Ja maar dat is voor 2023quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 17:16 schreef Ryan3 het volgende:
3de dinsdag in september horen we dus evt. meer over de koopkracht.
Ik vind het toch wel een schande dat kinderen in NL met honger naar school moeten hoor.
“S’ils n’ont pas de pain qu'ils mangent de la brioche!”quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 17:16 schreef Ryan3 het volgende:
Ik vind het toch wel een schande dat kinderen in NL met honger naar school moeten hoor.
Kennelijk ook voor het lopend jaar. Maar dat wordt dus meer kinderbijslag oid. Voor mensen zonder kinderen wordt niets gedaan wrs. En mensen die een verhoging van die kinderbijslag niet nodig hebben, krijgen het dan ook.quote:
Chanant.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 17:19 schreef Droopie het volgende:
[ twitter ]
Sfeer is goed bij het kabinet.
Klaar om de problemen op te lossen.
Dat is al jaren het geval. Het worden er alleen nog veel meer.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 17:16 schreef Ryan3 het volgende:
Het zit dus blijkbaar goed fout tussen die 2... (Rutte - Hoekstra)quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 17:19 schreef Droopie het volgende:
[ twitter ]
Sfeer is goed bij het kabinet.
Klaar om de problemen op te lossen.
Ja, dat is echt slecht.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 17:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is al jaren het geval. Het worden er alleen nog veel meer.
Absoluut.quote:
Werd ook al subtiel op gehint tijdens debat, geloof door Ouwehand.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 17:22 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Het zit dus blijkbaar goed fout tussen die 2... (Rutte - Hoekstra)
Ook ff aan de neus zitten...
Bodylanguage kan zo veelzeggend zijn!
Er is relatief veel ongeschreven staatsrecht, zoals de gevolgen bij een motie van wantrouwen. In die zin heeft Rutte geen ongelijk.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 17:13 schreef raptorix het volgende:
Ik snap het echt niet, misschien dat iemand het me kan uitleggen, het staatsrecht is duidelijk, echter Rutte zegt: Dit geldt niet voor een partijchef. Echter als er Juridisch niet zo iets als een partijchef, dan is het toch helemaal niet relevant?
Dat weet ik, maar wat ik lees over het Homogeniteitsbeginsel laat dat vrij weinig interpretatie over, expert Wim Voermans vind dit trouwens ook.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 17:31 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Er is relatief veel ongeschreven staatsrecht, zoals de gevolgen bij een motie van wantrouwen. In die zin heeft Rutte geen ongelijk.
En Rutte: Echt niet.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 17:32 schreef Waldorf22 het volgende:
Omtzigt even als een strenge schoolmeester de kleutertjes een handje laten geven.
Als Rutte woorden gebruikt probeert hij meestal leugens te verdoezelen dus ik denk dat je gelijk hebt.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 17:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
En Rutte: Echt niet.
Protip: Als iemand het woord "Echt" gebruikt dan probeert hij meestal een leugen te verdoezelen, kinderen zijn er bijzonder slecht in
‘Expert’ Wim Voermans, laat me niet lachen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 17:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar wat ik lees over het Homogeniteitsbeginsel laat dat vrij weinig interpretatie over, expert Wim Voermans vind dit trouwens ook.
quote:Artikel 12
1 Indien een minister een besluit in strijd acht met zijn verantwoordelijkheid, geeft hij daarvan kennis aan de raad.
2 In geen geval handelt een minister of staatssecretaris tegen een besluit van de raad.
3 Voor zover dit uit het Statuut voortvloeit, geldt dit artikel niet voor de gevolmachtigde ministers.
De term 'onderhandelaar' heeft dan ook valse suggesties gewekt. Er valt niets te onderhandelen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 17:39 schreef z0rz0r het volgende:
dus die Remkes mag enkel de gesprekken leiden maar de conclusie mag niet afwijken van 2030? Zo wordt de impasse nooit doorbroken
Het lastige is dat het een semantische discussie wordt over wanneer wel/niet dat principe wordt gerespecteerd.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 17:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar wat ik lees over het Homogeniteitsbeginsel laat dat vrij weinig interpretatie over, expert Wim Voermans vind dit trouwens ook.
Vaststellen dat de conclusie niet mag afwijken van 2030 is ook een impasse doorbreken. Boeren zijn al sinds de jaren 80 bezig met uitstellen in de hoop van afschaf, maar dat gaat hem echt niet meer worden deze keer.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 17:39 schreef z0rz0r het volgende:
dus die Remkes mag enkel de gesprekken leiden maar de conclusie mag niet afwijken van 2030? Zo wordt de impasse nooit doorbroken
Ja en punt 1 lijkt me vooral het probleem, hij geeft het eerst aan in een interview, en dan pas aan de raad, dat het artikel pas de volgende dag word gepubliceerd staat daar los van.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 17:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
‘Expert’ Wim Voermans, laat me niet lachen.
Maar goed, artikel 13 RvOMR:
[..]
Ik snap er na dit debat eigenlijk nog minder van. Mandaat Remkes en positie kabinet is nu nog onduidelijker. 'We gaan het wel zien als Remkes klaar is hoe de kruitdampen opdrogen'quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 17:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De term 'onderhandelaar' heeft dan ook valse suggesties gewekt. Er valt niets te onderhandelen.
Van Keizer was het volgens mij zo duidelijk als wat, en ook vreemd dat ze zo gehandeld heeft, ze had gewoon moeten aangeven: Ik sta niet achter deze maatregelen en treed daarom af, is volgens mij ook redelijk vaak gebeurt, en volgens mij word dit ook als een zeer eervolle manier gezien van vertrek.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 17:41 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Het lastige is dat het een semantische discussie wordt over wanneer wel/niet dat principe wordt gerespecteerd.
Wim Voermans is al heel lang de go to om een expert te hebben die zegt dat Rutte het mis heeft. Die hoort zichzelf zo graag..
Deze kwestie is ook anders dan met Mona. Toen zei namelijk niet het hele kabinet dat haar uitspraken wel konden.
Dat het kabinet nu met ogen dicht en vingers in de oren heel hard 'lalala' roept totdat Remkew klaar is en daarmee er een kabinetscrisis boven de markt blijft hangen is wat anders. En ook niet de angel van het politieke probleem of waar Rutte meest op te pakken is.
Ouwehand en Kuiken deels hadden die wel goed te pakken.
Ik denk dat vooral de term verkeerd is gekozen, hij is kennelijk geen onderhandelaar, maar verkenner.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 17:46 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ik snap er na dit debat eigenlijk nog minder van. Mandaat Remkes en positie kabinet is nu nog onduidelijker. 'We gaan het wel zien als Remkes klaar is hoe de kruitdampen opdrogen'
Voor Maxime Verhagen wel vervelend dat er sinds decennia weer cda'ers zijn die nog meer ratten gedrag vertonen. Hij stond toch op eenzame hoogte in een partij die er toch al een abonnement op heeft.
Ja dat laatste ben ik eigenlijk wel met je eens. En eigenlijk hekel ik het altijd als mensen eenvoudig experts wegzetten. Maar bij Voermans maak ik een uitzondering. Die heeft zich de afgelopen jaren zovaak uitgelaten, ook buiten zijn vakgebied maar wel geschermd met expert zijn dat ik hem moeilijk serieus kan nemen. Hij is zeker een expert, maar ook eentje die deze titel gebruikt om politieke duiding te geven. Dat vind ik wel een hellend vlak.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 17:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Van Keizer was het volgens mij zo duidelijk als wat, en ook vreemd dat ze zo gehandeld heeft, ze had gewoon moeten aangeven: Ik sta niet achter deze maatregelen en treed daarom af, is volgens mij ook redelijk vaak gebeurt, en volgens mij word dit ook als een zeer eervolle manier gezien van vertrek.
En over Voermans, ja of iemand een expert is kun je altijd over twisten, maar ik denk dat je van een hoogleraar mag spreken van een expert, anders kun je van elke expert wel roepen: Ja dat is geen expert.
Precies dat ja. Ik roep altijd dat hij politicus is of moet worden. Prima dat je een persoonlijke mening hebt, maar ga niet doen alsof dat juridische feiten zijn.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 17:48 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ja dat laatste ben ik eigenlijk wel met je eens. En eigenlijk hekel ik het altijd als mensen eenvoudig experts wegzetten. Maar bij Voermans maak ik een uitzondering. Die heeft zich de afgelopen jaren zovaak uitgelaten, ook buiten zijn vakgebied maar wel geschermd met expert zijn dat ik hem moeilijk serieus kan nemen. Hij is zeker een expert, maar ook eentje die deze titel gebruikt om politieke duiding te geven. Dat vind ik wel een hellend vlak.
Ja dat is waar, je zag dat ook bij Covid, gaat het over het Virus, dan kreeg je hele verhalen van Gommers, terwijl die Intensivist is, best bizar.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 17:48 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ja dat laatste ben ik eigenlijk wel met je eens. En eigenlijk hekel ik het altijd als mensen eenvoudig experts wegzetten. Maar bij Voermans maak ik een uitzondering. Die heeft zich de afgelopen jaren zovaak uitgelaten, ook buiten zijn vakgebied maar wel geschermd met expert zijn dat ik hem moeilijk serieus kan nemen. Hij is zeker een expert, maar ook eentje die deze titel gebruikt om politieke duiding te geven. Dat vind ik wel een hellend vlak.
In Suriname is wel engie tijd terug een veld van 1400 Miljard gevonden (3x Groningen), misschien Bauta amnestie verlenenquote:
special operationquote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
In Suriname is wel engie tijd terug een veld van 1400 Miljard gevonden (3x Groningen), misschien Bauta amnestie verlenen
Kost ook geen drol, Suriname heeft 600.000 inwoners, we zetten een paar mooie voetbalstadions neer, wat leuke clubs, laten oogluikend de cokehandel toe en we zijn spekverkoper.quote:
Ja, ik kan er niets aan doen dat Rutte het Engels zo slacht!quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Seriously though.
Ik opzoeken natuurlijk.
quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 18:12 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Ja, ik kan er niets aan doen dat Rutte het Engels zo slacht!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |