abonnement Unibet Coolblue
pi_205683494
https://www.telegraaf.nl/(...)g-aanpassen-voor-azc

Als het bestemmingsplan voor woningen aangepast moet worden, dan duurt dat 5 jaar , voor asielzoekers opvangen ergens kan het in een weekje

Dus iedere varkens- of geitenschuur kan nu een asielzoekerscentrum worden
En dan heeft U een asielzoekers opvang naast de deur , maar woningbouw dat gaat niet lukken he Hugo de Jonge

quote:
DEN HAAG - Als een gemeente blijft weigeren de bestemming aan te passen van een gebouw dat als asielzoekerscentrum (azc) kan fungeren, gaat het kabinet dat doen.
Het kabinet wil liever niet dat het zover komt, maar houdt vanaf nu dit instrument paraat.
Dat schrijven staatssecretaris Eric van der Burg (Asiel) en minister Hugo de Jonge (Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening) aan de Tweede Kamer.
Hier verder.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_205683506
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 07:57 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Dat verdrag is bedacht omdat er inderdaad een aantal jaar daarvoor een vernietigende oorlog op het continent was geweest. Maar vooral omdat de helft van Europa defacto bezet was door de Sovjet Unie.

Nu is het ook van toepassing op een Afrikaan die 5k+ kilometer reist en dan met behulp van z'n smartphone een overtocht boekt bij smokkelaars die zelf in direct contact staan met NGOs. Om vervolgens nog een handvol Europese landen door te trekken en dan in het noorden asiel aanvragen.

Iemand die zich in Ter Apel meldt vlucht al een paar duizend kilometer helemaal nergens meer voor en de permanente status is alleen al daarom compleet van de zotte.
Typisch voorbeeld van iemand die niets snapt van hoe het vluchtelingenwezen werkt.
En dan nog likes krijgen ook. Zegt genoeg over hoe het op FOK gesteld is met de blinde haat.
pi_205683529
Hoppa, en de volgende.
Purmerend krijgt nu ook een opvang door de strot (statushouders, geen azc):
quote:
Purmerend overvallen met komst honderd statushouders in hotel Van der Valk

Tot verrassing van de gemeente Purmerend, worden vanaf 1 september zo'n honderd statushouders in het Van der Valk-hotel in Zuidoostbeemster ondergebracht. Zij blijven daar voor zes maanden.

https://www.telegraaf.nl/(...)n-hotel-van-der-valk
En Nieuwerkerk heeft er al een maand 1, alleen wist niemand het :')
quote:
COA plaatste 42 vluchtelingen in hotel in Nieuwerkerk, gemeente wist van niets

Op woensdagmiddag 17 augustus meldden een aantal vluchtelingen zich bij de publieksbalie van de Gemeente Zuidplas in Zuid-Holland. Tot de grote verbazing van de gemeente waren zij sinds 18 juli door het COA geplaatst in het lokale Van der Valk-hotel. De gemeente wist alleen van niets.


In totaal verblijven er 42 vluchtelingen - uit allerlei landen - in de Van der Valk. Het zou gaan om een tijdelijke oplossing, maar de gemeente is niet geïnformeerd door het COA. Het COA heeft inmiddels excuses gemaakt naar de gemeente en de gemeente heeft actie ondernomen om te voorzien in basisbehoeften.
https://www.telegraaf.nl/(...)eente-wist-van-niets
:') !
COA heeft intussen ook volledige schijt aan dit land
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_205683558
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 10:08 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Typisch voorbeeld van iemand die niets snapt van hoe het vluchtelingenwezen werkt.
En dan nog likes krijgen ook. Zegt genoeg over hoe het op FOK gesteld is met de blinde haat.
Gelukkig hebben we hier dus een kenner die van elke asielzoeker zijn beweegredenen weet, waarom hij hier naar NL komt....
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 10:13:38 #5
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_205683559
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 10:10 schreef Cheeseburgert het volgende:
Hoppa, en de volgende.
Purmerend krijgt nu ook een opvang door de strot (statushouders, geen azc):
[..]
En Nieuwerkerk heeft er al een maand 1, alleen wist niemand het :')
[..]
:') !
COA heeft intussen ook volledige schijt aan dit land
Ze doen maar wat. Er is geen plan. Niet lullen maar vullen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 10:13 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Gelukkig hebben we hier dus een kenner die van elke asielzoeker zijn beweegredenen weet, waarom hij hier naar NL komt....
Gewoon negeren.
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 10:20:57 #6
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_205683616
Misschien is het onderhand handiger deze topics te reeksen.

Dit gaat nog een poosje duren.
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 10:30:26 #7
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205683690
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 10:13 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Ze doen maar wat. Er is geen plan. Niet lullen maar vullen.
[..]
Gewoon negeren.
Dit is het nieuwe politieke elan.
pi_205683827
Ik Purmerend zal het niet zoveel invloed hebben denk ik. Daar wemelt het al.
Alius aliud dicit
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:19:25 #9
338319 ZarB
Piña colada
pi_205684156
Watvoor vette deal heeft vd valk gemaakt met coa :') zullen gasten ook niet echt happig op zijn lijkt me. Dus daar zullen ze er wel minder van krijgen.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_205684200
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 10:13 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Gelukkig hebben we hier dus een kenner die van elke asielzoeker zijn beweegredenen weet, waarom hij hier naar NL komt....
Nee, dat zeg ik toch nergens?
Ik zeg juist meermaals dat niemand hier weet waarom ze hier komen (al komen ze uit landen waar oorlogen zijn).
Alleen iedereen hier roept altijd maar dat het gelukszoekers zijn, alsof ze iedereen persoonlijk kennen.

Ik had het in dit geval over dat al die mensen naar Nederland komen omdat ze Nederland zo goed kennen en weten wat wij hier hebben. En dat ze bv Duitsland en Frankrijk bewust skippen.
Dat is allemaal onzin.
pi_205684213
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 10:13 schreef Twiitch het volgende:

Gewoon negeren.
Jammer he dat iemand wel weet hoe het gaat met asielzoekers hier.
Jij vult alles in voor mensen en woont wss overal heel ver vandaan.
pi_205684368
Dit oude bericht vind ik dan toch wel weer opmerkelijk: Rutte wil ze niet in zijn achtertuin. |:) Of is hij inmiddeld op zijn besluit teruggekomen?

https://www.ad.nl/buitenl(...)mier-rutte~af947c16/
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_205684699
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 11:25 schreef bianconeri het volgende:


Ik had het in dit geval over dat al die mensen naar Nederland komen omdat ze Nederland zo goed kennen en weten wat wij hier hebben. En dat ze bv Duitsland en Frankrijk bewust skippen.
Dat is allemaal onzin.
Onzin?
Ja, denk je dat?

De meesten zullen écht niet via via en hun telefoon te horen en te zien gekregen hoe het hier in NL geregeld is.
Verplaats jezelf eens in hun schoenen. Wat zou jij doen, en waar zou jij heen willen?
pi_205684770
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 11:25 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Nee, dat zeg ik toch nergens?
Ik zeg juist meermaals dat niemand hier weet waarom ze hier komen (al komen ze uit landen waar oorlogen zijn).
Alleen iedereen hier roept altijd maar dat het gelukszoekers zijn, alsof ze iedereen persoonlijk kennen.

Ik had het in dit geval over dat al die mensen naar Nederland komen omdat ze Nederland zo goed kennen en weten wat wij hier hebben. En dat ze bv Duitsland en Frankrijk bewust skippen.
Dat is allemaal onzin.
Lang niet alle vluchtelingen komen uit gebieden waar oorlog is, daarnaast kunnen we in de toekomst ook de nodige klimaatvluchtelingen verwachten.
De vluchtelingen reizen wel degelijk door Duitsland of Frankrijk om in Nederland te komen, overigens zijn ze ook daarvoor al legio veilige landen doorgereisd.

Waar is je christelijke barmhartigheid voor de vluchtelingen die niet het geld hebben om mensensmokkelaars te betalen?

En als je weer gaat beweren dat vluchtelingen herverdeeld worden over EU-landen zie ik daar graag een bron voor (en niet enkel voor de intentieverklaringen, want er is niets van terechtgekomen).
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 13:00:11 #15
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_205685158
Dat nu.nl artikel waar het in vorige topic over ging vond ik ook weer stuitend naïef.. die kleine hoeveelheid Dublin verdrag migranten die ze noemen kan volgens mij nooit kloppen. Misschien als je de migranten alleen meetelt daarvoor als je kunt bewijzen dat ze uit een ander Dublin-land komen. Wat mij betreft keer je dat om, iedereen die geen vliegticket of boot ticket naar Nederland heeft is iig uit België, Luxemburg of Duitsland gekomen en mag dus geen aanspraak maken op asiel in Nederland.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 13:40:00 #16
3542 Gia
User under construction
pi_205685478
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 10:08 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Typisch voorbeeld van iemand die niets snapt van hoe het vluchtelingenwezen werkt.
En dan nog likes krijgen ook. Zegt genoeg over hoe het op FOK gesteld is met de blinde haat.
Blinde haat? Dus iemand uit Saoedie Arabie die beweert homo te zijn en op grond daarvan een verblijfsvergunning krijgt en vervolgens zijn gezin over laat komen, dat vind jij normaal? Dat moeten we maar gewoon met z'n allen accepteren?
Ik zou zeggen: Je bent hier omdat je homo bent, dan heb je geen gezin. Of ze een verklaring laten tekenen dat ze homo zijn en geen gezin hebben en gezinshereniging geen rol speelt.

Sorry, maar ik ben er gewoon klaar mee. Hele groepen Noordafrikaanse mannen komen hier, zogenaamd als vluchteling, met een vervalste studentenpas, zogenaamd vanuit de Oekraine.
Nee, niet intrappen.
pi_205685608
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 10:10 schreef Cheeseburgert het volgende:
Hoppa, en de volgende.
Purmerend krijgt nu ook een opvang door de strot (statushouders, geen azc):
[..]
En Nieuwerkerk heeft er al een maand 1, alleen wist niemand het :')
[..]
:') !
COA heeft intussen ook volledige schijt aan dit land
Totdat jij hoort hoeveel hotels worden volgeboekt om statushouders en asielzoekers een dak boven het hoofd te geven. Dan word je pas echt blij.

Halfjaar geleden was er veel in het nieuws hoe het kabinet bij gemeentes aan het pushen was om opvangplekken te creëren. Als je hier op fok zoekt dan zie je een topic of tien met schuimbekkende fokkers. Die gemeentes werken niet mee, zien de urgentie niet. Dus dan krijg je dit soort dingen want van de andere kant opkijken lost niks op
pi_205685621
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 13:00 schreef nixxx het volgende:
Dat nu.nl artikel waar het in vorige topic over ging vond ik ook weer stuitend naïef.. die kleine hoeveelheid Dublin verdrag migranten die ze noemen kan volgens mij nooit kloppen. Misschien als je de migranten alleen meetelt daarvoor als je kunt bewijzen dat ze uit een ander Dublin-land komen. Wat mij betreft keer je dat om, iedereen die geen vliegticket of boot ticket naar Nederland heeft is iig uit België, Luxemburg of Duitsland gekomen en mag dus geen aanspraak maken op asiel in Nederland.
Dat is ook bizar ja. Ik weet zeker dat bijna 99% eigenlijk een Dublin'-claimant is maar geen vingerafdrukken heeft achtergelaten. De IND neemt dan de moeite niet om een verzoek te doen.
pi_205685630
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 13:40 schreef Gia het volgende:

[..]
Blinde haat? Dus iemand uit Saoedie Arabie die beweert homo te zijn en op grond daarvan een verblijfsvergunning krijgt en vervolgens zijn gezin over laat komen, dat vind jij normaal? Dat moeten we maar gewoon met z'n allen accepteren?
Ik zou zeggen: Je bent hier omdat je homo bent, dan heb je geen gezin. Of ze een verklaring laten tekenen dat ze homo zijn en geen gezin hebben en gezinshereniging geen rol speelt.

Sorry, maar ik ben er gewoon klaar mee. Hele groepen Noordafrikaanse mannen komen hier, zogenaamd als vluchteling, met een vervalste studentenpas, zogenaamd vanuit de Oekraine.
Nee, niet intrappen.
En die zogenaamde studenten krijgen dus ook geen status. Wel wordt hun aanvraag in behandeling genomen, krijgen ze opvang en wordt de aanvraag afgewezen.....

Heb je bronnen van die homoseksuelen met een gezin? Zijn ALLE asielzoekers zo?
  Beste debater 2022 vrijdag 19 augustus 2022 @ 14:00:54 #20
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205685647
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 13:55 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Totdat jij hoort hoeveel hotels worden volgeboekt om statushouders en asielzoekers een dak boven het hoofd te geven. Dan word je pas echt blij.

Halfjaar geleden was er veel in het nieuws hoe het kabinet bij gemeentes aan het pushen was om opvangplekken te creëren. Als je hier op fok zoekt dan zie je een topic of tien met schuimbekkende fokkers. Die gemeentes werken niet mee, zien de urgentie niet. Dus dan krijg je dit soort dingen want van de andere kant opkijken lost niks op
Of je tempert de instroom...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 vrijdag 19 augustus 2022 @ 14:02:41 #21
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205685658
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 13:57 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
En die zogenaamde studenten krijgen dus ook geen status. Wel wordt hun aanvraag in behandeling genomen, krijgen ze opvang en wordt de aanvraag afgewezen.....

Heb je bronnen van die homoseksuelen met een gezin? Zijn ALLE asielzoekers zo?
Precies, dus iedereen kan binnenwandelen en krijgt gegarandeerd opvang tijdens het uitzoeken van hoe en wat.

Waar ga je precies de grens leggen?

En dan vervolgens verontwaardigd zijn als gemeenten, zeker kleine die niet om deze situatie gevraagd hebben, tegensputteren wanneer ze worden getrakteerd op een opvangeis.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 14:05:01 #22
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205685676
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 13:57 schreef Confetti het volgende:

[..]
Dat is ook bizar ja. Ik weet zeker dat bijna 99% eigenlijk een Dublin'-claimant is maar geen vingerafdrukken heeft achtergelaten. De IND neemt dan de moeite niet om een verzoek te doen.
Omdat die Zuid-Europese landen er geen reet meer aan doen en alles gewoon doorsluizen richting Noordwest-Europa. En Nederland gekke henkie speelt.
pi_205685851
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 14:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Omdat die Zuid-Europese landen er geen reet meer aan doen en alles gewoon doorsluizen richting Noordwest-Europa. En Nederland gekke henkie speelt.
En Nederland neemt minder dan honderd asielzoekers op die zich aan de buitenlanden hebben gemeld. Griekenland en Italië zijn geen gekke Henkie, solidariteit werkt twee kanten op.....
pi_205685877
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 14:25 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
En Nederland neemt minder dan honderd asielzoekers op die zich aan de buitenlanden hebben gemeld. Griekenland en Italië zijn geen gekke Henkie, solidariteit werkt twee kanten op.....
Nederland grenst aan geen enkel conflictland. Al die tienduizenden statushouders komen al via de buitenlanden
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_205685891
Dat hotel in Albergen heeft ruimte voor 80 mensen. Waarom dan niet 80 asielzoekers.
Daar kun je als Albergenaar geen bezwaar tegen maken. Gewoon 80 gasten in een hotel waar nooit iemand bezwaar tegen heeft gemaakt.
Daarmee voorkom je toch een heleboel onrust.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_205685907
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 14:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Omdat die Zuid-Europese landen er geen reet meer aan doen en alles gewoon doorsluizen richting Noordwest-Europa. En Nederland gekke henkie speelt.
en groot gelijk hebben ze, ik vind dat ze het nog lang hebben geprobeerd.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 14:32:32 #27
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205685913
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 14:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
en groot gelijk hebben ze, ik vind dat ze het nog lang hebben geprobeerd.
En wij hebben groot gelijk als we zeggen: we nemen nu niemand meer op want het is hier overvol. Als andere landen de afspraken schenden, kunnen wij dat ook prima doen.

Maar onze politici zeggen dat helaas niet.
pi_205685919
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 14:27 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
Nederland grenst aan geen enkel conflictland. Al die tienduizenden statushouders komen al via de buitenlanden
Ah dus Italië en Griekenland moeten honderdduizenden asielzoekers opnemen, statussen beoordelen en daarna behandelen als hun eigen burgers en de rijke landen geen een
pi_205685922
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 14:33 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ah dus Italië en Griekenland moeten honderdduizenden asielzoekers opnemen, statussen beoordelen en daarna behandelen als hun eigen burgers en de rijke landen geen een
daarom werkt het dus ook niet :Y
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205685929
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 14:32 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
En wij hebben groot gelijk als we zeggen: we nemen nu niemand meer op want het is hier overvol. Als andere landen de afspraken schenden, kunnen wij dat ook prima doen.

Maar onze politici zeggen dat helaas niet.
als er niet gehandhaafd wordt op het niet nakomen van afspraken dan ja
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 14:35:50 #31
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205685933
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 14:33 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ah dus Italië en Griekenland moeten honderdduizenden asielzoekers opnemen, statussen beoordelen en daarna behandelen als hun eigen burgers en de rijke landen geen een
Dat zegt toch niemand?

Regel het als EU dat er Europese aanmeldcentra komen in Zuid-Europa, beoordeel daar de aanvragen, stuur de neppers direct terug en verdeel daarna bonafide vluchtelingen over de EU.

Dam de stroom direct aan de poort in.
pi_205685945
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 14:33 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ah dus Italië en Griekenland moeten honderdduizenden asielzoekers opnemen, statussen beoordelen en daarna behandelen als hun eigen burgers en de rijke landen geen een
Nee geen 1 man, we hebben de afgelopen decennia iedereen laten barsten, en die 15 naar 18 miljoen mensen in nog geen 30 jaar zijn allemaal baby,s die hier geboren zijn :Y
pi_205686006
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 14:33 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ah dus Italië en Griekenland moeten honderdduizenden asielzoekers opnemen, statussen beoordelen en daarna behandelen als hun eigen burgers en de rijke landen geen een
Met hulp van de andere landen daar alles beoordelen en direct terugsturen.
Of hun eigen grenzen bewaken ja
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 14:49:38 #34
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205686034
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 14:45 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
Met hulp van de andere landen daar alles beoordelen en direct terugsturen.
Of hun eigen grenzen bewaken ja
Standaard antwoord: nee kan niet, behalve Nederland, Nederland moet van iedereen die hier komt aanwaaien de aanvraag echt in behandeling nemen hoor!
pi_205686039
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 14:49 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Standaard antwoord: nee kan niet, behalve Nederland, Nederland moet van iedereen die hier komt aanwaaien de aanvraag echt in behandeling nemen hoor!
We hebben geen AZC’s nodig. Alleen detentiecentra waar migranten die ons land binnenvallen kunnen worden vastgezet, in afwachting van hun gedwongen vertrek op het vliegtuig terug naar het land van herkomst.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 14:51:09 #36
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_205686044
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 10:20 schreef Eightyone het volgende:
Misschien is het onderhand handiger deze topics te reeksen.

Dit gaat nog een poosje duren.
Een gebed zonder eind. En van Rutte cs hoef je niks te verwachten.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_205686050
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 14:35 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Dat zegt toch niemand?

Regel het als EU dat er Europese aanmeldcentra komen in Zuid-Europa, beoordeel daar de aanvragen, stuur de neppers direct terug en verdeel daarna bonafide vluchtelingen over de EU.

Dam de stroom direct aan de poort in.
Eehh jawel want die afspraak is er al, Nederland houdt zich niet aan die afspraak en hier wordt eindeloos herhaald dat wij niet aan de buitengrens liggen.

Wij leveren zelf niet dus heel die herhalende boodschap is irrelevant
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 14:53:22 #38
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205686058
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 14:51 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Eehh jawel want die afspraak is er al, Nederland houdt zich niet aan die afspraak en hier wordt eindeloos herhaald dat wij niet aan de buitengrens liggen.

Wij leveren zelf niet dus heel die herhalende boodschap is irrelevant
Aan welke afspraak houdt Nederland zich niet?
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 14:54:01 #39
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_205686062
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 11:26 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Jammer he dat iemand wel weet hoe het gaat met asielzoekers hier.
Jij vult alles in voor mensen en woont wss overal heel ver vandaan.
Mooi gevalletje van ironie. :D
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_205686066
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 14:37 schreef PS. het volgende:

[..]
Nee geen 1 man, we hebben de afgelopen decennia iedereen laten barsten, en die 15 naar 18 miljoen mensen in nog geen 30 jaar zijn allemaal baby,s die hier geboren zijn :Y
Jij laat nu alleen maar zien dat je geen idee hebt waar je het over hebt.
pi_205686090
quote:
3s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 14:54 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Jij laat nu alleen maar zien dat je geen idee hebt waar je het over hebt.
Nee man, heb geen linkse bril op, dus snap er he le maal niks van
pi_205686134
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 15:01 schreef PS. het volgende:

[..]
Nee man, heb geen linkse bril op, dus snap er he le maal niks van
Een immigrant is niet hetzelfde als een asielzoeker. En er is ook een groep en die kan je statushouder noemen. Er zijn een paar essentiële verschillen en dat heeft niks met links of rechts te maken. Ik heb geen enkele behoefte om aan iemand zoals jou te vertellen wat die verschillen zijn en dit mag jij (of anderen) mij gerust verwijten
pi_205686533


:')
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 16:16:58 #44
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205686539
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 16:15 schreef Alpha0 het volgende:
[ afbeelding ]

:')
Dit zijn Oekrainers
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_205686554
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 16:15 schreef Alpha0 het volgende:
[ afbeelding ]

:')
Vond de foto en video bij dit bericht ook wel grappig: Ook ouderen, vrouwen en kinderen slapen buiten bij aanmeldcentrum Ter Apel

Ik heb geen oudere, vrouw of kind kunnen vinden in het beeldmateriaal :')
pi_205686557
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 16:16 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dit zijn Oekrainers
En vrouwen met kinderen
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 16:22:51 #47
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205686580
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 15:08 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Een immigrant is niet hetzelfde als een asielzoeker. En er is ook een groep en die kan je statushouder noemen. Er zijn een paar essentiële verschillen en dat heeft niks met links of rechts te maken. Ik heb geen enkele behoefte om aan iemand zoals jou te vertellen wat die verschillen zijn en dit mag jij (of anderen) mij gerust verwijten
Ga je nog vertellen aan welke EU-afspraken Nederland zich niet houdt mbt de asielopvang?
pi_205686590
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 16:19 schreef Piles het volgende:

[..]
Vond de foto en video bij dit bericht ook wel grappig: Ook ouderen, vrouwen en kinderen slapen buiten bij aanmeldcentrum Ter Apel

Ik heb geen oudere, vrouw of kind kunnen vinden in het beeldmateriaal :')
Ik zie uberhaupt nooit of nauwelijks vrouwen en kinderen op beeldmateriaal en bij de azc hier in de buurt
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 19 augustus 2022 @ 16:25:25 #49
186611 Haags
pi_205686591
twitter


Leuke rubriek. :)
Zonder wrijving geen glans
pi_205686604
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 16:25 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]

Leuke rubriek. :)
VVD-ers in de praktijk, wat kan het kabinet daar nou tegen hebben? :D
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 16:50:00 #51
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205686776
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 16:16 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dit zijn Oekrainers
Allemaal wat donkerder geworden, waarschijnlijk door al dat granaatstof.
pi_205686815
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 12:22 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Onzin?
Ja, denk je dat?

De meesten zullen écht niet via via en hun telefoon te horen en te zien gekregen hoe het hier in NL geregeld is.
Verplaats jezelf eens in hun schoenen. Wat zou jij doen, en waar zou jij heen willen?
Niet naar Nederland in elk geval.
En ja het is onzin want zo is het niet in Europa geregeld.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 12:29 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Lang niet alle vluchtelingen komen uit gebieden waar oorlog is, daarnaast kunnen we in de toekomst ook de nodige klimaatvluchtelingen verwachten.
De vluchtelingen reizen wel degelijk door Duitsland of Frankrijk om in Nederland te komen, overigens zijn ze ook daarvoor al legio veilige landen doorgereisd.

Waar is je christelijke barmhartigheid voor de vluchtelingen die niet het geld hebben om mensensmokkelaars te betalen?

En als je weer gaat beweren dat vluchtelingen herverdeeld worden over EU-landen zie ik daar graag een bron voor (en niet enkel voor de intentieverklaringen, want er is niets van terechtgekomen).
Ik zeg toch nergens dat ze niet door een Duitsland of Frankrijk zijn gekomen?
Ik zeg alleen dat al die neo-nazi figuren hier die mensen helemaal niet kennen en geen idee hebben wat er daar speelt.
En dat ze geen flauw idee hebben over hoe verdelingen in Europa gedaan worden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 14:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Precies, dus iedereen kan binnenwandelen en krijgt gegarandeerd opvang tijdens het uitzoeken van hoe en wat.

Waar ga je precies de grens leggen?

En dan vervolgens verontwaardigd zijn als gemeenten, zeker kleine die niet om deze situatie gevraagd hebben, tegensputteren wanneer ze worden getrakteerd op een opvangeis.
NL is wettelijk verplicht ze op te vangen.
Ze aan te melden en daarna rotten ze weer op.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 14:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Omdat die Zuid-Europese landen er geen reet meer aan doen en alles gewoon doorsluizen richting Noordwest-Europa. En Nederland gekke henkie speelt.
Nederland neemt in verhouding zeer weinig op :')
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 17:01:36 #53
338319 ZarB
Piña colada
pi_205686876
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 16:15 schreef Alpha0 het volgende:
[ afbeelding ]

:')
Dit soort mensen is echt vragen om problemen. Dat druipt er vanaf. Bah.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_205686877
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 13:40 schreef Gia het volgende:

[..]
Blinde haat? Dus iemand uit Saoedie Arabie die beweert homo te zijn en op grond daarvan een verblijfsvergunning krijgt en vervolgens zijn gezin over laat komen, dat vind jij normaal? Dat moeten we maar gewoon met z'n allen accepteren?
Ik zou zeggen: Je bent hier omdat je homo bent, dan heb je geen gezin. Of ze een verklaring laten tekenen dat ze homo zijn en geen gezin hebben en gezinshereniging geen rol speelt.

Sorry, maar ik ben er gewoon klaar mee. Hele groepen Noordafrikaanse mannen komen hier, zogenaamd als vluchteling, met een vervalste studentenpas, zogenaamd vanuit de Oekraine.
Nee, niet intrappen.
Ik deel je mening volledig. En ik ben gewoon een SP stemmer, want ik haat populisten (én hun aanhangers)
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 17:02:20 #55
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205686880
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 16:54 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Niet naar Nederland in elk geval.
En ja het is onzin want zo is het niet in Europa geregeld.
[..]
Ik zeg toch nergens dat ze niet door een Duitsland of Frankrijk zijn gekomen?
Ik zeg alleen dat al die neo-nazi figuren hier die mensen helemaal niet kennen en geen idee hebben wat er daar speelt.
En dat ze geen flauw idee hebben over hoe verdelingen in Europa gedaan worden.
[..]
NL is wettelijk verplicht ze op te vangen.
Ze aan te melden en daarna rotten ze weer op.
[..]
Nederland neemt in verhouding zeer weinig op :')
In verhouding tot welke andere landen? Percentages graag van verleende asielstatussen tov bevolkingsaantal.
pi_205686903
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 14:51 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Een gebed zonder eind. En van Rutte cs hoef je niks te verwachten.
Klopt. Ik gooi hem er nogmaals in:

https://www.ad.nl/buitenl(...)mier-rutte~af947c16/
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_205686917
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 15:08 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Een immigrant is niet hetzelfde als een asielzoeker. En er is ook een groep en die kan je statushouder noemen. Er zijn een paar essentiële verschillen en dat heeft niks met links of rechts te maken. Ik heb geen enkele behoefte om aan iemand zoals jou te vertellen wat die verschillen zijn en dit mag jij (of anderen) mij gerust verwijten
Klopt. Baudet adepten hoef je niets uit te leggen.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_205686991
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 17:01 schreef ZarB het volgende:

[..]
Dit soort mensen is echt vragen om problemen. Dat druipt er vanaf. Bah.
Dit soort mensen zijn spuug-egoïstisch en vragen zich echt niet af of ik en jij op hen zitten te wachten.
pi_205687034
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 16:15 schreef Alpha0 het volgende:
[ afbeelding ]

:')
Allemaal dokters, tandartsen en advocaten! Want ze kunnen iemand een breuk slaan, de tanden eruit, en mensen aanklagen!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 17:28:20 #60
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205687077
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 16:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik zie uberhaupt nooit of nauwelijks vrouwen en kinderen op beeldmateriaal en bij de azc hier in de buurt
Ze schrapen geld bijeen om de man in West-Europa te krijgen en hopen op de verblijfstatus waarna de rest vanuit zogenaamd onveilig gebied kan overkomen.
pi_205687259
https://www.ad.nl/binnenl(...)apens-rond~a57008d7/

Zelfs de burgemeester beaamt dat de meeste problemen van veiligelanders komen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_205687343
Gebeurt toch ook in Hardenberg
Daar waar de noodkreet van de burgemeester gewoon genegeerd wordt.

Het zijn allemaal van die kleine dorpjes. Ik woon echt in een piepklein dorpje nu en daar is ook een AZC en één plas.
Na het werk loop ik daar langs met de honden en zie ze dan allemaal zitten met blikjes bier en zwemmen en dan ben ik toch blij dat ik daar mede voor heb gezorgd die dag. Beetje jammer dat niemand uit het dorp daar nog zwemt omdat het echt hele groepen mannen zijn. Hun vrouwen zijn ws buiten op het terrein in Ter Apel met hun kinderen, huilend.
Ze groeten altijd wel heel aardig en dat is maar goed ook want ik ben haske vals, de honden daarentegen niet. :')
Go hard or go home
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 18:19:19 #63
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205687426
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 18:05 schreef Noek het volgende:
Gebeurt toch ook in Hardenberg
Daar waar de noodkreet van de burgemeester gewoon genegeerd wordt.

Het zijn allemaal van die kleine dorpjes. Ik woon echt in een piepklein dorpje nu en daar is ook een AZC en één plas.
Na het werk loop ik daar langs met de honden en zie ze dan allemaal zitten met blikjes bier en zwemmen en dan ben ik toch blij dat ik daar mede voor heb gezorgd die dag. Beetje jammer dat niemand uit het dorp daar nog zwemt omdat het echt hele groepen mannen zijn. Hun vrouwen zijn ws buiten op het terrein in Ter Apel met hun kinderen, huilend.
Ze groeten altijd wel heel aardig en dat is maar goed ook want ik ben haske vals, de honden daarentegen niet. :')
Niet alleen daar. In plaatsen als Harderwijk en Kampen hebben de burgemeesters ook al meermaals de noodklok geluid.
pi_205688276
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 16:22 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ga je nog vertellen aan welke EU-afspraken Nederland zich niet houdt mbt de asielopvang?
Zit je te kutten of ben je serieus? De afspraak is het verdelen van vluchtelingen
pi_205688315
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 19:46 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Zit je te kutten of ben je serieus? De afspraak is het verdelen van vluchtelingen
Een afspraak die samenhangt met 'vluchtelingen dienen asiel aan te vragen in het eerste Schengen land, en dáár dient die aanvraag ook behandeld te worden'.

Maar ze worden toch echt gewoon doorgestuurd om maar rond te zwerven in Europa.

Alsof je met je partner de afspraak hebt dat je beide 50-50 de huur en huistaken verdeelt, je partner diens deel van de huur niet betaalt maar dan nog wel verwacht dat jij de huistaken blijft doen.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 19:52:35 #66
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205688333
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 19:46 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Zit je te kutten of ben je serieus? De afspraak is het verdelen van vluchtelingen
Welke afspraak schendt Nederland dan precies en waar blijkt dat uit?
pi_205688348
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 19:51 schreef probeer het volgende:

[..]
Een afspraak die volgt na 'vluchtelingen dienen asiel aan te vragen in het eerste Schengen land, en dáár dient die aanvraag ook behandeld te worden'.

Maar ze worden toch echt gewoon doorgestuurd om maar rond te zwerven in Europa.
ze worden doorgestuurd? Ik weet niet zo goed wat je met 'ze' en 'doorgestuurd' precies bedoelt, maar als je dit zo zegt tegen de gemiddelde Italiaan of Griek dan krijg je waarschijnlijk een dreun op je neus
  Beste debater 2022 vrijdag 19 augustus 2022 @ 19:55:26 #68
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205688359
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 16:54 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Niet naar Nederland in elk geval.
En ja het is onzin want zo is het niet in Europa geregeld.
[..]
Ik zeg toch nergens dat ze niet door een Duitsland of Frankrijk zijn gekomen?
Ik zeg alleen dat al die neo-nazi figuren hier die mensen helemaal niet kennen en geen idee hebben wat er daar speelt.
En dat ze geen flauw idee hebben over hoe verdelingen in Europa gedaan worden.
[..]
NL is wettelijk verplicht ze op te vangen.
Ze aan te melden en daarna rotten ze weer op.
[..]
Nederland neemt in verhouding zeer weinig op :')
neo-nazi's ja?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205688363
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 19:54 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
ze worden doorgestuurd? Ik weet niet zo goed wat je met 'ze' en 'doorgestuurd' precies bedoelt,
Grenslanden (en oost-Europa) sturen vluchtelingen massaal door zonder asiel te behandelen. Vluchtelingen lopen massaal door.

quote:
maar als je dit zo zegt tegen de gemiddelde Italiaan of Griek dan krijg je waarschijnlijk een dreun op je neus
Nou, ik ga me verstoppen hoor. Angst.
"Pools are perfect for holding water"
pi_205688390
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 19:55 schreef probeer het volgende:

[..]
Grenslanden sturen vluchtelingen massaal door. Vluchtelingen lopen massaal door.
[..]
Nou, ik ga me verstoppen hoor. Angst.
Ah oké en hoe moet ik dat zien, een bootje kom in een van die landen aan en ze zetten de vluchteling op de trein verder Europa in? Zonder het afnemen van vingerafdrukken, maar met een routebeschrijving?

Ik lees alleen vooral ellende van die kampen in beide landen maar dat zal wel verzonnen ellende zijn
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 19:58:44 #71
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205688400
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 19:55 schreef probeer het volgende:

[..]
Grenslanden (en oost-Europa) sturen vluchtelingen massaal door zonder asiel te behandelen. Vluchtelingen lopen massaal door.
[..]
Nou, ik ga me verstoppen hoor. Angst.
Die Grieken en Italianen hebben ook geen zin meer in toestanden a la Calais en dat kamp Moria. Dat is te begrijpen, maar dan moet je dus als EU zijnde echt aan grensbewaking gaan doen en al die bootjes subiet terugslepen naar Noord-Afrika of waar ze maar vandaan komen.
pi_205688424
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 19:58 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ah oké en hoe moet ik dat zien, een bootje kom in een van die landen aan en ze zetten de vluchteling op de trein verder Europa in? Zonder het afnemen van vingerafdrukken, maar met een routebeschrijving?
Meer een 'zoek het maar uit, wij helpen je niet' houding.

quote:
Ik lees alleen vooral ellende van die kampen in beide landen maar dat zal wel verzonnen ellende zijn
Dat beweer ik nergens. Nou moet je me niet zulke domme dingen in de mond proberen te leggen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_205688446
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 16:54 schreef bianconeri het volgende:


[..]
NL is wettelijk verplicht ze op te vangen.
Ze aan te melden en daarna rotten ze weer op.
[..]

Dat is ht probleem dus, die lui rotten niet op
pi_205688517
We zijn gewoon veel te schappelijk. We vangen teveel mensen op, geven te makkelijk mensen een status en geven te makkelijk huizen en uitkeringen cadeau.

Dan is het gewoon de wet van vraag en aanbod. Als jij uit een arm en kansloos land komt, is met een uitkering in een sociale huurwoning zitten al snel vier sterren. Gevolg is wel dat onze voorzieningen verstopt raken, zorg duurder wordt en mensen jaren op een woning kunnen wachten.

Wat mij betreft is oplossing vrij simpel. Maak het veel strenger, verstrek alleen asiel aan mensen die op persoonlijke gronden vervolgd worden, dan zou je Navalny en de Saoedische twitteraar (34 jaar cel voor Saudische vrouw voor gedrag op Twitter) hier kunnen opvangen. Maar kun je de Afghaanse geitenhoeder en Syrische taxichauffeur gewoon weigeren.
pi_205688541
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 20:00 schreef probeer het volgende:

[..]
Meer een 'zoek het maar uit, wij helpen je niet' houding.
[..]
Dat beweer ik nergens. Nou moet je me niet zulke domme dingen in de mond proberen te leggen.
Als die grenslanden die vluchtelingen massaal doorstuurt. Wat is dan de toegevoegde waarde van die kampen, wie zit daar dan in?
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 20:08:45 #76
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205688562
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 20:07 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als die grenslanden die vluchtelingen massaal doorstuurt. Wat is dan de toegevoegde waarde van die kampen, wie zit daar dan in?
[..]
Lees je eigen post even terug
Maar toon nou eens aan welke asielafspraken Nederland schendt dan.
pi_205688571
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 20:07 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als die grenslanden die vluchtelingen massaal doorstuurt. Wat is dan de toegevoegde waarde van die kampen, wie zit daar dan in?
Ook vluchtelingen

Zijn er nogal veel. Waardoor de boel, zowel daar, als ook hier, onhoudbaar wordt. En je dus dat soort ellende in kampen krijgt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_205688855
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 16:54 schreef bianconeri het volgende:
En dat ze geen flauw idee hebben over hoe verdelingen in Europa gedaan worden.
Doe mij eens een bron van die daadwerkelijke verdeling, en alleen intenties telt niet.
Ja landen hebben gezegd dat te zullen doen, en er is vervolgens niets van terecht gekomen.

En vertel me eens waarom mensen in de regio in de kou mogen staan, terwijl degenen die duizenden dollars kunnen betalen aan mensensmokkelaars om hier te komen wel ineens alle hulp verdienen.
Het is hypocriet tot op het bot, en je helpt juist diegenen die de hulp het hardste nodig hebben niet.
Met je nabijheidsdiscriminatie subsidieer je mensensmokkelaars.
Je bent een farizeeër die zichzelf wijs maakt een samaritaan te zijn.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_205688932
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 17:02 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Ik deel je mening volledig. En ik ben gewoon een SP stemmer, want ik haat populisten (én hun aanhangers)
Alle politiek is populistisch, jammer genoeg is de SP er niet goed genoeg in.
Daar hebben linkse partijen helaas vaker last van.
(En ik stem al jaren op de SP.)
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_205688938
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 20:08 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Maar toon nou eens aan welke asielafspraken Nederland schendt dan.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)landen-europese-unie
pi_205689300
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 20:22 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Doe mij eens een bron van die daadwerkelijke verdeling, en alleen intenties telt niet.
Ja landen hebben gezegd dat te zullen doen, en er is vervolgens niets van terecht gekomen.

En vertel me eens waarom mensen in de regio in de kou mogen staan, terwijl degenen die duizenden dollars kunnen betalen aan mensensmokkelaars om hier te komen wel ineens alle hulp verdienen.
Het is hypocriet tot op het bot, en je helpt juist diegenen die de hulp het hardste nodig hebben niet.
Met je nabijheidsdiscriminatie subsidieer je mensensmokkelaars.
Je bent een farizeeër die zichzelf wijs maakt een samaritaan te zijn.
Dat we alleen de mensen helpen die hier fysiek asiel aanvragen is om onszelf te beschermen. Veel te veel mensen komen in aanmerking voor asiel en je wil niet de hele wereld de mogelijkheid geven om asiel aan te vragen. Dus we zeggen nu: succes met de middellandse zee overleven en anders heb je pech. Als dat hypocriet is dan is dat hypocriet. Hypocrisie is gewoon niet zo'n sterk argument
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 20:49:58 #82
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_205689357
Het punt is niet de discussie veilige-landiers of niet-veilige landiers, of dat ze in Italie of in Nederland moeten worden opgevangen, of dat het logistiek wel of niet behapbaar is.
Het punt is dat het een onaflaatbare stroom is en dat er helemaal geen indicatie is dat deze stroom ooit opdroogt. De consequentie van de grenzen niet sluiten is dat Nederland onherkenbaar zal veranderen in relatief heel korte termijn, dat wij onze welvaart en onze veiligheid vergooien en dat het netto gezien op wereldschaal helemaal niets uitmaakt of wij nu wel of niet 5 miljoen Afrikanen naar binnen halen. Het gros zal sowieso nooit komen en waarom de ene Afrikaan dan wel en de andere niet?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 20:56:05 #83
22565 asco
Los in deze tent
pi_205689456
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 20:49 schreef LXIV het volgende:
Het punt is niet de discussie veilige-landiers of niet-veilige landiers, of dat ze in Italie of in Nederland moeten worden opgevangen, of dat het logistiek wel of niet behapbaar is.
Het punt is dat het een onaflaatbare stroom is en dat er helemaal geen indicatie is dat deze stroom ooit opdroogt. De consequentie van de grenzen niet sluiten is dat Nederland onherkenbaar zal veranderen in relatief heel korte termijn, dat wij onze welvaart en onze veiligheid vergooien en dat het netto gezien op wereldschaal helemaal niets uitmaakt of wij nu wel of niet 5 miljoen Afrikanen naar binnen halen. Het gros zal sowieso nooit komen en waarom de ene Afrikaan dan wel en de andere niet?
Ga DAT deze mensen maar eens uitleggen:

pi_205689556
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 19:54 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
ze worden doorgestuurd? Ik weet niet zo goed wat je met 'ze' en 'doorgestuurd' precies bedoelt, maar als je dit zo zegt tegen de gemiddelde Italiaan of Griek dan krijg je waarschijnlijk een dreun op je neus
Ze reizen door naar landen waar ze een beter bestaan verwachten dan in bv Griekenland.
Dat kun je die mensen ook niet kwalijk nemen.
Feit is echter wel dat dat de mensen zijn die duizenden dollars aan mensensmokkelaars konden betalen hier komen, terwijl diegen die het hardst hulp nodig hebben in vluchtelingenkampen in vooral de 3e wereld terechtkomen.
Alhoewel mensen de term gelukzoeker negatief gebruiken, is dat eigenlijk wat ieder mens doet.
Het probleem ligt bij de politiek.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_205689645
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 21:01 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ze reizen door naar landen waar ze een beter bestaan verwachten dan in bv Griekenland.
Dat kun je die mensen ook niet kwalijk nemen.
Feit is echter wel dat dat de mensen zijn die duizenden dollars aan mensensmokkelaars konden betalen hier komen, terwijl diegen die het hardst hulp nodig hebben in vluchtelingenkampen in vooral de 3e wereld terechtkomen.
Alhoewel mensen de term gelukzoeker negatief gebruiken, is dat eigenlijk wat ieder mens doet.
Het probleem ligt bij de politiek.
Waar ik op reageer is iemand die beweert dat die Europese grenslanden de vluchtelingen expres geen vingerafdrukken afneemt en ze helpt om door te reizen. Ik lees dat hier regelmatig maar een bron zie ik nooit. Jij?

Waar jij het over hebt, dat 'probleem' ligt niet bij de politiek maar bij ons. Want wij zijn te bekrompen om te snappen dat als iemand huis en haard verlaat dat die persoon dan de keuze maakt om ergens te leven met potentie ipv de eerste de beste woestijn waar het wel veilig is. Wij janken dat we geen woning kunnen kopen maar in Groningen, Limburg of België gaan we moet we niet wonen want dat is een uurtje rijden. We doen hetzelfde alleen de ander is een gelukszoeker

Wilen wij minder vluchtelingen dns moeten we onze regels aanpassen én er voor zorgen dat wij minder aantrekkelijk zijn. In andere landen moet meer welvaart komen, meer stabiliteit en meer perspectief. Dat gaat ons geld kosten (en heel veel opleveren als ik LXIV zo lees)
pi_205689804
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 20:46 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat we alleen de mensen helpen die hier fysiek asiel aanvragen is om onszelf te beschermen. Veel te veel mensen komen in aanmerking voor asiel en je wil niet de hele wereld de mogelijkheid geven om asiel aan te vragen. Dus we zeggen nu: succes met de middellandse zee overleven en anders heb je pech. Als dat hypocriet is dan is dat hypocriet. Hypocrisie is gewoon niet zo'n sterk argument
Het zijn er idd veel teveel, en dat is precies het probleem en de reden dat het anders moet.
De hypocrisie is dat je juist diegenen helpt die wel de middelen hadden om duizenden dollars te betalen aan mensensmokkelaars, en diegenen die dat niet kunnen en de hulp harder nodig hebben dus niet/amper helpt.
Daarom moet je geld en middelen vrij maken voor opvang in de regio, en ophouden met het subsidiëren van mensensmokkel.
De emotionele chantage van nabijheid vind ik uiterst immoreel.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 21:36:03 #87
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205690128
quote:
Tja, dan moet eerst het Dublin-verdrag maar eens nageleefd worden zoals @probeer ook al aangeeft. En gezien Nederland uit de voegen puilt in de asielopvang lijkt het me niet meer dan logisch dat er niet nog meer vrijwillig wordt overgenomen.

Landen zoals Hongarije, Polen, Tsjechië etc nemen overigens ook nauwelijks iets vrijwillig op. En logisch want die zien de ellende in landen als Nederland, Frankrijk, Duitsland met al die niet-westerse migranten ook.
pi_205690460
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 21:36 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Tja, dan moet eerst het Dublin-verdrag maar eens nageleefd worden zoals @:probeer ook al aangeeft. En gezien Nederland uit de voegen puilt in de asielopvang lijkt het me niet meer dan logisch dat er niet nog meer vrijwillig wordt overgenomen.

Landen zoals Hongarije, Polen, Tsjechië etc nemen overigens ook nauwelijks iets vrijwillig op. En logisch want die zien de ellende in landen als Nederland, Frankrijk, Duitsland met al die niet-westerse migranten ook.
Probeer zegt maar iets.

Het grappige is, anderen moeten eerst leveren. Ook geef je aan dat Nederland uitpuilt. Enig idee hoe het in andere landen er aan toe gaat?

Stel de Duitse en Franse COA's besluiten hun panden te verkopen, massaal werknemers te ontslaan en hun huizenmarkt helemaal om zeep te helpen waardoor het daar escaleert. Mogen die asielzoekers dan weer hierheen of is dan een België of ander land de klos omdat zij hun zaakjes wel op orde hebben?
pi_205692672
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 21:55 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Probeer zegt maar iets.

Het grappige is, anderen moeten eerst leveren. Ook geef je aan dat Nederland uitpuilt. Enig idee hoe het in andere landen er aan toe gaat?

Stel de Duitse en Franse COA's besluiten hun panden te verkopen, massaal werknemers te ontslaan en hun huizenmarkt helemaal om zeep te helpen waardoor het daar escaleert. Mogen die asielzoekers dan weer hierheen of is dan een België of ander land de klos omdat zij hun zaakjes wel op orde hebben?
De huizenmarkt is hier al helemaal om zeep, maar daar zal jij ongetwijfeld geen last van hebben. Zo rollen linksmensen, lekker vanuit de ivoren toren anderen de maat nemen.
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 09:17:38 #90
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205692720
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 21:55 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Probeer zegt maar iets.

Het grappige is, anderen moeten eerst leveren. Ook geef je aan dat Nederland uitpuilt. Enig idee hoe het in andere landen er aan toe gaat?

Stel de Duitse en Franse COA's besluiten hun panden te verkopen, massaal werknemers te ontslaan en hun huizenmarkt helemaal om zeep te helpen waardoor het daar escaleert. Mogen die asielzoekers dan weer hierheen of is dan een België of ander land de klos omdat zij hun zaakjes wel op orde hebben?
En probeer zegt maar iets?
pi_205692757
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 09:17 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
En probeer zegt maar iets?
Oja dit is het stuk waar jullie vrijuit mogen filosoferen en dat als feiten mogen presenteren en ik met bronnen moet komen. Oeps ik was het even vergeten
pi_205693270
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 21:07 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Waar ik op reageer is iemand die beweert dat die Europese grenslanden de vluchtelingen expres geen vingerafdrukken afneemt en ze helpt om door te reizen. Ik lees dat hier regelmatig maar een bron zie ik nooit. Jij?
Ik kan me goed voorstellen dat die EU grensstaten geen zin hebben procedures te starten voor al die mensen die door hun land willen reizen, als ze ze terugsturen krijgen ze overigens ook allerlei verwijten naar hun hoofd geslingerd.
De meeste van de mensen zijn als ze daar binnenkomen ook al meerdere veilige landen doorgereisd, en de meesten willen helemaal geen asiel aanvragen in die landen.

Heel menselijk en heel begrijpelijk maar ik vind het ook heel begrijpelijk dat mensen in Europa geen zin hebben om mensen die van vaak duizenden kilometers verderop komen asiel te geven, en het zijn nooit daadwerkelijk de meest hulpbehoevenden aangezien die het geld niet hebben om duizen dollars te betalen aan mensensmokkelaars.
Je helpt dus niet de meest hulpbehoevenden, maar degenen die door het betalen van mensensmokkelaars in de EU en in het geval van Nederland zelfs in vrjiwel het uiterste noordwesten van die EU terechtkomen en dan daar pas asiel aanvragen.
Ik vind het wel degelijk hypocriet om juist die mensen te helpen en het is gewoon discriminatie op grond van nabijheid, ze zijn nu hier dus dan moeten we ze helpen.
Het oorspronkelijke VN vluchtelingenverdrag was trouwens ook al hypocriet en inhumaan door de uit Oost-Europa verdreven Duitsers ervan uit te sluiten.
quote:
Waar jij het over hebt, dat 'probleem' ligt niet bij de politiek maar bij ons. Want wij zijn te bekrompen om te snappen dat als iemand huis en haard verlaat dat die persoon dan de keuze maakt om ergens te leven met potentie ipv de eerste de beste woestijn waar het wel veilig is. Wij janken dat we geen woning kunnen kopen maar in Groningen, Limburg of België gaan we moet we niet wonen want dat is een uurtje rijden. We doen hetzelfde alleen de ander is een gelukszoeker
Dat schreef ik eerder al, alle mensen zijn gelukzoekers en ik neem vluchtelingen, echte danwel economisch helemaal niets kwalijk.
Wel neem ik het de politici kwalijk die dit in stand houden en er zelfs niet in slagen mensen uit veilige landen terug te sturen wat gewoon zou kunnen als de EU daar daadwerkelijk economisch druk op zou uitoefenen.
Daarnaast faalt de politiek al decennialang in het integreren van heel veel vluchtelingen en arbeidsmigranten en doen ze of ze mensen terugsturen maar doen dat amper daadwerkelijk.

Wat betreft arbeidsmigratie, die is altijd enkel in het belang van enkele invloedrijke werkgeversgroepen maar aangezien onze politiek keer op keer enkel luistert naar het bedrijfsleven en niet naar het gros van de inwoners die helemaal geen arbeidsmigratie willen wordt het draagvlak steeds kleiner.
Volstrekt begrijpelijk gezien hoe arbeidsmigratie in het verleden heeft uitgepakt.

Daarbij wordt ook nog eens heel vaak emotionele chantage ingezet door het tonen van kinderen, en roepen dat die hier geworteld zijn door de te langzame asielprocedure, die procedure duurt voornamelijk zo lang omdat ze alle mogelijkheden gebruiken maar het gevolg is dat er hier in de media gejankt en gemanipuleerd wordt om te doen alsof kinderen bv niet terug zouden kunnen naar Armenië.
Wat mij betreft wordt er voor mensen uit veilige landen helemaal nooit een procedure gestart aangezien ze nooit uit daadwerkelijk buurlanden van Nederland komen.
Het idee dat wij eigenlijk de morele plicht zouden hebben om alle Oeigoeren op te vangen omdat China een verwerpelijk beleid voert vind ik echt volslagen krankzinnig.

quote:
Wilen wij minder vluchtelingen dns moeten we onze regels aanpassen én er voor zorgen dat wij minder aantrekkelijk zijn. In andere landen moet meer welvaart komen, meer stabiliteit en meer perspectief. Dat gaat ons geld kosten (en heel veel opleveren als ik LXIV zo lees)
Ik vind dat het hele vluchtelingverdrag moet worden herzien en dat voortaan mensen enkel in buurlanden asiel kunnen aanvragen.
Daarom moeten we fatsoenlijke opvang in de regio regelen zodat we daadwerkelijk meest hulpbehoevenden gaan helpen ipv mensen die met de duizenden dollars kunnen betalen aan mensensmokkelaars.
Overigens vind ik vooral dat we dar nu eindelijk eens daadwerkelijk me moeten beginnen, want pas als je fatsoenlijke opvang in de regio hebt geregeld heb je recht van spreken en kun je mensen terugsturen naar die opvang.

Daarnaast vind ik ook dat we daadwerkelijk moeten proberen om arme landen zelf een betere economie te ontwikkelen, dat doe je volgens mij vooral door de grondstoffen daar te verwerken en daardoor de waarde ervan te vermeerderen.
Multinationals moeten ook eens eindelijk verplicht worden belasting te betalen ipv hun geld rond te pompen via verschillende belastingparadijzen (waar Nederland zonder meer onder valt, net zoals bv Ierland, Luxemburg en Zwitserland) op zoek naar het laagste tarief voor de verschillende belastingen.
Daarnaast moeten we ophouden vrijhandel af te dwingen en landenin staat stellen hun eigen industrie te ontwikkelen en die te kunnen beschermen via invoerrechten.
Als ik het paradepaardje van de vrijhandel Chili vergelijk met Zuid-Korea vind ik dat Zuid-Korea er dankzij het gebruik van invoerrechten om hun eigen industrie te beschermen aanzienlijk beter aan toe is.
En dat is met veel minder grondstoffen en een veel grotere bvolking.
Daarnaast denkt Zuid-Korea aan de toekomst en zet volop in op robotisering ipv op goedkope arbeid.

Ik vind dat ook wij gewoon ouderwets invoerrechten moeten inzetten om multinationals te laten ophouden met telkens weer op zoek te gaan naar een nieuw land met nog goedkopere arbeid en nog minder milieuwetgeving.
De multinationals verschuiven de vervuiling en de sociale problematiek al jaren (alhoewel de arbeidsvoorwaarden bij lokale bedrijven vaak slechter zijn).

[ Bericht 0% gewijzigd door Tanatos op 20-08-2022 12:07:28 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_205693310
Afgelopen 25 jaar heeft de immigratie ons 400 miljard! gekost, maar dat is nog een voorzichtige benadering, en wat heeft het onder de streep opgeleverd? Nou, vast niet meer.. :')

Per jaar kost een asielzoeker 30k.
En de rest er nog bij...

Dat moeten al genoeg argumenten zijn om dat hele asielcircus te stoppen cq beperken.

Krijg je natuurlijk weer die non argumenten van; ja, maar wat is een asielzoeker dan waard?

Ja, sorry. Je kán de wereld niet redden. Als je nu al Afghanistan, Syrië, Oekraïne, die veilige landen er ook nog bij van mijn part bekijkt. Hoe ver wil je gaan?

Wil je ook nog alle mensen uit Jemen, Oeigoeren uit China, Taiwanezen mss straks, ook nog allemaal opvangen?
pi_205693333
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 09:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Oja dit is het stuk waar jullie vrijuit mogen filosoferen en dat als feiten mogen presenteren en ik met bronnen moet komen. Oeps ik was het even vergeten
Welke bronnen?

Letterlijk het enige wat jij hier constant doet, is roepen "we moeten ze blijven opnemen!"
"Pools are perfect for holding water"
pi_205693354
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 10:47 schreef Toine51 het volgende:
Afgelopen 25 jaar heeft de immigratie ons 400 miljard! gekost, maar dat is nog een voorzichtige benadering, en wat heeft het onder de streep opgeleverd? Nou, vast niet meer.. :')

Per jaar kost een asielzoeker 30k.
En de rest er nog bij...

Dat moeten al genoeg argumenten zijn om dat hele asielcircus te stoppen cq beperken.

Krijg je natuurlijk weer die non argumenten van; ja, maar wat is een asielzoeker dan waard?

Ja, sorry. Je kán de wereld niet redden. Als je nu al Afghanistan, Syrië, Oekraïne, die veilige landen er ook nog bij van mijn part bekijkt. Hoe ver wil je gaan?

Wil je ook nog alle mensen uit Jemen, Oeigoeren uit China, Taiwanezen mss straks, ook nog allemaal opvangen?
Tja, een multiculturele samenleving is zo gezellig en fijn volgens sommigen. Bovendien zijn we zonder 'arbeidsmigranten' (die zogenaamd na een paar jaar werk weer vertrekken) nergens.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205693372
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 10:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, een multiculturele samenleving is zo gezellig en fijn volgens sommigen. Bovendien zijn we zonder 'arbeidsmigranten' (die zogenaamd na een paar jaar werk weer vertrekken) nergens.
Stem jij niet neo-liberaal dan? Dacht ik altijd.

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 20-08-2022 11:02:16 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_205693412
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 10:56 schreef probeer het volgende:

[..]
Stem jij niet neo-liberaal dan?
Vorig jaar misschien (conservatief liberaal in principe), dit jaar heb ik sociaaldemocratisch gestemd. Niet dat dit trouwens nog enigs verschil maakt, want we zitten als Nederland door allerlei verdragen toch wel vast aan meer migranten. Of GroenLinks of de VVD nu de verkiezingen wint, het maakt weinig meer uit eigenlijk.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205693704
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 10:52 schreef probeer het volgende:

[..]
Welke bronnen?

Letterlijk het enige wat jij hier constant doet, is roepen "we moeten ze blijven opnemen!"
Dat zeg ik niet en als dat mijn persoonlijke mening zou zij dan hoef ik daar natuurlijk geen bron voor te geven.

Voor de herhalende bewering dat landen bewust asielzoekers niet registreren en doorsturen daar zou een bron wel netjes van zijn geweest
pi_205693787
twitter
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 12:44:27 #100
3542 Gia
User under construction
pi_205694207
quote:
Vanwege:
quote:
Van der Burg zal daar ook aandringen op naleving van de Dublinverordening voor asielverzoeken. Die bepaalt dat een asielaanvraag in principe moet worden ingediend in het eerste land waar een asielzoeker Europa binnenkomt.
En teveel asielzoekers houden zich hier niet aan, want ze willen zelf kiezen naar welk land ze gaan.
En dat slaat nergens op. Je bent vluchteling en moet blij zijn dat je naar een veilig land kunt.
Als je naar Nederland wilt immigreren, dan hoor je dat via een officiële weg te doen. Als vluchteling wacht je maar af waar je terecht komt.
pi_205695772
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 09:08 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
De huizenmarkt is hier al helemaal om zeep, maar daar zal jij ongetwijfeld geen last van hebben. Zo rollen linksmensen, lekker vanuit de ivoren toren anderen de maat nemen.
Knap dat jullie altijd menen te weten hoe anderen stemmen. Heel bijzonder blijf ik dat vinden.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_205696113
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 12:44 schreef Gia het volgende:

[..]
Vanwege:
[..]
En teveel asielzoekers houden zich hier niet aan, want ze willen zelf kiezen naar welk land ze gaan.
En dat slaat nergens op. Je bent vluchteling en moet blij zijn dat je naar een veilig land kunt.
Als je naar Nederland wilt immigreren, dan hoor je dat via een officiële weg te doen. Als vluchteling wacht je maar af waar je terecht komt.
Alhoewel aan dergelijke legale migratie meestal ook voorwaarden worden verbonden is het natuurlijk wel zo dat wij een enorme luxe positie hebben door het bezit van een Nederlands paspoort waardoor we naar heel veel landen in de wereld kunnen, zowel op vakantie als migreren (onder voorwaarden).
Het is niet voor niets dat Afrikanen op grote schaal studievisa misbruiken om te proberen naar het westen te komen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 18:02:00 #103
3542 Gia
User under construction
pi_205696424
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 17:16 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Alhoewel aan dergelijke legale migratie meestal ook voorwaarden worden verbonden is het natuurlijk wel zo dat wij een enorme luxe positie hebben door het bezit van een Nederlands paspoort waardoor we naar heel veel landen in de wereld kunnen, zowel op vakantie als migreren (onder voorwaarden).
Het is niet voor niets dat Afrikanen op grote schaal studievisa misbruiken om te proberen naar het westen te komen.
Ja joh, het is kut als je geboren bent in een arm land. Maar Nederland is maar een klein landje, niet iedereen kan hier wonen en daarom zijn er regels. Iemand die hier met valse papieren komt, moet naar mijn mening direct uitgezet worden.
pi_205696459
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 18:02 schreef Gia het volgende:

[..]
Ja joh, het is kut als je geboren bent in een arm land. Maar Nederland is maar een klein landje, niet iedereen kan hier wonen en daarom zijn er regels. Iemand die hier met valse papieren komt, moet naar mijn mening direct uitgezet worden.
En die mening delen heel veel mensen. Maar goed, naar ons wordt niet geluisterd, want wij domme burgers hebben er toch geen verstand van.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_205696496
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 18:02 schreef Gia het volgende:

[..]
Ja joh, het is kut als je geboren bent in een arm land. Maar Nederland is maar een klein landje, niet iedereen kan hier wonen en daarom zijn er regels. Iemand die hier met valse papieren komt, moet naar mijn mening direct uitgezet worden.
Dat ben ik met je eens, maar het is wel goed te beseffen dat we geluk hebben met onze Nederlandse nationaliteit.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_205696516
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 18:11 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Dat ben ik met je eens, maar het is wel goed te beseffen dat we geluk hebben met onze Nederlandse nationaliteit.
Daarom is het ook goed om te beseffen dat de regering niet het recht heeft om die aan jan en alleman uit te delen voor 5 jaar uitkering trekken in een met voorrang verkregen corporatiewoning zonder al te ernstige verkrachtingen te plegen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 18:17:53 #107
3542 Gia
User under construction
pi_205696558
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 18:11 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Dat ben ik met je eens, maar het is wel goed te beseffen dat we geluk hebben met onze Nederlandse nationaliteit.
En Willem Alexander heeft nog meer geluk als prins van Oranje geboren te worden. Er zijn nu eenmaal verschillen.
Nee, ik voel me niet bevoorrecht, ik walg ook van de term 'white privilege'. Ten eerste ben ik niet wit en heb niet meer privileges als iemand van Afrikaanse origine in Nederland.
pi_205696565
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 18:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Daarom is het ook goed om te beseffen dat de regering niet het recht heeft om die aan jan en alleman uit te delen voor 5 jaar uitkering trekken in een met voorrang verkregen corporatiewoning zonder al te ernstige verkrachtingen te plegen.
Die permanente verblijfsvergunning hoort sowieso niet zo makkelijk aan vluchtelingen verleend te worden.
Om nog maar te zwijgen over bed, bad en brood onzin voor illegalen.
Maar ja, als illegaliteit niet strafbaar is kun je eigenlijk niets.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_205696595
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 18:17 schreef Gia het volgende:

[..]
En Willem Alexander heeft nog meer geluk als prins van Oranje geboren te worden. Er zijn nu eenmaal verschillen.
Nee, ik voel me niet bevoorrecht, ik walg ook van de term 'white privilege'. Ten eerste ben ik niet wit en heb niet meer privileges als iemand van Afrikaanse origine in Nederland.
Dat ben ik met je eens, en het grootste gedeelte van privileges binnen Nederland (/het westen) is afkomstig van klasse/afkomst/ouders/netwerk en heeft niets met huidskleur te maken.
Ondertussen doen de meritocraten alsof ze het aan daadwerkelijke merites te danken hebben.

https://news.harvard.edu/(...)g-to-michael-sandel/

Gelukkig hebben ze eindelijk de studiebeurs weer heringevoerd, alhoewel die wel erg karig is.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_205696618
Alle immigratie stopzetten totdat de woningcrisis opgelost is. Expats, asielzoekers, gezinshereniging, buitenlandse studenten, arbeidsmigranten (wellicht muv de bouwsector, want he ..), allemaal.

Werkelijk bizar dat we qua inwonertal blijven groeien, terwijl we in de grootste woningcrisis sinds toch zeker 50 jaar zitten.

[ Bericht 16% gewijzigd door probeer op 20-08-2022 18:41:39 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_205696663
Al dat gezeik over privilege ook altijd. Imo niets meer dan de erkenning dat je het op sommige punten beter hebt dan anderen, door factoren waar je niets of nauwelijks wat aan kan doen.

Zo heb ik honderden privileges tov anderen, en anderen tov mij. Levert me geen enkel schuldgevoel op, louter een extra stukje empathie door het besef dat vele anderen het soms wat minder hebben.
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 20 augustus 2022 @ 18:38:48 #112
3542 Gia
User under construction
pi_205696696
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 18:34 schreef probeer het volgende:
Al dat gezeik over privilege ook altijd. Imo niets meer dan de erkenning dat je het op sommige punten beter hebt dan anderen, door factoren waar je niets of nauwelijks wat aan kan doen.

Zo heb ik honderden privileges tov anderen, en anderen tov mij. Levert me geen enkel schuldgevoel op, louter een extra stukje empathie door het besef dat vele anderen het soms wat minder hebben.
Zo denk ik er ook over. En ik ben niet te beroerd om anderen te helpen. Maar ik kan niet iedereen helpen, dus daar maak ik keuzes in. Gaat dus ook niet per se over financieel helpen, maar ik kan helpen bij het leren van de Nederlandse taal, bijvoorbeeld, delen van kennis, wegwijs maken.
Maar voor mensen die hier onder valse voorwendselen komen, heb ik niets over.
pi_205696771
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 18:38 schreef Gia het volgende:

[..]
Zo denk ik er ook over. En ik ben niet te beroerd om anderen te helpen. Maar ik kan niet iedereen helpen, dus daar maak ik keuzes in. Gaat dus ook niet per se over financieel helpen, maar ik kan helpen bij het leren van de Nederlandse taal, bijvoorbeeld, delen van kennis, wegwijs maken.
Maar voor mensen die hier onder valse voorwendselen komen, heb ik niets over.
Hier 1x per week computer- en smartphone les aan digibeten, waarvan relatief veel allochtonen / statushouders en ouderen, in het buurtcentrum. En eens wat meehelpen bij andere evenementen vanuit die hut. Bevalt me prima, dat stukje extra binding met de buurt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_205696872
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 18:38 schreef Gia het volgende:

[..]
Zo denk ik er ook over. En ik ben niet te beroerd om anderen te helpen. Maar ik kan niet iedereen helpen, dus daar maak ik keuzes in. Gaat dus ook niet per se over financieel helpen, maar ik kan helpen bij het leren van de Nederlandse taal, bijvoorbeeld, delen van kennis, wegwijs maken.
Maar voor mensen die hier onder valse voorwendselen komen, heb ik niets over.
Behalve een enkeltje terug :+
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_205697272
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 18:27 schreef probeer het volgende:
Alle immigratie stopzetten totdat de woningcrisis opgelost is. Expats, asielzoekers, gezinshereniging, buitenlandse studenten, arbeidsmigranten (wellicht muv de bouwsector, want he ..), allemaal.

Werkelijk bizar dat we qua inwonertal blijven groeien, terwijl we in de grootste woningcrisis sinds toch zeker 50 jaar zitten.
We hebben sinds de tweede wereldoorlog een woningtekort. Ik heb zo'n gevoel dat het beleid is. Stel jouw plan werd in 1970 al ingevoerd, dat zou dus betekenen dat we sinds 1970 geen enkele immigrant zouden hebben?

De boeren en de vleesindustrie zouden in acute pwrsoneelsnood komen aangezien een mannetje of 150.000 daar werken en dus vertrekken. Lost dus ook het stikstofprobleem direct op
pi_205697317
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 19:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
We hebben sinds de tweede wereldoorlog een woningtekort.
Klopt. Echter niet eerder zo erg als nu.

quote:
Ik heb zo'n gevoel dat het beleid is.
Ik ook.

quote:
Stel jouw plan werd in 1970 al ingevoerd, dat zou dus betekenen dat we sinds 1970 geen enkele immigrant zouden hebben?
Stel dat dat in 1970 ingevoerd zou zijn, dan was er inderdaad een periode geweest waarin we geen enkele immigrant zouden verwelkomen, totdat het woningtekort flink teruggedrongen zou zijn. Maar zoals ik al zei, was dat tekort destijds (naar mijn weten) een heel stuk kleiner, dus ook eigenlijk geen noodzaak voor zo'n rigoureuze ingreep.

Verder hebben we tijdreizen nog niet uitgevonden, dus je 'stel dat' is in deze nogal onzinnig.

quote:
De boeren en de vleesindustrie zouden in acute personeelsnood komen aangezien een mannetje of 150.000 daar werken en dus vertrekken. Lost dus ook het stikstofprobleem direct op
Top. Twee vliegen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_205700432
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 19:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
We hebben sinds de tweede wereldoorlog een woningtekort. Ik heb zo'n gevoel dat het beleid is. Stel jouw plan werd in 1970 al ingevoerd, dat zou dus betekenen dat we sinds 1970 geen enkele immigrant zouden hebben?

De boeren en de vleesindustrie zouden in acute pwrsoneelsnood komen aangezien een mannetje of 150.000 daar werken en dus vertrekken. Lost dus ook het stikstofprobleem direct op
Niet noodzakelijke lage lonenarbeid is slecht voor het algemeen belang en is enkel in het voordeel van een deel van het bedrijfsleven.
Daarnaast zet arbeidsmigratie voor lage lonenarbeid een rem op innovatie.

Er zijn nogal wat bedrijfstakken waarvoor arbeidsmigranten naar Nederland zijn gehaald die uiteindelijk toch uit Nederland zijn verdwenen wat heeft geresulteerd in bv een belachelijk grote hoeveelheid mensen in de WAO .
Ergo de kortstondige winsten voor ondernemers, en de langdurige kosten en sociale problematiek voor de maatschappij, helemaal CDA/VVD/D66.
(En helaas ook vakbondsleider ING commissaris Wim Kok.)
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_205701419
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 11:25 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Nee, dat zeg ik toch nergens?
Ik zeg juist meermaals dat niemand hier weet waarom ze hier komen (al komen ze uit landen waar oorlogen zijn).
Alleen iedereen hier roept altijd maar dat het gelukszoekers zijn, alsof ze iedereen persoonlijk kennen.
Je was er anders heel stellig in dat ze hierheen kwamen om oorlog en geweld te ontvluchten.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 11:26 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Jammer he dat iemand wel weet hoe het gaat met asielzoekers hier.
Jij vult alles in voor mensen en woont wss overal heel ver vandaan.
Je vindt dat mensen de beweegredenen van vluchtelingen niet mogen invullen, maar je vult herhaaldelijk voor mensen hier in het topic van alles in.
pi_205701470
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 00:20 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Niet noodzakelijke lage lonenarbeid is slecht voor het algemeen belang en is enkel in het voordeel van een deel van het bedrijfsleven.
Daarnaast zet arbeidsmigratie voor lage lonenarbeid een rem op innovatie.

Er zijn nogal wat bedrijfstakken waarvoor arbeidsmigranten naar Nederland zijn gehaald die uiteindelijk toch uit Nederland zijn verdwenen wat heeft geresulteerd in bv een belachelijk grote hoeveelheid mensen in de WAO .
Ergo de kortstondige winsten voor ondernemers, en de langdurige kosten en sociale problematiek voor de maatschappij, helemaal CDA/VVD/D66.
(En helaas ook vakbondsleider ING commissaris Wim Kok.)
Je hebt het nu over de jaren tachtig en negentig? Toch niet over de huidige oosteuropese arbeidsmigranten die hier een paar maanden komen werk en dan weer noodgedwongen vertrekken?

Die WAO problematiek is bekend, daar is en wordt door de overheid al hard op ingezet. Zo erg dat mensen die echt (deels) arbeidsongeschikt zijn in de bijstand zitten en die groep is bijzonder klein geworden. Of bedoel je dat niet?
  zondag 21 augustus 2022 @ 09:13:51 #120
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205701589
Lees en huiver en zie waarom we hier overstromen en waarom dit een gebed zonder eind wordt

https://www.groene.nl/artikel/opnieuw-vertrekken

We vangen hier mensen op die na elders in Europa opgevangen te zijn geweest hier hun geluk komen proberen
Let ook even op de rol van dat Refugee Council dat er voor zorgt dat mensen niet terug kunnen door interviews te publiceren waarin Syriers commentaar op Assad spuien
pi_205701608
quote:
Ook angst speelt een rol, op verschillende manieren. "Het gaat om relatief grote groepen asielzoekers in kleine gemeenschappen, dan is angst verklaarbaar", zegt Schrover.

Tegelijkertijd vindt de expert in migratiegeschiedenis dat ook een ander punt niet onbesproken mag blijven: hier is namelijk ook sprake van racisme. "De betogers zien de asielzoekers als anders en zetten hen ook als zodanig neer. Dat komt voort uit angst. Racisme zou nadrukkelijker benoemd mogen worden."
https://nos.nl/artikel/24(...)en-denken-en-wij-dan


Leuk stuk bij de NOS weer van hoogleraren/experts waarom mensen zo reageren, maar helaas zitten er ook weer wat leuke aannames tussen. Zoals jaja daar komt die weer de wel bekende racisme kaart.

Of experts.... Misschien zijn mensen het gewoon zat dat de naive druiloren constant verhaaltjes van asielzoekers geloven en deze ellende op andere mensen afschuiven. Criminaliteitcijfers van asielzoekers word niet voor niks weggekeken of bestempeld als "opgelopen trauma"
  zondag 21 augustus 2022 @ 09:20:53 #122
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205701629
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 09:13 schreef the-eye het volgende:
Lees en huiver en zie waarom we hier overstromen en waarom dit een gebed zonder eind wordt

https://www.groene.nl/artikel/opnieuw-vertrekken

We vangen hier mensen op die na elders in Europa opgevangen te zijn geweest hier hun geluk komen proberen
Let ook even op de rol van dat Refugee Council dat er voor zorgt dat mensen niet terug kunnen door interviews te publiceren waarin Syriers commentaar op Assad spuien
Wat een raar verhaal.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zondag 21 augustus 2022 @ 09:23:23 #123
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205701639
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2022 09:16 schreef hunterrnl het volgende:

[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)en-denken-en-wij-dan


Leuk stuk bij de NOS weer van hoogleraren/experts waarom mensen zo reageren, maar helaas zitten er ook weer wat leuke aannames tussen. Zoals jaja daar komt die weer de wel bekende racisme kaart.

Of experts.... Misschien zijn mensen het gewoon zat dat de naive druiloren constant verhaaltjes van asielzoekers geloven en deze ellende op andere mensen afschuiven. Criminaliteitcijfers van asielzoekers word niet voor niks weggekeken of bestempeld als "opgelopen trauma"
Wat een schok. Wil je geen AZC in je achtertuin? dan ben je een RACIST en moet je je bek houden, aldus de linkse grachtengordelkliek die weer eens als een gezwel bezig is de rest van Nederland minus hun eigen omgeving naar de tyfus te helpen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_205701702
quote:
"De betogers zien de asielzoekers als anders
Klopt dat niet dan, meneer expert? Ali uit Aleppo is qua cultuur, gewoontes en gedrag hetzelfde als Teun uit Tubbergen?
pi_205701736
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 18:11 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Dat ben ik met je eens, maar het is wel goed te beseffen dat we geluk hebben met onze Nederlandse nationaliteit.
Tuurlijk is dat besef er maar aangezien er niemand is die zich daar zo schuldig over voelt dat hij of zij emigreert naar Afrika, vind ik dit een goedkope manier van 'virtue signaling'

Ja wij hebben relatief geluk gehad met ons wiegje in Holland. En nee, uit schuldgevoel gelukszoekers hier opnemen is geen goed idee, want dan gaat het wiegje vol geluk snel ergens anders naartoe.
  zondag 21 augustus 2022 @ 09:50:38 #126
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205701785
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 09:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Wat een raar verhaal.
Zo vreemd moet het je niet in de oren klinken als we eerder al hoorden over een kerel in Ter Apel die 7 jaar in Duitsland en een jaar in Frankrijk had gezeten en dan hier asiel aan komt vragen.
Als je maar lang genoeg volhoudt lukt het je uiteindelijk wel om ergens te kunnen blijven
  zondag 21 augustus 2022 @ 09:52:53 #127
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205701795
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 09:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Wat een schok. Wil je geen AZC in je achtertuin? dan ben je een RACIST en moet je je bek houden, aldus de linkse grachtengordelkliek die weer eens als een gezwel bezig is de rest van Nederland minus hun eigen omgeving naar de tyfus te helpen.
Ik weet niet of je dit op links af moet schuiven. Mensen die op CDA of VVD stemmen helpen net zo goed mee om dit feest van de asielindustrie in stand te houden
  zondag 21 augustus 2022 @ 10:04:14 #128
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_205701845
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2022 09:16 schreef hunterrnl het volgende:

[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)en-denken-en-wij-dan

Leuk stuk bij de NOS weer van hoogleraren/experts waarom mensen zo reageren, maar helaas zitten er ook weer wat leuke aannames tussen. Zoals jaja daar komt die weer de wel bekende racisme kaart.

Of experts.... Misschien zijn mensen het gewoon zat dat de naive druiloren constant verhaaltjes van asielzoekers geloven en deze ellende op andere mensen afschuiven. Criminaliteitcijfers van asielzoekers word niet voor niks weggekeken of bestempeld als "opgelopen trauma"
quote:
Tegelijkertijd vindt de expert in migratiegeschiedenis dat ook een ander punt niet onbesproken mag blijven: hier is namelijk ook sprake van racisme. "De betogers zien de asielzoekers als anders en zetten hen ook als zodanig neer. Dat komt voort uit angst. Racisme zou nadrukkelijker benoemd mogen worden."
Euh...... zijn die mensen dan gek of kunnen we het er gewoon over eens zijn dat deze mensen ook anders zijn en in de getallen die er de afgelopen decennia ons land binnen zijn gekomen de leefgemeenschappen dat gewoon niet kunnen absorberen?

quote:
Hoe ging het later in Oranje?

Documentairemaker Sander Vrancken volgde de inwoners en asielzoekers in het Drentse Oranje een jaar lang. Hij ontdekte dat er op een gegeven moment toenadering ontstond tussen de twee groepen, zoals toen een Syrische violist tijdens een kerstviering het lied Stille nacht opvoerde. Nu het azc dicht is, missen zowel de asielzoekers als de inwoners de "aardige drukte", zegt Vrancken. Hij vertelde er vorig jaar over in het NOS-radioprogramma Met Het Oog op Morgen
Sander leeft in z'n eigen wereld met een eigen waarheid want buiten de schoolmeester kan ik niemand vinden die het als een feest heeft gezien
quote:
Er zijn in Oranje weinig inwoners die willen terugblikken op de periode van het azc. "Het is wel klaar zo", zegt een van hen.
https://www.rtvdrenthe.nl(...)-leuke-periode-gehad
quote:
Leefbaarheid Oranje lijdt onder AZC
https://dvhn.nl/drenthe/L(...)er-AZC-20957079.html

[ Bericht 13% gewijzigd door the-eye op 21-08-2022 10:18:55 ]
pi_205702021
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2022 08:46 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Je hebt het nu over de jaren tachtig en negentig? Toch niet over de huidige oosteuropese arbeidsmigranten die hier een paar maanden komen werk en dan weer noodgedwongen vertrekken?

Die WAO problematiek is bekend, daar is en wordt door de overheid al hard op ingezet. Zo erg dat mensen die echt (deels) arbeidsongeschikt zijn in de bijstand zitten en die groep is bijzonder klein geworden. Of bedoel je dat niet?
Wat betreft WAO uiteraard wel, maar het idee dat Oost-Europese arbeiders niet hier zullen blijven beschouw ik wel degelijk als een illusie.
Het merendeel is hier gewoon het hele jaar en werkt in de logistiek, en niet in agrarische seizoensarbeid.
Daarom willen (sommige) boeren ook weer nieuwe arbeidsmigratie uit niet EU landen zoals bv Noord-Afrika, waarbij ze uiteraard zoals werkgevers altijd doen roepen dat het tijdelijk is.
Dat zijn gewoon leugens, en na korststondig rendement voor de ondernemers gaan de lange termijn kosten en sociale problematiek (geen integratieplicht mogelijk voor EU migranten) weer gewoon op de maatschappij afgewenteld worden.

Daarnaast is het natuurlijk volstrekt onethisch om onze vergrijzing (proberen) te betalen door arbeid te importeren uit Oos-Europa wat nog harder vergrijsd.
Vergrijzing betalen doe je door te innoveren, niet door goedkope arbeid.
Zuid-Korea en Singapore snappen dat beter.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_205702184
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 08:30 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Je was er anders heel stellig in dat ze hierheen kwamen om oorlog en geweld te ontvluchten.
[..]
Je vindt dat mensen de beweegredenen van vluchtelingen niet mogen invullen, maar je vult herhaaldelijk voor mensen hier in het topic van alles in.
De mensen komen uit oorlogsgebieden ;)
En degenen die dat niet komen worden teruggestuurd. Maar als ze uit dat soort landen komen weet je alsnog niet waarom ze hier komen.

Al de blinde haat die mensen hier spuwen terwijl ze niets snappen van de vluchtelingenstroom en nog nooit in de buurt van een AZC zijn geweest, laat staan een vluchteling.
pi_205702246
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 11:03 schreef bianconeri het volgende:

[..]
De mensen komen uit oorlogsgebieden ;)
En degenen die dat niet komen worden teruggestuurd. Maar als ze uit dat soort landen komen weet je alsnog niet waarom ze hier komen.

Al de blinde haat die mensen hier spuwen terwijl ze niets snappen van de vluchtelingenstroom en nog nooit in de buurt van een AZC zijn geweest, laat staan een vluchteling.
Jij hebt verstand van de Procedurerichtlijn, Kwalificatierichtlijn, de Dublinverordening, integrale en volle toets van asielrelasen op bepaalde punten door rechters, primaire en secundaire bescherming, toets van geloofwaardigheid maar ook zwaarwegendheid, ambtsberichten?

De gemiddelde Nederlander aan beide kanten van het verhaal hebben geen ene flauw idee. Ik wel. Hierbij dus de waarheid, er wordt massaal gefraudeerd met het asielsysteem en in verreweg de meeste gevallen is geen echte sprake van een concrete dreiging. Er zijn wat NGO's en infilitranten binnen ministeries die bij de minste twijfel een land of gebied onveilig verklaren, onze manier van leven als een mensenrecht zien (publiekelijk homo zijn in Kenia ofzo). Mensen verhalen influisteren. Het verhaal van de Iranier die op vakantie hoort dat de politie thuis een bijbel heeft gevonden. De Nigeriaan die hier opeens verliefd wordt op een man in het AZC (na 1e afwijzing natuurlijk) of een moslim die het Christelijke licht ziet.

Dit is een gezwel van een systeem en heeft niets met vluchtelingen te maken.
  zondag 21 augustus 2022 @ 11:50:14 #132
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_205702478
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 11:03 schreef bianconeri het volgende:

[..]
De mensen komen uit oorlogsgebieden ;)
En degenen die dat niet komen worden teruggestuurd. Maar als ze uit dat soort landen komen weet je alsnog niet waarom ze hier komen.

Al de blinde haat die mensen hier spuwen terwijl ze niets snappen van de vluchtelingenstroom en nog nooit in de buurt van een AZC zijn geweest, laat staan een vluchteling.
Welke blinde haat ? Als mensen de de zogenaamde vluchtelingen zouden haten zag je hier heel andere taferelen.

Het merendeel is absoluut niet (meer) op de vlucht maar hier omdat ze hopen een beter/luxer leven te krijgen. Dat is iets heel anders dan vluchten voor oorlog. Want in dat geval ga je geen duizenden kilometers verder reizen dan noodzakelijk om de oorlog te ontvluchten. Een echte vluchteling stopt met vluchten zodra hij veilig is. Een economische vluchteling gaat verder naar een land waar hij veel voordeel hoopt te krijgen.
Ik zie niet in waarom wij zomaar gedwongen kunnen worden om voor het onderhoud van dergelijke mensen op te draaien. De regering zou zich er over moeten buigen hoe ze deze eindeloze stroom kunnen tegenhouden/ontmoedigen. Geef ze zo min mogelijk, geef niet toe aan hun gezeur over het eten als ze zich niet willen aanpassen aan onze keuken enz.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_205702540
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 11:50 schreef deedeetee het volgende:
Want in dat geval ga je geen duizenden kilometers verder reizen dan noodzakelijk om de oorlog te ontvluchten. Een echte vluchteling stopt met vluchten zodra hij veilig is. Een economische vluchteling gaat verder naar een land waar hij veel voordeel hoopt te krijgen.
Omdat dat in Europa niet zo geregeld is want dan zouden Turkije en Italie (met name) bom en bomvol zitten.
Aangezien ze allemaal daar aankomen in de 1e opvangkampen.
Dus nee: Dat werkt niet zo.
pi_205702684
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 11:57 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Omdat dat in Europa niet zo geregeld is want dan zouden Turkije en Italie (met name) bom en bomvol zitten.
Aangezien ze allemaal daar aankomen in de 1e opvangkampen.
Dus nee: Dat werkt niet zo.
Hoeveel vluchtingen neem jij in huis. Je bent zo meegaand namelijk.
pi_205702714
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2022 09:16 schreef hunterrnl het volgende:

[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)en-denken-en-wij-dan

Leuk stuk bij de NOS weer van hoogleraren/experts waarom mensen zo reageren, maar helaas zitten er ook weer wat leuke aannames tussen. Zoals jaja daar komt die weer de wel bekende racisme kaart.

Of experts.... Misschien zijn mensen het gewoon zat dat de naive druiloren constant verhaaltjes van asielzoekers geloven en deze ellende op andere mensen afschuiven. Criminaliteitcijfers van asielzoekers word niet voor niks weggekeken of bestempeld als "opgelopen trauma"
Het is vooral welke experts door de NOS nieuws redactie geïnterviewd worden die de inhoud van zo'n artikel bepalen. In dit geval drie academici, met banden met vluchtelingenorganisaties en overheidsorganen die zich met de opvang bezighouden. Ik twijfel niet aan hun integriteit, maar er wordt natuurlijk eenzijdig beeld geschetst door mensen die hun hele leven al in een internationale omgeving met hoger opgeleiden werken.

De kijk op het onderwerp wordt deels bepaalt door persoonlijke ervaringen en denkbeelden. Nu.nl onderkent dat ook in bjivoorbeeld: https://www.nu.nl/blog/62(...)-de-vluchteling.html

Hier zie je dat de hoofdredacteur zeer positief beeld heeft van AZC's omdat zijn moeder er een aanstuurde in de jaren 80/90. Een andere collega komt uit Albergen en maakt zich vooral zorgen.
pi_205702924
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 09:23 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Wat een schok. Wil je geen AZC in je achtertuin? dan ben je een RACIST en moet je je bek houden, aldus de linkse grachtengordelkliek die weer eens als een gezwel bezig is de rest van Nederland minus hun eigen omgeving naar de tyfus te helpen.
Of je doet de moeite om het artikel te lezen
  zondag 21 augustus 2022 @ 12:54:12 #137
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205702952
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 11:57 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Omdat dat in Europa niet zo geregeld is want dan zouden Turkije en Italie (met name) bom en bomvol zitten.
Aangezien ze allemaal daar aankomen in de 1e opvangkampen.
Dus nee: Dat werkt niet zo.
Ik zie dat je nog steeds bezig bent? Heb je al antwoord op de vraag hoeveel vluchtelingen je zelf geholpen hebt? Of blijf je maar stug een rondje fietsen rondom het AZC zodat je hier weer lekker uit de hoogte kunt komen doen met je excuusasielzoekersaffiniteit?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_205702981
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 11:50 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Welke blinde haat ? Als mensen de de zogenaamde vluchtelingen zouden haten zag je hier heel andere taferelen.

Het merendeel is absoluut niet (meer) op de vlucht maar hier omdat ze hopen een beter/luxer leven te krijgen. Dat is iets heel anders dan vluchten voor oorlog. Want in dat geval ga je geen duizenden kilometers verder reizen dan noodzakelijk om de oorlog te ontvluchten. Een echte vluchteling stopt met vluchten zodra hij veilig is. Een economische vluchteling gaat verder naar een land waar hij veel voordeel hoopt te krijgen.
Ik zie niet in waarom wij zomaar gedwongen kunnen worden om voor het onderhoud van dergelijke mensen op te draaien. De regering zou zich er over moeten buigen hoe ze deze eindeloze stroom kunnen tegenhouden/ontmoedigen. Geef ze zo min mogelijk, geef niet toe aan hun gezeur over het eten als ze zich niet willen aanpassen aan onze keuken enz.
Dus een echte oorlogsvluchteling vindt een veilige droge woestijn de juiste plek om te leven en anders ben je geen echte vluchteling?

Dat is zo'n dom gelul. Al die oorlogsvluchteling zijn gedwongen op de vlucht. 95% kiest voor het eerste de beste vluchtelingenkamp precies zoals de Nederland verlangt en een paar procent probeert dan maar een plek te kiezen waar het leven potentie heeft.

Dat deed de Nederlander in en na de tweede wereldoorlog ook.
pi_205702985
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 11:03 schreef bianconeri het volgende:

[..]
De mensen komen uit oorlogsgebieden ;)
En degenen die dat niet komen worden teruggestuurd. Maar als ze uit dat soort landen komen weet je alsnog niet waarom ze hier komen.

Al de blinde haat die mensen hier spuwen terwijl ze niets snappen van de vluchtelingenstroom en nog nooit in de buurt van een AZC zijn geweest, laat staan een vluchteling.
De echte vluchteling vlucht naar de veilige regio, daar waar hij/zij zich op zijn/haar gemak voelt, daar waar dezelfde normen en waarden heersen. De gevluchte Syriërs in Turkije bv, of zoals eerder aangehaald, de Hutu's en de Tutsi's die opgevangen werden in omringende landen.

Niets mis met de verantwoording nemen van Westerse landen om ook hun bijdrage te leveren in de opvang van ECHTE vluchtelingen. Helaas heeft dat een averechtse effect gehad en zien we steeds meer economische 'vluchtelingen' en tiert mensenhandel welig. Daarom heeft m.i. opvang in de regio humaan gezien, maar ook op meerdere vlakken, de voorkeur.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 21 augustus 2022 @ 12:57:59 #140
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205702992
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2022 12:50 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Of je doet de moeite om het artikel te lezen
Ik heb het gelezen, en het is overduidelijk een artikel gesponsord door de asielmaffia. Meneer doet geen enkele moeite een nuance aan te brengen; ben je anti-AZC, dan ben je een racist.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zondag 21 augustus 2022 @ 13:01:24 #141
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205703014
quote:
10s.gif Op zondag 21 augustus 2022 12:56 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dus een echte oorlogsvluchteling vindt een veilige droge woestijn de juiste plek om te leven en anders ben je geen echte vluchteling?

Dat is zo'n dom gelul. Al die oorlogsvluchteling zijn gedwongen op de vlucht. 95% kiest voor het eerste de beste vluchtelingenkamp precies zoals de Nederland verlangt en een paar procent probeert dan maar een plek te kiezen waar het leven potentie heeft.

Dat deed de Nederlander in en na de tweede wereldoorlog ook.
Dus nu zijn alle asielzoekers opeens Nederlanders uit WO2? :D

Wat is dit joh.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_205703065
quote:
10s.gif Op zondag 21 augustus 2022 12:56 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dus een echte oorlogsvluchteling vindt een veilige droge woestijn de juiste plek om te leven en anders ben je geen echte vluchteling?

Dat is zo'n dom gelul. Al die oorlogsvluchteling zijn gedwongen op de vlucht. 95% kiest voor het eerste de beste vluchtelingenkamp precies zoals de Nederland verlangt en een paar procent probeert dan maar een plek te kiezen waar het leven potentie heeft.

Dat deed de Nederlander in en na de tweede wereldoorlog ook.
Als je dat prima snapt, waarom blijf je dan doen alsof we niet de grote groep maar die paar procent moeten helpen?
Het is hypocriet, je subsidieert mensensmokkel en je laat degenen die de hulp het hardste nodig hebben in de kou staan.
Met opvang in de regio draai je dat om, en als je de gesmokkelden terugbrengt naar die opvang in de regio wordt de mensensmokkel onaantrekkelijk.

Waar je dan natuurlijk wel eerst geld en middelen voor vrij moet maken, maar daar moet je ooit me beginnen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_205703079
quote:
10s.gif Op zondag 21 augustus 2022 12:56 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
en een paar procent probeert dan maar een plek te kiezen waar het leven potentie heeft.
Dat is dus geen vluchten.
pi_205703143
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 12:57 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik heb het gelezen, en het is overduidelijk een artikel gesponsord door de asielmaffia. Meneer doet geen enkele moeite een nuance aan te brengen; ben je anti-AZC, dan ben je een racist.
Het is inderdaad propaganda. Het is bijzonder storend dat al jaren geen enkele journalist de vragen durft te stellen waar half Nederland een antwoord op wil.

Er worden allerlei argumenten aangedragen en maar eentje blijft hangen. Dat doe je zelf en als je geen racist bent dan zou dat je toch niet zo moeten raken zou ik denken
  zondag 21 augustus 2022 @ 13:17:02 #145
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_205703144
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 11:11 schreef Confetti het volgende:

[..]
Jij hebt verstand van de Procedurerichtlijn, Kwalificatierichtlijn, de Dublinverordening, integrale en volle toets van asielrelasen op bepaalde punten door rechters, primaire en secundaire bescherming, toets van geloofwaardigheid maar ook zwaarwegendheid, ambtsberichten?

De gemiddelde Nederlander aan beide kanten van het verhaal hebben geen ene flauw idee. Ik wel. Hierbij dus de waarheid, er wordt massaal gefraudeerd met het asielsysteem en in verreweg de meeste gevallen is geen echte sprake van een concrete dreiging. Er zijn wat NGO's en infilitranten binnen ministeries die bij de minste twijfel een land of gebied onveilig verklaren, onze manier van leven als een mensenrecht zien (publiekelijk homo zijn in Kenia ofzo). Mensen verhalen influisteren. Het verhaal van de Iranier die op vakantie hoort dat de politie thuis een bijbel heeft gevonden. De Nigeriaan die hier opeens verliefd wordt op een man in het AZC (na 1e afwijzing natuurlijk) of een moslim die het Christelijke licht ziet.

Dit is een gezwel van een systeem en heeft niets met vluchtelingen te maken.
Ik begrijp die frame van vreemdelingenhaat dan ook niet. Bijna iedereen zou - als ze in dezelfde situatie zouden zitten - hetzelfde gedaan hebben.

Die kritiek is toch grotendeels gericht op de instanties die niks willen doen aan de status quo en het gewoon allemaal prima vinden.

Dat is ook de enige manier om iets te veranderen, de migranten zullen echt niet vanzelf stoppen met komen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_205703146
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 13:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dus nu zijn alle asielzoekers opeens Nederlanders uit WO2? :D

Wat is dit joh.
Ja echt hé _O- :D _O-
  zondag 21 augustus 2022 @ 13:18:06 #147
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205703149
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2022 13:16 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het is inderdaad propaganda. Het is bijzonder storend dat al jaren geen enkele journalist de vragen durft te stellen waar half Nederland een antwoord op wil.

Er worden allerlei argumenten aangedragen en maar eentje blijft hangen. Dat doe je zelf en als je geen racist bent dan zou dat je toch niet zo moeten raken zou ik denken
Ah we gaan die kaart trekken, “je bent vast een racist want je reageert erop”

Meestal is dat het teken dat alle andere argumenten op zijn.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zondag 21 augustus 2022 @ 13:21:43 #148
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205703180
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 13:17 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Ik begrijp die frame van vreemdelingenhaat dan ook niet. Bijna iedereen zou - als ze in dezelfde situatie zouden zitten - hetzelfde gedaan hebben.

Die kritiek is toch grotendeels gericht op de instanties die niks willen doen aan de status quo en het gewoon allemaal prima vinden.

Dat is ook de enige manier om iets te veranderen, de migranten zullen echt niet vanzelf stoppen met komen.
Ik snap de mensen die hierheen komen uitstekend. Wil niet zeggen dat ze hier kunnen blijven als blijkt dat het economische vluchtelingen zijn of afkomstig zijn uit een veilig land.

En inderdaad, als er iemand wat te verwijten valt dan is dat de overheid en de asielmaffia die grof geld verdient aan het in stand houden van deze status quo.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_205703182
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 13:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ah we gaan die kaart trekken, “je bent vast een racist want je reageert erop”

Meestal is dat het teken dat alle andere argumenten op zijn.
Echt he. Hij beweert gewoon dat jij iemand met een kleurtje met zijn mond open op de rand van een trottoirband wil leggen. Die gast is koekoek
  zondag 21 augustus 2022 @ 13:23:15 #150
3542 Gia
User under construction
pi_205703187
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 11:57 schreef bianconeri het volgende:

Omdat dat in Europa niet zo geregeld is want dan zouden Turkije en Italie (met name) bom en bomvol zitten.
Aangezien ze allemaal daar aankomen in de 1e opvangkampen.
Dus nee: Dat werkt niet zo.
Nee, de afspraak is dat ze zich melden in de landen aan de buitengrens, van daaruit worden ze verdeeld over de andere Europese landen. Punt is dat ze zich óf al niet melden, óf niet blijven in het land waar ze naartoe verwezen worden.
  zondag 21 augustus 2022 @ 13:24:28 #151
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205703196
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 13:23 schreef Gia het volgende:

[..]
Nee, de afspraak is dat ze zich melden in de landen aan de buitengrens, van daaruit worden ze verdeeld over de andere Europese landen. Punt is dat ze zich óf al niet melden, óf niet blijven in het land waar ze naartoe verwezen worden.
Zoals die gozer die na 7 jaar als vluchteling in Duitsland te vertoeven maar eens besloot om hier zijn geluk te beproeven.
Die werd hier door Bianconeri hartstochtelijk verdedigd terwijl iedereen met meer dan 1 hersencel gelijk doorhad dat het een gelukszoeker was.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zondag 21 augustus 2022 @ 13:28:50 #152
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_205703221
Ik vind het altijd jammer dat men het op 'racisme' gooit.

De NOS doet er hard aan mee om het zo te brengen ''waarom worden Oekraïners wel goed opgevangen, we helpen liever mensen die lijken op onszelf''

Totaal bullshit. De Oekraïners mogen blijven tot uiterlijk maart 2023. En krijgen geen sociale huurwoning.

En het zijn vrijwel allemaal vrouwen die geen overlast veroorzaken.

Syriërs krijgen na 6 maanden wel een sociale huurwoning en zullen altijd blijven, 'want Assad' ook is het vruchtbaarheid percentage onder Syrische vrouwen hoog. Waardoor je in enkele jaren een grote gemeenschap hebt hier.. Er zijn nu al 130.000 Syriërs in Nederland, en dat aantal stijgt met gemiddeld 2000 per maand.

Ze halen nu al de Antilliaanse gemeenschap in qua aantallen.

Het begon met de Marokkanen ook met 30.000 gastarbeiders, inmiddels wonen er inmiddels bijna een half miljoen Marokkanen hier.. Mede door het hoge aantal kinderen per gezin.

Daarnaast zijn heel veel Syriërs religieus, slechts 10% in christelijk, de rest zijn moslims.

In het steden van Syrië heerst er best een radicale vorm van de islam, denk aan Hama, Homs, Raqqah, Idlib, Aleppo..

In Syrië is een vrouw in boerka een redelijk normaal iets wat je vaak terugziet in het straatbeeld.. Ook niet vreemd, het ligt natuurlijk in het Midden Oosten.

Maar dat soort taferelen zien we liever niet hier in Europa, gezien dit soort gelovigen echt nog 1000 jaar terug in de tijd leven, en geen goede invloed zullen hebben op de overige moslims die hier al wonen.

Als Syrië net zoals Oekraïne volledig katholiek of christelijk was, en er voornamelijk vrouwen kwamen die op de vlucht waren.. Dan was er zeker meer draagvlak geweest.

beetje zwak dat de linkse media het altijd op racisme gooit, immers zijn er genoeg Oekraïense mensen die licht getint zijn, Zelensky is daar zelf een goed voorbeeld van.
pi_205703236
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 13:07 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Als je dat prima snapt, waarom blijf je dan doen alsof we niet de grote groep maar die paar procent moeten helpen?
Het is hypocriet, je subsidieert mensensmokkel en je laat degenen die de hulp het hardste nodig hebben in de kou staan.
Met opvang in de regio draai je dat om, en als je de gesmokkelden terugbrengt naar die opvang in de regio wordt de mensensmokkel onaantrekkelijk.

Waar je dan natuurlijk wel eerst geld en middelen voor vrij moet maken, maar daar moet je ooit me beginnen.
Hypocriet is geen argument. Dat weet ik omdat wij twee ook hypocriet zijn dus wie zijn wij om er dan iets van te vinden?

Je mag mij er meteen op wijzen waar ik vind dat wij alleen die paar procent moeten helpen. Ik ageer namelijk tegen dat argument dat iedereen een economische vluchteling is. Die mensen zijn van huis en haard verdreven, dat was niet vrijwillig. Ik snap dat een paar duizend km reizen wel heel erg ver gaat alleen die mensen zijn nog steeds uit hun huis en thuis verdreven

Edit: Ik vind het een goede zaak dat we ons van onze beste kant laten zien met oekrainse vluchtelingen alleen dat zijn dus ook allemaal economische vluchteljngen. Echt allemaal, niet één uitzondering. Alleen daar lees je niet dat het economische vluchtelingen zijn, ik vraag me serieus af waarom dat is.
  zondag 21 augustus 2022 @ 13:34:45 #154
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205703260
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2022 13:31 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Hypocriet is geen argument. Dat weet ik omdat wij twee ook hypocriet zijn dus wie zijn wij om er dan iets van te vinden?

Je mag mij er meteen op wijzen waar ik vind dat wij alleen die paar procent moeten helpen. Ik ageer namelijk tegen dat argument dat iedereen een economische vluchteling is. Die mensen zijn van huis en haard verdreven, dat was niet vrijwillig. Ik snap dat een paar duizend km reizen wel heel erg ver gaat alleen die mensen zijn nog steeds uit hun huis en thuis verdreven
En waarom is dat dan precies ons probleem ? Omdat ze “bij toeval” ons mooie landje ontdekten ?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zondag 21 augustus 2022 @ 13:36:00 #155
3542 Gia
User under construction
pi_205703268
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 augustus 2022 19:52 schreef opgebaarde het volgende:

We hebben sinds de tweede wereldoorlog een woningtekort.
Valt zat mee.
Toen ik in 1986 wilde verhuizen van een flatje naar een huis, ging ik naar de woningstichting (niks inschrijven).
Daar legden ze een kaart op tafel van een nieuwbouwproject, "zoek maar uit."
23 jaar, alleenstaand, kreeg ik een eengezinswoning, sociale huur.
Nu sta je minstens 5 jaar ingeschreven en mag je blij zijn met een flatje van 50 m2.

Anderhalf jaar later wilde ik gaan samenwonen met mijn huidige man en liever samen naar een ander huis. Wederom geen enkel probleem. Kregen meteen een voorstel en dat hadden we aanvaard. Ook sociale huur.

Er was toen geen woningnood. Ja, misschien in hartje Amsterdam.
  zondag 21 augustus 2022 @ 13:36:59 #156
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_205703275
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 11:57 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Omdat dat in Europa niet zo geregeld is want dan zouden Turkije en Italie (met name) bom en bomvol zitten.
Aangezien ze allemaal daar aankomen in de 1e opvangkampen.
Dus nee: Dat werkt niet zo.
Je reactie slaat nergens op.
Bedoel dat die landen hun dwingen om verder te trekken ? Ze hebben in Italië sws al niks te zoeken want dat grenst niet aan oorlogsgebied. Iedereen die uit Afrika hierheen vlucht is uit op materieel gewin.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 21 augustus 2022 @ 13:40:38 #157
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205703297
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 13:36 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Je reactie slaat nergens op.
Bedoel dat die landen hun dwingen om verder te trekken ? Ze hebben in Italië sws al niks te zoeken want dat grenst niet aan oorlogsgebied. Iedereen die uit Afrika hierheen vlucht is uit op materieel gewin.
Afrika is zo groot en divers lees ik altijd, en toch eindigen al die Somaliërs en Eritreeërs in Nederland, Duitsland, Engeland en Zweden. Heel bijzonder.
  zondag 21 augustus 2022 @ 13:41:36 #158
3542 Gia
User under construction
pi_205703304
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2022 13:24 schreef Scorpie het volgende:

Zoals die gozer die na 7 jaar als vluchteling in Duitsland te vertoeven maar eens besloot om hier zijn geluk te beproeven.
Die werd hier door Bianconeri hartstochtelijk verdedigd terwijl iedereen met meer dan 1 hersencel gelijk doorhad dat het een gelukszoeker was.
En dan ook nog klagen over het eten. "Nederland is niet wat ik verwachtte". En zeuren dat hij zijn kinderen al 7 jaar niet gezien heeft.
En dan zul je zien dat bij de gezinshereniging blijkt dat er in die 7 jaar toch nog kinderen zijn geboren, omdat hij af en toe op vakantie is geweest in het eigen land. Want zo gevaarlijk is het er niet als je gezin daar veilig kan wonen.
  zondag 21 augustus 2022 @ 13:44:40 #159
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_205703318
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 13:36 schreef Gia het volgende:

[..]
Valt zat mee.
Toen ik in 1986 wilde verhuizen van een flatje naar een huis, ging ik naar de woningstichting (niks inschrijven).
Daar legden ze een kaart op tafel van een nieuwbouwproject, "zoek maar uit."
23 jaar, alleenstaand, kreeg ik een eengezinswoning, sociale huur.
Nu sta je minstens 5 jaar ingeschreven en mag je blij zijn met een flatje van 50 m2.

Anderhalf jaar later wilde ik gaan samenwonen met mijn huidige man en liever samen naar een ander huis. Wederom geen enkel probleem. Kregen meteen een voorstel en dat hadden we aanvaard. Ook sociale huur.

Er was toen geen woningnood. Ja, misschien in hartje Amsterdam.
Wow. zelfs een rijtjeswoning voor jezelf...

Ik sta 8 jaar ingeschreven, en zelfs als ik reageer op een flatje van 35 vierkante meter, 1 slaapkamer, energielebel D uit 1951 dan sta ik nog steeds nog lang niet op nummer 1 ;(


file hosting gratis
pi_205703359
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 13:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]
En waarom is dat dan precies ons probleem ? Omdat ze “bij toeval” ons mooie landje ontdekten ?
Terechte vraag en een steeds urgentere vraag. Ik vind het oprecht lastig om hier op te reageren omdat net jij mijn reactie helemaal uit zijn verband gaat trekken en een woord of letter gaat zoeken om mij dan daar op aan te vallen. Dus ik wens je heel veel plezier

Waarom geven wij asiwl? Wij zorgen voor de zwakkeren. Kan je niet eens zorgen voor je eigen brood dan heb je hier recht op bijstand en kan je de hele dag met de voeten omhoog op de bank liggen en helemaal niks bijdragen aan het land of de hand die je voedt. Zo zijn wij. Iedereen heeft recht op leven en zelfs op diverse voorzieningen, alleen maar omdat je hier legaal bent geboren.

Zo hebben wij bedacht, woon je niet in Nederland maar wordt iemand in zijn land vervolgd om wie hij is (geloof, ras, seksuele geaardheid) dan mag die persoon hier wonen. Is dat ons probleem? Nee dat is niet probleem, alleen wij vinden wel dat iedereen recht op leven heeft, ook als die persoon hier niet woont.

Het gaat ver, ben ik met veel mensen eens. Die humaniteit is wel wat ons maakt
  zondag 21 augustus 2022 @ 13:51:28 #161
3542 Gia
User under construction
pi_205703361
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 13:28 schreef BMW1993 het volgende:

Het begon met de Marokkanen ook met 30.000 gastarbeiders, inmiddels wonen er inmiddels bijna een half miljoen Marokkanen hier.. Mede door het hoge aantal kinderen per gezin.


Half miljoen Marokkanen? Dat zijn er veel meer als je kijkt naar Marokkaanse afkomst. Nederland neemt namelijk die tweede nationaliteit niet meer officieel op in de GBA.
  zondag 21 augustus 2022 @ 13:55:34 #162
3542 Gia
User under construction
pi_205703382
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2022 13:31 schreef opgebaarde het volgende:

Die mensen zijn van huis en haard verdreven, dat was niet vrijwillig. Ik snap dat een paar duizend km reizen wel heel erg ver gaat alleen die mensen zijn nog steeds uit hun huis en thuis verdreven

Als vrouw en kinderen er nog gewoon wonen? Dan ben je niet uit je huis verdreven.
Je ziet hier vooral mannen die in een later stadium hun gezin over willen laten komen.
pi_205703383
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 13:36 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Je reactie slaat nergens op.
Bedoel dat die landen hun dwingen om verder te trekken ? Ze hebben in Italië sws al niks te zoeken want dat grenst niet aan oorlogsgebied. Iedereen die uit Afrika hierheen vlucht is uit op materieel gewin.
Klopt. Genoeg veilige landen in Afrika zelf, maar dat is niet zo lucratief. Op zich neem ik het heb niet eens kwalijk, waarschijnlijk zou ik hetzelfde doen.
pi_205703397
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 13:41 schreef Gia het volgende:

[..]
En dan ook nog klagen over het eten. "Nederland is niet wat ik verwachtte". En zeuren dat hij zijn kinderen al 7 jaar niet gezien heeft.
En dan zul je zien dat bij de gezinshereniging blijkt dat er in die 7 jaar toch nog kinderen zijn geboren, omdat hij af en toe op vakantie is geweest in het eigen land. Want zo gevaarlijk is het er niet als je gezin daar veilig kan wonen.
Als iemand al zeven jaar als vluchteling in duitsland woont is zijn aanvraag dus afgewezen en verblijft hij daar dus illegaal. Zonder status kan hij dus niet op vakantie in eigen land. Dus dat verzin jij.

Daarnaast. Omdat iemand nog ergens in zijn land woont betekent dit niet dat het veilig is. Omdat het blijkbaar zo moeilijke materie is, kijk naar Oekraïne. Er gaan zelfs Nederlanders naar Pripyat en Kiev op vakantie. Is Oekraïne dus veilig?

Precies. Zo werkt dat ook met Afrikaanse landen
  zondag 21 augustus 2022 @ 13:59:33 #165
3542 Gia
User under construction
pi_205703407
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 13:44 schreef BMW1993 het volgende:

Wow. zelfs een rijtjeswoning voor jezelf...

Ik sta 8 jaar ingeschreven, en zelfs als ik reageer op een flatje van 35 vierkante meter, 1 slaapkamer, energielebel D uit 1951 dan sta ik nog steeds nog lang niet op nummer 1 ;(

[ link | afbeelding ]
file hosting gratis
Ik weet het. Heb hier ook nog een 28-jarige in huis, die zo graag iets voor zichzelf zou willen.
pi_205703419
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 13:59 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik weet het. Heb hier ook nog een 28-jarige in huis, die zo graag iets voor zichzelf zou willen.
Ik neem aan dat ie al een aantal jaartjes werkt en een flinke spaarpot heeft opgebouwd?
  zondag 21 augustus 2022 @ 14:01:59 #167
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_205703423
quote:
10s.gif Op zondag 21 augustus 2022 12:56 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dus een echte oorlogsvluchteling vindt een veilige droge woestijn de juiste plek om te leven en anders ben je geen echte vluchteling?

Dat is zo'n dom gelul. Al die oorlogsvluchteling zijn gedwongen op de vlucht. 95% kiest voor het eerste de beste vluchtelingenkamp precies zoals de Nederland verlangt en een paar procent probeert dan maar een plek te kiezen waar het leven potentie heeft.

Dat deed de Nederlander in en na de tweede wereldoorlog ook.
LOL haal dat er nu maar niet bij want dat is totaal iets anders. Je bewijst dat ik gelijk heb. :P
Want :
De Nederlander vroeg van te voren om toestemming om in een ander land te gaan wonen. De Nederlander leerde de taal en ging zo snel mogelijk aan t werk. De Nederlander hield niet zijn hand op klaagde over van alles en nog wat en eiste een woning. Ze zouden in hun gezicht uitgelachen zijn en vermoedelijk daarna het land uit zijn gezet.

Ik ken mensen die zijn gaan emigreren en het zich zélf daar prima naar hun zin gemaakt hebben . Ik ken ook mensen die het tegenviel en die gewoon weer terug kwamen.

En kom mij niet aan met de smoes dat onze taal lastig te leren is voor een Arabier of een Afrikaan. Dat is geen reden om het dan maar na te laten. En anders leren ze maar Engels, met die taal kun je hier ook goed terecht. Ze zitten de hele dag op hun luie gat en klagen over verveling. Ze kunnen die tijd ook gebruiken om iets nuttigs te doen.
En dan bedoel ik niet stelen in de winkels of mensen lastigvallen, of de buschauffeur terroriseren.
Het kan dan mss maar een klein percentage zijn die zich hier schuldig aan maakt. Dan moet de rest zich maar bij elkaar pakken en dat tuig in bedwang gaan houden. Nogmaals. Ze zitten hier jarenlang helemaal niks te doen. Ze zijn te lam om iets anders te doen dan naar hun advocaat te gaan en doen dat wrs ook nog op onze kosten.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_205703437
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 13:55 schreef Gia het volgende:

[..]
Als vrouw en kinderen er nog gewoon wonen? Dan ben je niet uit je huis verdreven.
Je ziet hier vooral mannen die in een later stadium hun gezin over willen laten komen.
Het onderwerp houdt jou net zoals mij veel bezig alleen je hebt in al die jaren nog geen seconde de tijd genomen om te lezen hoe zo'n reis er aan toe gaat. Dat is zonde zeg
  zondag 21 augustus 2022 @ 14:39:26 #169
3542 Gia
User under construction
pi_205703706
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2022 14:01 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Ik neem aan dat ie al een aantal jaartjes werkt en een flinke spaarpot heeft opgebouwd?
Uiteraard, maar als alleenverdiener kan hij geen hypotheek krijgen. En hij verdient het minimumloon, waardoor particulier huren vrijwel onmogelijk is.
  zondag 21 augustus 2022 @ 14:40:58 #170
3542 Gia
User under construction
pi_205703730
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2022 14:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het onderwerp houdt jou net zoals mij veel bezig alleen je hebt in al die jaren nog geen seconde de tijd genomen om te lezen hoe zo'n reis er aan toe gaat. Dat is zonde zeg
7 jaar in Duitsland gewoond en 1 jaar in Frankrijk. De reis was 8 jaar geleden. En nee, die is wrs niet met het vliegtuig gekomen. Maar hij is niet al 8 jaar op de vlucht.
  zondag 21 augustus 2022 @ 14:42:07 #171
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205703756
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 14:40 schreef Gia het volgende:

[..]
7 jaar in Duitsland gewoond en 1 jaar in Frankrijk. De reis was 8 jaar geleden. En nee, die is wrs niet met het vliegtuig gekomen. Maar hij is niet al 8 jaar op de vlucht.
Uit sommige wijken in Duitsland of Frankrijk zou ik anders wel zsm vluchten :P
  zondag 21 augustus 2022 @ 14:45:37 #172
3542 Gia
User under construction
pi_205703789
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 14:42 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Uit sommige wijken in Duitsland of Frankrijk zou ik anders wel zsm vluchten :P
Zou sws al niet in Duitsland willen wonen. Alleen al vanwege die kuttaal.
pi_205703815
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 14:40 schreef Gia het volgende:

[..]
7 jaar in Duitsland gewoond en 1 jaar in Frankrijk. De reis was 8 jaar geleden. En nee, die is wrs niet met het vliegtuig gekomen. Maar hij is niet al 8 jaar op de vlucht.
Zucht. Lees nou eens over de reis naar Europa. Vooral hoe die voor stellen of vrouwen is. Hoeveel dat financieel en van de lichamelijke integriteit kost. Dan begrijp je misschien waarom de man zijn gezin achterlaat. Kan je er nog steeds geen begrip voor hebben maar het maakt het wel veel duidelijker.

Dat die man uit jullie voorbeeld weg moet, staat buiten kijf
pi_205703831
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 14:39 schreef Gia het volgende:

[..]
Uiteraard, maar als alleenverdiener kan hij geen hypotheek krijgen. En hij verdient het minimumloon, waardoor particulier huren vrijwel onmogelijk is.
Ja, dat is wel lastig dan. Maar met minimumloon een woning vinden is altijd al geweest. Dat is niet iets van de laatste tien jaar.
pi_205703833
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 14:45 schreef Gia het volgende:

[..]
Zou sws al niet in Duitsland willen wonen. Alleen al vanwege die kuttaal.
Dat lijkt me niet echt een issue als je uit donker Afrika komt.
  zondag 21 augustus 2022 @ 14:52:13 #176
3542 Gia
User under construction
pi_205703847
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2022 14:49 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Ja, dat is wel lastig dan. Maar met minimumloon een woning vinden is altijd al geweest. Dat is niet iets van de laatste tien jaar.
Ik had destijds een uitkering op dat moment. 960 gulden.
  zondag 21 augustus 2022 @ 14:55:18 #177
3542 Gia
User under construction
pi_205703860
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2022 14:50 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Dat lijkt me niet echt een issue als je uit donker Afrika komt.
Nee, die persoon uit het voorbeeld heeft het niet voor niets 7 jaar lang geprobeerd in Duitsland.

Maar vooralsnog ben ik van mening dat je, als je in het ene EU-land bent afgewezen als asielzoeker, je het niet nog in een ander EU-land mag proberen. En daarom ook meteen aan de poort hierop controleren, en indien dat het geval is, geen opvang. Geen bed, bad en brood.
pi_205703868
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 14:52 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik had destijds een uitkering op dat moment. 960 gulden.
Ik heb het hier niet over 35 jaar geleden. Overigens was er in de jaren 80 wel degelijk een tekort aan met name huurwoningen. Daar doet jouw anekdote verder niets aan af.
pi_205703908
Prima dat we iedereen uit humanitair oogpunt opvangen. Maar hoe lang blijft dat houdbaar (aangenaam) als leefgenot massaal word aangetast op lokaal niveau? 'ik ga 's avonds de deur niet meer uit hoor'
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_205704037
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 14:55 schreef Gia het volgende:

[..]
Nee, die persoon uit het voorbeeld heeft het niet voor niets 7 jaar lang geprobeerd in Duitsland.

Maar vooralsnog ben ik van mening dat je, als je in het ene EU-land bent afgewezen als asielzoeker, je het niet nog in een ander EU-land mag proberen. En daarom ook meteen aan de poort hierop controleren, en indien dat het geval is, geen opvang. Geen bed, bad en brood.
Hoe groot is die groep? Ik heb gezocht en niks kunnen vinden, weet jij het?
  zondag 21 augustus 2022 @ 15:45:31 #181
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205704289
Weer veel vrouwen en kinderen zeg op die foto's uit Ter Apel.
  zondag 21 augustus 2022 @ 15:47:10 #182
3542 Gia
User under construction
pi_205704305
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2022 15:17 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Hoe groot is die groep? Ik heb gezocht en niks kunnen vinden, weet jij het?
quote:
Asielzoekers die een afwijzing op hun asielaanvraag krijgen, hebben niet langer het
recht om in de Europese Unie te verblijven en krijgen een terugkeerbesluit. Volgens de
Europese Terugkeerrichtlijn dienen derdelanders in dat geval terug te keren naar hun
land van herkomst of een ander land waar zij vrijwillig naar willen terugkeren en waar
zij geaccepteerd worden.3 Er bestaat echter een grote discrepantie tussen het aantal
afgewezen asielzoekers met een terugkeerbesluit en het aantal afgewezen asielzoe-
kers met een terugkeerbesluit dat daadwerkelijk teruggekeerd is. In 2014 liep volgens
de Europese Commissie het aantal afgewezen asielzoekers dat aantoonbaar het Euro-
pese grondgebied heeft verlaten terug naar minder dan 40%.


Niet alle asielaanvragen worden ingewilligd. Een substantieel deel wordt afgewezen.
Hoewel het aantal asielzoekers dat zich meldt sinds de EU -Turkije verklaring is gedaald,
is het onzeker of dit op de korte - en lange termijn zo blijft. Het is daarom belangrijk dat
Nederland en de andere EU-lidstaten hun beleid ten aanzien van asielzoekers in kaart
brengen. In het licht van deze ontwikkelingen heeft het Europees Migratienetwerk
(EMN) in 2016 besloten tot een onderzoek naar de terugkeer van afgewezen asielzoe-
kers. De focus ligt daarbij enerzijds op de discrepantie tussen het aantal afwijzingen en
het daadwerkelijke terugkeren van afgewezen asielzoekers
https://www.emnnetherland(...)n%20asielzoekers.pdf

In 2014 keerde minder dan 40% terug.
  zondag 21 augustus 2022 @ 15:47:41 #183
3542 Gia
User under construction
pi_205704311
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 15:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
Weer veel vrouwen en kinderen zeg op die foto's uit Ter Apel.
Die zijn nog gewoon in het huis waar de man uit verdreven is.
  zondag 21 augustus 2022 @ 16:02:24 #184
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205704474
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 15:47 schreef Gia het volgende:

[..]
Die zijn nog gewoon in het huis waar de man uit verdreven is.
Die zitten gewoon veilig in een tentenkamp in Griekenland of Turkije. Of gewoon nog thuis inderdaad. Als de bommen ze om de oren zouden vliegen zouden ze immers wel meegereisd zijn.
pi_205704528
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 15:47 schreef Gia het volgende:

[..]
[..]
https://www.emnnetherland(...)n%20asielzoekers.pdf

In 2014 keerde minder dan 40% terug.
Alleen jij hebt het al een paar keer over een groep mensen ten onrechte die in de opvang zit.
  zondag 21 augustus 2022 @ 16:37:36 #186
3542 Gia
User under construction
pi_205704826
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2022 16:06 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Alleen jij hebt het al een paar keer over een groep mensen ten onrechte die in de opvang zit.
Sowieso proberen ze eerst ook hier asiel aan te vragen, hoewel dat nutteloos is. Door de grote achterstanden in de procedures puilen de AZC's hierdoor uit en is er geen plek voor degenen die terecht asiel aanvragen. Als ze dus iedereen screenen bij de poort en degenen die al eerder elders zijn afgewezen niet opvangen, zou dat enorm schelen. Volgens dat artikel dat ik aanhaalde wordt een substantieel deel afgewezen, o.a. omdat ze het ook al in andere landen hebben geprobeerd. Als je bent afgewezen, mag je officieel niet meer op Europees grondgebied verblijven. Maar dan gaan ze de illegaliteit in.

En dan krijg je dit:

https://www.amnesty.nl/en(...)en-uitgeprocedeerden

quote:
Er zijn uitzonderingen: illegale vreemdelingen hebben wel recht op ‘medisch noodzakelijke’ zorg en rechtsbijstand, en illegaal verblijvende kinderen (onder de 18 jaar) zijn leerplichtig en hebben recht op onderwijs. Medici en ziekenhuizen zijn verplicht elke patiënt met acute en ernstige klachten hulp te verlenen. Ze kunnen voor dergelijke zorg voor illegalen tot op zekere hoogte een beroep doen op speciale fondsen van de overheid.

Ook ongedocumenteerden hebben recht op ‘bed bad brood’. Het Europese Comité voor Sociale Rechten sprak in 2014 uit dat Nederland, door bepaalde migranten uit te sluiten van opvang, de rechten die in het Europees Sociaal Handvest zijn vastgelegd schendt. De uitspraak bepaalde dat ongedocumenteerden het risico lopen op ernstige onherstelbare schade als zij worden uitgesloten van de toegang tot onderdak, voedsel en kleding, omdat de toegang tot voedsel, water, een veilige plaats om te slapen en kleding tot de basale levensbehoeften behoren om te overleven.

Hierom moet Nederland ook voor deze groep deze basale levensbehoeften bieden. Deze verplichting is onvoorwaardelijk; zo mag de overheid bijvoorbeeld niet eisen dat de ongedocumenteerde vreemdeling meewerkt aan terugkeer, voordat opvang wordt geboden. Zie hier voor meer informatie.
pi_205704949
Dat de EU regels compleet onwerkbaar zijn is al heel lang duidelijk.
  zondag 21 augustus 2022 @ 17:05:27 #188
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205705111
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 16:49 schreef MoreDakka het volgende:
Dat de EU regels compleet onwerkbaar zijn is al heel lang duidelijk.
Het vluchtelingenverdrag stamt dan ook uit de prehistorie en moet gewoon aangepast worden aan de 21ste eeuw.
pi_205705158
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 17:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Het vluchtelingenverdrag stamt dan ook uit de prehistorie en moet gewoon aangepast worden aan de 21ste eeuw.
Maar dat durven ze niet want racisme en discriminatie en zulks. Compleet de realiteit kwijt wie dat nog denkt. Het is niet realistisch meer om dit te blijven doen. Maar goed, deugen zul je.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  zondag 21 augustus 2022 @ 17:14:45 #190
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205705222
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 17:09 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Maar dat durven ze niet want racisme en discriminatie en zulks. Compleet de realiteit kwijt wie dat nog denkt. Het is niet realistisch meer om dit te blijven doen. Maar goed, deugen zul je.
In elk geval heeft men in de politiek niets geleerd van de grote asielcrisis in 2015-2016. Onwil of onkunde, zeg het maar. Waarschijnlijk een combinatie van die twee.
pi_205705235
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2022 17:14 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
In elk geval heeft men in de politiek niets geleerd van de grote asielcrisis in 2015-2016. Onwil of onkunde, zeg het maar. Waarschijnlijk een combinatie van die twee.
Precies dat idd. Volgens mij pleiten steeds meer mensen voor het Deense asielbeleid. En het is onzin dat dat niet kan worden ingevoerd.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')