abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212155220
quote:
16s.gif Op woensdag 24 januari 2024 17:14 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
[..]
Momenteel 85% Go 15% typescript
Dan had ik eigenlijk meer verwacht
  woensdag 24 januari 2024 @ 18:17:37 #252
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_212155286
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 18:09 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Dan had ik eigenlijk meer verwacht
Ja voor het salaris zou ik het best van baan kunnen wisselen, maar ik vermoed dat ik niet snel iets vind waar ik zoveel kan leren. Daarom wil ik daar nog even mee wachten, maar dat ik hou mijn ogen open. :7
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_212155291
quote:
16s.gif Op woensdag 24 januari 2024 18:17 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ja voor het salaris zou ik het best van baan kunnen wisselen, maar ik vermoed dat ik niet snel iets vind waar ik zoveel kan leren. Daarom wil ik daar nog even mee wachten, maar dat ik hou mijn ogen open. :7
Ligt er aan waar, maar je weet je zelf. Dus dan is het goed!
  woensdag 24 januari 2024 @ 18:23:12 #254
459912 FlippingCoin
pi_212155340
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 18:18 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ligt er aan waar, maar je weet je zelf. Dus dan is het goed!
Nouja voor zover ik hoor van oud studiegenoten, daar heb ik nog veel contact mee dat is wel een fijn klankbord voor dit soort zaken.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_212155438
quote:
16s.gif Op woensdag 24 januari 2024 18:23 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Nouja voor zover ik hoor van oud studiegenoten, daar heb ik nog veel contact mee dat is wel een fijn klankbord voor dit soort zaken.
Als zelfs het rijk beter betaald 😉
pi_212156735
01: Bedrijfstak: Onderwijs
02: Functie: Logopedist A
03: Opleiding: HBO logopedie + WO taalwetenschap
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week dat je werkt: 24 (vrouw en moeder van 2,5-jarige peuter, voorlopig genoeg - in de toekomst wellicht weer naar 32?)
06: Aantal vakantiedagen: 10 weken per jaar. :D
07: 13e maand: ja, volledig
08: Bruto maand salaris: 2900 bij 24u, 4726 bij fulltime
09: Netto maand salaris: ruim 2500 bij 24u
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 7,5 jaar
12: Goodies: laptop, OV-abonnement volledig vergoed a 200 euro per maand
13: Tevreden?: voorlopig wel, trede omhoog t.o.v. huidige trede en ik ben heel blij met het OV-abonnement dat volledig betaald wordt. Ik ga er zo’n 275 euro netto per maand op vooruit per 1 februari, want dan wissel ik van werkgever (beschrijving hierboven is al voor mijn nieuwe baan). Ik hoop dat het net zo goed gaat bevallen als mijn huidige school qua leerlingen en collega’s. En ja, onderwijs heeft hele goede arbeidsvoorwaarden. Ik zou nooit zoveel verdienen én zoveel vrij zijn binnen een andere sector bij mijn opleidingen. Qua salaris verdient een taalwetenschapper op bijvoorbeeld een audiologisch centrum meer, maar voor nu hoef ik zo’n functie niet.
14: (Door)Groei mogelijkheden: grote organisatie, dus vast genoeg mogelijk als ik zou willen wisselen van locatie / functie. Maar ik ga net beginnen, dus daar ben ik totaal niet mee bezig. Wellicht ooit mijn lesbevoegdheid Nederlands halen, maar dat staat los van dit werk.
  woensdag 24 januari 2024 @ 20:02:36 #257
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_212156915
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 19:51 schreef Komkommerschijfje het volgende:
05: Aantal uren per week dat je werkt: 24 (vrouw en moeder van 2,5-jarige peuter, voorlopig genoeg - in de toekomst wellicht weer naar 32?)
13: Tevreden?: voorlopig wel, trede omhoog t.o.v. huidige trede en ik ben heel blij met het OV-abonnement dat volledig betaald wordt. Ik ga er zo’n 275 euro netto per maand op vooruit per 1 februari, want dan wissel ik van werkgever (beschrijving hierboven is al voor mijn nieuwe baan). Ik hoop dat het net zo goed gaat bevallen als mijn huidige school qua leerlingen en collega’s. En ja, onderwijs heeft hele goede arbeidsvoorwaarden. Ik zou nooit zoveel verdienen én zoveel vrij zijn binnen een andere sector bij mijn opleidingen. Qua salaris verdient een taalwetenschapper op bijvoorbeeld een audiologisch centrum meer, maar voor nu hoef ik zo’n functie niet.
14: (Door)Groei mogelijkheden: grote organisatie, dus vast genoeg mogelijk als ik zou willen wisselen van locatie / functie. Maar ik ga net beginnen, dus daar ben ik totaal niet mee bezig. Wellicht ooit mijn lesbevoegdheid Nederlands halen, maar dat staat los van dit werk.
Mooi en goed geregeld. Wel even de vraag wat ‘vrouw’ voor invloed heeft op je keus voor dit aantal uur? Peuter snap ik, maar puur ‘vrouw’ zijn is toch geen reden?
pi_212157014
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 20:02 schreef Grumpey het volgende:

[..]
Mooi en goed geregeld. Wel even de vraag wat ‘vrouw’ voor invloed heeft op je keus voor dit aantal uur? Peuter snap ik, maar puur ‘vrouw’ zijn is toch geen reden?
Heeft er ook geen zak mee te maken maar sommige mensen denken van wel
pi_212158023
Ah, ik had hem erbij gezet met het oog op Fok!, ik had verwacht dat ik wel wat forummers over me heen had gekregen die gingen roepen waarom ik ‘maar’ 24 uur werk. En ja, de vrouw-kaart trekken past daar dan naadloos bij. ;) Maar het was meer een grapje vanuit mij.
Mijn ervaring is dat de meeste mannen (in het onderwijs) minimaal 32 uur per week werken. Mijn man werkt fulltime (bedrijfsleven) en ik ben heel blij dat wij ook de financiële luxe hebben dat ik ‘maar’ 24u hoef te werken.
  woensdag 24 januari 2024 @ 20:59:52 #260
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212158103
En is dat omdat je vrouw bent of omdat je die dagen hoofd zorgdrager van jullie kind bent?

Eens met voorgaande schrijvers, raar om er bij te zetten dat je vrouw bent. Boeit totaal niet
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 24 januari 2024 @ 21:49:29 #261
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_212158944
Ach het helpt wel mee in het stigma. @Komkommerschijfje, hebben jullie overwogen allebei 32u te werken? Zo doen we het hier onder het mom van gelijke monniken, gelijke kappen carrière kansen.

Komt wel bij kijken dat ik als man dus ook gewoon de helft doe in het huishouden & opvoeding kinderen.

[ Bericht 29% gewijzigd door bleiblei op 24-01-2024 22:18:53 ]
pi_212159594
Gooi je nou je lijstje er weer uit Bleiblei?

Hier ook een vrouw, ik werk 40 uur, mijn vrouwelijke partner 24 uur.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_212159604
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 20:56 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ah, ik had hem erbij gezet met het oog op Fok!, ik had verwacht dat ik wel wat forummers over me heen had gekregen die gingen roepen waarom ik ‘maar’ 24 uur werk. En ja, de vrouw-kaart trekken past daar dan naadloos bij. ;) Maar het was meer een grapje vanuit mij.
Mijn ervaring is dat de meeste mannen (in het onderwijs) minimaal 32 uur per week werken. Mijn man werkt fulltime (bedrijfsleven) en ik ben heel blij dat wij ook de financiële luxe hebben dat ik ‘maar’ 24u hoef te werken.
Mijn partner werkt in het onderwijs ook 24 uur. Maar dat is meer omdat meer niet hoeft. Niet omdat partner vrouw is. Ik vind mijn werk leuk en parttime doet schade aan de "leuk-factor".

quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2024 21:49 schreef bleiblei het volgende:
Ach het helpt wel mee in het stigma. @:komkommerschijfje, hebben jullie overwogen allebei 32u te werken? Zo doen we het hier onder het mom van gelijke monniken, gelijke kappen carrière kansen.

Komt wel bij kijken dat ik als man dus ook gewoon de helft doe in het huishouden & opvoeding kinderen.
Netto onbekend? Geen idee wat je bijgeschreven krijgt? Doe ff.

Net als je aantal vakantiedagen.

But ok
  woensdag 24 januari 2024 @ 22:50:44 #264
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212160117
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 19:51 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Logopedie: super interessant werkveld _O_
Resistance is futile.
pi_212161130
quote:
14s.gif Op woensdag 24 januari 2024 22:50 schreef Seven. het volgende:

[..]
Logopedie: super interessant werkveld _O_
En de maatschappij zit om nieuwe logopedisten te springen, dus als je je nog een keer wilt laten omscholen…
pi_212161136
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2024 21:49 schreef bleiblei het volgende:
Ach het helpt wel mee in het stigma. @:komkommerschijfje, hebben jullie overwogen allebei 32u te werken? Zo doen we het hier onder het mom van gelijke monniken, gelijke kappen carrière kansen.

Neuh, eigenlijk niet. Mijn man is wel 1 dag per week thuis aan het werk en heeft dochter dan ook, dus ook zorgtaken op zo’n dag. Dat vindt hij ook leuk en heel waardevol. Ik kan in mijn werk gewoon niet thuiswerken, dus ik vind het in zon verdeling prima. Hij is kostwinner en ik draag ook zeker mijn steentje bij en ben ook graag 2 dagen thuis nu.
  donderdag 25 januari 2024 @ 07:14:01 #267
36431 bleiblei
pi_212161209
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 06:29 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]

Neuh, eigenlijk niet. Mijn man is wel 1 dag per week thuis aan het werk en heeft dochter dan ook, dus ook zorgtaken op zo’n dag. Dat vindt hij ook leuk en heel waardevol. Ik kan in mijn werk gewoon niet thuiswerken, dus ik vind het in zon verdeling prima. Hij is kostwinner en ik draag ook zeker mijn steentje bij en ben ook graag 2 dagen thuis nu.
Dat begrijp ik dus echt oprecht niet. Dat is geen thuiswerken. Dat is op kosten van je baas bij je kinderen zijn. Als ik merk dat iemand in mijn team dat doet wordt dat een minder gezellig gesprek.
  donderdag 25 januari 2024 @ 07:33:09 #268
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212161269
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 06:27 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
En de maatschappij zit om nieuwe logopedisten te springen, dus als je je nog een keer wilt laten omscholen…
De tarieven zijn zwaar achterhaald en worden alleen maar meer gedrukt. Op dit moment is het alleen aantrekkelijk om in een tweedelijns of derdelijns zorginstelling te werken als logopedist.
Steeds meer eerstelijners stoppen ermee, want is meer hobby dan inkomen

Los van maatschappelijk nut, wat er overduidelijk is, maar de betaling is er niet naar vanuit de tarieven

Zie o.a. https://www.vpro.nl/argos(...)-zou-veranderen.html
  donderdag 25 januari 2024 @ 07:34:44 #269
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212161273
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2024 07:14 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Dat begrijp ik dus echt oprecht niet. Dat is geen thuiswerken. Dat is op kosten van je baas bij je kinderen zijn. Als ik merk dat iemand in mijn team dat doet wordt dat een minder gezellig gesprek.
Lijkt me met een peuter ook de hel (flashbacks aan de Covidperiode...)
En wat jij zegt, dat is geen thuiswerken en zou ik ook niet accepteren van medewerkers tenzij uitzondering door ziekte of andere hele tijdelijke onvoorziene omstandigheden
pi_212161382
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2024 07:34 schreef Molo het volgende:

[..]
Lijkt me met een peuter ook de hel (flashbacks aan de Covidperiode...)
En wat jij zegt, dat is geen thuiswerken en zou ik ook niet accepteren van medewerkers tenzij uitzondering door ziekte of andere hele tijdelijke onvoorziene omstandigheden
Als jij je uren gewoon productief maakt en je werkgever weet ervan, wat is dan het probleem?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  donderdag 25 januari 2024 @ 07:58:09 #271
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_212161387
quote:

[..]
:')

Misschien heeft hij daar goede afspraken met zijn werkgever over gemaakt?
pi_212161404
quote:

[..]
Welkom in 2024. Dit doet half Nederland (en misschien wel meer) op zijn thuiswerkdagen.
  donderdag 25 januari 2024 @ 08:08:28 #273
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212161454
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2024 07:56 schreef nostra het volgende:

[..]
Als jij je uren gewoon productief maakt en je werkgever weet ervan, wat is dan het probleem?
Ja dat zou kunnen
Ik kan het me niet voorstellen bij banen waar je beetje bereikbaar moet zijn en je je kop bij je werk moet houden, maar het zouuuu kunnen ja
pi_212161464
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2024 08:08 schreef Molo het volgende:

[..]
Ja dat zou kunnen
Ik kan het me niet voorstellen bij banen waar je beetje bereikbaar moet zijn en je je kop bij je werk moet houden, maar het zouuuu kunnen ja
In alle serieusheid: Denk jij echt dat mensen massaal braaf achter hun bureau zitten op thuiswerkdagen?

Denk dat je de goedheid en loyaliteit van werknemers ietwat overschat dan.
pi_212161519
Sowieso alsof mensen de hele dag productief zijn als ze fysiek op het werk zijn. Koffie leuten, kletsen met collega’s en vervolgens de hele dag fok open op de achtergrond.
pi_212161533
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 08:20 schreef Questular het volgende:
Sowieso alsof mensen de hele dag productief zijn als ze fysiek op het werk zijn. Koffie leuten, kletsen met collega’s en vervolgens de hele dag fok open op de achtergrond.
Dit ja. Kantoorbanen in Nederland. :')

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2024 08:25:39 ]
  donderdag 25 januari 2024 @ 08:26:51 #277
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212161545
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 08:20 schreef Questular het volgende:
Dit hoort er totaal bij

Kutte met een peuter om je heen is dat je niet zelf kunt bepalen wanneer je even je hoofd tot je werk richt en kunt concentreren. Het is net tinnitus wat opplopt wanneer het je niet uitkomt wat dat betreft.

En daar kan die peuter niks aan doen natuurlijk, maar die de aandacht en zorg geven die ie verdient en dat combineren met beetje nuttig werken lijkt me een vrij onmogelijke combinatie

Als je geen zak hoeft op te leveren en het toch niet uitmaakt of je echt werkt of niet is dat wat anders natuurlijk. Maar dan vraag ik me sowieso af wat je toevoegt qua werkzaamheden. Als dat ook gewoon betaald wordt, dikke prima
pi_212161669
quote:

[..]
Die gedachte is zwaar achterhaald. Het gaat om je output en het behalen van de gestelde doelen. Niet om of je tussendoor een keer een wasje draait. Tussendoor eens wat anders doen kan prima helpen om daarna weer beter te kunnen focussen op je werk.

We moeten toch eens af van die aanwezigheidsuren en meer sturen op output. Mijn werkgever is er ook zo een hoor, die verwacht dat ik 40 uur per week werk terwijl we vooral in de winter (stookseizoen) erg druk zijn. In de zomer is er weinig te doen. Zit je dan met z'n allen op kantoor.
  donderdag 25 januari 2024 @ 08:44:18 #279
36431 bleiblei
pi_212161676
quote:
7s.gif Op donderdag 25 januari 2024 07:58 schreef Zwansen het volgende:

[..]
:')

Misschien heeft hij daar goede afspraken met zijn werkgever over gemaakt?
Dat zou inderdaad kunnen. Ik zeg nergens dat dat niet zou kunnen.
Kan overigens niet bij de laatste 3 werkgevers waar ik gewerkt heb. En daarom zou je een pittig gesprek met je leidinggevende hebben. Als ik merk in Teams calls dat er kinderen rond rennen, krijg je er vragen over en ga je maar gewoon terug in contracturen + werk je de rest van je carrière bij ons vanaf kantoor.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 07:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Welkom in 2024. Dit doet half Nederland (en misschien wel meer) op zijn thuiswerkdagen.
Ongetwijfeld. En werkgevers die dat toestaan zijn knettergek. En werknemers die dat doen, stelen minimaal 15% per maand van hun inkomen van hun werkgever.
pi_212161721
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2024 08:44 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Dat zou inderdaad kunnen. Ik zeg nergens dat dat niet zou kunnen.
Kan overigens niet bij de laatste 3 werkgevers waar ik gewerkt heb. En daarom zou je een pittig gesprek met je leidinggevende hebben. Als ik merk in Teams calls dat er kinderen rond rennen, krijg je er vragen over en ga je maar gewoon terug in contracturen + werk je de rest van je carrière bij ons vanaf kantoor.
[..]
Ongetwijfeld. En werkgevers die dat toestaan zijn knettergek. En werknemers die dat doen, stelen minimaal 15% per maand van hun inkomen van hun werkgever.
Dat is wel een erg ouderwetse gedachte hoor. Het is geven en nemen in de relatie met een werkgever. Soms heb je als medewerker ook wat flexibiliteit nodig omdat je kinderen hebt. Op een ander moment geef je het weer terug door wat langer door te werken of je extra ergens voor in te zetten.
  donderdag 25 januari 2024 @ 08:57:31 #281
459912 FlippingCoin
pi_212161766
Eigenlijk zou iedereen gewoon een hersenimplantaat moeten krijgen, en zodra je onder werktijd aan iets anders denkt moet dit dan in mindering worden gebracht.
pi_212161786
Ik heb meerdere periodes in mijn werkende leven thuisgewerkt met minstens 1 kind om me heen. Ik had of niet de volle focus op mijn werk of niet volle focus op mijn kind. En dan hebben wij nog kinderen die zichzelf vrij makkelijk vermaken.
Het was niet anders en ik werkte dan avonden door om mijn werk toch af te krijgen. Maar het is natuurlijk onzin dat je een volle werkdag 2 dingen tegelijk kan doen, want een klein kind is geen robot die je de hele dag ongemerkt om je heen kan hebben.
Als een werkgever dat goed vindt, prima, maar ik zou me daar erg ongemakkelijk bij voelen.
  Moderator donderdag 25 januari 2024 @ 09:12:34 #283
382129 crew  Donna
pi_212161897
01: Bedrijfstak: IT
02: Functie: Office Manager
03: Opleiding: VMBO-T - geen vervolgopleiding
04: Leeftijd: 33
05: Aantal uren per week dat je werkt: 20
06: Aantal vakantiedagen: 12 (fulltime = 24)
07: 13e maand: X
08: Bruto maand salaris: ¤1965
09: Netto maand salaris: ¤1915 + ¤30 telefoonvergoeding + ¤15 reiskostenvergoeding
10: Overuren betaald: Ja, x2
11: Werkervaring: 17 jaar
12: Goodies: Telefoon + laptop en ze zijn super relaxed met werktijden aanpassen, vrij nemen etc.
13: Tevreden?: Ja, absoluut
14: (Door)Groei mogelijkheden: Niet echt, maar dat hoeft ook niet.
  donderdag 25 januari 2024 @ 09:36:47 #284
104963 ETA
European Travel Author
pi_212162126
quote:

[..]
Mijn inziens echt een volledig achterhaald perspectief. Doet mij echt denken aan het Amerikaanse manier van micromanagen met leyloggers en waarbij je je camera aan moet houden en snapshots worden gemaakt.

Dan heb je als manager ook gefaald, dat je niet je team kan motiveren de taken op tijd af te leveren. Dat je niet de productiviteit van je team kan meten op echte kwalitatieve waarde, slechts op minder relevante kwantitatieve waardes.

Dit slaat wel op kantoorwerk, als je productie draait waar productiviteit wel kwantitatief is, ja dan mag je wel iets meer controle houden, maar die werken vaak niet thuis;
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  donderdag 25 januari 2024 @ 09:43:49 #285
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_212162182
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 09:36 schreef ETA het volgende:

[..]
Mijn inziens echt een volledig achterhaald perspectief. Doet mij echt denken aan het Amerikaanse manier van micromanagen met leyloggers en waarbij je je camera aan moet houden en snapshots worden gemaakt.

Dan heb je als manager ook gefaald, dat je niet je team kan motiveren de taken op tijd af te leveren. Dat je niet de productiviteit van je team kan meten op echte kwalitatieve waarde, slechts op minder relevante kwantitatieve waardes.

Dit slaat wel op kantoorwerk, als je productie draait waar productiviteit wel kwantitatief is, ja dan mag je wel iets meer controle houden, maar die werken vaak niet thuis;
Dus iemand in de fabriek moet 40 uur bezig zijn, output leveren en zijn kinderen naar de opvang brengen maar iemand die kantoorwerk doet mag de hele dag met zijn peuter bezig zijn, ook 40 uur betaald krijgen want ja hij levert de output op tijd af.

Lijkt mij een mooie om eens flink te snoeien in kantoorbanen als de functie ook in 32 uur ipv 40 uur gedaan kan worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door laziness op 25-01-2024 09:55:41 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_212162374
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 09:43 schreef laziness het volgende:

[..]
Dus iemand in de fabriek moet 40 uur bezig zijn, output leveren en zijn kinderen naar de opvang brengen maar iemand die kantoorwerk doet mag de hele dag met zijn peuter bezig zijn, ook 40 uur betaald krijgen want ja hij levert de output op tijd af.

Lijkt mij een mooie om eens flink te snoeien in kantoorbanen als de functie ook in 32 uur ipv 40 uur gedaan kan worden.
Als ik jouw gebruikersnaam zo zie dan kun je er zelf ook wat van. :P

Verder: tja, de wereld is onrechtvaardig. Inderdaad gaan heel veel kantoorbanen helemaal nergens over. Maar de vraag is wel of iedereen weer verplicht op kantoor zetten dat probleem verhelpt. Ook daar wordt er veel koffie gedronken, gekletst en nieuws gecheckt.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2024 10:01:11 ]
  donderdag 25 januari 2024 @ 10:10:09 #287
244125 laziness
pi_212162473
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2024 10:00 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Als ik jouw gebruikersnaam zo zie dan kun je er zelf ook wat van. :P

Verder: tja, de wereld is onrechtvaardig. Inderdaad gaan heel veel kantoorbanen helemaal nergens over. Maar de vraag is wel of iedereen weer verplicht op kantoor zetten dat probleem verhelpt. Ook daar wordt er veel koffie gedronken, gekletst en nieuws gecheckt.
:+

Ik ben zelf thuis veel efficienter dan op kantoor. En ben ook zwaar verbaasd hoeveel tijd andere afdelingen hebben om maar alle corners en hoekjes steeds op te zoeken door de dag heen.

We zijn net over naar een nieuw pand. En ze deelden een dagindeling om te laten zien hoe voor elke werkzaamheid er wel een andere geschikte ruimte was :')
Als mijn team die dagindeling aan zou houden dan krijgt niemand betaald aan het eind van de maand, dat kan ik je wel vertellen. Maar het gaf ons te denken hoe dagen van anderen er dus uitzien.

De collega's waarmee we nu de hoek delen op kantoor zeggen ook steeds dat we zo serieus en hard werken terwijl de dag dat we er allemaal zijn ons minst efficiente dag is en er flink geouwehoerd wordt dus ja wat zij zelf dan uitvoeren op zo'n dag? :?
pi_212162502
quote:

[..]

Alsof mensen die lichamelijke arbeid leveren de hele dag aan het werk zijn. Loop eens langs en bouwplaats of wegwerkzaamheden of in een fabriek. Dan staan er meer met de handen in de zakken dan uit de mouwen!
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  donderdag 25 januari 2024 @ 10:30:28 #289
459912 FlippingCoin
pi_212162639
quote:

[..]

Ik zie niet in hoe het relevant is wat voor afspraken mensen die in een fabriek werken maken. :?
pi_212162898
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 10:10 schreef laziness het volgende:

[..]
:+

Ik ben zelf thuis veel efficienter dan op kantoor. En ben ook zwaar verbaasd hoeveel tijd andere afdelingen hebben om maar alle corners en hoekjes steeds op te zoeken door de dag heen.

We zijn net over naar een nieuw pand. En ze deelden een dagindeling om te laten zien hoe voor elke werkzaamheid er wel een andere geschikte ruimte was :')
Als mijn team die dagindeling aan zou houden dan krijgt niemand betaald aan het eind van de maand, dat kan ik je wel vertellen. Maar het gaf ons te denken hoe dagen van anderen er dus uitzien.

De collega's waarmee we nu de hoek delen op kantoor zeggen ook steeds dat we zo serieus en hard werken terwijl de dag dat we er allemaal zijn ons minst efficiente dag is en er flink geouwehoerd wordt dus ja wat zij zelf dan uitvoeren op zo'n dag? :?
Altijd typisch dat de mensen hier altijd de mensen zijn die altijd hard werken waar de rest van de collega’s dat niet doet.

Toevallig heb ik ook altijd en overal super hard gewerkt en was ik de beste ever ooit.
pi_212163028
01: Bedrijfstak: Finance
02: Functie: Quant Researcher
03: Opleiding: Master Natuurkunde
04: Leeftijd: 25
05: Aantal uren per week dat je werkt: 45-50
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand/Bonus: ¤375000, 50% uitgekeerd in 2025, 50% uitgekeerd in 2026
08: Bruto maand salaris: ¤6173
09: Netto maand salaris: ¤4177
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 2 Jaar
12: Goodies: OV reiskosten, vreten op het werk, massage, geld voor computer thuis als je wilt thuiswerken
13: Tevreden?: Ja prima, wel hard werken.
14: (Door)Groei mogelijkheden: Senior researcher
  donderdag 25 januari 2024 @ 11:19:18 #292
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212163092
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 11:12 schreef SauronKing het volgende:
01: Bedrijfstak: Finance
02: Functie: Quant Researcher
03: Opleiding: Master Natuurkunde
04: Leeftijd: 25
05: Aantal uren per week dat je werkt: 45-50
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand/Bonus: ¤375000, 50% uitgekeerd in 2025, 50% uitgekeerd in 2026
08: Bruto maand salaris: ¤6173
09: Netto maand salaris: ¤4177
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 2 Jaar
12: Goodies: OV reiskosten, vreten op het werk, massage, geld voor computer thuis als je wilt thuiswerken
13: Tevreden?: Ja prima, wel hard werken.
14: (Door)Groei mogelijkheden: Senior researcher
Is dit in Nederland?
  donderdag 25 januari 2024 @ 11:25:17 #293
36431 bleiblei
pi_212163142
quote:
2s.gif Op donderdag 25 januari 2024 08:50 schreef ArnosL het volgende:

[..]
Dat is wel een erg ouderwetse gedachte hoor. Het is geven en nemen in de relatie met een werkgever. Soms heb je als medewerker ook wat flexibiliteit nodig omdat je kinderen hebt. Op een ander moment geef je het weer terug door wat langer door te werken of je extra ergens voor in te zetten.
Op week basis 6 tot 8 uur betaalde werktijd besteden aan privézaken gaan voor mij wel ver voorbij flexibiliteit. Ik heb het absoluut niet over ff bijpraten met collega's, koffiedrinken, een keertje fok of nu.nl refreshen of zelfs een vaatwasser thuis leegtrekken als je thuiswerkt.

Met kleine kinderen thuis zijn en dan werken is gewoon pertinent onjuist. Of je faalt in opvoeding. Want je pleurt je kind in een hoek met een tablet en zegt, pappa is aan het werk, muil houden komende 8 uur. Of je besteed geen aandacht aan je werk. Feitelijk ben je gewoon aan het parttimen op kosten van de baas. Heb dan de ballen om dat voor eigen rekening te doen. Of gewoon je kind naar een kdv te brengen zodat ze daar aandacht en interactie krijgen.

En ik praat niet zonder ervaring. Ik heb de lockdownperiodes ervaren als uiterst matig productieve momenten.
pi_212163195
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2024 11:19 schreef Molo het volgende:

[..]
Is dit in Nederland?
Ja, op de Zuidas wel zoals je zou verwachten
  donderdag 25 januari 2024 @ 11:42:37 #295
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212163304
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 11:31 schreef SauronKing het volgende:

[..]
Ja, op de Zuidas wel zoals je zou verwachten
Ah kijk. Wel tof, een uitzondering. Leuk te lezen :)
  donderdag 25 januari 2024 @ 11:47:38 #296
244125 laziness
pi_212163363
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 10:58 schreef Questular het volgende:

[..]
Altijd typisch dat de mensen hier altijd de mensen zijn die altijd hard werken waar de rest van de collega’s dat niet doet.

Toevallig heb ik ook altijd en overal het super hard gewerkt en was ik de beste ever ooit.
Nee er zijn heel veel bullshit functies en heel veel functies die in minder uren dan waar men voor betaald krijgt uitgevoerd kunnen worden.
Ik werk op een stafdeling dus daar is al echt heel erg beknibbeld en het terug gebracht naar the bare minimum in handjes en veel werk verplaatst naar lagere lonen landen. Dat zijn altijd de eerste afdelingen waar men in gaat snijden namelijk.
  donderdag 25 januari 2024 @ 11:56:19 #297
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212163486
Ik drink heel veel koffie met mensen, ouwehoer me een ongeluk en beleef de tofste dingen. Allemaal werk, al vindt niet iedere buitenstaander dat.
Mijn werkgever wel gelukkig *O*

En nee ik ben geen recruiter of HR mens :T
pi_212163647
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2023 22:30 schreef investeerdertje het volgende:
Klinkt ook gewoon als een verrot declaratie systeem.
Dan moet je 'bij ons' komen werken :'( ik denk dat het niet veel erger kan

elke regel op mijn declaratie is een apart line item en moet ik apart specificeren, met wie ik ben geweest of het alcohol was of niet, hotel kosten, ontbijt, eten etc. als ik met iemand uit eten ga idem. eten en alcohol moeten apart gespecificeerd worden, en ik heb zelfs een optie (die ik weiger te gebruiken) dat ik per line item kan aangeven hoeveel % daar van voor mij was en hoeveel % het voor een collega was

verschrikkelijk ineffectief
  donderdag 25 januari 2024 @ 12:15:43 #299
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212163699
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 12:10 schreef Ikbenookeenklant het volgende:

[..]
Dan moet je 'bij ons' komen werken :'( ik denk dat het niet veel erger kan

[ link | afbeelding ]

elke regel op mijn declaratie is een apart line item en moet ik apart specificeren, met wie ik ben geweest of het alcohol was of niet, hotel kosten, ontbijt, eten etc. als ik met iemand uit eten ga idem. eten en alcohol moeten apart gespecificeerd worden, en ik heb zelfs een optie (die ik weiger te gebruiken) dat ik per line item kan aangeven hoeveel % daar van voor mij was en hoeveel % het voor een collega was

verschrikkelijk ineffectief
Wow, dat was een post van een jaar geleden gast, ben je even flink aan het bijlezen ofzo? :D :D

CSRD specificaties maken het trouwens ook weer kutter. Moet je precies aangeven wat voor vervoer, brandstof en of je snelweg of binnendoor bent gereden :'(
Komt alleen maar extra bij

Ja zou ook geautomatiseerd kunnen maar no way dat ik met een tracker in mijn auto ga rondrijden
pi_212163724
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2024 12:15 schreef Molo het volgende:
Wow, dat was een post van een jaar geleden gast, ben je even flink aan het bijlezen ofzo?
Dit topic kwam voorbij, had geen idee dat dit al een jaar oud was, ik scrollde er gewoon doorheen

verder is dit vooral een topic waarin mensen die veel verdienen dit graag showen :')

Ik zie maar weinig mensen die palletssorteren bijvoorbeeld

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2024 12:20:22 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')