SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi moment om een paar Davy Crocketts op een stel Ruskies te dumpen.quote:
Die man weet alles!quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:49 schreef quirina het volgende:
We hebben Steven Seagal nodig om alle feiten grondig te onderzoeken.
Alleen Chuck Norris kan Rusland nog redden.quote:
Dus Rusland beeft vanwege een enorm Europees Zwaard van Damocles. We kunnen Rusland op elk moment kapot maken, cool!.quote:
quote:.su is an Internet country code top-level domain (ccTLD) that was designated for the Soviet Union (USSR) on 19 September 1990.
The .su TLD is known for usage by cybercriminals and right-wing extremist organizations.
https://en.wikipedia.org/wiki/.su
quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 19:22 schreef slashdotter3 het volgende:
Normaal is het in stappen van 800 miljoen maar de volgende zending is gelijk 3 miljard. Is dit omdat LendLease nu eindelijk op gang is gekomen en de wapenfabrieken op volle toeren draaien?
[ twitter ]
Grootste eurobiljetquote:
"because Russia invaded Ukraine"quote:
--> BNWquote:
Geen idee waarom. Dat is juist prima journalistiek.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 19:50 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
"because Russia invaded Ukraine"![]()
Vanwege de zware sancties waarmee de EU zichzelf in de voet kop heeft geschoten.
[..]
--> BNW
"Now"?quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 19:45 schreef slashdotter3 het volgende:
Dit krijg je dus met de 5e kolonne in je land
[ twitter ]
Deden ze in Estland ook toen het museum een Sovjet tank weghaalde.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 19:45 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 20:21 schreef quirina het volgende:
[..]
Deden ze in Estland ook toen het museum een Sovjet tank weghaalde.
Zijn wel jankerds die Russen.
Heftig! Doet elk land.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 19:57 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)rsburg_russia_today/
This ad popped up in St. Petersburg, Russia today. They are seeking soldiers for the war with Ukraine.
[ afbeelding ]
Toch weer reserveonderdelen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 20:21 schreef quirina het volgende:
[..]
Deden ze in Estland ook toen het museum een Sovjet tank weghaalde.
Zijn wel jankerds die Russen.
quote:
quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 19:22 schreef slashdotter3 het volgende:
Normaal is het in stappen van 800 miljoen maar de volgende zending is gelijk 3 miljard. Is dit omdat LendLease nu eindelijk op gang is gekomen en de wapenfabrieken op volle toeren draaien?
Of zit in dit pakket ook A10 en F16 vliegtuigen?
En vorige week was er nog een rel dat Rusland niet wilde dat de vliegtuigen en helicopters van het Afghaanse leger die naar Tajikistan en Uzbekistan waren gevlucht naar Ukraine gingen. Misschien zit dat er ook bij.
[ twitter ]
Wat gebeurt hier ineens? Hier is gepraat, dat kan niet anders. Significante ontwikkeling.quote:
Wat vind je van haar gezicht?quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 20:33 schreef quirina het volgende:
https://www.themoscowtime(...)lain-daughter-a78634
Je zal maar zo’n uitvaart hebben… kolere.
Je zou niet zeggen dat ze is opgeblazen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 20:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat vind je van haar gezicht?
Echt opmerkelijk gaaf.
[ twitter ]
Die Russische schoolpleinpraat zal wel weer zo'n typische "China's final warning" zijn.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 20:46 schreef Discombobulate het volgende:
Ben wel benieuwd naar de rakettenregen morgen.
Geen idee, dat zie ik morgen wel gewoon.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 20:52 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Die Russische schoolpleinpraat zal wel weer zo'n typische "China's final warning" zijn.
Toch zou ik hier voorzichtig meezijn.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 20:46 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Je zou niet zeggen dat ze is opgeblazen.
Wie is zij? De moeder?quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 20:43 schreef Hatseflats22 het volgende:
Je kunt een hoop knutselen met een dooie.
Geniet vooral van de familiefoto's..
[ afbeelding ]
Everybody happy?
Say slava ukraini!!
Ze hadden toch een kilo explosieve gebruikt? Dan verwacht je inderdaad dat het een aardige puzzel in die kist is. Ook als je de brand zag en dat die auto volledig uitgebrand was zou je ook wel wat meer van verwachten. Maar ik las ook ergens dat ze naast haar auto gevonden was? Dus dat kan het nog enigszins verklaren.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 20:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat vind je van haar gezicht?
Echt opmerkelijk gaaf.
[ twitter ]
Er zijn altijd wel mensen te vinden die Russische propaganda voor zoete koek innemen. Is er al een poll gemaakt in dit topic wie er verantwoordelijk is voor de oorlog?quote:
Wellicht interessant om dezelfde Poll in nws en bnw te houden, kijken waar de meeste Russische aanhangers zich bevinden...quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 21:27 schreef Slayage het volgende:
[..]
Er zijn altijd wel mensen te vinden die Russische propaganda voor zoete koek innemen. Is er al een poll gemaakt in dit topic wie er verantwoordelijk is voor de oorlog?
Meeste mensen vallen voor propaganda van eigen land, dus kun je nagaan welke propaganda hier voor zoete koek wordt geslikt.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 21:27 schreef Slayage het volgende:
[..]
Er zijn altijd wel mensen te vinden die Russische propaganda voor zoete koek innemen. Is er al een poll gemaakt in dit topic wie er verantwoordelijk is voor de oorlog?
Op de FP.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 21:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wellicht interessant om dezelfde Poll in nws en bnw te houden, kijken waar de meeste Russische aanhangers zich bevinden...
Wij hebben hier vrije nieuwsgaring.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 21:47 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Meeste mensen vallen voor propaganda van eigen land, dus kun je nagaan welke propaganda hier voor zoete koek wordt geslikt.
Het zou geopolitieke zelfmoord voor Turkije zijn als ze Rusland zouden steunen.quote:
Dat je dat durft te zeggen nadat alles wat Russisch is gecensureerd wordt, zowel door overheid als op alle sociale platforms.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 21:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wij hebben hier vrije nieuwsgaring.
We hebben er weer een jongens, rij het busje maar voor.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 22:06 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Dat je dat durft te zeggen nadat alles wat Russisch is gecensureerd wordt, zowel door overheid als op alle sociale platforms.![]()
Rusland begon met het censureren van westerse sociale platforms nadat ze toestonden dat Russische hooggeplaatsten bedreigd mochten worden.
Wat zijn die "vaste vertaalregels" volgens jou dan?quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 09:11 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
"Lijkt me"
"wat mij betreft"
De reaguurder boven je:
"Lijkt mij".
Natuurlijk zijn er vaste regels voor het benoemen van een plaats in een bepaalde taal. (Ver)Taalregels noemen we die.
Je kunt op twee manieren vertalen: fonetisch en op de letter.
Kyiv is iig geen Nederlandse spelling. Dan wordt het iets van Kiejiv.
De Russisch E eigenlijk is al een "ye" in het engels cq "je" in het nederlands.
En dan hebben we nog een Derry/Londonderry verhaal mbt deze hoofdstad.
Afhankelijk van de spelling -ook de vertaling- zou je kleur bekennen.
https://namen.taalunie.org/content/42668/kievquote:Kiev
Oekrane
Hoofdstad
Sinds 2022 komt ook de plaatselijke naam Kyiv in het Nederlands voor.
Plaatselijke naam:
Kyiv
Oekrane
Iemand midden op de weg doden door een bomaanslag is veel erger dan verkrachting. Niet zo selectief verontwaardigd zijn.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 22:11 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Voor zulke 'mensen' is maar een passende oplossing.
poetin laat dus kinderen verkrachten en blaast zijn eigen inwoners op. en stimuleert massaal vluchtelingen stromen naar het westen om dit stabiliseren.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 22:16 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Iemand midden op de weg doden door een bomaanslag is veel erger dan verkrachting. Niet zo selectief verontwaardigd zijn.
weet niet of het relevant is voor dit topic.quote:
Aangezien jij het bent heeft het toch geen zin om er inhoudelijk op te reageren.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 22:16 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Iemand midden op de weg doden door een bomaanslag is veel erger dan verkrachting. Niet zo selectief verontwaardigd zijn.
Best goed te pruimen toch? Die propaganda van Forum van Democratie en co?quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 21:47 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Meeste mensen vallen voor propaganda van eigen land, dus kun je nagaan welke propaganda hier voor zoete koek wordt geslikt.
De vluchteling is een gevolg van de Oekrane oorlog.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 22:19 schreef Korenfok het volgende:
[..]
weet niet of het relevant is voor dit topic.
Maar ps what the fuck, dat er niemand naar buiten rent, ipv zitten filmen.
Ik was positief verrast van de snelle verbanning van Russische propaganda kanaal in Europa. Genocide verheerlijking moet je geen platform geven.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 22:06 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Dat je dat durft te zeggen nadat alles wat Russisch is gecensureerd wordt, zowel door overheid als op alle sociale platforms.![]()
Rusland begon met het censureren van westerse sociale platforms nadat ze toestonden dat Russische hooggeplaatsten bedreigd mochten worden.
quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 22:18 schreef Korenfok het volgende:
[..]
poetin laat dus kinderen verkrachten en blaast zijn eigen inwoners op. en stimuleert massaal vluchtelingen stromen naar het westen om dit stabiliseren.
Mooie propaganda plaatje. Heeft effect op je zo te zien, lekker makkelijk benvloedbaar.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 22:21 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Best goed te pruimen toch? Die propaganda van Forum van Democratie en co?
[ afbeelding ]
Het is de schuld van de Rabobank, vrouwen, mannen, moslims, blanke mens, joden, Poetin/Ruslandquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 22:21 schreef polderturk het volgende:
[..]
De vluchteling is een gevolg van de Oekrane oorlog.
Ik mag hopen in vvv bonnen.quote:
Oekrane wordt hier gewoon een platform gegeven hoor. En dat jij dit zegt terwijl je uit een land komt waar ze massaal de Armeense genocide ontkennen. Het westen dat Russische propaganda heeft verbannen doet zelf aan oorlogen, genocides, coups, economische oorlogvoering (waar jouw land ook meerdere keren slachtoffer van was), enz. en maakt dat hier schoonschijnend in de media.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 22:29 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ik was positief verrast van de snelle verbanning van Russische propaganda kanaal in Europa. Genocide verheerlijking moet je geen platform geven.
Toch mooi hoe extreem-rechts en extreem-links elkaar kunnen vinden in deze vervelende tijdenquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 22:43 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Oekrane wordt hier gewoon een platform gegeven hoor. En dat jij dit zegt terwijl je uit een land komt waar ze massaal de Armeense genocide ontkennen. Het westen dat Russische propaganda heeft verbannen doet zelf aan oorlogen, genocides, coups, economische oorlogvoering (waar jouw land ook meerdere keren slachtoffer van was), enz. en maakt dat hier schoonschijnend in de media.
we staan de fvd toch toe? dus hoezo is russische propaganda gebannen?quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 22:43 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Oekrane wordt hier gewoon een platform gegeven hoor. En dat jij dit zegt terwijl je uit een land komt waar ze massaal de Armeense genocide ontkennen. Het westen dat Russische propaganda heeft verbannen doet zelf aan oorlogen, genocides, coups, economische oorlogvoering (waar jouw land ook meerdere keren slachtoffer van was), enz. en maakt dat hier schoonschijnend in de media.
Hey je vergeet dat plaatje met die Navo basissen. Nu krijg je je bonus roebels niet!quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 22:43 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Ja, dat waren de lieftallige ouders.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 21:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Wie is zij? De moeder?
Er lijkt in elk geval weinig affectie te zijn tussen man en vrouw.
Classic ad hominem: turk gespot? Gooi de Armeense genocide erinquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 22:43 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Geen idee, maar het is wel bijzonder :p misschien zijn ze heel goed in make up daar in Moskouquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 23:10 schreef theunderdog het volgende:
Ik probeer echt mijn best te doen niet complot te denken. Maar kan er dan iemand mij uitleggen hoe de dochter van die Dugin in hemelsnaam er zo 'goed' bij ligt in haar kist???
Bijzonder.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 23:10 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ja, dat waren de lieftallige ouders.
Ik weet niet wat ik precies moet zien in die foto. Care to explain? Wat is je punt?quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 23:21 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Op basis van een foto? Het is een begrafenis he, of vind je dit ook bijzonder:
[ afbeelding ]
Wassen beeld?quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 23:10 schreef theunderdog het volgende:
Ik probeer echt mijn best te doen niet complot te denken. Maar kan er dan iemand mij uitleggen hoe de dochter van die Dugin in hemelsnaam er zo 'goed' bij ligt in haar kist???
Ik ben geen homo, noem me geen lieverd. Het weergeeft hypocrisie, en dat mag best zo nu en dan aangeduid worden. We hoeven met wat wij op onze kerfstok hebben geen moraalridders te spelen en met de vinger te wijzen. Verbeter de wereld begin bij jezelf. Toen Oekrane genocide zat te plegen in het oosten van het land (Azov Nazi's lekker bezig waren) en jarenlang etnische Russen onderdrukt werden, zoals Turkije decennia deed met Koerden, vond iedereen dat prima, iig werd het hier niet uitgebreid in de media belicht of veroordeeld.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 23:13 schreef Slayage het volgende:
[..]
Classic ad hominem: turk gespot? Gooi de Armeense genocide erin![]()
"Ja maar het westen is ook ruk" is off topic lieverd, open een andere topic om je beklag te doen
Ik heb het zelfde.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 23:10 schreef theunderdog het volgende:
Dat kan ik jou ook vragen over wat jij zo "bijzonder" aan die foto van Doegina vindt.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 23:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik precies moet zien in die foto. Care to explain? Wat is je punt?
Normaliter kijk ik een beetje neer om complotdenkers, daarom dat ik nu aversie krijg bij mijn eigen twijfel. Maar wtf....quote:
Het is moeilijk om niet te geloven dat Darja Doegina nog leeft en ergens op eiland met Elvis en Tupac zit. Maar om met een andere voorbeeld te komen: Met chirurgie en veel make-up hebben ze Uday Hoessein ook aardig opgeknapt na uren strijdt met 200 Amerikaanse soldaten en tig rakketten die hij op zijn dak kreeg. Tegenwoordig kan dat.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 23:10 schreef theunderdog het volgende:
Nou ik had wel het idee dat je echt een schatje bent ondanks al je posts. En het is ok om homo of bi te zijn hoor.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 23:32 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Ik ben geen homo, noem me geen lieverd.
Nou vertel maar.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 23:34 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Dat kan ik jou ook vragen over wat jij zo "bijzonder" aan die foto van Doegina vindt.
Ze heeft 3 neusgaten.quote:
Maar zo erg? lijkt mij niet. Haar auto is ontploft. Er hoort van haar weinig over te zijn.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 23:35 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Het is moeilijk om niet te geloven dat Darja Doegina nog leeft en ergens op eiland met Elvis en Tupac zit. Maar om met een andere voorbeeld te komen: Met chirurgie en veel make-up hebben ze Uday Hoessein ook aardig opgeknapt na uren strijdt met 200 Amerikaanse soldaten en tig rakketten die hij op zijn dak kreeg. Tegenwoordig kan dat.
Ik vind het allemaal heel bijzonder.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 23:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Normaliter kijk ik een beetje neer om complotdenkers, daarom dat ik nu aversie krijg bij mijn eigen twijfel. Maar wtf....
Hoe dan.
Precies. Klopt geen reet van.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 23:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind het allemaal heel bijzonder.
Nu zie ik opeens een half lichaam op de videos, achter de vader. Maar dit zag ik toen niet. En reken maar dat ik het 20 keer ofzo bekeken heb.
De videos veranderen met de dag![]()
Bij de video's die enkele uren na de aanslag op twitter verschenen was het allemaal afgeblokt. Als je frame voor frame keek zag je alleen wat voeten. Heb jij haar hele lichaam gezien dan?quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 23:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind het allemaal heel bijzonder.
Nu zie ik opeens een half lichaam op de videos, achter de vader. Maar dit zag ik toen niet. En reken maar dat ik het 20 keer ofzo bekeken heb.
De videos veranderen met de dag![]()
Ik begrijp nog steeds je whataboutism niet. Met je foto van Bush.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 23:39 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Nou wat vind jij zo bijzonder aan die foto van de ouders van Darja op haar begrafenis?
Ik kan je duizenden andere foto's laten zien van stelletjes die op een 'begrafenis' uit elkaar zitten. Want dat is wat je bijzonder vond aan die foto van Doegina toch?quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 23:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik begrijp nog steeds je whataboutism niet. Met je foto van Bush.
Waarom denk jij dat dat relevant is? Wat wil je zeggen met die foto?
Het aantal Azov strijders en hun belang en rol in Oekrane en de oorlog worden echter schromelijk overdreven door de Russische vijfde colonne.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 23:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Azov is wel gewoon nazi-tuig. Daar is toch op zich niets aan gelogen?
Dat is toch bij uitstek een whataboutism?quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 23:50 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Ik kan je duizenden andere foto's laten zien van stelletjes die op een 'begrafenis' uit elkaar zitten. Want dat is wat je bijzonder vond aan die foto van Doegina toch?
Al dat getrol hier maakt je in de war. Je hebt kritisch de situatie beoordelen, en daarnaast complot denken, Dat zijn 2 verschillende dingen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 23:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Normaliter kijk ik een beetje neer om complotdenkers, daarom dat ik nu aversie krijg bij mijn eigen twijfel. Maar wtf....
Hoe dan.
Er gebeuren elke dag enge dingen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 23:37 schreef Starhopper het volgende:
Hopelijk gebeuren er morgen geen enge dingen
Wat is dit voor een rare antwoord? Je zoekt kwaad in details. De ouders van Darja zitten tijdens de begrafenis wat uit elkaar (een momentopname), jij vindt dat "bijzonder". Ik geef aan dat dat normaal is en duizenden foto's kan laten zien van stelletjes die "afstandelijk" zijn tijdens een begrafenis, je reactie: "whataboutism". Kijk ook eens naar de fauteuils waarop ze zitten, of moeten ze bij elkaar op de schoot zitten?quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 23:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is toch bij uitstek een whataboutism?
Ik ben zoooooo arm nuquote:Op woensdag 24 augustus 2022 00:28 schreef riazop het volgende:
Volgens die Navo topman zojuist bij op1 moet Europa een eenheid blijven vormen om Oekrane te steunen en de oorlog doorzetten met novasteun, ondanks alle problemen zoals de energiecrisis, inflatie en armoedeval!
Rusland heeft allang gewonnen, niet alleen Oekrane is het doel, maar ook het Westen in armoede storten. En dat is gelukt!
de armen in Rusland dromen stiekem elke avond dat ze arm mogen zijn in het westenquote:Op woensdag 24 augustus 2022 00:28 schreef riazop het volgende:
Volgens die Navo topman zojuist bij op1 moet Europa een eenheid blijven vormen om Oekrane te steunen en de oorlog doorzetten met novasteun, ondanks alle problemen zoals de energiecrisis, inflatie en armoedeval!
Rusland heeft allang gewonnen, niet alleen Oekrane is het doel, maar ook het Westen in armoede storten. En dat is gelukt!
Je hebt nog een vast energiecontract neem aan?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 00:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ben zoooooo arm nu
Het bewijs dat je geen zaken moet doen met Rusland. Ook zonder oorlog had Putler de gaskraan dicht kunnen draaien.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 00:28 schreef riazop het volgende:
Armoede.. lekker overdrijven zeg! Het enige dat nu gaande is, is dat de energietransitie op de schop gaat. Kerncentrales blijven voorlopig draaien.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 00:28 schreef riazop het volgende:
Nee, ik betaal zo veel mogelijk maar ik verbruik te weinig.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 00:35 schreef riazop het volgende:
[..]
Je hebt nog een vast energiecontract neem aan?
Nu doen we zaken met heren die homoseksuelen willen stenigen en vrouwen in huis willen houden.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 00:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het bewijs dat je geen zaken moet doen met Rusland. Ook zonder oorlog had Putler de gaskraan dicht kunnen draaien.
...
Nou, nee.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 00:28 schreef riazop het volgende:
Gefeliciteerd. Dus nu kunnen de Russische troepen naar huis?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 00:43 schreef riazop het volgende:
[..]
Nu doen we zaken met heren die homoseksuelen willen stenigen en vrouwen in huis willen houden.
En ook die kunnen de gas en oliekraan dichtdraaien.
Het enige verschil is dat we nu 3 keer zoveel betalen. Ook de Russen hebben nog nooit zoveel geld verdiend aan hun gas en olie.
Geweldig die sancties!
Zolang 70 van de gasprijs uit belastingen en accijns bestaat, komt het wel goed. En los van tijdelijke verlaging van deze lasten, heeft Nederland een giga gasreserve die in een noodsituatie kan worden opgevoerd.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 00:35 schreef riazop het volgende:
[..]
Je hebt nog een vast energiecontract neem aan?
Je concentreert je nogal op de sancties. Ik stel nergens dat het goed is om afhankelijk te zijn van SA of Qatar.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 00:43 schreef riazop het volgende:
[..]
Nu doen we zaken met heren die homoseksuelen willen stenigen en vrouwen in huis willen houden.
Het enige verschil is dat we nu 3 keer zoveel betalen. Ook de Russen hebben nog nooit zoveel geld verdiend aan hun gas en olie.
Geweldig die sancties!
Wederom: Uhm, nou nee.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 00:43 schreef riazop het volgende:
[..]
Geweldig die sancties!
De gasprijs bestaat sinds 2021 al niet meer voor 70% uit belastingen en accijns.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 00:45 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Zolang 70 van de gasprijs uit belastingen en accijns bestaat, komt het wel goed. En los van tijdelijke verlaging van deze lasten, heeft Nederland een giga gasreserve die in een noodsituatie kan worden opgevoerd.
Die blijven voor de zekerheid nog even.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 00:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
...Dus nu kunnen de Russische troepen naar huis?
Das wel de harde consequentie van die sancties..quote:Op woensdag 24 augustus 2022 00:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je concentreert je nogal op de sancties. Ik stel nergens dat het goed is om afhankelijk te zijn van SA of Qatar.
...
Waar moet de Oekraine precies in worden gesteund? In hun wens om de Krim te veroveren en de russofone gebiedsdelen te oekrainiseren?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 00:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik stel wel dat je geen zaken kan doen met de Russen en daarnaast Oekrane moeten steunen waar nodig.
De Krim is Oekrane.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 00:51 schreef riazop het volgende:
[..]
Das wel de harde consequentie van die sancties..
[..]
Waar moet de Oekraine precies in worden gesteund? In hun wens om de Krim te veroveren en de russofone gebiedsdelen te oekrainiseren?
Om er zeker van te zijn dat er niets van dat leger overblijft.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 00:49 schreef riazop het volgende:
[..]
Die blijven voor de zekerheid nog even.
En onder deze slogan wil je een bloedige oorlog voortzetten met een illusie als resultaat? Of heb je een andere agenda?quote:
Net zoals Limburg onderdeel is van Nederland, is de Krim onderdeel van Oekrane. Rusland moet gewoon opflikkeren uit een soeverein buurland. Simples.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 00:56 schreef riazop het volgende:
[..]
En onder deze slogan wil je een bloedige oorlog voortzetten met een illusie als resultaat? Of heb je een andere agenda?
Kun je ook antwoord geven op mijn vraag ipv wat simpele kretelogie?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 00:59 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Net zoals Limburg onderdeel is van Nederland, is de Krim onderdeel van Oekrane. Rusland moet gewoon opflikkeren uit een soeverein buurland. Simples.
Onderhandelen? Rusland moet terug naar eigen grondgebied. Zo ingewikkeld is het niet.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 01:01 schreef riazop het volgende:
[..]
Kun je ook antwoord geven op mijn vraag ipv wat simpele kretelogie?
En onder deze slogan wil je een bloedige oorlog voortzetten met een illusie als resultaat?
dus wil je door met de oorlog of wil je onderhandelen?
Ben je Rus van afkomst?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 00:51 schreef riazop het volgende:
[..]
Das wel de harde consequentie van die sancties..
[..]
Waar moet de Oekraine precies in worden gesteund? In hun wens om de Krim te veroveren en de russofone gebiedsdelen te oekrainiseren?
Als mijn buurman mijn tuin inpikt, ga ik ook niet onderhanden. Dan gooi ik hem er bij zijn ballen uit.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 01:01 schreef riazop het volgende:
[..]
En onder deze slogan wil je een bloedige oorlog voortzetten met een illusie als resultaat?
Onder welke slogan rechtvaardig je de ineenstorting van de Russische economie en geloofwaardigheid door als land Oekrane binnen te vallen?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 01:01 schreef riazop het volgende:
[..]
Dat gaan ze dus niet doen. Integendeel, elke dag pakken de Russen er gebied bij (al is het maar een klein beetje momenteel)..quote:Op woensdag 24 augustus 2022 01:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Onderhandelen? Rusland moet terug naar eigen grondgebied. Zo ingewikkeld is het niet.
En misschien vermoordt die buurman jou daarna. Heb je dan gewonnen?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 01:06 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Als mijn buurman mijn tuin inpikt, ga ik ook niet onderhanden. Dan gooi ik hem er bij zijn ballen uit.
...
Dus als de buurman vanavond jouw slaapkamer bezet wordt het niet knokken, maar onderhandelen? Bijzonder wel.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 01:01 schreef riazop het volgende:
[..]
Een vreemde redenatie. Rusland valt binnen, Oekrane verdedigt zich en dat heet dan "escaleren".quote:Op woensdag 24 augustus 2022 01:10 schreef riazop het volgende:
[..]
En misschien vermoordt die buurman jou daarna. Heb je dan gewonnen?
Dat dom door escaleren kan je aan het eind veel meer kosten dan onderhandelen.
Zoals ik van de week al zei, er komt een moment dat Rusland te ver gaat en het westen niet langer toe gaat kijken. Ik zie het zo gebeuren dat een van de baltische slaten of Polen zegt; en nu is het klaar, wij sturen een vredesmissie.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 01:09 schreef riazop het volgende:
[..]
Dat gaan ze dus niet doen. Integendeel, elke dag pakken de Russen er gebied bij (al is het maar een klein beetje momenteel)..
Doet me denken aan de Palestijnen die ook niet wilden onderhandelen omdat ze allerlei illusies als eisen op tafel blijven leggen,. Hun gebied wordt kleiner en kleiner.
Maar wel principieel hoor!
Misschien ook maar nooit aangifte doen als iemand iets van je jat? Hij kan je zomaar iets ergs aandoen.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 01:10 schreef riazop het volgende:
[..]
En misschien vermoordt die buurman jou daarna. Heb je dan gewonnen?
Dat dom door escaleren kan je aan het eind veel meer kosten dan onderhandelen.
Nee, daar ga ik niet eens op in. Leidende vragen die afgaan op een voor 1 partij vaststaande uitkomst is een valse discussie.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 01:01 schreef riazop het volgende:
[..]
Ik heb altijd het verdedigen van Oekraine verdedigd toen de Russen binnenvielen in Februari..quote:Op woensdag 24 augustus 2022 01:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Een vreemde redenatie. Rusland valt binnen, Oekrane verdedigt zich en dat heet dan "escaleren".
Misschien luister je beter naar de podcasts van De Wijk. Die legt je dagelijks uit dat Oekraine veel te weinig wapens heeft en krijgt. en militair machteloos is. om ook maar iets terug te veroveren.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 01:17 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Daarnaast en gelukkig, is de stroom van nieuwe wapens uit het westen groot en die stroom is bijna onuitputtend. Wel zien we nu meer "nieuwere wapens", omdat de oude rommel ook op begint te raken. Rusland is inmiddels bezig om ww2 rommel uit stal te halen en van zijn geavanceerde wapens is weinig gebleken. Na 6 maanden nog steeds geen overmacht van in de lucht.. hoe dan?!
Over enkele maanden krijgt Oekrane de A10's van de USA, waarmee ze nu flink mee aan zijn het trainen.. en wellicht zelfs de F16.
Daarkomt bij, dat ook de luchtverdediging voor Oekrane wordt opgevoerd door het westen.
Kwestie van tijd totdat Rusland het hazenpad gaat kiezen..
En dat is wederom notoire onzin. Oekrane verdedigt haar land, het enige land dat oorlogstaal uitslaat is Rusland.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 01:22 schreef riazop het volgende:
[..]
Ik heb altijd het verdedigen van Oekraine verdedigd toen de Russen binnenvielen in Februari..
Maar men moet ook realistisch zijn. Oekraine is een land met een grote russofone minderheid. Laat die mensen zlf bepalen in welk land ze willen wonen.Elke regio een referendum dus.quote:Ja, ga emigreren dan.Met idiote illusionaire oorlogstaal van Zelenski richting de Krim (waar vrijwel geen Oekrainer meer woont) heb ik niets. Sterker, dat leidt tot nodeloos bloedvergieten van vooral veel Oekrainers.quote:Referenda zijn niet te vertrouwen in Rusland.
Oh, maar die mensen mogen van mij wel stemmen waar ze willen wonen. Als ze in Rusland willen wonen, dan kunnen ze daar zo heen verhuizen.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 01:22 schreef riazop het volgende:
[..]
Ik heb altijd het verdedigen van Oekraine verdedigd toen de Russen binnenvielen in Februari..
Maar men moet ook realistisch zijn. Oekraine is een land met een grote russofone minderheid. Laat die mensen zlf bepalen in welk land ze willen wonen. Elke regio een referendum dus.
Ze zijn beiden Rus van afkomst of ze zijn ooit gepest op school door een Oekraner.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 01:28 schreef Barbusse het volgende:
Wat is eigenlijk de echte redenatie van users als riazop en Tobias19xx dat Rusland het recht heeft om weer een soeverein land binnen te vallen? Oprechte vraag.
Rob van Wijk gebruik ik als een van mijn bronnen, dus ja, ik begrijp goed wat hij zegt.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 01:24 schreef riazop het volgende:
[..]
Misschien luister je beter naar de podcasts van De Wijk. Die legt je dagelijks uit dat Oekraine veel te weinig wapens heeft en krijgt. en militair machteloos is. om ook maar iets terug te veroveren.
https://www.bnr.nl/podcast/boekestijn-en-de-wijk
🤣quote:Op woensdag 24 augustus 2022 01:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ze zijn beiden Rus van afkomst of ze zijn ooit gepest op school door een Oekraner.
Ik wil dit ook wel weten @riazop @Tobias19xxquote:Op woensdag 24 augustus 2022 01:28 schreef Barbusse het volgende:
Wat is eigenlijk de echte redenatie van users als riazop en Tobias19xx dat Rusland het recht heeft om weer een soeverein land binnen te vallen? Oprechte vraag.
In Letland gaat het overigens over 26,9% Russen en 37,2% Russisch sprekenden. Dat kan nog wel eens voor interne onrust gaan zorgen daar.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 19:45 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Dit is natuurlijk wel een foutieve weergave.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 01:06 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Als mijn buurman mijn tuin inpikt, ga ik ook niet onderhanden. Dan gooi ik hem er bij zijn ballen uit.
Talloze rapporten tonen aan dat Rusland bezig is met een annexatie en deportatie van mensen uit deze gebieden. Door er Russen naar toe schepen en dan een referendum uit te voeren is te ridicuul voor woorden.
Er is maar 1 partij schuldig en dat is Rusland zelf.
In Moskou?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 00:07 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Wat is dit voor een rare antwoord? Je zoekt kwaad in details. De ouders van Darja zitten tijdens de begrafenis wat uit elkaar (een momentopname), jij vindt dat "bijzonder". Ik geef aan dat dat normaal is en duizenden foto's kan laten zien van stelletjes die "afstandelijk" zijn tijdens een begrafenis, je reactie: "whataboutism". Kijk ook eens naar de fauteuils waarop ze zitten, of moeten ze bij elkaar op de schoot zitten?
Het is oorlog, kogels vliegen om je oren, granaten exploderen, ledematen die in het rond vliegen, bloed wordt vergoten, en waar gaat het over? Over de 'afstand' tussen de ouders van Darja op haar begrafenis, dat is "bijzonder" ...
Dat de Russen dat gingen doen is een zekerheid.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 00:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het bewijs dat je geen zaken moet doen met Rusland. Ook zonder oorlog had Putler de gaskraan dicht kunnen draaien.
[ afbeelding ]
Aan de zelfvoldane blik te zien is meneer Doegin tevreden met de dood van zijn dochter.quote:
Alleen als je er vanuit gaat dat die Russen daar ook pro-Putin zijn.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 02:25 schreef BlaZ het volgende:
[..]
In Letland gaat het overigens over 26,9% Russen en 37,2% Russisch sprekenden. Dat kan nog wel eens voor interne onrust gaan zorgen daar.
Ik krijg echt kippenvel ervan. Moet je die rotkop zien. Na de dood van je dochter?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 06:20 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Aan de zelfvoldane blik te zien is meneer Doegin tevreden met de dood van zijn dochter.
Hij schijnt nogal fan te zijn van het concept kindoffers en opoffering in het algemeen.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 06:20 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Aan de zelfvoldane blik te zien is meneer Doegin tevreden met de dood van zijn dochter.
Ah de hypocrisiekaart. Ja die moet gespeeld worden. Door jou het liefst om de 4 uur. Werkelijk waar ik kan dit topic niet openen of ik zie hem jou spelen. Ongeacht het onderwerp of tijdstip .quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 23:32 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Ik ben geen homo, noem me geen lieverd. Het weergeeft de hypocrisie aan, en dat mag best zo nu en dan aangeduid worden. We hoeven met wat wij op onze kerfstok hebben geen moraalridders te spelen en met de vinger te wijzen. Verbeter de wereld begin bij jezelf. Toen Oekrane genocide zat te plegen in het oosten van het land (Azov Nazi's lekker bezig waren) en jarenlang etnische Russen onderdrukt werden, zoals Turkije decennia deed met Koerden, vond iedereen dat prima, iig werd het hier niet uitgebreid in de media belicht of veroordeeld.
Ik vermoed dat het figuren zijn die hier niet helemaal lekker mee kunnen komen, of zoals bijv. bij veel wappies het geval is ooit een conflict gehad hebben met de overheid oid. Ze hebben niet zoveel met Rusland zelf denk ik, maar zijn vooral anti (Westerse)-overheid. Als er straks weer een ander conflict speelt waarbij ze de tegenpartij kunnen spelen van de overheid dan staan ze in die topics ongetwijfeld ook weer te roeptoeteren. Wat er aan de hand is is van ondergeschikt belang verder.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 01:28 schreef Barbusse het volgende:
https://www.pravda.ru/quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 22:06 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Ja, Russen zijn hoe dan ook altijd het slachtoffer.quote:Rusland begon met het censureren van westerse sociale platforms nadat ze toestonden dat Russische hooggeplaatsten bedreigd mochten worden.
Ik wil niet sterven voor Danzig.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 00:56 schreef riazop het volgende:
[..]
En onder deze slogan wil je een bloedige oorlog voortzetten met een illusie als resultaat? Of heb je een andere agenda?
Hebben ze ook gedaan, iedereen is kennelijk alweer vergeten dat er afgelopen winter al een tekort aan gas was, met als gevolg dat de gasprijs enorm is gestegen.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 06:12 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat de Russen dat gingen doen is een zekerheid.
Kom jij weer aan met je onderhandelenquote:Op woensdag 24 augustus 2022 01:01 schreef riazop het volgende:
[..]
Dit dus het was allemaal voorbereid. En dan heb je hier figuren die dan zeggen dat je moet onderhandelen met die club.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 07:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hebben ze ook gedaan, iedereen is kennelijk alweer vergeten dat er afgelopen winter al een tekort aan gas was, met als gevolg dat de gasprijs enorm is gestegen.
die wens is er niet.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 00:51 schreef riazop het volgende:
Waar moet de Oekraine precies in worden gesteund? In hun wens om de Krim te veroveren
Die gebieden zijn Oekraens, dus dat argument klopt ook al niet.quote:en de russofone gebiedsdelen te oekrainiseren?
Klopt, Rusland is al ver voor de oorlog bezig met het destabiliseren van Europa, zodat ze beter hun gang kunnen gaan in de gebieden die ze terug willen pakken.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 07:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit dus het was allemaal voorbereid. En dan heb je hier figuren die dan zeggen dat je moet onderhandelen met die club.
Je geeft dus toe dat Rusland er op uit was om Europa te destabiliseren.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 00:28 schreef riazop het volgende:
Maar wanneer we Russen de toegang tot de EU willen ontzeggen middels een visaverbod is dat racisme en beginnen de prinsjes en prinsesjes in Moskou en Sint Petersburg om kernaanvallen te krijsen.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 07:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, Rusland is al ver voor de oorlog bezig met het destabiliseren van Europa, zodat ze beter hun gang kunnen gaan in de gebieden die ze terug willen pakken.
Klopt, , die platformen deden niet aan nieuwsgaring, maar aan het verspreiden van Russische overheidspropaganda.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 22:29 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ik was positief verrast van de snelle verbanning van Russische propaganda kanaal in Europa. Genocide verheerlijking moet je geen platform geven.
Volgens sommigen op dit forum geeft dit Rusland het recht om het land te annexeren.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 19:45 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
En diezelfde prinsesjes reizen vervolgens stiekem via Finland naar Europa...quote:Op woensdag 24 augustus 2022 08:07 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Maar wanneer we Russen de toegang tot de EU willen ontzeggen middels een visaverbod is dat racisme en beginnen de prinsjes en prinsesjes in Moskou en Sint Petersburg om kernaanvallen te krijsen.
Het Russische gekrijs en gestampvoet over een mogelijk visaverbod maakt duidelijk dat het een maatregel is waarmee ze - en dan vooral hun happy few - flink geraakt worden, liever vandaag dan morgen invoeren dus!quote:Op woensdag 24 augustus 2022 08:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
En diezelfde prinsesjes reizen vervolgens stiekem via Finland naar Europa...
Dat klopt, Oekraine is daarna ook zeldzaam dom met de Krim en de andere buitengebieden omgegaan.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 02:49 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk wel een foutieve weergave.
In het geval van de Krim, niet in het geval van de andere bezette gebieden, laat dat duidelijk zijn. Gaat het om een gebied wat historisch gezien geen banden heeft met Oekrane en een autonome republiek was.
Het is oorspronkelijk Tataars gebied wat later gekoloniseerd is door Russen en Oekraners.
Dat er nu veel meer Russen wonen als voorheen is duidelijk echter was er voor de annexatie vanaf ~1900 altijd een Russische etnische meerderheid in dit gebied.
Het conflict tussen de Krim als autonome republiek en Oekrane is eigenlijk al direct na de onafhankelijkheid begonnen.
Wat hebben die lui toch met 3 dagen? Is dat de heilige drie-eenheid?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 07:15 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/JuliaDavisNews/status/1562166385324818433
Dit is toch huiveringwekkend. De manier hoe hij het zegt ook. Wat een malloot joh.
Voor iemand die in een totaal uitgebrand voertuig heeft gezeten ziet ze er nog redelijk gaaf uit.quote:
En waarom niet eerder aan gedacht?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 08:20 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het Russische gekrijs en gestampvoet over een mogelijk visaverbod maakt duidelijk dat het een maatregel is waarmee ze - en dan vooral hun happy few - flink geraakt worden, liever vandaag dan morgen invoeren dus!
Omdat we volgens o.a. die laffe SPD-smeagol van een Scholz niet in oorlog zijn met de Russen, maar met Poetin.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 08:41 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
En waarom niet eerder aan gedacht?
https://www.economist.com(...)-prices-have-tumbledquote:Six months after Russian tanks rolled into Ukraine, an inflationary shock is still ripping through boardrooms, finance ministries and households, with European natural-gas prices surging again on August 22nd owing to fears of further disruptions to supply from Russia. But in one crucial area, prices have come back to Earth. The cost of grains, cereals and oils, staples of diets around the world, have returned to levels last seen before the war began.
Omdat iedereen op hem blijft reageren. Mega irritant.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 07:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik wil niet sterven voor Danzig.
Overigens waarom blijf jij elke week dezelfde onzin herhalen?
Dit dus. Als iedereen zou stoppen met op de trolls reageren zaten we nu op topic nummer 220 ipv 441quote:Op woensdag 24 augustus 2022 08:57 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Omdat iedereen op hem blijft reageren. Mega irritant.
quote:Op woensdag 24 augustus 2022 08:56 schreef Glazenmaker het volgende:
https://www.dagelijksesta(...)nden-en-hun-families
De bomaanslag in Moskou was eigenlijk een aanslag op het FvD en hun familieleden. Extreem rechts is weer eens diep in de slachtofferrol hoor.
[ afbeelding ]
Onder weke steen is die John Laughland eigenlijk vandaan gekropen? Tot voor enkele weken geleden had ik er nog nooit van gehoord, en nu is hij bijna dagelijks in het nieuws.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 08:56 schreef Glazenmaker het volgende:
De bomaanslag in Moskou was eigenlijk een aanslag op het FvD en hun familieleden. Extreem rechts is weer eens diep in de slachtofferrol hoor.
[ afbeelding ]
Grap is dat zij en haar vader geen andersdenkenden zijn in Rusland.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 08:56 schreef Glazenmaker het volgende:
[ afbeelding ]
Er was toendertijd simpelweg een meerderheid die aansluiting bij Rusland of onafhankelijkheid prefereerde boven onderdeel blijven van Oekrane. Dit gaat overigens terug naar begin jaren 90 toen er ook al pogingen waren vanuit de autonome republiek der Krim om zich los te koppelen van Oekrane.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 07:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Alleen als je er vanuit gaat dat die Russen daar ook pro-Putin zijn.
quote:Op woensdag 24 augustus 2022 09:04 schreef Hathor het volgende:
[..]
Onder weke steen is die John Laughland eigenlijk vandaan gekropen? Tot voor enkele weken geleden had ik er nog nooit van gehoord, en nu is hij bijna dagelijks in het nieuws.
quote:Op woensdag 24 augustus 2022 09:04 schreef Hathor het volgende:
[..]
Onder weke steen is die John Laughland eigenlijk vandaan gekropen? ...
Dan drijf je snel boven bij Forum.quote:John Laughland is academicus
https://en.wikipedia.org/wiki/John_Laughlandquote:From 2008 to 2018, he was Director of Studies at the Institute of Democracy and Cooperation in Paris, which is headed by Natalia Narochnitskaya, a Russian historian and former State Duma deputy.
https://en.wikipedia.org/wiki/Natalya_Narochnitskayaquote:In January 2008, Narochnitskaya was appointed director of the Paris-based Institute of Democracy and Cooperation, a Russia-funded NGO.
Dit ook ja.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 09:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Grap is dat zij en haar vader geen andersdenkenden zijn in Rusland.
De FVD hoor je niet over echte andersdenkenden in Rusland die worden omgelegd.
Het getuigt ook van een enorme treurnis dat partijen als de FvD zonder (financile) ondersteuning van een land en een volk, dat nog nooit een fatsoenlijk functionerend staatssysteem of welvaart voor zijn bevolking voor elkaar heeft kunnen krijgen, geen poot aan de grond zou kunnen krijgen. Dat zijn dan trotse nationalisten...quote:Op woensdag 24 augustus 2022 09:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Grap is dat zij en haar vader geen andersdenkenden zijn in Rusland.
De FVD hoor je niet over echte andersdenkenden in Rusland die worden omgelegd.
De Russen lachen om de handhaving van de nationale veiligheid in slappe landen als Nederlands. Er is vrijwel geen kans op arrestatie van de clan van Baudet voor landverraad. Ze kunnen dus nog wel een stuk verder gaan vrees ik en dat zullen ze ook doen.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 09:07 schreef ipa84 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Een Kremlin vazal die nu ook bij FvR werkt.
Ben benieuwd of Unilever en consorten nu ook hun prijzen gaan verlagen.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 08:55 schreef BEFEM het volgende:
Dit is wel een opmerkelijk en belangrijke ontwikkeling:
[..]
https://www.economist.com(...)-prices-have-tumbled
Ik vrees van niet, zullen het wel gooien op de kosten van energie en gas.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 09:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ben benieuwd of Unilever en consorten nu ook hun prijzen gaan verlagen.
Waar is Laughland, en de rest van dat clubje FvD-engnekken, wanneer de politieke tegenstanders van Poetin uitgeschakeld worden? Je zou denken dat een partij die pretendeert democratie hoog in het vaandel te hebben daar wel iets van vindt...quote:Op woensdag 24 augustus 2022 08:56 schreef Glazenmaker het volgende:
[ afbeelding ]
Blijkbaar zijn dat geen andersdenkenden, dus kan de FVD zich daar niet mee identificeren.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 09:47 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Waar is Laughland, en de rest van dat clubje FvD-engnekken, wanneer de politieke tegenstanders van Poetin uitgeschakeld worden? Je zou denken dat een partij die pretendeert democratie hoog in het vaandel te hebben daar wel iets van vindt...
Nu doen we in Nederland wel een beetje hetzelfde maar omgekeerd. Het erg vinden wanneer tegenstanders van Poetin uit de weg worden geruimd, maar de dochter van die Doegin niet.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 09:47 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Waar is Laughland, en de rest van dat clubje FvD-engnekken, wanneer de politieke tegenstanders van Poetin uitgeschakeld worden? Je zou denken dat een partij die pretendeert democratie hoog in het vaandel te hebben daar wel iets van vindt...
Het is een Godwin maar Hitler heeft zelf ook nooit een jood omgebracht.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:07 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Nu doen we in Nederland wel een beetje hetzelfde maar omgekeerd. Het erg vinden wanneer tegenstanders van Poetin uit de weg worden geruimd, maar de dochter van die Doegin niet.
Natuurlijk is dat best logisch aangezien pa en dochter Doegin zelf oproepen tot de meest verschrikkelijke dingen. Desalniettemin, ze zijn er niet zelf schuldig aan geweest.
En precies dat maakt het niet 'een beetje hetzelfde maar omgekeerd'. Ik ben er inderdaad absoluut niet rouwig om wanneer diegenen de vernietiging van anderen aanjagen een koekje van eigen deeg krijgen.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:07 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Nu doen we in Nederland wel een beetje hetzelfde maar omgekeerd. Het erg vinden wanneer tegenstanders van Poetin uit de weg worden geruimd, maar de dochter van die Doegin niet.
Natuurlijk is dat best logisch aangezien pa en dochter Doegin zelf oproepen tot de meest verschrikkelijke dingen. Desalniettemin, ze zijn er niet zelf schuldig aan geweest.
Nee maar wel opdracht toe gegeven, dus verantwoordelijk.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het is een Godwin maar Hitler heeft zelf ook nooit een jood omgebracht.
Gevoelsmatig eens en rouwig ben ik zeker niet, maar de vraag rijst wel waar je dan de grens legt. Uiteindelijk heeft hij het niet gedaan. Voor welke uitspraken verdien je de dood?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:13 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En precies dat maakt het niet 'een beetje hetzelfde maar omgekeerd'. Ik ben er inderdaad absoluut niet rouwig om wanneer diegenen de vernietiging van anderen aanjagen een koekje van eigen deeg krijgen.
Dat was toch al langer aan de gang? Ook vanuit Mariupol waar burgers gedwongen zijn gedeporteerd naar Siberi. Vervangen door Russen en dan een referendum organiseren waaruit blijkt dat de nieuwe bewoners willen dat het gebied bij Rusland hoort.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:17 schreef polderturk het volgende:
Rusland is letterlijk genocide aan het uitvoeren.
[ twitter ]
[ twitter ]
Dit vind ik echt zo vreselijk. Al die kinderen, ontheemd, weg van hun ouders, bij wildvreemden, omdat een idioot vindt dat Oekraeniers niet meer moeten bestaan.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:17 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Heel lomp, maar voor de babies maakt dat weinig uit. Die hebben nog niets door. Voor die vaders en moeders daarentegenquote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit vind ik echt zo vreselijk. Al die kinderen, ontheemd, weg van hun ouders, bij wildvreemden, omdat een idioot vindt dat Oekraeniers niet meer moeten bestaan.
Nu nog niet. Later wel. Er zijn inmiddels vele onderzoeken die uitwijzen dat geadopteerde kinderen heel vaak problemen krijgen later.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:25 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Heel lomp, maar voor de babies maakt dat weinig uit. Die hebben nog niets door. Voor die vaders en moeders daarentegen.
Die komen vroeg of laat echt wel te weten wat er met ze gebeurd is hoor.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:25 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Heel lomp, maar voor de babies maakt dat weinig uit. Die hebben nog niets door. Voor die vaders en moeders daarentegen.
Ja, daar hoor je Amnesty vreemd genoeg niet over.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:17 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Maar wel eerst verkrachten natuurlijk.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:17 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Amnesty is stil over de grootste misdaad. Dan zijn ze medeplichtig.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:29 schreef Aether het volgende:
[..]
Ja, daar hoor je Amnesty vreemd genoeg niet over.
https://redd.it/wvlimv
[ afbeelding ]
https://www.amnesty.org/e(...)ck-and-beach-resort/quote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:29 schreef Aether het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Mariupol is een Russischtalige stad het is dus ook niet zo gek dat men in Rusland zoekt naar families die deze kinderen opvangen. Dit is ook de reden dat veel inwoners uit Oost-Oekrane naar Rusland vlucht; ze spreken geen Oekrans.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:29 schreef Aether het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hetzelfde geld voor Khartsyk, Ilovaysk en Zuhres wat plaatsen ten Oosten van Donetsk zijn waar de etnische achtergrond van de inwoners ongeveer 50/50 Russisch/Oekrans is.quote:The city is largely and traditionally Russophone, while ethnically the population is divided about evenly between Russians and Ukrainians.
quote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:35 schreef polderturk het volgende:
[..]
Amnesty is stil over de grootste misdaad. Dan zijn ze medeplichtig.
Geloof je echt dat dat de reden is?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:36 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Mariupol is een Russischtalige stad het is dus ook niet zo gek dat men in Rusland zoekt naar families die deze kinderen opvangen. Dit is ook de reden dat veel inwoners uit Oost-Oekrane naar Rusland vlucht; ze spreken geen Oekrans.
[..]
Hetzelfde geld voor Khartsyk, Ilovaysk en Zuhres wat plaatsen ten Oosten van Donetsk zijn waar de etnische achtergrond van de inwoners ongeveer 50/50 Russisch/Oekrans is.
Dat systematisch willen uitroeien van een volk doet je denken aan een bepaald stukje Europese geschiedenis of niet?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit vind ik echt zo vreselijk. Al die kinderen, ontheemd, weg van hun ouders, bij wildvreemden, omdat een idioot vindt dat Oekraeniers niet meer moeten bestaan.
Uiteraard, de statistieken zijn prima op te zoeken. Het probleem in Oost-Oekrane is dat taal en etniciteit niet volgens dezelfde grenzen lopen.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:40 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Geloof je echt dat dat de reden is?
Zeker.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:42 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat systematisch willen uitroeien van een volk doet je denken aan een bepaald stukje Europese geschiedenis of niet?
Ah ja, vandaar dat ze ze door heel Rusland naar Irkutsk, Tyumen, Altai en Kemerovo slepen. Rostov of Belgorod zijn te dichtbij, dan lopen ze risico om teruggevonden te worden.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:36 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Mariupol is een Russischtalige stad het is dus ook niet zo gek dat men in Rusland zoekt naar families die deze kinderen opvangen. Dit is ook de reden dat veel inwoners uit Oost-Oekrane naar Rusland vlucht; ze spreken geen Oekrans.
[..]
Hetzelfde geld voor Khartsyk, Ilovaysk en Zuhres wat plaatsen ten Oosten van Donetsk zijn waar de etnische achtergrond van de inwoners ongeveer 50/50 Russisch/Oekrans is.
Mensen vluchtten naar Rusland omdat de Russen ze geen enkele andere vluchtroute wilden laten. Er zullen best ook mensen vrijwillig naar Rusland zijn gevlucht, maar doen alsof alle bewoners van die regio eigenlijk Russisch willen zijn, is ook geen juiste voorstelling van zaken.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:36 schreef BlaZ het volgende:
[..]
[..]
In heel Rusland kan je terecht als Russischtalige. Een collega van mij komt van origine uit Kiev maar kan prima Russisch. Het is als Engelstalige in Nederland rond lopen.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:36 schreef BlaZ het volgende:
[..]
[..]
Die voorstelling geef ik dan ook niet, ik geef juist aan dat de meeste inwoners Russischtalig zijn (in die streek) en dat de etniciteit 50/50 is. Bij een 50/50 verhouding is het natuurlijk duidelijk wie welke richting uit poogt te vluchten.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mensen vluchtten naar Rusland omdat de Russen ze geen enkele andere vluchtroute wilden laten. Er zullen best ook mensen vrijwillig naar Rusland zijn gevlucht, maar doen alsof alle bewoners van die regio eigenlijk Russisch willen zijn, is ook geen juiste voorstelling van zaken.
Dat is wel heel erg simplistisch gesteld, vind je niet?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:52 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Die voorstelling geef ik dan ook niet, ik geef juist aan dat de meeste inwoners Russischtalig zijn (in die streek) en dat de etniciteit 50/50 is. Bij een 50/50 verhouding is het natuurlijk duidelijk wie welke richting uit poogt te vluchten.
Dat is wel heel simpel gesteld zeg, als ze zich zo verbonden zouden voelen met Rusland waren ze allicht allang vrijwillig vertrokken.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:52 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Die voorstelling geef ik dan ook niet, ik geef juist aan dat de meeste inwoners Russischtalig zijn (in die streek) en dat de etniciteit 50/50 is. Bij een 50/50 verhouding is het natuurlijk duidelijk wie welke richting uit poogt te vluchten.
Waarom? Ze wonen aan de grens in een gebied waar de meerderheid Russisch is en Russisch spreekt.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:56 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat is wel heel simpel gesteld zeg, als ze zich zo verbonden zouden voelen met Rusland waren ze allicht allang vrijwillig vertrokken.
Dit klopt. Vanuit de Donbas is de voorkeur altijd uitgegaan naar een status aparte, oftewel autonomie binnen Oekrane.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:57 schreef Afwazig het volgende:
Er is nooit enig serieus streven naar onafhankelijkheid geweest vanuit de Donbas. De opstand is volledig geregisseerd door Rusland. Russischtaligen werden er niet onderdrukt, een groot deel van Oekrane spreekt nog steeds enkel Russisch.
Al deze onzin komt vanuit het Kremlin en als je dit serieus neemt dan heb je er echt geen reet van begrepen.
Nou, als je liever in Rusland woont is het gebruikelijk om te verhuizen, ipv Rusland je tuin te laten annexeren.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:57 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Waarom? Ze wonen aan de grens in een gebied waar de meerderheid Russisch is en Russisch spreekt.
Bron?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 11:00 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit klopt. Vanuit de Donbas is de voorkeur altijd uitgegaan naar een status aparte, oftewel autonomie binnen Oekrane.
Ik zou nog wel graag wat (meer) bewijs zien voor het kidnappen van die kinderen en zelfs baby's. Voorlopig zie ik niets overtuigends.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:42 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat systematisch willen uitroeien van een volk doet je denken aan een bepaald stukje Europese geschiedenis of niet?
Jij stelt dat het altijd al zo was, maar dit is nadat de Russen de Donbas al hadden bezet; graag een bron van de situatie van vr 2014.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 11:06 schreef BlaZ het volgende:
[..]
https://www.zois-berlin.d(...)o-be-part-of-ukraine
quote:Op woensdag 24 augustus 2022 11:00 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit klopt. Vanuit de Donbas is de voorkeur altijd uitgegaan naar een status aparte, oftewel autonomie binnen Oekrane.
quote:Op woensdag 24 augustus 2022 11:06 schreef BlaZ het volgende:
[..]
https://www.zois-berlin.d(...)o-be-part-of-ukraine
Ik lees nergens iets wat deze uitspraak staaft: "Dit klopt. Vanuit de Donbas is de voorkeur altijd uitgegaan naar een status aparte, oftewel autonomie binnen Oekrane."quote:There has been no change in the majority view of respondents in the government-controlled Donbas on the future status of the DNR/LNR: in both years, around 65 per cent preferred these areas to be reintegrated into Ukraine’s Donetsk and Luhansk oblasts without any kind of autonomy status. In the DNR/LNR, about a third of the population in both years supported the idea that the non-government-controlled areas should have a special autonomy status in either Ukraine or Russia. Moreover, about 21 per cent of respondents in 2016 thought the DNR/LNR should return to Donetsk and Luhansk oblasts, without a special status; 24 per cent chose this option in 2019 (Figure 1). “Overall, in both years, about 55 per cent of the DNR/LNR population expressed their preference for belonging to the Ukrainian state. This is an important corrective to Russia’s official rhetoric and public perceptions in the West”, says Professor Gwendolyn Sasse, director of ZOiS and one of the authors of the report.
Bij voorkeur een bron van ergens midden jaren 90. Want de Russen hebben dat gebied natuurlijk niet in 2 weken opgehitst om af te willen scheiden van Oekrane.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 11:08 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dit is nadat de Russen de Donbas al hadden bezet, graag een bron van de situatie van vr 2014.
Als je dat zo graag wilt ben je vast bereid om dat zelf even op te zoeken. De bronnen zijn al gepost dus zo moeilijk kan het niet zijn.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 11:04 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ik zou nog wel graag wat (meer) bewijs zien voor het kidnappen van die kinderen en zelfs baby's. Voorlopig zie ik niets overtuigends.
En hoewel vergelijkingen met Hitler weliicht voor de hand liggen slaat het natuurlijk eigenlijk op dit moment nog nergens op.
Nou, meld je aan bij Oekraiense ambassadequote:Op woensdag 24 augustus 2022 11:11 schreef Jahr00n het volgende:
Ik ben wel klaar met Rusland. Het wordt nu tijd dat we daar hard ingrijpen. Ik sluit me sowieso vrijwillig aan bij een vredesmissie in Oekrane.
Maar geloof je werkelijk dat dat de reden is om die mensen massaal zonder tussenkomst van instanties naar Oost-Siberi te slepen?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:46 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Uiteraard, de statistieken zijn prima op te zoeken. Het probleem in Oost-Oekrane is dat taal en etniciteit niet volgens dezelfde grenzen lopen.
zie:
https://translatorswithou(...)raine-interactive-en
Ja dat heb ik dus gedaan. Jij ook?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 11:11 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Als je dat zo graag wilt ben je vast bereid om dat zelf even op te zoeken. De bronnen zijn al gepost dus zo moeilijk kan het niet zijn.
Pew heeft wat onderzoeken gedaan in 2014, daar zijn ook pdf van met specifiekere vraagstelling.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 11:08 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dit is nadat de Russen de Donbas al hadden bezet, graag een bron van de situatie van vr 2014.
En dit ook nog eens jaquote:Op woensdag 24 augustus 2022 11:09 schreef Afwazig het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik lees nergens iets wat deze uitspraak staaft: "Dit klopt. Vanuit de Donbas is de voorkeur altijd uitgegaan naar een status aparte, oftewel autonomie binnen Oekrane."
Welke bronnen heb je bekeken?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 11:14 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ja dat heb ik dus gedaan. Jij ook?
Want het is nogal onovertuigend en zonder hard bewijs, zachtuitgedrukt.
De ophitsing was de maidanrevolutieperiode, ik kan je het boek "all the Kremlin's men" van Mikhail Zygar of Julia Ioffe aanraden als achtergrond.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 11:10 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Bij voorkeur een bron van ergens midden jaren 90. Want de Russen hebben dat gebied natuurlijk niet in 2 weken opgehitst om af te willen scheiden van Oekrane.
Die waar deze discussie mee negon, ik denk dat je ze zelf deelde.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 11:17 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Welke bronnen heb je bekeken?
Ik denk dat ze de ontvolking van Oost-Siberi tegen proberen te gaan.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 11:13 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Maar geloof je werkelijk dat dat de reden is om die mensen massaal zonder tussenkomst van instanties naar Oost-Siberi te slepen?
|quote:Op woensdag 24 augustus 2022 11:09 schreef Afwazig het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik lees nergens iets wat deze uitspraak staaft: "Dit klopt. Vanuit de Donbas is de voorkeur altijd uitgegaan naar een status aparte, oftewel autonomie binnen Oekrane."
In Friesland heb je de FNP, die streeft of streefde naar een onafhankelijk Friesland.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 11:09 schreef Afwazig het volgende:
[..]
[..]
[..]
Dus in het belang van die Oekraners is het niet.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 11:19 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik denk dat ze de ontvolking van Oost-Siberi tegen proberen te gaan.
Allemaal leuk en aardig, maar ook dit is niet van vr 2014 en daarnaast lees ik hierin niks over een wens voor autonomie voor het oosten. Desondanks stelde jij dit:quote:Op woensdag 24 augustus 2022 11:15 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Pew heeft wat onderzoeken gedaan in 2014, daar zijn ook pdf van met specifiekere vraagstelling.
Dit geeft een prima overzicht: https://www.pewresearch.o(...)-remain-one-country/
Je ziet ook dat de positie van de Krim in dit soort statistieken heel anders is dan de Donbas.
Dus nogmaals, bron?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 11:00 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Geen idee, het zou voor die adoptiekinderen waarschijnlijk het fijnst zijn als ze naar West-Europa of de VS gebracht zouden worden, Oekrane / Rusland is armoe troef.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 11:22 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dus in het belang van die Oekraners is het niet.
Het slepen met mensen naar de andere kant van het land is gewoon een dingetje uit de Sovjet tijden.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 11:19 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat komt omdat die wens er voor 2014 niet is geweest en sterk gebaseerd is op de maidanrevolutie.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 11:22 schreef J.B. het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar ook dit is niet van vr 2014 en daarnaast lees ik hierin niks over een wens voor autonomie voor het oosten. Desondanks stelde jij dit:
[..]
Dus nogmaals, bron?
Dan kunnen ze nog altijd alcoholist worden.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:27 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Die komen vroeg of laat echt wel te weten wat er met ze gebeurd is hoor.
Aha, dus de wens was er niet altijd? Dat is dan helder. Bovendien blijkt uit de bronnen die je aanhaalt dat er ook geen wens voor autonomie is/was in de delen van de Donbass die niet door de Russen sinds 2014 zijn bezet, dus al bij al is het nogal een dubieuze stelling.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 11:27 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat komt omdat die wens er voor 2014 niet is geweest en sterk gebaseerd is op de maidanrevolutie.
Ik denk dat je kinderen gewoon bij hun ouders behoort te laten. Gekke gedachte misschien.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 11:23 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Geen idee, het zou voor die adoptiekinderen waarschijnlijk het fijnst zijn als ze naar West-Europa of de VS gebracht zouden worden, Oekrane / Rusland is armoe troef.
Klopt, het geeft echter wel een idee van hoe de verhoudingen liggen. Het belangrijkste wat eruit te leren valt is dat de Russische invasie zelfs in de Donbas niet bepaald populair is gebleken.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 11:23 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dit zijn alleen de bezette delen van de Donbas, niet de Donbas als geheel.
Kort samenvattend is dit het volgens mij:quote:Op woensdag 24 augustus 2022 11:31 schreef J.B. het volgende:
[..]
Aha, dus de wens was er niet altijd? Dat is dan helder. Bovendien blijkt uit de bronnen die je aanhaalt dat er ook geen wens voor autonomie is/was in de delen van de Donbass die niet door de Russen sinds 2014 zijn bezet, dus al bij al is het nogal een dubieuze stelling.
Nee, die wens was er voorheen zeker niet. Het jaar 2014, waar Yanukovych op het laatste moment besloot om na Russische druk toch het EU associatieverdrag niet te tekenen wat resulteerde in de zo bekende protesten waarbij vele doden vielen is wat dat betreft echt een kantelpunt.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 11:31 schreef J.B. het volgende:
[..]
Aha, dus de wens was er niet altijd? Dat is dan helder. Bovendien blijkt uit de bronnen die je aanhaalt dat er ook geen wens voor autonomie is/was in de delen van de Donbass die niet door de Russen sinds 2014 zijn bezet, dus al bij al is het nogal een dubieuze stelling.
quote:A December 2016 survey by the Kyiv International Institute of Sociology found that 34 percent of respondents in the government-controlled Ukraine regarded the change in power as an "illegal armed coup", while 56 percent regarded it as a "popular revolution".[315]
Bron is van de UA inteligence als ik zo snel kijk.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 11:24 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dus je mag roepen dat Rusland actief en doelmatig baby's en kinderen ontvoerd maar hoeft daar geen overtuigend bewijs van te leveren?
Zo moeilijk moet het niet zijn dan toch? Ik ben gewoon erg benieuwd of het waar is.
Dit is de reden waarom je niks/weinig meer hoort over Oekraense drones/Turkse Bayraktars:quote:Op woensdag 24 augustus 2022 11:55 schreef polderturk het volgende:
Oekrane had voor de oorlog een deal gesloten voor deze drones. Hij vliegt op Oekranse motoren en kan tot 1300 kg lading dragen. Er hangen bommen van 250 kg onder. Ik denk dat Oekranse deze drones nog gaat krijgen. Dan moet de Russische luchtafweer wat verder verzwakt worden. @:HSG zal er heel blij mee zijn.
[ twitter ]
Volgens het artikel zet Rusland daarentegen nog volop drones in en blijken ze effectief.quote:- Drones were hailed as a wonder weapon for Ukrainian forces in the early stages of Russia's invasion.
- But experts told Insider that drones are becoming increasingly ineffective as Russia has improved its defense systems.
- Russia is jamming and shooting downing Ukrainian drones, while developing its own capabilities.
quote:While Ukraine's drones are becoming less effective in this new phase of the war, Russia is flying just as many if not more of their drones, especially for intelligence, surveillance, and reconnaissance missions, CNA expert Bendett said.
The Ukrainians lack the weaponry to shoot them down, and one soldier told The Sunday Times: "We can't see the Russian drones, but they can see us. The only thing we can do is hide."
Er zijn al 13 TB2's neergehaald en het schijnt dat de Russen steeds beter in worden om drones neer te schieten.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 11:55 schreef polderturk het volgende:
Oekrane had voor de oorlog een deal gesloten voor deze drones. Hij vliegt op Oekranse motoren en kan tot 1300 kg lading dragen. Er hangen bommen van 250 kg onder. Ik denk dat Oekranse deze drones nog gaat krijgen. Dan moet de Russische luchtafweer wat verder verzwakt worden. @:HSG zal er heel blij mee zijn.
[ twitter ]
Al.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 12:48 schreef HSG het volgende:
[..]
Er zijn al 13 TB2's neergehaald en het schijnt dat de Russen steeds beter in worden om drones neer te schieten.
Het is allemaal tactiekquote:Rusland: trage opmars is tactiek
11:50 | Het Russische offensief in Oekrane verloopt zo traag, omdat de Russische strijdkrachten voorzichtig te werk moeten gaan volgens defensieminister Sergej Sjojgoe. Ze moeten volgens hem zorgvuldig te werk gaan om burgerslachtoffers te vermijden en nauwgezet militaire doelen uitzoeken om aan te vallen. Dat zou moeilijk zijn, omdat Oekraense strijdkrachten stellingen verdedigen in onder meer woonwijken, ziekenhuizen, scholen en kleuterscholen, berichtte persbureau RIA Novosti. (BNR)
Zou me niets verbazen als deze splinternieuwe drone dezelfde of zelfs meer taken dan de A10 (die uit 1977 komt) kan uitvoeren maar zonder risico van een piloot verliezen en met veel lagere onderhoudskosten.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 11:55 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
quote:The Ukrainians tried to force the mass of Russian troops into narrow stretches of terrain — dirt roads that were impassable, thawing fields or swamps that would ensnare vehicles and force greater fuel consumption. Vehicles that stayed on asphalt were targeted by fast-moving Ukrainian troops. Bridges and crossings were mined and blocked.
“We would force them to take certain routes, where we would then blast them and cut them off,” said Maj. Gen. Viktor Nikolyuk, the top commander for Ukrainian forces in the northern part of the country.
The strategy drew admiring plaudits at the Pentagon.
“Coming down that avenue of approach was something like 30 battle groups. A single Ukrainian brigade stopped them. I don’t know who that commander was, but he stopped them in their tracks,” Gen. Mark A. Milley, chairman of the Joint Chiefs, later said.
“They couldn’t get off the road. Their junior officers didn’t have any initiative,” Milley said of the Russians. “This guy was like a buzz saw, just chewing them up.”
quote:
https://en.wikipedia.org/(...)_A-10_Thunderbolt_IIquote:Hardpoints: 11 (8 under-wing and 3 under-fuselage pylon stations) with a capacity of 16,000 lb (7,260 kg), with provisions to carry combinations of:
Yup, alles eerst platgooien met duizenden stuks artillerie spaart de burgerquote:
Je eigen munitiedepots de lucht in laten vliegen weer wel.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 13:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Yup, alles eerst platgooien met duizenden stuks artillerie spaart de burger
Deel de bronnen die je hierover hebt geraadpleegd even met onsquote:Op woensdag 24 augustus 2022 11:14 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ja dat heb ik dus gedaan. Jij ook?
Want het is nogal onovertuigend en zonder hard bewijs, zachtuitgedrukt.
En daarvoor kidnappen ze dan maar kinderen uit een ander land?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 11:19 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik wacht nog op John Laughland zijn reactie over hoe dit de ziel van FVD raakt...quote:
Dezelfde als jij blijkbaar, dat is de lol.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 13:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Deel de bronnen die je hierover hebt geraadpleegd even met ons
Hier reageer je op het betreffende bericht.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 10:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Verrassend genoeg heeft Rusland geen boodschap aan krijgsrecht en sleept de krijgsgevangenen onder het mom "terrorisme" in een showproces voor de rechter. Niet alleen Oekrane maakt zich zorgen, hetzelfde geldt voor de VN:quote:Oekraense krijgsgevangenen - Naar verwachting begint een dezer dagen een showproces tegen Azov-soldaten. Rusland ziet ze als ‘terroristen’ en ‘nazi’s’.
Volodymyr Zelensky, president van Oekrane, was er duidelijk over in zijn toespraak van zondagavond. „Als dit verachtelijke showproces plaatsvindt, als onze mensen in strijd met alle overeenkomsten en internationale regels op dit podium worden gezet, als er misbruik is... Dan zal dat de grens zijn waarna geen enkele onderhandeling nog mogelijk is. Rusland zal zichzelf van de onderhandelingen afsnijden. Er zullen geen gesprekken meer zijn. Onze staat heeft alles gezegd.”
Dan vragen mensen zich af waarom Oekrane/Oekraeners zich niet willen overgeven aan dat misdadige en fascistische RuZZische regimequote:We are concerned by reports that the Russian Federation and affiliated armed groups in Donetsk are planning - possibly in the coming days - to try Ukrainian prisoners of war in what is being labelled an ‘international tribunal’ in Mariupol.
While there are few details available, photos and video footage published in the media and on social media appear to show metal cages being built in Mariupol’s philharmonic hall, apparently to restrain prisoners of war during proceedings.
Under international law, individuals entitled to prisoner-of-war status have combatant immunity and cannot be prosecuted for having participated in hostilities, or for lawful acts of war committed in the course of the armed conflict, even if such acts would otherwise constitute an offence under domestic law.
Jij zegt dat het niet gebeurt of dat dat bericht niet klopt, dus kun je dat staven met bronnen?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 14:13 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dezelfde als jij blijkbaar, dat is de lol.
[..]
Hier reageer je op het betreffende bericht.
Bron?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 13:40 schreef miss_sly het volgende:
En daarvoor kidnappen ze dan maar kinderen uit een ander land?
Als jij deze extreme beschuldigingen hard kan maken of zelfs maar enigszins geloofwaardig kunt maken.quote:Op woensdag 24 augustus 2022 14:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij zegt dat het niet gebeurt of dat dat bericht niet klopt, dus kun je dat staven met bronnen?
oekraine heeft ook al mensen veroordeeld toch?quote:Op woensdag 24 augustus 2022 14:13 schreef J.B. het volgende:
Soldaten uit Azovstal-fabriek wacht veroordeling wegens ‘terrorisme’
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-terrorisme-a4139718
[..]
Verrassend genoeg heeft Rusland geen boodschap aan krijgsrecht en sleept de krijgsgevangenen onder het mom "terrorisme" in een showproces voor de rechter. Niet alleen Oekrane maakt zich zorgen, hetzelfde geldt voor de VN:
Reports of possible trials of Ukrainian prisoners of wars
https://www.ohchr.org/en/(...)inian-prisoners-wars
[..]
Dan vragen mensen zich af waarom Oekrane/Oekraeners zich niet willen overgeven aan dat misdadige en fascistische RuZZische regime
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |