Oh ja, even vergeten dat ik met een paar minuten vertraging kijkquote:
Oh, dat is lastig.quote:Op vrijdag 2 september 2022 20:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Oh ja, even vergeten dat ik met een paar minuten vertraging kijk
Ik heb ook geen idee maar ik weet wel dat het haringvliet een plek ergens anders is.quote:Op vrijdag 9 september 2022 20:35 schreef DrMarten het volgende:
Haringvlietsluizen![]()
Gevalletje hoe laat ik zien dat ik totaal niet topografisch onderlegd ben
Ik zocht dat toevallig net op en kwam bij 673 uitquote:Op vrijdag 9 september 2022 20:59 schreef Janneke141 het volgende:
Lekkere score. Weet iemand wat het alltime high is?
Niet goed, Helena kon de toekomst niet voorspellen.quote:Op vrijdag 16 september 2022 20:33 schreef Rianne84 het volgende:
Helena kwam niet uit Troje, maar goed.
Nee dat weet ik. Dat je Cassandra niet weet kan ik inkomen, maar dat je dan Helena als antwoord geeft vind ik jammerquote:Op vrijdag 16 september 2022 20:35 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Niet goed, Helena kon de toekomst niet voorspellen.
@Geerdquote:Op vrijdag 16 september 2022 21:11 schreef vuvuzela het volgende:
[..]
Nu snap ik eindelijk de link met het liedje![]()
Ik dacht dat dat hetzelfde was als een delta, dus ook met vertakkingen binnen de driehoek.quote:
Stirling niet direct in verband brengen met faculteit.quote:
Ik ook, de Griekse hoofdletter D is een driehoek/trechtervorm.quote:Op vrijdag 23 september 2022 20:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat hetzelfde was als een delta, dus ook met vertakkingen binnen de driehoek.
Die vertakkingen zijn kanalen gewordenquote:Op vrijdag 23 september 2022 20:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat hetzelfde was als een delta, dus ook met vertakkingen binnen de driehoek.
Een delta is vaak een heel gebied, dus blijkbaar is dit estuarium daar onderdeel van.quote:Op vrijdag 23 september 2022 20:40 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ik ook, de Griekse hoofdletter D is een driehoek/trechtervorm.
Vorige week ook al nietquote:Op vrijdag 23 september 2022 20:54 schreef DrMarten het volgende:
Die vent kan beter alleen gaan spelen. Aan die vrouw heb je niks.
Hij geniet van de pijn die het doet.quote:Op vrijdag 23 september 2022 20:54 schreef DrMarten het volgende:
Die vent kan beter alleen gaan spelen. Aan die vrouw heb je niks.
Oh, ik meende hem te herkennen van toen daardoor een Limburgse snelweg niet konden worden aangelegd.quote:Op vrijdag 23 september 2022 20:56 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Eikelmuis.
Korenwolf is een hamster
Austin of Aston is wel iets anders.quote:Op vrijdag 30 september 2022 20:35 schreef DrMarten het volgende:
Wel lullig om Aston Martin fout te rekenen. Driekwart van de mensen weten niet hoe ze het uit moeten spreken.
Ze haalt het gewoon door elkaar met Austin. Dat is een fout.quote:Op vrijdag 30 september 2022 20:35 schreef DrMarten het volgende:
Wel lullig om Aston Martin fout te rekenen. Driekwart van de mensen weten niet hoe ze het uit moeten spreken.
Astrid spreekt het zelf ook nog verkeerd uit.quote:Op vrijdag 30 september 2022 20:35 schreef DrMarten het volgende:
I rest my casequote:Op vrijdag 30 september 2022 20:44 schreef thabit het volgende:
[..]
Astrid spreekt het zelf ook nog verkeerd uit.
Yep.quote:
Zeer makkelijk.quote:Op vrijdag 30 september 2022 20:48 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Yep.
MOet zeggen dat ik de vragen aardig makkelijk vind vanavond.
Je had de snijtafel op YT, deze tekst was de enige dat ze wel goed en vermakelijk ontleedden.quote:Op vrijdag 30 september 2022 20:57 schreef Cirilico het volgende:
Straten lijken te huilen
Wolken lijken te vluchten
Ik vind nog steeds dat het moet zijn:
Wolken lijken te schuilen
Heb het even opgezocht. Geinig programma. Wel erg veel commentaar.quote:Op vrijdag 30 september 2022 20:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je had de snijtafel op YT, deze tekst was de enige dat ze wel goed en vermakelijk ontleedden.
Nee, Astrid herhaalt het zoals de kandidaten het zeggen, zodat er niet verraden wordt of iets goed of fout is.quote:Op vrijdag 30 september 2022 20:44 schreef thabit het volgende:
[..]
Astrid spreekt het zelf ook nog verkeerd uit.
Bij het bespreken van de foute antwoorden verbeterde ze het verkeerd (ze zei Eston ipv Aston).quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 13:53 schreef V. het volgende:
[..]
Nee, Astrid herhaalt het zoals de kandidaten het zeggen, zodat er niet verraden wordt of iets goed of fout is.
’Eston’ is nog geen Austin.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 14:12 schreef thabit het volgende:
[..]
Bij het bespreken van de foute antwoorden verbeterde ze het verkeerd (ze zei Eston ipv Aston).
Is in principe hetzelfde.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 14:12 schreef thabit het volgende:
[..]
Bij het bespreken van de foute antwoorden verbeterde ze het verkeerd (ze zei Eston ipv Aston).
Nee, dat is het niet. Een A is niet hetzelfde als een E, ook niet in het Engels. De woorden bet en bat spreek je anders uit.quote:
In Nederland worden ze gewoonlijk hetzelfde uitgesoroken. Dat is het Nederlandse accent. Is toch anders dan Austin.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 14:42 schreef thabit het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. Een A is niet hetzelfde als een E, ook niet in het Engels. De woorden bet en bat spreek je anders uit.
Dat veel Nederlanders de Engelse A niet goed kunnen uitspreken is op zich niet erg, maar reken ze er dan ook niet op af.
Kom op, het gaat om het verschil met ‘Austin’. ‘Au’ is hier echt anders dan ‘A’ of ‘E’ in ‘Aston’ of ‘Eston’. En dan zwijgen we nog over de tweede lettergreep. ‘Tin’ of ‘ton’ maakt ook verschil.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 14:42 schreef thabit het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. Een A is niet hetzelfde als een E, ook niet in het Engels. De woorden bet en bat spreek je anders uit.
Dat veel Nederlanders de Engelse A niet goed kunnen uitspreken is op zich niet erg, maar reken ze er dan ook niet op af.
Precies dit klankverschil ja (hoewel dat in het Brits Engels net iets duidelijker is dan in het Amerikaans).quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 14:51 schreef Cirilico het volgende:
Doet mij hieraan denken trouwens. Paddle vs pedal. Klinkt voor mij precies hetzelfde, maar kennelijk is er in het Engels een hoorbaar verschil.
Nee, want Austin is een ander automerk.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 15:17 schreef thabit het volgende:
[..]
Precies dit klankverschil ja (hoewel dat in het Brits Engels net iets duidelijker is dan in het Amerikaans).
Het punt is dat bij veel grotere fouten in de uitspraak dan deze kandidaten deden, het antwoord meestal gewoon goed wordt gerekend. Dat had hier ook moeten gebeuren.
Ik heb het net even nageluisterd, maar de kandidaten zeggen daar absoluut geen i.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 15:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, want Austin is een ander automerk.
En in je reacties ga je steeds voorbij aan de uitspraak van de tweede lettergreep.
Ze zegt wel Austin.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 15:28 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik heb het net even nageluisterd, maar de kandidaten zeggen daar absoluut geen i.
En wordt foutief verbeterd tot een 'ɛ'.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 15:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ze zegt wel Austin.
Die ‘ɒ’ is geen ˈæ’.
Het punt is dat de kandidaten worden afgerekend op de uitspraak van een klank die voor Nederlanders sowieso heel moeilijk correct uit te spreken is, zoals de quizmaster in dezen zelf ook bewijst.quote:Gek dat je dan zo kritisch bent op de uitspraak van Astrid, terwijl in dit geval die beginklank het verschil is tussen het ene en het andere merk, maar je vindt dat dat dan door de vingers moet worden gezien.
Maar dus niet 'Austin'.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 14:12 schreef thabit het volgende:
[..]
De a is geen verlengde versie van de e, maar echt een andere klank.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 17:06 schreef V. het volgende:
[..]
Maar dus niet 'Austin'.
En ik vind een 'e' ipv de iets verlengde Engelse 'a' logischer qua niet helemaal de precieze uitspraak dan 'Austin', of zoals jij zegt 'Oston'. Als de kandidaten èston hadden gezegd (op zijn Astrids of nog wat nadrukkelijker), was het gewoon goed geweest.
HedwigeSpolder werd bijv ook door de vingers gezien, bij dezelfde kandidaten, btw.
Dat weet ik, als gediplomeerd tolk/vertaler Engels, maar het is wat lastig om de Engelse klank duidelijk te omschrijven.quote:Op zaterdag 1 oktober 2022 17:39 schreef thabit het volgende:
[..]
De a is geen verlengde versie van de e, maar echt een andere klank.
Ik vind het altijd wel jammer als het enige antwoord wat een normaal mens kan bedenken ook automatisch het goede is.quote:
quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 20:31 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik ook, en dat is dan ook het antwoord.
Ja, wel makkelijk zo. Al zou ik 't persoonlijk nazoeken als ik de tijd had.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 20:32 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik vind het altijd wel jammer als het enige antwoord wat een normaal mens kan bedenken ook automatisch het goede is.
Een behoorlijk alfamannetje zelfs.quote:
Ik vond Ganges makkelijker.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 20:54 schreef la_perle_rouge het volgende:
Deze vragen zijn makkelijker dan die van ronde 1 vind ik.
Veel makkelijker inderdaadquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 20:54 schreef la_perle_rouge het volgende:
Deze vragen zijn makkelijker dan die van ronde 1 vind ik.
CH combi is altijd makkelijk jaquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 21:00 schreef la_perle_rouge het volgende:
Hun woord is dan wel weer moeilijker.
Tenzij de C en de H niet bij elkaar horen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 21:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
CH combi is altijd makkelijk ja
Het zou flauw (oneerlijk) jegens het andere team zijn om het goed te rekenen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 21:01 schreef Weltschmerz het volgende:
Natuurlijk is dat niet flauw om fout te rekenen. Het is de titel van de film of het is dat niet.
En jegens het Aston Martin antwoord van vorige weekquote:Op vrijdag 7 oktober 2022 21:04 schreef Cirilico het volgende:
[..]
Het zou flauw (oneerlijk) jegens het andere team zijn om het goed te rekenen.
🤣quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 21:07 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
En jegens het Aston Martin antwoord van vorige week
Iedere willekeurige buurtkroeg ongeveerquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 20:38 schreef Lienekien het volgende:
Waar kan ik hier biljartles krijgen?
De reclame met Ceulemans. Dit was zijn tekst.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 20:39 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Iedere willekeurige buurtkroeg ongeveer
Dat wordt afgekeurdquote:
quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 20:39 schreef Weltschmerz het volgende:
Every little thing she does is magic.
quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 20:40 schreef Bomenverzameling het volgende:
Matig Onmeunig slecht team dit
Zo te zien welquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 20:41 schreef Guppy het volgende:
Waar kwam Ted Noten nou ineens vandaan?? Had ze die opgezocht?
Ah, ken ik nietquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 20:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De reclame met Ceulemans. Dit was zijn tekst.
Nee, dit past nietquote:
Bijna vergeten te zeggen nogquote:
Vorige week werd uitgelegd dat mensen die oefenen met opzoeken een voordeel hebben. Denk dat ze dat nog even willen benadrukkenquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 20:42 schreef xzaz het volgende:
Zijn ze de de voorronde doorgekomen omdat het een vrouwenteam is?
Zo krijgen de kijkers het idee, dat kunnen wij zelfs beter.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 20:43 schreef Rianne84 het volgende:
Hoe is dit team door de voorrondes gekomen
Door een wonder, gênant slechtquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 20:43 schreef Rianne84 het volgende:
Hoe is dit team door de voorrondes gekomen
Dit zou vanzelfsprekend moeten zijn.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 20:43 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Vorige week werd uitgelegd dat mensen die oefenen met opzoeken een voordeel hebben. Denk dat ze dat nog even willen benadrukken
Ja, ik ook, misschien was hij in Denemarken uitgevonden.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 20:51 schreef Cirilico het volgende:
Ik dacht juist dat de kaasschaaf Deens was.
Ik ook, kwezelarij als Richard Marxquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 20:57 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Everything.
Ik vind dit zo'n enorme zaadplaat
quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 20:57 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Everything.
Ik vind dit zo'n enorme zaadplaat
Eens.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 20:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ook, kwezelarij als Richard Marx
Forum Opties | |
---|---|