SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Heb dat een keer in het voorjaar meegemaakt, zo'n periode met plakweer ondanks dat het maar net 20°C werd. Er was toen wel onweer iig.quote:Op maandag 5 september 2022 21:24 schreef INViCTuS het volgende:
Luchtvochtigheid maakt warmte draaglijk of juist niet. 28-32 graden kan best te doen zijn als de RV maar beneden de 30% ligt. Zelfs 20 graden kan beroerd zijn met een RV van 60 of hoger.
van mij mag het nog wel een week of 6 rond de 20 graden blijven
Hier nog 22.5 graden.quote:Op maandag 5 september 2022 22:45 schreef MissHobje het volgende:
Het waait heerlijk em wordt gewoon fris nu..nog steeds geen regen
Hier 22quote:
Opzich niet verkeerd voor september.quote:Op maandag 5 september 2022 22:49 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Hier 22![]()
Wordt wat einde van de week ..en volgende week graad of 20 brrrr
Ja het is eigenlijk (te) warm..als we het zo rustig kunnen afbouwen..genieten..ben wel bang voor een erg natte warme herfst en winterquote:Op maandag 5 september 2022 22:51 schreef aloa het volgende:
[..]
Opzich niet verkeerd voor september.
Het gemiddelde van september ligt net onder de 15 graden.
Ik ook iddquote:Op maandag 5 september 2022 22:56 schreef Dagoduck het volgende:
Iedereen probeert zijn huis koel te krijgen en dan over een maand zeker weer zeuren over de stookkosten. Nou, mij niet gezien! Ik laat het lekker warm in huis!
Prachtigquote:Op maandag 5 september 2022 22:50 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ik zag hier ook een aantal van dit soort onweer schichten.
Volgens buienradar zou het hier al een uur regenen.. het heeft alleen gewaaid..wind is redelijk weggevallen inmiddelsquote:Op maandag 5 september 2022 23:21 schreef christmastsunami het volgende:
Volgens buienalarm over een klein half uurtje wordt het armageddon, die grafiek is heftig.
Die bui is allang afgestorven.quote:Op maandag 5 september 2022 23:21 schreef christmastsunami het volgende:
Volgens buienalarm over een klein half uurtje wordt het armageddon, die grafiek is heftig.
Oktober is een aardige herfstmaandquote:Op maandag 5 september 2022 23:33 schreef quirina het volgende:
Geen buien, geen onweer.
Wel jammer heb zin in de herfst.
Regen, paddestoelen, kou, gekleurde blaadjes, geur van schimmel in het bos. Dekentjes op de bank, kaarsjes aan haardje aan gezellig. Beetje dikke storm ook fijn. heb zin in kolereweer.
De bui schuift hier (z-w Utrecht) telkens een uurtje op. Tot nu toe maar een paar spetters gehadquote:
Regent nu heel licht in De Biltquote:Op maandag 5 september 2022 23:55 schreef kermit71 het volgende:
[..]
De bui schuift hier (z-w Utrecht) telkens een uurtje op. Tot nu toe maar een paar spetters gehad
quote:Op maandag 5 september 2022 23:45 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Ja, het stelde vrij weinig voor
Precies geen zin in kou, regen en dodelijk saai deprimerend grijs tyfus weer. Maar helaas 5 maanden de realiteit hier. Voor 80% van de tijd danquote:Op maandag 5 september 2022 23:33 schreef quirina het volgende:
Geen buien, geen onweer.
Wel jammer heb zin in de herfst.
Regen, paddestoelen, kou, gekleurde blaadjes, geur van schimmel in het bos. Dekentjes op de bank, kaarsjes aan haardje aan gezellig. Beetje dikke storm ook fijn. heb zin in kolereweer.
quote:Op dinsdag 6 september 2022 09:46 schreef dick_laurent het volgende:
00:34
kan ook 00:35 zijn, sorry.
Rond middernacht ongeveer voor Utrechtquote:Op dinsdag 6 september 2022 09:25 schreef Paul het volgende:
Weten jullie vanaf hoelaat het ongeveer kan gaan regenen/onweren vanavond/nacht in midden NL ivm buitenactiviteit?
qftquote:Op dinsdag 6 september 2022 11:02 schreef INViCTuS het volgende:
Daarom is een droge zomer met zo/o/no wind fijn. Lage luchtvochtigheid.
Zoals vandaag is dus echt verrot
En dan mensen die roepen: heerlijk he die nazomer?quote:Op dinsdag 6 september 2022 11:11 schreef SilverEyes het volgende:
In sportschool in 3 kwartier 3 bidons leeggezopen. En niet eens cardio gedaan. Benauwd tyfus weer.
Op weerwoord fappen ze er lustig op los bij de gedachte dat het straks 80% van de tijd regenachtig en koel zal zijn.quote:Op dinsdag 6 september 2022 10:28 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Precies geen zin in kou, regen en dodelijk saai deprimerend grijs tyfus weer. Maar helaas 5 maanden de realiteit hier. Voor 80% van de tijd dan
Precies niks boeiend aan.quote:Op dinsdag 6 september 2022 13:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Op weerwoord fappen ze er lustig op los bij de gedachte dat het straks 80% van de tijd regenachtig en koel zal zijn.
Want dat is schijnbaar wél "boeiend'" weer. Ofzo. 🤷♂️
Maar ik zou zeggen, kom in januari ofzo een cerveza drinken bij ons
Moet wel lukken dankzij global warningquote:Op dinsdag 6 september 2022 14:04 schreef tralalala het volgende:
Volgend jaar weer zo'n zomer aub.heerlijk.
2021 is het niet met je eens.quote:Op dinsdag 6 september 2022 14:43 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Moet wel lukken dankzij global warning
Ik zit nu niet in het zwembad, dus zal wel helemaal niets van komen nu.quote:Op dinsdag 6 september 2022 15:18 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Erg mooi. @:zipportal
Graag de hele nacht zwaar onweer met mokerveel regen.
quote:Op dinsdag 6 september 2022 16:42 schreef Oriente het volgende:
[..]
Mijn darmen ook
Voorbode van het onweer zeker.
Morgen in Twente één bak ellende vrees ikquote:Op dinsdag 6 september 2022 17:18 schreef MissHobje het volgende:
Vandaag was weer een mooi weer cadeautje![]()
ik gok morgen ook nog.
Ik ga mijn schaduwdoek maar eens binnen halen denk ik.quote:Op dinsdag 6 september 2022 15:18 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Erg mooi. @:zipportal
Graag de hele nacht zwaar onweer met mokerveel regen.
Ben jij alvast klaar volgend jaar als we weer een mooie zomer krijgen.quote:Op dinsdag 6 september 2022 17:37 schreef Djeez het volgende:
Vandaag was de hel op kantoor. Plat dak, zonder airco. 31.3 binnen. Gelukkig zijn ze airconditioning aan het aanleggen, onder het motto 'als het kalf verdronken is'...
Dat dan weer wel, maar ik had het graag gehad in deze permanente hittegolfquote:Op dinsdag 6 september 2022 17:40 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ben jij alvast klaar volgend jaar als we weer een mooie zomer krijgen.
#omdenken
Goedkopere stookkosten in de winter voor de baasquote:Op dinsdag 6 september 2022 17:37 schreef Djeez het volgende:
Vandaag was de hel op kantoor. Plat dak, zonder airco. 31.3 binnen. Gelukkig zijn ze airconditioning aan het aanleggen, onder het motto 'als het kalf verdronken is'...
Meer geld voor loonsverhoging. Oh neequote:Op dinsdag 6 september 2022 17:52 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Goedkopere stookkosten in de winter voor de baas
Djeezquote:Op dinsdag 6 september 2022 17:54 schreef Djeez het volgende:
[..]
Meer geld voor loonsverhoging. Oh nee
Die hebben een mooi nestje in de spauwmuur gemaakt waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 6 september 2022 17:39 schreef Pisces29 het volgende:
Eigenlijk hoort deze vraag niet in dit topic maar ik drop hem toch. Het weer is ook de natuur tenslotte. Of graag advies waar wel de vraag te stellen.
Ik heb in de voorgevel, vlakbij de voordeur, twee kieren in de bakstenen met op beide plekken wel minstens 10 wespen.
Ik heb er geen last van dus wilde ze gewoon lekker laten zitten.Zie ik iets over het hoofd waarom ik ze beter kan verjagen? Heb ik er volgende lente dan 60?
Flora & Fauna een optie?quote:Op dinsdag 6 september 2022 17:39 schreef Pisces29 het volgende:
Eigenlijk hoort deze vraag niet in dit topic maar ik drop hem toch. Het weer is ook de natuur tenslotte. Of graag advies waar wel de vraag te stellen.
Ik heb in de voorgevel, vlakbij de voordeur, twee kieren in de bakstenen met op beide plekken wel minstens 10 wespen.
Ik heb er geen last van dus wilde ze gewoon lekker laten zitten.Zie ik iets over het hoofd waarom ik ze beter kan verjagen? Heb ik er volgende lente dan 60?
Vannacht amigo, als iedereen net in slaapt begint te vallenquote:Op dinsdag 6 september 2022 18:02 schreef cherrycoke het volgende:
waar is die onweers des doods dan?
in het hoofd van Putin.quote:Op dinsdag 6 september 2022 18:02 schreef cherrycoke het volgende:
waar is die onweers des doods dan?
Tegen die tijd ben ik al weer wakker ben ik bangquote:Op dinsdag 6 september 2022 18:14 schreef Haags het volgende:
[..]
Vannacht amgio, als iedereen net in slaapt begint te vallen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |