abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212155220
quote:
16s.gif Op woensdag 24 januari 2024 17:14 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
[..]
Momenteel 85% Go 15% typescript
Dan had ik eigenlijk meer verwacht
  woensdag 24 januari 2024 @ 18:17:37 #252
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_212155286
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 18:09 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Dan had ik eigenlijk meer verwacht
Ja voor het salaris zou ik het best van baan kunnen wisselen, maar ik vermoed dat ik niet snel iets vind waar ik zoveel kan leren. Daarom wil ik daar nog even mee wachten, maar dat ik hou mijn ogen open. :7
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_212155291
quote:
16s.gif Op woensdag 24 januari 2024 18:17 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ja voor het salaris zou ik het best van baan kunnen wisselen, maar ik vermoed dat ik niet snel iets vind waar ik zoveel kan leren. Daarom wil ik daar nog even mee wachten, maar dat ik hou mijn ogen open. :7
Ligt er aan waar, maar je weet je zelf. Dus dan is het goed!
  woensdag 24 januari 2024 @ 18:23:12 #254
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_212155340
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 18:18 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Ligt er aan waar, maar je weet je zelf. Dus dan is het goed!
Nouja voor zover ik hoor van oud studiegenoten, daar heb ik nog veel contact mee dat is wel een fijn klankbord voor dit soort zaken.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_212155438
quote:
16s.gif Op woensdag 24 januari 2024 18:23 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Nouja voor zover ik hoor van oud studiegenoten, daar heb ik nog veel contact mee dat is wel een fijn klankbord voor dit soort zaken.
Als zelfs het rijk beter betaald 😉
pi_212156735
01: Bedrijfstak: Onderwijs
02: Functie: Logopedist A
03: Opleiding: HBO logopedie + WO taalwetenschap
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week dat je werkt: 24 (vrouw en moeder van 2,5-jarige peuter, voorlopig genoeg - in de toekomst wellicht weer naar 32?)
06: Aantal vakantiedagen: 10 weken per jaar. :D
07: 13e maand: ja, volledig
08: Bruto maand salaris: 2900 bij 24u, 4726 bij fulltime
09: Netto maand salaris: ruim 2500 bij 24u
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 7,5 jaar
12: Goodies: laptop, OV-abonnement volledig vergoed a 200 euro per maand
13: Tevreden?: voorlopig wel, trede omhoog t.o.v. huidige trede en ik ben heel blij met het OV-abonnement dat volledig betaald wordt. Ik ga er zo’n 275 euro netto per maand op vooruit per 1 februari, want dan wissel ik van werkgever (beschrijving hierboven is al voor mijn nieuwe baan). Ik hoop dat het net zo goed gaat bevallen als mijn huidige school qua leerlingen en collega’s. En ja, onderwijs heeft hele goede arbeidsvoorwaarden. Ik zou nooit zoveel verdienen én zoveel vrij zijn binnen een andere sector bij mijn opleidingen. Qua salaris verdient een taalwetenschapper op bijvoorbeeld een audiologisch centrum meer, maar voor nu hoef ik zo’n functie niet.
14: (Door)Groei mogelijkheden: grote organisatie, dus vast genoeg mogelijk als ik zou willen wisselen van locatie / functie. Maar ik ga net beginnen, dus daar ben ik totaal niet mee bezig. Wellicht ooit mijn lesbevoegdheid Nederlands halen, maar dat staat los van dit werk.
  woensdag 24 januari 2024 @ 20:02:36 #257
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_212156915
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 19:51 schreef Komkommerschijfje het volgende:
05: Aantal uren per week dat je werkt: 24 (vrouw en moeder van 2,5-jarige peuter, voorlopig genoeg - in de toekomst wellicht weer naar 32?)
13: Tevreden?: voorlopig wel, trede omhoog t.o.v. huidige trede en ik ben heel blij met het OV-abonnement dat volledig betaald wordt. Ik ga er zo’n 275 euro netto per maand op vooruit per 1 februari, want dan wissel ik van werkgever (beschrijving hierboven is al voor mijn nieuwe baan). Ik hoop dat het net zo goed gaat bevallen als mijn huidige school qua leerlingen en collega’s. En ja, onderwijs heeft hele goede arbeidsvoorwaarden. Ik zou nooit zoveel verdienen én zoveel vrij zijn binnen een andere sector bij mijn opleidingen. Qua salaris verdient een taalwetenschapper op bijvoorbeeld een audiologisch centrum meer, maar voor nu hoef ik zo’n functie niet.
14: (Door)Groei mogelijkheden: grote organisatie, dus vast genoeg mogelijk als ik zou willen wisselen van locatie / functie. Maar ik ga net beginnen, dus daar ben ik totaal niet mee bezig. Wellicht ooit mijn lesbevoegdheid Nederlands halen, maar dat staat los van dit werk.
Mooi en goed geregeld. Wel even de vraag wat ‘vrouw’ voor invloed heeft op je keus voor dit aantal uur? Peuter snap ik, maar puur ‘vrouw’ zijn is toch geen reden?
pi_212157014
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 20:02 schreef Grumpey het volgende:

[..]
Mooi en goed geregeld. Wel even de vraag wat ‘vrouw’ voor invloed heeft op je keus voor dit aantal uur? Peuter snap ik, maar puur ‘vrouw’ zijn is toch geen reden?
Heeft er ook geen zak mee te maken maar sommige mensen denken van wel
pi_212158023
Ah, ik had hem erbij gezet met het oog op Fok!, ik had verwacht dat ik wel wat forummers over me heen had gekregen die gingen roepen waarom ik ‘maar’ 24 uur werk. En ja, de vrouw-kaart trekken past daar dan naadloos bij. ;) Maar het was meer een grapje vanuit mij.
Mijn ervaring is dat de meeste mannen (in het onderwijs) minimaal 32 uur per week werken. Mijn man werkt fulltime (bedrijfsleven) en ik ben heel blij dat wij ook de financiële luxe hebben dat ik ‘maar’ 24u hoef te werken.
  woensdag 24 januari 2024 @ 20:59:52 #260
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212158103
En is dat omdat je vrouw bent of omdat je die dagen hoofd zorgdrager van jullie kind bent?

Eens met voorgaande schrijvers, raar om er bij te zetten dat je vrouw bent. Boeit totaal niet
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 24 januari 2024 @ 21:49:29 #261
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_212158944
Ach het helpt wel mee in het stigma. @Komkommerschijfje, hebben jullie overwogen allebei 32u te werken? Zo doen we het hier onder het mom van gelijke monniken, gelijke kappen carrière kansen.

Komt wel bij kijken dat ik als man dus ook gewoon de helft doe in het huishouden & opvoeding kinderen.

[ Bericht 29% gewijzigd door bleiblei op 24-01-2024 22:18:53 ]
pi_212159594
Gooi je nou je lijstje er weer uit Bleiblei?

Hier ook een vrouw, ik werk 40 uur, mijn vrouwelijke partner 24 uur.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_212159604
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 20:56 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ah, ik had hem erbij gezet met het oog op Fok!, ik had verwacht dat ik wel wat forummers over me heen had gekregen die gingen roepen waarom ik ‘maar’ 24 uur werk. En ja, de vrouw-kaart trekken past daar dan naadloos bij. ;) Maar het was meer een grapje vanuit mij.
Mijn ervaring is dat de meeste mannen (in het onderwijs) minimaal 32 uur per week werken. Mijn man werkt fulltime (bedrijfsleven) en ik ben heel blij dat wij ook de financiële luxe hebben dat ik ‘maar’ 24u hoef te werken.
Mijn partner werkt in het onderwijs ook 24 uur. Maar dat is meer omdat meer niet hoeft. Niet omdat partner vrouw is. Ik vind mijn werk leuk en parttime doet schade aan de "leuk-factor".

quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2024 21:49 schreef bleiblei het volgende:
Ach het helpt wel mee in het stigma. @:komkommerschijfje, hebben jullie overwogen allebei 32u te werken? Zo doen we het hier onder het mom van gelijke monniken, gelijke kappen carrière kansen.

Komt wel bij kijken dat ik als man dus ook gewoon de helft doe in het huishouden & opvoeding kinderen.
Netto onbekend? Geen idee wat je bijgeschreven krijgt? Doe ff.

Net als je aantal vakantiedagen.

But ok
  woensdag 24 januari 2024 @ 22:50:44 #264
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212160117
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 19:51 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Logopedie: super interessant werkveld _O_
Resistance is futile.
pi_212161130
quote:
14s.gif Op woensdag 24 januari 2024 22:50 schreef Seven. het volgende:

[..]
Logopedie: super interessant werkveld _O_
En de maatschappij zit om nieuwe logopedisten te springen, dus als je je nog een keer wilt laten omscholen…
pi_212161136
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2024 21:49 schreef bleiblei het volgende:
Ach het helpt wel mee in het stigma. @:komkommerschijfje, hebben jullie overwogen allebei 32u te werken? Zo doen we het hier onder het mom van gelijke monniken, gelijke kappen carrière kansen.

Neuh, eigenlijk niet. Mijn man is wel 1 dag per week thuis aan het werk en heeft dochter dan ook, dus ook zorgtaken op zo’n dag. Dat vindt hij ook leuk en heel waardevol. Ik kan in mijn werk gewoon niet thuiswerken, dus ik vind het in zon verdeling prima. Hij is kostwinner en ik draag ook zeker mijn steentje bij en ben ook graag 2 dagen thuis nu.
  donderdag 25 januari 2024 @ 07:14:01 #267
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_212161209
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 06:29 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]

Neuh, eigenlijk niet. Mijn man is wel 1 dag per week thuis aan het werk en heeft dochter dan ook, dus ook zorgtaken op zo’n dag. Dat vindt hij ook leuk en heel waardevol. Ik kan in mijn werk gewoon niet thuiswerken, dus ik vind het in zon verdeling prima. Hij is kostwinner en ik draag ook zeker mijn steentje bij en ben ook graag 2 dagen thuis nu.
Dat begrijp ik dus echt oprecht niet. Dat is geen thuiswerken. Dat is op kosten van je baas bij je kinderen zijn. Als ik merk dat iemand in mijn team dat doet wordt dat een minder gezellig gesprek.
  donderdag 25 januari 2024 @ 07:33:09 #268
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212161269
quote:
0s.gif Op donderdag 25 januari 2024 06:27 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
En de maatschappij zit om nieuwe logopedisten te springen, dus als je je nog een keer wilt laten omscholen…
De tarieven zijn zwaar achterhaald en worden alleen maar meer gedrukt. Op dit moment is het alleen aantrekkelijk om in een tweedelijns of derdelijns zorginstelling te werken als logopedist.
Steeds meer eerstelijners stoppen ermee, want is meer hobby dan inkomen

Los van maatschappelijk nut, wat er overduidelijk is, maar de betaling is er niet naar vanuit de tarieven

Zie o.a. https://www.vpro.nl/argos(...)-zou-veranderen.html
  donderdag 25 januari 2024 @ 07:34:44 #269
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212161273
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2024 07:14 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Dat begrijp ik dus echt oprecht niet. Dat is geen thuiswerken. Dat is op kosten van je baas bij je kinderen zijn. Als ik merk dat iemand in mijn team dat doet wordt dat een minder gezellig gesprek.
Lijkt me met een peuter ook de hel (flashbacks aan de Covidperiode...)
En wat jij zegt, dat is geen thuiswerken en zou ik ook niet accepteren van medewerkers tenzij uitzondering door ziekte of andere hele tijdelijke onvoorziene omstandigheden
pi_212161382
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2024 07:34 schreef Molo het volgende:

[..]
Lijkt me met een peuter ook de hel (flashbacks aan de Covidperiode...)
En wat jij zegt, dat is geen thuiswerken en zou ik ook niet accepteren van medewerkers tenzij uitzondering door ziekte of andere hele tijdelijke onvoorziene omstandigheden
Als jij je uren gewoon productief maakt en je werkgever weet ervan, wat is dan het probleem?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  donderdag 25 januari 2024 @ 07:58:09 #271
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_212161387
quote:

[..]
:')

Misschien heeft hij daar goede afspraken met zijn werkgever over gemaakt?
pi_212161404
quote:

[..]
Welkom in 2024. Dit doet half Nederland (en misschien wel meer) op zijn thuiswerkdagen.
  donderdag 25 januari 2024 @ 08:08:28 #273
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212161454
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2024 07:56 schreef nostra het volgende:

[..]
Als jij je uren gewoon productief maakt en je werkgever weet ervan, wat is dan het probleem?
Ja dat zou kunnen
Ik kan het me niet voorstellen bij banen waar je beetje bereikbaar moet zijn en je je kop bij je werk moet houden, maar het zouuuu kunnen ja
pi_212161464
quote:
1s.gif Op donderdag 25 januari 2024 08:08 schreef Molo het volgende:

[..]
Ja dat zou kunnen
Ik kan het me niet voorstellen bij banen waar je beetje bereikbaar moet zijn en je je kop bij je werk moet houden, maar het zouuuu kunnen ja
In alle serieusheid: Denk jij echt dat mensen massaal braaf achter hun bureau zitten op thuiswerkdagen?

Denk dat je de goedheid en loyaliteit van werknemers ietwat overschat dan.
pi_212161519
Sowieso alsof mensen de hele dag productief zijn als ze fysiek op het werk zijn. Koffie leuten, kletsen met collega’s en vervolgens de hele dag fok open op de achtergrond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')