TT Line heeft nieuwe boten in de running. De Nils Holgersonboot en de Peter Pan is binnenkort ook nieuw in de vaart.quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:06 schreef Clubsoda het volgende:
[..]wij namen die overtocht ook (of wel eigenlijk
) en ik was niet echt onder de indruk van FinnLines. Een volgende keer nemen we denk ik Kiel-Gothenburg.
Die heb ik zien liggen in de haven!!quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:13 schreef Molo het volgende:
[..]
TT Line heeft nieuwe boten in de running. De Nils Holgersonboot en de Peter Pan is binnenkort ook nieuw in de vaart.
De oude boten ervan zijn... Oud
Is Travemunde - Trelleborg trouwens
Met welke maatschappij ging je @:phaidra ? Matige zooi dat zeg, wel ultieme pech. En wel benieuwd wat het dan veroorzaakt had![]()
Shit zeg!quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:16 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Die heb ik zien liggen in de haven!!
Nee Travemunde-Trelleborg is een andere lijn. Travemunde-Malmö bestaat ook echt (denk ik). Edit: dat zeg je ook, sorry, verkeerd gelezen
Het was FinnLines, maar geboekt via Directferries. En zij moeten eerst hun geld terugkrijgen voor wij ons geld terugzien... Nou ja, morgen maar even goed achteraan gaan, tijdens de vakantie heb ik er niet zoveel aandacht aan besteed nog, los van een mailtje met klacht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:29 schreef Tally het volgende:
Het verhaal van de schrijver.Supervet, je dochter getekend door PacoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Vaak zijn andere parken ook goedkoper of zelfs gratis. De eigenaar van Legoland is ook de eigenaar van Sea Life oa. Wij mochten bijvoorbeeld met die season pass ook eenmalig naar lego experience in Oberhausen. Maar die voorwaarden wijzigen elk jaar. Je moet even zoeken naar de benefits van je pass.quote:Op zondag 21 augustus 2022 20:55 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ja, maar ik had de indruk dat dat gewoon voor alle bezoekers inclusief was. Of bedoel je niet dat Atlantis by Sea Life en hebben we nog iets totaal gemist?We overwegen om in de herfstvakantie nog een paar dagen te gaan, maar ik vond het terugrijden naar NL best een eind. Of we dat zien zitten voor een paar dagen, weet ik niet.
Oh zo! Er was nu 50% korting op Wow park en de zoo. Maar dan niet meer Sea life dit jaar, denk ik. En 25% korting op een overnachting in Lego castle hotel. Maar dat zal alsnog wel heel duur zijn.quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:37 schreef exode het volgende:
[..]
Vaak zijn andere parken ook goedkoper of zelfs gratis. De eigenaar van Legoland is ook de eigenaar van Sea Life oa. Wij mochten bijvoorbeeld met die season pass ook eenmalig naar lego experience in Oberhausen. Maar die voorwaarden wijzigen elk jaar. Je moet even zoeken naar de benefits van je pass.
quote:Op zondag 21 augustus 2022 21:29 schreef Tally het volgende:
Het verhaal van de schrijver.Nu al iemands muze.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Wij waren op Funen en zijn na vier nachten maar weer naar huis gereden, niks voor ons…quote:Op zaterdag 20 augustus 2022 22:26 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Wut 😮 Denemarken saai?
Waar zijn jullie geweest?
Wanneer was je in Legolandquote:Op zondag 21 augustus 2022 20:40 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Haha tja, wellicht heb ik gewoon te veel lyrische verhalen gehoord waardoor het tegenviel. Ik kan er niet helemaal de vinger op leggen. We hebben natuurlijk maar een mini-stukje gezien. Kopenhagen zijn we 1 dagje (plus overnachting) geweest, dat vond ik wel een leuke stad. Al was het overdag op straat behoorlijk uitgestorven, dat kan ook aan de temperatuur hebben gelegen (heel warm). Toen ik in de avond nog even alleen een rondje liep, zag het er echt heel gezellig en levendig uit.
Na Zweden was de natuur in Denemarken een stuk minder. Maar het was ook een stukje mentaliteit. Bijvoorbeeld: Legoland ging om 17 uur dicht, het hoogseizoen was eigenlijk al voorbij. Maar alle eettentjes e.d. sluiten dan ook direct, stipt om 17.00. Het park ligt gewoon direct totaal stil. Overal nog zoveel mensen, waarom niet nog het restaurant open houden? En zo was er wel meer. In Lalandia gingen alle glijbanen pas open 30 min na openingstijd van de Aquadome. En ook 30 min eerder dicht. Ik snap het gewoon niet.
En misschien zijn wij heel erg verwend met Center Parcs e.d. in Nederland, maar ik vond Lalandia zelf ook heel saai opgezet. Allemaal open velden met huisjes, nauwelijks groen tussendoor en de wandeltocht van ons huisje naar Aquadome etc was 1,5e km wat ook gewoon echt vervelend wandelen was. Recht stuk over een kale vlakte. En na 2 dagen werden ineens een aantal speeltoestellen weggehaald, voor mijn gevoel al een soort van seizoensafsluiting oid. Al met al voelde het gewoon niet zo heel gezellig, denk ik.
Het voelt zo bij elkaar wel een beetje klagerig, haha, sorry. Ik had nog heel graag in de buurt naar een Vikingdorpje gewild, beetje meer cultuur opsnuiven, maar ik kreeg de rest niet mee als dat betekende dat ze een dagje niet naar Legoland konden
.
14-18 aug. Maar veel dingen gingen om 17.00 stipt dicht! Jongste had een slush ding gehad omdat alle drinkautomaten met waterflessen stuk waren, oudste was toen met mij in de Polar. Om 17.00 waren we terug en wilden we voor de oudste ook nog zo’n ding kopen, maar nee hoor. Er was alleen vooraan nog 1 hotdog ding open, verder alle luiken dicht. Ik vond het iig heel apart. We zijn daarna niet meer tot stipt 17.00 gebleven, dus hoe het de rest van de week was, weet ik niet zeker.quote:Op maandag 22 augustus 2022 00:17 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Wanneer was je in Legoland![]()
Wij afgelopen week en het park ging om 18.00 dicht, de attracties om 17.00... dan kon je gewoon nog een uur eten en shoppen etc hoor
Ja klopt, vanaf 6 aug geloof ik al. Zeker met de warme temperaturen een vreemde gewaarwording. En ik snap wel dat het lastig is om voldoende personeel te vinden, maar ze lopen ook echt veel inkomsten mis door snel dicht te gaan. Er zijn nog zoveel toeristen, het was prachtig weer, maar veel dingen al dicht. Ik heb dat gewoon niet eerder meegemaakt, zo strik.quote:Op maandag 22 augustus 2022 08:43 schreef exode het volgende:
Augustus en zeker vanaf medio augustus is sowieso laagseizoen in Scandinavie toch? Tenminste dat was in Zweden ook zo. Dingen dicht of eerder dicht. Daarom willen wij volgend jaar weer die kant op nu we wederom als eerste vakantie hebben.
Ik heb gisteren caramel latte machiato over mijn toetsenbord laten vallen en nu typt die dus heel raar en traaaaaaag. Dat wordt een bezoeke IT vrees ik.
Klopt.quote:Op maandag 22 augustus 2022 08:43 schreef exode het volgende:
Augustus en zeker vanaf medio augustus is sowieso laagseizoen in Scandinavie toch? Tenminste dat was in Zweden ook zo. Dingen dicht of eerder dicht.
Het scheelt voor ons Hollanders wel veel geld om in augustus te gaan. Voor ons was Lalandia vorig jaar echt een stuk goedkoper.quote:Op maandag 22 augustus 2022 08:53 schreef Viv het volgende:
[..]
Klopt.De zomervakantie is hier in Zweden van half juni (mooi op tijd voor nationale feestdag Midsommarafton) tot half augustus. Werkende ouders nemen meestal een aantal weken vrij in juni/juli.
Dat idd, omdat wij vorige week in Lalandia waren, vond ik het betaalbaar om een iets duurder huisje te nemen (laagseizoenprijzenquote:Op maandag 22 augustus 2022 08:54 schreef exode het volgende:
[..]
Het scheelt voor ons Hollanders wel veel geld om in augustus te gaan. Voor ons was Lalandia vorig jaar echt een stuk goedkoper.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |