Hij heeft het toch met name over reacties binnen de VVD? Dat zegt wat over de andere VVD leden, maar niet over D66, CDA of CU kamerleden, lijkt me.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 23:11 schreef Perrin het volgende:
Na het vertrek van Daan zijn alle D66 kamerleden die aanblijven officieel gewetenlozer dan het VVD kamerlid met het scherpst afgestelde morele kompas.
Die blijven allemaal zitten naar aanleiding van het kabinetsbeleid dat door D66 wordt gesteund? En kunnen blijkbaar prima leven met hoe hun coalitiepartner VVD daarin staat?quote:Op woensdag 31 augustus 2022 23:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij heeft het toch met name over reacties binnen de VVD? Dat zegt wat over de andere VVD leden, maar niet over D66, CDA of CU kamerleden, lijkt me.
Dat vond ik ook al. Bij de vvd, op dit thema toch de rechtsbuiten van het kabinet, heeft er iemand dusdanige gewetensbezwaren en de andere partijen die toch linkser (let op: ik zeg niet links) zijn op dit thema lopen ze de deal te verdedigen. Apartquote:Op woensdag 31 augustus 2022 23:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die blijven allemaal zitten naar aanleiding van het kabinetsbeleid dat door D66 wordt gesteund? En kunnen blijkbaar prima leven met hoe hun coalitiepartner VVD daarin staat?
Wel opvallend dat er VVDers gewetensbezwaren krijgen maar geen partijleden van coalitiepartners.
Zegt veel over de coalitiepartners.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 23:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat vond ik ook al. Bij de vvd, op dit thema toch de rechtsbuiten van het kabinet, heeft er iemand dusdanige gewetensbezwaren en de andere partijen die toch linkser (let op: ik zeg niet links) zijn op dit thema lopen ze de deal te verdedigen. Apart
Waarom is dat opvallend?quote:Op woensdag 31 augustus 2022 23:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wel opvallend dat er VVDers gewetensbezwaren krijgen maar geen partijleden van coalitiepartners.
Vind ik niet. De verdediging van D66 en CU is 'we probeerden wel een betere deal er uit te krijgen, maar kregen de VVD niet mee'. Zie o.a. het interview van Don Ceder hierover. Terwijl de VVD volgens deze De Neef intern dus zegt 'eigenlijk is dit te soepel, wij wilden strenger maar dan kregen we CU en D66 niet mee'. Dan zegt het dus vooral wat over de VVD.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 23:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zegt veel over de coalitiepartners.
Na zoveel jaren een partij verlaten riekt naar opportunisme over de rug van een dode baby en mensen in de knel. Niet naar een scherp afgesteld moreel kompasquote:Op woensdag 31 augustus 2022 23:11 schreef Perrin het volgende:
Na het vertrek van Daan zijn alle D66 kamerleden die aanblijven officieel gewetenlozer dan het VVD kamerlid met het scherpst afgestelde morele kompas.
die doet een "Kaagjequote:Op vrijdag 2 september 2022 14:24 schreef Gunner het volgende:
Jetten zal niet aanwezig zijn bij de algemene beschouwingen, die is elders.
https://www.telegraaf.nl/(...)gemene-beschouwingen
Nah..quote:Op vrijdag 2 september 2022 14:42 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
die doet een "Kaagje
verder belachelijk natuurlijk, totale minachting van het volk
Ik bedoelde meer dat hij afwezig is op belangrijke momenten net zoals kaag dat deed bij de APB van vorig jaar en "schoolziek" was tijdens het koopkracht debat.quote:Op vrijdag 2 september 2022 14:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Nah..
Jetten is ook geen minister van een ministerie hè.
Hij is minister voor.
Zijn post valt onder het ministerie van Economische Zaken en Klimaat. Die een eigen minister heeft (Adriaans).
Zijn functie is dus niet te vergelijken met die van onze Vice Premier Kaag.
Mooie usernaam trouwens.quote:Op vrijdag 2 september 2022 14:56 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer dat hij afwezig is op belangrijke momenten net zoals kaag dat deed bij de APB van vorig jaar en "schoolziek" was tijdens het koopkracht debat.
Een Kaagje?quote:Op vrijdag 2 september 2022 14:42 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
die doet een "Kaagje
verder belachelijk natuurlijk, totale minachting van het volk
Natuurlijk is dat niet belangrijk, die maakt er een leuk snoepreisje vanquote:Op vrijdag 2 september 2022 15:29 schreef Enchanter het volgende:
Jetten, is zo een conferentie nou echt belangrijk ?
Hij was van de week ook al op Bali. En dan lopen zeiken dat we minder moeten vliegenquote:Op vrijdag 2 september 2022 15:32 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat niet belangrijk, die maakt er een leuk snoepreisje van
Do as I say, don't do as I do.quote:Op vrijdag 2 september 2022 15:54 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Hij was van de week ook al op Bali. En dan lopen zeiken dat we minder moeten vliegen
Rob Jetten is de slechtste minister ooit. Heeft nog minder kennis van de onderwerpen van zijn departement dan een middelbare scholier en neemt vrijwel alleen maar domme besluiten.quote:Op vrijdag 2 september 2022 15:29 schreef Enchanter het volgende:
Hij valt mij ook wel flink tegen, inderdaad.quote:Op zondag 4 september 2022 02:23 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ctief-biedt-a4140652
Die Staghouwer mag ook wel eens met pensioen. Jemig. Van een brief op bestelling naar geen brief op bestelling.
Of hij wordt daar in de zeik genomen. Hij moet perspectief geven voor boeren, en dit in de brief beschrijven, dat is niet te doen met de huidige instelling.quote:Op zondag 4 september 2022 06:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij valt mij ook wel flink tegen, inderdaad.
Uitkoopregeling en er is zat werk in andere sectoren. Perspectief genoeg zou ik zeggen.quote:Op zondag 4 september 2022 07:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Of hij wordt daar in de zeik genomen. Hij moet perspectief geven voor boeren, en dit in de brief beschrijven, dat is niet te doen met de huidige instelling.
Ja.quote:Op vrijdag 2 september 2022 15:29 schreef Enchanter het volgende:
Kaag is net zo een drama (ik ben ziekquote:Op zondag 4 september 2022 09:35 schreef laforest het volgende:
[..]
Ja.
Is ook belangrijker dat Kaag bij de APB is, Jetten's aanwezigheid is niet cruciaal.
Ja daag das toch geen oplossing als je net 50 miljoen hebt geïnvesteerd in een nieuwe stal met stof en ammoniak afvang.quote:Op zondag 4 september 2022 09:31 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Uitkoopregeling en er is zat werk in andere sectoren. Perspectief genoeg zou ik zeggen.
Ondernemersrisico en ik denk niet dat die boeren er opnieuw mee wegkomen. Uitspraak van de RvS en rapportage van de VN zijn niet vrijblijvend. Bruxelles kan eventueel de subsidiekraan dichtdraaien en/of een exportverbod voor nederlands vlees instellen als drukkingsmiddel en dan is het gauw afgelopen met de intensieve veehouderijen.quote:Op zondag 4 september 2022 13:59 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja daag das toch geen oplossing als je net 50 miljoen hebt geïnvesteerd in een nieuwe stal met stof en ammoniak afvang.
Het is nog lang niet gedaan en de boeren hebben de langste adem.
We zullen zien.quote:Op zondag 4 september 2022 14:25 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ondernemersrisico en ik denk niet dat die boeren er opnieuw mee wegkomen. Uitspraak van de RvS en rapportage van de VN zijn niet vrijblijvend. Bruxelles kan eventueel de subsidiekraan dichtdraaien en/of een exportverbod voor nederlands vlees instellen als drukkingsmiddel en dan is het gauw afgelopen met de intensieve veehouderijen.
Dat een kabinet niet eeuwig blijft zitten klopt natuurlijk en het zou me ook niets verbazen als de boel klapt. Europese afspraken blijven echter van kracht en de EU heeft een stok achter de deur met subsidieverstrekking.quote:Op zondag 4 september 2022 14:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
We zullen zien.
Een ding is zeker, dat gaat niet gebeuren, dan zal de EU instorten, Duitse en Franse boeren weet wat hun te wachten staat dan.
Kabinet blijft niet 10 jaar staan op deze manier, ministers zullen opstappen, verkiezingen kunnen heel anders uitpakken.
Maar de boeren, die zitten waar ze zitten en blijven strijdbaar.
Die gaan nu niet ineens met gebogen hoofd naar de Footlocker om een kutbaantje.
Er ligt best een mooi plan van Schouten al bij LNV. Er was verdorie een hele tafel vol boerenorganisaties bij Remkes die zei "begin liever vandaag dan morgen met die maatregelen". 2500 boeren hebben een plan opgesteld waarmee boeren het prima kunnen redden binnen de nieuwe stikstofregels. Daar wat chocola van maken en in een brief gieten moet toch echt wel te doen zijn?quote:Op zondag 4 september 2022 07:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Of hij wordt daar in de zeik genomen. Hij moet perspectief geven voor boeren, en dit in de brief beschrijven, dat is niet te doen met de huidige instelling.
Is dat werkelijk 50 miljoen wat 1 bedrijf investeert in een nieuwe stal ? Hoe denkt de boer dat in hemelsnaam terug te verdienen ?quote:Op zondag 4 september 2022 13:59 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja daag das toch geen oplossing als je net 50 miljoen hebt geïnvesteerd in een nieuwe stal met stof en ammoniak afvang.
Het is nog lang niet gedaan en de boeren hebben de langste adem.
Nee, want dit soort berichten is niet waarvoor we Prinsjesdag hebben.quote:Op zondag 4 september 2022 17:06 schreef Cupfighter het volgende:
Kunnen ze met Prinsjesdag niet zeggen wij stoppen ermee, dat zou de beste boodschap zijn die ze kunnen brengen
dat bedrag lijkt me ook heel sterk. Benieuwd naar de bron.quote:Op maandag 5 september 2022 08:18 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Is dat werkelijk 50 miljoen wat 1 bedrijf investeert in een nieuwe stal ? Hoe denkt de boer dat in hemelsnaam terug te verdienen ?
Oh het mag ook een dag later hoor, als ze maar gaan en het liefst zo snel mogelijkquote:Op maandag 5 september 2022 08:19 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Nee, want dit soort berichten is niet waarvoor we Prinsjesdag hebben.
want dan kunnen we een jaar lang lekker proberen te formeren? Nee dank je.quote:Op maandag 5 september 2022 09:42 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Oh het mag ook een dag later hoor, als ze maar gaan en het liefst zo snel mogelijk
Dit is ook totaal niets, visieloze bende wat niets durft te beslissen en als het met oplossingen komt dan zijn ze vaak half, knopen doorhakken is niet besteed aan Rutte, ministers die dingen roepen of niet op komen dagen om wat voor een reden dan ook terwijl het land al genoeg problemen heeft zonder dit.quote:Op maandag 5 september 2022 09:43 schreef Malavita het volgende:
[..]
want dan kunnen we een jaar lang lekker proberen te formeren? Nee dank je.
Welnee als dat 3 miljoen kost is het al veel 350 tot 450 per vierkante meter.quote:Op maandag 5 september 2022 08:18 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Is dat werkelijk 50 miljoen wat 1 bedrijf investeert in een nieuwe stal ? Hoe denkt de boer dat in hemelsnaam terug te verdienen ?
Lijkt mij ook. Van de week op het nieuws dat een boer werd uitgekocht voor 2,5 miljoen. Ik vond dat een riant bedrag.....Daarom leek mij die 50 miljoen ook niet helemaal juist.quote:Op maandag 5 september 2022 09:55 schreef vipergts het volgende:
[..]
Welnee als dat 3 miljoen kost is het al veel 350 tot 450 per vierkante meter.
2.5 miljoen, wat een geld zegquote:Op maandag 5 september 2022 12:10 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Lijkt mij ook. Van de week op het nieuws dat een boer werd uitgekocht voor 2,5 miljoen. Ik vond dat een riant bedrag.....Daarom leek mij die 50 miljoen ook niet helemaal juist.
Bedenk dat er in 2018 voor 33 miljard euro aan leningen door boeren bij de banken e.d. zat: https://www.foodlog.nl/ar(...)35-milj/allcomments/quote:
Zoals de kamer al concludeerde: van die 25 miljard gaat een heleboel in de zak van de Rabobank terecht komen. Ik denk alleen dat daar weinig aan te doen is, de overheid kan de Rabobank niet dwingen die schulden kwijt te schelden.quote:Tegelijkertijd steeg ook het totaal aan bankleningen in de landbouwsector van ¤18 miljard in 2001 tot ¤33 miljard in 2018.
kan het artikel niet openen mqar ik geloof je daarinquote:Op maandag 5 september 2022 12:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bedenk dat er in 2018 voor 33 miljard euro aan leningen door boeren bij de banken e.d. zat: https://www.foodlog.nl/ar(...)35-milj/allcomments/
Die 2,5 miljoen is dus waarschijnlijk voor het grootste deel gewoon het afkopen van hypotheken en leningen voor apparatuur.
[..]
Zoals de kamer al concludeerde: van die 25 miljard gaat een heleboel in de zak van de Rabobank terecht komen. Ik denk alleen dat daar weinig aan te doen is, de overheid kan de Rabobank niet dwingen die schulden kwijt te schelden.
Zoals je in het artikel kunt zien is 2,5 miljoen wel redelijk gemiddeld voor de waarde van een boerenbedrijf, zelfs een stuk lager dan de gemiddelde balanswaarde.
Ik neem aan dat het dus vooral de schulden zijn. Je kunt een boer niet laten zitten met een hypotheek op een boerderij die er op gericht is dat het een bedrijf is en leningen op allerlei installaties en tracktors e.d. die hij niet meer mag gebruiken. Het zou me niet verbazen als hij maar iets van 2 ton of zoiets over houdt, dat is dan 5x het gemiddelde jaarinkomen van een boer.quote:Op maandag 5 september 2022 12:32 schreef Malavita het volgende:
[..]
kan het artikel niet openen mqar ik geloof je daarin
Benieuwd of in die 2.5 miljoen rekening wordt gehouden met diens schulden. Maar dat is een kwestie van elke situatie apart bekijken.
De hypotheek op het huis (waar ze blijven wonen) was 8 ton geloof ik - twitter research. Ze moeten de stallen nog afbreken en nog een rabo-lening afbetalen gok ik zo. Vermoedelijk houden ze wel vrij veel geld over, naast een afbetaald huis. Volk in nood.quote:Op maandag 5 september 2022 12:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het dus vooral de schulden zijn. Je kunt een boer niet laten zitten met een hypotheek op een boerderij die er op gericht is dat het een bedrijf is en leningen op allerlei installaties en tracktors e.d. die hij niet meer mag gebruiken. Het zou me niet verbazen als hij maar iets van 2 ton of zoiets over houdt, dat is dan 5x het gemiddelde jaarinkomen van een boer.
Als ze een half miljoen over houden oid is dat ook prima. Bedrijf had bij verkoop met leningen ook gewoon geld opgeleverd. Dat is ook het pensioen van een boer.quote:Op maandag 5 september 2022 12:53 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
De hypotheek op het huis (waar ze blijven wonen) was 8 ton geloof ik - twitter research. Ze moeten de stallen nog afbreken en nog een rabo-lening afbetalen gok ik zo. Vermoedelijk houden ze wel vrij veel geld over, naast een afbetaald huis. Volk in nood.
Hier wordt er nog wat verder op ingegaan.quote:Op maandag 5 september 2022 13:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als ze een half miljoen over houden oid is dat ook prima. Bedrijf had bij verkoop met leningen ook gewoon geld opgeleverd. Dat is ook het pensioen van een boer.
Dit is geen 'aanpassing van de regels', die boer krijgt een beroepsverbod. Voor velen is het ook het verlies van het familiebedrijf. Ruime compensatie vind ik zeer terecht, eerlijk gezegd.quote:Op maandag 5 september 2022 13:06 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Hier wordt er nog wat verder op ingegaan.
[ twitter ]
Het echte probleem zit hem erin dat je als boerenbedrijf onbeperkt overlast mag veroorzaken voor iedereen in de omgeving (hoort bij het platteland) en de enige manier op dat op te lossen als overheid lijkt te zijn om een berg geld over te maken naar de veroorzakers van de problemen. Het idee dat je wetgeving aanpast en dat bedrijven zich daarnaar voegen, die vlieger gaat niet op voor de agrarische industrie.
Je krijgt geen beroepsverbod, je moet gewoon geen stank- en stikstofoverlast veroorzaken in je beroep. Gejeremiejeer over familiebedrijven is al helemaal pathetische kitsch - de echte familiebedrijven op het boerenland zijn allang weggeconcurreerd door die paar megastallen die nog over zijn. Er is niets traditioneels aan 5000 varkens in een stal stoppen, noch is dat iets dat wat koste wat kost mogelijk zou moeten zijn.quote:Op maandag 5 september 2022 13:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit is geen 'aanpassing van de regels', die boer krijgt een beroepsverbod. Voor velen is het ook het verlies van het familiebedrijf. Ruime compensatie vind ik zeer terecht, eerlijk gezegd.
Wel, hij mag geen boer meer zijn, ook niet op een andere plek.quote:
Volgens die reacties mag hij verder met akkerbouw. Alleen die varkensstallen moeten afgebroken wordenquote:Op maandag 5 september 2022 13:21 schreef Hanca het volgende:
Wel, hij mag geen boer meer zijn, ook niet op een andere plek.
Volgens de NOS niet:quote:Op maandag 5 september 2022 13:35 schreef Gunner het volgende:
[..]
Volgens die reacties mag hij verder met akkerbouw. Alleen die varkensstallen moeten afgebroken worden
https://nos.nl/collectie/(...)trijd-tegen-stikstofquote:In ruil voor 2,5 miljoen euro moeten de broers De Rooij stoppen met hun bedrijf en mogen ze ook niet ergens anders een nieuw bedrijf beginnen.
Als je gebruik maakt van die uitkoopregeling, ja. Maar dat was niet het statement dat Einar maakte - jij beweert dat boeren een beroepsverbod krijgen opgelegd als gevolg van gewijzigde regels. Dat is niet waar. Dat er aan een riante uitkoopregeling ook wat voorwaarden verbonden zijn is niet zo raar - maar wel iets anders.quote:Op maandag 5 september 2022 13:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volgens de NOS niet:
[..]
https://nos.nl/collectie/(...)trijd-tegen-stikstof
Nee, ik zei dat deze specifieke boer een beroepsverbod krijgt. Dat is wat ik zei. 'Die boer krijgt een beroepsverbod', niet 'alle boeren krijgen een beroepsverbod'.quote:Op maandag 5 september 2022 13:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je gebruik maakt van die uitkoopregeling, ja. Maar dat was niet het statement dat Einar maakte - jij beweert dat boeren een beroepsverbod krijgen opgelegd als gevolg van gewijzigde regels. Dat is niet waar. Dat er aan een riante uitkoopregeling ook wat voorwaarden verbonden zijn is niet zo raar - maar wel iets anders.
Akkoord, je hebt gelijk. Maar in dat geval is jouw post niet echt een reactie op die van Einarboe.quote:Op maandag 5 september 2022 13:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, ik zei dat deze specifieke boer een beroepsverbod krijgt. Dat is wat ik zei. 'Die boer krijgt een beroepsverbod', niet 'alle boeren krijgen een beroepsverbod'.
Ja, maar met een pure aanpassing van de regels zijn helaas een heel aantal boerenbedrijven niet meer levensvatbaar op de locatie waar ze zitten. En dus kunnen ze hun leningen nooit terugbetalen die ze hebben afgesloten als winstgevend bedrijf. Dat oplossen lijkt me toch een minimumtaak van de overheid, in dit geval. Je kunt niet gewoon allerlei boerenbedrijven, waarbij de boer vaak hoofdelijk aansprakelijk is omdat boerderijen bijna nooit BVs zijn, failliet laten gaan. Dat zou zeer onbehoorlijk bestuur zijn.quote:Op maandag 5 september 2022 13:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Akkoord, je hebt gelijk. Maar in dat geval is jouw post niet echt een reactie op die van Einarboe.
We willen dat zwaar vervuilende bedrijven als Tata Steel en Dow Chemical strenge regels krijgen opgelegd en dat daarop wordt gehandhaafd. Maar dat schijnt voor de agrarische sector niet te kunnen - dat is wat ik uit de post van Einar haal. En dus moeten we met miljoenen aan gemeenschapsgeld gaan smijten om industriëlen uit te komen die de afgelopen jaren hun omgeving hebben vervuild. En ja, je kunt echt regels aanpassen zonder boeren een beroepsverbod te geven.
Dat is tot op zekere hoogte wel waar, maar daar had men vooral eerder over na moeten denken. Het had nooit zo ver mogen komen. Maar daar doe je nu niet zo veel meer aan, en als je die nalatigheid op het bord van de boerenbedrijven zou gooien dan is er inderdaad sprake van onbehoorlijk bestuur.quote:Op maandag 5 september 2022 13:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, maar met een pure aanpassing van de regels zijn helaas een heel aantal boerenbedrijven niet meer levensvatbaar op de locatie waar ze zitten. En dus kunnen ze hun leningen nooit terugbetalen die ze hebben afgesloten als winstgevend bedrijf. Dat oplossen lijkt me toch een minimumtaak van de overheid, in dit geval. Je kunt niet gewoon allerlei boerenbedrijven, waarbij de boer vaak hoofdelijk aansprakelijk is omdat boerderijen bijna nooit BVs zijn, failliet laten gaan. Dat zou zeer onbehoorlijk bestuur zijn.
Het gaat in de totale landbouw sector in heel Nederland maar om 200.000 mensen:https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)tijdbanen%20gerekend.quote:Op maandag 5 september 2022 14:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is tot op zekere hoogte wel waar, maar daar had men vooral eerder over na moeten denken. Het had nooit zo ver mogen komen. Maar daar doe je nu niet zo veel meer aan, en als je die nalatigheid op het bord van de boerenbedrijven zou gooien dan is er inderdaad sprake van onbehoorlijk bestuur.
We moeten vooral af van de gedachten dat al die zielige boeren van die hardwerkende gezinsmensen zijn. Die bestaan ook zeker, maar het overgrote deel van de agrarische omzet komt uit een aantal hele grote bedrijven. Het zijn zowel qua omvang als qua vervuiling gewoon industriële bedrijven, en die behandeling verdienen ze dan ook.
Wat ik overigens belangrijker vind dan de compensatie voor de individuele boer is een plan over wat je met de meest getroffen agrarische regio's aan wil. Je wil geen nieuw Zuid-Limburg creëren, maar voorlopig heb ik daar nog nauwelijks iets over gehoord.
Opvallend dat dit wel kan maar de btw op groente en fruit verlagen of zorgen dat mensen een beetje compensatie krijgen allemaal lastig lastig is. Ik merk dat ik er een beetje cynisch van word.quote:Op maandag 5 september 2022 16:25 schreef Janneke141 het volgende:
Tja, daar zie ik dan weer geen enkel probleem in.
Ja heel raar dat je wel bestaande cijfertjes gewoon kunt aanpassen en dat je niet met hetzelfde gemak een nieuwe categorie uit de grond stampt, met indicatie per product of het erbij hoort en aparte behandeling in de belastingketen.quote:Op maandag 5 september 2022 16:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Opvallend dat dit wel kan maar de btw op groente en fruit verlagen of zorgen dat mensen een beetje compensatie krijgen allemaal lastig lastig is. Ik merk dat ik er een beetje cynisch van word.
Dit zijn onafhankelijke bedragen hè. Heel anders dan de absurde kerstboom die ons belastingstelsel tegenwoordig is.quote:Op maandag 5 september 2022 16:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Opvallend dat dit wel kan maar de btw op groente en fruit verlagen of zorgen dat mensen een beetje compensatie krijgen allemaal lastig lastig is. Ik merk dat ik er een beetje cynisch van word.
Je mag van een overheid verwachten dat ze zoiets kunnen fixen. Het is niet alsof verschillende btw-tarieven iets nieuws zijn. Zelfs 0% bestaat al.quote:Op maandag 5 september 2022 16:41 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ja heel raar dat je wel bestaande cijfertjes gewoon kunt aanpassen en dat je niet met hetzelfde gemak een nieuwe categorie uit de grond stampt, met indicatie per product of het erbij hoort en aparte behandeling in de belastingketen.
Niet elk nieuwsbericht is een aanleiding om op dezelfde verongelijkte toon dezelfde misstanden elke keer maar weer erbij te halenquote:Op maandag 5 september 2022 16:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je mag van een overheid verwachten dat ze zoiets kunnen fixen. Het is niet alsof verschillende btw-tarieven iets nieuws zijn. Zelfs 0% bestaat al.
Maar het ging natuurlijk niet om het groente en fruit. Ik had net zo goed de toeslagenaffaire of Groningen kunnen noemen. Het gaat er om dat wanneer er iets voor de burger moet gebeuren het allemaal lastig lastig is maar dat de burger in de problemen brengen voor de overheid geen enkel probleem is. Dan kan ineens alles.
Dit is zoals deze overheid rolt helaasquote:Op maandag 5 september 2022 16:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je mag van een overheid verwachten dat ze zoiets kunnen fixen. Het is niet alsof verschillende btw-tarieven iets nieuws zijn. Zelfs 0% bestaat al.
Maar het ging natuurlijk niet om het groente en fruit. Ik had net zo goed de toeslagenaffaire of Groningen kunnen noemen. Het gaat er om dat wanneer er iets voor de burger moet gebeuren het allemaal lastig lastig is maar dat de burger in de problemen brengen voor de overheid geen enkel probleem is. Dan kan ineens alles.
Tijd voor iemand die het durft te benoemen en aanpakken. Ook als dat betekent dat het eerst slechter wordt. Dit kan zo niet door gaanquote:Op maandag 5 september 2022 17:08 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
We hebben ondertussen zoveel maatwerk dat alles vastloopt en het alsnog generiek wordt.
Gaat voorlopig toch niet gebeuren. Ieder (regerings-)plan dat het belastingstelsel versimpelt gaat gevolgd worden door zoveel versnipperde Kameroproepen voor reparatie voor subgroepje-zus-en-zo dat het er onder aan de streep alleen maar erger op wordt. Tel daarbij op dat ambtenaren vooral erg graag zichzelf aan het werk houden, en je weet dat er de komende tijd echt niets gaat verbeteren.quote:Op maandag 5 september 2022 17:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tijd voor iemand die het durft te benoemen en aanpakken. Ook als dat betekent dat het eerst slechter wordt. Dit kan zo niet door gaan
Idealiter gaat stekker er volledig uit en wordt er een nieuw goed werkend systeem ervoor in plaats opgetuigd.quote:Op maandag 5 september 2022 17:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gaat voorlopig toch niet gebeuren. Ieder (regerings-)plan dat het belastingstelsel versimpelt gaat gevolgd worden door zoveel versnipperde Kameroproepen voor reparatie voor subgroepje-zus-en-zo dat het er onder aan de streep alleen maar erger op wordt. Tel daarbij op dat ambtenaren vooral erg graag zichzelf aan het werk houden, en je weet dat er de komende tijd echt niets gaat verbeteren.
Zo, dat is dan weer mijn cynisme
Ik ben het ook al wel paar keer tegengekomen. Had het ook niet zelf bedacht. De Beer heeft we ook al een en ander over geschreven.quote:Op maandag 5 september 2022 17:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tijd voor iemand die het durft te benoemen en aanpakken. Ook als dat betekent dat het eerst slechter wordt. Dit kan zo niet door gaan
CU zit echt in een heleboel gemeenteraden als extra in de coalitie 'omfat ze zulke goede wethouders leveren', dan snap ik echt niet hoe Staghouwer nou boven is komen drijven...quote:Op maandag 5 september 2022 19:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oh hij is weg, erg mooi. Ging sneller dan gedacht, @:hanca
Wie gaan we nu krijgen dan? De fractie lijkt me te licht, te onervaren of onvoldoende gespecialiseerd. Weer een gedeputeerde? Willen die na het bedreigingencircus? Zal snel moeten want je kunt niet weken zonder landbouwminister in deze tijd.quote:Op maandag 5 september 2022 19:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
CU zit echt in een heleboel gemeenteraden als extra in de coalitie 'omfat ze zulke goede wethouders leveren', dan snap ik echt niet hoe Staghouwer nou boven is komen drijven...
Helemaal eens, eerlijke feiten en geen gedraai, en een plan van aanpak ook al moet dat stevig zijnquote:Op maandag 5 september 2022 17:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Joh, we konden een jaar zonder kabinet.quote:Op maandag 5 september 2022 19:40 schreef trein2000 het volgende:
Zal snel moeten want je kunt niet weken zonder landbouwminister in deze tijd.
Kan, zou wel armoe troef zijn.quote:Op maandag 5 september 2022 19:42 schreef JohnBercow het volgende:
Schouten terug naar Landbouw?
Slob op Armoede.
Wie dan?quote:Op maandag 5 september 2022 19:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wie gaan we nu krijgen dan? De fractie lijkt me te licht, te onervaren of onvoldoende gespecialiseerd. Weer een gedeputeerde? Willen die na het bedreigingencircus? Zal snel moeten want je kunt niet weken zonder landbouwminister in deze tijd.
Schouten gaat het wel tijdelijk doen zolang er geen nieuwe is…quote:Op maandag 5 september 2022 19:42 schreef JohnBercow het volgende:
Schouten terug naar Landbouw?
Slob op Armoede.
Ja dat is echt de verkeerde man op de verkeerde plek op het verkeerde moment.quote:Op maandag 5 september 2022 19:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
CU zit echt in een heleboel gemeenteraden als extra in de coalitie 'omfat ze zulke goede wethouders leveren', dan snap ik echt niet hoe Staghouwer nou boven is komen drijven...
Zijn langverwachte stikstofbrief zou eigenlijk eind deze week komen maar werd al uitgesteld omdat de kwaliteit ondermaats wasquote:Op maandag 5 september 2022 19:45 schreef Hanca het volgende:
Netjes dat hij dat zo doet, zelf de conclusie trekken dat hij niet de juiste persoon is. Of hing er echt een haalbare motie van wantrouwen boven zijn hoofd? Volgens mij nog niet, toch?
Het gerucht doet hardnekkig de ronde dat zijn ‘perspectiefbrief’ zou zijn afgekeurd door de top van het kabinet. Dan is je positie natuurlijk ook wel tamelijk onhoudbaar geworden.quote:Op maandag 5 september 2022 19:45 schreef Hanca het volgende:
Netjes dat hij dat zo doet, zelf de conclusie trekken dat hij niet de juiste persoon is. Of hing er echt een haalbare motie van wantrouwen boven zijn hoofd? Volgens mij nog niet, toch?
En Schouten kan het zeker wel, maar een vice-premier lijkt me weer niet ideaal. Die moet teveel alle partijen te vriend houden.quote:Op maandag 5 september 2022 19:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Schouten gaat het wel tijdelijk doen zolang er geen nieuwe is…
Nee. Is mij niets van bekend.quote:Op maandag 5 september 2022 19:45 schreef Hanca het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |