Ja maar dat is voor 2023quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 17:16 schreef Ryan3 het volgende:
3de dinsdag in september horen we dus evt. meer over de koopkracht.
Ik vind het toch wel een schande dat kinderen in NL met honger naar school moeten hoor.
“S’ils n’ont pas de pain qu'ils mangent de la brioche!”quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 17:16 schreef Ryan3 het volgende:
Ik vind het toch wel een schande dat kinderen in NL met honger naar school moeten hoor.
Kennelijk ook voor het lopend jaar. Maar dat wordt dus meer kinderbijslag oid. Voor mensen zonder kinderen wordt niets gedaan wrs. En mensen die een verhoging van die kinderbijslag niet nodig hebben, krijgen het dan ook.quote:
Chanant.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 17:19 schreef Droopie het volgende:
[ twitter ]
Sfeer is goed bij het kabinet.
Klaar om de problemen op te lossen.
Dat is al jaren het geval. Het worden er alleen nog veel meer.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 17:16 schreef Ryan3 het volgende:
Het zit dus blijkbaar goed fout tussen die 2... (Rutte - Hoekstra)quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 17:19 schreef Droopie het volgende:
[ twitter ]
Sfeer is goed bij het kabinet.
Klaar om de problemen op te lossen.
Ja, dat is echt slecht.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 17:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is al jaren het geval. Het worden er alleen nog veel meer.
Absoluut.quote:
Werd ook al subtiel op gehint tijdens debat, geloof door Ouwehand.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 17:22 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Het zit dus blijkbaar goed fout tussen die 2... (Rutte - Hoekstra)
Ook ff aan de neus zitten...
Bodylanguage kan zo veelzeggend zijn!
Er is relatief veel ongeschreven staatsrecht, zoals de gevolgen bij een motie van wantrouwen. In die zin heeft Rutte geen ongelijk.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 17:13 schreef raptorix het volgende:
Ik snap het echt niet, misschien dat iemand het me kan uitleggen, het staatsrecht is duidelijk, echter Rutte zegt: Dit geldt niet voor een partijchef. Echter als er Juridisch niet zo iets als een partijchef, dan is het toch helemaal niet relevant?
Dat weet ik, maar wat ik lees over het Homogeniteitsbeginsel laat dat vrij weinig interpretatie over, expert Wim Voermans vind dit trouwens ook.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 17:31 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Er is relatief veel ongeschreven staatsrecht, zoals de gevolgen bij een motie van wantrouwen. In die zin heeft Rutte geen ongelijk.
En Rutte: Echt niet.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 17:32 schreef Waldorf22 het volgende:
Omtzigt even als een strenge schoolmeester de kleutertjes een handje laten geven.
Als Rutte woorden gebruikt probeert hij meestal leugens te verdoezelen dus ik denk dat je gelijk hebt.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 17:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
En Rutte: Echt niet.
Protip: Als iemand het woord "Echt" gebruikt dan probeert hij meestal een leugen te verdoezelen, kinderen zijn er bijzonder slecht in
‘Expert’ Wim Voermans, laat me niet lachen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 17:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar wat ik lees over het Homogeniteitsbeginsel laat dat vrij weinig interpretatie over, expert Wim Voermans vind dit trouwens ook.
quote:Artikel 12
1 Indien een minister een besluit in strijd acht met zijn verantwoordelijkheid, geeft hij daarvan kennis aan de raad.
2 In geen geval handelt een minister of staatssecretaris tegen een besluit van de raad.
3 Voor zover dit uit het Statuut voortvloeit, geldt dit artikel niet voor de gevolmachtigde ministers.
De term 'onderhandelaar' heeft dan ook valse suggesties gewekt. Er valt niets te onderhandelen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 17:39 schreef z0rz0r het volgende:
dus die Remkes mag enkel de gesprekken leiden maar de conclusie mag niet afwijken van 2030? Zo wordt de impasse nooit doorbroken
Het lastige is dat het een semantische discussie wordt over wanneer wel/niet dat principe wordt gerespecteerd.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 17:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar wat ik lees over het Homogeniteitsbeginsel laat dat vrij weinig interpretatie over, expert Wim Voermans vind dit trouwens ook.
Vaststellen dat de conclusie niet mag afwijken van 2030 is ook een impasse doorbreken. Boeren zijn al sinds de jaren 80 bezig met uitstellen in de hoop van afschaf, maar dat gaat hem echt niet meer worden deze keer.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 17:39 schreef z0rz0r het volgende:
dus die Remkes mag enkel de gesprekken leiden maar de conclusie mag niet afwijken van 2030? Zo wordt de impasse nooit doorbroken
Ja en punt 1 lijkt me vooral het probleem, hij geeft het eerst aan in een interview, en dan pas aan de raad, dat het artikel pas de volgende dag word gepubliceerd staat daar los van.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 17:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
‘Expert’ Wim Voermans, laat me niet lachen.
Maar goed, artikel 13 RvOMR:
[..]
Ik snap er na dit debat eigenlijk nog minder van. Mandaat Remkes en positie kabinet is nu nog onduidelijker. 'We gaan het wel zien als Remkes klaar is hoe de kruitdampen opdrogen'quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 17:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De term 'onderhandelaar' heeft dan ook valse suggesties gewekt. Er valt niets te onderhandelen.
Van Keizer was het volgens mij zo duidelijk als wat, en ook vreemd dat ze zo gehandeld heeft, ze had gewoon moeten aangeven: Ik sta niet achter deze maatregelen en treed daarom af, is volgens mij ook redelijk vaak gebeurt, en volgens mij word dit ook als een zeer eervolle manier gezien van vertrek.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 17:41 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Het lastige is dat het een semantische discussie wordt over wanneer wel/niet dat principe wordt gerespecteerd.
Wim Voermans is al heel lang de go to om een expert te hebben die zegt dat Rutte het mis heeft. Die hoort zichzelf zo graag..
Deze kwestie is ook anders dan met Mona. Toen zei namelijk niet het hele kabinet dat haar uitspraken wel konden.
Dat het kabinet nu met ogen dicht en vingers in de oren heel hard 'lalala' roept totdat Remkew klaar is en daarmee er een kabinetscrisis boven de markt blijft hangen is wat anders. En ook niet de angel van het politieke probleem of waar Rutte meest op te pakken is.
Ouwehand en Kuiken deels hadden die wel goed te pakken.
Ik denk dat vooral de term verkeerd is gekozen, hij is kennelijk geen onderhandelaar, maar verkenner.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 17:46 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ik snap er na dit debat eigenlijk nog minder van. Mandaat Remkes en positie kabinet is nu nog onduidelijker. 'We gaan het wel zien als Remkes klaar is hoe de kruitdampen opdrogen'
Voor Maxime Verhagen wel vervelend dat er sinds decennia weer cda'ers zijn die nog meer ratten gedrag vertonen. Hij stond toch op eenzame hoogte in een partij die er toch al een abonnement op heeft.
Ja dat laatste ben ik eigenlijk wel met je eens. En eigenlijk hekel ik het altijd als mensen eenvoudig experts wegzetten. Maar bij Voermans maak ik een uitzondering. Die heeft zich de afgelopen jaren zovaak uitgelaten, ook buiten zijn vakgebied maar wel geschermd met expert zijn dat ik hem moeilijk serieus kan nemen. Hij is zeker een expert, maar ook eentje die deze titel gebruikt om politieke duiding te geven. Dat vind ik wel een hellend vlak.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 17:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Van Keizer was het volgens mij zo duidelijk als wat, en ook vreemd dat ze zo gehandeld heeft, ze had gewoon moeten aangeven: Ik sta niet achter deze maatregelen en treed daarom af, is volgens mij ook redelijk vaak gebeurt, en volgens mij word dit ook als een zeer eervolle manier gezien van vertrek.
En over Voermans, ja of iemand een expert is kun je altijd over twisten, maar ik denk dat je van een hoogleraar mag spreken van een expert, anders kun je van elke expert wel roepen: Ja dat is geen expert.
Precies dat ja. Ik roep altijd dat hij politicus is of moet worden. Prima dat je een persoonlijke mening hebt, maar ga niet doen alsof dat juridische feiten zijn.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 17:48 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ja dat laatste ben ik eigenlijk wel met je eens. En eigenlijk hekel ik het altijd als mensen eenvoudig experts wegzetten. Maar bij Voermans maak ik een uitzondering. Die heeft zich de afgelopen jaren zovaak uitgelaten, ook buiten zijn vakgebied maar wel geschermd met expert zijn dat ik hem moeilijk serieus kan nemen. Hij is zeker een expert, maar ook eentje die deze titel gebruikt om politieke duiding te geven. Dat vind ik wel een hellend vlak.
Ja dat is waar, je zag dat ook bij Covid, gaat het over het Virus, dan kreeg je hele verhalen van Gommers, terwijl die Intensivist is, best bizar.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 17:48 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ja dat laatste ben ik eigenlijk wel met je eens. En eigenlijk hekel ik het altijd als mensen eenvoudig experts wegzetten. Maar bij Voermans maak ik een uitzondering. Die heeft zich de afgelopen jaren zovaak uitgelaten, ook buiten zijn vakgebied maar wel geschermd met expert zijn dat ik hem moeilijk serieus kan nemen. Hij is zeker een expert, maar ook eentje die deze titel gebruikt om politieke duiding te geven. Dat vind ik wel een hellend vlak.
In Suriname is wel engie tijd terug een veld van 1400 Miljard gevonden (3x Groningen), misschien Bauta amnestie verlenenquote:
special operationquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
In Suriname is wel engie tijd terug een veld van 1400 Miljard gevonden (3x Groningen), misschien Bauta amnestie verlenen
Kost ook geen drol, Suriname heeft 600.000 inwoners, we zetten een paar mooie voetbalstadions neer, wat leuke clubs, laten oogluikend de cokehandel toe en we zijn spekverkoper.quote:
Ja, ik kan er niets aan doen dat Rutte het Engels zo slacht!quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Seriously though.
Ik opzoeken natuurlijk.
quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:12 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Ja, ik kan er niets aan doen dat Rutte het Engels zo slacht!
Als je vaak Johan Derksen luistert dan snap je het perfectquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:12 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Ja, ik kan er niets aan doen dat Rutte het Engels zo slacht!
Glas plas alles bleef zoals het wasquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:14 schreef Ryan3 het volgende:
Volgens mij is de race wel gelopen eigenlijk.
Spekkoperquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Kost ook geen drol, Suriname heeft 600.000 inwoners, we zetten een paar mooie voetbalstadions neer, wat leuke clubs, laten oogluikend de cokehandel toe en we zijn spekverkoper.
Jup Rutte is nu in dendertempo, kan hij heel goed, als hij merkt dat het verslapping ontstaat gaat hij steeds sneller praten en antwoorden geven, en dan loopt de gene die de vraag stelt weg en denkt ie: Ja oh nee, nu heb ik eigenlijk nog niet het antwoord op de vraag, in deze fase geeft hij ook opvallend vaak het antwoord: Oh nee, maar daar heeft u gelijk, is een handig trucje omdat je eigenlijk de discussie daarmee beeeindigt.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:14 schreef Ryan3 het volgende:
Volgens mij is de race wel gelopen eigenlijk.
Ja, nou ja, met stikstof wel. Koopkracht moeten we even wachten tot de 3de dinsdag in september, dus nog een maand ongeveer. Zal lopende jaar echter niet veel zijn, schat ik in. En ja, voor het jaar 2023 zal dat wel weer erg veel debat opleveren toch bij de algemene politieke beschouwingen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:15 schreef JohnBercow het volgende:
[..]
Glas plas alles bleef zoals het was
Nee nee, is net zoals met drugs, de kopers worden arm, de verkopers rijkquote:
Ja, hij doet dit debat op zijn krukken als het moet hè.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jup Rutte is nu in dendertempo, kan hij heel goed, als hij merkt dat het verslapping ontstaat gaat hij steeds sneller praten en antwoorden geven, en dan loopt de gene die de vraag stelt weg en denkt ie: Ja oh nee, nu heb ik eigenlijk nog niet het antwoord op de vraag, in deze fase geeft hij ook opvallend vaak het antwoord: Oh nee, maar daar heeft u gelijk, is een handig trucje omdat je eigenlijk de discussie daarmee beeeindigt.
Nee, we moeten nog naar Woppert en mevrouw van SZW gaan luisteren.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:18 schreef Janneke141 het volgende:
Heeft Greet zijn gebruikelijke motie van wantrouwen al ingediend?
Klopt. Dan ben je spekkoper. Zo is het gezegde.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee nee, is net zoals met drugs, de kopers worden arm, de verkopers rijk
Neem aan dat er ook nog wel een motie komt dat de stikstofdoelen niet gehaald hoeven te worden in 2030, om het CDA te plagenquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:18 schreef Janneke141 het volgende:
Heeft Greet zijn gebruikelijke motie van wantrouwen al ingediend?
Ja, is al aangekondigd door BBB, toch?quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:24 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Neem aan dat er ook nog wel een motie komt dat de stikstofdoelen niet gehaald hoeven te worden in 2030, om het CDA te plagen
Lijkt me ook alleen zijn we met een gevallen kabinet nu nog verder van huis.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:36 schreef hollandia02 het volgende:
Klaver en Ouwehand vindt dat dat Hoekstra moet opstappen met zijn partij omdat hij het beleid niet volgt van het kabinet.
Hij maakte net wel een fout, namelijk dat leden hem benaderen vanuit het CDA en dit met hem bespreken, dan heeft hij de foute weg belopen, dan had hij dit in de Ministerraad moeten bespreken en vragen wat de mogelijkheden zijn, nu spreekt hij zich uit via een interview, ik vind dat hij zijn conclusies moet trekken en opstappen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:36 schreef hollandia02 het volgende:
Klaver en Ouwehand vindt dat dat Hoekstra moet opstappen met zijn partij omdat hij het beleid niet volgt van het kabinet.
Motie van afkeuring, wellicht excuses van Wobke, dat hij achter zijn uitspraken staat, maar dat hij dit niet in het interview had moeten uitspreken.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:39 schreef Hexagon het volgende:
Dit kabinet zal wel niet vallen. Genoeg mogelijkheden om dit op zijn Ruttes recht te breien.
Maar zonder de publieke aandacht hiervoor had hij nooit voor elkaar gekregen dat proces Remkes nu wordt afgewacht en dat hij een wit voetje haalt bij zijn achterban.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hij maakte net wel een fout, namelijk dat leden hem benaderen vanuit het CDA en dit met hem bespreken, dan heeft hij de foute weg belopen, dan had hij dit in de Ministerraad moeten bespreken en vragen wat de mogelijkheden zijn, nu spreekt hij zich uit via een interview, ik vind dat hij zijn conclusies moet trekken en opstappen.
Nouja linksom of rechtsom moet dat stikstofprobleem geregeld worden dus het zal vooral schuiven met maatregelen worden. Mogelijk krijgt de industrie meer te verduren.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:42 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Als D66 accepteert dat proces Remkes wordt afgewacht en er dan een nieuwe weging wordt gemaakt dan vraag ik mij af wat ze hiervoor terug hebben gekregen.
Dat is einde kabinet. Kan niet.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:40 schreef Buitendam het volgende:
Hoekstra moet inderdaad weg. En die minister van stikstof moet hem en Rutte een ultimatum geven. Hij weg of ik weg.
Ryan3 in POL / Hexagon afscheidstopicquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:37 schreef Hexagon het volgende:
In de D66 burelen zal de beroemde uitspraak van Hans Gruijters vast wel een paar keer geroepen zijn.
Gezien de uitmuntende onderhandelingskwaliteiten van Kaag, waarschijnlijk vrij weinig.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:42 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Als D66 accepteert dat proces Remkes wordt afgewacht en er dan een nieuwe weging wordt gemaakt dan vraag ik mij af wat ze hiervoor terug hebben gekregen.
Rutte kennende is Van der Wal weg wel een oplossing.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is einde kabinet. Kan niet.
Dat gaat jouw partij toch nooit pikken? Dat het CDA op die manier de boel gijzelt?quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Rutte kennende is Van der Wal weg wel een oplossing.
Lijkt me eerder een type dat zelf opstapt, ik vond haar mentaal niet heel erg sterk overkomen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Rutte kennende is Van der Wal weg wel een oplossing.
Kaag? Wie is dat?quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gezien de uitmuntende onderhandelingskwaliteiten van Kaag, waarschijnlijk vrij weinig.
Rutte liegt en draait zich overal uit.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat gaat jouw partij toch nooit pikken? Dat het CDA op die manier de boel gijzelt?
Los van of de inhoudelijke doelen gehaald wordt, het proces Remkes afwachten is een kleine politieke overwinning voor het CDA ten kostte van D66. Daar zou ik wisselgeld voor eisen, aanvullend op het alsnog halen van de doelen. CDA zou imo dit politiek moeten voelen, dat je dit niet doet binnen een coalitie.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja linksom of rechtsom moet dat stikstofprobleem geregeld worden dus het zal vooral schuiven met maatregelen worden. Mogelijk krijgt de industrie meer te verduren.
Het wisselgeld is heel makkelijk, VVD het geld (extra fondsen voor bedrijven), CDA wat sympathie van de boeren, en D66 het milieu.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:48 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Los van of de inhoudelijke doelen gehaald wordt, het proces Remkes afwachten is een kleine politieke overwinning voor het CDA ten kostte van D66. Daar zou ik wisselgeld voor eisen, aanvullend op het alsnog halen van de doelen. CDA zou imo dit politiek moeten voelen, dat je dit niet doet binnen een coalitie.
Het CDA definitief uitroeien in voor de VVD politiek helemaal niet interessant. Nog los van de dreiging van een acute crisis.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:48 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Los van of de inhoudelijke doelen gehaald wordt, het proces Remkes afwachten is een kleine politieke overwinning voor het CDA ten kostte van D66. Daar zou ik wisselgeld voor eisen, aanvullend op het alsnog halen van de doelen. CDA zou imo dit politiek moeten voelen, dat je dit niet doet binnen een coalitie.
Ik denk ook niet dat dat echt nodig is. Die stikstofdoelen staan niet in het regeerakkoord omdat het een soort gekozen burgemeester is waar D66 al eeuwig van droomde. De andere partijen kunnen in dit geval niet zeggen "hebben wij D66 even lekker tuk" en dan weer verder. Want dat stikstof-probleem is er dan nog steeds en dat komt erg snel weer als een boemerang terug.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gezien de uitmuntende onderhandelingskwaliteiten van Kaag, waarschijnlijk vrij weinig.
Als dit kabinet valt, is dat imo geen crisis, maar een oplossing. Althans, als de vvd niet wéér de grootste wordtquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het CDA definitief uitroeien in voor de VVD politiek helemaal niet interessant. Nog los van de dreiging van een acute crisis.
Hangt er vanaf hoe. Als ze "om gezondheidsredenen" weg gaat dan is daar weinig aan te pikken.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat gaat jouw partij toch nooit pikken? Dat het CDA op die manier de boel gijzelt?
Zal hen wat boeien, een groot deel van dat electoraat van hun handelt toch in steeds grotere mate volgens het principe 'na mij de zondvloed'. Zolang je hun auto en huis maar niet (extra) belast liggen zij er niet wakker van.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat dat echt nodig is. Die stikstofdoelen staan niet in het regeerakkoord omdat het een soort gekozen burgemeester is waar D66 al eeuwig van droomde. De andere partijen kunnen in dit geval niet zeggen "hebben wij D66 even lekker tuk" en dan weer verder. Want dat stikstof-probleem is er dan nog steeds en dat komt erg snel weer als een boemerang terug.
Dus er wordt denk ik een beetje geschoven zodat beide ermee kunnen leven.
D66 had het punt van milieu al. Dat CDA wat sympathie van de boeren wil snap ik, maar is de facto een nieuwe aanvullende afspraak. Zou ik wat terug voor willen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het wisselgeld is heel makkelijk, VVD het geld (extra fondsen voor bedrijven), CDA wat sympathie van de boeren, en D66 het milieu.
Het imo dom zijn als er de komende tijd niet vanuit die hoek een bommetje komt. Mbt voltooid leven ofzo. Maar idd, D66 en Kaag kennende zullen ze het wel accepteren.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zodat Seegers gaat huilen en we opnieuw naar een nutteloos spoeddebat mogen gaan kijken? Goed plan.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:56 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Het zou mij verbazen als er de komende tijd niet vanuit die hoek een bommetje komt. Mbt voltooid leven ofzo.
Krijgen we zeker een VVD-JA21-BBB-D66 shitshowquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:52 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Als dit kabinet valt, is dat imo geen crisis, maar een oplossing. Althans, als de vvd niet wéér de grootste wordt, maar dat zal wel wederom gebeuren. De Nederlandse stemmer is dementer dan mijn overleden moeder.
Ook dat electoraat heeft kinderen die moeite hebben een huis te vinden. Daar zijn ze echt niet immuun voor. Met alleen Zonnedael krijg je niet zoveel kiezers.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:55 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zal hen wat boeien, een groot deel van dat electoraat van hun handelt toch in steeds grotere mate volgens het principe 'na mij de zondvloed'. Zolang je hun auto en huis maar niet (extra) belast liggen zij er niet wakker van.
Niet mee eens. Het grootste deel van de CDA- en VVD-kiezers zitten helemáál niet op die stikstoftoestanden te wachten. Als het aan hun ligt dan gaan ze zo lang traineren als ze maar enigszins kunnen - juist in het regeerakkoord was er onder druk van D66 voor gezorgd dat er werd aangepakt met harde deadlines. Die winst ziet D66 nu door de vingers glijden, want zelfs Seegers heeft ineens niet zo veel haast meer. Daarmee is het probleem niet weg, maar staat Kaag even goed met lege handen. Kunnen de klimaatkiezers bij de komende verkiezingen allemaal naar Klaver en Ouwehand.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat dat echt nodig is. Die stikstofdoelen staan niet in het regeerakkoord omdat het een soort gekozen burgemeester is waar D66 al eeuwig van droomde. De andere partijen kunnen in dit geval niet zeggen "hebben wij D66 even lekker tuk" en dan weer verder. Want dat stikstof-probleem is er dan nog steeds en dat komt erg snel weer als een boemerang terug.
Dus er wordt denk ik een beetje geschoven zodat beide ermee kunnen leven.
Ligt eraan welke partij(en) daarvan zullen profiteren natuurlijk, vooralsnog lijken dat BBB en JA21 te zijn en dit zijn partijen waar de VVD prima mee overweg kan imo.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het CDA definitief uitroeien in voor de VVD politiek helemaal niet interessant. Nog los van de dreiging van een acute crisis.
Wellicht Henk Krol erbij, die mag de verjaardagskalender bijhouden.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:56 schreef Waldorf22 het volgende:
[..]
Krijgen we zeker een VVD-JA21-BBB-D66 shitshow
Haha nee. Ook dit debat is natuurlijk vreselijk nutteloos. CDA komt er eigenlijk nog makkelijk mee weg. Ene crisis na de andere maar de Kamer komt samen voor Haagsche navelstaarderij. Maar goed, ik ben dan ook niet geheel neutraal als het over het CDA gaat.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zodat Seegers gaat huilen en we opnieuw naar een nutteloos spoeddebat mogen gaan kijken? Goed plan.
Best kans van, als alternatief kan het ook zo zijn dat de vvd er bewust buiten gehouden wordt, zoals het cda bij paars 1 er bewust buiten gehouden was.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:56 schreef Waldorf22 het volgende:
[..]
Krijgen we zeker een VVD-JA21-BBB-D66 shitshow
Dan wens ik CDA en VVD succes met uitleggen waarom de bouw stil valt.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet mee eens. Het grootste deel van de CDA- en VVD-kiezers zitten helemáál niet op die stikstoftoestanden te wachten. Als het aan hun ligt dan gaan ze zo lang traineren als ze maar enigszins kunnen - juist in het regeerakkoord was er onder druk van D66 voor gezorgd dat er werd aangepakt met harde deadlines. Die winst ziet D66 nu door de vingers glijden, want zelfs Seegers heeft ineens niet zo veel haast meer. Daarmee is het probleem niet weg, maar staat Kaag even goed met lege handen. Kunnen de klimaatkiezers bij de komende verkiezingen allemaal naar Klaver en Ouwehand.
Zonder de VVD komen ze niet ver want links is sowieso niet zo dom om iets met die flutpartijen van doen te willen hebben.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 19:00 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Best kans van, als alternatief kan het ook zo zijn dat de vvd er bewust buiten gehouden wordt, zoals het cda bij paars 1 er bewust buiten gehouden was.
Of een zakenkabinet met van alles wat, zou ik zelf wel voorstander van zijn, persoonlijk denk ik dat het politieke systeem overleden is, het probleem is dat het een mix is van populisme en verzuiling, twee dingen die niet meer werken.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 19:00 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Best kans van, als alternatief kan het ook zo zijn dat de vvd er bewust buiten gehouden wordt, zoals het cda bij paars 1 er bewust buiten gehouden was.
Persoonlijk ben ik wel voor een kabinet zónder welke partij dan ook. Gewoon capabele mensen uit de samenleving aanstellen voor de relevante posten. Bijv. een goede dokter als minister van gezondheid, iemand van het Leger des Heils als minister van sociale zaken, etc. Gewoon geen enkele partij vertegenwoordiger & laat de Kamer maar hun werk weer eens doen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 19:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Of een zakenkabinet met van alles wat, zou ik zelf wel voorstander van zijn, persoonlijk denk ik dat het politieke systeem overleden is, het probleem is dat het een mix is van populisme en verzuiling, twee dingen die niet meer werken.
En een minister van Feestzaken!quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 19:04 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Persoonlijk ben ik wel voor een kabinet zónder welke partij dan ook. Gewoon capabele mensen uit de samenleving aanstellen voor de relevante posten. Bijv. een goede dokter als minister van gezondheid, iemand van het Leger des Heils als minister van sociale zaken, etc. Gewoon geen enkele partij vertegenwoordiger & laat de Kamer maar hun werk weer eens doen.
Het échte dualisme is al sinds Paars 1 weg
Dat zou zonde zijn van de goeie dokter en zijn handen aan het bed.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 19:04 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Persoonlijk ben ik wel voor een kabinet zónder welke partij dan ook. Gewoon capabele mensen uit de samenleving aanstellen voor de relevante posten. Bijv. een goede dokter als minister van gezondheid, iemand van het Leger des Heils als minister van sociale zaken, etc. Gewoon geen enkele partij vertegenwoordiger & laat de Kamer maar hun werk weer eens doen.
Wel een probleem dat de oplossingen die ministers bedenken hoe dan ook altijd politiek van aard zijn.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 19:04 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Is de schuld van de milieulobby/ Er wordt genoeg gebouwd maar dat wordt allemaal weggeven aan gelukszoekers/er zijn genoeg woningen maar de mogelijkheden om het te financieren zijn te beperkt/ Het is allemaal de schuld van Brussel (geen idee hoe of waarom maar het ligt toch aan Brussel)/ Het is de schuld van de woningzoekers, die hadden allemaal gewoon wat minder avocadotoast moeten eten en meer moeten sparen etc. etc. etc. Er is altijd wel een mooi excuus te verzinnen om de schuld toch vooral ergens anders te leggen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 19:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan wens ik CDA en VVD succes met uitleggen waarom de bouw stil valt.
Klopt, maar nu verwar je het werk met de poppetjes. Ik stel voor dat we een keer proberen capabele en competente mensen op de posten te zetten.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 19:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wel een probleem dat de oplossingen die ministers bedenken hoe dan ook altijd politiek van aard zijn.
Als er een "beste oplossing" voor alles was kon je het land wel door een computer laten besturen.
De bouw ligt al een tijd (te) stil. Voor een huisjesmelkende VVD'er of een rentenierende CDA'er niet noodzakelijk een nadeel.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 19:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan wens ik CDA en VVD succes met uitleggen waarom de bouw stil valt.
Vast, maar als er vervolgens niks gebeurt dan denk ik niet dat ze dat lang volhouden. En gelul kan nou eenmaal niemand wonen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 19:10 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Is de schuld van de milieulobby/ Er wordt genoeg gebouwd maar dat wordt allemaal weggeven aan gelukszoekers/er zijn genoeg woningen maar de mogelijkheden om het te financieren zijn te beperkt/ Het is allemaal de schuld van Brussel (geen idee hoe of waarom maar het ligt toch aan Brussel)/ Het is de schuld van de woningzoekers, die hadden allemaal gewoon wat minder avocadotoast moeten eten en meer moeten sparen etc. etc. etc. Er is altijd wel een mooi excuus te verzinnen om de schuld toch vooral ergens anders te leggen.
Dan blaast CU het kabinet op. CDA ook, trouwens.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:56 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Het imo dom zijn als er de komende tijd niet vanuit die hoek een bommetje komt. Mbt voltooid leven ofzo. Maar idd, D66 en Kaag kennende zullen ze het wel accepteren.
Hoeveel kiezers zijn dat denk je?quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 19:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De bouw ligt al een tijd (te) stil. Voor een huisjesmelkende VVD'er of een rentenierende CDA'er niet noodzakelijk een nadeel.
Heb je daar een bron bij als het gaat over de VVD? Ik heb die indruk namelijk helemaal niet. Je zou die motie op het VVD-congres aan kunnen halen maar zelfs die motie tegen het stikstofbeleid haalde het maar met 51% terwijl dat congres duidelijk gekaapt was door fanatiekelingen uit de landbouwhoek van de VVD.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:59 schreef Janneke141 het volgende:
Niet mee eens. Het grootste deel van de CDA- en VVD-kiezers zitten helemáál niet op die stikstoftoestanden te wachten.
De VVD meerderheid is nog steeds voor het terugdringen van de stikstofuitstoot met 50% in 2030:quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet mee eens. Het grootste deel van de CDA- en VVD-kiezers zitten helemáál niet op die stikstoftoestanden te wachten. Als het aan hun ligt dan gaan ze zo lang traineren als ze maar enigszins kunnen - juist in het regeerakkoord was er onder druk van D66 voor gezorgd dat er werd aangepakt met harde deadlines. Die winst ziet D66 nu door de vingers glijden, want zelfs Seegers heeft ineens niet zo veel haast meer. Daarmee is het probleem niet weg, maar staat Kaag even goed met lege handen. Kunnen de klimaatkiezers bij de komende verkiezingen allemaal naar Klaver en Ouwehand.
Wss tot het hunzelf raakt.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 19:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
De VVD meerderheid is nog steeds voor het terugdringen van de stikstofuitstoot met 50% in 2030:
https://eenvandaag.avrotr(...)kabinetcrisis-waard/
Maak er 2035 van en de meerderheid zal alleen maar groeien.
Hoeveel woningzoekenden stemmen er VVD of CDA, denk je?quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 19:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoeveel kiezers zijn dat denk je?
Dat zet mij aan het denken welk voorbeeld ik van dualisme kan geven uit de periode van Lubbers-3. En dan laat ik Elske ter Veld buiten beschouwing, want die kreeg gewoon achter de schermen een mes in haar rug, toen het door de PvdA bekokstoofde beleid door haar werd uitgevoerd en leidde tot imagoschade van de partij.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 19:04 schreef RvLaak het volgende:
[..]
De stikstofuitstoot raakt hun al, de bouw ligt daardoor stil en hun land wordt vernietigd.quote:
We hebben nu een academicus als minister van OCW en een arts als minister van VWS. Ik ben benieuwd wie nou minister zou moeten worden voor armoedebeleid, in zo’n zakenkabinet…quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 19:04 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik ben te jong om voorbeelden te herinneren. Echter gaat het mij om fractie-beleid. Bij Paars is er toen afgesproken dat de Kamerfracties zich zouden houden aan de "fractiediscipline" en dus blind het regeerakkoord zouden volgen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 19:19 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Dat zet mij aan het denken welk voorbeeld ik van dualisme kan geven uit de periode van Lubbers-3. En dan laat ik Elske ter Veld buiten beschouwing, want die kreeg gewoon achter de schermen een mes in haar rug, toen het door de PvdA bekokstoofde beleid door haar werd uitgevoerd en leidde tot imagoschade van de partij.
VVD denk ik stiekem toch best wat. Verder hebben die mensen ook kinderen enzo. En hebben ze veelal gemiddelde inkomens.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 19:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoeveel woningzoekenden stemmen er VVD of CDA, denk je?
https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/plenaire-zaalquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 19:21 schreef hollandia02 het volgende:
Huh op NPO POLITIEK ineens beeld weg
Alles was inderdaad door het CDA van tevoren bedacht. Afstemming met Heerma, afstemming met coalitiefracties, afstemming in kabinet (door Hoekstra), direct een statement eruit op social media. CDA nam een ingecalculeerd politiek risico, wetende dat ze tot elkaar veroordeeld zijn en dit uiterst kleine beetje politieke ruimte konden pakken. Puur voor de beeldvorming richting PS2023.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 19:18 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Benieuwd wat de rest van de duiding zal zijn, maar kan mij toch niet aan de indruk onttrekken dat CDA een kleine overwinning boekt, er een kabinetscrisis blijft dreigen totdat Remkes klaar is en ondanks alle politieke gedoetjes de maatschappij er in het gunstige geval geen last van heeft gehad. Zou nu fijn zijn als de politiek weer bezig gaat met problemen oplossen.
Dat geeft precies de betonrot van deze coalitie weer. Prima als partij x van partij y het coalitie doel onderuit haalt. Maar als het ons doel is blazen we de boel op. Segers wakkert het punt van het CDA alleen maar aan. Met zulke vrienden ga je de rit natuurlijk niet uitzittenquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 19:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan blaast CU het kabinet op. CDA ook, trouwens.
Allerlei bijstellingen in de WAO-plannen waren wel enigzins dualistisch.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 19:19 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Dat zet mij aan het denken welk voorbeeld ik van dualisme kan geven uit de periode van Lubbers-3. En dan laat ik Elske ter Veld buiten beschouwing, want die kreeg gewoon achter de schermen een mes in haar rug, toen het door de PvdA bekokstoofde beleid door haar werd uitgevoerd en leidde tot imagoschade van de partij.
Rutte zal wss zich er uit liegen en draaien & een paar ministers/staatssecretarissen ontslag laten nemen en glas, plas, wasquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 19:22 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dat geeft precies de betonrot van deze coalitie weer. Prima als partij x van partij y het coalitie doel onderuit haalt. Maar als het ons doel is blazen we de boel op. Segers wakkert het punt van het CDA alleen maar aan. Met zulke vrienden ga je de rit natuurlijk niet uitzitten
Nee, maar als een kabinet de fundamenten onder je partij vandaan gaat schieten, moet je dat kabinet natuurlijk niet steunen. Vrij simpel.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 19:22 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dat geeft precies de betonrot van deze coalitie weer. Prima als partij x van partij y het coalitie doel onderuit haalt. Maar als het ons doel is blazen we de boel op. Segers wakkert het punt van het CDA alleen maar aan. Met zulke vrienden ga je de rit natuurlijk niet uitzitten
Als mensen hun huurhuis uitgegooid worden, omdat ze niet meer aan hun verplichtingen kunnen doen en dus onder een viaduct terecht komen? Ze doen niets voor je hoor.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 19:28 schreef RvLaak het volgende:
"Doden deze winter"... Beetje overdrijven kan hij wel
Voltooid leven ligt echt buiten dit kabinet. Dat gaat sowieso nog jaren duren.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:56 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Het imo dom zijn als er de komende tijd niet vanuit die hoek een bommetje komt. Mbt voltooid leven ofzo. Maar idd, D66 en Kaag kennende zullen ze het wel accepteren.
Mensen kunnen hun boodschappen en energierekening nu al niet betalen en dat wordt alleen maar erger. Ze vallen misschien niet meteen dood neer maar goed voor je gezondheid is dit niet.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 19:28 schreef RvLaak het volgende:
"Doden deze winter"... Beetje overdrijven kan hij wel
Maar als een andere partij dat doet bij weer een andere coalitiepartij dan is dat vuurtje opstoken wel te billijken natuurlijk. Segers had natuurlijk ook vierkant achter doelen kunnen blijven staan. Die zijn ook gaan schuiven. Maar goed, echte rat is CDA in deze.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 19:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, maar als een kabinet de fundamenten onder je partij vandaan gaat schieten, moet je dat kabinet natuurlijk niet steunen. Vrij simpel.
Dat mag niet eens in op die manier in Nederland...quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 19:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als mensen hun huurhuis uitgegooid worden, omdat ze niet meer aan hun verplichtingen kunnen doen en dus onder een viaduct terecht komen? Ze doen niets voor je hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |