Hoe lang staat het te koop en leven de bewoners nog?quote:Op dinsdag 20 september 2022 16:43 schreef Kiwi7 het volgende:
Kan iemand mij vertellen of dit een red flag is?
WOZ waarde is 505.000, marktwaarde rond de 580.000.
Hij stond te koop voor 550.000, wij hebben een bod uitgebracht voor 530.000, onze maximum bedrag, en dus dichterbij de WOZ dan de marktprijs.
Nu lijkt het erop dat ons bod geaccepteerd is? Wel onder de voorwaarde dat we er pas over 4 maand in kunnen.
Het is een woning gebouwd in 2010, verder geen duidelijke gebreken.
Nu twijfel ik toch of er een addertje onder het gras zit, of zou de woningmarkt echt wat afgekoeld zijn...?
Staat net te koop, verkoper is een oudere man (weduwnaar) die verhuisd is naar een kleinere plek.quote:Op dinsdag 20 september 2022 16:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoe lang staat het te koop en leven de bewoners nog?
Waar heb je de marktwaarde dan op gebaseerd?quote:Op dinsdag 20 september 2022 17:10 schreef Kiwi7 het volgende:
[..]
Staat net te koop, verkoper is een oudere man (weduwnaar) die verhuisd is naar een kleinere plek.
Heeft het VK nog steeds die regel voor buitenlanders dat je non-UK inkomen/vermogen niet wordt belast?quote:Op donderdag 15 september 2022 11:38 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Even doorheen gescrolled, vanavond eens wat beter bekijken. Een maat van me in Londen noemde vooral dat veel nieuwbouw verkocht wordt in het buitenland voordat het aangeboden wordt in Londen zelf. Developers verkopen de apartementen in Beijing en Hong Kong bijv, en dan zijn ze vaak al uitverkocht voordat ze in Londen aangeboden worden.
Ja, die is inderdaad niet afkomstig van een taxatie, dus meer een schatting. Zowel op basis van verkochte vergelijkbare huizen en een schatting van onze hypotheekadviseur.quote:Op dinsdag 20 september 2022 17:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waar heb je de marktwaarde dan op gebaseerd?
Geen idee, niet echt relevant voor mij op dit moment. Het is wel zo nog geloof ik dat als je voor een VK bedrijf of instantie werkt, maar niet in het VK woont, je maar 6% inkomstenbelasting betaald. Bijv als je voor de British Antarctic Survey in Antarctica werkt gedurende een paar jaar.quote:Op dinsdag 20 september 2022 17:27 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Heeft het VK nog steeds die regel voor buitenlanders dat je non-UK inkomen/vermogen niet wordt belast?
Nee, de prijsstijging daalt, dat is iets anders.quote:Op donderdag 22 september 2022 19:00 schreef skrn het volgende:
Huizenprijzen maand op maand licht gedaald!
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)n-augustus-verder-af
Hier al een huis dat 3 weken te koop staat en ze 25K gedaald zijn deze week, ik denk zelf eigenlijk dat het vanwege de open huizen dag is 1 oktober, dat ze met dat lagere bedrag ook in beeld komen bij mensen die tot dat bedrag zoeken omdat ze uitgaan van overbieden.quote:Op donderdag 22 september 2022 19:02 schreef Essebes het volgende:
[..]
Nee, de prijsstijging daalt, dat is iets anders.
Ik zie het en der best wat huizen terugkomen voor een lagere vraagprijs. Dat is echt eer iets van de laatste tijdquote:Op donderdag 22 september 2022 19:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hier al een huis dat 3 weken te koop staat en ze 25K gedaald zijn deze week, ik denk zelf eigenlijk dat het vanwege de open huizen dag is 1 oktober, dat ze met dat lagere bedrag ook in beeld komen bij mensen die tot dat bedrag zoeken omdat ze uitgaan van overbieden.
Ik ben benieuwd of de prijs over 2 weken weer teruggaat naar de originele vraagprijs.
In Den Haag zie ik dit ook volop gebeuren bij huizen in het duurdere segmentquote:Op donderdag 22 september 2022 19:51 schreef investeerdertje het volgende:
In het buitengebied spot ik dit al een tijdje. Wel goed voor de starter, dat de prijzen mee gaan met de maximale lening.
Nee, CBS-index in augustus is lager dan die van juli. Ietsje, maar toch. Dus maand-op-maand hele kleine daling nu.quote:Op donderdag 22 september 2022 19:02 schreef Essebes het volgende:
[..]
Nee, de prijsstijging daalt, dat is iets anders.
Artikel over huizen verkocht ONDER de 1 miljoen dollar, erg moeilijk te vinden schijnbaar in de Bay area van San Francisco.quote:
quote:The Bay Area housing market is notoriously unaffordable, with homes often selling for way over their asking prices. Even with interest rates rising and the market showing signs of cooling, the median home price in San Francisco was nearly $1.5 million in July 2022, according to Redfin.
That means it's pretty difficult to find a single-family home for less than $1 million in the city. We decided to check out what sold for under that amount in August, and the pickings are slim, especially if you're not looking for a full renovation. But if you're in the market for a fixer-upper, it seems like there are plenty of "deals" out there.
Betaalbaarheid komt ook gewoon onder druk te staan bij veel mensen.quote:Op zaterdag 24 september 2022 08:23 schreef skrn het volgende:
Ik ga meer en meer geloven dat juli 2022 de piek in huizenprijzen is bereikt. Aantal huizen op funda neemt weer toe, rentes gaan omhoog, onzekerheid over economie, en ja, zelfs werkloosheid gaat omhoog.
quote:Op dinsdag 27 september 2022 08:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Betaalbaarheid komt ook gewoon onder druk te staan bij veel mensen.
Aan de andere kant verdampen overwaarden zo ook lekker vlotquote:Op dinsdag 27 september 2022 08:36 schreef blomke het volgende:
[..]h-rentes normaliseren, richting 6 - 8% uiteindelijk denk ik. De gevolgen zullen dramatisch zijn: ook de overheid zal veel geld aan de HRA kwijt zijn.
Dat scheelt straks dan weer box3 inkomsten voor de overheid.quote:Op dinsdag 27 september 2022 08:38 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Aan de andere kant verdampen overwaarden zo ook lekker vlot
Hehe yupquote:Op dinsdag 27 september 2022 08:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat scheelt straks dan weer box3 inkomsten voor de overheid.
quote:Op dinsdag 27 september 2022 08:38 schreef investeerdertje het volgende:
Aan de andere kant verdampen overwaarden zo ook lekker vlot
Ja, zoals eerder al geroepen dat de prijzen zouden dalen/stagneren als de rente stijgt, en dat gebeurt idd maar het wordt er niet betaalbaarder van.quote:Op dinsdag 27 september 2022 08:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Betaalbaarheid komt ook gewoon onder druk te staan bij veel mensen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |