ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes Fred Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal Socios Grootste treinliefhebber die niet met de trein durft te reizen.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
[..] Nou, het dwergsein staat voor het middenspoor, dat kan je duidelijk zien. En seinen staan altijd rechts van het spoor toch?
Voor mijn beeld staat hij ook rechts. Door het bordje wat ervoor staat zou 'ie aan beide kanten kunnen staan. Op sporenplan.nl en dan uitgebreide tekeningen staat het sein in ieder geval rechts.
Hahaha, nou, ik zou het wel prettig vinden als er iets was als Yahoo. Maakte er veel en graag gebruik van. Het was een supermakkelijke manier om de meest obscure websites over special interest meuk (dus ook treinen) te kunnen vinden aangezien zoeken op de rest van het internet zo goed als niet functioneel was vóórdat Google bestond.
[..] Hahaha, nou, ik zou het wel prettig vinden als er iets was als Yahoo. Maakte er veel en graag gebruik van. Het was een supermakkelijke manier om de meest obscure websites over special interest meuk (dus ook treinen) te kunnen vinden aangezien zoeken op de rest van het internet zo goed als niet functioneel was vóórdat Google bestond.
Yahoo is alleen wat betreft snelheid, gebruikersgemak, etc in het verleden blijven hangen
[..] Yahoo is alleen wat betreft snelheid, gebruikersgemak, etc in het verleden blijven hangen
Jah met een raspberry pi en anti-tracking opties+ublock origin+het blokkeren van bepaalde javascript meuk zorgt er eigenlijk voor dat het hele internet snel aanvoelt. Yahoo voelt bij mij niet stroperig aan in ieder geval, lage latency ook.
[..] Mijn trein Rtd - Ut was vanmorgen juist gegroeid van ICM-3 naar VIRM-10...
Ik zat me af te vragen is de defectenstand dan zo achterlijk, of is bij het onderhoudsbedrijf ook zoveel personeelstekort dat het niet rond komt ofzo, of misschien nog met regels over hoeveel man personeel er op een trein moet zitten.
Maar dat moet toch te regelen zijn in spoedoverleg?
[..] Weerzinwekkend. Noordwest/West staken dan, dan kan je heus wel rijden tot en met Utrecht vv vanuit het oosten en het zuiden.
Dat weet jij, dat weet ik, maar ondertussen hebben die systeemautisten een systeem gebouwd met zoveel single points of failure zoals we het in de IT-wereld noemen dat het niet meer te redden is.
[..] Weerzinwekkend. Noordwest/West staken dan, dan kan je heus wel rijden tot en met Utrecht vv vanuit het oosten en het zuiden.
In theorie wel ja in de praktijk zul je zien dat een hoop treinen alsnog opgeheven worden omdat er normaal gesproken een mcn en/of hc op hoort te zitten van een stakende standplaats en dat werk hoeft niet overgenomen te worden door een niet stakende…
Daar worden elke stakingsdag mooie pdf’jes voor aangeleverd welke treinen besmet werk zijn
[..] In theorie wel ja in de praktijk zul je zien dat een hoop treinen alsnog opgeheven worden omdat er normaal gesproken een mcn en/of hc op hoort te zitten van een stakende standplaats en dat werk hoeft niet overgenomen te worden door een niet stakende…
Daar worden elke stakingsdag mooie pdf’jes voor aangeleverd welke treinen besmet werk zijn
Goh, als ze daar toch eens OOIT net zo druk zouden zijn met reizigers vervoeren als nu met stakingen coördineren
9 van de 26 standplaatsen gooien het werk neer, en het zijn ook vrij grote standplaatsen (Dordrecht, Rotterdam, Den Haag, Amsterdam) dus daar zit véél rijdend personeel. NS weet ook niet hoeveel mensen van die standplaatsen daadwerkelijk gaan staken dus ze gaan er vanuit dat iedereen dat doet.
Dat doen ze in Frankrijk tegenwoordig toch iets beter. Staken is je recht maar je moet het vooraf aangeven zodat de afdeling planning van SNCF kan zien wat er nog mogelijk is.
Daardoor kan SNCF in Frankrijk op stakingsdagen aangeven "1 op de 2 TGVs rijdt" waar ze dat vroeger niet konden.
Op woensdag 7 september 2022 16:05 schreef James1988 het volgende: Staken is je recht maar je moet het vooraf aangeven zodat de afdeling planning van SNCF kan zien wat er nog mogelijk is.
Ja, als er de wil is om reizigers te vervoeren zou je dat kunnen doen ja.
Aluhoedje, de stroombesparing van NS door niet te rijden is qua kosten groter dan de loonkosten die ze uitbetalen aan stakend personeel einde aluhoedje
Op woensdag 7 september 2022 19:10 schreef Peterselieman het volgende: Ben wel benieuwd of na het afsluiten van een nieuwe CAO de trefkans van een conducteur in de treinen omhoog gaat of niet.
Ja, bij een aantal SLT stellen zit nu Sandite ingebouwd, dus dit is voorbereiding op het herfstweer, zoals voorgaande jaren met DDZ en met SGM gebeurde.
De treindienstleidingspost van Köln Hbf is buiten dienst, de relaisruimte is onder water komen te staan door een gesprongen waterleiding. De storing duurt minstens t/m a.s. zaterdag.
Het heeft grote gevolgen, er rijdt nog slechts een enkele S-Bahn via Hbf. Al het andere verkeer, inclusief langeafstandsverkeer, wordt omgeleid of valt uit.
Wat een kutidee om dat naast elkaar te bouwen. En als het niet anders kan dan neem je toch maatregelen om ervoor te zorgen dat er geen probleem ontstaat. Pfffff.
[..] Met een stevige wandeling kun je als inwoner van Roosendaal toch nog vrij eenvoudig in Emmen komen met de trein vandaag.
Ja ik zat ook al te denken dat ik best nog wat reismogelijkheden heb. Via Duitsland naar Limburg>België en slechts 17 uur later ofzo sta je in Roosendaal!
Hee maar serieus, opflikkeren met dat gestaak. We hebben allemaal last van de inflatie, we willen allemaal meer geld.
Ja, en dus? Het gaat niet alleen om een beetje minder geld, ook heel veel middeninkomens, die eerder konden sparen, staan vanwege de energieprijzen nu voor problemen op de balans. Het is gewoon pure noodzaak.
De salarisstijgingen zijn al duidelijk veel minder geweest dan de economische groei, en als je pech hebt dan stijgen je lasten van de ene op de andere maand opeens even met 400 euro. Ga er maar aan staan.
Wat is de ervaring tot dusverre, de dag na een staking rijdt dan rond het middaguur alles wel weer een beetje normaal? Aanstaande woensdag moet ik naar Schiphol vanuit Emmen.
Op vrijdag 9 september 2022 17:40 schreef derLudolf het volgende: Wat is de ervaring tot dusverre, de dag na een staking rijdt dan rond het middaguur alles wel weer een beetje normaal? Aanstaande woensdag moet ik naar Schiphol vanuit Emmen.
Als het geen actiedag is zou ik me niet zenuwachtig maken. Helemaal niet rond het middaguur.
[..] Waarom? En is dat altijd of in deze periode? Met het huidige personeelstekort gaan ze niet zomaar als HC's standplaats Zwolle ontslaan lijkt me.
Altijd. In een zaak aangespannen door NS. Ze zullen wel gevonden hebben dat het niet onder het stakingsrecht viel of weet ik veel wat voor technisch manco. Voor verdere info; het is niet zo moeilijk om het ff te googelen. Als het echt niet lukt geef dan maar een gil.
[..] NS maakt al twee jaar verlies? En dat doet het bij eigen prognoses tot 2025?
Openbaar vervoer is een nutsvoorziening. Net als zorg, onderwijs en ambtenarij zijn het juist sectoren die met de inflatie mee zouden moeten stijgen. Al was het alleen maar om het goede voorbeeld te geven.
Müller-Tanzzug heeft vandaag gereden naar Alkmaar. Duitse toeristen die in Egmond aan Zee verblijven. Zondag zal de trein terug rijden. Railxperts verzorgd deze trein.
16, 23 september, 7 en 14 oktober zal deze trein ook rijden.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
[..] Waarom niet. De winsten klotsen over de plinten. Het is tijd dat de mensen die dat voor elkaar boksen daar eens wat van meekrijgen.
Nou bij NS niet. En bij ons ook niet
En ik denk bij heel veel bedrijven niet die net 2 jaar lang aan het overheidsinfuus gelegen hebben.
Overigens lekker handig dat iedereen nou geld van NS gaat claimen. Hebben ze nog meer reden om te zeggen dat er geen ruimte is voor meer. Duren de stakingen weer langer. Leidt allemaal tot niets behalve hinder voor de reiziger en wegsmeltend draagvlak onder het publiek.
Omdat ze aan het overheidsinfuus hebben gezeten is er dus ook weinig aan de hand. De faillissementsgolf is uitgebleven en de economie doet het nog goed en de werkloosheid is historisch laag.
Het probleem is natuurlijk veel uitgebreider dan dit, er wordt heel veel belasting niet geïnd. Inkomsten in box 3 bjivoorbeeld; belasten met 75% die mensen doen er niets voor behalve "bezitten van meuk. Als je dat soort ingrepen doet, dan blijft er genoeg geld over om meer zorg te vergoeden, de salarissen in de semi-publieke sector flink te verhogen én een flinke belastingverlaging voor box 1 door te voeren.
Maargoed, zonder druk op de ketel te zetten, zal er nooit iets veranderen.
[..] Altijd. In een zaak aangespannen door NS. Ze zullen wel gevonden hebben dat het niet onder het stakingsrecht viel of weet ik veel wat voor technisch manco. Voor verdere info; het is niet zo moeilijk om het ff te googelen. Als het echt niet lukt geef dan maar een gil.
Welke termen raad jij aan? Ik kan het niet vinden in elk geval.
[..] Jup dat was ook het enige wat ik had gevonden
Okay ik herinnerde me opeens dat ik best veel mensen ken die jurist zijn dus ik heb er gewoon een gevraagd of ze me kunnen helpen en er wordt nu voor me gezocht.
Goed, goed, klantonvriendelijke acties dan? Alle stations overslaan, gewoon doorrijden. Licht uit in de tunnel. Verkeerde stations omroepen. Deuren aan de verkeerde kant ontgrendelen.
maar wel treinen laten rijden.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
[..] Openbaar vervoer is een nutsvoorziening. Net als zorg, onderwijs en ambtenarij zijn het juist sectoren die met de inflatie mee zouden moeten stijgen. Al was het alleen maar om het goede voorbeeld te geven.
Ongetwijfeld, maar gebruik dan niet het argument winst klotst tegen de plinten
[..] Ongetwijfeld, maar gebruik dan niet het argument winst klotst tegen de plinten
Nou, bij de overheid zijn de belastinginkomsten ook groot vanwege die winsten. Er werd eerder al gezegd dat er in Den Haag geld zat is bij de coronasteun. En het is nog steeds allemaal best wel in orde qua overheidsfinanciën.
Nee hoor. Alleen heeft de rechter wel geoordeeld dat de werkgever (in voorgaande gevallen) terecht 50-75% van het dagloon ingehouden heeft. En een deel van het werk wel uitvoeren maar niet volledig betaald worden zint de bonden blijkbaar niet, waardoor het nu maar steeds als 'verboden' genoemd wordt.
Volgens mij tref je de werkgever er wel veel harder mee: ze moeten een deel van het salaris betalen, hebben de kosten voor de brandstof, maar krijgen geen inkomsten. Bij een volledige staking hebben ze ook geen inkomsten, maar ook geen kosten voor brandstof en salaris.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Geen inkomsten is niet helemaal waar. Als men de poortjes niet open zet, vraag ik mij af hoeveel reizigers moeite gaan doen om uit te checken bij "overstap-paaltjes" op de perrons , in de app het goedkoopste kaartje aanschaffen of andere methodes gaan toepassen om niet voltarief hoeven te betalen. Zet men de poortjes wel open, dan heb je nog altijd de inkomsten van abonnementhouders.
Op zaterdag 10 september 2022 09:46 schreef exelletor het volgende: Geen inkomsten is niet helemaal waar. Als men de poortjes niet open zet, vraag ik mij af hoeveel reizigers moeite gaan doen om uit te checken bij "overstap-paaltjes" op de perrons , in de app het goedkoopste kaartje aanschaffen of andere methodes gaan toepassen om niet voltarief hoeven te betalen. Zet men de poortjes wel open, dan heb je nog altijd de inkomsten van abonnementhouders.
Met de trein is het tegenwoordig inderdaad lastig door de poortjes.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zaterdag 10 september 2022 12:50 schreef Dr_Flash het volgende: Durf het bijna niet te vragen, maar komt er vandaag of morgen nog leuk historisch materieel in actie hier in de buurt?
Nee, Deventer ligt plat dit weekend
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Of een week te laat, Stadskanaal onder Stoom is volgende week. En dan rijden de Eisenbahnfreunde Hasetal ook het hele stuk van Meppen tot Essen (Oldenb.)
Eerst moet er nog een stichting opstaan die hem aankoopt, met plamuur en een roller de boel enigszins toonbaar maakt om er na drie jaar en twee conditieritten achter te komen dat het toch wel lastig is, een treinstel in goede conditie houden.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
[..] Eerst moet er nog een stichting opstaan die hem aankoopt, met plamuur en een roller de boel enigszins toonbaar maakt om er na drie jaar en twee conditieritten achter te komen dat het toch wel lastig is, een treinstel in goede conditie houden.
zo'n geval staat nog steeds weg te roesten in Onnen
Bedoel je de dagelijkse bedrijfsvoering van de NS? Best veel materieel staat verderop dan waar het in de ochtend qua passagiersaanbod in zou moeten stromen.
[..] Bedoel je de dagelijkse bedrijfsvoering van de NS? Best veel materieel staat verderop dan waar het in de ochtend qua passagiersaanbod in zou moeten stromen.
Nee. Museummaterieel gaat met enige regelmaat over in andere handen, wordt verplaatst, dan wordt er weer niets mee gedaan, weer verplaatst, et cetera. En uiteindelijk alsnog vaak gesloopt.
Spoorvervoerder NS en de vakbonden hebben overeenstemming bereikt over een nieuwe cao,meldt FNV Spoor.Daarmee zijn de acties op het spoor opgeschort,laat de bond weten.
De partijen hebben afspraken gemaakt over een loonsverhoging van gemiddeld 9,25 procent in 18 maanden.Verder krijgt het personeel in december en in juli 2023 een uitkering van 1000 euro.
Na maandenlang,vruchteloos overleg schoven NS en de bonden gisterochtend opnieuw aan tafel.Er is de hele nacht door onderhandeld.De vakbonden moeten de afspraken nog voorleggen aan hun leden.
Ik hoop oprecht dat dat is wat mensen gaan denken ja. Hoe vaak ik wel niet "Ja maar wij krijgen er ook maar 2% bij dus ik snap niet waarom ze staken" heb moeten horen de laatste tijd.. zelfs van mensen die bij een bedrijf werken dat letterlijk jaarlijks een miljardenwinst boekt . Hoog tijd dat meer mensen fatsoenlijk voor zichzelf op komen.
Onder de tweet van FNV-spoor reacties van mensen die kwaad zijn dat de FNV in de zorg en metaal geen vergelijkbaar resultaat hebben gehaald... Overigens verwacht ik dat het percentage FNV-leden in die sectoren veel lager ligt, dus dan hebben ze veel minder invloed.
Netjes overigens, dat minimum van ¤ 185 waar het gaat om die 5%, want dat betekent dat iedereen die minder dan ¤ 3.700 per maand verdient meer dan 5% omhoog gaat.
Op zondag 11 september 2022 10:13 schreef Dr_Flash het volgende: Nou in ieder geval gefeliciteerd voor alle betrokkenen Had echt niet gedacht dat er zoiets uit zou kunnen komen
Nee, het is idd heel fraai en wat mij betreft ook boven verwachting.
Ook weer een klein beetje hoopgevend voor mijn CAO. Al werk ik dan weer ergens waar de overheid de maximum tarieven vaststelt en waar constant een negatief bedrijfsresultaat is. Then again, too important to fail. Ra ra
Op zondag 11 september 2022 10:16 schreef Dr_Flash het volgende: Ook weer een klein beetje hoopgevend voor mijn CAO. Al werk ik dan weer ergens waar de overheid de maximum tarieven vaststelt en waar constant een negatief bedrijfsresultaat is. Then again, too important to fail. Ra ra
Waterkraan knijpen Publieksvriendelijke acties mogen niet ja
Op zondag 11 september 2022 10:06 schreef Leandra het volgende: Onder de tweet van FNV-spoor reacties van mensen die kwaad zijn dat de FNV in de zorg en metaal geen vergelijkbaar resultaat hebben gehaald... Overigens verwacht ik dat het percentage FNV-leden in die sectoren veel lager ligt, dus dan hebben ze veel minder invloed.
Ben ook wel blij dat de acties na een akkoord gewoon meteen afgeblazen worden. In België zouden ze de staking gewoon door laten gaan ondanks een akkoord "omdat het anders gezichtsverlies is". Dan ben je wel een totaal ongeschikt stuk nageboorte natuurlijk.
Op zondag 11 september 2022 14:06 schreef Salatrel het volgende: Opgeschort. Ben trouwens benieuwd of die woordgrap in de titel bij nu.nl opzet is of een ongelukje
“NS en vakbonden bereiken voorlopig cao-akkoord, stakingen van de baan”
Bij werkzaamheden aan het spoorbeveiligingssysteem werd zondag ontdekt dat meerdere delen van het systeem onverwacht kapot bleken.
Gaat ook lekker. Halsoverkop inspectie van die kennelijk onbewaakte systemen, door het hele land heen blijken er nog 715 van die systemen kapot te zijn, met onderdelen uit de hele wereld kunnen ze het komende half jaar maximaal zes van die systemen repareren, yolo.
[..] Gaat ook lekker. Halsoverkop inspectie van die kennelijk onbewaakte systemen, door het hele land heen blijken er nog 715 van die systemen kapot te zijn, met onderdelen uit de hele wereld kunnen ze het komende half jaar maximaal zes van die systemen repareren, yolo.
Ik heb geen idee hoeveel onderdeel ProRail op voorraad heeft. Mag toch hopen toch wel iets.
Ik wou een vergelijk maken met onze omzet en de prijs van een Vectron. Maar de omzet is tegenwoordig al groter dan het aantal Vectrons dat NS heeft.
Op zondag 11 september 2022 20:55 schreef James1988 het volgende: Onderdelen die al een tijdje op hun laatste benen liepen maar het bleven doen, totdat de spanning er vanaf werd gehaald?
M'n grootste nachtmerrie in 2003; servers rebooten die al twee jaar aan stonden en 10 jaar oud waren.
Bij m'n vorige werk hadden we ook een oude IBM server voor het oude ERP systeem.
Collega werd al angstig toen hij Enexis busjes naar ons onderstation zagen komen. Zorgen geuit bij MT, dat ze niet mochten beginnen etc. MT vond zag het probleem niet.
Uiteraard viel de stroom wel even uit, server dood.
In de weken daarop werd al snel duidelijk hoeveel omzet werd gemaakt op onderdelen/service aan die "oude meuk".
En hoeveel tijd het kost alles in geprinte stuklijsten uit het archief op te zoeken.
tja, na jaren in bedrijf te zijn geweest zit het wel in de lijn der verwachting dat iets stuk gaat.
laatst hadden we een outtage van 1 power feed. Dan pakt een tweede voeding het over, als alles goed gaat. Bleek dat de tweede voeding al jaren defect meedeed en zichzelf pas als defect ging rapporteren nadat ie vermogen moest gaan geven.
hier moet je op voorbereid zijn.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Vandalen zetten hek op spoor in West-Friese Zijdewind, rijdende trein knalt er vol tegenaan
Nog onbekende personen hebben zondagavond voor een levensgevaarlijke situatie gezorgd door een hek midden op het spoor te zetten bij de spoorwegovervang op de Zandweg in Zijdewind. Een naderende trein kon het object niet ontwijken en knalde er vol tegenaan. Voor zover bekend zijn er geen gewonden gevallen, wel is er schade en vertraging.
Het incident vond plaats rond 21.15 uur. Het rood-witte hekwerk is deels versplinterd en door de klap in een naastgelegen sloot terecht gekomen. Prorail is ter plaatse om de schade op te nemen. De trein, die bijna een half uur stil heeft gestaan tussen Zijdewind en Schagen, heeft behalve de vertraging ook schade opgelopen en zal in Den Helder blijven om daar de schade op te nemen. Niemand raakte gewond.
De intercity van den helder naar Nijmegen rijdt gewoon om via Haarlem en stopt extra in Uitgeest, Beverwijk en Haarlem maar dat lees je dan weer niet in het bericht van het lokale sufferdje
[..] De intercity van den helder naar Nijmegen rijdt gewoon om via Haarlem en stopt extra in Uitgeest, Beverwijk en Haarlem maar dat lees je dan weer niet in het bericht van het lokale sufferdje
Als je niet in Uitgeest, krommenie of Wormerveer hoeft te zijn kun je ook nog de sprinter naar Amsterdam nemen die ook via Beverwijk en Haarlem gaat. Je bent wel wat langer onderweg, maar je komt er wel.
Ik ben onderweg van Castricum naar Almelo, en de reisplanner wilde mij met de ic van 9:25 op pad sturen, die zou im kwart over tien met 25 minuten vertraging op Amsterdam CS aankomen, dan een overstap van een kwartier. Ik ben op de sprinter van 9:14 gestapt, ben om 10:06 op cs. Weliswaar langere overstap, maar meer tijd om te roken op cs
Ik kom elke twee weken in Hoorn, alleen pak ik dan de ic naar sloterdijk waar ik de ic naar Enkhuizen neem. Gewoon omdat het kan en ik eigenlijk een hekel aan sprinters heb.
[..] Ik kom elke twee weken in Hoorn, alleen pak ik dan de ic naar sloterdijk waar ik de ic naar Enkhuizen neem. Gewoon omdat het kan en ik eigenlijk een hekel aan sprinters heb.
[..] Ik kom elke twee weken in Hoorn, alleen pak ik dan de ic naar sloterdijk waar ik de ic naar Enkhuizen neem. Gewoon omdat het kan en ik eigenlijk een hekel aan sprinters heb.
Ja idd, ik pak alleen maar een sprinter als het niet anders kan.
Die hekel stamt nog uit de tijd dat sprinter wc-loos waren ik heb er nu niet zo'n probleem meer mee hoor, maar als het even kan neem ik toch liever een ic, omdat je dan tenmiste vaart maakt, en niet elke 5 minuten stilstaat.
Wie o wie gaan er zaterdag mee naar de Eisenbahnfreunde Hasetal en hun stoomtrein Meppen-Essen(Oldb)?
Vertrek van Taxi Dennis vanaf om 9:30 vanaf Oldenzaal. Aankomst om 10:30 in Meppen, mooi op tijd voor aankomst+omlopen. Vanuit Groningen kan het met de snelbus+RE15, vertrek 8:30, aankomst 10:49. Ook een optie is de sinds dit voorjaar weer rijdende bus Emmen (10:05) - Meppen (10:43).
Verder schema dan mogelijk dit:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Meppen 11:00 3 DAMPF Essen 13:50 2
Essen 14:16 1 NWB RE18 Bramsche 14:40 2
Bramsche 14:44 1 NWB RB58 Delmenhorst 16:24 1
ETEN
Delmenhorst 18:02 3 IC 2036 Emden Hbf 19:38 5
Emden Hbf 19:52 6 WFB RE15 Meppen 20:49 1
En vanaf Meppen weer terug naar Emmen (21:30) en Oldenzaal (21:55). Voor Groningen kun je in Leer al uit de IC stappen en de snelbus nemen, aankomst 20:25.
Groot nadeel is dat ze in Duitsland nog steeds de mondkapjesplicht hebben in de trein (maar niet in de stoomtrein). Willen we dat echt niet kunnen we ook kiezen om vanaf Essen om 14:20 de stoomtrein terug naar Meppen te nemen, aankomst 17:40.
Kosten: (¤39 + ¤18 x aantal) / aantal
[ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 12-09-2022 12:31:12 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 12 september 2022 15:25 schreef DJMO het volgende: Ugh. Ingestapt op Almelo, toen al plus 20 ofzo, maar op Amersfoort had ik er genoeg van. Ben uitgestapt om te gaan roken [ afbeelding ]
Niet gehinderd door enige kennis: Ik kan me niet voorstellen dat er bij DB een tekort aan IR rijtuigen is. Of hoe die dingen heten die nu op Berlijn-Amsterdam rijden. Waarom maken ze die treinen niet wat langer met al die drukte?
Op maandag 12 september 2022 22:39 schreef Bitlord het volgende: Niet gehinderd door enige kennis: Ik kan me niet voorstellen dat er bij DB een tekort aan IR rijtuigen is. Of hoe die dingen heten die nu op Berlijn-Amsterdam rijden. Waarom maken ze die treinen niet wat langer met al die drukte?
Ze zijn niet allemaal geschikt om in Nederland te rijden. Iets met omvormers vor de boordspanning.
Op maandag 12 september 2022 22:39 schreef Bitlord het volgende: Niet gehinderd door enige kennis: Ik kan me niet voorstellen dat er bij DB een tekort aan IR rijtuigen is. Of hoe die dingen heten die nu op Berlijn-Amsterdam rijden. Waarom maken ze die treinen niet wat langer met al die drukte?
Die zijn al best lang. Maar je wil vooral niet die aan het eind van de middag hebben. Tegen de tijd dat ie bijna in Amsterdam is, hangt er een walm aan bier en is die ook best wel vol, dus die sla ik dan liever over en zoek een andere optie. En die heeft ook vaak vertraging trouwens.
in juni gaat de westhaven open, dan maar gelijk sluiten
Zaanstraat ombouwen? Het valt mij aan sommige trajectfilmpjes op dat het rangeren in Amsterdam best wel inefficiënt is. Achterzijde van de Watergraafsmeer kost ook zoveel tijd bij het in-/uitrijden
Afgelopen zondag stond plan U 151 onder de kap van Rotterdam CS. Dat zullen de woke milieudrammers niet leuk gevonden hebben want nog zeker een kwartier na vertrek van dat stel rook het sterk naar dieseldampen op het station.
En de IC naar Eindhoven kreeg +20 aan de broek door de lamlul die de deur tegenhield tijdens het sluitproces. Toen ging het systeem van de rel. De conducteur was op z'n zachtst gezegd not amused
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
[..] Als ik daar langskom is terrein vaak leeg of vol met oude meuk, maar komt er een nieuw emplacement of is dat niet meer nodig?
Nieuw opstelterrein in de Westhaven komt er voor in de plaats. Maar de Pimpel hoeft straks sowieso niet meer zo veel te rangeren omdat het een trek-duwtrein wordt.
De volgende trein is overigens ook met bijna 15 Minuten vertraging vertrokken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Twee kansenparels vonden hun behandeling niet zo prettig
De volgende trein is overigens ook met bijna 15 Minuten vertraging vertrokken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Twee kansenparels vonden hun behandeling niet zo prettig
Ik zou er dolgraag ééntje willen hebben om om te bouwen naar woning. Ergens verscholen in een bos, maar wel zo dicht bij de bewoonde wereld dat ik stroom, water en aansluiting op een riool zou kunnen realiseren. #dromenmag
[..] Ik zou er dolgraag ééntje willen hebben om om te bouwen naar woning. Ergens verscholen in een bos, maar wel zo dicht bij de bewoonde wereld dat ik stroom, water en aansluiting op een riool zou kunnen realiseren. #dromenmag
Achja, met Plan V is ook van alles geprobeerd. Iemand wou er een restaurant mee maken nabij station Lelylaan. Na plaatsing van een stuk spoor en een Plan V, ging de initiatiefnemer failliet. https://www.parool.nl/nie(...)an-de-baan~b99c7baa/
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
ga kijken in Amsterdam-Noord, daar had iemand een fascinatie voor computers; Internetstraat, analoogstraat, digitaalstraat, netwerkweg, Hardwareweg, Disketteweg, back-upstraat, Processorstraat, Toetsenbordweg, computerweg, printerstraat, scannerstraat
52.4145532 4.8724243
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Maar losse rijtuigen zijn natuurlijk makkelijker geschikt te maken om in een ander land te gebruiken. ICR vind ik best comfortabel, er zit airco in dus op zich is het nog te gebruiken. Maar dan moet de basis inderdaad goed zijn.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
Op woensdag 14 september 2022 11:25 schreef Bitlord het volgende: Misschien ziet Flixtrain nog een markt om meer treinen te rijden tussen (Amsterdam-)Arnhem-Roergebied. Voor een habbekrats hebben ze de rijtuigen dan.
Of is het onmogelijk om ICRm in Duitsland toegelaten te krijgen? [ afbeelding ]
Ruhr heet die rivier in het Nederlands. De Roer stroomt bij Roermond
Er is toch een serie van die rijtuigen toegelaten in Duitsland?
Rotterdam heeft geen spoorverbinding met Duitsland. Zou een Rotterdam-Venlo-Dortmund niet meer potentie hebben.
Op woensdag 14 september 2022 11:25 schreef Bitlord het volgende: Misschien ziet Flixtrain nog een markt om meer treinen te rijden tussen (Amsterdam-)Arnhem-Roergebied. Voor een habbekrats hebben ze de rijtuigen dan.
Of Den Haag-Rotterdam en dan via de Betuweroute gelijk naar Oberhausen. Of mag je niet overal met reiziger over de Betuweroute?
Of is het onmogelijk om ICRm in Duitsland toegelaten te krijgen? [ afbeelding ]
In de meest recente RailMagazine staat dat ICRm niet meer RIC-compatible is en dat ze alleen ingezet mogen worden naar België.
[..] Ruhr heet die rivier in het Nederlands. De Roer stroomt bij Roermond
Er is toch een serie van die rijtuigen toegelaten in Duitsland?
Rotterdam heeft geen spoorverbinding met Duitsland. Zou een Rotterdam-Venlo-Dortmund niet meer potentie hebben.
Ik zat idd fout met Ruhr. Er is een spoorverbinding via de Betuweroute, niet in verdiept maar zou qua tijd wel eens concurrerend kunnen zijn met de route via Utrecht of Venlo.
Elke twee uur Den Haag - Rotterdam - Ruhrgebied zou toch wel enige aantrekkingskracht hebben
[..] Ik zat idd fout met Ruhr. Er is een spoorverbinding via de Betuweroute, niet in verdiept maar zou qua tijd wel eens concurrerend kunnen zijn met de route via Utrecht of Venlo.
Welke route bedoel je? Een reguliere personentrein?
quote:
Elke twee uur Den Haag - Rotterdam - Ruhrgebied zou toch wel enige aantrekkingskracht hebben
[..] Ik zat idd fout met Ruhr. Er is een spoorverbinding via de Betuweroute, niet in verdiept maar zou qua tijd wel eens concurrerend kunnen zijn met de route via Utrecht of Venlo.
Elke twee uur Den Haag - Rotterdam - Ruhrgebied zou toch wel enige aantrekkingskracht hebben
Enige probleem is dat die tunnels geen personenverkeer toestaan zonder dure aanpassingen.
Op woensdag 14 september 2022 11:41 schreef derLudolf het volgende: Zit weer eens in een Koploper. Wat toch een comfortabel ding. Hopelijk gebeuren er dingen waardoor ze nog lang op het spoor blijven.
Ik stap er net uit. Zo comfortabel vind ik ze eigenlijk niet.
[..] Als je kijkt waar Flixtrain nu mee rijdt of die firma uit Münster (bordeauxrode rijtuigen) dan vind ik ICRm nog behoorlijk modern.
Stuur Flixtrain een mailtje dat NS een sloot met rijtuigen te koop heeft zou ik zeggen. ICRm maakt wel een stuk meer herrie in ieder geval. Het slingert ook meer over de rails.
ICE en Nightjet rijden via Betuweroute bij omleiding. Dit mag alleen vanaf Meteren naar Elst omdat daar geen tunnels zijn. De tunnels op het overige deel van de Betuweroute hebben niet genoeg nooduitgangen voor reizigersvervoer.
Volgens mij is de maximumsnelheid op de Betuweroute ook maar 120.
Op woensdag 14 september 2022 12:11 schreef Salatrel het volgende: ICE en Nightjet rijden via Betuweroute bij omleiding. Dit mag alleen vanaf Meteren naar Elst omdat daar geen tunnels zijn. De tunnels op het overige deel van de Betuweroute hebben niet genoeg nooduitgangen voor reizigersvervoer.
Volgens mij is de maximumsnelheid op de Betuweroute ook maar 120.
De netverklaring verbiedt reizigersverkeer tussen Kijfhoek en Meteren niet, maar vraagt wel om vooraf overleg en wat documenten.
Max snelheid is inderdaad 120 (en vermoedelijk lager om in cadans te liggen met de andere goederenpaden) maar het is wel een relatief rustig trace en het kan zo maar eens wat makkelijker zijn om een pad te vinden.
Hoewel, met al de uitdunningen van NS ontstaat er misschien ook wel meer ruimte op het spoor voor concurrenten.
[..] Of het klein is is relatief, die pröttel is 30-40 jaar oud. Dan kan een paar duizend al snel een nutteloze investering zijn.
Was de laatste inzet van dat spul niet voor de modernisering naar ICRm? Er staat mij iets van bij dat er toen behoorlijk wat aan die rijtuigen is verspijkerd (o.a. statische omzetters) ivm inbouw van airco, wellicht heeft men toen het toelatingscircus voor Duitsland achterwege gelaten omdat dat toch niet meer gepland was.
De verdere aanpassingen die zijn gedaan voor het rijden op de HSL zullen ook wel invloed hebben op waar het spul überhaupt nog mag rijden, denk aan het deursluitsysteem bijvoorbeeld.
Op woensdag 14 september 2022 15:24 schreef Janneke141 het volgende: Elektrische auto's in de fik blijkbaar. Ben benieuwd of de brand voortkomt uit de gebroken bovenleiding, of andersom.
Op 3 plekken in die trein tegelijk brand ontstaan, door iets anders dan die gebroken bovenleiding. Dat zou wel uiterst bijzonder zijn, denk je ook niet?
[..] Op 3 plekken in die trein tegelijk brand ontstaan, door iets anders dan die gebroken bovenleiding. Dat zou wel uiterst bijzonder zijn, denk je ook niet?
Oh, de drie plaatsen tegelijk had ik even gemist. Dan is de vraag wel beantwoord, ja.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Op woensdag 14 september 2022 19:15 schreef spectrumanalyser het volgende: Heb het ook wel meegemaakt hoor. Zo'n goederentrein is ook wat flexibeler dan een reizigerstrein. De containers klagen niet.
Ja en de reizigers in de zes treinen die erachter staan te wachten kunnen gewoon het lazarus krijgen
Hij valt in slaap, en vliegt uit de bocht met 150 km/u recht op de school af.
K,K&K zijn die dag aan het spijbelen want hebben geen zin in rekenen. Op de radio horen ze het nieuws dat de trein de school in gaat rijden. Ze berekenen waar en wanneer ze een rotsblok vanaf de klif op de loc moeten gooien. Loc ontspoort en ze leven nog lang en gelukkig
Op maandag 22 augustus 2022 21:10 schreef DeaDLocK2K het volgende: Ik weet ook niet of ik het met de huidige omstandigheden aan zou durven maar ja, of de auto nou zo'n alternatief is... Er komen nieuwe treinstellen aan en dan moet een gedeelte van het gezeik opgelost zijn maar daarmee is de infrastructuur niet opeens magisch wel onderhouden en niet overbelast en het personeelstekort niet opgelost, hehehehe.
Ik heb het aangedurfd gisteren en ben probleemloos op en neer geweest naar Keulen en terug ik ben tevreden in ieder geval. Het zal vast nog wel een keer misgaan ook, maar vooralsnog vind ik dit een prima alternatief voor de auto.
Het zou mij niet verbazen als er flinke stukken spoor vervangen moeten worden; zulke hoge voltages en zoveel hitte kan zorgen voor permanente schade in de structuur van het gebruikte metaal.
[..] Volgens mij is dat een gevalletje: compleet vernieuwen van de technische installatie. Volgens mij is alleen het spoor nog heel.
Ook de rails moeten (gedeeltelijk) vervangen worden. Heb er een paar plaatjes van gezien en over die railstaven wil je geen trein meer sturen, tenzij je wilt dat het baanvak dicht gaat vanwege een ontsporing.
al wachtende voor de spoorbomen valt het op dat de intercity al stilstaat voor deze aan het perron staat. althans, er staan nog zeker drie wagons die het station nog niet hebben bereikt. De trein staat stil en blokkeerd nu de overweg. En jahoor, de deuren zwaaien open en twee mensen vallen zo op het midden van de spoorwegovergang
"Waar kunnen we nu uitchecken!?" hoor ik er eentje in de verte zeggen.
fouten maken is menselijk. de machinist heeft kennelijk niet het juiste aantal bakken doorgekregen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op donderdag 15 september 2022 16:04 schreef spectrumanalyser het volgende: al wachtende voor de spoorbomen valt het op dat de intercity al stilstaat voor deze aan het perron staat. althans, er staan nog zeker drie wagons die het station nog niet hebben bereikt. De trein staat stil en blokkeerd nu de overweg. En jahoor, de deuren zwaaien open en twee mensen vallen zo op het midden van de spoorwegovergang
"Waar kunnen we nu uitchecken!?" hoor ik er eentje in de verte zeggen.
fouten maken is menselijk. de machinist heeft kennelijk niet het juiste aantal bakken doorgekregen.
Ja. Spoorwegmedewerkers hebben daar maar 30 tot 50 écht vrije dagen per jaar, afhankelijk van anciënniteit. De rest van de tijd ben je oproepbaar. Ziekte moest je dus uit die 30 tot 50 dagen doen, wilden de spoorwegmaatschappijen. Net als ruim van tevoren vastlegging van álle personal days. Dus een begrafenis over 2 maanden? Pech gehad. Bruiloft van vrienden in april volgend jaar waar je nog geen uitnodiging voor hebt ontvangen? Pech gehad.
En dat terwijl ze vorig jaar winsten hebben gemaakt die groot genoeg zijn om de schuldenlast van Deutsche Bahn in één klap weg te poetsen.
Op donderdag 15 september 2022 16:33 schreef DeaDLocK2K het volgende: Spoorwegstakingen in de VS van de baan door een nieuwe overeenkomst waarin vastgelegd is dat medewerkers recht hebben op onbetaald ziekteverlof.
Dat klinkt raar voor Nederlanders maar het is toch zo.
Voor alle spoorbedrijven? BNSF tot Amtrak?
[ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 15-09-2022 23:26:59 ]
Op maandag 12 september 2022 12:00 schreef dennistd het volgende: Wie o wie gaan er zaterdag mee naar de Eisenbahnfreunde Hasetal en hun stoomtrein Meppen-Essen(Oldb)?
Vertrek van Taxi Dennis vanaf om 9:30 vanaf Oldenzaal. Aankomst om 10:30 in Meppen, mooi op tijd voor aankomst+omlopen. Vanuit Groningen kan het met de snelbus+RE15, vertrek 8:30, aankomst 10:49. Ook een optie is de sinds dit voorjaar weer rijdende bus Emmen (10:05) - Meppen (10:43).
Verder schema dan mogelijk dit: [ code verwijderd ]
En vanaf Meppen weer terug naar Emmen (21:30) en Oldenzaal (21:55). Voor Groningen kun je in Leer al uit de IC stappen en de snelbus nemen, aankomst 20:25.
Groot nadeel is dat ze in Duitsland nog steeds de mondkapjesplicht hebben in de trein (maar niet in de stoomtrein). Willen we dat echt niet kunnen we ook kiezen om vanaf Essen om 14:20 de stoomtrein terug naar Meppen te nemen, aankomst 17:40.
Kosten: (¤39 + ¤18 x aantal) / aantal
Aangezien er blijkbaar geen interesse is of mensen niet kunnen gaat hier een streep door....
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Vanmiddag in de fabriek van Siemens in Krefeld geweest voor een rondleiding (vanwege de Tag der Schiene), was erg interessant en leuk om eens te zien. Het komt erin als aluminium profielen en komt eruit als complete bakken die alleen nog gekoppeld moeten worden tot treinstel (maar dat gebeurt in Wildenrath). Helaas fotoverbod, dus geen plaatjes
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Als iemand naar Lüdenscheid wil met de trein dan heeft diegene pech. RB 52 is tussen Hagen en Lüdenscheid nog steeds gestremd vanwege het hoge water van vorig jaar en het alternatief, de RB25 naar Keulen, ligt er nu ook uit. Er wordt een brug vervangen, waardoor tot 6 januari geen treinverkeer mogelijk is.
In other news. Arriva heeft toestemming gekregen van de ACM om een nachttrein eenmaal per week te rijden tussen Schiphol en Groningen, en vijfmaal daags tussen Apeldoorn en Amersfoort te gaan rijden.
[..] Met die Plan U gaan ze het Amsterdamse havengebied in
Klopt. Voor 95 euro kon je meerijden Een Duitse firma DGEG Bahnreisen heeft deze rit georganiseerd. Crew 2454 verzorgd in samenwerking met Railxperts deze rit. Onder andere langs de Houtrakpolder. https://dgeg.de/Kalender.php?action=showDetail&id=2814
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op zaterdag 17 september 2022 09:47 schreef b2py het volgende: In other news. Arriva heeft toestemming gekregen van de ACM om een nachttrein eenmaal per week te rijden tussen Schiphol en Groningen, en vijfmaal daags tussen Apeldoorn en Amersfoort te gaan rijden.
Voor die nachttrein naar Schiphol hebben ze op dit moment alleen de E-GTW van de Emmerlijn als optie. De WINK mag nog niet met passagiers rijden als de panto omhoog is.
Op zaterdag 17 september 2022 12:23 schreef b2py het volgende: Niemand heeft gezegd met wat voor trein ze gaan rijden en of ze met een elektrische trein gaan rijden
Met een dieseltrein mogen ze de Schipholtunnel niet in
Voor de nachttrein uit Maastricht kunnen ze natuurlijk een Flirt gebruiken. Als Arriva het nog van plan is tenminste, ze hebben een jaar geleden wel toestemming gekregen van de ACM maar dat was pas de eerste stap. Ik heb er daarna niets meer over gehoord, hebben ze al een pad aangevraagd bij Prorail?
Op zaterdag 17 september 2022 09:47 schreef b2py het volgende: In other news. Arriva heeft toestemming gekregen van de ACM om een nachttrein eenmaal per week te rijden tussen Schiphol en Groningen, en vijfmaal daags tussen Apeldoorn en Amersfoort te gaan rijden.
Dat lijkt me niet genieten. Twee uur in een GTW.
Maar goed, de NS had nog ICR-rijtuigen te koop.....
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
Op zaterdag 17 september 2022 09:47 schreef b2py het volgende: In other news. Arriva heeft toestemming gekregen van de ACM om een nachttrein eenmaal per week te rijden tussen Schiphol en Groningen, en vijfmaal daags tussen Apeldoorn en Amersfoort te gaan rijden.
En gaat uiteindelijk net zoveel van komen als de lage landen lijn, heeft arriva weer genoten van een paar minuutjes spotlight
De LageLandenLijn was een projectje van de gemeente Den Haag, als reactie op de "alleen reserveren"-Fyra naar Brussel. De LLL zou dan de rol van de IC Brussel op zich nemen. Toen de Fyra flopte en NS/NMBS de IC Brussel herintroduceerden, en duidelijk maakten dat dat een blijvertje zou zijn, viel de business case onder de LLL uit.
hmm, dat zou mogelijkheden bieden voor diesel, maar dan moet Arriva gekoppeld rijden, omdat een solo D-GTW (uitzonderingen daargelaten) nog niet toegelaten is op het HRN.
Het klopt dat een dieseltrein in het algemeen en een goederentrein in het bijzonder onder normale omstandigheden niet is toegelaten in de schipholtunnel.
Dat zal komen door het immens complexe branddetectiesysteem in de Schipholtunnel. Middels warmteprofielen doet dat systeem zijn werk.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Overigens is de beveiliging bij de velserspoortunnel ook vrij intensief. Zo mag er geen stoomtrein op eigen kracht door deze tunnel, dan moet er een e-loc voor.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
[..] hmm, dat zou mogelijkheden bieden voor diesel, maar dan moet Arriva gekoppeld rijden, omdat een solo D-GTW (uitzonderingen daargelaten) nog niet toegelaten is op het HRN.
Een solo WINK ook niet?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dat is een interessante vraag. In principe zou dat ding als de batterijen opgeladen worden genoeg prik moeten opleveren in de detectielussen om goed gedetecteerd te worden zodat er niet zoals met D-GTW minimaal met 20 assen gereden moet worden. Als die panto omlaag is zit je denk ik met hetzelfde probleem.
Ja maar ik vermoed dat een toelating wel dusdanig gedetailleerd zal zijn dat er gespecificeerd zal worden dat de toelating alleen geldt voor bedrijf met panto.
Ik vermoed dat de beperking voor reizigersvervoer met een WINK vooral een formaliteit is. Dat ding vervoert al geruime tijd reizigers zonder problemen, dus een extra vinkje krijgen zal ook wel lukken.
Logistiek lijkt het me wel een uitdaging, Arriva-personeel zal wegbekendheid moeten opdoen en qua omlopen moet het ook allemaal nog passen. Ga je voor 2 treinen H/T per week een hele standplaats opleiden?
En dan nog praktische zaken zoals kaartjes: geldt de OV-chipkaart? Zo ja, hoe gaan ze dat dan doen met in- en uitchecken?
Op zondag 18 september 2022 02:45 schreef James1988 het volgende: Ik vermoed dat de beperking voor reizigersvervoer met een WINK vooral een formaliteit is. Dat ding vervoert al geruime tijd reizigers zonder problemen, dus een extra vinkje krijgen zal ook wel lukken.
Logistiek lijkt het me wel een uitdaging, Arriva-personeel zal wegbekendheid moeten opdoen en qua omlopen moet het ook allemaal nog passen. Ga je voor 2 treinen H/T per week een hele standplaats opleiden?
En dan nog praktische zaken zoals kaartjes: geldt de OV-chipkaart? Zo ja, hoe gaan ze dat dan doen met in- en uitchecken?
Wegbekendheid is niet heel spannend. Kwestie van goed opletten tijdens meerijden met collega's/verkenning. Zodra je je seinen kent kan je in principe overal rijden, ook zonder kennis. Tenzij je een ATB-rijder bent.
Een pijnlijke anus is niet fijn Een geknede kut van marsepein
Op zondag 18 september 2022 02:45 schreef James1988 het volgende: En dan nog praktische zaken zoals kaartjes: geldt de OV-chipkaart? Zo ja, hoe gaan ze dat dan doen met in- en uitchecken?
Er staan al afwijkend gekleurde cico's op Schiphol
Denk dat 't exclusief OVPay wordt als het open access wordt, óf mobiele cico's. Stoelnummers reserveren in een GTW is ook weer zo wat...
Ik kan mij nog herinneren dat in het verleden Flixbus een hoop binnenlandse routes startte. Enkele jaren later is daar weinig van over: de binnenlandse reiziger stelt een hoge frequentie op prijs. 5x per dag tussen Appeldoorn en Amersfoort en 1x per week (!) naar Schiphol. Ik moet nog zien dat het een succes wordt.
Er zal een prijsverschil zijn tussen Arriva en NS. Omdat Arriva een regionale vervoerder is, in opdracht van de Provincie, zal dezelfde rit duurder zijn dan bij NS.
Het verkrijgen van een ticket en/of inchecken bij de juiste vervoerder geeft verwarring. Dit werkt wel bij andere stations, echter is Schiphol een vreemde eend in de bijt omdat buitenlandse toeristen hier niet bekend zijn met het verschil tussen NS en Arriva. Het is al ingewikkeld genoeg om een treinticket te kopen. Op schiphol had je een automaat die alleen maar treinkaartjes gaf naar Amsterdam Centraal station, dat scheelt al.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32