abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205710098
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2022 08:27 schreef BE het volgende:
Mmm, te vroeg gejuicht over volgend jaar. :+
AriBnB nog niet bevestigd door eigenaar dus nu geannuleerd.
Van de week nog eens proberen.
Even gemist. Wat zijn je plannen?
Ik droom ook al over volgend jaar. Maar meer omdat wij dit jaar niet weggaan. Kan nog niet concreet actie ondernemen,dat doen we eind van het jaar wel denk ik. Maar heb een lijstje met ideeën.
Met een meidenkwartet
pi_205710123
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 20:40 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Haha tja, wellicht heb ik gewoon te veel lyrische verhalen gehoord waardoor het tegenviel. Ik kan er niet helemaal de vinger op leggen. We hebben natuurlijk maar een mini-stukje gezien. Kopenhagen zijn we 1 dagje (plus overnachting) geweest, dat vond ik wel een leuke stad :Y. Al was het overdag op straat behoorlijk uitgestorven, dat kan ook aan de temperatuur hebben gelegen (heel warm). Toen ik in de avond nog even alleen een rondje liep, zag het er echt heel gezellig en levendig uit.

Na Zweden was de natuur in Denemarken een stuk minder. Maar het was ook een stukje mentaliteit. Bijvoorbeeld: Legoland ging om 17 uur dicht, het hoogseizoen was eigenlijk al voorbij. Maar alle eettentjes e.d. sluiten dan ook direct, stipt om 17.00. Het park ligt gewoon direct totaal stil. Overal nog zoveel mensen, waarom niet nog het restaurant open houden? En zo was er wel meer. In Lalandia gingen alle glijbanen pas open 30 min na openingstijd van de Aquadome. En ook 30 min eerder dicht. Ik snap het gewoon niet.

En misschien zijn wij heel erg verwend met Center Parcs e.d. in Nederland, maar ik vond Lalandia zelf ook heel saai opgezet. Allemaal open velden met huisjes, nauwelijks groen tussendoor en de wandeltocht van ons huisje naar Aquadome etc was 1,5e km wat ook gewoon echt vervelend wandelen was. Recht stuk over een kale vlakte. En na 2 dagen werden ineens een aantal speeltoestellen weggehaald, voor mijn gevoel al een soort van seizoensafsluiting oid. Al met al voelde het gewoon niet zo heel gezellig, denk ik.

Het voelt zo bij elkaar wel een beetje klagerig, haha, sorry :@. Ik had nog heel graag in de buurt naar een Vikingdorpje gewild, beetje meer cultuur opsnuiven, maar ik kreeg de rest niet mee als dat betekende dat ze een dagje niet naar Legoland konden :P.
Wij vonden legoland een beetje tegenvallen :@
Een beetje vergane glorie :@ :@
Wij zijn ook in legoland in Orlando geweest en dat was misschien wel een te hoge standaard.
En het eten super slecht georganiseerd, omdat het best druk was en heel veel kraampjes dicht en dat wat wel open was was super druk. Wij hebben geluncht met popcorn en suikerspinnen.

Ons hutje op de camping was wel geweldig

En Lego house was echt fantastisch, zo hadden de jongens legoland verwacht. Misschien ook we wat verkeerde verwachtingsmanagement bij ons.
pi_205710154
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 09:35 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
Wij zijn ook in legoland in Orlando geweest en dat was misschien wel een te hoge standaard.
En het eten super slecht georganiseerd, omdat het best druk was en heel veel kraampjes dicht en dat wat wel open was was super druk. Wij hebben geluncht met popcorn en suikerspinnen.

En Lego house was echt fantastisch, zo hadden de jongens legoland verwacht. Misschien ook we wat verkeerde verwachtingsmanagement bij ons.
Eigenlijk is Legoland gewoon een kneuterig pretpark met wat Lego. Het is ook niet meer van Lego, Legohouse wel.
Wij vonden het als Lego fanaten wel erg leuk, sowieso Billund, dat hele stadje ademt Lego.

Legohouse vonden wij ook waanzinnig, van opening tot we eruit werden gegooid er geweest. Daar zou ik zo naar terug willen en nog een keer en nog een keer.
  maandag 22 augustus 2022 @ 09:44:58 #79
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205710187
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 09:31 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Even gemist. Wat zijn je plannen?
Ik droom ook al over volgend jaar. Maar meer omdat wij dit jaar niet weggaan. Kan nog niet concreet actie ondernemen,dat doen we eind van het jaar wel denk ik. Maar heb een lijstje met ideeën.
We dachten een leuk huis gehuurd te hebben op 50m van het strand in Mimizan.
Maar ik was even vergeten dat je eerst bevestiging moet hebben voor je juicht. :+
pi_205710210
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 09:44 schreef BE het volgende:

[..]
We dachten een leuk huis gehuurd te hebben op 50m van het strand in Mimizan.
Maar ik was even vergeten dat je eerst bevestiging moet hebben voor je juicht. :+
Is misschien nog te vroeg? Ik zou er anders een berichtje aan wagen.
Mimizan O+ O+ daar heb ik echt heerlijke jeugd herinneringen.
Met een meidenkwartet
  maandag 22 augustus 2022 @ 10:43:37 #81
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205710535
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 09:49 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Is misschien nog te vroeg? Ik zou er anders een berichtje aan wagen.
Mimizan O+ O+ daar heb ik echt heerlijke jeugd herinneringen.
Wij komen er ook al jaren, met wat onderbrekingen en het is altijd leuk idd!
pi_205710637
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 09:35 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Sommige Lego-bouwsels buiten zagen er een beetje vaal en viezig uit ja. Maar goed, dat houd je niet tegen ben ik bang. En in vergelijking met de Efteling bewogen de poppen ook minder vloeiend en ‘echt’. Maar ik vond heel veel dingen ook fantastisch leuk. Dat een achtbaan bijna nooit alleen maar achtbaan is, bijvoorbeeld. De Viking Splash, de Canoe, de Dragon… leuk dat er zoveel te zien is en dan als afsluiter de ‘echte’ achtbaan. Onze jongste is niet zo’n daredevil, maar zelfs hij vond de Dragon fantastisch en is er 9x in geweest. Gewoon leuk dat niet alles alleen maar snel-sneller-snelst is. Emmet vond ik ook geweldig leuk. De eerste keer heb ik zó gelachen. Villa Volta on LSD _O-.

En Lego House!! Zoveel toffer nog dan gedacht. Wij hadden een middagticket, maar ik had er wel de hele dag kunnen volmaken ja. We waren alleen helemaal stuk om 18 uur :D. Totaal overprikkeld, voeten en rug deden zeer en zo zo moe. Maar elke zone was weer zo leuk en origineel. De blokjesmachine, de bouwwerken, race-auto’s maken en dan samen wedstrijdjes doen, echt heel tof O+.

Edit: het eten viel tegen ja. Maar dat vond ik in Zweden ook al. Met onze season pass konden kinderen gratis eten in de all you can eat restaurants. Dat hebben we 2x als lunch gedaan. Best wat keuze en dan ‘s avonds alleen nog maar soep of een tosti maken in het huisje. Maar anders was de keuze echt beperkt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Phaidra op 22-08-2022 11:07:05 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205710698
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2022 10:59 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Sommige Lego-bouwsels buiten zagen er een beetje vaal en viezig uit ja. Maar goed, dat houd je niet tegen ben ik bang. En in vergelijking met de Efteling bewogen de poppen ook minder vloeiend en ‘echt’. Maar ik vond heel veel dingen ook fantastisch leuk. Dat een achtbaan bijna nooit alleen maar achtbaan is, bijvoorbeeld. De Viking Splash, de Canoe, de Dragon… leuk dat er zoveel te zien is en dan als afsluiter de ‘echte’ achtbaan. Onze jongste is niet zo’n daredevil, maar zelfs hij vond de Dragon fantastisch en is er 9x in geweest. Gewoon leuk dat niet alles alleen maar snel-sneller-snelst is. Emmet vond ik ook geweldig leuk. De eerste keer heb ik zó gelachen. Villa Volta on LSD _O-.
Ik vond dat ook de charme, dat het wat ouder is. Net zoals Tomteland in Zweden. Allemaal niet zo fancy en gelikt. Onze kinderen vonden het geweldig. Wij waren een week in Lalandia en elke dag wel even naar Legoland gelopen. Het was bij ons overigens wel echt rustig, nauwelijks rijen.

Wij hebben bij Legohouse heel veel tijd bij de enorme bouwsels doorgebracht en geluncht in het restaurant waar je met Lego blokjes moet bestellen. Daar hebben de kinderen het nog steeds over. Ik ben in staat in de Kerstvakantie naar Legohouse te gaan, zo benieuwd hoe het er dan uit ziet. Legoland is dan dicht, wellicht is Lalandia dan ook betaalbaar (vast niet).
pi_205710746
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2022 10:43 schreef BE het volgende:

[..]
Wij komen er ook al jaren, met wat onderbrekingen en het is altijd leuk idd!
Hoe doe je dat met de heenrit? Of ga je niet met de auto?

Ik vind Bretagne al ver maar nog wel te doen. We zijn er al best vaak geweest; het is m'n favoriete deel van Frankrijk. Ik denk dat we volgend jaar naar Normandie gaan, ook mooi en net iets dichterbij.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_205710754
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 11:08 schreef exode het volgende:

[..]
Ik vond dat ook de charme, dat het wat ouder is. Net zoals Tomteland in Zweden. Allemaal niet zo fancy en gelikt. Onze kinderen vonden het geweldig. Wij waren een week in Lalandia en elke dag wel even naar Legoland gelopen. Het was bij ons overigens wel echt rustig, nauwelijks rijen.

Wij hebben bij Legohouse heel veel tijd bij de enorme bouwsels doorgebracht en geluncht in het restaurant waar je met Lego blokjes moet bestellen. Daar hebben de kinderen het nog steeds over. Ik ben in staat in de Kerstvakantie naar Legohouse te gaan, zo benieuwd hoe het er dan uit ziet. Legoland is dan dicht, wellicht is Lalandia dan ook betaalbaar (vast niet).
Legoland is dit jaar voor het eerst rond kerst wel open! :Y
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_205710761
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 11:14 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Legoland is dit jaar voor het eerst rond kerst wel open! :Y
Daar gaat ons geld.....
pi_205710765
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 11:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind Bretagne al ver maar nog wel te doen. We zijn er al best vaak geweest; het is m'n favoriete deel van Frankrijk. Ik denk dat we volgend jaar naar Normandie gaan, ook mooi en net iets dichterbij.
Het is 1.100 km, dat kun je ook in twee dagen rijden. Wij moesten vaak dik 1.000 km en dit jaar ook ruim 1.100 en dan rijden we in twee dagen en overnachten onderweg ergens.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205710800
quote:
7s.gif Op maandag 22 augustus 2022 11:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is 1.100 km, dat kun je ook in twee dagen rijden. Wij moesten vaak dik 1.000 km en dit jaar ook ruim 1.100 en dan rijden we in twee dagen en overnachten onderweg ergens.
Wij rijden naar Bretagne in 2 dagen en dat vind ik al meer dan genoeg! Maar goed, misschien hebben wij wat minder tolerantie dan anderen wat dat betreft. Ik vind 6 uur rijden het maximale (bij een ideale planning, want het wordt vaak langer) en zit liever in de buurt van 4-5 uur.
pi_205710819
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 11:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Wij rijden naar Bretagne in 2 dagen en dat vind ik al meer dan genoeg! Maar goed, misschien hebben wij wat minder tolerantie dan anderen wat dat betreft. Ik vind 6 uur rijden het maximale (bij een ideale planning, want het wordt vaak langer) en zit liever in de buurt van 4-5 uur.
O ja, ik zit ook liever korter in de auto, maar voor een vakantie heb ik het ervoor over om langer in de auto te zitten. Desnoods, als de bestemming me voldoende trekt, zou ik dan in drie dagen reizen.
pi_205710837
quote:
7s.gif Op maandag 22 augustus 2022 11:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]
O ja, ik zit ook liever korter in de auto, maar voor een vakantie heb ik het ervoor over om langer in de auto te zitten. Desnoods, als de bestemming me voldoende trekt, zou ik dan in drie dagen reizen.
Dat hebben we vorig jaar gedaan toen we naar Toscane gingen. Het is best heftig op een vakantie van twee weken om zes dagen onderweg te zijn, dus daarom hebben we er toen een langere vakantie van gemaakt. M'n lief trekt zo'n reis niet zo goed. Ik heb er wat minder moeite mee, maar ik ben wel aan het kijken of we zoiets niet kunnen doen met de trein (via Bazel naar Milaan en daar een auto huren). Een nachttrein lijkt me wel wat.
pi_205710863
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 11:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat hebben we vorig jaar gedaan toen we naar Toscane gingen. Het is best heftig op een vakantie van twee weken om zes dagen onderweg te zijn, dus daarom hebben we er toen een langere vakantie van gemaakt. M'n lief trekt zo'n reis niet zo goed. Ik heb er wat minder moeite mee, maar ik ben wel aan het kijken of we zoiets niet kunnen doen met de trein (via Bazel naar Milaan en daar een auto huren).
Daarom gaan wij ook niet met de auto naar Rome, wat we eerst hadden gedacht, maar gewoon met het vliegtuig. We gaan maar 5 dagen en om dan 4-6 dagen te reizen is me wat te gortig.

Mijn man rijdt graag auto, rijdt ook met plezier uren achter elkaar. Met de Tesla moesten we regelmatig even stoppen om te laden, en die pauzes waren lang genoeg voor hem om weer bij te tanken en weer achter het stuur te kruipen. Ik heb helemaal niet gereden dit jaar. Ik kan ook beter werkloos ernaast zitten dan hij, dus de verdeling is zo prima.
  maandag 22 augustus 2022 @ 11:34:20 #92
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205710942
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 11:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

We rijden het dan in 2x met een overnachting in zo’n cheap overnachtingshotel.
  Licht Ontvlambaar maandag 22 augustus 2022 @ 12:30:24 #93
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_205711425
Bretagne O+ Volgend jaar echt weer!
We rijden sinds dit jaar met z’n drieën, dus 1000 km (met vouwwagen) is prima te doen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 22 augustus 2022 @ 13:34:55 #94
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205712115
Een plaatje van positieve zelftest is iig lekker internationaal, ongeacht wat je er verder bij zet, ik kreeg net een "Hope you feel better" berichtje van mijn inmiddels volwassen au-pair kindje in Florida.

Ergo: de booster van eind december is uitgewerkt of doet niks met deze variant.

En dan te bedenken dat iemand vorige week nog "we hebben het inmiddels allemaal wel een keer gehad" postte en dat ik nog dacht van laat ik maar geen "Nee hoor, ik niet" posten, want dan jinx ik het misschien :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_205712223
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2022 13:34 schreef Leandra het volgende:
Een plaatje van positieve zelftest is iig lekker internationaal, ongeacht wat je er verder bij zet, ik kreeg net een "Hope you feel better" berichtje van mijn inmiddels volwassen au-pair kindje in Florida.

Ergo: de booster van eind december is uitgewerkt of doet niks met deze variant.

En dan te bedenken dat iemand vorige week nog "we hebben het inmiddels allemaal wel een keer gehad" postte en dat ik nog dacht van laat ik maar geen "Nee hoor, ik niet" posten, want dan jinx ik het misschien :')
Ooooh kut. Beterschap!
Een voordeel: de toekomstige booster, of herhaalprik hoef je de komende 3 maanden niet te halen :P

En ik weet niet of ik de volgende wel haal. 2 prikken, 1 booster en een besmetting. Vinnut welletjes :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_205712234
...en dit zal de omikronvariant zijn. Heb je die ook meteen gehad.
Zo denk ik er iig over :s)
If they say
  maandag 22 augustus 2022 @ 13:59:00 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205712291
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 13:52 schreef Mushanga71 het volgende:
...en dit zal de omikronvariant zijn. Heb je die ook meteen gehad.
Zo denk ik er iig over :s)
Ik zie hier dat de kans groot is dat het Omikron BA.5 is...

Maar goed, je mag tegenwoordig niet eens meer een GGD-test als je niet in een specifieke doelgroep valt.
Dus ik mag hopen dat de lange termijn gevolgen van deze variant meevallen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205712329
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2022 13:59 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik zie hier dat de kans groot is dat het Omikron BA.5 is...

Maar goed, je mag tegenwoordig niet eens meer een GGD-test als je niet in een specifieke doelgroep valt.
Dus ik mag hopen dat de lange termijn gevolgen van deze variant meevallen.
Handige site :) Heb de BA.5 dus ook gehad, 7 weken geleden.
Maar waarom geen ggd test? Hier kan je gewoon op de bonnefooi langs gaan, wordt alleen gevraagd waarom. En bij mij dat zelfs niet, was écht ziek toen :')
If they say
  maandag 22 augustus 2022 @ 14:03:39 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205712339
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 14:02 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Handige site :) Heb de BA.5 dus ook gehad, 7 weken geleden.
Maar waarom geen ggd test? Hier kan je gewoon op de bonnefooi langs gaan, wordt alleen gevraagd waarom. En bij mij dat zelfs niet, was écht ziek toen :')
https://coronatest.nl/ik-(...)e-een-afspraak-maken

quote:
Je kunt met een zelftest testen of je corona hebt. Is de testuitslag positief? Dan hoef je geen test bij de GGD meer te doen.
https://www.rijksoverheid(...)esten/afspraak-maken
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205712942
quote:
Er is wel een verschil tussen hoeft niet en mag niet, toch? Als ik een positieve zelftest heb ga ik echt nog wel langs de GGD, ook al hoeft het van hun niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')