abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205674072
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 10:17 schreef Gutanoth het volgende:
De geldbedragen die in de CL te halen zijn, zijn trouwen wel écht achterlijk hoor. 35 miljoen als je mee mag doen in het toernooitje.

We hebben het met zijn allen wel mooi voor elkaar om voetbal kapot te maken :')
De verschillen worden natuurlijk alleen maar groter zo. Daarom is het ook van levensbelang voor het Nederlandse voetbal dat we die tweede plek vast binnenhalen. Echt de enige manier om weer naar een situatie toe te groeien waarin je structureel met de subtop van Europa mee kunt doen. Maar dat betekent ook dat je als je die plek eenmaal hebt gehaald, ook echt moet presteren. Anders ben je hem zo weer kwijt. Dus ook de subtop in Nederland zal puntjes moeten blijven sprokkelen in Europa. Wat Feyenoord vorig jaar heeft neergezet heeft natuurlijk ook veel opgeleverd.

Zoals het nu is is de bonus voor kampioen worden in de Eredivisie gewoon veel te hoog, zeker omdat die voorrondes vrijwel niet te doen zijn 9 van de 10 keer 9. Als je ziet dat zo'n Monaco jaarlijks zonder knipperen 45 miljoen in de selectie kan steken, dan snap je wel waar het mis gaat. Dat je daar dan met veel mazzel van wint is gewoon essentieel in de strijd om een hoger treetje in Europa.
  donderdag 18 augustus 2022 @ 11:20:28 #52
131800 Tarado
capô de fusca
pi_205674081
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 10:17 schreef Gutanoth het volgende:
De geldbedragen die in de CL te halen zijn, zijn trouwen wel écht achterlijk hoor. 35 miljoen als je mee mag doen in het toernooitje.

We hebben het met zijn allen wel mooi voor elkaar om voetbal kapot te maken :')
ja dat is inderdaad jammer, voor het eerlijke zou het naar de eredivisie moeten gaan en dan een verdeelsleutel maar daar is het nu gewoon te laat voor, in 24 krijg je al een voorbode van een Europese competitie
  Forum Admin donderdag 18 augustus 2022 @ 11:24:41 #53
35723 crew  GGMM
pi_205674136
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 11:19 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
De verschillen worden natuurlijk alleen maar groter zo. Daarom is het ook van levensbelang voor het Nederlandse voetbal dat we die tweede plek vast binnenhalen. Echt de enige manier om weer naar een situatie toe te groeien waarin je structureel met de subtop van Europa mee kunt doen. Maar dat betekent ook dat je als je die plek eenmaal hebt gehaald, ook echt moet presteren. Anders ben je hem zo weer kwijt. Dus ook de subtop in Nederland zal puntjes moeten blijven sprokkelen in Europa. Wat Feyenoord vorig jaar heeft neergezet heeft natuurlijk ook veel opgeleverd.
Ja dat is mooi gezegd, maar het is vooral PSV dat al jarenlang een wanprestatie levert in Europa.

Dat Feyenoord hoger staat dan PSV is eigenlijk een schande.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_205674184
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 11:24 schreef GGMM het volgende:

[..]
Ja dat is mooi gezegd, maar het is vooral PSV dat al jarenlang een wanprestatie levert in Europa.

En vorig seizoen stond AZ nog boven Feyenoord. Je opmerking is er alleen op gericht om te stoken, want jij weet net zo goed als ieder ander dat die statistieken zo veranderlijk zijn als het weer
  Forum Admin donderdag 18 augustus 2022 @ 11:31:40 #55
35723 crew  GGMM
pi_205674199
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 11:29 schreef Gutanoth het volgende:
En vorig seizoen stond AZ nog boven Feyenoord.
Dus?

quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 11:29 schreef Gutanoth het volgende:
jij weet net zo goed als ieder ander dat die statistieken zo veranderlijk zijn als het weer
Nee, die zijn gewoon gebaseerd op de prestaties van de afgelopen 5 jaar.
En met één leuk jaar is Feyenoord PSV voorbij. Dat moet gewoon niet kunnen.

Zeker niet gezien het feit dat PSV zelf ook redelijk ver kwam.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_205674200
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 11:24 schreef GGMM het volgende:

[..]

Ja, klopt.

Overigens komt dat vooral door vorig jaar, halverwege vorig seizoen stond PSV gewoon nog ruim boven Feyenoord. In die zin klopt je opmerking dus niet echt, andere Nederlandse clubs hebben nog minder gepresteerd in Europa. Alleen mag je van PSV als tweede club van Nederland meer verwachten. En eigenlijk dus ook niet, want ze staan normaliter als tweede Nederlandse club ook tweede in de UEFA-lijst. Alleen het gat met Ajax is te groot en dat groeit ook alleen maar omdat de CL-miljoenen daar wel binnen stromen en in Eindhoven niet.

Ajax heeft in de jaren onder de Boer een gat geslagen door kampioen te worden terwijl men enorm op de centjes lette. Toen heeft PSV het echt laten liggen.
pi_205674222
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 11:31 schreef GGMM het volgende:

[..]
Dus?
[..]
Nee, die zijn gewoon gebaseerd op de prestaties van de afgelopen 5 jaar.
En met één leuk jaar is Feyenoord PSV voorbij. Dat moet gewoon niet kunnen.

Zeker niet gezien het feit dat PSV zelf ook redelijk ver kwam.
En toch was er een verschil van 14 punten. in één seizoen.

Ik hou die puntentelling allemaal niet zo goed bij, maar ik vind het gek dat een winstpot in de ECL evenveel punten oplevert als die in de CL
  donderdag 18 augustus 2022 @ 11:35:11 #58
131800 Tarado
capô de fusca
pi_205674233
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 11:31 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ja, klopt.

Overigens komt dat vooral door vorig jaar, halverwege vorig seizoen stond PSV gewoon nog ruim boven Feyenoord. In die zin klopt je opmerking dus niet echt, andere Nederlandse clubs hebben nog minder gepresteerd in Europa. Alleen mag je van PSV als tweede club van Nederland meer verwachten. En eigenlijk dus ook niet, want ze staan als tweede Nederlandse club ook tweede in de UEFA-lijst. Alleen het gat met Ajax is te groot en dat groeit ook alleen maar omdat de CL-miljoenen daar wel binnen stromen en in Eindhoven niet.

Ajax heeft in de jaren onder de Boer een gat geslagen door kampioen te worden terwijl men enorm op de centjes lette. Toen heeft PSV het echt laten liggen.
Onder De Boer was het meer inlopen, het gat is geslagen in 2019 door die halve finale en daaropvolgende spelersverkopen voor de hoofdprijs.
  Forum Admin donderdag 18 augustus 2022 @ 11:35:40 #59
35723 crew  GGMM
pi_205674239
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 11:31 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
halverwege vorig seizoen stond PSV gewoon nog ruim boven Feyenoord. In die zin klopt je opmerking dus niet echt,
Waarom niet? Door een prestatie in een half jaar alles overtreffen wat PSV de afgelopen 5 jaar heeft gepresteerd is toch juist zorgwekkend?

quote:
andere Nederlandse clubs hebben nog minder gepresteerd in Europa. Alleen mag je van PSV als tweede club van Nederland meer verwachten
Nou precies dat :) Ik vind dat PSV gewoon structureel in de top 30 van Europa moet kunnen horen.
Hopelijk wordt CL dit jaar bereikt en kunnen jullie die stap structureel zetten.

Dan hoef je ook niet zo nodig afhankelijk te zijn van de subtop, want het gaat ongetwijfeld nog een keer gebeuren dat AZ/Twente een voorronde Conference League niet haalt.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Forum Admin donderdag 18 augustus 2022 @ 11:36:11 #60
35723 crew  GGMM
pi_205674246
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 11:33 schreef Gutanoth het volgende:

[..]
En toch was er een verschil van 14 punten. in één seizoen.

Ik hou die puntentelling allemaal niet zo goed bij, maar ik vind het gek dat een winstpot in de ECL evenveel punten oplevert als die in de CL
In de CL krijg je weer bonuspunten.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_205674251
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 11:36 schreef GGMM het volgende:

[..]
In de CL krijg je weer bonuspunten.
Ja dat weet ik, maar als je die niet haalt, heb je misschien toch een keer gewonnen of gelijkgespeeld tegen een club van CL niveau, die zouden naar mijn idee zwaarder moeten tellen dan winst of gelijkspelletjes tegen clubs uit de ECL
  Forum Admin donderdag 18 augustus 2022 @ 11:40:24 #62
35723 crew  GGMM
pi_205674280
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 11:37 schreef Gutanoth het volgende:

[..]
Ja dat weet ik, maar als je die niet haalt, heb je misschien toch een keer gewonnen of gelijkgespeeld tegen een club van CL niveau, die zouden naar mijn idee zwaarder moeten tellen dan winst of gelijkspelletjes tegen clubs uit de ECL
Nee in de voorronde Champions League zou je niet meer punten moeten krijgen omdat je uitgeschakeld bent.

Daarnaast, als dat gebeurt kom je zelf in de Europa League of Conference League terecht dus zou je helemaal achterlijk veel punten kunnen halen.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  donderdag 18 augustus 2022 @ 11:44:47 #63
131800 Tarado
capô de fusca
pi_205674324
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 11:40 schreef GGMM het volgende:

[..]
Nee in de voorronde Champions League zou je niet meer punten moeten krijgen omdat je uitgeschakeld bent.

Daarnaast, als dat gebeurt kom je zelf in de Europa League of Conference League terecht dus zou je helemaal achterlijk veel punten kunnen halen.
voorronde is wat anders maar het blijft vreemd dat een overwinning in de CL net zo zwaar weegt als eentje in de UECL
  Forum Admin donderdag 18 augustus 2022 @ 11:45:32 #64
35723 crew  GGMM
pi_205674336
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 11:44 schreef Tarado het volgende:

[..]
voorronde is wat anders maar het blijft vreemd dat een overwinning in de CL net zo zwaar weegt als eentje in de UECL
Daarom zijn er bonuspunten.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  donderdag 18 augustus 2022 @ 11:46:25 #65
131800 Tarado
capô de fusca
pi_205674344
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 11:45 schreef GGMM het volgende:

[..]
Daarom zijn er bonuspunten.
die zijn er alleen maar als je rondes overleeft en niet wedstrijden
  Forum Admin donderdag 18 augustus 2022 @ 11:47:11 #66
35723 crew  GGMM
pi_205674352
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 11:46 schreef Tarado het volgende:

[..]
die zijn er alleen maar als je rondes overleeft en niet wedstrijden
Ook voor de groepsfase krijg je al bonuspunten
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  donderdag 18 augustus 2022 @ 11:48:50 #67
131800 Tarado
capô de fusca
pi_205674367
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 11:47 schreef GGMM het volgende:

[..]
Ook voor de groepsfase krijg je al bonuspunten
:) voor het halen ervan ja, maar dat neemt toch het vreemde niet weg dat een overwinning in de CL net zo zwaar weegt als eentje in de UECL, wel leuk voor NL uiteraard anders stijg je nooit meer op die ranking.
  Forum Admin donderdag 18 augustus 2022 @ 11:50:41 #68
35723 crew  GGMM
pi_205674395
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 11:48 schreef Tarado het volgende:
:) voor het halen ervan ja, maar dat neemt toch het vreemde niet weg dat een overwinning in de CL net zo zwaar weegt als eentje in de UECL
Jawel, daarvoor is het bedoeld.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_205674407
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 11:48 schreef Tarado het volgende:

[..]
:) voor het halen ervan ja, maar dat neemt toch het vreemde niet weg dat een overwinning in de CL net zo zwaar weegt als eentje in de UECL, wel leuk voor NL uiteraard anders stijg je nooit meer op die ranking.
Hoezo winnen van Dortmund is net zo moeilijk als winnen van Malmo.
pi_205674456
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 11:50 schreef GGMM het volgende:

[..]
Stel dat je in de voorronden van de CL staat. Je wint de eerste wedstrijd met 1-0 van bijvoorbeeld Tottenham, maar wordt de tweede wedstrijd met 2-0 verslagen waardoor je afvalt.

Je krijgt nu dus 1 punt.

Voor hetzelfde geld sta je in de voorrondes van de ECL waar je 2 wedstrijden speelt tegen Víkingur Reykjavík.

Met veel hangen en wurgen win je daar een keer met 1-0 en speel je de uitwedstrijd gelijk met 1-1.

In het tweede geval krijg je meer punten dan in het eerste geval. Klinkt dat eerlijk?
pi_205674491
De enige manier om de telling eerlijk te maken is om punten te krijgen afhankelijk van:
- de ranking van jouw club
- de ranking van de tegenstander
- winst/verlies/gelijkspel

Zo zou bijvoorbeeld een AZ bij een hele gelukkige/toevallige winst tegen Bayern munchen 3,7 punten horen te krijgen, maar als datzelfde bayern van AZ wint, krijgen ze niet meer dan 0,2 punten.
  Forum Admin donderdag 18 augustus 2022 @ 11:58:18 #72
35723 crew  GGMM
pi_205674496
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 11:54 schreef Gutanoth het volgende:

[..]
Stel dat je in de voorronden van de CL staat. Je wint de eerste wedstrijd met 1-0 van bijvoorbeeld Tottenham, maar wordt de tweede wedstrijd met 2-0 verslagen waardoor je afvalt.

Je krijgt nu dus 1 punt.

Voor hetzelfde geld sta je in de voorrondes van de ECL waar je 2 wedstrijden speelt tegen Víkingur Reykjavík.

Met veel hangen en wurgen win je daar een keer met 1-0 en speel je de uitwedstrijd gelijk met 1-1.

In het tweede geval krijg je meer punten dan in het eerste geval. Klinkt dat eerlijk?
Ik snap je punt wel, maar je hebt het nou eenmaal niet gehaald. En als je met hangen en wurgen van Víkingur Reykjavík wint zal je 9 van de 10 keer in de groepsfase toch wel minder punten halen dan het team dat nét van Tottenham heeft verloren.
Dus ik heb er niet zo'n probleem mee dat je niet direct meer punten krijgt. Je hebt immers nog niks echt gepresteerd.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  donderdag 18 augustus 2022 @ 12:02:50 #73
131800 Tarado
capô de fusca
pi_205674558
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 11:50 schreef GGMM het volgende:

[..]
Dat vraag ik me af of ze het zo bedoeld hebben, je hebt het wel over de UEFA, een ranking systeem zou wat eerlijker zijn maar dan wordt het ook meteen wat ingewikkelder.
pi_205674587
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 11:58 schreef GGMM het volgende:

[..]
Ik snap je punt wel, maar je hebt het nou eenmaal niet gehaald. En als je met hangen en wurgen van Víkingur Reykjavík wint zal je 9 van de 10 keer in de groepsfase toch wel minder punten halen dan het team dat nét van Tottenham heeft verloren.
Dus ik heb er niet zo'n probleem mee dat je niet direct meer punten krijgt. Je hebt immers nog niks echt gepresteerd.
Dan zien jij en ik prestatie anders.

Die eerste winst tegen tottenham zie ik al best als een prestatie (of de winst van AZ tegen bayern bijv)

Voor die zogenaamde bonuspunten moet op dit moment PSV dus één wedstrijd spelen tegen Rangers (daar komt het in principe op neer) Dan is die ene wedstrijd dus ineens 5 (?) punten waard. Terwijl de winst tegen monaco op papier een veel grotere prestatie is dan winst tegen rangers. Toch levert de wedstrijd tegen rangers veel meer punten op dan de wedstrijd tegen monaco
  donderdag 18 augustus 2022 @ 12:05:07 #75
131800 Tarado
capô de fusca
pi_205674588
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 11:57 schreef Gutanoth het volgende:
De enige manier om de telling eerlijk te maken is om punten te krijgen afhankelijk van:

Zo zou bijvoorbeeld een AZ bij een hele gelukkige/toevallige winst tegen Bayern munchen 3,7 punten horen te krijgen, maar als datzelfde bayern van AZ wint, krijgen ze niet meer dan 0,2 punten.
Doen ze zoiets niet in het tennis? cc: @Lenny_Leonard
pi_205674606
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 12:02 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dat vraag ik me af of ze het zo bedoeld hebben, je hebt het wel over de UEFA, een ranking systeem zou wat eerlijker zijn maar dan wordt het ook meteen wat ingewikkelder.
Ach, ze barsten zó erg van het geld dat als ze de sport weer eerlijk zouden willen maken, een miljoentje voor een paar achterlijk slimme wiskundigen geen probleem zou zijn.

Het probleem is dat ze het spelletje niet eerlijk/leuk willen maken.
pi_205674666
Voordeel van CL en EL is daarna vangnet eronder.
PSV kreeg vorig jaar de kans in de voorronde CL, werd uitgeschakeld en mocht alsnog door naar de EL. Werd daar opnieuw uitgeschakeld in de poulefase en mocht doorstromen naar de ECL.
Ook daar werd het dus uitgeschakeld.

Genoeg kansen om punten te verzamelen.
pi_205674676
quote:

Ja, zoiets zou eerlijker zijn inderdaad. Meer relatieve beloning is wel beter, die bonuspunten voor een CL-ronde overleven staan niet in verhouding tot de prestatie die je als minder(e) (rijke) club moet leveren.

Het hele systeem is er op gericht om de topclubs tegemoet te komen, dat is altijd zo geweest en wordt ook alleen maar erger. Door beloning op basis van plekken op de UEFA lijst zoals jij omschrijft draai je dat eigenlijk om. Dat zal geen één club uit een topcompetitie willen, overigens. En daardoor gaat het nooit gebeuren.
  donderdag 18 augustus 2022 @ 12:16:45 #79
131800 Tarado
capô de fusca
pi_205674737
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 12:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Ja, zoiets zou eerlijker zijn inderdaad. Meer relatieve beloning is wel beter, die bonuspunten voor een CL-ronde overleven staan niet in verhouding tot de prestatie die je als minder(e) (rijke) club moet leveren.

Het hele systeem is er op gericht om de topclubs tegemoet te komen, dat is altijd zo geweest en wordt ook alleen maar erger. Door beloning op basis van plekken op de UEFA lijst zoals jij omschrijft draai je dat eigenlijk om. Dat zal geen één club uit een topcompetitie willen, overigens. En daardoor gaat het nooit gebeuren.
Probleem wat de grote clubs buiten de Premier League nu hebben is dat er zoveel geld in de PL omgaat dat ze bijna niet anders kunnen dan er tegen concurreren met een Europese competitie. Dat Super League initiatief komt niet uit de lucht vallen, dus de UEFA zal met een goed alternatief moeten komen willen ze alle clubs binnenboord houden.
pi_205675017
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 12:16 schreef Tarado het volgende:

[..]
Probleem wat de grote clubs buiten de Premier League nu hebben is dat er zoveel geld in de PL omgaat dat ze bijna niet anders kunnen dan er tegen concurreren met een Europese competitie. Dat Super League initiatief komt niet uit de lucht vallen, dus de UEFA zal met een goed alternatief moeten komen willen ze alle clubs binnenboord houden.
dat in de PL komt voornamelijk door de TV gelden toch? Zou er europees gezien niet iets gedaan kunnen worden dat alle tv gelden uit alle landen in één pot gegooid worden en daarna weer eerlijk verdeeld ofzo?

Ik snap dat het allemaal bedrijven zijn die op deze manier hun geld verdienen, maar ik vind dat het op de eerste plaats vooral een sport moet blijven.
pi_205675029
Hallo vrienden
Dit, dus.
  donderdag 18 augustus 2022 @ 12:50:53 #82
131800 Tarado
capô de fusca
pi_205675078
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 12:43 schreef Gutanoth het volgende:

[..]
dat in de PL komt voornamelijk door de TV gelden toch? Zou er europees gezien niet iets gedaan kunnen worden dat alle tv gelden uit alle landen in één pot gegooid worden en daarna weer eerlijk verdeeld ofzo?

Ik snap dat het allemaal bedrijven zijn die op deze manier hun geld verdienen, maar ik vind dat het op de eerste plaats vooral een sport moet blijven.
Denk het niet want de PL is zelfstandig als het om commerciële zaken gaat, zijn wel wat zaken die ze moeten afstemmen met hun voetbalbond maar dat dus niet.
  donderdag 18 augustus 2022 @ 12:51:08 #83
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_205675082
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 12:05 schreef Tarado het volgende:

[..]
Doen ze zoiets niet in het tennis? cc: @:Lenny_Leonard
Recreatief: ja
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 18 augustus 2022 @ 12:58:56 #84
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_205675146
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 12:16 schreef Tarado het volgende:

[..]
Nou ja, echt afstand nemen lukt de premier league niet. Zo‘n Frenkie de Jong die gewoon zegt dat hij niet in de middenmoot gaat voetballen, dat is toch mooi. Brighton, Everton, Leicester… geld genoeg, maar toppers willen niet komen. Zo‘n Bergwijn die terugkomt naar NL. Dat is het premier league probleem, brede selecties met goede spelers, maar slechts 5 teams zijn top en die verdienen nog meer en die zetten de rest in hun schaduw. Maar met een team van bankzitters uit de Engelse subtop kun je in de eredivisie knokken met de top3
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 18 augustus 2022 @ 13:06:11 #85
131800 Tarado
capô de fusca
pi_205675206
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 12:58 schreef XL het volgende:

[..]
Nou ja, echt afstand nemen lukt de premier league niet. Zo‘n Frenkie de Jong die gewoon zegt dat hij niet in de middenmoot gaat voetballen, dat is toch mooi. Brighton, Everton, Leicester… geld genoeg, maar toppers willen niet komen. Zo‘n Bergwijn die terugkomt naar NL. Dat is het premier league probleem, brede selecties met goede spelers, maar slechts 5 teams zijn top en die verdienen nog meer en die zetten de rest in hun schaduw. Maar met een team van bankzitters uit de Engelse subtop kun je in de eredivisie knokken met de top3
Ik heb het ook over de top, Real Madrid en Juventus maken zich niet druk om Brighton maar wel om Man City, in de top 10 van Europa qua omzet staan 5 Engelse clubs.
pi_205681310
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 11:35 schreef Tarado het volgende:

[..]
Onder De Boer was het meer inlopen, het gat is geslagen in 2019 door die halve finale en daaropvolgende spelersverkopen voor de hoofdprijs.
Ik zou een paar jaar eerder beginnen, het was de idiote prijs voor Milik en de daaropvolgende EL finale en spelersverkopen. Die halve finale is het resultaat van de aankopen en het langer kunnen binden van spelers als Ziyech.
pi_205681549
Wel goed dat het allemaal in dit topic wordt besproken :)
Dit, dus.
pi_205681561
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 23:08 schreef Buitendam het volgende:
Wel goed dat het allemaal in dit topic wordt besproken :)
Was t leuk in Glasgow maat?
pi_205682060
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 09:53 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Wie zet je dan rechts? Wil je dan wel een rechtspoot op links. Lijkt me ook weer niet ideaal.
Ik zou Mwene- Obispo- Ramalho- Teze doen. In de eredivisie wel Max- Obispo- Teze (of Ramalho)- Mwene.
pi_205682071
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 09:15 schreef Tarado het volgende:

[..]
een back die geen spelers passeert, daar is hij vast niet de enige in
In het huidig voetbal wel een belangrijke. Hoeft overigens niet met een driedubbele schaar, maar gewoon opkomen en erlangs stomen.
pi_205682086
Om te onthouden: over 1 a 2 jaar zijn we er ziek van dat we Gijs Smal niet voor 2,5 miljoen hebben gekocht deze transferperiode. Wilde dat even vastgelegd hebben hier.
pi_205682554
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2022 23:09 schreef TehRocks het volgende:

[..]
Was t leuk in Glasgow maat?
Leukste trip ooit. :)
Dit, dus.
pi_205684837
Beetje kut dat PSV dit weekend niet voetbalt. :(
pi_205684859
Jongons, wat vinden we van het spel tot nu toe? :{
pi_205684866
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 00:28 schreef Ciscus het volgende:
Om te onthouden: over 1 a 2 jaar zijn we er ziek van dat we Gijs Smal niet voor 2,5 miljoen hebben gekocht deze transferperiode. Wilde dat even vastgelegd hebben hier.
Wie
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:59:47 #96
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_205685150
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 12:37 schreef bbuddybb het volgende:
Jongons, wat vinden we van het spel tot nu toe? :{
Ge-fucking-weldig.
pi_205685447
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 12:37 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Wie
Smal Gijs

Wacht maar af.
  Redactie Sport vrijdag 19 augustus 2022 @ 13:42:51 #98
274204 crew  Mexicanobakker
pi_205685499
quote:

Gewoon een ELO-systeem inderdaad. Maar ja, dat zal nooit gebeuren want dat is in het nadeel van de grote clubs en voordelig voor middelgrote clubs. En liever voordeel voor de grote clubs en minder voordeel voor de middelgrote clubs.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_205685593
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 00:28 schreef Ciscus het volgende:
Bedankt Kees Smal
  vrijdag 19 augustus 2022 @ 13:58:15 #100
131800 Tarado
capô de fusca
pi_205685634
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 12:35 schreef Lange_Lans het volgende:
Beetje kut dat PSV dit weekend niet voetbalt. :(
we gaan zien of dat de juiste keuze is, zaterdag-woensdag zou echt geen probleem moeten zijn, dat AZ en Twente dit weekend ook niet spelen is nog absurder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')