quote:
Op vrijdag 19 augustus 2022 21:07 schreef opgebaarde het volgende:[..]
Waar ik op reageer is iemand die beweert dat die Europese grenslanden de vluchtelingen expres geen vingerafdrukken afneemt en ze helpt om door te reizen. Ik lees dat hier regelmatig maar een bron zie ik nooit. Jij?
Ik kan me goed voorstellen dat die EU grensstaten geen zin hebben procedures te starten voor al die mensen die door hun land willen reizen, als ze ze terugsturen krijgen ze overigens ook allerlei verwijten naar hun hoofd geslingerd.
De meeste van de mensen zijn als ze daar binnenkomen ook al meerdere veilige landen doorgereisd, en de meesten willen helemaal geen asiel aanvragen in die landen.
Heel menselijk en heel begrijpelijk maar ik vind het ook heel begrijpelijk dat mensen in Europa geen zin hebben om mensen die van vaak duizenden kilometers verderop komen asiel te geven, en het zijn nooit daadwerkelijk de meest hulpbehoevenden aangezien die het geld niet hebben om duizen dollars te betalen aan mensensmokkelaars.
Je helpt dus niet de meest hulpbehoevenden, maar degenen die door het betalen van mensensmokkelaars in de EU en in het geval van Nederland zelfs in vrjiwel het uiterste noordwesten van die EU terechtkomen en dan daar pas asiel aanvragen.
Ik vind het wel degelijk hypocriet om juist die mensen te helpen en het is gewoon discriminatie op grond van nabijheid, ze zijn nu hier dus dan moeten we ze helpen.
Het oorspronkelijke VN vluchtelingenverdrag was trouwens ook al hypocriet en inhumaan door de uit Oost-Europa verdreven Duitsers ervan uit te sluiten.
quote:
Waar jij het over hebt, dat 'probleem' ligt niet bij de politiek maar bij ons. Want wij zijn te bekrompen om te snappen dat als iemand huis en haard verlaat dat die persoon dan de keuze maakt om ergens te leven met potentie ipv de eerste de beste woestijn waar het wel veilig is. Wij janken dat we geen woning kunnen kopen maar in Groningen, Limburg of België gaan we moet we niet wonen want dat is een uurtje rijden. We doen hetzelfde alleen de ander is een gelukszoeker
Dat schreef ik eerder al, alle mensen zijn gelukzoekers en ik neem vluchtelingen, echte danwel economisch helemaal niets kwalijk.
Wel neem ik het de politici kwalijk die dit in stand houden en er zelfs niet in slagen mensen uit veilige landen terug te sturen wat gewoon zou kunnen als de EU daar daadwerkelijk economisch druk op zou uitoefenen.
Daarnaast faalt de politiek al decennialang in het integreren van heel veel vluchtelingen en arbeidsmigranten en doen ze of ze mensen terugsturen maar doen dat amper daadwerkelijk.
Wat betreft arbeidsmigratie, die is altijd enkel in het belang van enkele invloedrijke werkgeversgroepen maar aangezien onze politiek keer op keer enkel luistert naar het bedrijfsleven en niet naar het gros van de inwoners die helemaal geen arbeidsmigratie willen wordt het draagvlak steeds kleiner.
Volstrekt begrijpelijk gezien hoe arbeidsmigratie in het verleden heeft uitgepakt.
Daarbij wordt ook nog eens heel vaak emotionele chantage ingezet door het tonen van kinderen, en roepen dat die hier geworteld zijn door de te langzame asielprocedure, die procedure duurt voornamelijk zo lang omdat ze alle mogelijkheden gebruiken maar het gevolg is dat er hier in de media gejankt en gemanipuleerd wordt om te doen alsof kinderen bv niet terug zouden kunnen naar Armenië.
Wat mij betreft wordt er voor mensen uit veilige landen helemaal nooit een procedure gestart aangezien ze nooit uit daadwerkelijk buurlanden van Nederland komen.
Het idee dat wij eigenlijk de morele plicht zouden hebben om alle Oeigoeren op te vangen omdat China een verwerpelijk beleid voert vind ik echt volslagen krankzinnig.
quote:
Wilen wij minder vluchtelingen dns moeten we onze regels aanpassen én er voor zorgen dat wij minder aantrekkelijk zijn. In andere landen moet meer welvaart komen, meer stabiliteit en meer perspectief. Dat gaat ons geld kosten (en heel veel opleveren als ik LXIV zo lees)
Ik vind dat het hele vluchtelingverdrag moet worden herzien en dat voortaan mensen enkel in buurlanden asiel kunnen aanvragen.
Daarom moeten we fatsoenlijke opvang in de regio regelen zodat we daadwerkelijk meest hulpbehoevenden gaan helpen ipv mensen die met de duizenden dollars kunnen betalen aan mensensmokkelaars.
Overigens vind ik vooral dat we dar nu eindelijk eens daadwerkelijk me moeten beginnen, want pas als je fatsoenlijke opvang in de regio hebt geregeld heb je recht van spreken en kun je mensen terugsturen naar die opvang.
Daarnaast vind ik ook dat we daadwerkelijk moeten proberen om arme landen zelf een betere economie te ontwikkelen, dat doe je volgens mij vooral door de grondstoffen daar te verwerken en daardoor de waarde ervan te vermeerderen.
Multinationals moeten ook eens eindelijk verplicht worden belasting te betalen ipv hun geld rond te pompen via verschillende belastingparadijzen (waar Nederland zonder meer onder valt, net zoals bv Ierland, Luxemburg en Zwitserland) op zoek naar het laagste tarief voor de verschillende belastingen.
Daarnaast moeten we ophouden vrijhandel af te dwingen en landenin staat stellen hun eigen industrie te ontwikkelen en die te kunnen beschermen via invoerrechten.
Als ik het paradepaardje van de vrijhandel Chili vergelijk met Zuid-Korea vind ik dat Zuid-Korea er dankzij het gebruik van invoerrechten om hun eigen industrie te beschermen aanzienlijk beter aan toe is.
En dat is met veel minder grondstoffen en een veel grotere bvolking.
Daarnaast denkt Zuid-Korea aan de toekomst en zet volop in op robotisering ipv op goedkope arbeid.
Ik vind dat ook wij gewoon ouderwets invoerrechten moeten inzetten om multinationals te laten ophouden met telkens weer op zoek te gaan naar een nieuw land met nog goedkopere arbeid en nog minder milieuwetgeving.
De multinationals verschuiven de vervuiling en de sociale problematiek al jaren (alhoewel de arbeidsvoorwaarden bij lokale bedrijven vaak slechter zijn).
[ Bericht 0% gewijzigd door Tanatos op 20-08-2022 12:07:28 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.