The usual suspects vermoed ik.quote:Volgens omroep brabant ; "In de andere auto zaten drie jonge mannen. De bestuurder van die auto is aangehouden. De andere twee mannen zijn meegenomen naar het politiebureau en worden gehoord als getuigen."
quote:De dodelijke slachtoffers van het ernstige ongeluk in Oud Gastel zijn twee jonge kinderen en twee volwassen vrouwen. Een derde kind raakte gewond en ligt in het ziekenhuis. Alle slachtoffers komen uit Bosschenhoofd. Bij het ongeluk op de Blauwhekken botsten aan het begin van de avond twee auto's op elkaar. Een bestuurder is aangehouden.
Wow! En de andere drie jonge mannen uit de andere auto leven nog als ik het goed begrijp. Waarvan er dus 1 is aangehouden.quote:Op vrijdag 2 september 2022 22:22 schreef maily het volgende:
Twee jonge kinderen en twee vrouwen overleden bij ongeluk Oud Gastel
quote:Twee vrouwen en twee kinderen omgekomen bij verkeersongeluk Oud Gastel
https://nos.nl/l/2443053
Bij een aanrijding in Oud Gastel (Noord-Brabant) zijn vier mensen verongelukt. De slachtoffers zijn twee vrouwen en twee kinderen, die met nog een ander kind samen in één auto zaten. Dat kind ligt buiten levensgevaar in het ziekenhuis.
De bestuurder van een andere auto is opgepakt. In die wagen zaten drie jongemannen: de twee anderen zijn meegenomen naar het politiebureau voor verhoor.
Het is nog niet duidelijk waarom een van de chauffeurs is opgepakt of wat er is gebeurd. Het ongeluk gebeurde bij stoplichten op de Blauwhekken, een 50 kilometerweg tussen Roosendaal en Oud Gastel.
De weg is afgesloten en blijft de komende uren vanwege onderzoek dicht. Ook de afritten van de A17 in de nabije omgeving blijven afgesloten.
Maar wel auto met Duits kenteken, wellicht gehuurd?quote:
Nou mooi; ik rij er zo even heen, dan kan het politieonderzoek afgerond wordenquote:Op vrijdag 2 september 2022 23:18 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Dit. Weer een paar levens opgeofferd aan de diversteit. Op naar de volgende.
Nou, dat lijkt me niet, want de parkeerplaats is zo'n 200m van de plaats van het ongeluk. Als er al iets logisch is, dan is het dat de auto's elkaar zijn tegengekomen op de kruising Blauwhekken / Roosendaalsebaan.quote:Op vrijdag 2 september 2022 23:15 schreef Radegast het volgende:
Op een andere foto zag ik ook ergens in de berm zo'n opgepompte Audi staan. Vast aan het racen geweest met die Mercedes.
Op die parkeerplaats bij de McDonalds zie je in de avond ook altijd zo'n Fast&theFurious groep staan.
Die vrouwen en hun kinderen zijn vol in de flank geraakt toen ze in hun kleine koekblikje van de parkeerplaats af de weg op draaiden.
Ja, je hebt gelijk. Ik had nog niet gelezen dat de slachtoffers uit Bosschenhoofd kwamen. Dan waren ze misschien op weg naar de Mac.quote:Op vrijdag 2 september 2022 23:39 schreef Queller het volgende:
[..]
Nou mooi; ik rij er zo even heen, dan kan het politieonderzoek afgerond worden
[..]
Nou, dat lijkt me niet, want de parkeerplaats is zo'n 200m van de plaats van het ongeluk. Als er al iets logisch is, dan is het dat de auto's elkaar zijn tegengekomen op de kruising Blauwhekken / Roosendaalsebaan.
Wat een drama weer en wat een verdriet.
Polen?quote:Op vrijdag 2 september 2022 20:54 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
The usual suspects vermoed ik.
Ik vind dat helemaal niet logisch. Er stonden stoplichten volgens de bronnen.quote:Op vrijdag 2 september 2022 23:39 schreef Queller het volgende:
Als er al iets logisch is, dan is het dat de auto's elkaar zijn tegengekomen op de kruising Blauwhekken / Roosendaalsebaan.
quote:Het ongeluk gebeurde bij stoplichten op de Blauwhekken, een 50 kilometerweg tussen Roosendaal en Oud Gastel.
https://nos.nl/l/2443053
Audi kan ook van recherche zijn.quote:Op vrijdag 2 september 2022 23:15 schreef Radegast het volgende:
Op een andere foto zag ik ook ergens in de berm zo'n opgepompte Audi staan. Vast aan het racen geweest met die Mercedes.
Op die parkeerplaats bij de McDonalds zie je in de avond ook altijd zo'n Fast&theFurious groep staan.
Die vrouwen en hun kinderen zijn vol in de flank geraakt toen ze in hun kleine koekblikje van de parkeerplaats af de weg op draaiden.
Die bronnen hebben gelijk.quote:Op vrijdag 2 september 2022 23:54 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik vind dat helemaal niet logisch. Er stonden stoplichten volgens de bronnen.
[..]
Jezus.. ergens hoop ik dat er het gezin waarvan er 3 zijn overleden nog een ander kind is, anders is de vader echt z'n complete gezin in één klap kwijtquote:Op vrijdag 2 september 2022 23:57 schreef Nober het volgende:
Alle vijf de slachtoffers zaten in dezelfde auto. Het ging om twee families uit Bosschenhoofd: een moeder (39), zoon (8) en dochter (10) uit één gezin kwamen om het leven en het gewonde kind (9) is de dochter van de andere overleden vrouw (42).
https://www.omroepbrabant(...)ngeluk-in-oud-gastel
Lezen is moeilijk: twee moeders en drie kinderen.quote:Op zaterdag 3 september 2022 07:38 schreef Scorpie het volgende:
Twee gezinnen in 1 auto? Das wel proppen geweest.
En die lui met de Mercedes, die hebben wel wat harder dan 50 gereden.
Of juist niet, dan kun je als vader zelf beslissen of leven nog zin heeft. Of de dader naderhand opzoeken.quote:Op zaterdag 3 september 2022 07:25 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Jezus.. ergens hoop ik dat er het gezin waarvan er 3 zijn overleden nog een ander kind is, anders is de vader echt z'n complete gezin in één klap kwijt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 3 september 2022 09:03 schreef maily het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben zeer slecht in topografie maar de blauwhekken is hier vandaan ongeveer 7 minuten fietsen. Ik woon in Roosendaal.
Dat bedoel ik.quote:Op zaterdag 3 september 2022 09:05 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik ben zeer slecht in topografie maar de blauwhekken is hier vandaan ongeveer 7 minuten fietsen. Ik woon in Roosendaal.
Ah Roosendaal ook wel Breda-Noord genoemd.quote:Op zaterdag 3 september 2022 09:05 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Jij hebt ook geen verstand van topografie.quote:Op zaterdag 3 september 2022 09:12 schreef Nober het volgende:
[..]
Ah Roosendaal ook wel Breda-Noord genoemd.
quote:Op zaterdag 3 september 2022 09:03 schreef maily het volgende:
Breda wordt kennelijk bekender geacht dan Roosendaal, vandaar dat ze Breda noemen. Heeft verder vrij weinig met topografie te makenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Als wat met opzet gedaan is?quote:Op zaterdag 3 september 2022 09:31 schreef Bloemkool het volgende:
Ongeacht de herkomst. Als het met opzet gedaan is, en gewoon veel te hard rijden en eventueel door rood en dan dit veroorzaken. Dan mag de doodstraf weer ingevoerd worden. Het is niet alsof die familie nog een herkansing krijgt. Dader met gelijke munt terug betalen. Het zal je gezin maar zijn.
Per ongeluk het gas vol intrappen zou wel een beetje gek zijn. Soort auto zegt toch al genoeg. De zomerse variant van de bontkraag en het nektasje zullen vast gevonden zijn op plaats delictquote:Op zaterdag 3 september 2022 09:31 schreef Bloemkool het volgende:
Ongeacht de herkomst. Als het met opzet gedaan is, en gewoon veel te hard rijden en eventueel door rood en dan dit veroorzaken. Dan mag de doodstraf weer ingevoerd worden. Het is niet alsof die familie nog een herkansing krijgt. Dader met gelijke munt terug betalen. Het zal je gezin maar zijn.
quote:Verdachte ongeluk Oud Gastel zit nog vast, drugs- en alcoholtest negatief
https://nos.nl/artikel/24(...)alcoholtest-negatief
Bij het fatale ongeluk in Oud Gastel, waarbij gisteren twee vrouwen en twee kinderen verongelukten, lijkt geen alcohol of drugs in het spel. De 27-jarige man uit Roosendaal die werd opgepakt, de bestuurder van de auto die in botsing kwam met de auto met daarin de vrouwen en kinderen, is direct na het ongeluk getest en de resultaten waren negatief. De man blijft nog wel vastzitten.
Het meisje van 9 dat gewond raakte bij het ongeluk, is buiten levensgevaar. Haar moeder (42) overleefde het ongeluk niet. Dat geldt ook voor een moeder van 39, haar dochter van 10 en haar zoon van 8. Allen kwamen uit Bosschenhoofd, in Noord-Brabant, niet ver van Oud Gastel. De inzittenden van de andere auto zijn volgens de politie "nagenoeg ongedeerd".
Waardoor de twee auto's op elkaar zijn gebotst op de Blauwhekken, is nog niet duidelijk. Vooralsnog gaat de politie ervan uit dat de zwarte Mercedes met de bestuurder uit Roosendaal in botsing is gekomen met de Toyota met de vrouwen en kinderen. Over de omstandigheden waaronder het gebeurde, kan de politie nog niets zeggen. "Alles wordt onderzocht." De Mercedes had overigens een Duits kenteken.
Stoplichten stonden uit
Duidelijk is wel dat de stoplichten uit stonden op het punt waar het gebeurde. Die stonden te knipperen. "Dat heeft er mogelijk ook mee te maken, daar kijken we ook naar." Op de weg mocht maximaal 50 kilometer per uur gereden worden.
De weg bij het industrieterrein waar het gebeurde en een groot gebied eromheen - ook afritten - zijn voorlopig nog afgesloten en de politie doet sporenonderzoek, met onder meer drones. Ook worden camerabeelden rond de plek van het ongeluk opgevraagd en bekeken.
De politie prijst de omstanders die meteen na het ongeluk te hulp schoten. Een aantal van hen heeft geholpen met reanimeren en eerste hulp verlenen. "Hoewel het achteraf niet heeft mogen baten, wil ik toch een hele dikke pluim geven voor die mensen. Stel je namelijk voor: er kwamen eerst twee motoragenten ter plaatse en dan heb je te weinig handen. Zij zijn heel erg geholpen door de omstanders met reanimeren", aldus een woordvoerder.
quote:Burgemeester Bernd Roks van gemeente Halderberge spreekt zich een dag na het verschrikkelijke ongeval in Oud Gastel uit over de onveilige verkeerssituatie in zijn gemeente. Hij zegt 'zeer verontwaardigd' te zijn over 'jonge mannen met gehuurde auto's die keihard door de gemeente rijden'.
De burgemeester zegt nog altijd diep geraakt te zijn door het ongeval wat vrijdagavond heeft plaatsgevonden in Oud Gastel. Twee moeders en twee kinderen kwamen om het leven.
Diep geraakt
De politie bevestigt zaterdagochtend dat de bestuurder van de andere betrokken auto, een 27-jarige Roosendaler, is aangehouden voor het veroorzaken van een dodelijk ongeval en gevaarlijk rijgedrag. Ook stelt de politie dat hij in een gehuurde Duitse Mercedes reed.
"We leven intens mee met de vaders, families en vrienden van de slachtoffers", zegt de burgemeester in een geschreven reactie. "Ook staan we stil bij de klasgenootjes die maandag hun vriendje en vriendinnetjes moeten missen in de klas."
Ontdaan door rijgedrag
Daarnaast zegt de burgemeester zeer verontwaardigd te zijn over hoe het ongeval kon gebeuren. De burgemeester zegt steeds vaker te zien dat 'jonge mannen met gehuurde auto’s 'keihard door de gemeente rijden'.
"Onze gemeente moet juist een veilige plek zijn onze inwoners en onze kinderen in het bijzonder", zegt Roks. Wat de toedracht van dit ongeval precies is geweest, moet het politieonderzoek nog uitwijzen.
In de gehuurde auto zaten drie jonge mannen. De bestuurder van die auto, een 27-jarige Roosendaler, is aangehouden en zit vast. Hij wordt verdacht van het veroorzaken van een dodelijk ongeluk en gevaarlijk rijgedrag. De andere twee inzittenden zijn meegenomen naar het politiebureau en worden gehoord als getuigen.
https://www.omroepbrabant(...)-rijden-keihard-hier
quote:Op zaterdag 3 september 2022 12:27 schreef Nober het volgende:
Burgemeester boos na drama Oud Gastel: 'Jonge mannen rijden keihard hier'
[..]
In Duitsland gehuurd want Duits kenteken?quote:gehuurde auto.
wannabe modt.quote:Op vrijdag 2 september 2022 19:56 schreef Nober het volgende:
OP met slechts een tweetje, dat lijkt mij niet de bedoeling. Doe maar even wat beter je best TS.
quote:De gehuurde zwarte Mercedes die gisteren betrokken was bij het ongeluk in Oud Gastel waarbij twee vrouwen en twee kinderen verongelukten, heeft te hard gereden. Dat concluderen politie-experts in het onderzoek, dat nog steeds aan de gang is.
Zal waarschijnlijk niet eens aan de juridische definitie van 'roekeloosheid' voldoen. Dat drama met die racende vader en zoon heeft ons geleerd dat de maatstaf daarvoor zeer hoog ligt.quote:Op zaterdag 3 september 2022 09:31 schreef Bloemkool het volgende:
Naheffing én boete vanwege het niet melden van het gebruik in NL inderdaad. Dat zou wel lekker zijn, als extra straf.quote:Op zaterdag 3 september 2022 14:26 schreef Leandra het volgende:
Ik mag hopen dat hij los van alle andere straffen een naheffing van de belastingdienst krijgt, de BPM van die Mercedes is vast vrij fors, dus die mag hij dan nog even aftikken.
Volgens de krant gebeurde het idd op de plek die @Queller al noemde:quote:Op vrijdag 2 september 2022 23:54 schreef Tengano het volgende:
[..]
[..]
quote:Het ongeluk gebeurde rond 18.30 uur op het kruispunt van de Blauwhekken met de Roosendaalsebaan.
Volgens getuigen waren de stoplichten buiten werking. De politie gaat de kast waarmee ze worden aangestuurd nog uitlezen.quote:Op vrijdag 2 september 2022 23:54 schreef Tengano het volgende:
[..]
[..]
De Mercedes kwam ook nog eens aan de zijkant naar binnen rijden, dus daar waar de inzittenden van de Mercedes een enorme motorkap voor zich hadden, hadden de inzittenden van de Toyota alleen maar de deuren als bescherming.quote:Op zaterdag 3 september 2022 16:08 schreef MissionPhailed het volgende:
Zware obesitas SUV versus een Toyota Yaris. Tja, dan ben je ook in een relatief moderne Yaris hoe dan ook de sigaar.
Bij een frontale aanrijding tussen een vrachtwagen en een motor kan je ook beter de vrachtwagenchauffeur zijn dan de motorrijder...quote:Op zaterdag 3 september 2022 15:02 schreef von_manstein het volgende:
Nou beste kijkbuiskinderen: Wat hebben we hier van geleerd? Dat je beter in een Mercedes (Lees lompere wagen) kan rijden en een ongeluk kan krijgen/veroorzaken dan in een Toyota Prius (oid)
Dan moet die burgemeester zijn politieapparaat aansturen en gaan handhavenquote:Op zaterdag 3 september 2022 12:27 schreef Nober het volgende:
[..]
quote:Het ongeluk vond rond halfzeven plaats op het kruispunt van de Blauwhekken met de Roosendaalsebaan. Twee auto's botsen daar op elkaar. Door de klap komen twee moeders en twee kinderen kwamen om het leven. Een derde kind raakt gewond.
De slachtoffers zaten allemaal in dezelfde auto. De bestuurder van de andere auto, een 27-jarige Roosendaler, is opgepakt voor gevaarlijk rijden. Hij reed tijdens het ongeval in een zwarte Mercedes, een huurauto uit Duitsland, zo bevestigt de politie.
Het was wachten op het ongeval, meent Jopk. Hij was gisteren aan het werk bij een nabijgelegen carwashbedrijf en trilt een dag later nog altijd na door het ongeval. "Het is hier af en aan raak met mensen die te hard rijden. Het was eigenlijk gewoon wachten tot het misging", zegt Jopk.
"De stoplichten werkten niet en knipperden oranje. Het was opletten geblazen."
Veel mensen schoten na het ongeval te hulp. Onder wie Serita. Zij zag het drama voor haar neus gebeuren. Een dag na het ongeval is ze nog altijd zwaar ontdaan door wat ze heeft gezien. Serina woont in de buurt van Gouda, maar was vrijdagavond onderweg naar een vriendin in Roosendaal.
Ze reed net terug naar huis en stond voor een stoplicht te wachten aan de weg waar het ongeval gebeurde. Die stoplichten werkten overigens niet en knipperden oranje - iets wat ook andere getuigen hebben verklaard, aldus de politie.
"Dus het was opletten geblazen", zegt Serita. "Maar dan zie ik opeens de ene auto heel erg hard tegen de andere auto aanrijden." De Mercedes reed rechtdoor op de Roosendaalsebaan, richting de snelweg. De andere auto, met daarin de slachtoffers, draaide op dat moment net de kruising op.
"De knal was echt ongekend. De Mercedes reed veel te hard. Je mag 50 kilometer per uur op die weg, maar die auto ging twee keer zo hard, denk ik. Misschien wel drie keer zo hard."
"Ik keek de bestuurder aan en zei: 'Dit is niet goed.'"
De auto met de slachtoffers werd volgens Serita ver weg geslingerd na de botsing. Zó ver dat dat de auto pal voor de wagen van Serita belandde. "Dat moet wel enkele tientallen meters verder zijn geweest, want ik stond bij een ander kruispunt. Ik kon de slachtoffers letterlijk zien zitten."
Serita snelde naar de auto toe en deed de deur open om eerste hulp te verlenen. "Ik zag meteen dat het foute boel was", vertelt ze. "Ik trof niet aan wat ik wilde aantreffen." De bestuurder van de andere auto kwam op dat moment net aangerend.
"Ik keek hem aan en zei: 'Dit is niet goed.' Hij keek in de auto en rende weer terug naar zijn eigen auto. Hij bleef daarna bij zijn wagen en is niet meer komen kijken, net als de andere twee inzittenden van die Mercedes. Misschien hadden ze last of waren ze geschrokken. Het was echt een harde knal."
"Het was echt heel heftig."
Het ongeval heeft veel indruk gemaakt op Serita. Ze krijgt slachtofferhulp, net als andere mensen die het ongeval zagen gebeuren. "Het was best druk op de weg dus, veel mensen konden de botsing zien. Ikzelf heb ook wel behoefte aan die hulp, trouwens. Het was echt heel heftig", besluit ze.
Burgemeester Bernd Roks van de gemeente Halderberge sprak zich zaterdag uit over het verschrikkelijke ongeval, en dan met name over het rijgedrag van de Mercedes. Hij zegt 'zeer verontwaardigd' te zijn over 'jonge mannen met gehuurde auto's die keihard door de gemeente rijden'.
Lekker primitieve onderbuikmodus weer.quote:Op zaterdag 3 september 2022 09:31 schreef Bloemkool het volgende:
Dan mag de doodstraf weer ingevoerd worden. Het is niet alsof die familie nog een herkansing krijgt. Dader met gelijke munt terug betalen.
Je hebt gelijk, laten we de daders vooral niet te hard aanpakken. Ze zullen maar nadelige gevolgen van hun acties ondervinden, dat moeten we niet willen met zijn allen.quote:Op zaterdag 3 september 2022 17:10 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Lekker primitieve onderbuikmodus weer.
Frusti.quote:Op zaterdag 3 september 2022 17:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, laten we de daders vooral niet te hard aanpakken. Ze zullen maar nadelige gevolgen van hun acties ondervinden, dat moeten we niet willen met zijn allen.
Aan de andere kant zijn ze niet snel weggereden na het ongeluk. Ik kan mij voorstellen als wat je daar aantreft je snel de benen neemt uit angst voor woede van omstanders.quote:Op zaterdag 3 september 2022 17:23 schreef Draak31 het volgende:
Zullen wel weer de standaard parels zijn. Mercedes, veel te hard rijden lees ik. Geen straf hoog genoeg.
Denk het ook. Heb een penis- en petjesvormig vermoeden.quote:Op vrijdag 2 september 2022 20:54 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Zo te lezen hebben ze ook niet geholpen.quote:Op zaterdag 3 september 2022 17:36 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Aan de andere kant zijn ze niet snel weggereden na het ongeluk. Ik kan mij voorstellen als wat je daar aantreft je snel de benen neemt uit angst voor woede van omstanders.
Je moet eens lezen wat er gebeurt is. De enige primitieve in dit geheel was het tuig dat de aanrijding veroorzaakt heeft. Die moet je ook zo aanpakken.quote:Op zaterdag 3 september 2022 17:10 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Lekker primitieve onderbuikmodus weer.
Haha, je bent geen haar beter zo te lezen.quote:Op zaterdag 3 september 2022 17:57 schreef Bloemkool het volgende:
[..]
Je moet eens lezen wat er gebeurt is. De enige primitieve in dit geheel was het tuig dat de aanrijding veroorzaakt heeft. Die moet je ook zo aanpakken.
Jij pleit voor "oog om oog, tand om tand". Dat is inderdaad behoorlijk primitiefquote:Op zaterdag 3 september 2022 17:57 schreef Bloemkool het volgende:
[..]
Je moet eens lezen wat er gebeurt is. De enige primitieve in dit geheel was het tuig dat de aanrijding veroorzaakt heeft. Die moet je ook zo aanpakken.
quote:Op zaterdag 3 september 2022 16:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
De Mercedes kwam ook nog eens aan de zijkant naar binnen rijden, dus daar waar de inzittenden van de Mercedes een enorme motorkap voor zich hadden, hadden de inzittenden van de Toyota alleen maar de deuren als bescherming.
Het is een zeer ingrijpende straf voor de daders heb ik begrepen.quote:Op zaterdag 3 september 2022 18:08 schreef Tengano het volgende:
Die haat en rancune hier begrijp ik echt niet. Niemand hier schijnt zich in te kunnen leven hoe afschuwelijk het is om twee weken achter elkaar te moeten schoffelen.
quote:De bestuurder van de andere auto kwam op dat moment net aangerend.
"Ik keek hem aan en zei: 'Dit is niet goed.' Hij keek in de auto en rende weer terug naar zijn eigen auto. Hij bleef daarna bij zijn wagen en is niet meer komen kijken, net als de andere twee inzittenden van die Mercedes.
Nou, meneer de burgemeester, dan had je daar misschien wat aan moeten doen. Die optie heb je namelijk, als je burgemeester bent.quote:Op zaterdag 3 september 2022 12:27 schreef Nober het volgende:
[..]
Gatverdamme keer honderd. Smerig honds volk. Hopelijk word hij snoeihard gestraft, snel rechtertje eroverheen en wegstoppen voor 45 jaar.quote:
Ik vind dit nogal een heftige beschuldiging.quote:Op zaterdag 3 september 2022 18:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, meneer de burgemeester, dan had je daar misschien wat aan moeten doen. Die optie heb je namelijk, als je burgemeester bent.
Nu heb je afgewacht, met dodelijke afloop. Slaap lekker.
Wat weet jij nou wat er bij die bestuurder speelde? Niet iedereen is zo koel als jijquote:Op zaterdag 3 september 2022 18:40 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Gatverdamme keer honderd. Smerig honds volk. Hopelijk word hij snoeihard gestraft, snel rechtertje eroverheen en wegstoppen voor 45 jaar.
[..]
Ik vind dit nogal een heftige beschuldiging.
quote:Op zaterdag 3 september 2022 18:08 schreef Tengano het volgende:
Die haat en rancune hier begrijp ik echt niet. Niemand hier schijnt zich in te kunnen leven hoe afschuwelijk het is om twee weken achter elkaar te moeten schoffelen.
Ik claim dat ook niet te weten, sterker nog ik vind de beschuldigingen richting de burgermeester buiten alle perken. Ronduit schofterig in mijn opinie. Kots loopt met kracht mijn mond in als ik dit soort pogingen om een drama te gebruiken als politiek wapen lees.quote:Op zaterdag 3 september 2022 18:55 schreef Deadre het volgende:
[..]
Wat weet jij nou wat er bij die bestuurder speelde? Niet iedereen is zo koel als jij
Ja ja ja, nou weten we het wel weer.quote:Op zaterdag 3 september 2022 18:58 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Ik claim dat ook niet te weten, sterker nog ik vind de beschuldigingen richting de burgermeester buiten alle perken. Ronduit schofterig in mijn opinie. Kots loopt met kracht mijn mond in als ik dit soort pogingen om een drama te gebruiken als politiek wapen lees.
Het is hier aan de weg wachten op precies hetzelfde, gezien de enorme snelheden van bestelbusjes en andere auto's. Inmiddels is het denk ik 15x aangekaart bij de gemeente, maar ja. Er zal wel iets gebeuren als een kind van dr fietsje wordt gereden ofzo...quote:Op zaterdag 3 september 2022 18:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, meneer de burgemeester, dan had je daar misschien wat aan moeten doen. Die optie heb je namelijk, als je burgemeester bent.
Nu heb je afgewacht, met dodelijke afloop. Slaap lekker.
het is niet zozeer haat. Wel een constatering: de burgemeester geeft aan dat er vaak hard gereden wordt en klaagt daaroverquote:Op zaterdag 3 september 2022 18:58 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Ik claim dat ook niet te weten, sterker nog ik vind de beschuldigingen richting de burgermeester buiten alle perken. Ronduit schofterig in mijn opinie. Kots loopt met kracht mijn mond in als ik dit soort pogingen om een drama te gebruiken als politiek wapen lees.
Welke beschuldiging?quote:Op zaterdag 3 september 2022 18:40 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Gatverdamme keer honderd. Smerig honds volk. Hopelijk word hij snoeihard gestraft, snel rechtertje eroverheen en wegstoppen voor 45 jaar.
[..]
Ik vind dit nogal een heftige beschuldiging.
Ik reageerde op jouw haat jegens de bestuurderquote:Op zaterdag 3 september 2022 18:58 schreef Draak31 het volgende:
[..]
* Tengano schiet wederom te hulpquote:Op zaterdag 3 september 2022 18:58 schreef Draak31 het volgende:
Dat hij aandeel zou hebben in dit drama. Dat hem iets te verwijten valt en niet de werkelijke veroorzakers. Dat is waar op gezinspeeld wordt. Het is ronduit schofterig en pure karaktermoord.quote:
Kun je mijn haat quoten want volgens mij space je hem op die crack shit.quote:Op zaterdag 3 september 2022 19:00 schreef Deadre het volgende:
[..]
Ik reageerde op jouw haat jegens de bestuurder
Waar zegt ze dat?quote:Op zaterdag 3 september 2022 19:01 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Dat hij aandeel zou hebben in dit drama.
Dat hij niet (of iig niet afdoende) preventief handelt tov snelheidsduivels in zijn gemeente? Klopt.quote:Dat hem iets te verwijten valt
Waar zegt ze dat?quote:en niet de werkelijke veroorzakers.
Nee, dat is wat jij invult.quote:Dat is waar op gezinspeeld wordt. Het is ronduit schofterig en pure karaktermoord.
Een politiek wapen nog wel. Ja, Janneke zit vast en zeker in de oppositie binnen de betreffende gemeente. Lijkt me inderdaad zeer waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 3 september 2022 18:58 schreef Draak31 het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 3 september 2022 19:08 schreef probeer het volgende:
[..]
Waar zegt ze dat?
[..]
Dat hij niet preventief handelt tov snelheidsduivels in zijn gemeente? Dat deed hij inderdaad niet.
[..]
Waar zegt ze dat?
[..]
Nee, dat is wat jij invult.
Wat Janneke stelt, is dat een burgemeester iemand is die in kan grijpen wanneer er in diens gemeente veel snelheidsduivels rondrijden.
En dat klopt.
Leuk geprobeerd witte ridder maar het is een no go. Nu terug in je mand voor ik de krant pak.quote:Nu heb je afgewacht, met dodelijke afloop. Slaap lekker.
Stoere knul.quote:Op zaterdag 3 september 2022 19:10 schreef Draak31 het volgende:
[..]
[..]
Leuk geprobeerd witte ridder maar het is een no go. Nu terug in je mand voor ik de krant pak.
Watquote:Op zaterdag 3 september 2022 19:10 schreef Draak31 het volgende:
[..]
[..]
Leuk geprobeerd witte ridder maar het is een no go. Nu terug in je mand voor ik de krant pak.
Moet je nog eens lezen knul, volgens mij ben je dement aan het worden door je opgekropte haatquote:Op zaterdag 3 september 2022 19:02 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Kun je mijn haat quoten want volgens mij space je hem op die crack shit.
Bijzonder dat de burgemeester verontwaardigd denkt te kunnen zijn, verkeersveiligheid binnen de gemeente is ook onderdeel van zijn takenpakket.quote:Op zaterdag 3 september 2022 12:27 schreef Nober het volgende:
de burgemeester zeer verontwaardigd te zijn over hoe het ongeval kon gebeuren.
Je vergeet voor het gemak even de slaap lekker en jij weet ook dondersgoed dat ze daarmee mede-schuld insinueert. Kun je wel als een druiloortje proberen te kronkelen om de realiteit die ik blootleg maar daarmee sla je een modderfiguur.quote:Op zaterdag 3 september 2022 19:13 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Wat![]()
![]()
Die burgemeester heeft afgewacht ✅
Er is een dodelijke afloop ✅
Dus wat is er nu zo verkeerd aan die reactie
Als je nou een interessante user was zou ik misschien moeite doen. Maar jij hebt te weinig te bieden dus helaas.quote:Op zaterdag 3 september 2022 19:13 schreef Deadre het volgende:
[..]
Moet je nog eens lezen knul, volgens mij ben je dement aan het worden door je opgekropte haat
Men is het met je oneens, en dat kan je niet hebben dus nu ga je giftig lopen doen?quote:Op zaterdag 3 september 2022 19:19 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Als je nou een interessante user was zou ik misschien moeite doen. Maar jij hebt te weinig te bieden dus helaas.
Wederom leuk geprobeerd, maar ook hij heeft je hulp niet nodig. Hier valt geen zegen te behalen Donny, helaas.quote:Op zaterdag 3 september 2022 19:23 schreef probeer het volgende:
[..]
Men is het met je oneens, en dat kan je niet hebben dus nu ga je giftig lopen doen?
Zo cool.
Okee Hansquote:Op zaterdag 3 september 2022 19:18 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Je vergeet voor het gemak even de slaap lekker en jij weet ook dondersgoed dat ze daarmee mede-schuld insinueert. Kun je wel als een druiloortje proberen te kronkelen om de realiteit die ik blootleg maar daarmee sla je een modderfiguur.
Achtergrondruis, mijn missie is al volbracht. Het onderwerp zelf is ondergeschikt aan het demonstreren van mijn intellectuele en verbale superioriteit. Je bent ontslagen nu. Tijd om back 4 blood te gaan spelen, nieuwe DLC is uit, shit is baas.quote:Op zaterdag 3 september 2022 19:27 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Rest van mn post genegeerd, heel volwassen
Het kan immers niet dat ik jou simpelweg een kneusje vind.quote:Op zaterdag 3 september 2022 19:25 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Wederom leuk geprobeerd, maar ook hij heeft je hulp niet nodig. Hier valt geen zegen te behalen Donny, helaas.
Die burgemeester heeft hard naar die automobilist uitgehaald om zichzelf een beetje uit de wind te houden. Zo werkt dat.quote:Op zaterdag 3 september 2022 19:26 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Okee Hans![]()
Laat maar zitten
Als je als burgemeester ruiterlijk toegeeft dat hardrijders een groot probleem zijn dan is het gek dat je daar niet op laat controleren totdat het probleem opgelost is.
Dat er nu dodelijke slachtoffers vallen is uiteraard geheel de schuld van die klootzak die reeden wat mij betreft kan die gewoon voor 80 jaar de cel in. Laat hem maar verrekken, walgelijk stuk stront.
Echter denk ik wel dat de burgemeester de omstandigheden mede heeft geschapen door niet in te grijpen. Dat hij daar nu verontwaardigd over is is op zn minst vreemd te noemen
Lekker je superieure gevoel over de rug van vier dodelijke slachtoffers, twee volslagen geruïneerde families aan ons opdringen.quote:Op zaterdag 3 september 2022 19:28 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Achtergrondruis, mijn missie is al volbracht. Het onderwerp zelf is ondergeschikt aan het demonstreren van mijn intellectuele en verbale superioriteit. Je bent ontslagen nu. Tijd om back 4 blood te gaan spelen, nieuwe DLC is uit, shit is baas.
En nu heel snel opflikkerenquote:Ronduit schofterig in mijn opinie. Kots loopt met kracht mijn mond in als ik dit soort pogingen om een drama te gebruiken als politiek persoonlijk wapen lees.
Mja schuldgevoel werkt bij mij niet echt, immers had ik gewoon gelijk. Dus het plezier wat ik beleef om je ongelijk pijnlijk aan het licht te brengen is slechts een bonus. Janneke zal je echt niet mee naar bed nemen hoor, geef het toch op jongen. Je kunt nog niet eens een discussie winnen op fok, maak jezelf toch geen illusies. Nu ga ik echt. Hou je hoofd koel en leer van mij, ik ben de coolste user die je ooit zal treffen, dat verzeker ik je.quote:Op zaterdag 3 september 2022 19:30 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Lekker je superieure gevoel over de rug van vier dodelijke slachtoffers, twee volslagen geruïneerde families aan ons opdringen.
En @:Janneke verwijten "karaktermoord" te plegen![]()
![]()
![]()
Je bent geen knip voor je neus waard idioot
quote:Op zaterdag 3 september 2022 19:35 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Mja schuldgevoel werkt bij mij niet echt, immers had ik gewoon gelijk. Dus het plezier wat ik beleef om je ongelijk pijnlijk aan het licht te brengen is slechts een bonus. Janneke zal je echt niet mee naar bed nemen hoor, geef het toch op jongen. Je kunt nog niet eens een discussie winnen op fok, maak jezelf toch geen illusies. Nu ga ik echt. Hou je hoofd koel en leer van mij, ik ben de coolste user die je ooit zal treffen, dat verzeker ik je.
Het type auto speelt ook mee. De hoogte waarop de Mercedes de Toyota raakt speelt een grote rol in de overlevingskansen van de inzittenden van de andere auto. Andersom zou de impact van de Toyota t.o.v. de Mercedes op een veel lager punt zijn. De overlevingskansen van de inzittenden van de Mercedes hadden dan een stuk groter geweest.quote:Op zaterdag 3 september 2022 18:24 schreef Tengano het volgende:
Als die toyota op dezelfde manier op die mercedes was ingereden hadden die drie jongelingen het ook niet naverteld. Het zit hem niet zo zeer in het merk maar in de lading van de auto die vooral aan de voorkant zit. Het grote zware motorblok is als het ware een soort grote sloophamer die die andere auto verbrijzelt en waar jij veilig achter zit met je airbag.
En dit, de motorkap van die Mercedes komt al tot halverwege het raam van de Toyota.quote:Op zaterdag 3 september 2022 22:01 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Het type auto speelt ook mee. De hoogte waarop de Mercedes de Toyota raakt speelt een grote rol in de overlevingskansen van de inzittenden van de andere auto. Andersom zou de impact van de Toyota t.o.v. de Mercedes op een veel lager punt zijn. De overlevingskansen van de inzittenden van de Mercedes hadden dan een stuk groter geweest.
Het is een forum, geen debat. Het heeft dus niks met een politiek wapen te maken.quote:Op zaterdag 3 september 2022 18:58 schreef Draak31 het volgende:
Ik claim dat ook niet te weten, sterker nog ik vind de beschuldigingen richting de burge(zonder r)meester buiten alle perken. Ronduit schofterig in mijn opinie. Kots loopt met kracht mijn mond in als ik dit soort pogingen om een drama te gebruiken als politiek wapen lees.
Precies. Dat is zittend in die Toyota zo ongeveer op hoogte van het hoofd, zeker voor die kinderen die achterin gezeten hebben. Dat die bestuurder van de Mercedes (die zou zijn komen kijken) maar goed op zijn netvlies heeft staan hoe dat eruit gezien moet hebben. Dat gun ik 'm van harte.quote:Op zaterdag 3 september 2022 22:05 schreef Leandra het volgende:
En dit, de motorkap van die Mercedes komt al tot halverwege het raam van de Toyota.
Die denkt alleen maar ach, weer 2 kechs minderquote:Op zaterdag 3 september 2022 22:12 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Precies. Dat is zittend in die Toyota zo ongeveer op hoogte van het hoofd, zeker voor die kinderen die achterin gezeten hebben. Dat die bestuurder van de Mercedes (die zou zijn komen kijken) maar goed op zijn netvlies heeft staan hoe dat eruit gezien moet hebben. Dat gun ik 'm van harte.
Ik denk dat hij eerder dacht aan alle problemen die gaan komen. Hij zal hier nog lang last van gaan hebben. Denk aan een schadevergoeding, rechtszaken, komende tijd in de gevangenis doorbrengen.quote:Op zaterdag 3 september 2022 22:21 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
Die denkt alleen maar ach, weer 2 kechs minder
Daarvoor moet je wel oorzaak --> gevolg kunnen beredeneren.quote:Op zaterdag 3 september 2022 22:44 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Ik denk dat hij eerder dacht aan alle problemen die gaan komen. Hij zal hier nog lang last van gaan hebben. Denk aan een schadevergoeding, rechtszaken, komende tijd in de gevangenis doorbrengen.
Mwa vergeet niet dat het stoplicht knipperde en niet gewoon werkte.quote:Op zaterdag 3 september 2022 19:13 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Wat![]()
![]()
Die burgemeester heeft afgewacht ✅
Er is een dodelijke afloop ✅
Dus wat is er nu zo verkeerd aan die reactie
Joh Sherlock, zoek eens een andere hobby dan dit soort onzin te verkondigen. Wat denk je dat een Yaris klaarspeelt tegen zo'n joekel van een SUV.quote:Op zaterdag 3 september 2022 18:24 schreef Tengano het volgende:
Als die toyota op dezelfde manier op die mercedes was ingereden hadden die drie jongelingen het ook niet naverteld.
Niet per se hoor (mbt jouw andersom voorbeeld). T bone kan je wel overleven afhangende van de snelheid en gewicht en je eigen auto maar het zijn zeker zware ongelukken.quote:Op zaterdag 3 september 2022 18:24 schreef Tengano het volgende:
Als die toyota op dezelfde manier op die mercedes was ingereden hadden die drie jongelingen het ook niet naverteld. Het zit hem niet zo zeer in het merk maar in de lading van de auto die vooral aan de voorkant zit. Het grote zware motorblok is als het ware een soort grote sloophamer die die andere auto verbrijzelt en waar jij veilig achter zit met je airbag. Denk maar aan een sloopkogel die aan een kraan hangt waar ze gebouwen mee slopen. En de snelheid daarvan is aanzienlijk minder groot.
Zo'n frontale botsing op een bewegend voorwerp is voor zo'n auto dan ook een impact die je wel overleeft. Het wordt anders als je zo hard op een betonnen muur of een dikke boom rijdt. Daar win je het niet van en dat vertel je dan niet na. Die geeft immers niet mee, maar een auto die je aanrijdt wel. Die vangt je klap dus op.
En die auto hakt dan in op de zijkant van de andere auto waar hij het meest kwetsbaar is. De zijkant. En in feite rij je daar met dat gewicht en zo'n snelheid dwars door heen. Je bent nagenoeg kansloos als je dus in de aangereden auto zit.
Als de yaris voorrang had moeten verlenen dan ben ik wel benieuwd wat de straf wordt. Met deze feiten lijkt het me niet heel hoog uit gaan vallen. Dan heeft hij "alleen maar" te hard gereden.quote:Op zondag 4 september 2022 09:54 schreef von_manstein het volgende:
Volgens ooggetuigen reed de Mercedes op de Roosendaalsebaan (voorrangsweg)
De Toyota draaide vanuit een zijweg (denk de Blauwhekken) de Roosendaalsebaan op en wordt geraakt door de Mercedes in de flank.
https://www.omroepbrabant(...)t-het-foute-boel-was
Feiten:
De Stoplichten op de kruising werkten niet naar behoren.
De bestuurster van de Toyota had voorrang moeten verlenen aan de Mercedes.
De bestuurder van de Mercedes was niet onderinvloed van drank/drugs. (Volgens de Politie en ooggetuigen reed de Mercedes wel te hard.)
Hoe hard de Mercedes heeft gereden is nog niet bekend (gemaakt)
Te hard rijden alleen is wettelijk gezien niet perdefinitie gevaarlijk rijgedrag (art 5.)
De bestuurder van de Mercedes had niet de intentie om twee vrouwen en kinderen dood te rijden.
Zijn er overige verzwarende omstandigheden was de Mercedes bezig met bv een straatrace? niet bekend
De strafmaat zal afhankelijk zijn van de gereden snelheid en of de bestuurder van de Mercedes een recidivist is en mogelijke verzwarende omstandigheden welke nog tijdens het Politie onderzoek naar boven kunnen komen.
Het socialmedia onderzoek is overigens al voltooid, de bestuurder van de Mercedes moet de doodstraf krijgen of levenslang achter de tralies verdwijnen.
Die Yaris kwam van rechts zo te zien. Maar ik ben verder wel benieuwd naar de verkeerssituatie daar.quote:Op zondag 4 september 2022 11:37 schreef ZarB het volgende:
[..]
Als de yaris voorrang had moeten verlenen dan ben ik wel benieuwd wat de straf wordt. Met deze feiten lijkt het me niet heel hoog uit gaan vallen. Dan heeft hij "alleen maar" te hard gereden.
Ook jij hebt google neem ik aan; je kan het zo opzoeken.quote:Op zondag 4 september 2022 11:59 schreef Tengano het volgende:
Die Yaris kwam van rechts zo te zien. Maar ik ben verder wel benieuwd naar de verkeerssituatie daar.
Als je gaat kijken wat de straf was van het ongeluk in 2016 bij Loosdrecht.quote:Op zondag 4 september 2022 11:37 schreef ZarB het volgende:
[..]
Als de yaris voorrang had moeten verlenen dan ben ik wel benieuwd wat de straf wordt. Met deze feiten lijkt het me niet heel hoog uit gaan vallen. Dan heeft hij "alleen maar" te hard gereden.
Dan zit je nog het probleem: hoe meet je de snelheid, hoe toon je dat aan? En hij zat inderdaad op een voorrangsweg. Ongeacht de snelheid had de Yaris voorrang moeten geven. Maar als die Mercedes inderdaad 150 reed, dan kan ik me goed voorstellen dat je afstand op een 50km-weg totaal verkeerd inschat.quote:Op zondag 4 september 2022 13:44 schreef von_manstein het volgende:
[..]
Als je gaat kijken wat de straf was van het ongeluk in 2016 bij Loosdrecht.
De dader (Walter van W) kreeg voorzover ik kan terug vinden 4 jaar straf -1 na hogerberoep.
De Walter van W reed 160km/uur was onderinvloed en was bezig met een straatrace.
De Mercedes bestuurder was niet onderinvloed en voorzover bekend niet bezig met een straatrace
Dan houdt je tot nu toe idd alleen nog het puntje snelheid over.
Ik gok op ongeveer een jaar als de snelheid zeg ~150km/uur is geweest.
Ligt de snelheid om en nabij 70-80km/uur dan valt de straf een stuk lager uit en is vrijspraak mogelijk.
Ik lig op het strand met mijn telefoon. Maar ik check het vanavond wel even.quote:Op zondag 4 september 2022 12:44 schreef Queller het volgende:
[..]
Ook jij hebt google neem ik aan; je kan het zo opzoeken.
Het is een voorrangsweg, 50km/u. De weg nodigt wel uit tot harder rijden. Hij is meerbanig, recht, industriegebied, goed uitzicht over de weg.quote:Op zondag 4 september 2022 14:03 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik lig op het strand met mijn telefoon. Maar ik check het vanavond wel even.
Hoe meet je de snelheid? Van die mercedes neem ik aan? Boordcomputer uitlezen?quote:Op zondag 4 september 2022 13:59 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Dan zit je nog het probleem: hoe meet je de snelheid, hoe toon je dat aan? En hij zat inderdaad op een voorrangsweg. Ongeacht de snelheid had de Yaris voorrang moeten geven. Maar als die Mercedes inderdaad 150 reed, dan kan ik me goed voorstellen dat je afstand op een 50km-weg totaal verkeerd inschat.
Ongeacht de straf, als die er komt, die jongen zit zijn hele leven opgescheept met dit in zijn geheugen. Als mij zoiets was overkomen......
Oh als die Yaris ook nog eens voorrang genomen heeft dan wordt het echt een hele milde straf!quote:Op zondag 4 september 2022 11:37 schreef ZarB het volgende:
[..]
Auto's hebben geen zwarte doos ofzo.quote:Op zondag 4 september 2022 15:30 schreef maily het volgende:
[..]
Hoe meet je de snelheid? Van die mercedes neem ik aan? Boordcomputer uitlezen?
Helemaal als de stoplichten het niet deden maar oranje knipperden, dan ben je al een volidioot als je met 50 gewoon doorrijdt ipv even rustig te kijken of er ander verkeer is.quote:Op zondag 4 september 2022 16:14 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Oh als die Yaris ook nog eens voorrang genomen heeft dan wordt het echt een hele milde straf!
Neemt niet weg dat 100 km uur ipv 50 nog steeds veel te snel is! Mag zeker zwaar bestraft worden.
En best een flink kruispunt om over te steken als de verkeerslichten het niet doen; net nog geprobeerd. Heel gek; zou er normaal verder niet bij nadenken. Maar nu wat ik toch even extra voorzichtig. De sporen van de dikke bak stonden nog op de weg en het fietspad. Spooky.quote:Op zondag 4 september 2022 14:23 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Het is een voorrangsweg, 50km/u. De weg nodigt wel uit tot harder rijden. Hij is meerbanig, recht, industriegebied, goed uitzicht over de weg.
Mensen die voorrang nemen, ze zeggen wel eens dat niet werkende lichten beter werkt op sommige uren qua doorstroming. Je ziet die lichten wel, ze doen het niet, dus is men extra voorzichtig.quote:Op zondag 4 september 2022 17:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Helemaal als de stoplichten het niet deden maar oranje knipperden, dan ben je al een volidioot als je met 50 gewoon doorrijdt ipv even rustig te kijken of er ander verkeer is.
Als je ondanks die knipperende lichten ook nog eens veel harder dan 50 rijdt ben je simpelweg ongeschikt om achter het stuur te zitten.
Nou, als je er vanuit gaat dat iemand zich iig aan de toegestane maximum snelheid houdt en er rijdt een auto nog ver genoeg weg om over te kunnen steken dan zie je het racemonster achter die auto mogelijk niet, maar dan verwacht je ook niet dat er nog een auto rijdt die zoveel te hard rijdt dat hij veel eerder bij de kruising is.quote:Op zondag 4 september 2022 19:35 schreef Soury het volgende:
[..]
Mensen die voorrang nemen, ze zeggen wel eens dat niet werkende lichten beter werkt op sommige uren qua doorstroming. Je ziet die lichten wel, ze doen het niet, dus is men extra voorzichtig.
Steeds vaker wel.quote:Op zondag 4 september 2022 16:25 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Auto's hebben geen zwarte doos ofzo.
Ja dat bedoel ik. Het is een voorrangsweg dus waarom niet hard rijden. Geen rood licht en gaan. Die toyota had geen schijn van kans maar dit kan nog wel eens een harde dobber worden qua schuldvraag.quote:Op zondag 4 september 2022 19:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, als je er vanuit gaat dat iemand zich iig aan de toegestane maximum snelheid houdt en er rijdt een auto nog ver genoeg weg om over te kunnen steken dan zie je het racemonster achter die auto mogelijk niet, maar dan verwacht je ook niet dat er nog een auto rijdt die zoveel te hard rijdt dat hij veel eerder bij de kruising is.
Ik kan mij zo voorstellen dat dit voor verhuurbedrijven vrij wenselijk is. Dan kun je tenminste nog een beetje achterhalen hoe je klant jouw bedrijfsauto in de poeier heeft gereden. Ipv dat de klant zegt: "Ik weet niet broeder. Volgens mij viel best wel mee."quote:Op zondag 4 september 2022 19:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Steeds vaker wel.
En sinds kort ook verplicht in nieuwe auto's.
https://www.autovisie.nl/nieuws/nieuwe-europese-auto-zwarte-doos-vliegtuig-europa/
Ik denk dat er een onderzoek moet komen hoe zichtbaar een object is dat met 150 km/u nadert en in hoeverre dat inschatbaar is voor een auto die de kruising op wil.quote:Op zondag 4 september 2022 19:44 schreef Soury het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik. Het is een voorrangsweg dus waarom niet hard rijden. Geen rood licht en gaan. Die toyota had geen schijn van kans maar dit kan nog wel eens een harde dobber worden qua schuldvraag.
Vrijdag, 18.30 uur.quote:Op zondag 4 september 2022 19:51 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ik denk dat er een onderzoek moet komen hoe zichtbaar een object is dat met 150 km/u nadert en in hoeverre dat inschatbaar is voor een auto die de kruising op wil.
Wat was trouwens het tijdstip? Waarom stonden de stoplichten uit? Er zijn meer stoplichten die om drie uur 's nachts uit staan.
Volgens mij is dat wel redelijk te traceren hoor qua remsporen en ook wat die Mercedes aan snufjes aanwezig heeft tegenwoordig.quote:Op zondag 4 september 2022 19:51 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ik denk dat er een onderzoek moet komen hoe zichtbaar een object is dat met 150 km/u nadert en in hoeverre dat inschatbaar is voor een auto die de kruising op wil.
Wat was trouwens het tijdstip? Waarom stonden de stoplichten uit? Er zijn meer stoplichten die om drie uur 's nachts uit staan.
Dat dachten wij dus ook ....quote:Op zondag 4 september 2022 19:56 schreef Soury het volgende:
[..]
Volgens mij is dat wel redelijk te traceren hoor qua remsporen en ook wat die Mercedes aan snufjes aanwezig heeft tegenwoordig.
De gereden snelheid kunnen meten ze nav remsporen op het wegdek, mogelijk staat dit in de boordcomputers en de schade van de Toyota en Mercedes te vergelijken met eerdere gelijk soortige ongevallen en/of botsproeven vanuit de fabrikant. (dieze informatie zal wel ergens in een of andere database zijn op te vragen)quote:Op zondag 4 september 2022 13:59 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Dan zit je nog het probleem: hoe meet je de snelheid, hoe toon je dat aan? En hij zat inderdaad op een voorrangsweg. Ongeacht de snelheid had de Yaris voorrang moeten geven. Maar als die Mercedes inderdaad 150 reed, dan kan ik me goed voorstellen dat je afstand op een 50km-weg totaal verkeerd inschat.
Ongeacht de straf, als die er komt, die jongen zit zijn hele leven opgescheept met dit in zijn geheugen. Als mij zoiets was overkomen......
Zelfs de schade (total loss?) van die Mercedes wordt wss op die Yaris verhaald denk ik. Zal iig wel op worden ingezet. Best zuur wel.quote:Op zondag 4 september 2022 20:04 schreef Perox het volgende:
Zelf heb ik iets soortgelijks meegemaakt, een ongeval wat naar de regel mijn schuld was, maar alleen omdat ik de (veel te) hoge snelheid van een tegenligger verkeerd inschatte. Mijn auto op de kop, mijn kinderen lichtgewond. Is verder wel goed gekomen gelukkig, uiteindelijk was alleen de blikschade permanent. Maar je doet er niks aan, het ongeluk blijft toch jouw schuld. De politie ging wel (in een aparte zaak) achter de snelheidsovertreding aan.
Waarom denk je dat?quote:Op zondag 4 september 2022 20:11 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zelfs de schade (total loss?) van die Mercedes wordt wss op die Yaris verhaald denk ik. Zal iig wel op worden ingezet. Best zuur wel.
Nee hoor want te hard rijden is een overtreding en dan ben jij de schuldige bij een ongeluk, ook voor de verzekering.quote:Op zondag 4 september 2022 20:11 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zelfs de schade (total loss?) van die Mercedes wordt wss op die Yaris verhaald denk ik. Zal iig wel op worden ingezet. Best zuur wel.
Omdat die verzekeringsmastschappijen dat samen moeten uitvechten. En die van de Mercedes zal dan stellen dat de Yaris fout zat. Want de Mercedes reed op een voorangsweg staat hierboven. Heb het zelf nog niet kunnen bekijken overigens, maar ik geloof @Sigaartje wel.quote:
Dit zal wel niet gebruikt mogen worden in een strafzaakquote:Op zondag 4 september 2022 19:56 schreef Soury het volgende:
[..]
Volgens mij is dat wel redelijk te traceren hoor qua remsporen en ook wat die Mercedes aan snufjes aanwezig heeft tegenwoordig.
quote:Op zondag 4 september 2022 20:47 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Dit zal wel niet gebruikt mogen worden in een strafzaak
Het zit 'm voornamelijk in de +/- 2000 kilo die zich met (waarschijnlijk) vrij hoge snelheid in de zijkant van zo'n kleine Yaris boort. Dat er Peugeot's en Hyundai's met vergelijkbare afmetingen zijn doet niet echt ter zake lijkt me.quote:Op maandag 5 september 2022 11:04 schreef jakosi het volgende:
Voor de duidelijkheid trouwens:
De auto was een Mercedes GLC. Is niet zo'n groot model. Er zijn lullig uitziende Hyundai's en Peugeot's die dezelfde afmetingen hebben.
Klap in zijkant is ook altijd heftiger, ten eerste omdat de meeste autos daar veel minder op gemaakt zijn, maar ook dat een auto veel minder meegeeft in de flank, word je van achter geraakt dan duw je als ware auto naar voren.quote:Op maandag 5 september 2022 11:25 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Het zit 'm voornamelijk in de +/- 2000 kilo die zich met (waarschijnlijk) vrij hoge snelheid in de zijkant van zo'n kleine Yaris boort. Dat er Peugeot's en Hyundai's met vergelijkbare afmetingen zijn doet niet echt ter zake lijkt me.
Dat sowieso inderdaad. Er is simpelweg minder kreukelzone ter bescherming aan de zijkant dan aan de voor- of achterkant van de auto.quote:Op maandag 5 september 2022 11:28 schreef raptorix het volgende:
Klap in zijkant is ook altijd heftiger, ten eerste omdat de meeste autos daar veel minder op gemaakt zijn, maar ook dat een auto veel minder meegeeft in de flank, word je van achter geraakt dan duw je als ware auto naar voren.
Laten we het van harte hopen dat hij zich dit z'n leven lang zal herinneren.quote:Op zondag 4 september 2022 13:59 schreef -Sigaartje het volgende:
Ongeacht de straf, als die er komt, die jongen zit zijn hele leven opgescheept met dit in zijn geheugen.
Dan maar weer aan de drank/drugs/lachgas want traumaquote:Op maandag 5 september 2022 11:37 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Laten we het van harte hopen dat hij zich dit z'n leven lang zal herinneren.
Ja, ik sluit niet uit dat hij zichzelf ook als slachtoffer ziet.quote:Op maandag 5 september 2022 11:38 schreef maily het volgende:
Dan maar weer aan de drank/drugs/lachgas want trauma
Dat heet leven met de consequenties van je daden. Iets wat zijn slachtoffers niet meer kunnen doen aangezien hij ze helemaal naar de gruzelementen heeft gereden.quote:Op zondag 4 september 2022 13:59 schreef -Sigaartje het volgende:
Uiteraard. Combinatie rijgedrag en type auto (vrij groot/hoog en snel)quote:Op maandag 5 september 2022 11:25 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Het zit 'm voornamelijk in de +/- 2000 kilo die zich met (waarschijnlijk) vrij hoge snelheid in de zijkant van zo'n kleine Yaris boort. Dat er Peugeot's en Hyundai's met vergelijkbare afmetingen zijn doet niet echt ter zake lijkt me.
Op verzoek van de nabestaanden is dit artikel verwijderd.quote:
Goed zo.quote:Op dinsdag 6 september 2022 10:58 schreef Nober het volgende:
[..]
Op verzoek van de nabestaanden is dit artikel verwijderd.
https://www.omroepbrabant(...)ug-van-dagje-zwemmen
Het was dan ook primair een "Astrid die graag wil laten weten hoe goed ze de slachtoffers kende" artikel.quote:Op dinsdag 6 september 2022 10:58 schreef Nober het volgende:
[..]
"HowcanImakethisaboutme".quote:Op dinsdag 6 september 2022 11:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het was dan ook primair een "Astrid die graag wil laten weten hoe goed ze de slachtoffers kende" artikel.
Zou me niet eens verbazen als dit soort loslippigheid van "vrienden" het eind van de vriendschap betekent.
Mijn vader zit altijd te schelden op die petjes die altijd zo'n haast hebben daar.quote:Op dinsdag 6 september 2022 11:06 schreef maily het volgende:
Maar: nu weer een artikel van die burgemeester: hij maakt zich grote zorgen over "het onverantwoordelijke gedrag van jonge mannen in huurauto's".
Alsof die daar wekelijks racen?
Doe er wat aan! Ga flitsen, bekeuren.
Eerder een "Astrid had niet in de gaten dat alles wat ze er in emotie uitgooide in de krant zou komen." Ze zal niet zelf naar Omroep Brabant gebeld hebben.quote:Op dinsdag 6 september 2022 11:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het was dan ook primair een "Astrid die graag wil laten weten hoe goed ze de slachtoffers kende" artikel.
Zou me niet eens verbazen als dit soort loslippigheid van "vrienden" het eind van de vriendschap betekent.
Dat plus de schade die is veroorzaakt door de impact van de botsing.quote:Op zondag 4 september 2022 19:56 schreef Soury het volgende:
[..]
Dat kan ook, en hoop ik maar.quote:Op dinsdag 6 september 2022 11:55 schreef loveli het volgende:
[..]
Eerder een "Astrid had niet in de gaten dat alles wat ze er in emotie uitgooide in de krant zou komen." Ze zal niet zelf naar Omroep Brabant gebeld hebben.
https://www.om.nl/actueel(...)ft-langer-vastzittenquote:De 27-jarige Roosendaler die ervan wordt verdacht dat hij op vrijdagavond 2 september een dodelijk ongeval veroorzaakte in Oud Gastel, blijft langer vastzitten. Dit heeft de rechter-commissaris vandaag besloten.
Het ongeluk vond vrijdag 2 september vroeg op de avond plaats op een kruising aan de Blauwhekken in Oud Gastel. De verdachte, een 27-jarige man uit Roosendaal, reed in een gehuurde Mercedes. Hij kwam op de kruising met zeer hoge snelheid in botsing met de Toyota waarin vijf personen uit het nabijgelegen Bosschenhoofd zaten.
Door de botsing zijn een moeder (39 jaar oud), haar zoon (8) en dochter (10) om het leven gekomen. Ook de andere inzittende vrouw (42) overleed ter plaatse. Haar dochtertje (9) raakte gewond bij het ongeluk. Zij is inmiddels uit het ziekenhuis ontslagen en weer thuis.
'Roekeloos rijgedrag'
Volgens het Openbaar Ministerie heeft de verdachte roekeloos gereden en is hij hierdoor schuldig aan het ongeluk waarbij vier mensen zijn omgekomen en een slachtoffer gewond is geraakt. “Zijn rijstijl heeft geleid tot dit ernstige feit. Een feit waarbij vier mensen om het leven zijn gekomen”, aldus de officier van justitie.
De officier van justitie vroeg daarom aan de rechter-commissaris om de verdachte twee weken langer vast te houden. De rechter-commissaris wees dit verzoek toe. De nabestaanden zijn op de hoogte gebracht van deze beslissing.
Ondertussen gaat het onderzoek verder naar de exacte omstandigheden waardoor het ongeluk kon gebeuren.
De weg kennende zal er wel flink gas gegeven worden tussen 19:00 en 5:00.quote:Op dinsdag 6 september 2022 11:06 schreef maily het volgende:
Maar: nu weer een artikel van die burgemeester: hij maakt zich grote zorgen over "het onverantwoordelijke gedrag van jonge mannen in huurauto's".
Alsof die daar wekelijks racen?
Doe er wat aan! Ga flitsen, bekeuren.
Las ook ergens dat er iemand was die dit heerschap al eens eerder als een idioot heeft zien rondrijden en nadat ie diegene had aangesproken, werd bedreigd door zijn tasjesdragende riftuigmatties.quote:Op dinsdag 6 september 2022 14:54 schreef Nober het volgende:
BREAKING NEWS
[ twitter ]
Verdachte van dodelijk verkeersongeval Oud-Gastel blijft langer vastzitten
[..]
https://www.om.nl/actueel(...)ft-langer-vastzitten
Wel jammer dat roekeloos rijgedrag uiteindelijk toch geen stand zal houden. Een paar jaar geleden hadden we ene Walter van W. die met 167 km/uur binnen de bebouwde kom een jonge vrouw dood heeft gereden. Extreem hoge snelheid, straatracen en onder invloed, maar niet kunnen veroordelen voor roekeloos rijgedrag.quote:Op dinsdag 6 september 2022 14:54 schreef Nober het volgende:
BREAKING NEWS
[ twitter ]
Verdachte van dodelijk verkeersongeval Oud-Gastel blijft langer vastzitten
[..]
https://www.om.nl/actueel(...)ft-langer-vastzitten
Ik gok dat die bakken al een tracker hebben, maar een verhuurder die met de politie gaat samenwerken is zo al zijn klanten kwijt natuurlijkquote:Op dinsdag 6 september 2022 15:37 schreef Basp1 het volgende:
De oplossing is eigenlijk heel simpel op europees niveau bij al die snelle verhuurbakken standaard een gps tracker inbouwen en worden met deze auto's grove overtredingen geregistreerd wordt dit automatisch aan de justitie van een land doorgegeven. En de huurder wordt als dader aangemerkt.
Dan is het hopenlijk zo afgelopen met zulk gedrag met snelle huurautos.
Sneu volk. Geen cent om aan hun miezerige reet te krabben en dan met 5 man geld bijeen leggen om een dag de patser uit te hangen in een AMG...quote:Op dinsdag 6 september 2022 23:38 schreef -Sigaartje het volgende:
Vraagje: waarom jakkeren Nederlanders in een Duitse huurauto? Waarom huren ze niet in Nederland? Is dat om interessant te doen of zo? Of onherkenbaar?
Ja, leuk, maar wat is het punt van het huren in Duitsland? Is dat goedkoper? Want ook in Nederland kun je auto's huren, lijkt me, of is zo'n Mercedes hier niet te huren?quote:Op woensdag 7 september 2022 07:55 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Sneu volk. Geen cent om aan hun miezerige reet te krabben en dan met 5 man geld bijeen leggen om een dag de patser uit te hangen in een AMG...
En daarna weer met z'n 3en op de scooter naar de hangplek...
En de benzinekosten ....quote:Op woensdag 7 september 2022 09:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, leuk, maar wat is het punt van het huren in Duitsland? Is dat goedkoper? Want ook in Nederland kun je auto's huren, lijkt me, of is zo'n Mercedes hier niet te huren?
In dit artikel staat:quote:Op woensdag 7 september 2022 09:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, leuk, maar wat is het punt van het huren in Duitsland? Is dat goedkoper? Want ook in Nederland kun je auto's huren, lijkt me, of is zo'n Mercedes hier niet te huren?
En is verder ook wel interessant om te lezen omdat er natuurlijk weer van alles via malafide tussenbedrijfjes gaat waardoor de juridische schade moeilijk weg te zetten is.quote:De overtreders huren hun razendsnelle bolides vaak in Duitsland, omdat Nederlandse verhuurders die peperdure wagens na een wettelijke aanscherping niet snel meer aan hen mee (mogen) gegeven. Ook liggen de huurprijzen in Duitsland vele malen lager.
dat probleem zou men gewoon bij de huurder op zijn bord moeten gooien.quote:Op woensdag 7 september 2022 10:22 schreef Qarrad het volgende:
[..]
In dit artikel staat:
[..]
En is verder ook wel interessant om te lezen omdat er natuurlijk weer van alles via malafide tussenbedrijfjes gaat waardoor de juridische schade moeilijk weg te zetten is.
Mijn bericht ook verwijderdquote:Op dinsdag 6 september 2022 10:58 schreef Nober het volgende:
[..]
quote:Op social media zie je ze vaak voorbij komen: jonge mannen in Duitse huurauto's, die met gevaarlijke snelheden rond rijden. Onlangs ging het helemaal mis in Oud Gastel, waar een 27-jarige man in een gehuurde Mercedes uit het Duitse Aken een dodelijk ongeval veroorzaakte. Meerdere Duitse verhuurbedrijven laten aan Omroep Brabant weten geen auto's meer aan Nederlanders mee te geven. "Sportwagenverhuur trekt veel slechte mensen aan."
Door het ongeluk in Oud Gastel staat het fenomeen weer vol in de aandacht. Waarom zijn Duitse auto's zo populair bij jonge mannen die willen racen, en hoe komen ze er aan?
Zelfoverschatting
Meerdere politieagenten laten aan Omroep Brabant weten dat het incident in Oud Gastel niet op zichzelf staat. Wijkagent Jens Raijmakers uit Eindhoven hield vorige week nog een snelle Golf GTI uit Duitsland aan. "Met grote regelmaat zijn de bestuurders jonge gasten die het hele jaar in een Toyota Yaris rondrijden, geld sparen en dan een weekje in een te snelle auto rondjes gaan rijden", zo schrijft hij. "Waar het wel vaak mis gaat: grove zelfoverschatting van de rijvaardigheid in combinatie met te veel paardenkrachten."
Die GTI in Eindhoven reed met hoge snelheid en in tegengestelde richting over de Boschdijk, andere automobilisten konden hem maar net ontwijken. Raijmakers: "Weer zo’n moment dat men rijvaardigheid verwart met geluk."
Waarom naar Duitsland?
Maar wat maakt het huren van een auto bij onze oosterburen zo aantrekkelijk? Enkele verhuurbedrijven in Nederland laten weten dat cash betalingen in Duitsland gangbaarder zijn dan bij ons, dat kan aantrekkelijk zijn. Daarnaast zijn snelle sportwagens vaak goedkoper in Duitsland. Niet alleen in aankoop, maar het verhuurbedrijf kan de wagens, anders dan in Nederland, particulier verzekeren. Dat scheelt veel geld dat ook de huurprijs drukt.
De Nederlandse verhuurbedrijven die we spraken verbazen zich wel over het feit dat je in Duitsland een auto kan huren om er in Nederland mee rond te rijden. Andersom is dat volgens hen absoluut geen optie. "Alleen bij speciale gelegenheden staan we het toe", laat één van hen weten.
'Drugs en geld'
Toch lijkt er ook in Duitsland wat te veranderen. We spraken meerdere verhuurbedrijven van snelle sportwagens. Allemaal krijgen ze veel verzoeken uit Nederland, maar drie van hen verhuren niet meer aan Nederlanders. "Het is een verzekeringskwestie", aldus een medewerker van Supercar Performance in Langenfeld, waar je naast een Volkswagen Golf ook een Corvette of een Audi R8 kan huren.
Bij Aero rent in Rastatt denken ze dat het anders zit. "Met de verzekering heeft het niks te maken, dat zeggen mijn collega's om iemand beleefd af te wijzen", aldus een medewerker. Ook bij hem zijn Nederlanders niet langer welkom. "Een Nederlander die aangeeft zinloos heen en weer te willen rijden met de auto, soms helemaal naar Marokko en terug, wie kan daar naar eer en geweten mee instemmen? Sportwagenverhuur trekt veel slechte mensen aan." Ook noemt de Duitser het vervoer van 'drugs en geld' in de grensregio als reden om extra voorzichtig te zijn.
Social media
Het kan een reden zijn voor liefhebbers van snelle (Duitse) wagens om uit te wijken naar een tussenpersoon in Nederland. Op social media zijn meerdere accounts te vinden waar snelle auto's met een Duits kenteken gehuurd kunnen worden. Ay Autoverhuur in Tilburg is er zo eentje. Het bedrijf lijkt niet meer actief, maar op hun pagina staan meerdere foto's van snelle auto's met een kenteken uit Aken. De wagen die het ongeluk in Oud Gastel veroorzaakte komt ook uit die stad.
Ook BA-mobility biedt Duitse auto's aan, op hun pagina staan meerdere modellen van Mercedes. Vorig jaar werd er een winactie gehouden met de Bredase influencer Frankie den Ridder, ook wel bekend als Frenkzz.
Meerdere burgemeesters uit West-Brabant verklaarde onlangs tegenover het Algemeen Dagblad deze tussenhandelaren als onderdeel van het probleem te zien.
quote:
quote:Meerdere burgemeesters uit West-Brabant verklaarde onlangs tegenover het Algemeen Dagblad deze tussenhandelaren als onderdeel van het probleem te zien.
Cash geld is in Duitsland ook nog veel gebruikelijker, vorige maand nog restaurants tegengekomen (in Keulen, niet een of ander gehucht) waar alleen maar met cash betaald kon wordenquote:Op vrijdag 9 september 2022 14:41 schreef Basp1 het volgende:
Leuk bericht maar ik durf te wedden dat er nog genoeg Duitse verhuurders dit blijven doen aangezien de huurders met cash geld (zwart drugsgeld) wapperen. En in Duitsland nog geen stringente maatregelen tegen witwassen heeft.
De volgende oplossing is natuurlijk elke snelle auto in nl met duits kenteken voor controle langs de kant zetten en laat de huurder maar verklaren hoe men aan zoveel geld komt om deze te huren.
Ik weet het, in Berlijn een maand terug hetzelfde kon je vanuit het restaurant eerst even naar een pinautomaat aan de overkant lopen.quote:Op vrijdag 9 september 2022 14:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Cash geld is in Duitsland ook nog veel gebruikelijker, vorige maand nog restaurants tegengekomen (in Keulen, niet een of ander gehucht) waar alleen maar met cash betaald kon worden
Dat is bij ons over de grens bij de Griek en Kroaat al jaren.quote:Op vrijdag 9 september 2022 14:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Cash geld is in Duitsland ook nog veel gebruikelijker, vorige maand nog restaurants tegengekomen (in Keulen, niet een of ander gehucht) waar alleen maar met cash betaald kon worden
quote:Op vrijdag 9 september 2022 20:39 schreef Ericr het volgende:
https://www.omroepbrabant(...)en-bij-verkeersdrama
Dat filmpje er bijLeven kan soms heel wreed zijn. Die arme vader op de tractor, je gezin achter je in 1 grote kist. Niet te bevatten.
Ah vandaar dat ik hier (30 min van de grens) vaak van dat Marokkaanse tuig met Duitse kentekens zie rijden.quote:Op vrijdag 9 september 2022 13:44 schreef maily het volgende:
Racen in een luxe huurauto; Duitse verhuurbedrijven weigeren Nederlanders
[..]
quote:Het dodelijke ongeval in Oud Gastel is voor de politie reden om de jacht op jonge mannen die zich misdragen in snelle Duitse huurwagens nieuw leven in te blazen. Het is lastig om mensen op basis van filmpjes op social media aan te houden. Politie en het Openbaar Ministerie (OM) zijn in gesprek om te kijken of dit eenvoudiger kan. "De vraag is: wanneer is iets een verkeersovertreding en wanneer een crimineel feit?"
Op vrijdagavond 2 september botst op het kruispunt van de Roosendaalsebaan en de Blauwhekken in Oud Gastel een Mercedes AMG met hoge snelheid op een Toyota Yaris. Twee moeders en twee kinderen komen om het leven. Een derde kind raakt gewond. De Mercedes is een huurauto met een Duits kenteken. Het is niet de eerste keer dat bestuurders van zulke auto's voor problemen zorgen. Wat is er tegen te doen? Over die vraag voert de politie gesprekken met het OM.
Muis911
De 27-jarige bestuurder van de Mercedes woont in Roosendaal. Toevallig ook de woonplaats van Muis911 (echte naam onbekend), iemand die al maanden de aandacht trekt op social media met zijn racefilmpjes.
Er zijn meer overeenkomsten. De Mercedes in Oud Gastel had een kenteken uit Aken, Muis911 rijdt rond in verschillende auto's uit Wuppertal, ook in Duitsland. Op filmpjessite Dumpert zien we hem levensgevaarlijke capriolen uithalen. Zo zigzagt hij met ongelooflijke snelheden door het verkeer of rijdt hij met bijna 200 kilometer per uur over de vluchtstrook van de A58 bij Etten-Leur.
Dat laatste deed hij vier dagen geleden weer, zo is te zien op zijn Instagrampagina met meer dan 46.000 volgers.
'Niet vergeten'
In februari liet de politie aan Omroep Brabant weten dat er een onderzoek tegen Muis911 loopt. "Wij zien die ernstige verkeersovertredingen natuurlijk ook. Dit gedrag is onacceptabel." Het risico van zulk gedrag kan je moeilijk ontgaan: "Je moet er niet aan denken dat dit een keer misgaat. Dan worden er misschien onschuldige mensen slachtoffer van dit gedrag. Dit moet stoppen."
"We zijn Muis niet vergeten", laat een woordvoerder van de politie Zeeland-West-Brabant vrijdag desgevraagd weten. "Door het ongeluk in Oud Gastel is de jacht op dit soort mensen bij de politie nieuw leven ingeblazen." Toch is Muis nog niet gearresteerd, hij plaatst dagelijks nieuwe filmpjes op zijn social media kanalen.
Filmpje niet genoeg
Dat komt volgens de politie omdat iemand aanhouden niet zo eenvoudig is als het klinkt. Zo moet de politie iemand op heterdaad betrappen, een filmpje afkomstig van social media is niet genoeg.
"Wanneer is het een verkeersovertreding en wanneer een crimineel feit? Die discussie wordt op dit moment volop gevoerd bij de politie en het Openbaar Ministerie", aldus de woordvoerder. Bij een crimineel feit, zoals bijvoorbeeld poging tot doodslag, is een 'heterdaadje' niet nodig. Dan zou beeldmateriaal afkomstig van internet ook als bewijs kunnen dienen. Maar het is niet aan de politie om dat te beslissen, dat is aan het OM.
Wedden dat bij dit soort figuren veel meer te vinden is. Hoe komen ze aan het geld voor al die ritjes in die dure auto's? Van hun baan als neurochirurg?quote:Op vrijdag 9 september 2022 21:50 schreef maily het volgende:
Politie voert jacht op racers in Duitse huurauto's op
[..]
Daar kunnen ze makkelijk contant betalen met hun zwart geld.quote:Op dinsdag 6 september 2022 23:38 schreef -Sigaartje het volgende:
Vraagje: waarom jakkeren Nederlanders in een Duitse huurauto? Waarom huren ze niet in Nederland? Is dat om interessant te doen of zo? Of onherkenbaar?
Dit is toch pure belastingfraude?quote:Op vrijdag 9 september 2022 21:50 schreef maily het volgende:
[..]
Ik hoop (in dit specifieke geval) eerlijk gezegd dat hij niet gepakt wordt door de politie, maar door een hele dikke boom. Eenzijdig uiteraard.quote:Op vrijdag 9 september 2022 23:10 schreef ZarB het volgende:
4 dagen geleden nog een filmpje posten (het nieuws is hem vast niet ontgaan) Dan ben je ook wel een psychopaat hoor. Jammer dat de politie hier niks mee kan.
Autos stoppen in ieder geval niet bij zebrapaden met knipperende lichten. Een of andere konkel in het brein van 95% van de mensen.quote:Op zondag 4 september 2022 19:35 schreef Soury het volgende:
[..]
Mensen die voorrang nemen, ze zeggen wel eens dat niet werkende lichten beter werkt op sommige uren qua doorstroming. Je ziet die lichten wel, ze doen het niet, dus is men extra voorzichtig.
Met 5 man huren. En dan met z'n allen de gangsta uithangen...quote:Op vrijdag 9 september 2022 23:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Wedden dat bij dit soort figuren veel meer te vinden is. Hoe komen ze aan het geld voor al die ritjes in die dure auto's? Van hun baan als neurochirurg?
Hoe moeilijk is het om het kenteken te noteren, de Duitse RDW te bellen, te vragen waar die auto geregistreerd staat, de eigenaar/verhuurder te bellen, te vragen wie de auto gehuurd heeft, in Nederland naar het adres van de bestuurder te rijden en deze mongool op te pakken?quote:Op vrijdag 9 september 2022 21:50 schreef maily het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook. Maar dat wens ik al die te hard rijdende bumperklevende aso's toe.quote:Op zaterdag 10 september 2022 00:32 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ik hoop (in dit specifieke geval) eerlijk gezegd dat hij niet gepakt wordt door de politie, maar door een hele dikke boom. Eenzijdig uiteraard.
Zonde van de boom.quote:Op zaterdag 10 september 2022 00:32 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ik hoop (in dit specifieke geval) eerlijk gezegd dat hij niet gepakt wordt door de politie, maar door een hele dikke boom. Eenzijdig uiteraard.
?quote:Op vrijdag 9 september 2022 23:38 schreef mspoez het volgende:
Oh wauw. Pijn aan mijn taalgevoel
(quote uit de nieuwsbrief van de gemeente)
[ afbeelding ]
De meesten mogen wat mij betreft ook gewoon goed gestraft worden. Zou fijn zijn als dat ook eens echt zou gebeuren. Die muis911 waarover ze het hebben vind ik wel echt de overtreffende trap. Dat is gewoon een kwestie van tijd voordat hij iemand het leven uit rijdt.quote:Op zaterdag 10 september 2022 10:26 schreef ZarB het volgende:
Dat hoop ik ook. Maar dat wens ik al die te hard rijdende bumperklevende aso's toe.
Hij staat met zijn kop op internet maar niemand weet wie hij is hoor.quote:Op zaterdag 10 september 2022 18:19 schreef Accordtje het volgende:
[..]
De meesten mogen wat mij betreft ook gewoon goed gestraft worden. Zou fijn zijn als dat ook eens echt zou gebeuren. Die muis911 waarover ze het hebben vind ik wel echt de overtreffende trap. Dat is gewoon een kwestie van tijd voordat hij iemand het leven uit rijdt.
Ja, ik zou zeggen kwestie van posten bij z'n woning en zodra hij de auto instapt volgen. Daar politie uren aan besteden lijkt mij in ieder geval uiterst zinvol.quote:Op zaterdag 10 september 2022 18:21 schreef maily het volgende:
Hij staat met zijn kop op internet maar niemand weet wie hij is hoor.
Heb net een paar filmpjes bekeken van die idioot maar dat is gewoon misdadig. Met een grote bek met 240 km p/u inhalen over de vluchtstrook e.d., zelfs bij druk verkeer.quote:Op zaterdag 10 september 2022 18:21 schreef maily het volgende:
[..]
Hij staat met zijn kop op internet maar niemand weet wie hij is hoor.
quote:Moszkowicz vertelde dat ook hij geraakt was door de gebeurtenissen. "Voor het eerst in mijn carrière is me een zaak naar de keel gegrepen en dat is deze. Mijn deelneming aan de nabestaanden".
Nul komma nul zelfreflectie bij dit soort import debielen. Ik pleit voor uitbreiding van ons WvS met de optie "tegen de muur". Hier is niks meer aan te doen en laten we de samenleving beschermen tegen dit type.quote:Op donderdag 15 december 2022 20:09 schreef Fietsertje70 het volgende:
Nee....met 155 km p/u door de bebouwde kom rijden en dan nog beweren dat je onschuldig bent....
https://www.omroepbrabant(...)dat-hij-voorrang-had
Ik hoop op TBS om meneer een beetje inzicht te leren krijgen, maar het zal wel 240 uur schoffelen worden.
WTFquote:"Het is een verschrikkelijke zaak. Het is natuurlijk om iemand als schuldige aan te wijzen, dat is begrijpelijk," zei Yehudi Moszkowicz. "Hij reed misschien wel veel te hard maar uitsluitend op een kort stuk."
"Het ongeluk had niet plaatsgevonden als de Toyota de verkeersregels had nageleefd. De haaientanden zijn duidelijk in beeld".
De advocaat vroeg om het voorarrest te stoppen, want Omar dreigt anders inkomen, huurhuis en werk te verliezen. De advocaat suggereerde om uiteindelijk een taakstraf op te leggen.
[ Bericht 81% gewijzigd door Tengano op 16-12-2022 01:55:02 ]Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
quote:Op donderdag 15 december 2022 22:48 schreef Tengano het volgende:
[..]
WTF![]()
Victim blaming in het kwadraat.Nou ja, zonder de exacte situatie te weten: als de Toyota daadwerkelijk een verkeersregel heeft overtreden, en dat onderdeel is geweest van de situatie die heeft geleid tot het ongeluk, dan is dat toch niet meer dan een feitelijk juiste stelling?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat verandert natuurlijk weinig aan dat het ongeluk óók niet gebeurd zou zijn als die kerel geen 155 per uur had gereden.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Ja precies. Bij het inschatten van of je over die haaientanden heengaat hou je rekening met aankomend verkeer met normale snelheden, niet met laagvliegende raketten.quote:Op vrijdag 16 december 2022 07:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, zonder de exacte situatie te weten: als de Toyota daadwerkelijk een verkeersregel heeft overtreden, en dat onderdeel is geweest van de situatie die heeft geleid tot het ongeluk, dan is dat toch niet meer dan een feitelijk juiste stelling?
Dat verandert natuurlijk weinig aan dat het ongeluk óók niet gebeurd zou zijn als die kerel geen 155 per uur had gereden.
Die tekening van de dader straalt gewoon duisterheid uit. Het leven is oneerlijk. Een cliché maar dat is wel wat bij opkomt bij dit nieuwsbericht.quote:Op donderdag 15 december 2022 20:09 schreef Fietsertje70 het volgende:
Nee....met 155 km p/u door de bebouwde kom rijden en dan nog beweren dat je onschuldig bent....
Ik hoop op TBS om meneer een beetje inzicht te leren krijgen, maar het zal wel 240 uur schoffelen worden.
Heb echt te doen met die vader op die trekker, die na dit ongeluk alleen achterbleef, en dat gisteren heeft moeten aanhoren, want zoiets blijft in je hoofd doorspoken en kan je tot waanzin drijven. Dit is nou typisch zo'n situatie waarin het begrijpelijk is als zo iemand uiteindelijk het recht in eigen handen neemt.quote:"Het ongeluk had niet plaatsgevonden als de Toyota de verkeersregels had nageleefd."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.#walgelijk!!!
[ Bericht 3% gewijzigd door Tengano op 16-12-2022 11:25:33 ]Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Nul zelfinzicht of empathie heeft dit degeneraat. Rijontzegging aan zijn broek en gewoon weer achter het stuur kruipen en doorgaan met hetzelfde gedrag.quote:Op vrijdag 16 december 2022 10:57 schreef Kiwi7 het volgende:
[..]
Die tekening van de dader straalt gewoon duisterheid uit. Het leven is oneerlijk. Een cliché maar dat is wel wat bij opkomt bij dit nieuwsbericht.
Dat ie alles verliest. Maar zelfs dan zal hij niet snappen dat dat een consequentie is van zijn eigen gedrag en zichzelf waarschijnlijk als slachtoffer beschouwen (en weer achter het stuur kruipen).quote:De advocaat vroeg om het voorarrest te stoppen, want Omar dreigt anders inkomen, huurhuis en werk te verliezen. De advocaat suggereerde om uiteindelijk een taakstraf op te leggen.
De Toyota had niet eens kans om hier op te reageren joh. Je praat poep.quote:Op vrijdag 16 december 2022 07:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, zonder de exacte situatie te weten: als de Toyota daadwerkelijk een verkeersregel heeft overtreden, en dat onderdeel is geweest van de situatie die heeft geleid tot het ongeluk, dan is dat toch niet meer dan een feitelijk juiste stelling?
Dat verandert natuurlijk weinig aan dat het ongeluk óók niet gebeurd zou zijn als die kerel geen 155 per uur had gereden.
Denk dat zelfs als het echt een ongeluk was zonder idioot rijgedrag, de meeste mensen er aan onder door zouden gaan wetende dat 2 moeders en 2 kinderen zijn overleden...quote:Op vrijdag 16 december 2022 15:55 schreef Hatseflats22 het volgende:
Ik zou mijzelf, denk ik, van een brug afgooien ofzo, is het niet uit schuldgevoel danwel uit paniek....
Ik snap gewoon niet hoe je dan nog met jezelf kunt leven..
...tenzij je dus een psychopaat bent zonder geweten
Dat je die zin uit je bek kan krijgen terwijl je vier mensen hebt doodgereden, echt bizar inderdaad. Ben er wel bang voor dat uiteindelijk roekeloos rijden weer niet bewezen geacht kan worden en dat de straf daardoor relatief laag uitpakt ja. Maar wellicht worden we een keer positief verrast.quote:Op donderdag 15 december 2022 20:09 schreef Fietsertje70 het volgende:
Wanneer dringt het eens door dat een groot deel van dat volk empathisch afgestompt is en des te meer waar het Nederlanders betreft?quote:Op vrijdag 16 december 2022 15:55 schreef Hatseflats22 het volgende:
Ik zou mijzelf, denk ik, van een brug afgooien ofzo, is het niet uit schuldgevoel danwel uit paniek....
Ik snap gewoon niet hoe je dan nog met jezelf kunt leven..
...tenzij je dus een psychopaat bent zonder geweten
Dat die advocaat het zo brengt snap ik wel, die heeft maar één belang en dat is z'n (kut)cliënt zo goed als mogelijk bijstaan. Die grijpt natuurlijk alles aan om de straf omlaag te krijgen.quote:Op donderdag 15 december 2022 22:48 schreef Tengano het volgende:
WTF![]()
Victim blaming in het kwadraat.
Dit. Het waren maar kuffars die niet goed opletten.quote:Op vrijdag 16 december 2022 16:10 schreef Akathisia het volgende:
Wanneer dringt het eens door dat een groot deel van dat volk empathisch afgestompt is en des te meer waar het Nederlanders betreft?
quote:Op donderdag 15 december 2022 22:48 schreef Tengano het volgende:
[..]
WTF![]()
Victim blaming in het kwadraat.Het ongeluk had ook niet plaatsgevonden als zijn cliënt de verkeersregels had nageleefd...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor het eerst in zijn carrière. Mag ik toch hopen dat die advocaat echt net aan diens carrière begonnen is, want anders is dat toch ook een enorme bekentenis van gebrek aan empathie zeg.quote:
Ik heb geen rijbewijs, maar eh, ik zou denken dat men normaliter een inschatting maakt hoe ver de auto met voorrang van het kruispunt verwijderd is, om te kijken of je diegene wel of niet zou hinderen door die weg op te draaien. Blijkt zo iemand opeens niet 14m per seconde te rijden (waarbij je er best voor kan wanneer diegene 400m? verderop rijdt), maar 45m per seconde, en dan dus na 9 seconden al bij het kruispunt is.quote:Op vrijdag 16 december 2022 07:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, dit dus.quote:Op vrijdag 16 december 2022 10:52 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja precies. Bij het inschatten van of je over die haaientanden heengaat hou je rekening met aankomend verkeer met normale snelheden, niet met laagvliegende raketten.
Ik weet niet of je de podcast serie Napleiten kent of ooit van hebt gehoord. Daar vertelt (meestal) een advocaat over een zaak die hem of haar altijd bijgebleven is. Waaronder een aflevering deze advocaat te gast is en hij vertelt over een zaak (burenruzie) waar zijn cliënt na diverse keren geïntimideerd te zijn, zijn belager zes keer steekt met een riek. Leuke afleveringquote:Op vrijdag 16 december 2022 19:20 schreef probeer het volgende:
[..]
Voor het eerst in zijn carrière. Mag ik toch hopen dat die advocaat echt net aan diens carrière begonnen is, want anders is dat toch ook een enorme bekentenis van gebrek aan empathie zeg.
Klopt, maar het is niet voor het eerst dat een advocaat dit soort redenaties hanteert.quote:Op vrijdag 16 december 2022 19:28 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik heb geen rijbewijs, maar eh, ik zou denken dat men normaliter een inschatting maakt hoe ver de auto met voorrang van het kruispunt verwijderd is, om te kijken of je diegene wel of niet zou hinderen door die weg op te draaien. Blijkt zo iemand opeens niet 14m per seconde te rijden (waarbij je er best voor kan wanneer diegene 400m? verderop rijdt), maar 45m per seconde, en dan dus na 9 seconden al bij het kruispunt is.
[..]
Ja, dit dus.
Kaafir is het enkelvoud, kuffaar het meervoud. Kuffars zeggen is net zoiets als musea's of data's zeggen.quote:Op vrijdag 16 december 2022 16:16 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dit. Het waren maar kuffars die niet goed opletten.
Jammer dan, wmb mag hij nog wel net ff iets meer verliezen zoals alle ledematen.quote:De advocaat vroeg om het voorarrest te stoppen, want Omar dreigt anders inkomen, huurhuis en werk te verliezen.
Uit te voeren in DPRK mag ik hopen.quote:De advocaat suggereerde om uiteindelijk een taakstraf op te leggen.
Bij 55 km/h was dat nog wel een acceptabele insteek geweest, maar met 155 km/h is het inderdaad een schaamteloze vertoning.quote:Op donderdag 15 december 2022 22:49 schreef Scorpie het volgende:
Ik had voorrang.
Je moet het maar durven zeggen
quote:Omar E., die begin september in Oud Gastel vier mensen doodreed, krijgt waarschijnlijk geen jarenlange celstraf voor deze aanrijding. De man werd dinsdag door de rechtbank in Breda voorlopig vrijgelaten in afwachting van zijn proces. Volgens zijn advocaat Yehudi Moszkowicz zegt deze vrijlating niet alles, maar lijkt dit wel te wijzen op een lagere straf.
Omar E. (27) reed volgens het Openbaar Ministerie op 2 september met 155 kilometer per uur op bedrijventerrein Borchwerf in Oud Gastel, waar je maar 50 mag. Op de kruising van de Roosendaalsebaan met de Blauwhekken botste hij op een Toyota met daarin vijf mensen. Op dat moment reed hij volgens de advocaat nog 95.
Twee jonge kinderen en twee vrouwen kwamen daarbij om het leven. Een ander kind raakte gewond. De slachtoffers komen uit twee families in Bosschenhoofd.
Volgens advocaat Moszkowicz zal de straf voor Omar E. niet aanzienlijk hoger uitvallen dan zijn zes maanden voorarrest, omdat Omar niet kan worden verweten dat hij roekeloos reed. “Dan moet je fout op fout stapelen en bijvoorbeeld met te veel drank op te hard rijden over de vluchtstrook.”
Moszkowicz vindt dat zijn cliënt zich schuldig heeft gemaakt aan ‘aanmerkelijk onvoorzichtig rijgedrag’ en daar staat een minder zware straf op dan bijvoorbeeld roekeloos rijden. “Je kunt hem maar één ding verwijten en dat is dat hij hard heeft gereden. Toen hij bij de kruising kwam, stond de andere auto al meer dan een autolengte over de haaientanden.”
De advocaat verwacht niet dat de zaak voor de zomer inhoudelijk behandelijk wordt. “Het Nederlands Forensisch Instituut gaat nog extra onderzoek doen naar de zwarte doos van de auto. En er moeten nog meer getuigen worden gehoord.”
Omar E. wordt overigens niet zomaar vrijgelaten uit voorarrest. Voor hem gelden een flink aantal voorwaarden. Hij moet zich melden bij de reclassering en zijn rijbewijs en paspoort inleveren. Hij moet ook volledig meewerken aan onderzoek en bij de zittingen in de rechtbank zijn.
Als hij zich niet aan de voorwaarden houdt, moet hij terug naar de gevangenis.
https://www.omroepbrabant(...)dreed-denkt-advocaat
Dit is een straf eis.quote:Op woensdag 8 maart 2023 18:38 schreef Nober het volgende:
Geen zware straf voor man die vrouwen en kinderen doodreed, denkt advocaat
[..]
Je ZOU denken; die ruimt zijn shit wel op .... maar nee ....quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 14:44 schreef Radegast het volgende:
De wegpiraat die vorig jaar in Oud Gastel een verkeersongeval met vier doden veroorzaakte, zit weer in de cel. De man is maandag in Roosendaal opgepakt bij een drugsinval in zijn woning.
In de woning en die van een buurman vond de politie in totaal 12 kilo hennep, ruim 1 kilo hasj en 45.000 euro cash, zo heeft ze dinsdag in een persbericht bekendgemaakt. Ook een kostbaar horloge werd in beslag genomen. Kort voor de invallen aan de Reginadonk hadden politiemensen de verdachte met grote winkeltassen in de weer gezien. Op het moment van de inval probeerde hij volgens getuigen te vluchten over de schutting van de achtertuin, waarna hij in de boeien is geslagen.
De politie verdenkt de drie verdachten van drugshandel. In het persbericht over de drugsinval in Roosendaal bevestigt ze dat de 28-jarige verdachte daarmee de voorwaarden heeft overtreden ‘die de rechter hem in een eerdere strafzaak tegen hem oplegde’.
Voegt niks meer toe aan de maatschappij.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 15:25 schreef Momo het volgende:
Sluit dit soort levensgevaarlijke randdebielen nou gewoon voorgoed op. Heeft al leven gekost van 2 kinderen en 2 moeders....
Ik ben tegen de doodstraf, maar oh wat hoop ik dat deze schoft zal lijden... Wat een stuk smerig tuig, kan het geen mens meer noemenquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 17:54 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Voegt niks meer toe aan de maatschappij.
Gewoon opruimen dit gajes. Klaar, weg ermee.
Schijtvolk.
Vóór die aanrijding was er blijkbaar geen vuiltje aan de lucht.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 19:04 schreef Qarrad het volgende:
Ik ben eigenlijk ook best verbaasd/verontwaardigd dat zo iemand die eigenlijk echt niks kan 45k aan cash bij elkaar kan hosselen in zo korte tijd terwijl hij doorlopend in de warme belangstelling staat van de politie. En dat is dan alleen wat ze gevonden hebben, een momentopname.
Ik kan mij als kind herinneren dat ik een vriendin had die in best wel aftandse flat woonde gebouwd jaren 70, sociale huur etc. en dat een aantal mensen in die flat echt enorme bakken van auto´s hadden. En dan de hele dag hun auto poetsen en een beetje in hun trainingspak door de wijk scheuren. Is van alle tijden denk ik... (De kans dat die mensen ineens enorme erfenis hadden of lotto gewonnen lijkt mij redelijk klein).quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 19:04 schreef Qarrad het volgende:
Ik ben eigenlijk ook best verbaasd/verontwaardigd dat zo iemand die eigenlijk echt niks kan 45k aan cash bij elkaar kan hosselen in zo korte tijd terwijl hij doorlopend in de warme belangstelling staat van de politie. En dat is dan alleen wat ze gevonden hebben, een momentopname.
Zijn vaak de katvangers van de echt grote jongens.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 20:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik kan mij als kind herinneren dat ik een vriendin had die in best wel aftandse flat woonde gebouwd jaren 70, sociale huur etc. en dat een aantal mensen in die flat echt enorme bakken van auto´s hadden. En dan de hele dag hun auto poetsen en een beetje in hun trainingspak door de wijk scheuren. Is van alle tijden denk ik... (De kans dat die mensen ineens enorme erfenis hadden of lotto gewonnen lijkt mij redelijk klein).
Yup. Dronken stoerdoeners in een te snelle auto met te weinig ervaring en inzicht.quote:Op vrijdag 2 september 2022 20:54 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Is dat de nieuwe omschrijving van de bontkraag/kansenparel?quote:Op vrijdag 18 augustus 2023 20:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Yup. Dronken stoerdoeners in een te snelle auto met te weinig ervaring en inzicht.
quote:Omar E., de 28-jarige man uit Roosendaal die vorig jaar in Oud Gastel een ongeluk veroorzaakte waarbij twee moeders en twee kinderen overleden, blijft langer vastzitten. Dat heeft de rechtbank in Breda dinsdagmiddag besloten. Niet voor de dodelijke aanrijding, maar vanwege de vondst van ruim 13 kilo softdrugs en 38.500 euro cash aan de Reginadonk in Roosendaal.
Begin augustus werd hij opgepakt door de politie. Twee huizen aan de Reginadonk werden doorzocht en in een van de huizen werden drugs en een hoop contant geld werd gevonden. Omar E. was net een paar maanden vrij nadat hij was aangehouden voor de dodelijke aanrijding in Oud Gastel.
Toen de politie hem wilde oppakken, ging Omar E. ervandoor. Maar hij kon, net voor hij over de schutting wilde klimmen, worden gepakt. Een andere man (36) uit Roosendaal werd ook aan de Reginadonk in Roosendaal opgepakt. Een 39-jarige man uit Halsteren werd op weg naar België op de snelweg aangehouden met ruim een kilo softdrugs.
'Geen kruimel drugs'
Justitie denkt dat vanaf de Reginadonk in Roosendaal een flinke handel in softdrugs plaatsvond. Tijdens de inhoudelijke behandeling volgend jaar moet duidelijk worden wie welke rol speelde. Dinsdagmiddag zei de advocaat van Omar E. dat er in diens huis ‘geen kruimel drugs’ is gevonden. Wel bij de buren.
En de politie kan Omar wel gezien hebben met big shoppers, maar niet is onderzocht of daar drugs in zaten. “Misschien lagen die al in de auto.”
Alle verdediging ten spijt ging de rechtbank toch niet akkoord om Omar E. voorlopig vrij te laten. Die wil dit extra graag, omdat zijn broertje op 24 december gaat trouwen. En Omar is zijn getuige. Maar de rechtbank vindt die bruiloft niet belangrijk genoeg om zijn gevangenschap op te heffen.
Ongeluk in Oud Gastel
Omar E. kwam in het nieuws toen hij vorig jaar september met een in Duitsland gehuurde Mercedes een overstekende Toyota ramde in Oud Gastel. Bij de enorme klap kwamen twee moeders en twee jonge kinderen uit Bosschenhoofd om het leven. Een meisje overleefde de crash.
De rechtbank besloot eerder dit jaar dat E. na een voorarrest van een half jaar zijn proces thuis af mocht wachten. Als hij zich tenminste aan strenge voorwaarden zou houden. En een van die voorwaarden was, dat hij zich niet bezighoudt met criminele activiteiten.
Het onderzoek naar het ongeluk is nog niet afgerond. Afgelopen zondag deed justitie nog een reconstructie van het ongeluk. Met snelheden tussen de 50 en 170 kilometer per uur werden allerlei metingen gedaan. Ook die zaak zal volgend jaar worden behandeld.
De volgende pro formazitting staat gepland op 1 maart.
https://www.omroepbrabant(...)-vanwege-drugsvondst
Misschien wordt ie zelf wel als getuige opgeroepenquote:Op woensdag 13 december 2023 12:42 schreef maily het volgende:
Arm broertje, moet hij een andere getuige zoeken.
Gelukkig maar alleen in de autoquote:Dinsdagmiddag zei de advocaat van Omar E. dat er in diens huis ‘geen kruimel drugs’ is gevonden. Wel bij de buren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |