Heerlijk, heb er al weer zin in!quote:Op zaterdag 3 september 2022 20:51 schreef Dotteke het volgende:
Derde topic alweer. En de donkere koude dagen gaan er weer aan komen. Dus er zal mer gepuzzeld worden denk ik
Ik wil al weken weer beginnen maar er komt steeds wat tussen.quote:
Haha herkenbaar, zonder die RLS dan, dat kijk ik niet. Maar wil ook al weken weer beginnen. Komt er steeds niet van.quote:Op zondag 4 september 2022 10:34 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik wil al weken weer beginnen maar er komt steeds wat tussen.
Nu begint weer dat RLS op talpa, moet maar eens even kijken hoe ik mijn tijd ga verdelen de komenden maandan
Het was ook nog mooi weer dus veel buiten gezeten en de hort op 😉quote:Op zondag 4 september 2022 14:44 schreef Donna het volgende:
[..]
Haha herkenbaar, zonder die RLS dan, dat kijk ik niet. Maar wil ook al weken weer beginnen. Komt er steeds niet van.
Herkenbaar.quote:Op zondag 4 september 2022 14:52 schreef heywoodu het volgende:
Ik heb gisteren die tijger weggehaald. Pijn in het hart
Ik vermoed dat dat bootje prima te doen was...?quote:
Hahaha klopt, maar de rest vond ik ook wel meevallen eigenlijk!!quote:Op dinsdag 6 september 2022 10:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik vermoed dat dat bootje prima te doen was...?
Ik vind hem leukquote:Op woensdag 7 september 2022 18:24 schreef H_T het volgende:
Het heeft lang geduurd (met warm weer geen zin om te puzzelen) maar De Duckwacht is af
[ afbeelding ]
Er zit een groot donker deel in ket weinig kleurverschil, dus dat kostte behoorlijk wat tijd
Knap weer hoor. Vind hem echt leuk.quote:Op woensdag 7 september 2022 18:24 schreef H_T het volgende:
Het heeft lang geduurd (met warm weer geen zin om te puzzelen) maar De Duckwacht is af
[ afbeelding ]
Er zit een groot donker deel in ket weinig kleurverschil, dus dat kostte behoorlijk wat tijd
Gaaf hoor!quote:Op woensdag 7 september 2022 18:24 schreef H_T het volgende:
[ afbeelding ]
Het is dat ik niks met muziek (op deze manier) heb, anders zou het wel een leuke uitdaging zijnquote:Op zaterdag 17 september 2022 12:38 schreef mazaru het volgende:
Deze kwam ik net op Twitter tegen
[ twitter ]
Inderdaad. Geinige puzzel!quote:Op zaterdag 17 september 2022 12:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het is dat ik niks met muziek (op deze manier) heb, anders zou het wel een leuke uitdaging zijn
Gaaf!quote:Op zaterdag 17 september 2022 12:38 schreef mazaru het volgende:
[ twitter ]
Ziet er ook leuk uit!quote:Op zaterdag 17 september 2022 13:26 schreef summer2bird het volgende:
Als ik nog wat mag aanraden voor de mensen die van katten en webstripjes houden, ik ben echt helemaal gek op de puzzels van Exploding Kittens.
Goeie kwaliteit en leuke bijzondere vormpjes van de puzzelstukjes zitten erbij
https://www.amazon.nl/Exp(...)63413909&sr=8-1&th=1
Ik heb zelf deze:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, tis een tijd geleden sinds ik er 1 kocht maar zag net dat op amazon er nu ineens veel meer variaties staan, dus zal komende maanden vast er weer een paar binnen halenquote:
Das een lueke maar wel een moeilijkequote:Op zaterdag 17 september 2022 12:38 schreef mazaru het volgende:
[ twitter ]
Ik heb niet zo veel met bladmuziekquote:Op zaterdag 17 september 2022 14:15 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Das een lueke maar wel een moeilijke
@:Heywoodu iets voor jou
Las het al. Had mijn bericht ook al aangepastquote:Op zaterdag 17 september 2022 14:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik heb niet zo veel met bladmuziek
Wat grappig! Goed in de sfeer van het spel haha.quote:Op zaterdag 17 september 2022 13:26 schreef summer2bird het volgende:
Als ik nog wat mag aanraden voor de mensen die van katten en webstripjes houden, ik ben echt helemaal gek op de puzzels van Exploding Kittens.
Ik heb zelf deze:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuke puzzel. Lijkt mijn geen makkelijke.quote:Op zondag 2 oktober 2022 19:06 schreef laziness het volgende:
Ik ben dol op de vintage feel van de Cavallini & co puzzels. Paagman in the Mall of the Netherlands verkoopt ze. Zelfs de verpakking is een feestje vind ik.
[ afbeelding ]
Ik lijst ze in en hang ze op. We hebben een set van 3 in hetzelfde thema op de slaapkamer hangen.
[ link | afbeelding ]
Deze ken ik niet, gaaf zeg!quote:Op zondag 2 oktober 2022 19:06 schreef laziness het volgende:
Ik ben dol op de vintage feel van de Cavallini & co puzzels. Paagman in the Mall of the Netherlands verkoopt ze. Zelfs de verpakking is een feestje vind ik.
[ afbeelding ]
Ik lijst ze in en hang ze op. We hebben een set van 3 in hetzelfde thema op de slaapkamer hangen.
[ link | afbeelding ]
Juist wel eigenlijk omdat elk rechthoekje zijn eigen kleuren heeft kan je makkelijk sorteren en kleine stukjes puzzelen. Ik haak zelf meestal af bij grote oppervlaktes in één kleur zoals lucht, zee, bomen.quote:Op zondag 2 oktober 2022 21:02 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Leuke puzzel. Lijkt mijn geen makkelijke.
Wat een aparte deze, mooiquote:
Gaaf!!quote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:32 schreef Mrsloveable het volgende:
Ik zag deze op de site van de action, moest meteen aan dit topic denken
[ afbeelding ]
https://www.action.com/nl-nl/p/bob-ross-puzzel/
Ja hé, zou hem wel willen kopen.. maar heb geen groot stuk karton meer of iets anders waar ik de puzzel op kan leggenquote:
Mooi. Heb je hem gekocht 😉quote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:32 schreef Mrsloveable het volgende:
[ afbeelding ]
Hij ligt hier op tafel als ik puzzel.quote:Op donderdag 20 oktober 2022 17:33 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Ja hé, zou hem wel willen kopen.. maar heb geen groot stuk karton meer of iets anders waar ik de puzzel op kan leggen
Heb hem gisteren gekocht. Zie op de site dat er meerdere versies zijn, pfffquote:Op donderdag 20 oktober 2022 15:32 schreef Mrsloveable het volgende:
[ afbeelding ]
quote:
Nee niet gekocht, ik berg de puzzel liever weer op als ik er niet mee bezig benquote:Op donderdag 20 oktober 2022 21:36 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Hij ligt hier op tafel als ik puzzel.
En dat had je niet gezien in de winkel? Dan nog maar een keer weer naar de actionquote:Op vrijdag 21 oktober 2022 09:30 schreef linebear het volgende:
[..]
Heb hem gisteren gekocht. Zie op de site dat er meerdere versies zijn, pfff
Dat is wel fijner inderdaad.quote:Op vrijdag 21 oktober 2022 10:02 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
[..]
Nee niet gekocht, ik berg de puzzel liever weer op als ik er niet mee bezig ben
Jammer is dat hè.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 20:40 schreef linebear het volgende:
Laat die Bob Ross puzzels maar in de winkel liggen. Kwaliteit is slecht
Oh hmmppff.quote:Op zaterdag 22 oktober 2022 20:40 schreef linebear het volgende:
Laat die Bob Ross puzzels maar in de winkel liggen. Kwaliteit is slecht
O leuk. Kan je weer gaan puzzelen.quote:Op zaterdag 5 november 2022 15:40 schreef Mrsloveable het volgende:
Deze puzzelmat gekocht
[ afbeelding ]
Yep,morgen maar eens proberen of het lukt.. mat is antislipquote:Op zaterdag 5 november 2022 20:24 schreef Dotteke het volgende:
[..]
O leuk. Kan je weer gaan puzzelen.
Is super handig. Vooral las je het even zat ben. Dan kan je hem zo oprollen. Moet je alleen niet doen zoals ik. Koop een puzzelkoffer. Ruim de puzzel,op omdat ze hier beneden aan de gang gingen en heb het niet meer opgepakt 🤣🤣quote:Op zaterdag 5 november 2022 20:25 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Yep,morgen maar eens proberen of het lukt.. mat is antislip
Benieuwd of dat ook echt gaat lukken..quote:Op zaterdag 5 november 2022 20:28 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Is super handig. Vooral las je het even zat ben. Dan kan je hem zo oprollen. Moet je alleen niet doen zoals ik. Koop een puzzelkoffer. Ruim de puzzel,op omdat ze hier beneden aan de gang gingen en heb het niet meer opgepakt 🤣🤣
Nee dat durf ik voorlopig niet meer aan 😉quote:Op zaterdag 5 november 2022 20:32 schreef Mrsloveable het volgende:
[..]
Benieuwd of dat ook echt gaat lukken..
Komt misschien wel weer,ben je al wel weer begonnen met haken?
He, is dat Reitdiephaven? Of is dat gewoon één of ander Noors dorp?quote:
Het origineel heb ik in 5000 stukjes gelegd Het lijkt allemaal zwart, maar dat is het niet! Vond het heel leuk om te doen.quote:Op woensdag 7 september 2022 18:24 schreef H_T het volgende:
[ afbeelding ]
Respect! Op de Duckwacht zit ook wel wat kleurverschil, maar niet veel. Wát een gedoequote:Op dinsdag 8 november 2022 20:23 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Het origineel heb ik in 5000 stukjes gelegd Het lijkt allemaal zwart, maar dat is het niet! Vond het heel leuk om te doen.
O die is mooiquote:Op woensdag 9 november 2022 14:50 schreef Loveable het volgende:
Nieuwe puzzel gekocht
[ afbeelding ]
Konden we inderdaad puzzels ruilen.. heb deze bij de Wibra gehaald.. net even bezig geweest met de randen uitzoeken en wat gelegd..quote:Op woensdag 9 november 2022 17:15 schreef Dotteke het volgende:
[..]
O die is mooi
Jammer dat je niet hier in de buurt woont, heb ook nog een paar mooie die ik al gedaan heb. Die had je zo mogen halen.
O daar zijn ze ook nog een beetje betaalbaar ook. Leuk ben benieuwd of je hem afmaakt dit keerquote:Op woensdag 9 november 2022 17:18 schreef Loveable het volgende:
[..]
Konden we inderdaad puzzels ruilen.. heb deze bij de Wibra gehaald.. net even bezig geweest met de randen uitzoeken en wat gelegd..
Denk het wel haha.. kan hem nu makkelijker opbergenquote:Op woensdag 9 november 2022 17:19 schreef Dotteke het volgende:
[..]
O daar zijn ze ook nog een beetje betaalbaar ook. Leuk ben benieuwd of je hem afmaakt dit keer
Dat is wel fijn als dat kan,quote:Op woensdag 9 november 2022 17:21 schreef Loveable het volgende:
[..]
Denk het wel haha.. kan hem nu makkelijker opbergen
Eerder vandaag zag ik dat bol.com wat puzzels in de aanbieding heeftquote:Op woensdag 9 november 2022 17:19 schreef Dotteke het volgende:
[..]
O daar zijn ze ook nog een beetje betaalbaar ook. Leuk ben benieuwd of je hem afmaakt dit keer
Altijd leuk zo vlak voor de feestdagen. Maar ik heb er nog genoeg liggen die ik moet makenquote:Op woensdag 9 november 2022 17:57 schreef H_T het volgende:
[..]
Eerder vandaag zag ik dat bol.com wat puzzels in de aanbieding heeft
Deze is wel gaafquote:Op woensdag 9 november 2022 17:57 schreef H_T het volgende:
[..]
Eerder vandaag zag ik dat bol.com wat puzzels in de aanbieding heeft
Ik heb er nog twee of drie in het plastic, en ik kan altijd nog lenen bij familiequote:Op woensdag 9 november 2022 19:45 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Altijd leuk zo vlak voor de feestdagen. Maar ik heb er nog genoeg liggen die ik moet maken
Dan kan je ook nog even door. Ik heb een paar maanden geleden de puzzelkoffer naar boven gebracht omdat ik nieuw laminaat kreeg. En het ligt nog boven 😂quote:Op woensdag 9 november 2022 20:04 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik heb er nog twee of drie in het plastic, en ik kan altijd nog lenen bij familie
Zeker! Ik heb nu nog niet heel veel zin om aan een nieuwe te beginnen en de kans lijkt me aanwezig dat ik met Sinterklaas er nog een nieuwe bij krijgquote:Op woensdag 9 november 2022 20:06 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Dan kan je ook nog even door. Ik heb een paar maanden geleden de puzzelkoffer naar boven gebracht omdat ik nieuw laminaat kreeg. En het ligt nog boven 😂
In de winter ga je er ook eerder voor zitten vind ik altijd.quote:Op woensdag 9 november 2022 22:16 schreef H_T het volgende:
[..]
Zeker! Ik heb nu nog niet heel veel zin om aan een nieuwe te beginnen en de kans lijkt me aanwezig dat ik met Sinterklaas er nog een nieuwe bij krijg
Oh verdorie, deze roepen bijna om gekocht te wordenquote:Op zondag 20 november 2022 13:08 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ik weet even niet meer wie hier fan was van de Exploding Kittens puzzels maar er zijn er vandaag een heleboel in de aanbieding op Bol.com.
Ook nog allerlei andere puzzels: https://www.bol.com/nl/nl(...)assenen/189354+7934/
Knap als een kan maken met 3000 stukjes.. ik vind 1000 stukjes al meer dan genoeg...quote:Op maandag 21 november 2022 18:19 schreef Fietsertje70 het volgende:
Met dank aan Danny's herindelingspraktijken dit topic gevonden. Ik maak elke winter een 3000 stukjes puzzel, het liefst die van Ravensburger.
Deze heb ik vorige winter gemaakt:
https://www.bol.com/nl/nl(...)0_14.16.ProductImage
Mijn plaat is nét een centimeter of twee te klein voor 3000 stukjesquote:Op maandag 21 november 2022 18:19 schreef Fietsertje70 het volgende:
Met dank aan Danny's herindelingspraktijken dit topic gevonden. Ik maak elke winter een 3000 stukjes puzzel, het liefst die van Ravensburger.
Deze heb ik vorige winter gemaakt:
https://www.bol.com/nl/nl(...)0_14.16.ProductImage
Ach hemel als ik er alleen al naar kijken wordt het mij groen en geel voor de ogenquote:Op dinsdag 22 november 2022 13:48 schreef heywoodu het volgende:
Vriendin heeft binnenkort afleiding nodig, dus ik heb deze ellende voor haar besteld
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wilde het bij één houden, maar blijkbaar waren er drie verschillende en dan waren er geen verzendkosten bij Amazon, dus ja...quote:Op dinsdag 22 november 2022 13:49 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ach hemel als ik er alleen al naar kijken wordt het mij groen en geel voor de ogen
Succes voor je vriendin
Ze is voorlopig wel even bezig denk ik Ze zal je dankbaar zijnquote:Op dinsdag 22 november 2022 13:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wilde het bij één houden, maar blijkbaar waren er drie verschillende en dan waren er geen verzendkosten bij Amazon, dus ja...
Kende ze niet, maar heb er eentje op de Sinterklaas verlanglijst gezetquote:Op zaterdag 17 september 2022 13:26 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb zelf deze:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die groenequote:Op dinsdag 22 november 2022 13:48 schreef heywoodu het volgende:
Vriendin heeft binnenkort afleiding nodig, dus ik heb deze ellende voor haar besteld
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik heb ooit (30 jaar geleden ofzo) een plaat multiboard op maat laten afzagen bij de Gamma. Afdeklatjes erop gelijmd. En ligt bij gebruik op de eettafel of salontafel en anders staat hij achter een kast.quote:Op maandag 21 november 2022 18:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mijn plaat is nét een centimeter of twee te klein voor 3000 stukjes
Gaaf!quote:Op dinsdag 22 november 2022 13:48 schreef heywoodu het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zou bij mij nooit lukken. Ik zou op de vloer in de woonkamer moeten puzzelen, maar dan gaan de katten aan de haal met de puzzelstukjesquote:Op zaterdag 26 november 2022 10:57 schreef heywoodu het volgende:
Eentje die ik héél graag wil hebben, maar daar heb ik voorlopig écht de ruimte niet voor, zelfs de doos wordt vooralsnog lastig. Maar goed, normaal is 'ie wel zo'n 200 euro, nu verkoopt iemand 'm voor 100, dus als je zin en ruimte over hebt...
https://www.marktplaats.n(...)000-stukjes-compleet
Als ik hem over een paar jaar voor deze prijs zie zou ik hem gelijk wegkapen, maar ja
Ik dacht eerst altijd dat Ravensburger het enige goede merk was, maar er zijn er zeker meer. Deze is van Trefl bijvoorbeeld en die was echt uitstekend qua kwaliteitquote:Op zaterdag 26 november 2022 12:11 schreef littlemindy het volgende:
Oh leuk, legpuzzels!
Ik koop die dingen altijd voor een paar euro op rommelkmarkten, de Ravensburgers ertussen uit zoeken uiteraard
Dan moet je wel een flinke ruimte tot je beschikking hebben om die puzzel te leggen zeg.quote:Op zaterdag 26 november 2022 10:57 schreef heywoodu het volgende:
Eentje die ik héél graag wil hebben, maar daar heb ik voorlopig écht de ruimte niet voor, zelfs de doos wordt vooralsnog lastig. Maar goed, normaal is 'ie wel zo'n 200 euro, nu verkoopt iemand 'm voor 100, dus als je zin en ruimte over hebt...
https://www.marktplaats.n(...)000-stukjes-compleet
Als ik hem over een paar jaar voor deze prijs zie zou ik hem gelijk wegkapen, maar ja
Dat had ik ooit ook. Maar ik heb nu zo koffer dan kan je halverwegen als je even geen tijd of zin hebt de puzzel aan de kant zetten.quote:Op dinsdag 22 november 2022 18:47 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
ik heb ooit (30 jaar geleden ofzo) een plaat multiboard op maat laten afzagen bij de Gamma. Afdeklatjes erop gelijmd. En ligt bij gebruik op de eettafel of salontafel en anders staat hij achter een kast.
Goed om te weten, zal er eens op letten. Tot heden kon ik altijd wel goede Ravensburgers scoren, onderstaande bijv op de Koningsmarkt gekocht voor 3 euro ofzo.quote:Op zaterdag 26 november 2022 12:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik dacht eerst altijd dat Ravensburger het enige goede merk was, maar er zijn er zeker meer. Deze is van Trefl bijvoorbeeld en die was echt uitstekend qua kwaliteit
heywoodu in CRE / [Legpuzzels]#2
Dat is echt niet duur voor zo grotequote:Op zaterdag 26 november 2022 15:53 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Goed om te weten, zal er eens op letten. Tot heden kon ik altijd wel goede Ravensburgers scoren, onderstaande bijv op de Koningsmarkt gekocht voor 3 euro ofzo.
Deze is trouwens wel wat groot, mijn favoriete grootte is 1000-1500 stukjes. Groot genoeg om even bezig te zijn, maar klein genoeg om weg te leggen / in kortere tijd klaar te hebben.
[ afbeelding ]
Wow, 5000 stukjes voor 3 euro, die zou ik ook niet laten liggen neequote:Op zaterdag 26 november 2022 15:53 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Goed om te weten, zal er eens op letten. Tot heden kon ik altijd wel goede Ravensburgers scoren, onderstaande bijv op de Koningsmarkt gekocht voor 3 euro ofzo.
Deze is trouwens wel wat groot, mijn favoriete grootte is 1000-1500 stukjes. Groot genoeg om even bezig te zijn, maar klein genoeg om weg te leggen / in kortere tijd klaar te hebben.
[ afbeelding ]
Of ze wilde er van af, neem aan dat ze weet wat ze er voor betaald heeft ooitquote:Op zaterdag 26 november 2022 15:57 schreef littlemindy het volgende:
Klopt, ik denk niet dat de eigenaars idee hadden van wat je in de winkel betaalt.
Ik heb als Sinterklaascadeau een soortgelijke gevonden, maar dan met pizzaprintquote:Op maandag 28 november 2022 12:58 schreef heywoodu het volgende:
Het ooit eerder genoemde 'koekie' is klaar
[ afbeelding ]
Gearriveerd. Een puzzel met stukjes puzzelstukje op de puzzelstukjesquote:Op dinsdag 22 november 2022 13:48 schreef heywoodu het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wowquote:Op dinsdag 29 november 2022 00:30 schreef KapiteinIglo het volgende:
Er is een Ravensburger outlet in Rosada shopping outlet in Roosendaal, daar hebben we voor weinig de Pokémon puzzel van 5000 stukjes op de kop getikt.
[ afbeelding ]
Maar @:superkimmi is nu bezig met een 18.000 stukjes puzzel van Ravensburger. Voor weinig op de kop getikt in Rotterdam.
[ afbeelding ]
Mijn favorietjes zijn de 950 stukjes puzzels van Rien Poortvliet. Koop ik meestal bij Kruidvat, heb er 4 of 5 ofzo.
[ afbeelding ]
Wij hadden m voor ¤100quote:Op dinsdag 29 november 2022 07:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wow
Die 18.000 heb ik ook op het oog voor ooit in de toekomst, maar onder de ¤250 zie ik hem vrijwel nooit staan
Die bovenste 2 zijn gaaf zeg!quote:Op dinsdag 29 november 2022 00:30 schreef KapiteinIglo het volgende:
Er is een Ravensburger outlet in Rosada shopping outlet in Roosendaal, daar hebben we voor weinig de Pokémon puzzel van 5000 stukjes op de kop getikt.
[ afbeelding ]
Maar @:superkimmi is nu bezig met een 18.000 stukjes puzzel van Ravensburger. Voor weinig op de kop getikt in Rotterdam.
[ afbeelding ]
Mijn favorietjes zijn de 950 stukjes puzzels van Rien Poortvliet. Koop ik meestal bij Kruidvat, heb er 4 of 5 ofzo.
[ afbeelding ]
Succesquote:Op maandag 28 november 2022 14:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Gearriveerd. Een puzzel met stukjes puzzelstukje op de puzzelstukjes
[ afbeelding ]
Wat een mazzelquote:
Misschien kunnen we een keer iets ruilen/van elkaar lenen? Die jij van 18.000 heb, heb ik in 3.000. Maar misschien heb je nog andere?quote:Op dinsdag 29 november 2022 09:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat een mazzel
Maar volgens mij is dat wat ik betaalde voor een andere 18.000 van Ravensburger (dieren bij een drinkplaats), met nog iets extra erbij voor een 9000 stukjes wereldkaart
Ik heb nu nog een andere 9000 op het oog voor vrij weinig. Ik moet eens ophouden
Hoe wat en waar leg je zo'n 18.000 stuks puzzel neer?quote:Op dinsdag 29 november 2022 00:30 schreef KapiteinIglo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voor 18.000 heb ik eigenlijk überhaupt nog totaal geen plaatsquote:Op dinsdag 29 november 2022 09:39 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Misschien kunnen we een keer iets ruilen/van elkaar lenen? Die jij van 18.000 heb, heb ik in 3.000. Maar misschien heb je nog andere?
Ik heb ook de 40.000 van Disney. Niet die van Mickey maar die met 10 verschillende Disney films
Ik zou de Krypt-puzzels van Ravensburger links laten liggen als ik jou was.quote:Op dinsdag 29 november 2022 10:12 schreef Cue_ het volgende:
Al heb ik ooit de nachtwacht in 1500 stukken gedaan. Dat was me een t"fuswerk! Al dat zwart en donker leek op elkaar en heb er uiteindelijk een jaar over gedaan. Ga hem ook niet uit elkaar halen, ligt nu te verstoffen op zolder. Maar men, wat een werk en frustratie
De echt grote puzzels komen in delen die je apart van elkaar kan leggen. Van ongeveer 4.000-5.000 stukjes.quote:Op dinsdag 29 november 2022 10:12 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Hoe wat en waar leg je zo'n 18.000 stuks puzzel neer?
Ik vind 2000 al wel vaak echt de max, qua grootte om kwijt te kunnen, maar ook gewoon omdat het te moeilijk wordt ofzo. Omdat je natuurlijk veeeel stukken hebt die op elkaar lijken enzo.
Wil het toch ergens graag niet te moeilijk hebben
Haha ja de eerste daarvan deed ik ook wel even over idd. Vooral omdat onduidelijk is hoe de vormen jn elkaar stekenquote:Op dinsdag 29 november 2022 10:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik zou de Krypt-puzzels van Ravensburger links laten liggen als ik jou was.
Het is het proberen waard om hier een poging te wagen via de klantenservice:quote:Op donderdag 1 december 2022 12:51 schreef soapie het volgende:
Ik heb bij de kringloop laatst een Mordillo gevonden. Helaas mist er een stukje. Iemand een idee of/en hoe ik deze weer compleet kan krijgen??
Ga ik proberen, thnx voor de tip!quote:Op donderdag 1 december 2022 13:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het is het proberen waard om hier een poging te wagen via de klantenservice:
https://en.clementoni.com/pages/faqs
Wereldkaart en tijger it is. En nog een tof piratenschip, en een mooi vergezicht in Süd-Tirol omdat ik bij een 1+1 natuurlijk niet een oneven aantal dingen ga kopenquote:Op maandag 28 november 2022 10:21 schreef heywoodu het volgende:
1+1 voor alle puzzels van Clementoni hier
https://www.toychamp.nl/acties/1-1-gratis-op-clementoni-puzzels?
Zitten best wat leuke dingen tussen (hoewel niet alles online te bestellen is, moet je even op filteren als je niet naar de winkel wilt). Ik heb onder anderen een mooie wereldkaart en tijger op het oog
Die tijger!quote:Op vrijdag 2 december 2022 15:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wereldkaart en tijger it is. En nog een tof piratenschip, en een mooi vergezicht in Süd-Tirol omdat ik bij een 1+1 natuurlijk niet een oneven aantal dingen ga kopen
Deze actie was wel echt te mooi om te laten liggen
[ afbeelding ]
Tikkeltje jammer - en ietwat overbodig - om er ongeveer 8-9 meter aan luchtzakjes bij te doen, kies dan een kleinere doos, maar goed
Dan was dat deel van mijn Duckwachtpuzzel behoorlijk authentiekquote:Op dinsdag 29 november 2022 10:12 schreef Cue_ het volgende:
Al heb ik ooit de nachtwacht in 1500 stukken gedaan. Dat was me een t"fuswerk! Al dat zwart en donker leek op elkaar en heb er uiteindelijk een jaar over gedaan. Ga hem ook niet uit elkaar halen, ligt nu te verstoffen op zolder. Maar men, wat een werk en frustratie
We hebben ook gewoon 1000, 1500. 2000, 3000 en 4000 stukjes puzzels hoorquote:Op dinsdag 29 november 2022 10:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Voor 18.000 heb ik eigenlijk überhaupt nog totaal geen plaats
Voor 9000 wordt dat al lastig, maar we gaan het eens proberen binnenkort. Ik zal binnenkort eens kijken of ik een lijstje kan maken met wat we hebben en vooral met wat we al hebben gemaakt (en wat dus prima geruild kan worden)
Ik vind 4000 al grootquote:Op maandag 5 december 2022 08:06 schreef KapiteinIglo het volgende:
[..]
We hebben ook gewoon 1000, 1500. 2000, 3000 en 4000 stukjes puzzels hoor
Ik maak de kleinere, @:superkimmi de grotere
Ik heb een puzzeltafel van 1.60 bij 1.60 op zolder. Over 1000 stukjes doe ik een avond, over 2000 ongeveer 3 avonden, over een 3000 een kleine week en over 4000/5000 3 weken tot een maand, afhankelijk van de afbeelding (getekende afbeeldingen zoals de pokemon go 5.000 kosten me veel minder moeite dan foto’s zeg maar)quote:Op dinsdag 6 december 2022 06:54 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik vind 4000 al groot
Je moet er ook wel de ruimte voor hebben om van de grote puzzels die superkimmi doet
Hoelang doet superkimmi over zo grote puzzel?
Wauw wat ben jij een snelle zeg, 1000 stukjes op een avond Ik doe dagen of weken over een puzzel van 1000 stukjesquote:Op dinsdag 6 december 2022 09:04 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Ik heb een puzzeltafel van 1.60 bij 1.60 op zolder. Over 1000 stukjes doe ik een avond, over 2000 ongeveer 3 avonden, over een 3000 een kleine week en over 4000/5000 3 weken tot een maand, afhankelijk van de afbeelding (getekende afbeeldingen zoals de pokemon go 5.000 kosten me veel minder moeite dan foto’s zeg maar)
Dat wil ik zien.quote:
Haha @KapiteinIglo kan bevestigen dat deze puzzel me 3 avonden gekost heeft. Oke das meer dan 1quote:
WTF, super puzzelaar.quote:Op dinsdag 6 december 2022 09:32 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Haha @:kapiteiniglo kan bevestigen dat deze puzzel me 3 avonden gekost heeft. Oke das meer dan 1
Ze heeft me deze ooit cadeau gedaan
Ik kan bevestigen dat ze een 1000 stukjes puzzel soms in max 2 uur kan leggen.quote:
Heb je al eens meegedaan met het NK legpuzzelen? Dat is overigens wel in teamverbandquote:Op dinsdag 6 december 2022 09:42 schreef superkimmi het volgende:
[ link | afbeelding ]
Hier was die af
Ja als ik 1 talent heb, dan is het puzzelen. Is helaas een talent waar je niet heel rijk mee wordt
Nee maar die staat toevallig hoog op het lijstje! We zoeken nog 2 teamledenquote:Op dinsdag 6 december 2022 09:52 schreef H_T het volgende:
[..]
Heb je al eens meegedaan met het NK legpuzzelen? Dat is overigens wel in teamverband
We willen dat echt graag doen, @superkimmi zou echt kans maken om hoog te eindigen daar.quote:Op dinsdag 6 december 2022 09:52 schreef H_T het volgende:
[..]
Heb je al eens meegedaan met het NK legpuzzelen? Dat is overigens wel in teamverband
Ik wil best een keer meedoen Maar misschien zitten er nog betere aanvullingen in dit topic.quote:Op dinsdag 6 december 2022 09:54 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Nee maar die staat toevallig hoog op het lijstje! We zoeken nog 2 teamleden
Wel coolquote:Op dinsdag 6 december 2022 09:42 schreef superkimmi het volgende:
[ link | afbeelding ]
Hier was die af
Ja als ik 1 talent heb, dan is het puzzelen. Is helaas een talent waar je niet heel rijk mee wordt
Ziet er wel gaaf uitquote:Op dinsdag 6 december 2022 09:51 schreef KapiteinIglo het volgende:
Hebben jullie deze al gedaan?
299 vissen en 1 duiker
[ afbeelding ]
299 katten en 1 hond
[ afbeelding ]
299 honden en 1 kat
[ afbeelding ]
Ik zelf niet echt denk ik, vriendin is wel ultracompetitief én kan zich als het moet zo twee uur lang non-stop op een puzzel focussen, op zo'n manier dat ze je ook gewoon niet hoort. Of dat in teamverband handig is weet ik niet.quote:Op dinsdag 6 december 2022 10:04 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik wil best een keer meedoen Maar misschien zitten er nog betere aanvullingen in dit topic.
Voor dit seizoen zitten alle voorrondes overigens al vol
We hebben @superkimmi johquote:Op dinsdag 6 december 2022 10:04 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik wil best een keer meedoen Maar misschien zitten er nog betere aanvullingen in dit topic.
Mijn oom en nicht hebben al een paar keer meegedaan.quote:Op dinsdag 6 december 2022 09:52 schreef H_T het volgende:
[..]
Of jij ook, dan kunnen we als fok! Team meedoenquote:Op dinsdag 6 december 2022 10:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik zelf niet echt denk ik, vriendin is wel ultracompetitief én kan zich als het moet zo twee uur lang non-stop op een puzzel focussen, op zo'n manier dat ze je ook gewoon niet hoort. Of dat in teamverband handig is weet ik niet.
Ik ben bang dat ik black outs krijg als ik dan eenmaal bezig ben en het gewoon niet meer zie.quote:Op dinsdag 6 december 2022 10:04 schreef H_T het volgende:
[..]
Voor dit seizoen zitten alle voorrondes overigens al vol
Precies! Doet zij de puzzel, ga ik wel zoeken naar gezichten of zoquote:Op dinsdag 6 december 2022 10:57 schreef KapiteinIglo het volgende:
[..]
We hebben @:superkimmi joh
Meer hebben we niet nodig
Ja en kleuren, en randjes.quote:Op dinsdag 6 december 2022 10:59 schreef H_T het volgende:
[..]
Precies! Doet zij de puzzel, ga ik wel zoeken naar gezichten of zo
En dan een t-shirt aan met je UI erop en elkaar stug bij de nickname aansprekenquote:Op dinsdag 6 december 2022 10:59 schreef KapiteinIglo het volgende:
[..]
Of jij ook, dan kunnen we als fok! Team meedoen
Hoe is het ze bevallen?quote:Op dinsdag 6 december 2022 10:59 schreef Donna het volgende:
[..]
Mijn oom en nicht hebben al een paar keer meegedaan.
Ja hartstikke goed. Ze doen vaker mee, dus dan bevalt het goed lijkt me. Ze stonden in de finale ook, maar toen kwam Corona. Ik weet niet eens hoe dat afgelopen is eerlijk gezegd. Oeps.quote:
Nou ik zeg we hebben een derde teamlid @superkimmiquote:Op dinsdag 6 december 2022 11:00 schreef H_T het volgende:
[..]
En dan een t-shirt aan met je UI erop en elkaar stug bij de nickname aanspreken
quote:
Haha yep die heb ik ookquote:
Je mag m tegen verzendkosten zo hebben hoor!quote:
Ik bied verzendkosten plus een euro!quote:Op dinsdag 6 december 2022 13:17 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Je mag m tegen verzendkosten zo hebben hoor!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Dis is wel gaafquote:Op maandag 12 december 2022 19:26 schreef heywoodu het volgende:
Kwam zo in de 'doos', dus ik moet 'm nog even uit elkaar alvorens mijn vriendin ermee te irriteren. Is van hout, dus je moet het wel echt recht naar beneden/boven drukken om het goed uit elkaar te halen, maar dat is wel te doen. 99 stukjes voor een puzzel van 6,5 bij 5,5 centimeter (twee, maar de andere heb ik al uit elkaar gehaald, is ook een Escher-afbeelding).
[ afbeelding ]
Wat moet ik mij daar bij voorstellen?quote:Op dinsdag 13 december 2022 14:24 schreef linebear het volgende:
Ben gisteren aan de Top2000 puzzel begonnen. Lijkt een beetje op Jan van Haasteren. Niet echt heel moeilijk.
O daar heb je wel even speurwerk aanquote:
Wel gemiste kans dat t geen 2.000 stukjes zijnquote:
Snel gedaan zeg.quote:Op maandag 19 december 2022 08:21 schreef linebear het volgende:
Was een leuke puzzel. Inmiddels al wel weer klaar.
Kerst Wasgij puzzel nu
Nee dat kan je bete niet doen als het glad is.quote:Op maandag 19 december 2022 11:53 schreef linebear het volgende:
[..]
Ja ging lekker en met die gladheid kon ik toch niet hard lopen
Lekker gezellig druk, typisch Van Haasterenquote:Op vrijdag 23 december 2022 20:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
In de weggeefkast hier lag de Jan van Haasteren Kapperspuzzel. Die zat nog in zak. Dus daar begin ik lekker mee
[ afbeelding ]
Die puzzels vind ik het leukste om te maken. Bewijze van spreken moet ik om elk stukje lachenquote:Op vrijdag 23 december 2022 20:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Lekker gezellig druk, typisch Van Haasteren
Idd!quote:Op vrijdag 23 december 2022 20:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Niet vergeten om de klassiekers te spotten, zoals Sinterklaas en de haaienvin
Hier ligt altijd een dunne houten plaat op de grond als er gepuzzeld wordt. Niet echt ideaal, qua houding, maar allebei vinden we het vooralsnog primaquote:Op vrijdag 23 december 2022 22:20 schreef MaJo het volgende:
Ik hou van puzzelen en zou het graag weer gaan doen maar ik weet niet hoe het zou moeten met een peuter in huis Waar puzzelen jullie überhaupt? Aan de eettafel? Want dat is ook de plek waar wij werken dus kan het niet laten liggen.
Zo’n puzzelmat werkt dat echt? Ik snap dat nooit, hoe kun je nou een puzzel oprollen
Wij hebben een grote plastic plaat waar je de puzzel op maakt en die kun je dan in een soort platte koffer doen. Daar zitten ook 4 bakjes bij om de puzzelstukjes te sorteren. Als we uitgepuzzeld zijn, is het een kwestie van alles opbergen bij elkaar en onder de bank schuiven.quote:Op vrijdag 23 december 2022 22:20 schreef MaJo het volgende:
Ik hou van puzzelen en zou het graag weer gaan doen maar ik weet niet hoe het zou moeten met een peuter in huis Waar puzzelen jullie überhaupt? Aan de eettafel? Want dat is ook de plek waar wij werken dus kan het niet laten liggen.
Zo’n puzzelmat werkt dat echt? Ik snap dat nooit, hoe kun je nou een puzzel oprollen
Ja ik heb de onderste! Ik vind um leukquote:Op dinsdag 6 december 2022 09:51 schreef KapiteinIglo het volgende:
Hebben jullie deze al gedaan?
299 vissen en 1 duiker
[ afbeelding ]
299 katten en 1 hond
[ afbeelding ]
299 honden en 1 kat
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 24 december 2022 11:58 schreef Elleska het volgende:
Ik heb sinds kort een puzzelmap die je dichtklapt. daarmee puzzel ik waar het uitkomt, op de eettafel, salontafel of zelfs op schoot op de bank.
Kleuter helpt soms met randjes of kleurtjes zoeken.
Ik heb een puzzelkoffer ideaal. Ook zo puzzelmat gehad maar vond het niets.quote:Op vrijdag 23 december 2022 22:20 schreef MaJo het volgende:
Zo puzzel koffer kan je bijna overal wel zetten. Ik vind hem vele malen fijner dan zo matquote:Op zaterdag 24 december 2022 17:13 schreef MaJo het volgende:
Bedankt voor de reacties! Zo’n puzzelmap/koffer lijkt me ideaal, zo’n puzzelmat werkt alleen maar als je al een groot deel van de puzzel bij elkaar hebt.
En goed idee om het onder de bank te schuiven Aapie is ook gek op puzzelen maar die is pas 2 dus dat zijn met name van die puzzels met vormpjes. Maar de eerste puzzel met 16 stukken lukt ook steeds beter!
quote:
Die is leuk zeg!quote:Op donderdag 29 december 2022 16:52 schreef StevenHyde het volgende:
Hahah nice
https://www.marjems.nl/Ra(...)allenge-1000-stukjes
Uiteindelijk wel volbracht maar lang mee bezig geweest met die terugkerende patronen. Dus mocht je een uitdaging willen, dan is dit een aanrader
Oooh, dat is vrij ingewikkeld. Ik heb hier ooit een zoektocht op internet over gehad. Er is speciale puzzellijm. En ik zou het niet op zo'n plaat vastplakken, denk ik, aangezien het dan wel een héél zwaar ding wordt. Je zou even moeten zoeken.quote:Op donderdag 29 december 2022 17:01 schreef StevenHyde het volgende:
Ik heb eigenlijk direct ook een aanvullende vraag. Bovenstaande puzzel had ik af en ik heb dus een houten plaat gekocht bij de bouwmarkt waar ik em op heb gelegd. Soort van plaats die je vroeger op school ook gebruikte om op te kleien
Maar heeft iemand hier ervaring met vastlijmen van puzzels op achtergronden? En zoja welke lijm precies en dan gewoon volledig de plaat insmeren?
Ik heb drie puzzels zonder te lijmen ingelijst.quote:Op donderdag 29 december 2022 17:01 schreef StevenHyde het volgende:
Ik heb eigenlijk direct ook een aanvullende vraag. Bovenstaande puzzel had ik af en ik heb dus een houten plaat gekocht bij de bouwmarkt waar ik em op heb gelegd. Soort van plaats die je vroeger op school ook gebruikte om op te kleien
Maar heeft iemand hier ervaring met vastlijmen van puzzels op achtergronden? En zoja welke lijm precies en dan gewoon volledig de plaat insmeren?
Ravensburger heeft op de doos reclame staan voor hun puzzellijm. Zij kunnen je vast verder helpenquote:Op donderdag 29 december 2022 17:01 schreef StevenHyde het volgende:
Wij hebben ze alledrie nu, ze zijn echt leuk en uitdagend!quote:Op zaterdag 24 december 2022 00:42 schreef _flore het volgende:
[..]
Ja ik heb de onderste! Ik vind um leuk
Ook altijd leuk om te zien hoe andere mensen puzzelenquote:Op vrijdag 30 december 2022 14:17 schreef Cue_ het volgende:
Deze weken bezig met de volgende
[ afbeelding ]
Haha ja absoluut! Iedereen zo zijn methodes.quote:Op vrijdag 30 december 2022 15:27 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Ook altijd leuk om te zien hoe andere mensen puzzelen
Lekker veel groenachtig grijs en grijsachtig groen, met af en toe wat groenachtig bruin erbij. Ja, dat is helder en goed te zienquote:Op vrijdag 30 december 2022 14:20 schreef Cue_ het volgende:
Met SinterKerst hebben we deze gekregen. Geen idee waarom, want we zijn geen fan van Lord of the rings
Wss als volgende uitdaging, want eerder van hen de nachtwacht gekregen met 1500 stukjes, die was ook verschrikkelijk
https://www.amazon.nl/Lor(...)-1149363492718&psc=1
Lijkt mij geen makkelijkequote:Op vrijdag 30 december 2022 14:20 schreef Cue_ het volgende:
Met SinterKerst hebben we deze gekregen. Geen idee waarom, want we zijn geen fan van Lord of the rings
Wss als volgende uitdaging, want eerder van hen de nachtwacht gekregen met 1500 stukjes, die was ook verschrikkelijk
https://www.amazon.nl/Lor(...)-1149363492718&psc=1
Wat een leuke cadeaus!quote:Op zondag 1 januari 2023 14:00 schreef heywoodu het volgende:
Gisteren hebben we de kerstcadeau's geopend, kwam beter uit omdat zus moest werken met kerst en niet met de jaarwisseling dit keer, dus gisteren kon ze met haar vriend bij ons langs.
Vriendin heeft een doorzichtige puzzel gekregen, 300 bijna identieke doorzichtje stukjes, veel plezier ermee
Ik kreeg er één die schijnbaar op temperatuur reageert Stukjes zijn oorspronkelijk blauw, maar met lichaamstemperatuur (dus als je ermee bezig bent) worden ze rood
En ik heb een dubbelzijdige Tetris-puzzel gekregen, dat gaat ook een feest worden. En voor vriendin en mij samen: een Ravensburger Escape-puzzel! Daar zat ik al maanden over te denken, wilde het steeds eens proberen, maar nu kunnen we dat ook echt gaan doen
Ik wist niet eens dat dat allemaal bestondquote:Op zondag 1 januari 2023 14:00 schreef heywoodu het volgende:
Gisteren hebben we de kerstcadeau's geopend, kwam beter uit omdat zus moest werken met kerst en niet met de jaarwisseling dit keer, dus gisteren kon ze met haar vriend bij ons langs.
Vriendin heeft een doorzichtige puzzel gekregen, 300 bijna identieke doorzichtje stukjes, veel plezier ermee
Ik kreeg er één die schijnbaar op temperatuur reageert Stukjes zijn oorspronkelijk blauw, maar met lichaamstemperatuur (dus als je ermee bezig bent) worden ze rood
En ik heb een dubbelzijdige Tetris-puzzel gekregen, dat gaat ook een feest worden. En voor vriendin en mij samen: een Ravensburger Escape-puzzel! Daar zat ik al maanden over te denken, wilde het steeds eens proberen, maar nu kunnen we dat ook echt gaan doen
Dat is een erg mooie omschrijving ervan!quote:Op vrijdag 30 december 2022 19:17 schreef H_T het volgende:
Lekker veel groenachtig grijs en grijsachtig groen, met af en toe wat groenachtig bruin erbij. Ja, dat is helder en goed te zien
Die lijkt me wel leukquote:Op zondag 1 januari 2023 14:03 schreef heywoodu het volgende:
Oh en waar ik "nu" zei, bedoelde ik "als deze vreselijke hel klaar is"
[ afbeelding ]
Hahaha ja leuk is dat he! Zo is @KapiteinIglo ook puzzelaar geworden. Door af en toe met mij mee te doenquote:Op vrijdag 6 januari 2023 22:27 schreef DaMart het volgende:
Vandaag heb ik mijn vrouw geholpen om deze kerstpuzzel af te ronden. Eigenlijk wilde ik iets anders gaan doen, maar zoals het wel vaker gaat, zag ik één stukje dat ik kon aanleggen voor haar en ineens was ik net zo fanatiek mee aan het doen .
[ afbeelding ]
Ik vind deze wel tofquote:Op vrijdag 6 januari 2023 23:05 schreef heywoodu het volgende:
Ondertussen zijn hier een paar stukjes met stukjes puzzelstukje gevonden, hoera.
Het vordert nog niet echt rap.
[ afbeelding ]
Wat is wel jouw stijl? Ik heb inmiddels zo vaak watertandend naar 9000+ zitten kijken dat ik er wel flink wat in m'n hoofd heb nuquote:Op maandag 9 januari 2023 08:32 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Ik vind deze wel tof
En thanks voor de marktplaats tips! Deze twee zijn net niet mijn stijl, maar puzzel deze grote puzzels wel graag!
Eigenlijk best breed maar dit net nietquote:Op maandag 9 januari 2023 08:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat is wel jouw stijl? Ik heb inmiddels zo vaak watertandend naar 9000+ zitten kijken dat ik er wel flink wat in m'n hoofd heb nu
Nou ja, en drie stuks thuis. Die Toren van Babel, een oude wereldkaart en een 18000 ('At the waterhole', zoiets, van Ravensburger).
Die zonnestelselpuzzel heb ik ook al een tijdje op het oog, want de ruimtequote:Op maandag 9 januari 2023 08:51 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Eigenlijk best breed maar dit net niet
Ik heb bijvoorbeeld veel liggen van: Disney, dieren (zoals at the waterhole idd, maar dan in 3.000 stukjes), landschappen (gefotografeerd). Dat zijn wel de grootste categorieën.
Qua exht grote puzzels heb ik dusver de eerste 42.000 van Ravensburger met de 10 Disney films. En ben nu bezig met de 18.000 tropische impressies. Enige nadeel van de grote puzzels van Ravensburger zijn de tegenvallende randen die ook nog eens zo gestanst zijn dat ze uit veel dezelfde stukjes in dezelfde kleur bestaan. Zo doe ik bij tropische impressies de groene buitenrand van elke afzonderlijke puzzel niet. Die zijn gewoon echt heel stom
Heb verder van 5.000 stukjes de bookshop van Educa en de Pokemon puzzel van Ravensburger. Oh en zonnestelsel 5000 (edit)
En daarnaast heel veel 4.000 en 3.000 stukjes
Haha echt he! Ik zou ook dolgraag een kamer hebben van 7x7 meter en daar een soort museumkamer van maken met al mn gelegde puzzels!quote:Op maandag 9 januari 2023 09:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die zonnestelselpuzzel heb ik ook al een tijdje op het oog, want de ruimte
Hier staan er een paar van Grafika met sterrenstelsels, die ik ooit in de toekomst nog wel eens ga kopen:
https://www.puzzelwereld.eu/webshop/thema/legpuzzels-wetenschap/
Je bent vast wel bekend met de Wildlife van Educa. Bwoah
[ afbeelding ]
Echt man, als ik toch multimiljonair was he, ik had op zeker een huis uitgekozen met als voornaamste prioriteit kamers met genoeg puzzelruimte en met muren die groot genoeg zijn om dit soort dingen op te hangen.
Puzzelt Educa ook een beetje lekker? Ik heb er nog nooit één van gemaakt en bij een ander merk is het toch altijd weer even afwachten of het wel allemaal goede kwaliteit is, met stukjes die gewoon goed in elkaar passen enzoquote:Op maandag 9 januari 2023 09:18 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Haha echt he! Ik zou ook dolgraag een kamer hebben van 7x7 meter en daar een soort museumkamer van maken met al mn gelegde puzzels!
En educa vind ik qua de grote puzzels écht een mooi merk. Ik heb veel van hun xxl puzzels in kleiner formaat. Zoals degene die jij hier laat zien, heb ik in 3.000 stukjes.
Ja eens! Niks zo stom als een nieuwe puzzel openen en je gelijk de schurft ergeren aan de stukjes.quote:Op maandag 9 januari 2023 09:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Puzzelt Educa ook een beetje lekker? Ik heb er nog nooit één van gemaakt en bij een ander merk is het toch altijd weer even afwachten of het wel allemaal goede kwaliteit is, met stukjes die gewoon goed in elkaar passen enzo
Hij is mooiquote:Op woensdag 11 januari 2023 09:35 schreef Cue_ het volgende:
En hij is af
Het begin was echt ruk! links en rechtsonder begonnen.
Wou toen de bomen doen enzo, maar dat bleek geen beginnen aan.
Stukje lucht gedaan en daarna de wolven. Dat werkte wel goed
Daarna de rest ingevuld.
[ afbeelding ]
Dat is een mooie!quote:Op woensdag 11 januari 2023 09:35 schreef Cue_ het volgende:
En hij is af
Daarna de rest ingevuld.
[ afbeelding ]
O die is mooi heb er ook zoiets ooit gemaakt https://www.spellenrijk.n(...)el-1000-stukjes.htmlquote:Op woensdag 11 januari 2023 09:35 schreef Cue_ het volgende:
En hij is af
Daarna de rest ingevuld.
[ afbeelding ]
ik heb vorig jaar een Educa van 3000 stukjes gemaakt. Puzzelde fijn. Als ik ooit gevonden krijg hier op FOK hoe ik een zelfgemaakte foto kan plaatsen laat ik wel zien welke.quote:Op maandag 9 januari 2023 09:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Puzzelt Educa ook een beetje lekker? Ik heb er nog nooit één van gemaakt en bij een ander merk is het toch altijd weer even afwachten of het wel allemaal goede kwaliteit is, met stukjes die gewoon goed in elkaar passen enzo
Ik gebruik deze app meestal:quote:Op woensdag 11 januari 2023 21:51 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
ik heb vorig jaar een Educa van 3000 stukjes gemaakt. Puzzelde fijn. Als ik ooit gevonden krijg hier op FOK hoe ik een zelfgemaakte foto kan plaatsen laat ik wel zien welke.
en via een PC?quote:Op woensdag 11 januari 2023 21:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik gebruik deze app meestal:
https://play.google.com/s(...)r.mobile&hl=nl&gl=US
Foto maken
Naar de foto gaan --> Delen --> die app selecteren --> Upload --> op de geüploade foto klikken en dan onderaan op het icoontje klikken waarmee je de link gekopieerd krijgt.
Zo ongeveer
Ik gebruik altijd deze of doe het via Gyazoquote:
In 1000 stukjes is die wel leukquote:Op woensdag 11 januari 2023 17:30 schreef Dotteke het volgende:
[..]
O die is mooi heb er ook zoiets ooit gemaakt https://www.spellenrijk.n(...)el-1000-stukjes.html
Ik zet fotos'eerst in myalbum.comquote:Op woensdag 11 januari 2023 21:51 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
ik heb vorig jaar een Educa van 3000 stukjes gemaakt. Puzzelde fijn. Als ik ooit gevonden krijg hier op FOK hoe ik een zelfgemaakte foto kan plaatsen laat ik wel zien welke.
Dat zijn er heel wat, heb ik een keer gedaan.quote:Op donderdag 12 januari 2023 09:55 schreef Cue_ het volgende:
[..]
In 1000 stukjes is die wel leuk
In 2000 (zoals deze), zou ik het niet moeten hebben, teveel van hetzelfde.
Maargoed, er wacht nu nog een 3000 puzzel op me..Geen idee nog wat ik ermee ga doen haha
Dat is idd ook een lastige. We hebben wel een kleed waar 3000 stukjes op passen, maar dat past niet op de tafel (is een ei vorm), met 2000 gaat dat net goed.. maarja.quote:Op donderdag 12 januari 2023 09:57 schreef Dotteke het volgende:
Dat zijn er heel wat, heb ik een keer gedaan.
Neem meestal 1000 of 2000 anders neemt het zoveel ruimte in beslag
Mijn suggestie zou zijn om 'm te makenquote:Op donderdag 12 januari 2023 09:55 schreef Cue_ het volgende:
[..]
In 1000 stukjes is die wel leuk
In 2000 (zoals deze), zou ik het niet moeten hebben, teveel van hetzelfde.
Maargoed, er wacht nu nog een 3000 puzzel op me..Geen idee nog wat ik ermee ga doen haha
quote:Op donderdag 12 januari 2023 10:17 schreef heywoodu het volgende:
Mijn suggestie zou zijn om 'm te maken
Ik vond toen ik de doos bekeek het groen wel meevallen en het meer grijs was. Maar heb een blik IN de doos gedaan.. er is idd veel groen en groenachtigquote:Op vrijdag 30 december 2022 19:17 schreef H_T het volgende:
[..]
Lekker veel groenachtig grijs en grijsachtig groen, met af en toe wat groenachtig bruin erbij. Ja, dat is helder en goed te zien
Ik heb om die reden ook lang niet groter gelegd dan 3.000 (maar wilde wel groter). Toen Castorland ontdekt en kon tot 4.000.quote:Op donderdag 12 januari 2023 09:57 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Dat zijn er heel wat, heb ik een keer gedaan.
Neem meestal 1000 of 2000 anders neemt het zoveel ruimte in beslag
O daar heb je een mooie ruime tafel staan zeg.quote:Op donderdag 12 januari 2023 12:41 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Ik heb om die reden ook lang niet groter gelegd dan 3.000 (maar wilde wel groter). Toen Castorland ontdekt en kon tot 4.000.
Maar nu heb ik van @:kapiteiniglo een oude kantinetafel gekregen op zolder van 1.60 bij 1.60. Daar past dusver alles op. Want grotere puzzels dan 5.000 worden toch in minimaal 2 stuks gehakt
Ja kan ik me ook voorstellen. Ik heb dat juist heel erg nodig. Ik ben stiekem best introvert (extraverte introvert, kom wel extravert over) en heb de uurtjes op zolder juist nodig om mijn hoofd leeg te maken. Soms kan ik daar uuuuren zitten. Soms maar een uurtje en soms dagen nietquote:Op donderdag 12 januari 2023 12:45 schreef Dotteke het volgende:
[..]
O daar heb je een mooie ruime tafel staan zeg.
Ik zou dat zelf niet leuk vinden om op zolder tegaan zitten.
Ik doe het het liefst gewoon beneden in de kamer
Dan is het toch fijn dat je die keuze en mogelijkheid hebt.quote:Op donderdag 12 januari 2023 13:28 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Ja kan ik me ook voorstellen. Ik heb dat juist heel erg nodig. Ik ben stiekem best introvert (extraverte introvert, kom wel extravert over) en heb de uurtjes op zolder juist nodig om mijn hoofd leeg te maken. Soms kan ik daar uuuuren zitten. Soms maar een uurtje en soms dagen niet
Ik zou het in mijn droomhuis óf op een zolder óf in een grote kelder willen, lekker afsluiten van de wereld, muziekje aan allesquote:Op donderdag 12 januari 2023 12:45 schreef Dotteke het volgende:
[..]
O daar heb je een mooie ruime tafel staan zeg.
Ik zou dat zelf niet leuk vinden om op zolder tegaan zitten.
Ik doe het het liefst gewoon beneden in de kamer
Ja dat. In mijn geval luister ik podcasts tijdens het puzzelen.quote:Op donderdag 12 januari 2023 14:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik zou het in mijn droomhuis óf op een zolder óf in een grote kelder willen, lekker afsluiten van de wereld, muziekje aan alles
Oh ja, dat doe ik eigenlijk ook vaak tegenwoordig!quote:Op donderdag 12 januari 2023 15:40 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Ja dat. In mijn geval luister ik podcasts tijdens het puzzelen.
O echt niets voor mij je kan toch ook lekker alleen in je kamer zitten?quote:Op donderdag 12 januari 2023 14:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik zou het in mijn droomhuis óf op een zolder óf in een grote kelder willen, lekker afsluiten van de wereld, muziekje aan alles
Maar dat is dan je kamerquote:Op donderdag 12 januari 2023 19:57 schreef Dotteke het volgende:
[..]
O echt niets voor mij je kan toch ook lekker alleen in je kamer zitten?
Ik heb ook nooit de behoefte om mij af te zonderen of zoquote:
Had ooit zo'n puzzeltas/koffer. Vond het niks. Als je hem weg zette, schoof de puzzel enorm door elkaarquote:Op vrijdag 13 januari 2023 14:33 schreef maily het volgende:
Hoi, hebben jullie een puzzelmat en zo ja, wat voor één?
Had een vilten puzzelmat gekocht en vond dat eigenlijk niks.quote:Op vrijdag 13 januari 2023 14:41 schreef linebear het volgende:
[..]
Had ooit zo'n puzzeltas/koffer. Vond het niks. Als je hem weg zette, schoof de puzzel enorm door elkaar
Doe het nu op een prikbord
Wat mooiquote:Op zondag 15 januari 2023 19:06 schreef Patapon het volgende:
Eindelijk af. Tijdje geleden al begonnen en weggezet. Nu weer even zin om te puzzelen.
1000 stukjes.
[ afbeelding ]
Leuke puzzel. Zelf van dezelfde makers de puzzel met bloemen gemaakt. Was ook met die zegels en dan met bloemen. Ook een aanraderquote:Op zondag 15 januari 2023 19:06 schreef Patapon het volgende:
Eindelijk af. Tijdje geleden al begonnen en weggezet. Nu weer even zin om te puzzelen.
1000 stukjes.
[ afbeelding ]
Ik heb zo'n vilten rol te leen van een vriendin maar mijn kat heeft er overheen gepist dus de mat is met puzzel en al de kliko in gegaanquote:Op vrijdag 13 januari 2023 14:51 schreef maily het volgende:
[..]
Had een vilten puzzelmat gekocht en vond dat eigenlijk niks.
Had nog een ingelijste poster liggen die precies past, dus die wordt het.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!
quote:Op maandag 16 januari 2023 21:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb zo'n vilten rol te leen van een vriendin maar mijn kat heeft er overheen gepist dus de mat is met puzzel en al de kliko in gegaanZonde ...........SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nogal ja. Het was maar een puzzel van 3 euro maar toch.quote:
Nog voorkeuren voor type puzzels?quote:Op maandag 16 januari 2023 21:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nogal ja. Het was maar een puzzel van 3 euro maar toch.
Ik ben overigens pas net begonnen met puzzelen. Ik vind het echt heel leuk. Ik heb dus nu alleen geen puzzel meer
Nog niet. Ik heb een Harry Potter puzzel gedaan. Die bestond uit allemaal foto's op een achtergrond, zoiets als hierboven met die katten. Dat was dus redelijk makkelijk omdat er niet heel veel stukjes hetzelfde waren.quote:Op maandag 16 januari 2023 21:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nog voorkeuren voor type puzzels?
Kringloop is een hele goede optie ja! We hebben zelfs in het kleine Nunspeet drie kringloopwinkels en die hebben allemaal wel een stapeltje puzzels liggen, soms alleen dingen die echt te oud zijn, maar soms ook echt wel wat leuks, vaak voor amper 2-3 euro (tijdje terug een vrij nieuwe puzzel, 3000 stukjes, prima merk, was 4 euro ).quote:Op maandag 16 januari 2023 21:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nog niet. Ik heb een Harry Potter puzzel gedaan. Die bestond uit allemaal foto's op een achtergrond, zoiets als hierboven met die katten. Dat was dus redelijk makkelijk omdat er niet heel veel stukjes hetzelfde waren.
Mijn bovenstaande puzzel werd al snel minder leuk omdat de bovenkant en onderkant grote vlakken van hetzelfde waren. Dat vond ik echt wel een stuk minder leuk.
Dat is alle puzzelkennis die ik tot nu toe heb eigenlijk
Ik wil ze het liefst bij de kringloop kopen omdat ik geen voorstander ben van de wegwerpmaatschappij en er zo min mogelijk aan probeer bij te dragen. Puzzels zijn voor mij voorlopig nog geen dingen waar ik aan verknocht raak en later een tweede keer maak ofzo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
quote:Op maandag 16 januari 2023 21:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Kringloop is een hele goede optie ja! We hebben zelfs in het kleine Nunspeet drie kringloopwinkels en die hebben allemaal wel een stapeltje puzzels liggen, soms alleen dingen die echt te oud zijn, maar soms ook echt wel wat leuks, vaak voor amper 2-3 euro (tijdje terug een vrij nieuwe puzzel, 3000 stukjes, prima merk, was 4 euro ).
Het enige is dat het altijd een gokje is of 'ie compleet is, maar ja
En als je naar de kringloop gaat: Ravensburger is eigenlijk altijd wel goed als merk, Jumbo ook, Trefl en Clementoni ook!
Ik heb deze overigens nog liggen (ook in nog drie andere varianten), al gemaakt enzo, maar afgaande op je beschrijving gok ik dat je die wat minder leuk vindtGoede tips!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die puzzel van jou is inderdaad niets voor mijSpoilers!
Je zou ook het Kruidvat kunnen proberen. Die hebben regelmatig goede puzzels voor een klein prijsje, aanbod na de kerst is online niet zo groot maar in de winkel vaak beter: https://www.kruidvat.nl/s(...)el&searchType=manualquote:Op maandag 16 januari 2023 21:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nog niet. Ik heb een Harry Potter puzzel gedaan. Die bestond uit allemaal foto's op een achtergrond, zoiets als hierboven met die katten. Dat was dus redelijk makkelijk omdat er niet heel veel stukjes hetzelfde waren.
Mijn bovenstaande puzzel werd al snel minder leuk omdat de bovenkant en onderkant grote vlakken van hetzelfde waren. Dat vond ik echt wel een stuk minder leuk.
Dat is alle puzzelkennis die ik tot nu toe heb eigenlijk
Ik wil ze het liefst bij de kringloop kopen omdat ik geen voorstander ben van de wegwerpmaatschappij en er zo min mogelijk aan probeer bij te dragen. Puzzels zijn voor mij voorlopig nog geen dingen waar ik aan verknocht raak en later een tweede keer maak ofzo.
Wasgij-puzzels zijn echt leuk!quote:Op maandag 16 januari 2023 22:32 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Je zou ook het Kruidvat kunnen proberen. Die hebben regelmatig goede puzzels voor een klein prijsje, aanbod na de kerst is online niet zo groot maar in de winkel vaak beter: https://www.kruidvat.nl/s(...)el&searchType=manual
Ik zou gewoon een dunne plaat hardboard nemen. Niet te dik/massief/zwaar, en wel glad (dus je kan makkelijk schuiven). Ik zou wel ook nog een doek of kleed tussen je tafel en de plank leggen.. Weet niet of het hout anders krassen op je tafel maakt.quote:Op donderdag 12 januari 2023 13:42 schreef Cue_ het volgende:
Iemand hier verstand wat voor hout goed zou zijn om de puzzel dan op te leggen?
Niet om hem op te lijmen, maar als ondergrond, onder een puzzelkleed, om op tafel te leggen, zodat de hoeken niet van de tafel vallen
best prijzigquote:Op donderdag 19 januari 2023 14:22 schreef Patapon het volgende:
Iemand ervaring met deze lijsten?
https://www.alleslijsten.(...)nstglas-2040300.html
Lijkt me wel leuk voor in mijn werkkamer, als het inderdaad zo gemakkelijk gaat om de puzzel er in te krijgen.
Je maakt de puzzel op de achterwand dus dat erin krijgen lijkt me geen probleem. Glas erop en liet erom heen schuiven klinkt logisch en simpel.quote:Op donderdag 19 januari 2023 14:22 schreef Patapon het volgende:
Iemand ervaring met deze lijsten?
https://www.alleslijsten.(...)nstglas-2040300.html
Lijkt me wel leuk voor in mijn werkkamer, als het inderdaad zo gemakkelijk gaat om de puzzel er in te krijgen.
Dat doe je snel Donnaquote:Op maandag 23 januari 2023 13:32 schreef Donna het volgende:
Deze afgemaakt vorige week
[ afbeelding ]
En gisteren deze gemaakt;
[ afbeelding ]
1000 blijkt wel echt mijn favoriete formaat te zijn. 1500 duurt me echt te lang.
Deze was best pittig maar hij is afquote:Op donderdag 19 januari 2023 08:02 schreef linebear het volgende:
Nu begonnen aan de nieuwe Wasgij Original
[ afbeelding ]
Het is wel echt hate it or love it ja.quote:Op woensdag 25 januari 2023 06:46 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Dat doe je snel Donna
IK ben zelf geen fan van de Jan van Haasteren puzzels
Ja, je moet er echt van houdenquote:Op woensdag 25 januari 2023 09:10 schreef Donna het volgende:
[..]
Het is wel echt hate it or love it ja.
Coolquote:
Laatste stukjes waren allemaal dezelfde kleur, dus dat werd meer naar vorm van stukjes kijken dan naar de tekening. Of gewoon alles uitproberen.quote:
Ik doe eigenlijk het meeste legwerk adhv de vormenquote:Op donderdag 9 februari 2023 14:59 schreef drakin het volgende:
Laatste stukjes waren allemaal dezelfde kleur, dus dat werd meer naar vorm van stukjes kijken dan naar de tekening. Of gewoon alles uitproberen.
Heel fijn om dit zo te zien!quote:Op vrijdag 10 februari 2023 11:36 schreef heywoodu het volgende:
Ik ben ook maar overgestapt en heb gisteren alles op vorm gesorteerd
[ afbeelding ]
Ik ga niks meer verder sorteren denk ikquote:Op vrijdag 10 februari 2023 12:05 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Heel fijn om dit zo te zien!
Al heb je de linkerkant van je foto nog te gaan om die mooi neer te leggen
Vind het zo'n fijne methodiek, omdat je vaak wel kan zien of je zo'n <=> (lang) stukje nodig hebt, of iets met een hoekje.
Is idd goede sortering.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 12:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ga niks meer verder sorteren denk ik
Ik heb nu zes groepen:
0 stukjes naar buiten
1 stukje naar buiten
2 stukjes naar buiten en dan tegenover elkaar
2 stukjes naar buiten maar naast elkaar
3 stukjes naar buiten
4 stukjes naar buiten
Degenen waarbij er één stukje naar buiten is, of juist maar één 'inham', heb ik zo neergelegd dat het unieke stukje dezelfde kant op staat, maar voor de rest vind ik het mooi geweest en ga ik de juiste stukjes zoeken
Wat een uitzoekerij zeg,quote:Op vrijdag 10 februari 2023 11:36 schreef heywoodu het volgende:
[ afbeelding ]
Wat bij mij bij moeilijke puzzels ook altijd wel een motto werd, was: de puzzelstukjes hoeven niet aan de centrale puzzel vast, ze mogen ook aan elkaar vast. Dus als je twee witte toevallig aan elkaar kunt leggen, dan heb je eigenlijk één groter stuk gecreëerd en die kan je vast op een gegeven moment ook wel weer aan het grotere geheel leggen.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 11:36 schreef heywoodu het volgende:
[ afbeelding ]
Dat idee van één centrale puzzel heb ik nooit echt gehad eigenlijkquote:Op maandag 13 februari 2023 20:19 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Wat bij mij bij moeilijke puzzels ook altijd wel een motto werd, was: de puzzelstukjes hoeven niet aan de centrale puzzel vast, ze mogen ook aan elkaar vast. Dus als je twee witte toevallig aan elkaar kunt leggen, dan heb je eigenlijk één groter stuk gecreëerd en die kan je vast op een gegeven moment ook wel weer aan het grotere geheel leggen.
Oftewel: beetje afstappen van het idee van één centrale puzzel waar je alles aan aanlegt.
Maar dan nog zie ik jou aan één groot centraal ding bouwen? Terwijl ik bijvoorbeeld die witte stukjes in koppels zou willen leggen bijvoorbeeld.quote:Op maandag 13 februari 2023 20:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat idee van één centrale puzzel heb ik nooit echt gehad eigenlijk
Soms groeit het zo, zeker bij zo'n Krypt-puzzel met één kleur, maar soms heb ik op een gegeven moment 5+ van die kleinere stukjes bij elkaar liggen, zoals destijds met een landkaart
Deze is op dit moment overigens wel één puzzel, want het grote vlak in het midden heb ik vanmorgen aan de rand vast kunnen maken
Ik heb nu een puzzel met dieren en planten.quote:Op maandag 13 februari 2023 20:19 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Wat bij mij bij moeilijke puzzels ook altijd wel een motto werd, was: de puzzelstukjes hoeven niet aan de centrale puzzel vast, ze mogen ook aan elkaar vast. Dus als je twee witte toevallig aan elkaar kunt leggen, dan heb je eigenlijk één groter stuk gecreëerd en die kan je vast op een gegeven moment ook wel weer aan het grotere geheel leggen.
Oftewel: beetje afstappen van het idee van één centrale puzzel waar je alles aan aanlegt.
Dit is zo'n geval waar dat zo is 'gegroeid'. Ik had eerst twee stukken die steeds wat groter werden, en die hadden de fellere kleuren dus waren in dit geval makkelijker, maar uiteindelijk kwamen die twee samen en werd het één stuk. En de overgebleven lichte stukjes lijken op meerdere plekken verspreid over de puzzel te komen, ik heb al meerdere vergeefse pogingen gewaagd om daar nog los wat van te makenquote:Op maandag 13 februari 2023 20:25 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Maar dan nog zie ik jou aan één groot centraal ding bouwen? Terwijl ik bijvoorbeeld die witte stukjes in koppels zou willen leggen bijvoorbeeld.
Waar woon je? Ik heb nog wel wat 1000 stukjes puzzels in de aanbieding die je kan makenquote:Op maandag 16 januari 2023 21:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Goede tips!
Die puzzel van jou is inderdaad niets voor mij
Die wil ik nog wel jaquote:Op dinsdag 14 februari 2023 09:22 schreef KapiteinIglo het volgende:
[..]
Waar woon je? Ik heb nog wel wat 1000 stukjes puzzels in de aanbieding die je kan maken
@:hey_woodu
Wil je de hoek nog hebben? Dan kunnen we daar wel wat voor regelen.
Haha welke heb je in de aanbieding?quote:Op dinsdag 14 februari 2023 09:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die wil ik nog wel ja
Wil jij @:superkimmie nog martelen met een lastige puzzel? Dan kunnen we ruilen
quote:Op dinsdag 14 februari 2023 10:07 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Haha welke heb je in de aanbieding?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |