quirina het volgende:
Hier ook nog niks uit officile bronnen gezien dat Putin naar zijn dacha is.
Halbe Zijlstra is zojuist gespot in de dacha van Putain.
  maandag 12 september 2022 @ 21:17:45 #217
108676 Aether
pi_205952691
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 12 september 2022 @ 21:18:53 #218
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205952705
https://www.express.co.uk(...)w-russia-ukraine-war

Reports have emerged that up to seven thousand Chechens have been drafted into the National Guard's ranks.

The deployment has led to speculation that the Russian despot fears growing public unrest and a possible coup attempt from his elites.

The news site Kavkaz Center tweeted: "Interesting info from Chechnya.

"KC sources report that a large batch of armed #Kadyrovtsy has been transferred to #МMoscow .

"The numbers vary from 3 to 7 thousand. Allegedly at the command of Zolotov


Leuk stukje roddelpraat in een roddelkrant.
  maandag 12 september 2022 @ 21:19:07 #219
475083 Lospedrosa
$
pi_205952707
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:11 schreef slashdotter3 het volgende:
De oorlog is duidelijk opgegeven door Rusland
[ twitter ]
Robert Bor is de mega wappie van Twitter.
Die kun je met goed fatsoen niet als bron aanhalen
Vakman pur sang
  maandag 12 september 2022 @ 21:19:27 #220
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205952712
De voornaamste zorg van Rusland is nu niet meer het winnen in Ukraine maar ervoor zorgen dat ze niet door een coup worden afgezet. Alle resources gaan daar nu in zitten.

Het Rode Plein in Moskou is al 2 dagen geblokkeerd zodat mensen daar niet kunnen protesteren. Dat was altijd al de 1e stap van alle voorgaande revoluties.
  maandag 12 september 2022 @ 21:20:36 #221
484669 Korenfok
pi_205952728
quote:
2s.gif Op maandag 12 september 2022 21:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Allemaal mooi nieuws natuurlijk maar ben toch benieuwd of het klopt. Op Reddit lees ik toch dat nergens dat verhaal over Poetin naar Sochi bevestigd kan worden bijvoorbeeld.
leest een beetje als whisfull thinking....

aan de andere kant heeft het westen rusland een ideale brug om terug te marcheren geboden. In rusland zelf is het natuuurlijk geen schande om terug te trekken als je vecht tegen een 10 biljoen (als het niet meer is) oorlogsmachine, terwijl je zelf een economie heeft maar van 1 biljoen.
  maandag 12 september 2022 @ 21:20:41 #222
475083 Lospedrosa
$
pi_205952730
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:19 schreef slashdotter3 het volgende:
De Westerse landen kunnen wel weer stoppen met hun wapenproductie. De oorlog is voorbij en Rusland zal nooit meer een bedreiging vormen voor de buurlanden. Zeker niet als Chechnya en tig andere delen zich gaan afscheiden.
Dit is te snel. Wacht even af.
Vakman pur sang
  maandag 12 september 2022 @ 21:21:36 #223
401907 Raw85
pi_205952741
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:19 schreef slashdotter3 het volgende:
De Westerse landen kunnen wel weer stoppen met hun wapenproductie. De oorlog is voorbij en Rusland zal nooit meer een bedreiging vormen voor de buurlanden. Zeker niet als Chechnya en tig andere delen zich gaan afscheiden.
Zo naef is men hopelijk niet.
  maandag 12 september 2022 @ 21:21:39 #224
476201 Cherni
pi_205952743
quote:
2s.gif Op maandag 12 september 2022 21:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Allemaal mooi nieuws natuurlijk maar ben toch benieuwd of het klopt. Op Reddit lees ik toch dat nergens dat verhaal over Poetin naar Sochi bevestigd kan worden bijvoorbeeld.
De Russen kunnen ook niet anders dan stoppen en zich gewonnen geven. Een Oekrane dat gemobiliseerd is heeft een onuitputtelijke bron van troepen en eindeloze steun vanuit het westen. En omdat de Russen niet kunnen mobiliseren omdat ze dan de oorlog moeten verklaren hebben ze veel te weinig middelen om dit tot een goed einde te kunnen brengen. Helaas hebben ze ondertussen een hoop schade aangericht incluis een mensenleed van een ongekende orde. Ik denk wel dat ze blijven stoken om de Donbass onstabiel te houden.

We gaan het zien.
  maandag 12 september 2022 @ 21:21:52 #225
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205952746
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:19 schreef slashdotter3 het volgende:
De Westerse landen kunnen wel weer stoppen met hun wapenproductie. De oorlog is voorbij en Rusland zal nooit meer een bedreiging vormen voor de buurlanden. Zeker niet als Chechnya en tig andere delen zich gaan afscheiden.
Kadyrov heeft zijn lot nogal verbonden aan dat van Poetin dus ik neem aan dat er in Tsjetsjenie geen hernieuwde onafhankelijkheidsstrijd zal uitbreken.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 12 september 2022 @ 21:22:19 #226
320657 XSbig
pi_205952749
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:16 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Zojuist door Halbe Zijlstra bevestigd op Twitter.
Ik heb echt gelachen.
  maandag 12 september 2022 @ 21:23:15 #227
189832 quirina
pi_205952761
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:21 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Kadyrov heeft zijn lot nogal verbonden aan dat van Poetin dus ik neem aan dat er in Tsjetsjenie geen hernieuwde onafhankelijkheidsstrijd zal uitbreken.
Kadyrov
Geitenbreier
  maandag 12 september 2022 @ 21:23:19 #228
484669 Korenfok
pi_205952763
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 21:19 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Robert Bor is de mega wappie van Twitter.
Die kun je met goed fatsoen niet als bron aanhalen
hij post een artikel van de moscow times... dat is niet echt wappie he?
  maandag 12 september 2022 @ 21:23:48 #229
189832 quirina
pi_205952770
Artikel staat niet op moscowtimes die ik zie.
  maandag 12 september 2022 @ 21:24:51 #230
108676 Aether
pi_205952784
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 12 september 2022 @ 21:25:22 #231
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205952795
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:21 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Kadyrov heeft zijn lot nogal verbonden aan dat van Poetin dus ik neem aan dat er in Tsjetsjenie geen hernieuwde onafhankelijkheidsstrijd zal uitbreken.
Kadyrov is niet de enige Tsjetsjeen
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 12 september 2022 @ 21:25:23 #232
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205952796
Lijkt me een goede reden voor de Russen bij Kherson om zich over te geven. Er komt geen hulp meer dus waarom nog doorvechten?

twitter
  maandag 12 september 2022 @ 21:25:52 #233
108676 Aether
pi_205952806
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 12 september 2022 @ 21:26:35 #234
475083 Lospedrosa
$
pi_205952816
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:23 schreef Korenfok het volgende:

[..]
hij post een artikel van de moscow times... dat is niet echt wappie he?
Alles wat die man ademt is wappie, alles wat die zegt is flauwekul, die autist zit al sinds Corona bullshit te posten in ijltempo.
Vakman pur sang
  maandag 12 september 2022 @ 21:27:34 #235
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_205952831
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 21:20 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dit is te snel. Wacht even af.
En het is niet eerlijk.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 12 september 2022 @ 21:27:36 #236
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205952832
  maandag 12 september 2022 @ 21:28:04 #237
475083 Lospedrosa
$
pi_205952838
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 21:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
En het is niet eerlijk.
Ben jij pro Russisch?
Vakman pur sang
  maandag 12 september 2022 @ 21:28:40 #238
108676 Aether
pi_205952854
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 12 september 2022 @ 21:31:52 #239
278875 DDDDDaaf
pi_205952917
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 20:59 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Volgens mij is er niet zoiets als een Russische maakindustrie, behalve b-grade spul voor binnenlands gebruik dat verder niemand anders wil hebben.
De Russische maakindustrie bestaat dan ook voor een dikke 80% uit wapenindustrie (aldus Kamil Galeev in en van zijn twitter"draadjes") en die is voor 100% afhankelijk van West-Europese machines. Er zal vast en zeker hier en daar nog eens een verdwaalde tractor of een Dacia met een Lada-logo er op geproduceerd worden, maar het gros is wapentechnologie.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 12 september 2022 @ 21:32:26 #240
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_205952922
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 21:28 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ben jij pro Russisch?
Ik ben altijd voor the underdog O-)
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 12 september 2022 @ 21:32:56 #241
475083 Lospedrosa
$
pi_205952930
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 21:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ik ben altijd voor the underdog O-)
Voor Rusland? :o
Vakman pur sang
  maandag 12 september 2022 @ 21:34:00 #242
220444 HSG
pi_205952950
En Poetin kan ook niet de algemene mobilisatie uit gaan roepen want dan laat hij aan zijn land zien dat de oorlog kut gaat.
mon citoyens vous serez unis.
  maandag 12 september 2022 @ 21:35:13 #243
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_205952967
Stoppen met wapenproductie :') Er moet juist extra geinvesteerd worden. Dit heeft aangetoond dat oorlog elk moment kan beginnen. Sta je met je soldaten op Veluwe pang pang te roepen omdat je geen kogels hebt.
  maandag 12 september 2022 @ 21:35:25 #244
272777 Digi2
pi_205952971

quote:
After nearly seven months of fighting, Ukraine has finally begun to regain some of the territory it lost to Russia.
It says its forces are continuing their rapid advance in several areas including the northern Kharkiv region in the past few days -- forcing Moscow to pull back its forces.
It's raised the question of how far they can go...
So, is this a turning point in the conflict and how will Moscow respond?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Moderator maandag 12 september 2022 @ 21:35:37 #245
236264 crew  capricia
pi_205952977
Goed nieuws! Poetin heeft zijn soldaten kennelijk harder thuis nodig.

twitter


Edit: staat hierboven dus ook al. :D
Definitely not CIA
  maandag 12 september 2022 @ 21:36:49 #246
401907 Raw85
pi_205952994
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
Stoppen met wapenproductie :') Er moet juist extra geinvesteerd worden. Dit heeft aangetoond dat oorlog elk moment kan beginnen. Sta je met je soldaten op Veluwe pang pang te roepen omdat je geen kogels hebt.
Dit idd. Om al die landen die 2%-norm te laten halen heb je waarschijnlijk al jaren nodig. Zelfs al de oorlog nu zou stoppen heb je de komende jaren maximale productie nodig om die norm te halen
  maandag 12 september 2022 @ 21:36:57 #247
320657 XSbig
pi_205952996
Zou Poetin het zo spinnen dat hij zijn troepen terugtrekt omdat de ‘speciale operatie’ gelukt is?
  maandag 12 september 2022 @ 21:37:08 #248
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205952999
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:17 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Hoeveel ramen zou dat huis hebben?
En er zit vast wel een olympic sized zwembad bij waar je in een dronken bui in kan vallen.
&lt;signature here&gt;.
  maandag 12 september 2022 @ 21:37:10 #249
497038 NecSpeNecMetu
pi_205953000
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 21:34 schreef HSG het volgende:
En Poetin kan ook niet de algemene mobilisatie uit gaan roepen want dan laat hij aan zijn land zien dat de oorlog kut gaat.
* buitengewone militaire operatie

Hoe noemen ze het tegenwoordige eigenlijk? Nog steeds een militaire operatie?
  maandag 12 september 2022 @ 21:38:33 #250
220444 HSG
pi_205953018
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 21:35 schreef capricia het volgende:
Goed nieuws! Poetin heeft zijn soldaten kennelijk harder thuis nodig.

[ twitter ]
Nee dat is het niet. Als hij nieuwe eenheden naar Rusland stuurt erkend hij aan zijn thuisland dat de oorlog kut voor Rusland gaat.

quote:
14s.gif Op maandag 12 september 2022 21:37 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
* buitengewone militaire operatie

Hoe noemen ze het tegenwoordige eigenlijk? Nog steeds een militaire operatie?
Poetin noemt het nog steeds een speciale militaire operatie met om de haverklap andere doelen.
mon citoyens vous serez unis.
  maandag 12 september 2022 @ 21:38:33 #251
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205953020
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 21:35 schreef capricia het volgende:
Goed nieuws! Poetin heeft zijn soldaten kennelijk harder thuis nodig.

[ twitter ]
Vind dit allemaal maar vaag om eerlijk te zijn.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 12 september 2022 @ 21:39:49 #252
458283 ipa84
pi_205953048
twitter

De geruchtenmolen is flink aan het draaien. Maar het blijft nog steeds wachten op bevestigen.
  maandag 12 september 2022 @ 21:40:35 #253
475083 Lospedrosa
$
pi_205953062
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 21:35 schreef capricia het volgende:
Goed nieuws! Poetin heeft zijn soldaten kennelijk harder thuis nodig.

[ twitter ]

Edit: staat hierboven dus ook al. :D
Kan heel goed een afleidingspocedure zijn voor een counteroffensief.
Wil hier niet partypoopen maar de oorlog is nog niet over.
Vakman pur sang
  Moderator maandag 12 september 2022 @ 21:41:25 #254
236264 crew  capricia
pi_205953076
quote:
2s.gif Op maandag 12 september 2022 21:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Vind dit allemaal maar vaag om eerlijk te zijn.
Ik lees her en der ook zorgen over dat RL wel eens een tactisch kernwapen in kan gaan zetten (dus worden er bepaalde troepen uit regio's weggehaald).
Maar ik vraag me dat af..want dan zijn de rapen echt gaar.

Het zijn maar geruchten. Maar ik vind dit ook bijzonder vaag, ja.
Definitely not CIA
  maandag 12 september 2022 @ 21:41:40 #255
458283 ipa84
pi_205953083
twitter

lol
  maandag 12 september 2022 @ 21:41:45 #256
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_205953086
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 21:32 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Voor Rusland? :o
Dus dat is voor jou the underdog? :D
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 12 september 2022 @ 21:41:48 #257
213020 Ronald-Koeman
pi_205953089
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 21:40 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Kan heel goed een afleidingspocedure zijn voor een counteroffensief.
Wil hier niet partypoopen maar de oorlog is nog niet over.
hoi Rob leuk dat je meepost :W
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 12 september 2022 @ 21:43:25 #258
475083 Lospedrosa
$
pi_205953125
quote:
12s.gif Op maandag 12 september 2022 21:41 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
hoi Rob leuk dat je meepost :W
Ik stuur Danny de factuur nog. :W
Vakman pur sang
  maandag 12 september 2022 @ 21:43:55 #259
475083 Lospedrosa
$
pi_205953130
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 21:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dus dat is voor jou the underdog? :D
Ja dat armoedige Rusland met kartonnen pantsering tegen de grote Navo toch? :P
Vakman pur sang
  maandag 12 september 2022 @ 21:44:24 #260
220444 HSG
pi_205953147
quote:
Kremlin 'stopte' referenda over 'annexing' van bezette gebieden aan Rusland, Meduza -bronnen zeggen dat ze 'voor onbepaalde tijd zijn uitgesteld' vanwege een succesvol Oekraens tegenoffensief
12:24, 11 september 2022Bron: Meduzac
Volgens twee Meduza-bronnen in de buurt van het Kremlin hebben de Russische autoriteiten referenda over "toetreding tot Rusland" met de zelfverklaarde LPR en DPR, evenals de bezette gebieden van de Oekraense regio's Zaporozhye, Charkov en Cherson (in elk van hen vormden de Russische autoriteiten voorheen het zogenaamde militair-civiele bestuur).

De gesprekspartners van Meduza legden uit dat de enige reden voor deze beslissing het succesvolle tegenoffensief van Oekraense troepen in de richting van Charkov was. Bronnen benadrukten datMet het Kremlin verbonden politieke technologen die in de regio's Kharkiv en Zaporizja werkten, zijn al teruggeroepen naar Rusland: “******* [met spoed vertrokken] iedereen. Bevolen om naar huis te gaan". In de regio Cherson verblijven nog steeds Russische politieke technologen die het referendum hebben voorbereid.

Zoals Meduza eerder meldde , kondigde Andrey Turchak, secretaris van de Algemene Raad van het Verenigd Rusland en eerste vicevoorzitter van de Federatieraad, begin september aan dat het "correct en symbolisch" zou zijn om referenda te houden op 4 november, de Nationale Dag van de Eenheid. Vertegenwoordigers van de "militair-civiele administraties" van de bezetting in de door Rusland gecontroleerde gebieden steunden dit idee .

4 november was de eerste specifieke referendumdatum die openlijk werd genoemd door Russische functionarissen van zo'n hoge rang. Tegelijkertijd had het Kremlin er volgens Meduza aan het begin van de oorlog vertrouwen in dat ze al in april nieuwe gebieden zouden kunnen annexeren. Toen, vanwege mislukkingen aan het front, werd de deadline verschoven naar mei en vervolgens naar 11 september - op deze dag worden regionale verkiezingen gehouden in Rusland.

Het was echter ook niet mogelijk om ze in september vast te houden. Als gevolg daarvan heeft de presidentile regering, volgens Meduza's bronnen, onder druk van Vladimir Poetin, die "ongeduld" is om nieuwe gebieden te "annexeren", een "definitieve" datum vastgesteld - 4 november.

Volgens een van Meduza's gesprekspartners zouden de bezettende "civiel-militaire administraties" van Oekraense gebieden volgende week officieel de start van de voorbereidingen voor het referendum van november aankondigen. Nu zijn al deze plannen "on hold" gezet, "november is niet meer aan de orde."

De gesprekspartners van Meduza dicht bij het Kremlin benadrukten dat de Russische autoriteiten niet begrijpen wanneer ze kunnen terugkeren naar het bespreken van specifieke data voor een mogelijke stemming, het hangt af van hoe het tegenoffensief van Oekrane zich ontwikkelt. Perssecretaris van de president van de Russische Federatie Dmitry Peskov heeft Meduza's vragen over het lot van de referenda niet beantwoord.
https://meduza.io/feature(...)ut-istochniki-meduzy

De referendums zijn voor onbepaalde tijd uitgesteld.
mon citoyens vous serez unis.
  maandag 12 september 2022 @ 21:45:38 #261
335449 BEFEM
pi_205953172
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 21:38 schreef HSG het volgende:

[..]
Nee dat is het niet. Als hij nieuwe eenheden naar Rusland stuurt erkend hij aan zijn thuisland dat de oorlog kut voor Rusland gaat.
Dat hebben ze al continue gedaan hoor.
  maandag 12 september 2022 @ 21:46:10 #262
278875 DDDDDaaf
pi_205953181
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:41 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
lol
_O-
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 12 september 2022 @ 21:47:43 #263
220444 HSG
pi_205953208
quote:
10s.gif Op maandag 12 september 2022 21:45 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Dat hebben ze al continue gedaan hoor.
Ze hebben 90% van het leger dat voor Oekrane bestemd was ingezet. Het dreigt voor Poetin om ook eenheden te sturen die niet voor Oekrane bestemd waren.
mon citoyens vous serez unis.
  maandag 12 september 2022 @ 21:47:46 #264
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205953209
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 21:41 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik lees her en der ook zorgen over dat RL wel eens een tactisch kernwapen in kan gaan zetten (dus worden er bepaalde troepen uit regio's weggehaald).
Maar ik vraag me dat af..want dan zijn de rapen echt gaar.

Het zijn maar geruchten. Maar ik vind dit ook bijzonder vaag, ja.
Mjaaaa, ik weet het niet. Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Het inzetten van een kernwapen zal de wereld compleet veranderen namelijk. Heeft allemaal bij-effecten op de lange termijn.

Zou betekenen dat als navo niet ingrijpt daarna: het ongestraft mogelijk is atoombommen te gooien (dus ook Iran/Noord-Korea) Of Navo grijpt in en shit is aan.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 12 september 2022 @ 21:50:12 #265
496499 Seeburg54
pi_205953254
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 21:41 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik lees her en der ook zorgen over dat RL wel eens een tactisch kernwapen in kan gaan zetten (dus worden er bepaalde troepen uit regio's weggehaald).
Maar ik vraag me dat af..want dan zijn de rapen echt gaar.

Het zijn maar geruchten. Maar ik vind dit ook bijzonder vaag, ja.
Die gedachte is bij mij ook opgekomen. Helaas. Niet aan denken.
  maandag 12 september 2022 @ 21:50:32 #266
269809 polderturk
pi_205953261
Even een pol

POLL
  Moderator maandag 12 september 2022 @ 21:50:41 #267
236264 crew  capricia
pi_205953263
quote:
2s.gif Op maandag 12 september 2022 21:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Mjaaaa, ik weet het niet. Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Het inzetten van een kernwapen zal de wereld compleet veranderen namelijk. Heeft allemaal bij-effecten op de lange termijn.

Zou betekenen dat als navo niet ingrijpt daarna: het ongestraft mogelijk is atoombommen te gooien (dus ook Iran/Noord-Korea) Of Navo grijpt in en shit is aan.
Eens hoor. Maar de berichten zijn allemaal erg vaag. En dan krijg je dat soort speculaties.
Definitely not CIA
  maandag 12 september 2022 @ 21:52:28 #268
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205953295
quote:
2s.gif Op maandag 12 september 2022 21:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Mjaaaa, ik weet het niet. Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Het inzetten van een kernwapen zal de wereld compleet veranderen namelijk. Heeft allemaal bij-effecten op de lange termijn.

Zou betekenen dat als navo niet ingrijpt daarna: het ongestraft mogelijk is atoombommen te gooien (dus ook Iran/Noord-Korea) Of Navo grijpt in en shit is aan.
Er zijn honderden openlucht kernproeven geweest... als die niet de grootste uit het arsenaal pakt zal de impact op wereldschaal meevallen, als het daarbij blijft uiteraard.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 12 september 2022 @ 21:53:24 #269
500938 Ukraineforlife
pi_205953310
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:52 schreef zalkc het volgende:

[..]
Er zijn honderden openlucht kernproeven geweest... als die niet de grootste uit het arsenaal pakt zal de impact op wereldschaal meevallen, als het daarbij blijft uiteraard.
Ontwikkelaar van de atoombom:

  maandag 12 september 2022 @ 21:55:24 #270
401907 Raw85
pi_205953345
quote:
2s.gif Op maandag 12 september 2022 21:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Mjaaaa, ik weet het niet. Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Het inzetten van een kernwapen zal de wereld compleet veranderen namelijk. Heeft allemaal bij-effecten op de lange termijn.

Zou betekenen dat als navo niet ingrijpt daarna: het ongestraft mogelijk is atoombommen te gooien (dus ook Iran/Noord-Korea) Of Navo grijpt in en shit is aan.
Ben het eens met alles wat je hierboven schrijft. Ik verwacht het ook niet. Maar toch, zo'n bizar slecht georganiseerd land als Rusland valt nooit echt in te schatten. Stel bijv dat alles in de soep loopt, er onrust in Rusland ontstaat in Rusland en Poetin daarom als enige uitweg het inzetten van een kernwapen ziet? Als hij de oorlog verliest is het misschien sowieso wel gedaan met hem. Ook dat is niet waarschijnlijk maar het is ook weer niet uitgesloten. Waarom zou hij als ultieme noodgeep dan niet all-in gaan?
  maandag 12 september 2022 @ 21:56:05 #271
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205953360
quote:
Ik was niet compleet genoeg, het detoneren van een kernwapen heeft voor het wereldwijde milieu een relatief beperkte impact. De gevolgen van een kernwapen op een stad zijn uiteraard onbeschrijfelijk.

Het ging mij puur om de impact op het milieu in die reactie.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 12 september 2022 @ 21:56:14 #272
475083 Lospedrosa
$
pi_205953361
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:55 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ben het eens met alles wat je hierboven schrijft. Ik verwacht het ook niet. Maar toch, zo'n bizar slecht georganiseerd land als Rusland valt nooit echt in te schatten. Stel bijv dat alles in de soep loopt, er onrust in Rusland ontstaat in Rusland en Poetin daarom als enige uitweg het inzetten van een kernwapen ziet? Als hij de oorlog verliest is het misschien sowieso wel gedaan met hem. Ook dat is niet waarschijnlijk maar het is ook weer niet uitgesloten. Waarom zou hij als ultieme noodgeep dan niet all-in gaan?
Krijgt Rob toch gelijk in dat geval _O-
Vakman pur sang
  maandag 12 september 2022 @ 21:57:05 #273
500040 Hatseflats22
pi_205953382
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 21:24 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Kijk, dat is een tactische, dus absoluut geen strategische, aanslag. Door de collaborateur te verwonden ipv direct te doden schakel je effectief gelijk een paar extra man of vrouw uit.

Het sterven komt later deze week wel
  Moderator maandag 12 september 2022 @ 21:58:20 #274
236264 crew  capricia
pi_205953404
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:55 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ben het eens met alles wat je hierboven schrijft. Ik verwacht het ook niet. Maar toch, zo'n bizar slecht georganiseerd land als Rusland valt nooit echt in te schatten. Stel bijv dat alles in de soep loopt, er onrust in Rusland ontstaat in Rusland en Poetin daarom als enige uitweg het inzetten van een kernwapen ziet? Als hij de oorlog verliest is het misschien sowieso wel gedaan met hem. Ook dat is niet waarschijnlijk maar het is ook weer niet uitgesloten. Waarom zou hij als ultieme noodgeep dan niet all-in gaan?
Kijk eens. Rusland is het verhaal al aan het spinnen (grote Russische krant vandaag):
quote:
Ukrainian army plans major offensive near Zaporozhye NPP — local official

"Redeployment of a large amount of heavy weapons, M777 and HIMARS systems is in progress," Vladimir Rogov said
MOSCOW, September 12. /TASS/. The Ukrainian army is planning a major offensive in the area of the Zaporozhye nuclear power plant and river crossings. Artillery systems, including M777 howitzers and MLRS are being brought to the area, the leader of the movement We are together with Russia, a member of the main council of the Zaporozhye region’s the military-civilian administration, Vladimir Rogov, said on the Rossiya-1 television channel.
[..]
https://tass.com/politics/1506457

Als dat ding straks in rook gaat, dan heeft Oekrane het gedaan.
Definitely not CIA
  maandag 12 september 2022 @ 22:01:28 #275
458283 ipa84
pi_205953461
twitter
  maandag 12 september 2022 @ 22:01:35 #276
303301 Tocadisco
pi_205953463
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 21:55 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ben het eens met alles wat je hierboven schrijft. Ik verwacht het ook niet. Maar toch, zo'n bizar slecht georganiseerd land als Rusland valt nooit echt in te schatten. Stel bijv dat alles in de soep loopt, er onrust in Rusland ontstaat in Rusland en Poetin daarom als enige uitweg het inzetten van een kernwapen ziet? Als hij de oorlog verliest is het misschien sowieso wel gedaan met hem. Ook dat is niet waarschijnlijk maar het is ook weer niet uitgesloten. Waarom zou hij als ultieme noodgeep dan niet all-in gaan?
Poetin zou absoluut niet de eerste (en waarschijnlijk ook niet de laatste) dictator zijn die een order van het kaliber "als ik niet kan winnen dan zetten we alles maar in de hens" geeft. Maar hier is gelukkig wel het positieve: Dat soort orders worden in de praktijk nooit uitgevoerd omdat vrijwel niemand in de hele uitvoerende lijn ook meegaat in dat alles of niets idee, ze zijn simpelweg niet bereid om hun eigen leven en dat van al hun geliefden op te offeren voor het ego van n man.
  maandag 12 september 2022 @ 22:02:11 #277
484669 Korenfok
pi_205953472
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 21:41 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik lees her en der ook zorgen over dat RL wel eens een tactisch kernwapen in kan gaan zetten (dus worden er bepaalde troepen uit regio's weggehaald).
Maar ik vraag me dat af..want dan zijn de rapen echt gaar.

Het zijn maar geruchten. Maar ik vind dit ook bijzonder vaag, ja.
dat is heel onlogisch, aangezien hij dan zijn volk opblaast, want al die net bevrijdde broeders worden dan massaal geofferd. Misschien komt hij er thuis mee weg (ik betwijfel het), maar alles en iedereen zullen hem dan laten vallen. zelfs china zal dan omschakelen.

Die tactische nuke is leuk voor internet filosofieen, maar is gewoon onlogisch vanuit russische perspectief. Want waarom zou vs niet een paar atoombommen lend leasen aan Ukraine hierna?
  maandag 12 september 2022 @ 22:02:57 #278
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205953485
Rusland zal eerder een nucleair incident veroorzaken met 1 van de centrales dan een atoombom gooien. Dat is ook makkelijker te spinnen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 12 september 2022 @ 22:04:16 #279
484669 Korenfok
pi_205953505
quote:
2s.gif Op maandag 12 september 2022 22:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Rusland zal eerder een nucleair incident veroorzaken met 1 van de centrales dan een atoombom gooien. Dat is ook makkelijker te spinnen.
klopt dat denk ik ook.
  maandag 12 september 2022 @ 22:04:30 #280
335449 BEFEM
pi_205953510
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 21:47 schreef HSG het volgende:

[..]
Ze hebben 90% van het leger dat voor Oekrane bestemd was ingezet. Het dreigt voor Poetin om ook eenheden te sturen die niet voor Oekrane bestemd waren.
Dat hebben ze allang gedaan.
  maandag 12 september 2022 @ 22:04:47 #281
108676 Aether
pi_205953513
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 21:58 schreef capricia het volgende:

[..]
Kijk eens. Rusland is het verhaal al aan het spinnen (grote Russische krant vandaag):
[..]
https://tass.com/politics/1506457

Als dat ding straks in rook gaat, dan heeft Oekrane het gedaan.
Net gefixt.

twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Moderator maandag 12 september 2022 @ 22:05:07 #282
236264 crew  capricia
pi_205953515
quote:
2s.gif Op maandag 12 september 2022 22:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Rusland zal eerder een nucleair incident veroorzaken met 1 van de centrales dan een atoombom gooien. Dat is ook makkelijker te spinnen.
Ja lees maar:
capricia in NWS / Oorlog in Oekrane #467 Russische Capitulatie

En dan Oekrane de schuld geven.
Definitely not CIA
  maandag 12 september 2022 @ 22:06:56 #283
108676 Aether
pi_205953544
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:01 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Poetin zou absoluut niet de eerste (en waarschijnlijk ook niet de laatste) dictator zijn die een order van het kaliber "als ik niet kan winnen dan zetten we alles maar in de hens" geeft. Maar hier is gelukkig wel het positieve: Dat soort orders worden in de praktijk nooit uitgevoerd omdat vrijwel niemand in de hele uitvoerende lijn ook meegaat in dat alles of niets idee, ze zijn simpelweg niet bereid om hun eigen leven en dat van al hun geliefden op te offeren voor het ego van n man.
In geval van Rusland zou ik het niet te hard zeggen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 12 september 2022 @ 22:07:49 #284
500938 Ukraineforlife
pi_205953564
quote:
2s.gif Op maandag 12 september 2022 22:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Rusland zal eerder een nucleair incident veroorzaken met 1 van de centrales dan een atoombom gooien. Dat is ook makkelijker te spinnen.
Een Poetin die kernwapens in zijn bezit heeft is net als een aap die een kernwapen in zijn handen heeft. Ik zie geen verschil tussen deze 2. Hij kan zomaar een aantal steden in Oekrane plat gooien waarna Oekrane gedwongen zal worden tot volledige overgave of totale vernietiging.
  maandag 12 september 2022 @ 22:07:49 #285
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205953565
https://www.theguardian.c(...)-supply-live-updates

The Ukrainian authorities have said they are capturing so many prisoners of war among Russian soldiers retreating from occupation of the north-eastern region that the country is running out of space to put them, the Associated Press reports.

=========================

Military intelligence spokesman Andrey Yusov said the captured troops included “significant” numbers of Russian officers.
  maandag 12 september 2022 @ 22:08:33 #286
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_205953574
Als de Ruskies nu stoppen ben ik het daar niet mee eens. Veel te weinig dode Ruskies.
Beginnen ze over een paar jaar weer. :( Bovendien kan je op dit moment geen schadevergoedingen afdwingen. Dat werkt beter als het bloed door Russische straten stroomt.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  FOK!fotograaf maandag 12 september 2022 @ 22:08:57 #287
364681 over_hedge
pi_205953580
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:07 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.theguardian.c(...)-supply-live-updates

The Ukrainian authorities have said they are capturing so many prisoners of war among Russian soldiers retreating from occupation of the north-eastern region that the country is running out of space to put them, the Associated Press reports.

=========================

Military intelligence spokesman Andrey Yusov said the captured troops included “significant” numbers of Russian officers.
Australi schijnt goed hier voor te zijn :+
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  maandag 12 september 2022 @ 22:09:00 #288
303301 Tocadisco
pi_205953581
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 22:06 schreef Aether het volgende:

[..]
In geval van Rusland zou ik het niet te hard zeggen.
Waarom? Zijn ze in Rusland daadwerkelijk gekker dan de nazi's of de Libirs (volgens mij was Kadhaffi de laatste die met zo'n order kwam)?
  maandag 12 september 2022 @ 22:10:14 #289
108676 Aether
pi_205953604
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:09 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Waarom? Zijn ze in Rusland daadwerkelijk gekker dan de nazi's of de Libirs (volgens mij was Kadhaffi de laatste die met zo'n order kwam)?
Dat weet ik niet, wel een extreme hirarchie, orders uitvoeren en weinig zelf denken.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 12 september 2022 @ 22:10:48 #290
500938 Ukraineforlife
pi_205953618
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 22:08 schreef Hyperdude het volgende:
Als de Ruskies nu stoppen ben ik het daar niet mee eens. Veel te weinig dode Ruskies.
Beginnen ze over een paar jaar weer. :( Bovendien kan je op dit moment geen schadevergoedingen afdwingen. Dat werkt beter als het bloed door Russische straten stroomt.
Rusland en stoppen? Na 20 of 30 jaar misschien. Komende 20 jaar zijn we opgezadeld met een oorlog in Europa.
  maandag 12 september 2022 @ 22:11:08 #291
274656 Jojoke
pi_205953625
quote:
2s.gif Op maandag 12 september 2022 22:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Rusland zal eerder een nucleair incident veroorzaken met 1 van de centrales dan een atoombom gooien. Dat is ook makkelijker te spinnen.
Eerder dit, ja.

Kijk, deze oorlog lijkt momenteel uit te draaien op een blooper voor Poetin ten kosten van vele mensenlevens aan beide zijden. Als het zo slecht gaat, dan zou je verwachten dat Poetin de oorlog verklaart en jonge Russen naar het front jaagt om te vechten voor hun land. Dat heeft hij tot dusver niet gedaan en hij lijkt er ook niet de handen voor op elkaar te krijgen. Alsof de rest van de Russische top denkt: veel succes met je speciale militaire missie, maar we gaan daar alleen vrijwilligers voor inzetten. Dus als jij dat al niet voor elkaar krijgt, dan lijkt de inzet van een atoombom ook niet heel logisch. Poetin zelf denkt wel in verlies-verlies. Dus als hij een atoombom gebruikt en wij verliezen meer dan hij verliest, dan zou hij het zeker overwegen. Maar tot dusver lijkt het erop dat de interne krachten hem veel laten doen, maar ook niet alles. Duimen maar.
  maandag 12 september 2022 @ 22:11:33 #292
38065 TheFreshPrince
pi_205953634
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:07 schreef Ukraineforlife het volgende:

[..]
Een Poetin die kernwapens in zijn bezit heeft is net als een aap die een kernwapen in zijn handen heeft. Ik zie geen verschil tussen deze 2. Hij kan zomaar een aantal steden in Oekrane plat gooien waarna Oekrane gedwongen zal worden tot volledige overgave of totale vernietiging.
Aircohandels, je bent er weer.
  Moderator maandag 12 september 2022 @ 22:12:09 #293
236264 crew  capricia
pi_205953639
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:08 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Australi schijnt goed hier voor te zijn :+
Snake island.
Definitely not CIA
  maandag 12 september 2022 @ 22:12:15 #294
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205953643
Hahaha, op 29 aug begon het Ukrainse offensief bij Kherson en op 30 aug nemen ze massaal ontslag bij Izyum _O-

quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:01 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
  maandag 12 september 2022 @ 22:12:22 #295
221110 vaarsuvius
pi_205953646
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 18:25 schreef Heph844 het volgende:
De Russen hebben ook social media tenslotte, dus het schaadt je geloofwaardigheid alleen maar als je dan doet alsof alles perfect gaat.
De Russische staatspropaganda is al lang full retard gegaan, ze hebben de werkelijkheid compleet overboord gegooid.

"This philosophical system enables Putin to act but also to protect himself. Russians can be told that Ukraine is the center of the world and then that Syria is the center of the world and then again that Ukraine is the center of the world. They can be told that when their armed forces intervene in Ukraine or Syria, the other side starts killing its own people. They can be told one day that war with Ukraine is impossible and the next that war with Ukraine is inevitable, as happened in February. They can be told that Ukrainians are really Russians who want to be invaded and also Nazi satanists who must be exterminated. Putin cannot be backed into a corner. Because Russian power is equivalent to control over a closed media system, he can simply declare victory and change the subject. If Russia loses the war with Ukraine, he will just claim that he has won, and Russians will believe him or pretend to do so.

For such a regime to survive, the notion that democracy rests on the courage to tell the truth must be eliminated with violence if it cannot be laughed out of existence. Night after night, Kremlin propagandists explain on television that there cannot be a person such as Zelensky, a nation such as Ukraine, or a system such as democracy. Self-rule must be a joke; Ukraine must be a joke; Zelensky must be a joke. If not, the Kremlin’s whole story that Russia is superior because it accepts that nothing is true falls to pieces. If Ukrainians really can constitute a society and really can choose their leaders, then why shouldn’t Russians do the same?

Russians must be deterred from such thoughts by arguments about Ukraine that are as repulsive as they are untrue. Russian war propaganda about Ukraine is deeply, aggressively, deliberately false, and that is its purpose: to make grotesque lying seem normal and to wear down the human capacity to make distinctions and check emotions.

-TIMOTHY SNYDER, Professor of History and Global Affairs at Yale University
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
  maandag 12 september 2022 @ 22:13:09 #296
500040 Hatseflats22
pi_205953659
Waarom maken mensen zich hier plots druk om atoombommen?

Ik denk dat Poetin zelf ook weet, stevige bewering zonder bron, dat Amerika hem dood maakt zodra hij 'op de knop' drukt, nog even los van de vraag of het bevel uitgevoerd wordt of kan worden aan het einde van de commandostructuur.
  maandag 12 september 2022 @ 22:14:06 #297
500938 Ukraineforlife
pi_205953674
Iedereen die Poetin vertrouwd is gek. Poetin is een narcist en kan zomaar van alles uithalen. Daarom zei Poetin laatst '' we zijn nog niet eens begonnen ''.

https://www.haaretz.com/w(...)a3-a3e1-fdff22470000
  maandag 12 september 2022 @ 22:14:51 #298
401907 Raw85
pi_205953685
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:09 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Waarom? Zijn ze in Rusland daadwerkelijk gekker dan de nazi's of de Libirs (volgens mij was Kadhaffi de laatste die met zo'n order kwam)?
Ik denk dat beide partijen die je noemt nog gekker waren dan het Russische regime, maar zij hadden niet de beschikking tot kernwapens. In tegenstelling tot Rusland nu.
  maandag 12 september 2022 @ 22:14:58 #299
500938 Ukraineforlife
pi_205953686
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:13 schreef Hatseflats22 het volgende:
Waarom maken mensen zich hier plots druk om atoombommen?

Ik denk dat Poetin zelf ook weet, stevige bewering zonder bron, dat Amerika hem dood maakt zodra hij 'op de knop' drukt, nog even los van de vraag of het bevel uitgevoerd wordt of kan worden aan het einde van de commandostructuur.
Amerika maakt niks dood. Want dat zou betekenen dat buiten Oekrane om , Amerika ook asvalt zou worden. Dat zullen de Amerikanen nooit maar dan ook nooit doen.
  maandag 12 september 2022 @ 22:15:23 #300
475083 Lospedrosa
$
pi_205953693
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 22:13 schreef Hatseflats22 het volgende:
Waarom maken mensen zich hier plots druk om atoombommen?

Ik denk dat Poetin zelf ook weet, stevige bewering zonder bron, dat Amerika hem dood maakt zodra hij 'op de knop' drukt, nog even los van de vraag of het bevel uitgevoerd wordt of kan worden aan het einde van de commandostructuur.
Waarom is nooit een dictator bang voor de EU. Dat Frans Timmerfrans je jarenlang in slaap praat met klimaatdromen. Dat lijkt me veel erger.
Vakman pur sang
  maandag 12 september 2022 @ 22:16:15 #301
303301 Tocadisco
pi_205953711
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2022 22:10 schreef Aether het volgende:

[..]
Dat weet ik niet, wel een extreme hirarchie, orders uitvoeren en weinig zelf denken.
Klinkt allemaal als zaken die in nazi-Duitsland ook aan de orde van de dag waren. Ik probeer het risico van een nucleair incident niet te bagatelliseren of zo, dat is nu absoluut groter dan het voor 24 februari was, maar het is ook bij lange na niet zo groot als een hoop users hier denken.
  Moderator maandag 12 september 2022 @ 22:16:33 #302
236264 crew  capricia
pi_205953719
quote:
1s.gif Op maandag 12 september 2022 22:15 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Waarom is nooit een dictator bang voor de EU. Dat Frans Timmerfrans je jarenlang in slaap praat met klimaatdromen. Dat lijkt me veel erger.
Ben je voor een EU-leger dan?
Definitely not CIA
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')