Dit ja. Kantoorbanen in Nederland.quote:Op donderdag 25 januari 2024 08:20 schreef Questular het volgende:
Sowieso alsof mensen de hele dag productief zijn als ze fysiek op het werk zijn. Koffie leuten, kletsen met collega’s en vervolgens de hele dag fok open op de achtergrond.
Dit hoort er totaal bijquote:Op donderdag 25 januari 2024 08:20 schreef Questular het volgende:
Sowieso alsof mensen de hele dag productief zijn als ze fysiek op het werk zijn. Koffie leuten, kletsen met collega’s en vervolgens de hele dag fok open op de achtergrond.
Die gedachte is zwaar achterhaald. Het gaat om je output en het behalen van de gestelde doelen. Niet om of je tussendoor een keer een wasje draait. Tussendoor eens wat anders doen kan prima helpen om daarna weer beter te kunnen focussen op je werk.quote:Op donderdag 25 januari 2024 07:14 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat begrijp ik dus echt oprecht niet. Dat is geen thuiswerken. Dat is op kosten van je baas bij je kinderen zijn. Als ik merk dat iemand in mijn team dat doet wordt dat een minder gezellig gesprek.
Dat zou inderdaad kunnen. Ik zeg nergens dat dat niet zou kunnen.quote:Op donderdag 25 januari 2024 07:58 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Misschien heeft hij daar goede afspraken met zijn werkgever over gemaakt?
Ongetwijfeld. En werkgevers die dat toestaan zijn knettergek. En werknemers die dat doen, stelen minimaal 15% per maand van hun inkomen van hun werkgever.quote:Op donderdag 25 januari 2024 07:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Welkom in 2024. Dit doet half Nederland (en misschien wel meer) op zijn thuiswerkdagen.
Dat is wel een erg ouderwetse gedachte hoor. Het is geven en nemen in de relatie met een werkgever. Soms heb je als medewerker ook wat flexibiliteit nodig omdat je kinderen hebt. Op een ander moment geef je het weer terug door wat langer door te werken of je extra ergens voor in te zetten.quote:Op donderdag 25 januari 2024 08:44 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad kunnen. Ik zeg nergens dat dat niet zou kunnen.
Kan overigens niet bij de laatste 3 werkgevers waar ik gewerkt heb. En daarom zou je een pittig gesprek met je leidinggevende hebben. Als ik merk in Teams calls dat er kinderen rond rennen, krijg je er vragen over en ga je maar gewoon terug in contracturen + werk je de rest van je carrière bij ons vanaf kantoor.
[..]
Ongetwijfeld. En werkgevers die dat toestaan zijn knettergek. En werknemers die dat doen, stelen minimaal 15% per maand van hun inkomen van hun werkgever.
Mijn inziens echt een volledig achterhaald perspectief. Doet mij echt denken aan het Amerikaanse manier van micromanagen met leyloggers en waarbij je je camera aan moet houden en snapshots worden gemaakt.quote:Op donderdag 25 januari 2024 07:14 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat begrijp ik dus echt oprecht niet. Dat is geen thuiswerken. Dat is op kosten van je baas bij je kinderen zijn. Als ik merk dat iemand in mijn team dat doet wordt dat een minder gezellig gesprek.
Dus iemand in de fabriek moet 40 uur bezig zijn, output leveren en zijn kinderen naar de opvang brengen maar iemand die kantoorwerk doet mag de hele dag met zijn peuter bezig zijn, ook 40 uur betaald krijgen want ja hij levert de output op tijd af.quote:Op donderdag 25 januari 2024 09:36 schreef ETA het volgende:
[..]
Mijn inziens echt een volledig achterhaald perspectief. Doet mij echt denken aan het Amerikaanse manier van micromanagen met leyloggers en waarbij je je camera aan moet houden en snapshots worden gemaakt.
Dan heb je als manager ook gefaald, dat je niet je team kan motiveren de taken op tijd af te leveren. Dat je niet de productiviteit van je team kan meten op echte kwalitatieve waarde, slechts op minder relevante kwantitatieve waardes.
Dit slaat wel op kantoorwerk, als je productie draait waar productiviteit wel kwantitatief is, ja dan mag je wel iets meer controle houden, maar die werken vaak niet thuis;
Als ik jouw gebruikersnaam zo zie dan kun je er zelf ook wat van.quote:Op donderdag 25 januari 2024 09:43 schreef laziness het volgende:
[..]
Dus iemand in de fabriek moet 40 uur bezig zijn, output leveren en zijn kinderen naar de opvang brengen maar iemand die kantoorwerk doet mag de hele dag met zijn peuter bezig zijn, ook 40 uur betaald krijgen want ja hij levert de output op tijd af.
Lijkt mij een mooie om eens flink te snoeien in kantoorbanen als de functie ook in 32 uur ipv 40 uur gedaan kan worden.
quote:Op donderdag 25 januari 2024 10:00 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Als ik jouw gebruikersnaam zo zie dan kun je er zelf ook wat van.
Verder: tja, de wereld is onrechtvaardig. Inderdaad gaan heel veel kantoorbanen helemaal nergens over. Maar de vraag is wel of iedereen weer verplicht op kantoor zetten dat probleem verhelpt. Ook daar wordt er veel koffie gedronken, gekletst en nieuws gecheckt.
Alsof mensen die lichamelijke arbeid leveren de hele dag aan het werk zijn. Loop eens langs en bouwplaats of wegwerkzaamheden of in een fabriek. Dan staan er meer met de handen in de zakken dan uit de mouwen!quote:Op donderdag 25 januari 2024 09:43 schreef laziness het volgende:
[..]
Dus iemand in de fabriek moet 40 uur bezig zijn, output leveren en zijn kinderen naar de opvang brengen maar iemand die kantoorwerk doet mag de hele dag met zijn peuter bezig zijn, ook 40 uur betaald krijgen want ja hij levert de output op tijd af.
Lijkt mij een mooie om eens flink te snoeien in kantoorbanen als de functie ook in 32 uur ipv 40 uur gedaan kan worden.
Ik zie niet in hoe het relevant is wat voor afspraken mensen die in een fabriek werken maken.quote:Op donderdag 25 januari 2024 09:43 schreef laziness het volgende:
[..]
Altijd typisch dat de mensen hier altijd de mensen zijn die altijd hard werken waar de rest van de collega’s dat niet doet.quote:Op donderdag 25 januari 2024 10:10 schreef laziness het volgende:
[..]![]()
Ik ben zelf thuis veel efficienter dan op kantoor. En ben ook zwaar verbaasd hoeveel tijd andere afdelingen hebben om maar alle corners en hoekjes steeds op te zoeken door de dag heen.
We zijn net over naar een nieuw pand. En ze deelden een dagindeling om te laten zien hoe voor elke werkzaamheid er wel een andere geschikte ruimte was![]()
Als mijn team die dagindeling aan zou houden dan krijgt niemand betaald aan het eind van de maand, dat kan ik je wel vertellen. Maar het gaf ons te denken hoe dagen van anderen er dus uitzien.
De collega's waarmee we nu de hoek delen op kantoor zeggen ook steeds dat we zo serieus en hard werken terwijl de dag dat we er allemaal zijn ons minst efficiente dag is en er flink geouwehoerd wordt dus ja wat zij zelf dan uitvoeren op zo'n dag?
Is dit in Nederland?quote:Op donderdag 25 januari 2024 11:12 schreef SauronKing het volgende:
01: Bedrijfstak: Finance
02: Functie: Quant Researcher
03: Opleiding: Master Natuurkunde
04: Leeftijd: 25
05: Aantal uren per week dat je werkt: 45-50
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand/Bonus: ¤375000, 50% uitgekeerd in 2025, 50% uitgekeerd in 2026
08: Bruto maand salaris: ¤6173
09: Netto maand salaris: ¤4177
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 2 Jaar
12: Goodies: OV reiskosten, vreten op het werk, massage, geld voor computer thuis als je wilt thuiswerken
13: Tevreden?: Ja prima, wel hard werken.
14: (Door)Groei mogelijkheden: Senior researcher
Op week basis 6 tot 8 uur betaalde werktijd besteden aan privézaken gaan voor mij wel ver voorbij flexibiliteit. Ik heb het absoluut niet over ff bijpraten met collega's, koffiedrinken, een keertje fok of nu.nl refreshen of zelfs een vaatwasser thuis leegtrekken als je thuiswerkt.quote:Op donderdag 25 januari 2024 08:50 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Dat is wel een erg ouderwetse gedachte hoor. Het is geven en nemen in de relatie met een werkgever. Soms heb je als medewerker ook wat flexibiliteit nodig omdat je kinderen hebt. Op een ander moment geef je het weer terug door wat langer door te werken of je extra ergens voor in te zetten.
Ah kijk. Wel tof, een uitzondering. Leuk te lezenquote:Op donderdag 25 januari 2024 11:31 schreef SauronKing het volgende:
[..]
Ja, op de Zuidas wel zoals je zou verwachten
Nee er zijn heel veel bullshit functies en heel veel functies die in minder uren dan waar men voor betaald krijgt uitgevoerd kunnen worden.quote:Op donderdag 25 januari 2024 10:58 schreef Questular het volgende:
[..]
Altijd typisch dat de mensen hier altijd de mensen zijn die altijd hard werken waar de rest van de collega’s dat niet doet.
Toevallig heb ik ook altijd en overal het super hard gewerkt en was ik de beste ever ooit.
Dan moet je 'bij ons' komen werkenquote:Op zaterdag 28 januari 2023 22:30 schreef investeerdertje het volgende:
Klinkt ook gewoon als een verrot declaratie systeem.
Wow, dat was een post van een jaar geleden gast, ben je even flink aan het bijlezen ofzo?quote:Op donderdag 25 januari 2024 12:10 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
[..]
Dan moet je 'bij ons' komen werkenik denk dat het niet veel erger kan
[ link | afbeelding ]
elke regel op mijn declaratie is een apart line item en moet ik apart specificeren, met wie ik ben geweest of het alcohol was of niet, hotel kosten, ontbijt, eten etc. als ik met iemand uit eten ga idem. eten en alcohol moeten apart gespecificeerd worden, en ik heb zelfs een optie (die ik weiger te gebruiken) dat ik per line item kan aangeven hoeveel % daar van voor mij was en hoeveel % het voor een collega was
verschrikkelijk ineffectief
Dit topic kwam voorbij, had geen idee dat dit al een jaar oud was, ik scrollde er gewoon doorheenquote:Op donderdag 25 januari 2024 12:15 schreef Molo het volgende:
Wow, dat was een post van een jaar geleden gast, ben je even flink aan het bijlezen ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |