SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu kunnen ze kindjes leren dat Russen schoften zijn, ik zie het probleem niet.quote:Op zaterdag 10 september 2022 15:55 schreef Ulx het volgende:
Dat is natuurlijk ook nog een dingetje. De Russen stuurden groomers naar Oekraïne om de tere kinderzieltjes te beinvloeden en ze te leren dat ze geen Oekraïnse kinderen waren maar Russische. Nu de soldaten pleiterik hebben gemaakt zitten deze "leraren" vast achter het front.
[ twitter ]
Die Russische groomers gaan daar niet meer voor de klas staan denk ik.quote:Op zaterdag 10 september 2022 15:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nu kunnen ze kindjes leren dat Russen schoften zijn, ik zie het probleem niet.
quote:Op zaterdag 10 september 2022 15:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Welnee. Ik baal er gewoon stevig van dat mijn energierekening fors omhoog gaat dankzij de totaal overbodige sancties die zijn ingesteld door de EU.
En dat voor een tot op het bot corrupt gaar kutland.
Opdonderen daarmee. We kunnen gewoon zaken doen met Rusland. Dat doen we immers ook met andere domme kutlanden zoals Amerika, China en Saudi-Arabië om er maar een paar te noemen.
Verder kan Putin me aan m'n ballen jeuken, feit is wel dat "wij" dit gewoon uitgelokt hebben.
En wij is dan voornamelijk die kutyanks. En de EU heeft zich danig laten ringeloren.
En hoe je een kernbom bouwtquote:Op zaterdag 10 september 2022 15:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nu kunnen ze kindjes leren dat Russen schoften zijn, ik zie het probleem niet.
Zullen ze hun 1e salaris ooit gehad hebben?quote:Op zaterdag 10 september 2022 15:55 schreef Ulx het volgende:
Dat is natuurlijk ook nog een dingetje. De Russen stuurden groomers naar Oekraïne om de tere kinderzieltjes te beinvloeden en ze te leren dat ze geen Oekraïnse kinderen waren maar Russische. Nu de soldaten pleiterik hebben gemaakt zitten deze "leraren" vast achter het front.
[ twitter ]
Nee hoor! ik heb gewoon geen moeite om te handelen in het tollerantie paradox. Dus 0,0 ruimte voor nazi ideologieen (daar valt dit huidige rusland dus onder, en diens supporters).quote:Op zaterdag 10 september 2022 15:23 schreef ETA het volgende: [..] zit een flinke overlap met BNW/Covidwappies/randomconspiracy/gebrek-aan-zelfdenkendvermogen lui.
Nee bij, Sjevjerodonetsk. Dat waar Rusland maanden overgedaan heeft om te veroveren en nu binnen enkele dagen kwijt lijkt te raken.quote:Op zaterdag 10 september 2022 16:07 schreef polderturk het volgende:
Lysychansk is dicht bij de Russische grens.
[ twitter ]
Dat nog niet zo zeer, maar wel de poort naar Severodonetsk, waar een aantal weken/maanden geleden zoveel om te doen is geweest en waar de Oekraïners lang stand hielden.quote:Op zaterdag 10 september 2022 16:07 schreef polderturk het volgende:
Lysychansk is dicht bij de Russische grens.
[ twitter ]
Er zat een poetin pop, in 2014. Wie het democratische (315 van 349 van de aanwezige volksvertegenwoordigers) gekozen besluit (teken eu verdrag) eenzijdig, naast zich neerlegde, en een niet democratisch verdrag tekende (met rusland). En die vervolgens door de zelfde regering met 100% van stemmen in de nog overgebleven kamer is afgezet. (328 van de 450 = 72,8%, zijn eigen partij stemde niet mee., maar kort daarna hebben meer dan 8 kabinetsleden uit die partij zelfmoord gepleegd (uit een raamgesprongen)).quote:Op zaterdag 10 september 2022 15:48 schreef quirina het volgende:
[..]
In 2014 hadden ze een pro Russische regering.
quote:Op zaterdag 10 september 2022 16:10 schreef Hyperdude het volgende:
Hopelijk vlot steviger bronnen.
En schoon ondergoed.![]()
[ twitter ]
"Can't we all just get along?"quote:Op zaterdag 10 september 2022 16:14 schreef polderturk het volgende:
Vertaling onderin de afbeelding.
[ twitter ]
Krijg altijd een vieze smaak in mij mond van die simonyan, maar die post slaat allesquote:Op zaterdag 10 september 2022 16:14 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
En als dankjewel annexeerde Rusland De Krim en destabiliseerse Oost Oekraïne...quote:Op zaterdag 10 september 2022 15:48 schreef quirina het volgende:
[..]
In 2014 hadden ze een pro Russische regering.
Collectieve dementie vragen voor de afgelopen zes maanden, ook een manier om ermee om te gaan.quote:Op zaterdag 10 september 2022 16:14 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Was tot 7x hoger dan in Rusland...quote:Op zaterdag 10 september 2022 16:02 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Zullen ze hun 1e salaris ooit gehad hebben?
quote:Op zaterdag 10 september 2022 16:20 schreef Aurelius het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)=&utm_content=header
Ene moment ben je tankcommandant, volgende moment cosmonaut.
er was geen pro russische regering, er was een corrupte president die steun kreeg uit rusland.quote:Op zaterdag 10 september 2022 16:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
En als dankjewel annexeerde Rusland De Krim en destabiliseerse Oost Oekraïne...
quote:Op zaterdag 10 september 2022 16:10 schreef Hyperdude het volgende:
Hopelijk vlot steviger bronnen.
En schoon ondergoed.![]()
[ twitter ]
Er is geen beslissingsbevoegdheid in Ukraine. Alle Russische intelligence en orders moeten met een 2-takt Lada naar Moskow, via een bio-lab en een voorproever naar Putin en vervolgens via een Russich satelliet communicatiesysteem weer terug naar het front. Dus dat duurt een dag of 4.quote:Op zaterdag 10 september 2022 16:21 schreef Tocadisco het volgende:
Het meest vreemde is eigenlijk nog als je leest (en op het kaartje kijkt) wat de Russen volgens de dagelijkse rapportage van de Generale Staf van de Oekraïense strijdkrachten allemaal aan het uitspoken zijn. En dat is precies hetzelfde als wat ze al maanden aan het doen zijn, langs een groot deel van het front de boel met artillerie omploegen. Ze lijken echt nauwelijks te reageren op de veranderende situatie
quote:Op zaterdag 10 september 2022 16:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De Uber Troll Award gaat wel naar ex-koningin Elizabeth. Op tv ziet je sinds 2 dagen bijna niets over Ukraine.
Wat is nu de tactiek van een eenzame tank aan het front?quote:Op zaterdag 10 september 2022 16:20 schreef Aurelius het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)=&utm_content=header
Ene moment ben je tankcommandant, volgende moment cosmonaut.
Oprecht: ik vind deze Oekrainse doorbraak het grootste nieuws van dit moment. Dit kan verstrekkende gevolgen hebben.quote:Op zaterdag 10 september 2022 16:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De Uber Troll Award gaat wel naar ex-koningin Elizabeth. Op tv ziet je sinds 2 dagen bijna niets over Ukraine.
Je bedoelt dankzij Poetin, die in maart 2021 al begon met het creëren van een kunstmatig gastekort in Europa, waardoor vorig jaar deze tijd de prijzen begonnen omhoog te schietenquote:Op zaterdag 10 september 2022 15:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Welnee. Ik baal er gewoon stevig van dat mijn energierekening fors omhoog gaat dankzij de totaal overbodige sancties die zijn ingesteld door de EU.
Poetin denkt inderdaad dat hij in het belang van Rusland handelt.quote:En dat voor een tot op het bot corrupt gaar kutland.
Kan me niet herinneren dat die landen recentelijk hebben geprobeerd ons land te destabiliseren door een energieschaarste te creëren.quote:Opdonderen daarmee. We kunnen gewoon zaken doen met Rusland. Dat doen we immers ook met andere domme kutlanden zoals Amerika, China en Saudi-Arabië om er maar een paar te noemen.
Nope, dat is de Russische propaganda die je heeft vergiftigd...quote:Verder kan Putin me aan m'n ballen jeuken, feit is wel dat "wij" dit gewoon uitgelokt hebben.
Klopt, en we betalen een dure prijs voor ons vertrouwen in Rusland.quote:En wij is dan voornamelijk die kutyanks. En de EU heeft zich danig laten ringeloren.
Een vijand die zo sterk is dat ze maar 1 tank nodig hebben voor de verdediging is heel sterk, die val je niet aan.quote:Op zaterdag 10 september 2022 16:26 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Wat is nu de tactiek van een eenzame tank aan het front?
Lijkt mij als leek een totaal zinloze exercitie.
Je vergeet de 2 uur om de andere kant van Poetins tafel te bereiken.quote:Op zaterdag 10 september 2022 16:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er is geen beslissingsbevoegdheid in Ukraine. Alle Russische intelligence en orders moeten met een 2-takt Lada naar Moskow, via een bio-lab en een voorproever naar Putin en vervolgens via een Russich satelliet communicatiesysteem weer terug naar het front. Dus dat duurt een dag of 4.
Oeps ja, dank daarvoor.quote:Op zaterdag 10 september 2022 16:28 schreef Aether het volgende:
[..]
Je vergeet de 2 uur om de andere kant van Poetins tafel te bereiken.
Vraag is wel of Rusland zich gaat herpakken en later een tegenoffensief in gaat zetten.quote:Op zaterdag 10 september 2022 16:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Oprecht: ik vind deze Oekrainse doorbraak het grootste nieuws van dit moment. Dit kan verstrekkende gevolgen hebben.
We zien hier live hoe het 'tweede leger in de wereld' even in elkaar stort.
Hij wordt wel verzorgd door die Oekraïense medic. Is dat gemeengoed op het slagveld omdat te doen? Vind het ergens wel mooi dat ze het doen.quote:
Zolang ze geen nieuw bevel krijgen doen ze niets anders. Doet mij een beetje denken aan de landing in Normandie: der führer schläft.quote:Op zaterdag 10 september 2022 16:21 schreef Tocadisco het volgende:
Het meest vreemde is eigenlijk nog als je leest (en op het kaartje kijkt) wat de Russen volgens de dagelijkse rapportage van de Generale Staf van de Oekraïense strijdkrachten allemaal aan het uitspoken zijn. En dat is precies hetzelfde als wat ze al maanden aan het doen zijn, langs een groot deel van het front de boel met artillerie omploegen. Ze lijken echt nauwelijks te reageren op de veranderende situatie
Mevrouw weet dat haar dagen van een leven in de spotlights en rijkdom weldra geteld zijn. Niemand zal haar hand vasthouden en liedjes met haar zingen.quote:Op zaterdag 10 september 2022 16:14 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Zo hoort het ookquote:Op zaterdag 10 september 2022 16:31 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hij wordt wel verzorgd door die Oekraïense medic. Is dat gemeengoed op het slagveld omdat te doen? Vind het ergens wel mooi dat ze het doen.
Zouden ze daar überhaupt wel de middelen voor hebben? Een deel van je front zo verzwakt achterlaten dat de Oekraïners er (bij wijze van spreken) gewoon doorheen wandelen is geen besluit dat uit luxe geboren is.quote:Op zaterdag 10 september 2022 16:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
Vraag is wel of Rusland zich gaat herpakken en later een tegenoffensief in gaat zetten.
Ik zag laatst een video van de Baltische Staten VS Sovjet Unie, en daar zag je ook steeds flinke verschuivingen, maar uiteindelijk won de Sovjet Unie.
Dat is verplicht. Iets met een eed en Hi.. hipo... een Nijlpaard...?quote:Op zaterdag 10 september 2022 16:31 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hij wordt wel verzorgd door die Oekraïense medic. Is dat gemeengoed op het slagveld omdat te doen? Vind het ergens wel mooi dat ze het doen.
?quote:Op zaterdag 10 september 2022 16:30 schreef xzaz het volgende:
Mensen die Amerika noemen als land neem ik al niet serieus.
Het is letterlijk al millennia duidelijk dat een leger dat niet onmiddelijk op ontwikkelingen op het slagveld kan inspelen ten dode opgeschreven is. Maar Rusland wil het wiel nog even opnieuw uitvinden en stuurt alles van ver bovenaf bij.quote:Op zaterdag 10 september 2022 16:31 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zolang ze geen nieuw bevel krijgen doen ze niets anders. Doet mij een beetje denken aan de landing in Normandie: der führer schläft.
Ik wil wel iets van haar vasthoudenquote:Op zaterdag 10 september 2022 16:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Mevrouw weet dat haar dagen van een leven in de spotlights en rijkdom weldra geteld zijn. Niemand zal haar hand vasthouden en liedjes met haar zingen.
Weer een teken van goede wilquote:
Geen idee maar als dit klopt dan is het gewoon 1 grote chaos in de Russische bezetten gebieden.quote:
Ze moeten ook niet allemaal vluchten... Want dan hebben ze de mogelijkheid om te hergroeperen. Het zou beter zijn als ze de Russen verslaan op wat voor manier dan ook.quote:
Een beetje als een dag eerder naar huis gaan van de camping omdat er morgen regen voorspeld is.quote:
Die eed gaat op voor die Medic. Maar niet voor de soldaten toch? Als je iemand pakt met een kogel.in zijn reet kan je ook geen medic oproepen maar gewoon doorlopen.quote:Op zaterdag 10 september 2022 16:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is verplicht. Iets met een eed en Hi.. hipo... een Nijlpaard...?
Iemand schreef ooit eens in deze reeks dat dit zo gegroeid is omdat ze hun eigen mannen niet vertrouwen. Dat zal vast ook wel de reden zijn dat ze de hoge piefen naar Oekraïne sturen. Dan heb je kortere lijntjes.quote:Op zaterdag 10 september 2022 16:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het is letterlijk al millennia duidelijk dat een leger dat niet onmiddelijk op ontwikkelingen op het slagveld kan inspelen ten dode opgeschreven is. Maar Rusland wil het wiel nog even opnieuw uitvinden en stuurt alles van ver bovenaf bij.Tsja, dan krijg je dus dit soort situaties, stug dezelfde bruggen proberen over te steken waar je al eerder in de val bent gelopen, en uiteindelijk dus nu soldaten die door de gebeurtenissen overvallen worden en in paniek terug naar huis rennen.
Dit dus, als de berichten over het massale wegvluchten van het (aanstaande) front en de overgave van grote aantallen Russische soldaten werkelijk waar zijn is dat aardig verbijsterend.quote:Op zaterdag 10 september 2022 16:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Oprecht: ik vind deze Oekrainse doorbraak het grootste nieuws van dit moment. Dit kan verstrekkende gevolgen hebben.
We zien hier live hoe het 'tweede leger in de wereld' even in elkaar stort.
Maanden bezig en dan lukt of wil je niet een stad 15km van je eigen grens behouden. Dit is geen tactical retreat maar het implodeert momenteel volledig voor de Russen.quote:
Echt flabbergasted, ik weet niet wat ik meemaak. Had dit eerlijkgezegd totaal niet voor mogelijk gehouden.quote:Op zaterdag 10 september 2022 16:44 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Maanden bezig en dan lukt of wil je niet een stad 15km van je eigen grens behouden. Dit is geen tactical retreat maar het implodeert momenteel volledig voor de Russen.
Wiki:quote:Op zaterdag 10 september 2022 16:14 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
quote:After the Russian invasion of Ukraine began on 24 February 2022, Simonyan expressed support for the invasion, including posting a Tweet saying that "This is a standard parade rehearsal, It’s just that this year we decided to hold the parade in Kyiv," and mocking speculation that she would be targeted with further sanctions.[35] She opposed the 2022 anti-war protests in Russia, stating that "If you are ashamed of being Russian now, don't worry, you are not Russian."[36] She claimed that "Nobody is fighting against Ukrainians! We’re liberating Ukraine! No one is bombing peaceful Ukrainian cities!"[37] On Your Own Truth, presented by Roman Babayan on NTV on 26 March, Simonyan made multiple unsupported assertions, including a claim that Ukrainian doctors have called for Russian prisoners to be castrated and Ukrainian "Nazis" are "prepared to pluck children’s eyes out based on their ethnicity."[38] She also claimed that Ukrainian forces were attacking children in Mariupol with banned cluster munition.[38] On March 26, she said that to her "horror," a "considerable portion of the Ukrainian people have turned out to be engulfed in the madness of nazism."[39]
She said that Russia was at war with NATO. On April 26, while discussing the possibility of World War III and nuclear war with Vladimir Solovyov on The Evening with Vladimir Solovyov, Simonyan said, "Personally, I think that the most realistic way is the way of World War III, based on knowing us and our leader Vladimir Vladimirovich Putin, knowing how everything works around here, it's impossible—there is no chance—that we will give up ... We're all going to die someday."[40] Igor Albin, former Vice Governor of Saint Petersburg, wrote on his Telegram channel: "Crazy ‘propagandists’ will burn in hell. You don't scold your own in times of war, but you shouldn't be proud of them either. There will be no winners in a nuclear war!"[41]
She believes that a famine, partly caused by Russia's blockade of Ukraine's sea ports and seizure of Ukrainian farmland, will force the West to lift sanctions.[42]
Het is nogal een belangrijk persoon dit. Dus die wil je wel levend voor de rechter zetten. Zou een beetje lullig zijn als zo iemand niet ter verantwoording geroepen kan worden omdat ie overleden is aan een bloedende kontquote:Op zaterdag 10 september 2022 16:43 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Die eed gaat op voor die Medic. Maar niet voor de soldaten toch? Als je iemand pakt met een kogel.in zijn reet kan je ook geen medic oproepen maar gewoon doorlopen.
Hippocrates trouwens.
Ik heb geleerd dat alle soldaten persoonlijk verantwoordelijk zijn (gehouden kunnen worden als ze aan de verliezende kant staan en voor een rechter komen) voor het bewaken van de Conferenties van Genève. Dus je moet je gevangenen op z'n minst in leven houden.quote:Op zaterdag 10 september 2022 16:43 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Die eed gaat op voor die Medic. Maar niet voor de soldaten toch? Als je iemand pakt met een kogel.in zijn reet kan je ook geen medic oproepen maar gewoon doorlopen.
Hippocrates trouwens.
Zou het ook fijn vinden als we niet meer Nederland zeggen maar Koninkrijk der Nederlanden. Nederland bestaat niet. Hoogstens het Europese deel van het Koninkrijk der Nederlanden.quote:
Oekraïne zal nooit de grens oversteken dus eenmaal daar zitten de Russen weer 'veilig' en kunnen ze zich beraden op een nieuwe slag.quote:Op zaterdag 10 september 2022 16:34 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zouden ze daar überhaupt wel de middelen voor hebben? Een deel van je front zo verzwakt achterlaten dat de Oekraïners er (bij wijze van spreken) gewoon doorheen wandelen is geen besluit dat uit luxe geboren is.
Dit soort grote oorlogen zijn zeldzaam, dus het is je vergeven. Maar als je het een beetje gevolgd hebt kon je zien dat het Russische leger niet sterker werd. Een kaartenhuis scenario was mogelijk. En we zijn er nog niet.quote:Op zaterdag 10 september 2022 16:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Echt flabbergasted, ik weet niet wat ik meemaak. Had dit eerlijkgezegd totaal niet voor mogelijk gehouden.
Voordeel is dat je (waarschijnlijk) geen Russisch verstaat. Ze kan dus orakelen tot ze een ons weegt, maar dat zal jou verder een rotzorg zijn.quote:Op zaterdag 10 september 2022 16:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik wil wel iets van haar vasthouden
[..]
Geen idee, juist apart dat daar iets vliegt en geen identificatie.quote:
Het is de VS, hoe moeilijk is het.quote:Op zaterdag 10 september 2022 16:49 schreef Confetti het volgende:
[..]
Zou het ook fijn vinden als we niet meer Nederland zeggen maar Koninkrijk der Nederlanden. Nederland bestaat niet. Hoogstens het Europese deel van het Koninkrijk der Nederlanden.
Ik zou bij Holland beginnen.quote:Op zaterdag 10 september 2022 16:49 schreef Confetti het volgende:
[..]
Zou het ook fijn vinden als we niet meer Nederland zeggen maar Koninkrijk der Nederlanden. Nederland bestaat niet. Hoogstens het Europese deel van het Koninkrijk der Nederlanden.
quote:Op zaterdag 10 september 2022 16:50 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Voordeel is dat je (waarschijnlijk) geen Russisch verstaat. Ze kan dus orakelen tot ze een ons weegt, maar dat zal jou verder een rotzorg zijn.
Nederland is een land binnen het koninkrijk dus Nederland bestaat wel degelijk.quote:Op zaterdag 10 september 2022 16:49 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ben ook wel benieuwd. Apart.quote:Op zaterdag 10 september 2022 16:51 schreef Aether het volgende:
[..]
Geen idee, juist apart dat daar iets vliegt en geen identificatie.
Een drone die per ongeluk zijn transponder aan heeft gezet?quote:Op zaterdag 10 september 2022 16:51 schreef Aether het volgende:
[..]
Geen idee, juist apart dat daar iets vliegt en geen identificatie.
Radiostilte. Maar volgens het Britse MinDef vanmorgen maken ze ook daar langzaamaan vorderingen.quote:Op zaterdag 10 september 2022 16:55 schreef Starhopper het volgende:
Hoe gaat het ondertussen bij Kherson?
quote:Op zaterdag 10 september 2022 16:56 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Radiostilte. Maar volgens het Britse MinDef vanmorgen maken ze ook daar langzaamaan vorderingen.
Eerder de race naar de Oostzee door het Britse leger in 1945.quote:
Aparte strategie wel, al je (zware) wapens en munitie voor de vijand achter latenquote:Op zaterdag 10 september 2022 16:43 schreef Ulx het volgende:
Ah, het is strategie wat de Russen doen.
[ twitter ]
Dit gaat niet helemaal goed.quote:Op zaterdag 10 september 2022 16:31 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zolang ze geen nieuw bevel krijgen doen ze niets anders. Doet mij een beetje denken aan de landing in Normandie: der führer schläft.
hmm niet echt helemaal. Die Race was er omdat ze(Britten) niet wilden dat de Sovjets via Sleeswijk-Holstein Denemarken zouden bereiken.quote:Op zaterdag 10 september 2022 17:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Eerder de race naar de Oostzee door het Britse leger in 1945.
Misschien, maar bij Dolle Dinsdag kwamen de bevrijders NIET. Die vergelijking gaat dus hoe dan ook mank.quote:Op zaterdag 10 september 2022 17:05 schreef Dr88 het volgende:
[..]
hmm niet echt helemaal. Die Race was er omdat ze(Britten) niet wilden dat de Sovjets via Sleeswijk-Holstein Denemarken zouden bereiken.
Het is nu niet dat Turkije Richting Rostov oprukt.
De Russische neef van Mohammed al-Sahafquote:
Prima, laat de Russen het ook maar lezen. Hoe meer verwarring hoe beter.quote:Op zaterdag 10 september 2022 17:00 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Berichten over Volchansk waren fake.
Zou hij weten dat hij een fanbase heeft op een klein Nederlands forumpje?quote:
USA verenigde staten van Amerika.quote:Op zaterdag 10 september 2022 16:51 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Het is de VS, hoe moeilijk is het.
Amerika is een NL kolonie. We hebben onze defensie ge-outcourced.quote:Op zaterdag 10 september 2022 17:15 schreef TargaFlorio het volgende:
Kan die discussie over Amerika / VS / USA niet elders? Alsof die Amerikanen de juiste naam voor ons land gebruiken.
America ligt gewoon in Holland.quote:Op zaterdag 10 september 2022 17:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Amerika is een NL kolonie. We hebben onze defensie ge-outcourced.
En Holland ook in Amerikaquote:Op zaterdag 10 september 2022 17:22 schreef Aether het volgende:
[..]
America ligt gewoon in Holland.
https://goo.gl/maps/51j32K6rihmhbWWb7
En Holland ligt in de VS!quote:Op zaterdag 10 september 2022 17:22 schreef Aether het volgende:
[..]
Het is een over een gigantische landoppervlak verspreid multi-etnisch rijk zoals Oostenrijk-Hongarije dat bijv. ook was en dat ook hetzelfde lot als dat ten onder gegane imperium wacht. De Russische federatie laat echter precies zien wat je kan verwachten van een land met even veel inwoners als Frankrijk en Duitsland samen, maar een economie ter grootte van die van de Benelux en een corrupt, racistisch en dictatoriaal centraal gezag.quote:Op zaterdag 10 september 2022 17:17 schreef theunderdog het volgende:
Kunnen we (Europa, VS) hier eens van leren en Rusland met Putin voortaan behandelen voor wat het is? een kneuzen land dat toevallig 'groot' is. Ze kunnen echt niets op militair gebied. Gepruts na gepruts.
'T is een kwestie van geduld...quote:Op zaterdag 10 september 2022 17:22 schreef Aether het volgende:
[..]
America ligt gewoon in Holland Limburg.
Wat multi-etniciteit met 'ten onder gaan' van doen heeft, ontgaat mij. Maar verder eens.quote:Op zaterdag 10 september 2022 17:29 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het is een over een gigantische landoppervlak verspreid multi-etnisch rijk zoals Oostenrijk-Hongarije dat bijv. ook was en dat ook hetzelfde lot als dat ten onder gegane imperium wacht. De Russische federatie laat echter precies zien wat je kan verwachten van een land met even veel inwoners als Frankrijk en Duitsland samen, maar een economie ter grootte van die van de Benelux en een corrupt, racistisch en dictatoriaal centraal gezag.
Ik ga er van uit dat de inwoners van al die deelrepublieken in de Russische periferie er uiteindelijk wel eens klaar mee zijn als kanonnenvlees opgeofferd te worden zodat de volgevreten Slavische elite in Moskou en Sint-Petersburg hun prinsjes niet naar de Oekraïnse vleesverwerkingsfabriek hoef te sturen.quote:Op zaterdag 10 september 2022 17:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat multi-etniciteit met 'ten onder gaan' van doen heeft, ontgaat mij. Maar verder eens.
Dit was natuurlijk met opzetquote:Op zaterdag 10 september 2022 17:30 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
'T is een kwestie van geduld...
Allemaal leuk. Maar statistisch onderzoek laat nog steeds het tegendeel zien. De meerderheid is helemaal voor deze oorlog.quote:Op zaterdag 10 september 2022 17:34 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik ga er van uit dat de inwoners van al die deelrepublieken in de Russische periferie er uiteindelijk wel eens klaar mee zijn als kanonnenvlees opgeofferd te worden zodat de volgevreten Slavische elite in Moskou en Sint-Petersburg hun prinsjes niet naar de Oekraïnse vleesverwerkingsfabriek hoef te sturen.
De meerderheid is voor deze oorlog omdat hen gevoed is dat ze triomfantelijk de eindstreep zouden halen.quote:Op zaterdag 10 september 2022 17:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Allemaal leuk. Maar statistisch onderzoek laat nog steeds het tegendeel zien. De meerderheid is helemaal voor deze oorlog.
en in Brabant.quote:Op zaterdag 10 september 2022 17:22 schreef Aether het volgende:
[..]
Ik denk dat de meerderheid zegt wat ze de grootste kans op overleving geeft.quote:Op zaterdag 10 september 2022 17:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Allemaal leuk. Maar statistisch onderzoek laat nog steeds het tegendeel zien. De meerderheid is helemaal voor deze oorlog.
Dat zelfde onderzoek, dat ze gebruiken bij het tellen van stemmen? In WitRusland gebruiken ze de zelfde methodiek.quote:Op zaterdag 10 september 2022 17:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als het aan Rob de Wijk had gelegen hadden de Oekraïeners lang geleden geknield voor Putinquote:Op zaterdag 10 september 2022 17:34 schreef Lospedrosa het volgende:
Kijk Rob heeft zich ook ingelezen.
[ twitter ]
Ach flauwekulquote:Op zaterdag 10 september 2022 17:44 schreef Slayage het volgende:
[..]
Als het aan Rob de Wijk had gelegen hadden de Oekraïeners lang geleden geknield voor Putin
Dat denk ik niet. Want dan zeg je gewoon vaak 'niets'. Veel Russen zijn hard, idealistisch voor deze oorlog. Russische soldaten die gevangen zijn genomen door Oekraïense soldaten en zeggen dat ze hier een foute oorlog voren, worden niet geloofd door hun eigen moeders.quote:Op zaterdag 10 september 2022 17:40 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik denk dat de meerderheid zegt wat ze de grootste kans op overleving geeft.
1 maart. Zelfde lul.quote:Op zaterdag 10 september 2022 17:30 schreef polderturk het volgende:
Russen vluchten richting Oosten.
[ twitter ]
Onafhankelijk onderzoek. En wat precies bewijst een individu? heb ik soms gezegd dat Rusland geen dappere mensen kent?quote:Op zaterdag 10 september 2022 17:41 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Dat zelfde onderzoek, dat ze gebruiken bij het tellen van stemmen? In WitRusland gebruiken ze de zelfde methodiek.
Kijk en huiver wat deze Rus, in Moskou zegt en kom dan terug op je reactie.
Deze man heeft stalenballen om überhaupt iets te durven zeggen..
Na vier dagen offensief is hij ook eens wakker geworden, en dan nog komt hij met zoiets nietszeggend aan.quote:Op zaterdag 10 september 2022 17:34 schreef Lospedrosa het volgende:
Kijk Rob heeft zich ook ingelezen.
[ twitter ]
En nu moet Poetin knielen voor de Oekraïners wat een genotquote:Op zaterdag 10 september 2022 17:44 schreef Slayage het volgende:
[..]
Als het aan Rob de Wijk had gelegen hadden de Oekraïeners lang geleden geknield voor Putin
Zodra Felix Steiner zijn offensief begint is alles weer onder controle.quote:
Geef eens een bron van dat onderzoek? Voorlopig zie ik juist veel Russen die Putin weg willen hebben. Ook op ons kantoor meerdere Russen die letterlijk Rusland ontvlucht zijn. Alhoewel ik hun mening niet als maatstaaf neem.quote:Op zaterdag 10 september 2022 17:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Onafhankelijk onderzoek. En wat precies bewijst een individu? heb ik soms gezegd dat Rusland geen dappere mensen kent?
Als Russen echt zo "hard" waren zouden ze nu nog wegkwijnen in hun Sovjet-Unie ipv dat de SU uit elkaar gevallen zou zijn door de enorme ontevredenheid onder de bevolking er van.quote:Op zaterdag 10 september 2022 17:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Want dan zeg je gewoon vaak 'niets'. Veel Russen zijn hard, idealistisch voor deze oorlog. Russische soldaten die gevangen zijn genomen door Oekraïense soldaten en zeggen dat ze hier een foute oorlog voren, worden niet geloofd door hun eigen moeders.
Een precisiestrike sluit ik niet uit.quote:Op zaterdag 10 september 2022 17:56 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Niet dat Oekraïne het (hopelijk) gaat proberen, maar ergens zou ik het Rusland wel gunnen als Belgorod een stevig bombardement te verwerken krijgt.
Zonder wapens, pantservoertuigen, artillerie en tanks. En getraumatiseerd. Dat wordt een lang beraad.quote:Op zaterdag 10 september 2022 16:50 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Oekraïne zal nooit de grens oversteken dus eenmaal daar zitten de Russen weer 'veilig' en kunnen ze zich beraden op een nieuwe slag.
Moeten ze niet tanken?quote:Op zaterdag 10 september 2022 17:54 schreef skysherrif het volgende:
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Zouden ze sieverodonietsk proberen te omsingelen?
Dat hebben ze al een paar keer gedaan toch?quote:Op zaterdag 10 september 2022 17:56 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Niet dat Oekraïne het (hopelijk) gaat proberen, maar ergens zou ik het Rusland wel gunnen als Belgorod een stevig bombardement te verwerken krijgt.
Nee, maar dat is bijv op de Krim ook al gebeurd. Maar gewoon voor de grap een complete wijk in puin schieten zou voor de Russen wel eens goed zijn om te voelen hoe dat is.quote:Op zaterdag 10 september 2022 17:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
Een precisiestrike sluit ik niet uit.
Het heeft niets met 'hard' te maken. Dat land heeft een bevolking dat een ziekelijke vorm van masochisme. Onder de boomers tot bejaarde is er veel nostalgie naar de Sovjet tijdperk.quote:Op zaterdag 10 september 2022 17:55 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Als Russen echt zo "hard" waren zouden ze nu nog wegkwijnen in hun Sovjet-Unie ipv dat de SU uit elkaar gevallen zou zijn door de enorme ontevredenheid onder de bevolking er van.
Ooh zo'n bombardementquote:Op zaterdag 10 september 2022 18:00 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Nee, maar dat is bijv op de Krim ook al gebeurd. Maar gewoon voor de grap een complete wijk in puin schieten zou voor de Russen wel eens goed zijn om te voelen hoe dat is.
Maar nogmaals, laten we hopen dat ze het niet proberen.
Lijkt mij niet verstandig.quote:Op zaterdag 10 september 2022 17:56 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Neuh, hopelijk is Oekraine slim genoeg om zich niet tot dat niveau te verlagen. Uitschakelen van militaire doelwitten net over de grens zou ik overigens wel begrijpelijk vinden.quote:Op zaterdag 10 september 2022 18:00 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Nee, maar dat is bijv op de Krim ook al gebeurd. Maar gewoon voor de grap een complete wijk in puin schieten zou voor de Russen wel eens goed zijn om te voelen hoe dat is.
Nee dat denk ik niet, maar hij is wel 1 van de vele analysten die dachten dat de Russen hoe dan ook zouden zegevieren. Een gekrenkte ego dus, op zijn minst.quote:Op zaterdag 10 september 2022 17:52 schreef Starhopper het volgende:
Zal Rob de Wijk nu ook aan het schuimbekken zijn? [ afbeelding ]
Rob kan er niets van, en dat is dan nog het positieve scenario.quote:Op zaterdag 10 september 2022 17:52 schreef J.B. het volgende:
[..]
Na vier dagen offensief is hij ook eens wakker geworden, en dan nog komt hij met zoiets nietszeggend aan.Kom op Robbie, deze situaties analyseren is nota bene je baan
Wat heeft Peru nou weer hiermee te maken?quote:Op zaterdag 10 september 2022 17:15 schreef TargaFlorio het volgende:
Kan die discussie over Amerika / VS / USA niet elders? Alsof die Amerikanen de juiste naam voor ons land gebruiken.
Afzien en WW2 winnen is makkelijk dan afzien en verliezen.quote:Op zaterdag 10 september 2022 18:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het heeft niets met 'hard' te maken. Dat land heeft een bevolking dat een ziekelijke vorm van masochisme. Onder de boomers tot bejaarde is er veel nostalgie naar de Sovjet tijdperk.
...
Ik denk wel dat er een verschil is tussen generaties. Ouderen zijn meer geneigd de staatsmedia te geloven en zijn conservatiever. En er zal zeker een harde kern zijn. Maar de meerderheid houdt denk ik gewoon het hoofd gebogen.quote:Op zaterdag 10 september 2022 17:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Want dan zeg je gewoon vaak 'niets'. Veel Russen zijn hard, idealistisch voor deze oorlog. Russische soldaten die gevangen zijn genomen door Oekraïense soldaten en zeggen dat ze hier een foute oorlog voren, worden niet geloofd door hun eigen moeders.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach in Rusland gaan wel vaker dingen kapot.quote:Op zaterdag 10 september 2022 18:14 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Het grootste reuzenrad van Europa wat vanochtend geopend is door Poetin is al weer kapot.
een brabantse kermisexploitant is al onderweg ....quote:Op zaterdag 10 september 2022 18:14 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Het grootste reuzenrad van Europa wat vanochtend geopend is door Poetin is al weer kapot.
Even de chip verva… oh…quote:Op zaterdag 10 september 2022 18:14 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Ja, er zijn allerlei nuances aan te brengen voor de theorie. Praktijk is: zolang de meerderheid voor is, of zwijgend zal Putin aanblijven. En zijn opvolger nog radicaler zijn.quote:Op zaterdag 10 september 2022 18:10 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik denk wel dat er een verschil is tussen generaties. Ouderen zijn meer geneigd de staatsmedia te geloven en zijn conservatiever. En er zal zeker een harde kern zijn. Maar de meerderheid houdt denk ik gewoon het hoofd gebogen.
Hoe het onderzoek is uitgevoerd is ook een puntje. De mensen die niets wilden zeggen zullen zich bijvoorbeeld niet hebben laten ondervragen en zeggen dat je tegen bent is slecht voor de gezondheid, dus dan blijft de groep die voor is over. Dat staat nog los van een heleboel andere factoren die de stemming hebben kunnen beïnvloeden. Ik vertrouw polls gehouden in Rusland niet zo.
In Rusland kan je met dat soort gedraai wegkomen, kijk naar die tweet van simonyan eerder op de dag, maar hier in Nederland no way!quote:Op zaterdag 10 september 2022 18:10 schreef ipa84 het volgende:
Zou wel humor zijn als Rob de Wijk ineens volgende week gaat roepen dat hij altijd al had gezegd dat Oekraïne dit kon winnen.
Je kunt altijd nog sleutelen aan de definitie van 'winnen'.quote:Op zaterdag 10 september 2022 18:10 schreef ipa84 het volgende:
Zou wel humor zijn als Rob de Wijk ineens volgende week gaat roepen dat hij altijd al had gezegd dat Oekraïne dit kon winnen.
Mooi zo!quote:Op zaterdag 10 september 2022 18:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Het is akelig stil vanuit de pro Kremlin trollen, eveneens op het FP, het is echt opvallend.
Uh nee. Maar laat maar. Je wilt persee een soort van gelijk.quote:Op zaterdag 10 september 2022 17:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Misschien, maar bij Dolle Dinsdag kwamen de bevrijders NIET. Die vergelijking gaat dus hoe dan ook mank.
Hopen heeft geen nut, het verder ondersteunen van Oekraïne en het kapot sanctioneren van Rusland echter wel.quote:Op zaterdag 10 september 2022 18:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het heeft niets met 'hard' te maken. Dat land heeft een bevolking dat een ziekelijke vorm van masochisme. Onder de boomers tot bejaarde is er veel nostalgie naar de Sovjet tijdperk.
Maar blijkbaar heb jij naïeve, goede hoop. Ik vind het allemaal best, hoor.
er is zeker een nostalgische drang naar het oude Sovjet tijdperk door sommige mensen die het hebben meegemaakt. Dat verbaasde mij wel een beetje toen ik voor het eerst in Oost-Europa kwam. Na gesprekken in opvolgende reizen met zowel wat ouderen als jongeren, kwamen er wel interessante redenen naar voren.quote:Op zaterdag 10 september 2022 18:10 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik denk wel dat er een verschil is tussen generaties. Ouderen zijn meer geneigd de staatsmedia te geloven en zijn conservatiever. En er zal zeker een harde kern zijn. Maar de meerderheid houdt denk ik gewoon het hoofd gebogen.
Hoe het onderzoek is uitgevoerd is ook een puntje. De mensen die niets wilden zeggen zullen zich bijvoorbeeld niet hebben laten ondervragen en zeggen dat je tegen bent is slecht voor de gezondheid, dus dan blijft de groep die voor is over. Dat staat nog los van een heleboel andere factoren die de stemming hebben kunnen beïnvloeden. Ik vertrouw polls gehouden in Rusland niet zo.
Je kunt ook doorslaan in het optimisme héquote:Op zaterdag 10 september 2022 18:27 schreef Jahr00n het volgende:
Het zou toch wel heerlijk zijn als Oekraine gewoon doorstoot richting moskou.
*zolang de meerderheid zwijgt.quote:Op zaterdag 10 september 2022 18:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, er zijn allerlei nuances aan te brengen voor de theorie. Praktijk is: zolang de meerderheid voor is, of zwijgend zal Putin aanblijven. En zijn opvolger nog radicaler zijn.
Als de oorlog over een maand verloren is door Rusland zullen ze zonder te knipperen weer vrolijk overstappen op de nieuwe corona golf in de herfst. Deze keer gaat iedereen heus wel allemaal dood bij het uberhaupt maar zien van een gevaccineerde hoor.quote:Op zaterdag 10 september 2022 18:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Het is akelig stil vanuit de pro Kremlin trollen, eveneens op het FP, het is echt opvallend.
quote:Op zaterdag 10 september 2022 18:27 schreef Jahr00n het volgende:
Ja, zou goed voelen, alleen gaat dat nooit lukken. Zodra de Oekrainers de grens overstappen, dan stopt alle steun uit het westen. Ze kunnen dan wel een berg wapens hebben, maar zonder de live strategische informatie vanuit het Westen hebben ze weinig kans helaas.quote:Op zaterdag 10 september 2022 18:27 schreef Jahr00n het volgende:
de reacties op facebook op het artikel van nu.nl over het Oekrainse offensief zijn echt priceless.quote:Op zaterdag 10 september 2022 18:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Geopolitieke wetenschap kun je beter over laten aan experts uit grotemensenlanden die daadwerkelijk een rol spelen op het wereldtoneel, niet aan één of andere professor op leeftijd uit een onbeduidend landje ter grootte van een postzegel.quote:Op zaterdag 10 september 2022 18:06 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Rob kan er niets van, en dat is dan nog het positieve scenario.
Heb je dan commentaar op de Zwitserse firma die het rad gebouwd heeft?quote:Op zaterdag 10 september 2022 18:14 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Ik durf nog niet in BNW te kijken.quote:Op zaterdag 10 september 2022 18:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Donetsk zelf ligt aan de frontlinie, Severodonetsk ligt in een andere richting.quote:Op zaterdag 10 september 2022 17:51 schreef ETA het volgende:
Dus de Russen bevestigen hun terugtrekking/hergroepering voor Donetsk verdediging. Gaan ze sverdonetsk verdedigen of gaan ze helemaal terug naar Donetsk zelf (waar mogelijk het vliegveld al is gevallen)?
Die hebben nog steeds de handen vol aan Covid19quote:Op zaterdag 10 september 2022 18:32 schreef Aether het volgende:
[..]
Ik durf nog niet in BNW te kijken.
Dat is ook beter voor je bloeddruk om daar weg te blijvenquote:Op zaterdag 10 september 2022 18:32 schreef Aether het volgende:
[..]
Ja, Elizabeth was een nieuw slachtoffer.quote:Op zaterdag 10 september 2022 18:33 schreef kibo het volgende:
[..]
Die hebben nog steeds de handen vol aan Covid19
Heb het hier ook al eens gevraagd aan die wappies, maar nooit een antwoord gekregen. Wat halen ze er toch uit om de realiteit de hele tijd maar te ontkennen? De lockdowns zouden nooit stoppen. Ze zijn gestopt. Vaccinaties zijn superdodelijk. Iedereen leeft een jaar later nog. We kunnen dagelijks nieuwe filmpjes van stervende Russen in tanks zien, maar blijkbaar heeft Oekraïne de oorlog al verloren en zijn foto's van het tegendeel allemaal nep.quote:Op zaterdag 10 september 2022 18:31 schreef Ulx het volgende:
[..]
de reacties op facebook op het artikel van nu.nl over het Oekrainse offensief zijn echt priceless.
De strekking is: Er is geen offensief van Oekraïne. Oekraïne verliest heel hard en Rusland wint. De Media verzwijgt dit. .
Echter zou dat een oorlogsmisdaad zijn met Amerikaanse geleverde wapens. Ik neem aan dat de VS daar niet op zit te wachten.quote:Op zaterdag 10 september 2022 18:00 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Een hekel aan onze Westerse wereld omdat ze hier wss niet helemaal mee kunnen komen, weigeren naar zichzelf te kijken en daarom enkel anderen de schuld geven van hun eigen mislukte kenkerlevenquote:Op zaterdag 10 september 2022 18:36 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Heb het hier ook al eens gevraagd aan die wappies, maar nooit een antwoord gekregen. Wat halen ze er toch uit om de realiteit de hele tijd maar te ontkennen? De lockdowns zouden nooit stoppen. Ze zijn gestopt. Vaccinaties zijn superdodelijk. Iedereen leeft een jaar later nog. We kunnen dagelijks nieuwe filmpjes van stervende Russen in tanks zien, maar blijkbaar heeft Oekraïne de oorlog al verloren en zijn foto's van het tegendeel allemaal nep.
Het heeft dan ook geen enkele zin om het forum hier te verzieken door met die nitwits hier in eindeloze discussies te verzeilen.quote:Op zaterdag 10 september 2022 18:36 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Heb het hier ook al eens gevraagd aan die wappies, maar nooit een antwoord gekregen. Wat halen ze er toch uit om de realiteit de hele tijd maar te ontkennen? De lockdowns zouden nooit stoppen. Ze zijn gestopt. Vaccinaties zijn superdodelijk. Iedereen leeft een jaar later nog. We kunnen dagelijks nieuwe filmpjes van stervende Russen in tanks zien, maar blijkbaar heeft Oekraïne de oorlog al verloren en zijn foto's van het tegendeel allemaal nep.
Iedereen stemmen op Moskou!quote:Op zaterdag 10 september 2022 18:38 schreef polderturk het volgende:
Er zou eigenlijk een poll moeten komen.
De stemmers bepalen welke stad als volgt bevrijd worden.
Dat zal het verschil niet maken, Oekraïne is wellicht net wat minder corrupt maar staat wel 122e van de 180 landen op aarde qua corruptie. Italië staat daar op een 42e als vergelijking.quote:Op zaterdag 10 september 2022 18:08 schreef Ulx het volgende:
De Wijk lijkt het effect van een corrupte leiding nogal te hebben onderschat.
Denk niet dat de meeste wappies bovenmodale succesverhalen zijn nee. Maar ook dan snap ik de stap van ik ben zielig want de buurman heeft een betere auto, naar corona en de navo zijn een hoax niet.quote:Op zaterdag 10 september 2022 18:38 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Een hekel aan onze Westerse wereld omdat ze hier wss niet helemaal mee kunnen komen, weigeren naar zichzelf te kijken en daarom enkel anderen de schuld geven van hun eigen mislukte kenkerleven
En de Russische pijp en gasvelden innemen en aan Oekraine geven als herstelbetalingquote:Op zaterdag 10 september 2022 18:42 schreef Raap het volgende:
De NAVO moet nu samen met Oekraine doorstoten naar Moskou ten behoeve van de energierekening van de hardwerkende Nederlander
Zijn er daadwerkelijk dergelijke commentaren? Dat terwijl ook Russische bronnen dit gewoon melden, rybar bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 10 september 2022 18:31 schreef Ulx het volgende:
[..]
de reacties op facebook op het artikel van nu.nl over het Oekrainse offensief zijn echt priceless.
De strekking is: Er is geen offensief van Oekraïne. Oekraïne verliest heel hard en Rusland wint. De Media verzwijgt dit. .
Waarom doe je het zelf niet?quote:Op zaterdag 10 september 2022 18:43 schreef Haags het volgende:
Is er nog steeds niemand dichtbij Putin die effe een kogel door die dikke prednison kopf van hem kan jagen? Dat zou de feestelijke stemming van deze week wel even compleet maken.
Schijnt een of andere lokale feestdag te wezen.quote:Op zaterdag 10 september 2022 18:35 schreef Breekfast het volgende:
Zal wel niks zijn, maar:
[ twitter ]
Edit: feestdag in Moskou blijkbaar....
Sinds ik besef dat deze mensen simpelweg niet logisch na kunnen denken en daardoor niet voor rede vatbaar zijn, kan ik er beter tegen. De logica ontbreekt en dat gat vullen ze met verzonnen verbanden. En aan die verzonnen verbanden valt altijd een nieuwe kronkel te passen.quote:Op zaterdag 10 september 2022 18:36 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ze vieren de overwinning in Oekraïne?quote:Op zaterdag 10 september 2022 18:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Schijnt een of andere lokale feestdag te wezen.
Ja, een of ander feestje. Poetin opent er een enorm reuzenrad. Het schijnt dat je vanuit het bovenste karretje het Oekrainse front al kan zien.quote:Op zaterdag 10 september 2022 18:35 schreef Breekfast het volgende:
Zal wel niks zijn, maar:
[ twitter ]
Edit: feestdag in Moskou blijkbaar....
Dan kunnen ze hem ook al raken !quote:Op zaterdag 10 september 2022 18:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja, een of ander feestje. Poetin opent er een enorm reuzenrad. Het schijnt dat je vanuit het bovenste karretje het Oekrainse front al kan zien.
Ik vind het na 2 jaar wappies nog steeds fascinerend, maar ook steeds frusterender. Maar wellicht moet ik het ook loslaten en gewoon wat meer om ze lachen.quote:Op zaterdag 10 september 2022 18:48 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Sinds ik besef dat deze mensen simpelweg niet logisch na kunnen denken en daardoor niet voor rede vatbaar zijn, kan ik er beter tegen. De logica ontbreekt en dat gat vullen ze met verzonnen verbanden. En aan die verzonnen verbanden valt altijd een nieuwe kronkel te passen.
Of gewoon live uit het Kremlin gesleurd worden en gelyncht door de meute.quote:Op zaterdag 10 september 2022 18:43 schreef Haags het volgende:
Is er nog steeds niemand dichtbij Putin die effe een kogel door die dikke prednison kopf van hem kan jagen? Dat zou de feestelijke stemming van deze week wel even compleet maken.
quote:Op zaterdag 10 september 2022 18:48 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Sinds ik besef dat deze mensen simpelweg niet logisch na kunnen denken en daardoor niet voor rede vatbaar zijn, kan ik er beter tegen. De logica ontbreekt en dat gat vullen ze met verzonnen verbanden. En aan die verzonnen verbanden valt altijd een nieuwe kronkel te passen.
Vergeet niet dat veel van die lui bans hebben gekregen voor het oneindige gezuig en ge-etter.quote:
Is van alle tijden. Tijdens ww2 had je NSBers..quote:Op zaterdag 10 september 2022 18:53 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik vind het na 2 jaar wappies nog steeds fascinerend, maar ook steeds frusterender. Maar wellicht moet ik het ook loslaten en gewoon wat meer om ze lachen.
Rostovquote:Op zaterdag 10 september 2022 17:41 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Dat zelfde onderzoek, dat ze gebruiken bij het tellen van stemmen? In WitRusland gebruiken ze de zelfde methodiek.
Kijk en huiver wat deze Rus, in Moskou zegt en kom dan terug op je reactie.
Deze man heeft stalenballen om überhaupt iets te durven zeggen..
Door deze post dacht ik laat ik eens in dat topic kijken...quote:Op zaterdag 10 september 2022 18:32 schreef Aether het volgende:
[..]
Volgens mij is er nooit een BNW'er hier direct weg gestuurd ondanks dat ze overduidelijk onzin posten dat beter aansluit op BNW.quote:Op donderdag 8 september 2022 17:08 schreef Ali_boo het volgende:
Voor de users hier die dwangmatig de nws beelvoorming pushen heb ik slechts een ding te zeggen
[ twitter ]
Get OUT, breee![]()
A la Mussolini en Ceaucescu (of hoe je dat schrijven mag).quote:Op zaterdag 10 september 2022 18:54 schreef kale_gehaktbal het volgende:
[..]
Of gewoon live uit het Kremlin gesleurd worden en gelyncht door de meute.
Tien jaar terug kwam ik er nog weleens (BNW).quote:Op zaterdag 10 september 2022 18:58 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Door deze post dacht ik laat ik eens in dat topic kijken...![]()
Kwam daar deze post tegen:
[..]
Volgens mij is er nooit een BNW'er hier direct weg gestuurd ondanks dat ze overduidelijk onzin posten dat beter aansluit op BNW.
Alle Russen de grens over schoppen/schieten, vliegverbod instellen, grote VN of Navo vredesmacht aan de grens.quote:Op zaterdag 10 september 2022 19:02 schreef bleiblei het volgende:
Ik hoop (en verwacht) dat dit hele gedoe op houdt bij de grens. Dus dat ze (wie dan ook) niet verser Rusland in gaat. "Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet gij dat ook een ander niet."
Levert alleen maar meer onrust op.
Dat herriner ik mij nog inderdaad dat het een oud filmpje was, maar het ging om de post zelf.quote:Op zaterdag 10 september 2022 19:03 schreef Aether het volgende:
[..]
Tien jaar terug kwam ik er nog weleens (BNW).
Dat filmpje is overigens veel ouder (denk maart/april) en had een andere context.
Ik zou toch wat voorzichtiger zijn, de Russen hebben wel de gewoonte boobytraps en mijnen rond te laten slingeren. Zo’n achtergelaten wagen kan wel een paard van Troje blijken.quote:
Gaan ze daar zo meteen nog hun eigen versie van de Daze-opstand doen.quote:Op zaterdag 10 september 2022 19:02 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Toch her en der wat geruchten over onrust in Moskou. Ik neem het op dit moment niet al te serieus, maar het enkele feit dat dat gerucht de ronde doet kan al effecten teweegbrengen. Dus toch maar even hier.
En die mensen mogen gewoon stemmen, politieke partijen oprichten en een gezin stichten hè.quote:Op zaterdag 10 september 2022 18:31 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja, ik blijf er meestal weg.quote:Op zaterdag 10 september 2022 19:07 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat herriner ik mij nog inderdaad dat het een oud filmpje was, maar het ging om de post zelf.
De Oekraïense legerleiding denkt dat het wel tot ver in 2023 kan duren.quote:Op zaterdag 10 september 2022 18:46 schreef Mortaxx het volgende:
Rusland moet zich gewoon overgeven en gebied afstaan. Het conflict laten voortduren kost ze uiteindelijk veel meer
Precies. Als "westen" moeten we ook maar eens gaan beseffen dat shitholes, shitholes blijven. Maar ook dat niet iedereen hetzelfde hoeft te zijn als ons.quote:Op zaterdag 10 september 2022 19:06 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Alle Russen de grens over schoppen/schieten, vliegverbod instellen, grote VN of Navo vredesmacht aan de grens.
En scholen oprichten.quote:Op zaterdag 10 september 2022 19:12 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En die mensen mogen gewoon stemmen, politieke partijen oprichten en een gezin stichten hè.
En scholen oprichten 😱quote:Op zaterdag 10 september 2022 19:12 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En die mensen mogen gewoon stemmen, politieke partijen oprichten en een gezin stichten hè.
Dat zou veel te vroeg zijn; de Russische krijgsmacht en industrie zijn nog immers niet voldoende ingekrompen en beschadigd. Zowel de Oekraïnse krijgsmacht als de westerse sancties hebben nog wat meer tijd nodig om die doelen te bereiken.quote:Op zaterdag 10 september 2022 18:43 schreef Haags het volgende:
quote:Op zaterdag 10 september 2022 17:26 schreef Starhopper het volgende:
Die varkentjes op de kaart![]()
[ twitter ]
Dat was een half jaar geleden al bekend, misschien is dit de aankondiging dat er daadwerkelijk begonnen wordt met de bouw ervanquote:Op zaterdag 10 september 2022 19:15 schreef Aether het volgende:
Zelenskiy says Turkish drone maker to build Ukraine factory
https://www.reuters.com/b(...)-factory-2022-09-09/
Generaals zijn in Rusland vervangbaar als het even niet goed gaat.quote:Op zaterdag 10 september 2022 19:02 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Toch her en der wat geruchten over onrust in Moskou. Ik neem het op dit moment niet al te serieus, maar het enkele feit dat dat gerucht de ronde doet kan al effecten teweegbrengen. Dus toch maar even hier.
.quote:About 300 commanders, including Lieutenant General Nikolay Klich, Lieutenant General Robert Klyavinsh, and Major General Sergey Chernykh, were executed on October 16, 1941, during the Battle of Moscow
De achterhoede moet het wel kunnen bijbenen natuurlijk. Je kunt te hard van stapel lopen en dan zit je wel in de penarie.quote:
Datquote:Op zaterdag 10 september 2022 19:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De achterhoede moet het wel kunnen bijbenen natuurlijk. Je kunt te hard van stapel lopen en dan zit je wel in de penarie.
Blijkbaar hoeven ze niet zoveel munitie aan te leveren met alles wat Rusland achter laatquote:Op zaterdag 10 september 2022 19:23 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat
Aanvoerlijnen en logistiek
Volgens mij heb ik dat wijf met haar volgetatoeeëerde gremlinklauwen al eens eerder - krijsend en wel - in een filmpje gezien waarin ze woedend haar jong van school haalt omdat het onderwijzend personeel zogenaamd nergens verstand van had.quote:
Daarom moet je aanvoer natuurlijk wel meeschuiven, voordeel is natuurlijk wel dat je vanuit je eigen land doorstoot waardoor aanvoerlijnen kort zijnquote:Op zaterdag 10 september 2022 19:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De achterhoede moet het wel kunnen bijbenen natuurlijk. Je kunt te hard van stapel lopen en dan zit je wel in de penarie.
Zijn al geruchtren dat oekraiens leger al aanwezig is in sieverodonetskquote:Op zaterdag 10 september 2022 19:17 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Lysychansk, dat ligt naast Severodonetsk waar ze 2 maanden lang de Russen hebben tegengehouden. Stel je voor dat ze dat morgen alweer in handen hebben
Het raam uit?quote:Op zaterdag 10 september 2022 18:28 schreef Mortaxx het volgende:
Maak me wel een beetje zorgen om @:riazop. Als je zolang pro Poetin bent gebleven is er eigenlijk nog maar 1 uitweg
Of een haarfohn in het bad gevallen, een ongeluk zit in een klein hoekje.quote:
quote:Op zaterdag 10 september 2022 19:26 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Zijn al geruchtren dat oekraiens leger al aanwezig is in sieverodonetsk
Wilde ik net zeggen. De Russen laten meer dan genoeg achterquote:Op zaterdag 10 september 2022 19:24 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Blijkbaar hoeven ze niet zoveel munitie aan te leveren met alles wat Rusland achter laat
Kunnen ze niet wat betere foto's maken die militairen?quote:
Oh ze zijn er alquote:Op zaterdag 10 september 2022 19:29 schreef skysherrif het volgende:
[ twitter ]
Rusland gewoon in 3 dagen over meer dan 100km teruggedrongen tot aan de grens wtf
Waarom? Ik zie daar niets slims in. Zou ook niet motiverend werken op zijn troepen, denk ik.quote:Op zaterdag 10 september 2022 19:17 schreef Sunri5e het volgende:
Zou strategisch denk ik een erg slimme zet zijn als Zelensky nu publiekelijk het gesprek met Rusland aan zou willen gaan.
Zo achterlijk zou hij toch niet wezen.quote:Op zaterdag 10 september 2022 19:30 schreef raptorix het volgende:
Als Putin denkt Moskou te kunnen mobiliseren, dan denk ik dat hij wel eens een backfire kan krijgen, mensen zullen zich massaal afvragen wat er aan de hand is en gaan muiten.
Uhh nee. Het zijn Russen die jagen zichzelf liever de dood in dan gevangen genomen worden en naar het oosten gestuurd te worden.quote:Op zaterdag 10 september 2022 19:30 schreef raptorix het volgende:
Als Putin denkt Moskou te kunnen mobiliseren, dan denk ik dat hij wel eens een backfire kan krijgen, mensen zullen zich massaal afvragen wat er aan de hand is en gaan muiten.
Nee! Volhouden en meters maken nu de Russen zwak zijn!quote:Op zaterdag 10 september 2022 19:17 schreef Sunri5e het volgende:
Zou strategisch denk ik een erg slimme zet zijn als Zelensky nu publiekelijk het gesprek met Rusland aan zou willen gaan.
Wel nee, de meeste slimme Russen die in Moskou zitten ontlopen vrij makkelijk de dienstplicht, die pikken dit niet.quote:Op zaterdag 10 september 2022 19:31 schreef xzaz het volgende:
[..]
Uhh nee. Het zijn Russen die jagen zichzelf liever de dood in dan gevangen genomen worden en naar het oosten gestuurd te worden.
Je vraagt je bijna af of je dat wel wil, wordt toch wat moeiijker dan om zelf crimea in te nemenquote:Op zaterdag 10 september 2022 19:32 schreef Weasel851 het volgende:
Zou het kunnen dat ze doorstoten tot aan Marioepol en vandaar uit langeafstandsraketten af gaan vuren richting de brug van Kerch?
Dat.quote:Op zaterdag 10 september 2022 19:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nee! Volhouden en meters maken nu de Russen zwak zijn!
Euhm de ‘Oekries’ komen van de andere kant hè?quote:Op zaterdag 10 september 2022 19:33 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Je vraagt je bijna af of je dat wel wil, wordt toch wat moeiijker dan om zelf crimea in te nemen
excuses, was even in de warquote:Op zaterdag 10 september 2022 19:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Euhm de ‘Oekries’ komen van de andere kant hè?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |