Wut 😮 Denemarken saai?quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 21:59 schreef Phaidra het volgende:
En hai. Weer terug van vakantie. Het ging niet allemaal van een leien dakje, maar overall was het leuk.
- Boot naar Zweden ging niet, er zat blijkbaar een gat in (quote: like Titanic). Sta je daar om 21.00 uur en moet je ineens 5,5 uur omrijden omdat er geen alternatief is. Lekker begin van de vakantie (en nog geen geld gezien).
- Weinig andere kinderen op de camping, dus teveel tijd voor ons eigen grut om elkaar te vervelen. En sowieso waren de kinderen vrij grumpy, want elke dag eigenlijk net te weinig slaap.
+ Zweden is prachtig. Zo mooi en vooral rustig overal. Prachtig wandelpad waar je niemand tegenkomt 2 uur lang, fantastisch!
+ Camping was tof, leuke organisatie met ook activiteiten voor volwassenen.
+ Legolanden Lego House
![]()
- Denemarken op zich vond ik nogal saai en sfeerloos.
- De 100.000 prikkels van Legoland waren best intens na een week in de Zweedse natuur. Ik was kapot na een paar dagen (en ik niet alleen).
- Allll die all you can eat restaurants. Even gewoon een broodje halen was niet echt een optie.
- Kotsend kind op de terugweg, we waren nog geen uurtje onderweg. Kleding onder, stoeltje onder… en dan moet je nog 8 uur.
Oh, dus kut. Welke overtocht hadden jullie geboekt? En nu dan omgereden over de brug in Denemarken? Wij hadden heen Rostock-Trelleborg en dat was ook een vreemde ervaring. Mensen ďie geen hut boeken maar op de gang hun matje uitrollen, whut?quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 21:59 schreef Phaidra het volgende:
En hai. Weer terug van vakantie. Het ging niet allemaal van een leien dakje, maar overall was het leuk.
- Boot naar Zweden ging niet, er zat blijkbaar een gat in (quote: like Titanic). Sta je daar om 21.00 uur en moet je ineens 5,5 uur omrijden omdat er geen alternatief is. Lekker begin van de vakantie (en nog geen geld gezien).
Dat hadden wij op de laatste camping ook, alleen maar bejaardenquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 21:59 schreef Phaidra het volgende:
- Weinig andere kinderen op de camping, dus teveel tijd voor ons eigen grut om elkaar te vervelen. En sowieso waren de kinderen vrij grumpy, want elke dag eigenlijk net te weinig slaap.
+ Zweden is prachtig. Zo mooi en vooral rustig overal. Prachtig wandelpad waar je niemand tegenkomt 2 uur lang, fantastisch!
Vergeleken met Zweden vond ik DK ook aardig saai. Ik miste de meren en bossen, heb vanuit de auto alleen maar akkers gezien, en op Lalandia Billund was behalve het georganiseerde vermaak ook niets veel moois te zien...quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 22:26 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Wut 😮 Denemarken saai?
Waar zijn jullie geweest?
Ja, maar Billund is niet Denemarkenquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 22:33 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Vergeleken met Zweden vond ik DK ook aardig saai. Ik miste de meren en bossen, heb vanuit de auto alleen maar akkers gezien, en op Lalandia Billund was behalve het georganiseerde vermaak ook niets veel moois te zien...
Nee, mijn vakantieland is het ook niet. Zweden daarentegenIk wil volgend jaar terug. Misschien dan gecombineerd met Noorwegen.
Ja, dit! Ik kocht vroeger duurdere slips en strings als set met beha's, maar heb nooit gemerkt dat die fijner zaten of dat ik er langer mee deed. Nu geef ik alleen grof geld uit aan beha's omdat ik dat verschil wel echt merk. En ook ik houd niet van synthetisch en draag geen strings meer.quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 21:07 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik vind veel geld uitgeven voor onderbroeken (voor mij) vergelijkbaar met het in de kliko gooien. Voor een bh daarentegen vind ik het zeer de moeite waard, de dames zitten graag lekker comfy ingepakt. Heb ik de vulva niet meer over gehoord sinds ik van de strings af ben.
Behalve dan dat ik geen synthetisch draag. Ril.
Groepskorting!quote:Op zondag 21 augustus 2022 07:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
Baard is gisteren maar alvast begonnen met het maken van een reisplan voor volgend jaar naar Zweden en Denemarken, dus meer opmerkingen/tips/do's en dont's zijn welkom! Even verplaatsen naar het vakantietopic anders?.
En hier juist altijd wel strings, uit een multipack van de H&M. Als ik een mooie beha koop, koop ik er ook al een bijpassende string bij, maar die zitten altijd minder lekker..
In Zweden zijn er ook campings met zwembaden en kinderen hoor! En het weer is doorgaans heel prima. Bloedhitte is er minder kans op maar warme zomers heb je echt wel. Zo is het weer hier in Oslo bijvoorbeeld al in weken niet onder de 21 graden geweest overdag.quote:Op zondag 21 augustus 2022 12:30 schreef Kyara het volgende:
Wat leuk die vakantieverhalen over Zweden. Lijkt me prachtig maar ik ben bang dat de kinderen toch hun zwembad/camping met vriendjes en vriendinnetjes zullen missen. Plus, ik hou van zon en mooi weer.
Ik denk dat het voor ons volgend jaar Italie, Kroatie of Slovenië wordt. Of misschien een combinatie.
Noorwegen met een caravan is niet heel praktisch. Je kunt niet bij alle fjorden komenquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 22:44 schreef LeSage het volgende:
Ooooh, nu we een caravan gaan kopen kan ik vriend misschien ook wel overhalen om eens naar Zweden/Noorwegen te gaan. Vroeger met mijn ouders naar Noorwegen geweest en dat was echt zo’n mooie vakantie.
We hebben er ook gewoon echt superveel zin in om gewoon weer lekker 2,5 week naar Frankrijk te gaan. De laatste keer was zomer 2019 en dat voelt als een eeuwigheid terug.quote:Op zondag 21 augustus 2022 13:45 schreef Vicky het volgende:
Lekker vooruitzicht @:BE!
Wij willen misschien volgend jaar weer naar het hotel waar we dit jaar geweest zijn. In september/oktober komt komende zomer online. Ben benieuwd naar de prijzen..
2,5 week zon in Zweden (20-28 graden), elke camping aan een meer met zwemsteiger, meestal genoeg Nederlandse kinderen om mee te spelen... Ik heb het wel eens slechter getroffen in Oostenrijk of Luxemburg.quote:Op zondag 21 augustus 2022 12:30 schreef Kyara het volgende:
Wat leuk die vakantieverhalen over Zweden. Lijkt me prachtig maar ik ben bang dat de kinderen toch hun zwembad/camping met vriendjes en vriendinnetjes zullen missen. Plus, ik hou van zon en mooi weer.
Ik denk dat het voor ons volgend jaar Italie, Kroatie of Slovenië wordt. Of misschien een combinatie.
Lekker hoor! Mijn wederhelft is niet zo'n Frankrijk fan...quote:Op zondag 21 augustus 2022 13:48 schreef BE het volgende:
[..]
We hebben er ook gewoon echt superveel zin in om gewoon weer lekker 2,5 week naar Frankrijk te gaan. De laatste keer was zomer 2019 en dat voelt als een eeuwigheid terug.
Niks mis mee toch. Ieder zijn ding.quote:Op zondag 21 augustus 2022 13:59 schreef Vicky het volgende:
[..]
Lekker hoor! Mijn wederhelft is niet zo'n Frankrijk fan...
Zweden/Noorwegen lijkt me ook erg mooi. M wil heel graag het Noorderlicht zien.quote:Op zondag 21 augustus 2022 14:03 schreef BE het volgende:
[..]
Niks mis mee toch. Ieder zijn ding.
Ik lees over Zweden en Noorwegen en dat lijkt me ook heel tof en toch blijft FR trekken. Spanje ook wel eens geweest, maar daar vind ik iig de Middellandse Zee wat saai.![]()
En ik wil heel graag nog eens terug naar het noorden van Engeland, en dan met name Yorkshire omdat ik daar ooit een half jaar stage heb gelopen en toen wel hele toffe stukken gezien heb ook van Yorkshire en het Lake District.
Maar het hardnekkige vooroordeel over het weer blijft me tegenhouden.
Mss eens kijken voor de herfstvakantie ofzo. Dan maakt het me minder uit.
Ooooh ik vroeg me laatst nog af hoe het met je gingquote:Op zondag 21 augustus 2022 13:07 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
In Zweden zijn er ook campings met zwembaden en kinderen hoor! En het weer is doorgaans heel prima. Bloedhitte is er minder kans op maar warme zomers heb je echt wel. Zo is het weer hier in Oslo bijvoorbeeld al in weken niet onder de 21 graden geweest overdag.
Sowieso moeten we financieel even bijkomen van de VS hoor.quote:Op zondag 21 augustus 2022 14:07 schreef Vicky het volgende:
[..]
Zweden/Noorwegen lijkt me ook erg mooi. M wil heel graag het Noorderlicht zien.
Toch gok ik dat het volgend jaar weer Turkije wordt.
De herfstvakantie wordt het Zeeuwse
Donderdagavond regende het heel evenquote:Op zondag 21 augustus 2022 13:07 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
In Zweden zijn er ook campings met zwembaden en kinderen hoor! En het weer is doorgaans heel prima. Bloedhitte is er minder kans op maar warme zomers heb je echt wel. Zo is het weer hier in Oslo bijvoorbeeld al in weken niet onder de 21 graden geweest overdag.
Ja dat was een natte avond jaquote:Op zondag 21 augustus 2022 14:37 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Donderdagavond regende het heel evenIk vond Oslo een ontzettend leuke stad
Dat kan ik me goed voorstellen, we kwamen best wat stukken tegen die er heel nieuw uitzagen. Dat wijkje achter het Operahuis bijvoorbeeld, daar zaten we lekker aan het water donuts te etenquote:Op zondag 21 augustus 2022 14:47 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Ja dat was een natte avond ja![]()
Je hè? De stad heeft zich in de 15 jaar dat ik hier woon (wtf?!) erg ontwikkeld. Je kan je hier goed vermaken
Zo zat ik gisteravond op de bank, na een verhaal van mijn schoonzusje dat ze in de vakantie elke dag iets deden met de kinderen.quote:Op zondag 21 augustus 2022 14:26 schreef BE het volgende:
Oh, en ik vind het zo heerlijk dat we vanaf komende week weer in het normale ritme gaan komen!
Het was een fantastische zomer, maar ik vind het ook wel een fijn idee dat ik straks weer gewoon hele dagen kan gaan werken zonder het gevoel te hebben dat ik iets met de jongens moet. Ze entertainen zichzelf natuurlijk prima met (spel)computers en telefoons, maar toch vind ik dan dat we 'iets' moeten.
Ik vond Bretagne fantastisch! We zijn net een weekje terug. Het was wel lekker warmquote:Op zondag 21 augustus 2022 14:11 schreef exode het volgende:
Ik vind Frankrijk ook supermooi, ik zou in de zomer best eens naar Bretagne willen. Wie weet in 2024. Maar niet meer zuidelijk of binnenland. Tenminste niet in de zomer.
Mijn herinnering aan Oslo is (onterecht) alleen maar slechtquote:Op zondag 21 augustus 2022 14:47 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Ja dat was een natte avond ja![]()
Je hè? De stad heeft zich in de 15 jaar dat ik hier woon (wtf?!) erg ontwikkeld. Je kan je hier goed vermaken
We hadden de overtocht Travemünde-Malmö. We zijn inderdaad omgereden via Denemarken en de bruggen. Eerst nog 's avonds tot Kolding (dat was nog 3 uur rijden, we kwamen daar net iets voor middernacht aan) en de rest de volgende dag. Rond de lunch waren we in Malmö en weer 'op schema'. We konden pas om 15 uur op de camping terecht en vanaf Malmö was het nog maar 2 uurtjes rijden. Maar pfff we waren echt op aan het eind van de dag. Zo fijn dat er al een tent klaarstond en we niet nog zelf aan de slag hoefden!quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 22:30 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Oh, dus kut. Welke overtocht hadden jullie geboekt? En nu dan omgereden over de brug in Denemarken? Wij hadden heen Rostock-Trelleborg en dat was ook een vreemde ervaring. Mensen ďie geen hut boeken maar op de gang hun matje uitrollen, whut?
[..]
Dat hadden wij op de laatste camping ook, alleen maar bejaardenGelukkig waren de eerste 3 beter met behoorlijk wat Nederlandse vriendjes en vriendinnetjes.
En eens met deel 2![]()
Ik was ook volledig gesloopt/overprikkeld na een dag aquamundo in Lalandia en een dag Legoland. Lego House hadden we geen tijd meer voor, vind ik stiekem niet zo erg.
Season pass, yeah!quote:Op zondag 21 augustus 2022 20:18 schreef Phaidra het volgende:
[..]
We hadden de overtocht Travemünde-Malmö. We zijn inderdaad omgereden via Denemarken en de bruggen. Eerst nog 's avonds tot Kolding (dat was nog 3 uur rijden, we kwamen daar net iets voor middernacht aan) en de rest de volgende dag. Rond de lunch waren we in Malmö en weer 'op schema'. We konden pas om 15 uur op de camping terecht en vanaf Malmö was het nog maar 2 uurtjes rijden. Maar pfff we waren echt op aan het eind van de dag. Zo fijn dat er al een tent klaarstond en we niet nog zelf aan de slag hoefden!
We hadden een season pass genomen voor Legoland, dat maakte het wat makkelijker. We zijn 2x echt de hele dag geweest, verder steeds alleen een paar uurtjes in de ochtend. Dat maakte het wel wat relaxter.
Haha tja, wellicht heb ik gewoon te veel lyrische verhalen gehoord waardoor het tegenviel. Ik kan er niet helemaal de vinger op leggen. We hebben natuurlijk maar een mini-stukje gezien. Kopenhagen zijn we 1 dagje (plus overnachting) geweest, dat vond ik wel een leuke stadquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 22:26 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Wut 😮 Denemarken saai?
Nee, het was echt een soort klucht. We waren om 19.30 bij de boot en stonden na 1,5 uur nog te wachten, ingecheckt en wel. Maar goed, onze eerste keer, dus weten wij veel wat normaal is. Het begon ons wel te dagen dat het langer duurde dan we verwacht hadden, maar er was wel activiteit rond de boot te zien. En ineens kwam er een medewerker langs alle auto's gelopen. En het enige wat hij zegt: "I have some bad news. The boat is not going. There is a big hole on the side, like Titanic, haha. You can turn around here and leave." En weg was hij weer. Wij zaten echt: wait, whutquote:Op zaterdag 20 augustus 2022 22:58 schreef exode het volgende:
Ik hou van Zweden
Ik hou van het zwemparadijs van Lalandia
Ik hou van Legoland
Ik hou van Legohouse
Volgend jaar Zweden en we gaan ons maar eens verdiepen in het zuiden want dit jaar was dus alles wat we wilden boeken al vol.
Oh en Hema en Hunkermoller.
Klinkt wel als een aparte ervaring Phaidra, was het snel bekend dat de boot niet ging of moest je lang wachten?
Ja, maar ik had de indruk dat dat gewoon voor alle bezoekers inclusief was. Of bedoel je niet dat Atlantis by Sea Life en hebben we nog iets totaal gemist?quote:Op zondag 21 augustus 2022 20:32 schreef exode het volgende:
[..]
Season pass, yeah!
Mag je daarmee nog steeds Sea life etc ook gratis in? Dat was bij ons vorig jaar.
quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 22:03 schreef Tally het volgende:
Ik koop wat is mooi vind maar vooral lekker vind zitten. Ik heb wat boxers van de Action. Mn BH’s komen van de Hunkemullert. En daar koop ik ook soms mn onderbroeken. Voor een leuke prijs![]()
Nog 4 dagen en dan komt er een boek uit waarin mijn oudste is getekend (met naam en al) en dat vind ik toch zo leuk.Gamehelden is een geweldige boekenreeks. Nummer 3 komt 24 augustus uit en daarin is Z. het vriendinnetje/liefje van de hoofdrolspeler. Ik kan niet wachten tot we het boek hebben. Ik heb al heel wat schetsen gezien en die zijn zo gaaf.
quote:Op zondag 21 augustus 2022 20:47 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Nee, het was echt een soort klucht. We waren om 19.30 bij de boot en stonden na 1,5 uur nog te wachten, ingecheckt en wel. Maar goed, onze eerste keer, dus weten wij veel wat normaal is. Het begon ons wel te dagen dat het langer duurde dan we verwacht hadden, maar er was wel activiteit rond de boot te zien. En ineens kwam er een medewerker langs alle auto's gelopen. En het enige wat hij zegt: "I have some bad news. The boat is not going. There is a big hole on the side, like Titanic, haha. You can turn around here and leave." En weg was hij weer. Wij zaten echt: wait, whut. Really??? En nu dan? Heel bizar. We zijn ook echt nog even blijven staan voor het geval het een slechte grap was ofzo
.
Haha wrijf het er maar inquote:Op zondag 21 augustus 2022 21:06 schreef Clubsoda het volgende:
[..]wij namen die overtocht ook (of wel eigenlijk
) en ik was niet echt onder de indruk van FinnLines. Een volgende keer nemen we denk ik Kiel-Gothenburg.
TT Line heeft nieuwe boten in de running. De Nils Holgersonboot en de Peter Pan is binnenkort ook nieuw in de vaart.quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:06 schreef Clubsoda het volgende:
[..]wij namen die overtocht ook (of wel eigenlijk
) en ik was niet echt onder de indruk van FinnLines. Een volgende keer nemen we denk ik Kiel-Gothenburg.
Die heb ik zien liggen in de haven!!quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:13 schreef Molo het volgende:
[..]
TT Line heeft nieuwe boten in de running. De Nils Holgersonboot en de Peter Pan is binnenkort ook nieuw in de vaart.
De oude boten ervan zijn... Oud
Is Travemunde - Trelleborg trouwens
Met welke maatschappij ging je @:phaidra ? Matige zooi dat zeg, wel ultieme pech. En wel benieuwd wat het dan veroorzaakt had![]()
Shit zeg!quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:16 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Die heb ik zien liggen in de haven!!
Nee Travemunde-Trelleborg is een andere lijn. Travemunde-Malmö bestaat ook echt (denk ik). Edit: dat zeg je ook, sorry, verkeerd gelezen
Het was FinnLines, maar geboekt via Directferries. En zij moeten eerst hun geld terugkrijgen voor wij ons geld terugzien... Nou ja, morgen maar even goed achteraan gaan, tijdens de vakantie heb ik er niet zoveel aandacht aan besteed nog, los van een mailtje met klacht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:29 schreef Tally het volgende:
Het verhaal van de schrijver.Supervet, je dochter getekend door PacoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Vaak zijn andere parken ook goedkoper of zelfs gratis. De eigenaar van Legoland is ook de eigenaar van Sea Life oa. Wij mochten bijvoorbeeld met die season pass ook eenmalig naar lego experience in Oberhausen. Maar die voorwaarden wijzigen elk jaar. Je moet even zoeken naar de benefits van je pass.quote:Op zondag 21 augustus 2022 20:55 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ja, maar ik had de indruk dat dat gewoon voor alle bezoekers inclusief was. Of bedoel je niet dat Atlantis by Sea Life en hebben we nog iets totaal gemist?We overwegen om in de herfstvakantie nog een paar dagen te gaan, maar ik vond het terugrijden naar NL best een eind. Of we dat zien zitten voor een paar dagen, weet ik niet.
Oh zo! Er was nu 50% korting op Wow park en de zoo. Maar dan niet meer Sea life dit jaar, denk ik. En 25% korting op een overnachting in Lego castle hotel. Maar dat zal alsnog wel heel duur zijn.quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:37 schreef exode het volgende:
[..]
Vaak zijn andere parken ook goedkoper of zelfs gratis. De eigenaar van Legoland is ook de eigenaar van Sea Life oa. Wij mochten bijvoorbeeld met die season pass ook eenmalig naar lego experience in Oberhausen. Maar die voorwaarden wijzigen elk jaar. Je moet even zoeken naar de benefits van je pass.
quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:29 schreef Tally het volgende:
Het verhaal van de schrijver.Nu al iemands muze.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Wij waren op Funen en zijn na vier nachten maar weer naar huis gereden, niks voor ons…quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 22:26 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Wut 😮 Denemarken saai?
Wanneer was je in Legolandquote:Op zondag 21 augustus 2022 20:40 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Haha tja, wellicht heb ik gewoon te veel lyrische verhalen gehoord waardoor het tegenviel. Ik kan er niet helemaal de vinger op leggen. We hebben natuurlijk maar een mini-stukje gezien. Kopenhagen zijn we 1 dagje (plus overnachting) geweest, dat vond ik wel een leuke stad. Al was het overdag op straat behoorlijk uitgestorven, dat kan ook aan de temperatuur hebben gelegen (heel warm). Toen ik in de avond nog even alleen een rondje liep, zag het er echt heel gezellig en levendig uit.
Na Zweden was de natuur in Denemarken een stuk minder. Maar het was ook een stukje mentaliteit. Bijvoorbeeld: Legoland ging om 17 uur dicht, het hoogseizoen was eigenlijk al voorbij. Maar alle eettentjes e.d. sluiten dan ook direct, stipt om 17.00. Het park ligt gewoon direct totaal stil. Overal nog zoveel mensen, waarom niet nog het restaurant open houden? En zo was er wel meer. In Lalandia gingen alle glijbanen pas open 30 min na openingstijd van de Aquadome. En ook 30 min eerder dicht. Ik snap het gewoon niet.
En misschien zijn wij heel erg verwend met Center Parcs e.d. in Nederland, maar ik vond Lalandia zelf ook heel saai opgezet. Allemaal open velden met huisjes, nauwelijks groen tussendoor en de wandeltocht van ons huisje naar Aquadome etc was 1,5e km wat ook gewoon echt vervelend wandelen was. Recht stuk over een kale vlakte. En na 2 dagen werden ineens een aantal speeltoestellen weggehaald, voor mijn gevoel al een soort van seizoensafsluiting oid. Al met al voelde het gewoon niet zo heel gezellig, denk ik.
Het voelt zo bij elkaar wel een beetje klagerig, haha, sorry. Ik had nog heel graag in de buurt naar een Vikingdorpje gewild, beetje meer cultuur opsnuiven, maar ik kreeg de rest niet mee als dat betekende dat ze een dagje niet naar Legoland konden
.
14-18 aug. Maar veel dingen gingen om 17.00 stipt dicht! Jongste had een slush ding gehad omdat alle drinkautomaten met waterflessen stuk waren, oudste was toen met mij in de Polar. Om 17.00 waren we terug en wilden we voor de oudste ook nog zo’n ding kopen, maar nee hoor. Er was alleen vooraan nog 1 hotdog ding open, verder alle luiken dicht. Ik vond het iig heel apart. We zijn daarna niet meer tot stipt 17.00 gebleven, dus hoe het de rest van de week was, weet ik niet zeker.quote:Op maandag 22 augustus 2022 00:17 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Wanneer was je in Legoland![]()
Wij afgelopen week en het park ging om 18.00 dicht, de attracties om 17.00... dan kon je gewoon nog een uur eten en shoppen etc hoor
Ja klopt, vanaf 6 aug geloof ik al. Zeker met de warme temperaturen een vreemde gewaarwording. En ik snap wel dat het lastig is om voldoende personeel te vinden, maar ze lopen ook echt veel inkomsten mis door snel dicht te gaan. Er zijn nog zoveel toeristen, het was prachtig weer, maar veel dingen al dicht. Ik heb dat gewoon niet eerder meegemaakt, zo strik.quote:Op maandag 22 augustus 2022 08:43 schreef exode het volgende:
Augustus en zeker vanaf medio augustus is sowieso laagseizoen in Scandinavie toch? Tenminste dat was in Zweden ook zo. Dingen dicht of eerder dicht. Daarom willen wij volgend jaar weer die kant op nu we wederom als eerste vakantie hebben.
Ik heb gisteren caramel latte machiato over mijn toetsenbord laten vallen en nu typt die dus heel raar en traaaaaaag. Dat wordt een bezoeke IT vrees ik.
Klopt.quote:Op maandag 22 augustus 2022 08:43 schreef exode het volgende:
Augustus en zeker vanaf medio augustus is sowieso laagseizoen in Scandinavie toch? Tenminste dat was in Zweden ook zo. Dingen dicht of eerder dicht.
Het scheelt voor ons Hollanders wel veel geld om in augustus te gaan. Voor ons was Lalandia vorig jaar echt een stuk goedkoper.quote:Op maandag 22 augustus 2022 08:53 schreef Viv het volgende:
[..]
Klopt.De zomervakantie is hier in Zweden van half juni (mooi op tijd voor nationale feestdag Midsommarafton) tot half augustus. Werkende ouders nemen meestal een aantal weken vrij in juni/juli.
Dat idd, omdat wij vorige week in Lalandia waren, vond ik het betaalbaar om een iets duurder huisje te nemen (laagseizoenprijzenquote:Op maandag 22 augustus 2022 08:54 schreef exode het volgende:
[..]
Het scheelt voor ons Hollanders wel veel geld om in augustus te gaan. Voor ons was Lalandia vorig jaar echt een stuk goedkoper.
Even gemist. Wat zijn je plannen?quote:Op maandag 22 augustus 2022 08:27 schreef BE het volgende:
Mmm, te vroeg gejuicht over volgend jaar.
AriBnB nog niet bevestigd door eigenaar dus nu geannuleerd.
Van de week nog eens proberen.
Wij vonden legoland een beetje tegenvallenquote:Op zondag 21 augustus 2022 20:40 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Haha tja, wellicht heb ik gewoon te veel lyrische verhalen gehoord waardoor het tegenviel. Ik kan er niet helemaal de vinger op leggen. We hebben natuurlijk maar een mini-stukje gezien. Kopenhagen zijn we 1 dagje (plus overnachting) geweest, dat vond ik wel een leuke stad. Al was het overdag op straat behoorlijk uitgestorven, dat kan ook aan de temperatuur hebben gelegen (heel warm). Toen ik in de avond nog even alleen een rondje liep, zag het er echt heel gezellig en levendig uit.
Na Zweden was de natuur in Denemarken een stuk minder. Maar het was ook een stukje mentaliteit. Bijvoorbeeld: Legoland ging om 17 uur dicht, het hoogseizoen was eigenlijk al voorbij. Maar alle eettentjes e.d. sluiten dan ook direct, stipt om 17.00. Het park ligt gewoon direct totaal stil. Overal nog zoveel mensen, waarom niet nog het restaurant open houden? En zo was er wel meer. In Lalandia gingen alle glijbanen pas open 30 min na openingstijd van de Aquadome. En ook 30 min eerder dicht. Ik snap het gewoon niet.
En misschien zijn wij heel erg verwend met Center Parcs e.d. in Nederland, maar ik vond Lalandia zelf ook heel saai opgezet. Allemaal open velden met huisjes, nauwelijks groen tussendoor en de wandeltocht van ons huisje naar Aquadome etc was 1,5e km wat ook gewoon echt vervelend wandelen was. Recht stuk over een kale vlakte. En na 2 dagen werden ineens een aantal speeltoestellen weggehaald, voor mijn gevoel al een soort van seizoensafsluiting oid. Al met al voelde het gewoon niet zo heel gezellig, denk ik.
Het voelt zo bij elkaar wel een beetje klagerig, haha, sorry. Ik had nog heel graag in de buurt naar een Vikingdorpje gewild, beetje meer cultuur opsnuiven, maar ik kreeg de rest niet mee als dat betekende dat ze een dagje niet naar Legoland konden
.
Eigenlijk is Legoland gewoon een kneuterig pretpark met wat Lego. Het is ook niet meer van Lego, Legohouse wel.quote:Op maandag 22 augustus 2022 09:35 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Wij vonden legoland een beetje tegenvallen
Een beetje vergane glorie![]()
![]()
Wij zijn ook in legoland in Orlando geweest en dat was misschien wel een te hoge standaard.
En het eten super slecht georganiseerd, omdat het best druk was en heel veel kraampjes dicht en dat wat wel open was was super druk. Wij hebben geluncht met popcorn en suikerspinnen.
Ons hutje op de camping was wel geweldig
En Lego house was echt fantastisch, zo hadden de jongens legoland verwacht. Misschien ook we wat verkeerde verwachtingsmanagement bij ons.
We dachten een leuk huis gehuurd te hebben op 50m van het strand in Mimizan.quote:Op maandag 22 augustus 2022 09:31 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Even gemist. Wat zijn je plannen?
Ik droom ook al over volgend jaar. Maar meer omdat wij dit jaar niet weggaan. Kan nog niet concreet actie ondernemen,dat doen we eind van het jaar wel denk ik. Maar heb een lijstje met ideeën.
Is misschien nog te vroeg? Ik zou er anders een berichtje aan wagen.quote:Op maandag 22 augustus 2022 09:44 schreef BE het volgende:
[..]
We dachten een leuk huis gehuurd te hebben op 50m van het strand in Mimizan.
Maar ik was even vergeten dat je eerst bevestiging moet hebben voor je juicht.
Wij komen er ook al jaren, met wat onderbrekingen en het is altijd leuk idd!quote:Op maandag 22 augustus 2022 09:49 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Is misschien nog te vroeg? Ik zou er anders een berichtje aan wagen.
Mimizan![]()
daar heb ik echt heerlijke jeugd herinneringen.
Sommige Lego-bouwsels buiten zagen er een beetje vaal en viezig uit ja. Maar goed, dat houd je niet tegen ben ik bang. En in vergelijking met de Efteling bewogen de poppen ook minder vloeiend en ‘echt’. Maar ik vond heel veel dingen ook fantastisch leuk. Dat een achtbaan bijna nooit alleen maar achtbaan is, bijvoorbeeld. De Viking Splash, de Canoe, de Dragon… leuk dat er zoveel te zien is en dan als afsluiter de ‘echte’ achtbaan. Onze jongste is niet zo’n daredevil, maar zelfs hij vond de Dragon fantastisch en is er 9x in geweest. Gewoon leuk dat niet alles alleen maar snel-sneller-snelst is. Emmet vond ik ook geweldig leuk. De eerste keer heb ik zó gelachen. Villa Volta on LSDquote:Op maandag 22 augustus 2022 09:35 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Wij vonden legoland een beetje tegenvallen
Een beetje vergane glorie![]()
![]()
Wij zijn ook in legoland in Orlando geweest en dat was misschien wel een te hoge standaard.
En het eten super slecht georganiseerd, omdat het best druk was en heel veel kraampjes dicht en dat wat wel open was was super druk. Wij hebben geluncht met popcorn en suikerspinnen.
Ons hutje op de camping was wel geweldig
En Lego house was echt fantastisch, zo hadden de jongens legoland verwacht. Misschien ook we wat verkeerde verwachtingsmanagement bij ons.
Ik vond dat ook de charme, dat het wat ouder is. Net zoals Tomteland in Zweden. Allemaal niet zo fancy en gelikt. Onze kinderen vonden het geweldig. Wij waren een week in Lalandia en elke dag wel even naar Legoland gelopen. Het was bij ons overigens wel echt rustig, nauwelijks rijen.quote:Op maandag 22 augustus 2022 10:59 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Sommige Lego-bouwsels buiten zagen er een beetje vaal en viezig uit ja. Maar goed, dat houd je niet tegen ben ik bang. En in vergelijking met de Efteling bewogen de poppen ook minder vloeiend en ‘echt’. Maar ik vond heel veel dingen ook fantastisch leuk. Dat een achtbaan bijna nooit alleen maar achtbaan is, bijvoorbeeld. De Viking Splash, de Canoe, de Dragon… leuk dat er zoveel te zien is en dan als afsluiter de ‘echte’ achtbaan. Onze jongste is niet zo’n daredevil, maar zelfs hij vond de Dragon fantastisch en is er 9x in geweest. Gewoon leuk dat niet alles alleen maar snel-sneller-snelst is. Emmet vond ik ook geweldig leuk. De eerste keer heb ik zó gelachen. Villa Volta on LSD.
Hoe doe je dat met de heenrit? Of ga je niet met de auto?quote:Op maandag 22 augustus 2022 10:43 schreef BE het volgende:
[..]
Wij komen er ook al jaren, met wat onderbrekingen en het is altijd leuk idd!
Legoland is dit jaar voor het eerst rond kerst wel open!quote:Op maandag 22 augustus 2022 11:08 schreef exode het volgende:
[..]
Ik vond dat ook de charme, dat het wat ouder is. Net zoals Tomteland in Zweden. Allemaal niet zo fancy en gelikt. Onze kinderen vonden het geweldig. Wij waren een week in Lalandia en elke dag wel even naar Legoland gelopen. Het was bij ons overigens wel echt rustig, nauwelijks rijen.
Wij hebben bij Legohouse heel veel tijd bij de enorme bouwsels doorgebracht en geluncht in het restaurant waar je met Lego blokjes moet bestellen. Daar hebben de kinderen het nog steeds over. Ik ben in staat in de Kerstvakantie naar Legohouse te gaan, zo benieuwd hoe het er dan uit ziet. Legoland is dan dicht, wellicht is Lalandia dan ook betaalbaar (vast niet).
Daar gaat ons geld.....quote:Op maandag 22 augustus 2022 11:14 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Legoland is dit jaar voor het eerst rond kerst wel open!
Het is 1.100 km, dat kun je ook in twee dagen rijden. Wij moesten vaak dik 1.000 km en dit jaar ook ruim 1.100 en dan rijden we in twee dagen en overnachten onderweg ergens.quote:Op maandag 22 augustus 2022 11:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoe doe je dat met de heenrit? Of ga je niet met de auto?
Ik vind Bretagne al ver maar nog wel te doen. We zijn er al best vaak geweest; het is m'n favoriete deel van Frankrijk. Ik denk dat we volgend jaar naar Normandie gaan, ook mooi en net iets dichterbij.
Wij rijden naar Bretagne in 2 dagen en dat vind ik al meer dan genoeg! Maar goed, misschien hebben wij wat minder tolerantie dan anderen wat dat betreft. Ik vind 6 uur rijden het maximale (bij een ideale planning, want het wordt vaak langer) en zit liever in de buurt van 4-5 uur.quote:Op maandag 22 augustus 2022 11:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is 1.100 km, dat kun je ook in twee dagen rijden. Wij moesten vaak dik 1.000 km en dit jaar ook ruim 1.100 en dan rijden we in twee dagen en overnachten onderweg ergens.
O ja, ik zit ook liever korter in de auto, maar voor een vakantie heb ik het ervoor over om langer in de auto te zitten. Desnoods, als de bestemming me voldoende trekt, zou ik dan in drie dagen reizen.quote:Op maandag 22 augustus 2022 11:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wij rijden naar Bretagne in 2 dagen en dat vind ik al meer dan genoeg! Maar goed, misschien hebben wij wat minder tolerantie dan anderen wat dat betreft. Ik vind 6 uur rijden het maximale (bij een ideale planning, want het wordt vaak langer) en zit liever in de buurt van 4-5 uur.
Dat hebben we vorig jaar gedaan toen we naar Toscane gingen. Het is best heftig op een vakantie van twee weken om zes dagen onderweg te zijn, dus daarom hebben we er toen een langere vakantie van gemaakt. M'n lief trekt zo'n reis niet zo goed. Ik heb er wat minder moeite mee, maar ik ben wel aan het kijken of we zoiets niet kunnen doen met de trein (via Bazel naar Milaan en daar een auto huren). Een nachttrein lijkt me wel wat.quote:Op maandag 22 augustus 2022 11:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O ja, ik zit ook liever korter in de auto, maar voor een vakantie heb ik het ervoor over om langer in de auto te zitten. Desnoods, als de bestemming me voldoende trekt, zou ik dan in drie dagen reizen.
Daarom gaan wij ook niet met de auto naar Rome, wat we eerst hadden gedacht, maar gewoon met het vliegtuig. We gaan maar 5 dagen en om dan 4-6 dagen te reizen is me wat te gortig.quote:Op maandag 22 augustus 2022 11:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat hebben we vorig jaar gedaan toen we naar Toscane gingen. Het is best heftig op een vakantie van twee weken om zes dagen onderweg te zijn, dus daarom hebben we er toen een langere vakantie van gemaakt. M'n lief trekt zo'n reis niet zo goed. Ik heb er wat minder moeite mee, maar ik ben wel aan het kijken of we zoiets niet kunnen doen met de trein (via Bazel naar Milaan en daar een auto huren).
We rijden het dan in 2x met een overnachting in zo’n cheap overnachtingshotel.quote:Op maandag 22 augustus 2022 11:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoe doe je dat met de heenrit? Of ga je niet met de auto?
Ik vind Bretagne al ver maar nog wel te doen. We zijn er al best vaak geweest; het is m'n favoriete deel van Frankrijk. Ik denk dat we volgend jaar naar Normandie gaan, ook mooi en net iets dichterbij.
Ooooh kut. Beterschap!quote:Op maandag 22 augustus 2022 13:34 schreef Leandra het volgende:
Een plaatje van positieve zelftest is iig lekker internationaal, ongeacht wat je er verder bij zet, ik kreeg net een "Hope you feel better" berichtje van mijn inmiddels volwassen au-pair kindje in Florida.
Ergo: de booster van eind december is uitgewerkt of doet niks met deze variant.
En dan te bedenken dat iemand vorige week nog "we hebben het inmiddels allemaal wel een keer gehad" postte en dat ik nog dacht van laat ik maar geen "Nee hoor, ik niet" posten, want dan jinx ik het misschien
Ik zie hier dat de kans groot is dat het Omikron BA.5 is...quote:Op maandag 22 augustus 2022 13:52 schreef Mushanga71 het volgende:
...en dit zal de omikronvariant zijn. Heb je die ook meteen gehad.
Zo denk ik er iig over
Handige sitequote:Op maandag 22 augustus 2022 13:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zie hier dat de kans groot is dat het Omikron BA.5 is...
Maar goed, je mag tegenwoordig niet eens meer een GGD-test als je niet in een specifieke doelgroep valt.
Dus ik mag hopen dat de lange termijn gevolgen van deze variant meevallen.
https://coronatest.nl/ik-(...)e-een-afspraak-makenquote:Op maandag 22 augustus 2022 14:02 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Handige siteHeb de BA.5 dus ook gehad, 7 weken geleden.
Maar waarom geen ggd test? Hier kan je gewoon op de bonnefooi langs gaan, wordt alleen gevraagd waarom. En bij mij dat zelfs niet, was écht ziek toen
https://www.rijksoverheid(...)esten/afspraak-makenquote:Je kunt met een zelftest testen of je corona hebt. Is de testuitslag positief? Dan hoef je geen test bij de GGD meer te doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |